eitaa logo
تولد دوباره (درمسیر بندگی )
301 دنبال‌کننده
31.8هزار عکس
17.5هزار ویدیو
442 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰 امام خمینی و مخالفتی که فهم نشد 🔸۲۹ آذر سالروز درگذشت آیت‌الله منتظری است. او تنها کسی در ایران است که برای زمانی چند ساله عنوان «قائم مقام رهبری» داشت که عبارتی جایگزین برای رهبری آینده نظام بود. گرچه او پس از امام خمینی رهبر نشد و حضرت امام، در فروردین ۶۸ تصریح کردند که «از آنجا که روشن شده است که شما این کشور و انقلاب اسلامی عزیز مردم مسلمان ایران را پس از من به دست لیبرال‌ها و از کانال آن‌ها به منافقین می‌سپارید، صلاحیت و مشروعیت رهبری آینده نظام را از دست داده‌اید...» او پس از این نامه، استعفایی خطاب به امام خمینی نوشت و امام هم آن را پذیرفتند. 🔸تصور غالب در افکار عمومی این بود که امام خمینی با قائم مقامی مرحوم منتظری موافق هستند، اما یکی از مهم‌ترین بخش‌های نامه 6 فروردین امام این جمله خطاب به آیت‌الله منتظری است که «والله قسم، من از ابتدا با انتخاب شما مخالف بودم» البته امام در آن عبارات سه قسم جلاله یاد می‌کنند برای سه موضوع: ««والله قسم‌ من‌ از ابتدا با انتخاب‌ شما مخالف‌ بودم‌.... والله قسم‌ من‌ با نخست‌وزیری‌ بازرگان‌ مخالف‌ بودم‌... والله قسم‌ من‌ رأی‌ به‌ ریاست‌ جمهوری‌ بنی‌صدر ندادم‌ و در تمام‌ موارد، نظر دوستان‌ را پذیرفتم‌». 🔸جالب آنکه در هر سه مورد هم تصور بسیاری از مردم این بود که امام هم موافق هستند. این یعنی که بسیاری از مردم در شناخت نظر ولی جامعه اسلامی دچار اشتباه شده بود و طبعاً نقش خواص در این عدم درک برجسته است. 🔸امام خمینی در پاسخ به استعفای آیت‌الله منتظری هم این مخالفت خود را تصریح می‌کنند و می‌نویسند: «هم شما و هم من از ابتدا با انتخاب شما مخالف بودیم، و در‌‎ ‌‏این زمینه هر دو مثل هم فکر می‌کردیم. ولی خبرگان به این نتیجه رسیده بودند؛ و من هم‌‎ ‌‏نمی‌خواستم در محدودۀ قانونی آنها دخالت کنم.» 🔸سخن صریحی هم از آیت‌الله گیلانی وجود دارد که امام موافق طرح مسئله قائم مقامی در خبرگان نبودند، اما صریحاً هم مقابل تصمیم خبرگان نمی‌ایستند. مشی حضرت امام اینگونه بوده که وارد مداخله در وظایف قانونی نهادهای دیگر نمی‌شدند و اجازه می‌دادند امور از مسیر عادی خود پیگیری شود، مگر در جایی که نظام اسلامی و انقلابی را که حاصل دسترنج مردم و خون دادن آنهاست، در خطر ببینند. چنانچه ۴ سال بعد إبایی نداشتند که تصریح کنند آقای منتظری صلاحیت رهبری نظام را ندارد. البته ۴ سال بعد شناخت مردم از مرحوم منتظری هم تغییراتی کرده بود و پذیرش نظر امام برایشان راحت‌تر بود. 🔸امام پس از علنی شدن مصوبه خبرگان در مورد قائم مقامی آیت‌الله منتظری هم سکوت می‌کنند و سخنی در تایید نمی‌فرمایند. توجه به همین سکوت معنادار هم می‌توانست قرینه‌ای مبنی بر مخالفت ایشان باشد. حتی امام در دیدار با اعضای خبرگان هم در این زمینه صحبتی نمی‌کنند. 