eitaa logo
بیان معنوی
2.5هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
1.8هزار ویدیو
37 فایل
ارتباط با ما @Golbarg مطالب گلچین و ناب استاد پناهیان نشر محتوا تبلیغات در بیش از 10کانال:👇👇👇 https://eitaa.com/tabligh_ita
مشاهده در ایتا
دانلود
🔘 نقطۀ رهایی انسان از محدودیت‌ها و رنج‌های دنیا کجاست؟ 🔘 انسان «راحتیِ مطلق» می‌خواهد؛ پس باید یک‌جایی باشد که این خواسته‌اش برآورده شود! 🔻 (ج۱۶) 🔸 دنیا پر از سختی‌ها و محدودیت‌هایی است که در اطراف ما به‌صورت یک حصار کشیده شده‌اند و دارند ما را به یک سمتی سوق می‌دهند؛ به سمتی که «نقطۀ رهایی» است و دیگر محدودیتی وجود ندارد. 🔸 باوجودِ این‌همه محدودیت‌های دنیا برای انسانی که ذاتاً رهایی‌طلب است، آیا جایی وجود دارد که انسان به رهایی برسد؟ بله؛ این نقطۀ رهایی وجود دارد، اما در «آخرت» است نه در دنیا! 🔸 در عالم آخرت است که انسان رها می‌شود و هرچه دلش خواست تحقق پیدا می‌کند. «فيها ما تَشْتَهيهِ الْأَنْفُس» و اِلا در این دنیا حتی وقتی به یک موفقیت یا لذتی هم برسی، بعدش سَرخوردگی و رنج هست! 🔸 امام(ره) می‌فرماید: چون انسان راحتیِ مطلق را می‌طلبد، پس باید جایی باشد که به این خواستۀ انسان پاسخ بدهد! اما راحتیِ مطلق در این دنیا يافت نمی‌شود و ناچار در عالم آخرت باید محقق شود. (شرح‌چهل‌حدیث/۱۸۶) 🔸 معاد یک مسئلۀ انسانی است نه یک مسئلۀ صرفاً دینی! همان‌طور که «مرگ» هم یک مقولۀ دینی نیست؛ یعنی اگر دین هم نباشد این مرگ برای انسان‌ها وجود دارد! 🔸 بیایید دربارۀ عالم آخرت بیندیشیم؛ حتی بدون دین! از سرِ میل به جاودانگی و میل به راحتیِ مطلق، به آخرت بیندیشم؛ از سر میل به جهان آزادِ آزاد؛ جهانی که من در آن خسته نمی‌شوم. 🔸 یکی از پایه‌های معنویت و پذیرش دین و متقاعدشدن به ترک گناه این است که عالم آخرت را ببینیم و مشتاق آنجا بشویم. می‌دانید گناه کِی برای انسان تلخ می‌شود؟ وقتی که فکر عالم آخرتِ شیرین، آدم را شاد کند! آن‌وقت اگر دچار گناه بشوی، خودت خیلی ناراحت می‌شوی و می‌گویی «خدایا من را از این گناه نجاتم بده؛ دارم اذیت می‌شوم...» 👤علیرضا پناهیان 🚩مسجد امام‌صادق(ع)- ۹۸.۲.۳۱ 👈🏻متن کامل: 📎 Panahian.ir/post/5490 http://eitaa.com/joinchat/66584576C899706cb7c
🔘 «تقوای قبل از ایمان» چگونه به‌دست می‌آید؟ 🔘 کسی که این پنج ویژگی را ندارد، شخصیتش به دین نمی‌خورد! 🔻 (ج۱۷) - ۱ 🔸 در جلسات قبل، پنج ویژگی را به‌عنوان مقدمۀ دین‌داری بیان کردیم؛ اینکه انسان اهل‌منفعت‌طلبی، اهل برنامه و اهل مسابقه باشد، محدودیت‌های دنیا را بپذیرد و جهان آخرت و معاد را باور کند. 🔸 کسی که این ویژگی‌ها را ندارد، برای دین‌داری و ترک گناه آمادگی ندارد و اصلاً شخصیتش به دین نمی‌خورد! به‌عبارتی می‌توان گفت که با این ویژگی‌ها «تقوای قبل از ایمان» به‌دست می‌آید. 🔸 منظور از تقوای قبل از ایمان، این است که آدم اهل مراقبت و دقت باشد و عقلانی رفتار کند، چنین کسی شخصیتش برای پذیرش ایمان، آماده است. 🔸 اینکه در همان اول قرآن، می‌فرماید: این کتاب، متقین را هدایت می‌کند «ذلِكَ الْكِتابُ لا رَيْبَ فيهِ هُدىً لِلْمُتَّقينَ» شاید منظور از تقوا در اینجا، تقوای قبل از ایمان باشد. یعنی اول باید یک‌مقدار تقوا داشته باشی تا این کتاب، بتواند تو را هدایت کند. 