🔸امام یک هفته پس از علنی شدن این مصوبه در سال ۶۴ با مسئولین نظام دیدار داشتند و یک کلمه هم در مورد جانشینی خود صحبت نکردند. هفدهم آذر ماه هم همان سال هم ۲۰۰ نفر از نمایندگان مجلس بیانیه تبریک و تهیت به امام برای این انتخاب را در صحن علنی خواندند که باز هم واکنش امام سکوت بود. در واقع نه تنها نظر واقعی امام از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی درک نشده بود، بلکه حتی نامه تبریک هم به ایشان نوشته بودند! 🔸نباید از ولی‌فقیه انتظار داشت در همه امور تصریح به نظر خود کنند و پشت بلندگو همه چیز را بگویند؛ گاه مصالحی وجود دارد که رهبر جامعه اسلامی ترجیح می‌دهد بی آنکه صراحتاً مداخله کند، نکاتی را تلویحی یا از مسیری غیر از بلندگو و تریبون رسمی بیان کنند. این قرائن و شواهد و مسیرها را باید شناخت و به وقتش درک کرد. کبری آسوپار @Kayhan_online
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 اندکی انصاف و ادب! 🔻کسانی که با فرافکنی، تقصیر ناترازی‌ها را به گردن دولت شهید خدمت آیت‌الله رئیسی می‌اندازند، وضعیتی را که ایشان تحویل گرفت از زبان اعضای دولت روحانی بشنوند و به جای هتاکی، ذره‌ای انصاف، منطق و ادب داشته باشند و گمان نکنند همه فراموشکار هستند! 👤 seyed mohammad hosseini @Kayhan_online
🔰 اگر اقتصاد مردم، اولویت است چرا از دستور کار دولت خارج شده است؟! 🔸«اگرچه در مقام نیازهای مردم؛ اقتصاد اولویت اول و چندم است ولی در مقام سیاستگذار و راه‌حل، باید به اصلاح سیاست‌ها رجوع کرد». 🔸روزنامه هم‌میهن دیروز سرمقاله بدون امضایی را منتشر کرد که با مراجعه به کانال عباس عبدی (محکوم پرونده فروش اطلاعات به بیگانگان) معلوم می‌شود نوشته بدون امضا متعلق به اوست. در این نوشته مغشوش و مخدوش آمده است: «یک نماینده مجلس ضمن دفاع از کار رئیس‌جمهور در جلوگیری از ابلاغ مصوبه پوشش زنان گفت: «یک دانشجوی پسر به من گفت شما وضعیت اقتصادی من را کمی خوب کن من چادر سر می‌کنم!» در واقع سخن این دانشجوی پسر، گرچه نوعی تعریض و‌ جدل است ولی واقعیت ماجرا نیز همین است.‌ مجلسی که با آرای اندک و مشارکت پایین و فیلتر‌های تنگ تایید صلاحیت تشکیل شود طبیعی است که اولویت‌های آن متفاوت از اولویت‌های اکثریت مردم و جامعه باشد. چنین مجلسی طبیعی است که بپردازد به پوشش زنان و نزدیک به ۲۰ ماه وقت خود و همه را تلف کند تا در پایان با مصوبه شورای عالی امنیت ملی ابلاغش متوقف شود. تردیدی نیست که اولویت اول و دوم و سوم جامعه ایران، اقتصادی است. اولویتی که در ناترازی ارز، انرژی، هزینه و درآمد خانوار، فقر و... خود را نشان می‌دهد. ولی مسئله مهم این است که این مسئله بیش از هر چیز تابع وضعیت سیاسی است. 🔸از روزنامه هم‌میهن باید پرسید: بدترین رکورد‌ها و شاخص‌های اقتصادی در کدام دولت رقم خورده که حالا میراث خسارت‌های همان دولت را دستمایه طعنه به قانون الزام حجاب قرار می‌دهید؟ جز دولت متبوع شما (برجام و دیگر هیچ) بود که با معدل رشد اقتصادی تقریباً صفر، تورم ۶۰ درصد، خزانه خالی و ناتوان از فروش نفت با وجود امتیازات هنگفت داده شده، ۱۵۰۰ هزار میلیارد تومان بدهی و ۵۰ هزار میلیارد اصل و سود اوراق سر رسید شده، 9 برابر شدگی نرخ ارز، افزایش ضریب جینی، حذف بی‌سر و صدای یارانه بسیاری از کالاها، فاجعه بنزینی، توزیع تحقیر‌آمیز سبد کالا، صف‌های توهین‌آمیز تزریق واکسن و پاسخ‌های سر بالا (حواله حل مسئله به حل شدن مشکل FATF و برجام...!) به پایان رسید و در تمام آن دوره، لالمانی گرفته بودید و یاد اولویت‌های مردم یا شیوه درست حل آنها نمی‌افتادید؟! بله بیراه نیست اگر گفته شود بخشی از مشکل بدحجابی در همین بی‌کفایتی و سوء مدیریت فاحشی است که دولت مورد حمایت شما مرتکب شد و جز کف و سوت کشیدن برای این اشتباهات فاحش هیچ کار دیگری نکردید. 🔸اما محاجه با میزان آرای نمایندگان مجلس؟ حامیان دولتی که ۲۵ درصد کل آرای واجدین حق رأی را به دست آورده و این پایین‌ترین رأی برای یک دولت در طول چند دهه گذشته محسوب می‌شود، چگونه می‌توانند از طرف ۷۵ درصد بقیه حرف بزنند؟! مجلس قبلی و فعلی در کنار مصوبات مهم اقتصادی که دائماً در دستور کار داشته‌اند، به الزام حکم اسلامی حجاب هم اهتمام داشته و پس از بررسی‌های بسیار، برای آن هم قانونی تصویب کرده‌اند. این را مقایسه کنید با اولویت‌های دولت در این چهار ماه که موجب شده آقای نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه دولت روحانی به فریاد درآید و از آقای پزشکیان سؤال کند: «چرا اولویت مهار تورم، از دستور کار دولت خارج شده است؟!». https://kayhan.ir/001GZm @Kayhan_online
🔰 چهارمین تلاش غرب برای کودتا در گرجستان شکست خورد 🔸اعتراضات گسترده در گرجستان در حالی همچنان ادامه دارد که نخست‌وزیر این کشور تاکید کرده است چهارمین تلاش غربگرایان برای کودتا در این کشور با شکست مواجه شده است. 🔸نخست‌وزیر گرجستان هم از شکست چندباره مخالفان برای کودتا در کشور خبر داد. به گزارش ایسنا «ایراکلی کوباخیدزه» نخست‌وزیر گرجستان که احزاب مخالف را تهدید به «ریشه‌کن کردن» کرده بود و آنها را «فاشیست لیبرال» می‌خواند در جدیدترین اظهارات خود گفت: اپوزیسیون در چهارمین تلاش خود برای انقلاب شکست خورده است و دیگر نمی‌تواند بیش از ۸۰۰ نفر را به خیابان‌های خارج از پارلمان بیاورد. کوباخیدزه افزود: تمام شد! ما چهارمین تلاش آنها برای انقلاب را خنثی کردیم. 🔸رئیس سازمان گرجستانی فعال در حقوق بشر تاکید کرده است که اعتراضات اخیر حامیان اتحادیه اروپا در این کشور از سوی غرب با هدف سرنگون ساختن دولت تفلیس سازماندهی و حمایت شد. https://kayhan.ir/001GZE @Kayhan_online
نگاهی به سنت حسنه صله‌رحم در شب یلدا-بخش پایانی 🔰 جوش و خروش طلوع دوباره در دورهمنشینی شب چله 🔸گل سرسبد رسوم یلدایی دیدوبازدید است. دیدن خویشان و دوستان در شب بلند و سرد آخر آذر گرمابخش وجودمان می‌شود. دید و بازدیدهایی که در اسلام به آن تأکید شده و برای همین تجدید قوای درونی و بیرونی است که اسلام می‌فرماید: صله‌رحم، روزی را زیاد و عمر را طولانی می‌کند و به زندگی انسان برکت می‌دهد. شب یلدا فرصتی است تا در مواجهه با برخی تلاش‌های دین ‌گریزانه که بر طبل کم‌رنگ کردن آیین و مذهب ‌می‌کوبند، از مراسم‌ ملی ایرانی استفاده و جاذبه‌های دینی مذهبی‌مان را پررنگ و پرشور کنیم. 