🔸 کسی که جوهرِ تقوا را نداشته باشد، قرآن هدایتش نمی‌کند. برای چنین کسی، هرچقدر هم استدلال بیاورید و خدا را برایش ثابت کنید، نمی‌پذیرد و اگر هم بپذیرد، فایده ندارد. 👤علیرضا پناهیان 🚩مسجد امام‌صادق(ع)- ۹۸.۰۳.۰۱ 👈🏻متن کامل: 📎 Panahian.ir/post/5507 http://eitaa.com/joinchat/66584576C899706cb7c
Panahian-Clip-EngarTazeAzKarbalaOomadi.mp3
1.52M
🎵انگار تازه از کربلا اومدی! 🔻الان که دلت هواییه، وقتشه .. http://eitaa.com/joinchat/66584576C899706cb7c
💌 یکی از فلسفه‌های نماز http://eitaa.com/joinchat/66584576C899706cb7c
🔻چرا باید دنبال «زاویۀ دیدِ درست» باشیم؟ 🔻بخش عمده‌ای از خوشبختی یا بدبختی ما به طرز نگاه ما بستگی دارد 🔻 (ج۱)- ۱ 🔸 بصیرت یکی از تعابیر کلیدی قرآن است؛ یعنی درست نگاه‌کردن به پدیده‌ها. اینکه می‌فرماید «قرآن، بصائر است» (هذا بَصائِرُ لِلنَّاسِ) یعنی قرآن، انسان را طوری بار می‌آورد که درست به پدیده‌ها نگاه کند. 🔸 بخش عمده‌ای از خوشبختی یا بدبختی ما بستگی به طرز نگاه ما دارد. قدرت تحلیل ما بسته به این است که ما پدیده‌‌ها را چگونه نگاه می‌کنیم. ژرف‌نگری و موضع‌گیریِ ما نسبت به هر چیزی، بستگی به نوع نگاه ما دارد. 🔸 خوشحالی و غم ما هم بستگی دارد به اینکه هر پدیده‌ای را چگونه نگاه می‌کنیم. مثبت‌نگری یا منفی‌بافیِ ما، امیدداشتن یا ناامیدشدنِ ما، همه به طرز نگاه‌کردن ما بستگی دارند. 🔸ممکن است کسی یک پدیده‌ای را ببیند و خیلی ناامید بشود، اما همان پدیده را یک کسی دیگر ببیند و خیلی امیدوار بشود، این به طرز نگاه افراد بستگی دارد. مثلاً پدیدۀ داعش را می‌توانیم مطلقاً «شوم» ببینیم، اما می‌توانیم مثل امام(ره) که جنگ تحمیلی را از الطاف خفیۀ الهی می‌دانست، از یک زاویۀ دیگری به آن نگاه کنیم. 🔸 نگاه ما صرفاً برآمده از آگاهی‌های ما نیست، بلکه از حالِ درونی ما هم خبر می‌دهد، از عقل و قدرت تحلیل و نقادی ما هم خبر می‌دهد. 👤علیرضا پناهیان 🚩دانشگاه هنر- ۹۶.۷.۶ 👈 متن کامل: panahian.ir/post/5565 http://eitaa.com/joinchat/66584576C899706cb7c
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 کی گفته هر وقت حال داشتی باید بری کربلا؟ ➕ سئوالی که بعد از ظهور نوه‌ات از تو خواهد پرسید! http://eitaa.com/joinchat/66584576C899706cb7c
🌀 توییت علیرضا پناهیان | هر وقت دیدید کسانی که عدالت‌خواه و اهل مقاومت نیستند از صلح دم می‌زنند به دنبال کاسه زیر نیم کاسه باشید! http://eitaa.com/joinchat/66584576C899706cb7c
🔻علیرضا پناهیان: دعایی که برای روز دحوالارض(امروز) وارد شده، دعای جامع و دقیقی است. سعی کنید حتما این دعا را مطالعه کنید. 💻 مشاهده دعای مخصوص روز و سایر اعمال این روز در لینک زیر: 📎 panahian.ir/post/5568 http://eitaa.com/joinchat/66584576C899706cb7c
🔻مواظب زاویۀ دید خودت باش! 🔻تیتر روزنامه‌ها حکایت از واقعیت نیست؛ حکایت از زاویۀ دید است 🔻 (ج۱)- ۲ 🔸انسان باید مواظب زاویه دید خودش باشد و در این زمینه، مراقبت و دقت داشته باشد؛