🔸اگرچه برخی در تلاش‌اند میان سنت‌های ملی ایرانی و دستورات دین زاویه ایجاد کنند؛ اما اساساً برنامه اسلام در مقابل آیین‌های بومی، مبارزه با تمام سنت‌های آنان نبوده و نیست، بلکه تعامل اسلام با فرهنگ‌ها و سنت‌ها، به چگونگی و محتوای سنت و فرهنگ بومی بستگی دارد. درواقع اگر سنتی جاهلانه و مخالف کرامت انسانی باشد، اسلام با آن مقابله کرده، آن را نمی‌پذیرد؛ اما اگر آن سنت و آیین، موافق و مطابق با آموزه‌های دین اسلام بوده، و یا دست‌کم در تضاد با آن نباشد، اسلام در مورد آنها مانعی ایجاد نخواهد کرد؛ مانند سنت دیدوبازدید، هدیه ‌دادن و صله‌رحم در عید نوروز ایرانیان. 🔸«شب یلدا» آغاز ورود به شب‌های زمستان و نمادی از طولانی ‌بودن شب‌ها در این دوره است، و فرصت بیشتری برای شب‌زنده‌داری، تفکر و توجه به تفاوت‌های طبیعت و تقدیر شبانه‌روز، گرد هم آمدن اعضای خانواده و دوستان و آشنایان در آن وجود دارد؛ لذا می‌توان از این جهات آن را مورد تأیید اسلام دانست و بر حفظ و نگهداری آن تأکید کرد. 🔸نقش مهم و پررنگ هندوانه، این میوه تابستانی میان سفره کهن زمستانی یلدا، از این‌ جهت است که مردم بر این باورند که اگر تنها مقداری هندوانه بخورند در سراسر چله بزرگ و کوچک یعنی زمستانی که پیش رو است، سرما بر آنها غلبه نخواهد کرد و در واقع سرما نمی‌خورند! 🔸علیرضا حسن‌زاده، رئیس پژوهشکده مردم‌شناسی، در گفت‌وگو با ایسنا، در تفسیری از آیین باستانی «یلدا» اظهار می‌کند: «در گونه‌شناسی آیین‌ها با توجه ‌به ویژگی‌هایی چون زمان، مکان، کارکردها، برگزارکنندگان و نمادهای موجود در یک آیین، آنها را تقسیم‌بندی می‌کنند. بر این ‌اساس «یلدا» یکی از آیین‌های تقویمی به شمار می‌آید و به‌نوعی تغییر فصول را اعلام می‌کند. شباهت زیادی با آیین‌های دیگری همچون مهرگان، نوروز، تیرگان و... دارد. این آیین اگرچه در زمستان برگزار می‌شود، اما با سلسله‌ آیین‌های دیگری پیوند می‌خورد که پیشواز بهار هستند.» 🔸رئیس پژوهشکده مردم‌شناسی در پاسخ به این سؤال که «چله» واژه درست‌تری است یا یلدا، می‌گوید: «بشخصه اعتقادی به ریشه‌یابی یا قالب‌سازی کلمات ندارم. امروزه مردم ایران هر دو اصطلاح یلدا و چله را به کار می‌برند. میان جوامع محلی و روستایی‌تر ایران، واژه شب چله جاافتاده و جوامع شهری‌تر یا شهرهای بزرگ واژه یلدا را بیشتر به کار می‌برند و این دو گروه هیچ تعصبی هم در به‌کار بردن این واژه‌ها ندارند. یلدا یک نام ملی است و خیلی از خانواده‌ها نام فرزندشان را یلدا می‌گذارند؛ بنابراین فکر می‌کنم آنجایی که از عنوان شب چله استفاده می‌کنیم رویکرد گاه‌شمارانه خیلی برجسته است، به‌ویژه اینکه داستان‌های چله بزرگ و چله کوچک هم داریم. یلدا نیز با توجه ‌به متون ادبی و زبانی که برگزیدند، گستره دیگری را نشان می‌دهد. به‌هرحال هر دو واژه در فرهنگ ایرانی بسامد و کارایی بالایی دارند و نام‌های اصلی این آیین هستند.» https://kayhan.ir/001GYo @Kayhan_online
شصتمین سالگرد انتشار نشریه انتقام 🔰 چه کسی نشریه مخفی دوران خفقان شاه را تهیه می‌کرد؟ 🔸اواخر آذرماه 1343 بود، حدود یک ماه و نیم از تبعید حضرت امام خمینی می‌گذشت و جامعه در خفقان عجیب و غریبی فرو رفته بود. همه حرکات اعتراضی طلاب و روحانیت انقلابی و انقلابیون مسلمان پیرو امام، توسط ساواک و مزدوران شاه در همان روزهای اولیه پس از تبعید، سرکوب شد. 🔸چنانچه همزمان با تبعید حضرت امام، مدارس حوزه علمیه قم به محاصره نیروهای گارد شاهنشاهی و مامورین ساواک در آمد و اجازه کوچک‌ترین حرکتی به آنها داده نشد، آنها که به این وضعیت اعتراض کردند، دستگیر شده و در سیاهچال‌های رژیم شاه به زیر شکنجه کشیده شدند. حتی دعای توسل طلاب حوزه قم که به عنوان تنها راه اعتراض به تبعید حضرت امام، برگزار شد، توسط ساواک تعطیل و برگزارکنندگان آن به زندان رفتند. 🔻اعتصاب روحانیون در تعطیلی منبر و نماز جماعت و همچنین اعتصاب بازاریان و تظاهرات در بازار هم با برخوردهای خشونت بار مزدوران رژیم شاه سرکوب گردید به گونه‌ای که نفس‌ها در سینه‌ها حبس گشته بود و صدایی از کسی بر نمی‌خاست. 🔸در چنان شرایط خفقان‌بار، در روز یکشنبه 29 آذرماه 1343 که مصادف با سالگرد میلاد حضرت ولی‌عصر عجل‌الله‌تعالی فرجه‌الشریف بود، ناگهان نشریه‌ای در قطع دفترچه‌ای و به صورت فتوکپی تایپ شده، در گوشه و کنار حوزه قم و برخی مساجد تهران و شهرستان‌ها دیده شد که عنوان «انتقام» بر آن بود و در بالای صفحه اولش، بخشی از آیه 22 سوره سجده، «إِنَّا مِنَ الْمُجْرِمِينَ مُنْتَقِمُونَ» (ما از جنایتکاران جدا انتقام می‌گیریم) نقش بسته و در گوشه سمت چپ آن نوشته شده بود: 🔻«...‌ای توده‌های رنج‌دیده و استعمار زده، روشنفکران، دانشجویان، آزادیخواهان، کارگران، دهقانان، رنجبران.... گمشده خود را تنها در پرتو تعالیم نورانی اسلام بجویید و به منظور برقراری حکومت اسلامی آزاد، همه با هم در راه یک جهاد مقدس و خستگی‌ناپذیر علیه استعمار و استبداد متحد شویم...» 🔸سرمقاله نشریه با عنوان «آغاز انتقام» به ضرورت چاپ و انتشارچنین نشریه و اهداف آن پرداخته بود که در بخشی از آن چنین آمده بود: «... هدف ما، روشن کردن افکار تخدیر شده- بیدار نمودن عواطف مذهبی خفته – زنده کردن احساسات سرکوب شده – بیان احکام سیاسی و دفاعی اسلام– تحکیم پیوندهای مبارزین – تقویت همبستگی توده‌های مجاهد و رزمنده – ایجاد وحدت کامل میان نیروهای ملی و مذهبی و بسیج همگانی با سلاح ایدئولوژیک ایمان در یک جهاد پیگیر و خستگی‌ناپذیر علیه استعمار و استبداد به سوی یک هدف مقدس یعنی استقلال و حاکمیت ملت شریف ایران در سایه تعالیم حیات‌بخش اسلام است...» 🔸در اسناد ساواک تنها به افراطیون و متعصبین طرفدار امام اشاره شده ولی تاکید گردیده که اطلاع دقیقی از تهیه کنندگان آن که آنها را «خرابکار» خوانده بود، در دست نیست! حتی آنهائی که در چاپ و توزیع نشریه انتقام فعالیت می‌کردند هم از محور اصلی انتشار این نشریه بی‌خبر بودند، بعضا فکر می‌کردند گروهی از طلاب و یا از اعضای هیئت‌های موتلفه اسلامی هستند. 🔸اما در اول بهمن 1343 که حسنعلی منصور، نخست‌وزیر شاه، به مجازات رسید و سپس تقریبا همه اعضای اصلی و فرعی موتلفه دستگیر یا فراری شدند، اما باز هم نشریه «انتقام» منتشر و توزیع گردید! حتی شماره سوم آن، مدتی بعد از مجازات منصور که مزدوران شاه، دیوانه‌وار به هجوم علیه طلاب انقلابی و مبارزان پیرو امام دست زده بودند، در 8 اسفند 1343 منتشر گردید که مطالبی هم درباره مرگ منصور و بازتاب آن در نشریات مختلف چاپ کرده بود که در آن شرایط بدون تردید می‌توانست برای نویسندگان و انتشاردهندگان آن، حکم اعدام داشته باشد. 🔸شگفت آن‌که پس از پیروزی انقلاب نیز تا سال‌ها، از نقش اصلی چاپ و انتشار نشریه انتقام اطلاعی در دست نبود تا اینکه مرحوم حجت‌الاسلام سید‌هادی خسرو‌شاهی واقعیت را پس از تحقیقات و بررسی‌های مختلف در مقدمه کتابی که درباره نشریه «انتقام» که در سال 1379 به چاپ رسید، شرح داد که چگونه مرحوم آیت‌الله مصباح یزدی همان عامل پنهان و محور اصلی انتشار نشریه بود. هنگامی مرحوم خسرو شاهی با ایشان تماس گرفت تا از همکاران ایشان و نحوه انتشار نشریه سؤال کند، آیت‌الله مصباح چنین پاسخ داد: 🔻«... در مورد همکاران باید عرض کنم که در آماده‌‌سازی این نشریه از نوشتن مقالات تا تهیه مقدمات و تکثیر و حتی سیم زنی و بسته‌بندی، تنها بودم و همکار رسمی در این رابطه نداشتم و به همین دلیل نشریه انتقام ارگان هیچ سازمان و تشکیلاتی نبود بلکه در واقع نشریه حوزه علمیه قم بود و البته برخی از دوستان در توزیع آن شرکت داشتند که اجرهم علی‌الله...» https://kayhan.ir/001GZH @Kayhan_online
🔰 باید حوزه و دانشگاه در هم ذوب شوند 📝 @Kayhan_online
شب یلدا دور هم جمع میشید بجای کتاب حافظ، نهج البلاغه بزارید، به مهمونا و بچه ها بگید به نوبت هر کدام از ۱ تا ۴۸۰ یه عدد انتخاب کنن ، ۴۸۰ رو از کجا آوردیم ؟ ما ۴۸۰ حکمت نهج البلاغه داریم که حکمت های امام هم مثل امام مظلوم موندن، بعد کتاب رو بردارین با آب و تاب عدد انتخابی رو پیدا کنید بلند بخونید تا همه گوش کنن و بگید این رزق امشب تو از امام علی بود. اگر ده نفر دور هم باشید ده حکمت باهم مرور کردید خیلی تاثیر گذاره و یه قدم هم جهت ترویج کتاب نهج البلاغه برداشتید. برا بیرون هم میتونید این حکمت ها رو در برگه های رنگی که با خط خود به یادگار میزارید لوله کنید با نخ و ربان های جذاب ببندید بین مردم بگیرید تا بعنوان هدیه و رزق یلدایی بردارن، ته برگه های لوله شده رو میتونید با کاغذ رنگیها شکل انار و هندوانه درست کنید و بچسبونید که جذابتر بشن ، برا مدارس هم میتونید اینکارو انجام بدید . فقط یادتون باشه آخر هر حکمت هم اگر میخونید یا در برگه مینویسید و چاپ میکنید این جمله باشه و همه مهمونا باهم تکرار کنن «فقط حیدر امیرالمومنین» است . این جمله باید ورد زبان بشه بچه ها میرن تو مدرسه تعریف میکنن بین دوستان و همکلاسی ها خیلی تاثیر داره . چرا تاکید داریم رو جمله که همه بگن؟ چون چیزی که دسته جمعی گفته میشه در ذهن نقش مینده و ورد زبون میشه ورد که شد همه جا میگی. باید همه عالم بدونن فقط حیدر امیرالمومنین است . بیاییم مردم را نهج البلاغه خوان کنیم کتاب ولی خدا بین مردم زمان ما مثل مولامون در زمان خودشون مظلوم مونده . اثر نوشتن : مادامی که اثر جوهر بر روی کاغذ بماند فرشته ها برای صاحب خط درود و استغفار میکنند . امام صادق علیه السلام
🌀 ضرورت اجرای قاطع قانون و عفاف در کشور 🔹باید «قانون حمایت از خانواده از طریق ترویج فرهنگ عفاف و حجاب» به صورت قاطع در کشور اجرا شود؛ هر روز وضعیت پوشش در جامعه بدتر شده و عرصه بر بانوان محجبه تنگ‌تر می‌شود. 🔹دشمن به طور غیرمستقیم جای ارزش و ضدارزش را در بستر فضای مجازی عوض کرده و ما امروز خروجی آن را در جامعه می‌بینیم. 🔹اگر نتوانیم جلوی کشف حجاب‌ها را بگیریم، باید منتظر نابودی نهاد خانواده باشیم. 🔹برای حمایت از این ، نامۀ زیر را امضاء کنید👇 👉 https://asle8.24on.ir/n/210
🇮🇷| @asle08 | اصل ۸ قانون اساسی ☫ |
هدایت شده از نشر شهید هادی
✳️ رنج امام را کم می‌کنی؟! 🔻 مى‌گوييم مى‌خواهيم امام را ببينيم و اين يك عشق است، ولى باز نشده و شكل نگرفته. عاشق مى‌خواهد راحت معشوق را فراهم كند، نه راحت خودش را، چون راحت خودش، همان راحت محدود و مانده و فانى است. ‼️ پس بايد تو كارهايى كه به عهدۀ امام است، عهده‌دار باشى. مالك، على را نمى‌گرفت كه بايست تا اندامت را ببينيم، كه مى‌رفت تا رنج على را كم كند و سنگينى على را بردارد، حتى اگر فرسنگ‌ها از او دور شود و سال‌ها او را نبيند، كه آن‌ها در جدايى‌شان باهمند و جمعند، ولى ديگران در جمعشان هم از على جدايند. 👤 📚 از کتاب #⃣ 🙏 https://eitaa.com/joinchat/2843344995C4bdc20cf63
هدایت شده از نشر شهید هادی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️آشنایی با NSA؛ بزرگترین مرکز جاسوسی جهان! 📌چرا و چگونه داده‌های کاربران فضای مجازی و کاربران شبکه‌های اجتماعی توسط جمع‌آوری و پردازش می‌شود؟ https://eitaa.com/joinchat/2843344995C4bdc20cf63
هدایت شده از نشر شهید هادی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 اعتراف پروفسور همجنس‌باز اسرائیلی به اهمیت اطلاعات جمع‌آوری شده در اینترنت: 🎙️یوال نوح هراری نظریه‌پرداز دانشگاه عبری اورشلیم: وقتی داده‌های کافی از یک کشور داشته باشید، برای کنترل آن نیاز نیست سرباز اعزام کنید، بلکه با دستکاری افکار و اطلاعات مردم، می‌توانید ذهن و منابع آن‌ها را تسخیر کنید… پی‌نوشت ✍️ هر نوع تأخیر دولت در راه‌اندازی و تحقق حکمرانی مجازی و اصرار بر رفع محدودیت دسترسی برخی از سکوهای خارجی به اطلاعات مردم ایران، خواسته یا ناخواسته اهداف دشمن را در کشور محقق خواهد کرد. #⃣ https://eitaa.com/joinchat/2843344995C4bdc20cf63
🔰چترنجات طناب‌های چتر سید به هم گره خورده بود. او داشت با سرعت زیاد به سمت پایین می‌آمد. اما در عین حال تلاش میکرد چتر را باز کند. واقعاً ترسیده بودم. نمیدانستم چه کار کنم. خیره‌خیره به سید نگاه میکردم. فریادهای غریبانه سید، سکوت فضا را شکسته بود. هیچ کاری از دست هیچ‌کس بر نمی‌آمد به جز خدا. همین‌طور به او نگاه میکردم. برای سلامتی او نذر صلوات کردم. یکباره سید با دو دست طناب‌ها را گرفت و به حالت شلاق به آنها کوبید. درحالی که فاصله کمی تا زمین مانده بود چتر سید باز شد. سید آرام به زمین نشست. من هم نفسی به راحتی کشیدم. بعد از این ماجرا با او صحبت کردم. میگفت: "من در آن لحظات آماده ملاقات با عزرائیل بودم! اما مادرم حضرت زهرا (سلام الله علیها) عنایت کردند." 💠برگرفته از کتاب علمدار 🌷شهید سید مجتبی علمدار https://eitaa.com/joinchat/2843344995C4bdc20cf63
مرحوم علامه میرجهانی گفتند: در عالم رؤیا را دیدم، سه بیت شعر فارسی خواندند، وقتی بیدار شدم فقط یک بیت را به یاد داشتم... حضرت‌زهـــۜــرا‌ فرمودن: دلے شکستہ‌تر از مَن در آن‌زمانہ نبـود... در این‌زمــان، دلِ فرزند مَن شکستہ‌تر است💔 📚عنایات حضرت مهدی عجل الله به علما و طلاب ص 176 https://eitaa.com/joinchat/2843344995C4bdc20cf63
💫🕊 در شب های سرد زمستان بدونِ بالش و زیرانداز می‌خوابید؛ وقتی اعتراض می‌کردیم می‌گفت: باید این بدن را آماده کنم. باید عادت کند کھ روزگار طولانی در خاک بماند..! https://eitaa.com/joinchat/2843344995C4bdc20cf63
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️سخنان قابل‌تامل عبدالحمید قدیریان (طراح صحنه، نقاش و مدیر هنری) درباره موجودات ماورایی: 📌 «جن‌ها بخاطر فیلم ملک‌سلیمان، از فرزندم انتقام گرفتند!» https://eitaa.com/joinchat/2843344995C4bdc20cf63
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 اعتراف پروفسور همجنس‌باز اسرائیلی به اهمیت اطلاعات جمع‌آوری شده در اینترنت: 🎙️یوال نوح هراری نظریه‌پرداز دانشگاه عبری اورشلیم: وقتی داده‌های کافی از یک کشور داشته باشید، برای کنترل آن نیاز نیست سرباز اعزام کنید، بلکه با دستکاری افکار و اطلاعات مردم، می‌توانید ذهن و منابع آن‌ها را تسخیر کنید… پی‌نوشت ✍️ هر نوع تأخیر دولت در راه‌اندازی و تحقق حکمرانی مجازی و اصرار بر رفع محدودیت دسترسی برخی از سکوهای خارجی به اطلاعات مردم ایران، خواسته یا ناخواسته اهداف دشمن را در کشور محقق خواهد کرد. #⃣ https://eitaa.com/joinchat/2843344995C4bdc20cf63
🌹شصت ثانیه دیرآمدن صبح زمستان باعث شده "یلدا" همه بیدار بمانیم 🌹چهارده قرن نیامدپسر فاطمه؛ اما شدثانیه ای تشنه دیداربمانیم؟ 🌍 @ebratha_ir
🌹شهید مهدی زین الدین: هرگاه شب جمعه شهدا را ياد کرديد آنها شما را نزد سیدالشهدا(علیه‌السلام) یاد می كنند.... 🌹شادی روح شهدا صلوات 🌹کتاب حافظم را باز،واکردم چه فالی شد 🌹"الا یا ایهاالساقی،ادرکاساً ..." شب یلدا 🌹تمام آرزوهایم گره خورده به شش گوشه 🌹شب یلدا حرم بودن،حرم بودن شب یلدا 🇮🇷کانال‌های نشریه عبرتهای عاشورا 🇵🇸 🌍 @ebratha_ir ایتا 🌍 @ebratha.org سروش
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 دو روز گذشته این شیرزن «الناز دارابیان» ★رکورد آسیا رو شکست ؛ ★طلا گرفت؛ ★پرچم ایران رو بالا آورده؛ ★برای اهدای مدال با چادر اومد؛ ★با خواندن سرود ملی اشک ریخت؛ ★بعد هم گفته مدالم رو به کودکان غزه اهدا می‌کنم. ولی رسانه‌هامون چقدر بهش ضریب دادند!؟ من و شما رسانه شویم و نشر دهیم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عیدی ویژه ی شهید سید علی اندرزگو به سید علی اکبر ابوترابی😳 کدخدای وهابی ❤️
4_6044021619817450129.mp3
6.42M
❌خیلی مهم ❌ در پشت بعضی موسسات امام زمانی عج دست چه جریانی در کار است این را دست کم نگیریم حتی درپیام رسان های داخلی در رسانه ها آنان بیکار نیستند
برای پیروزی رزمندگان اسلام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا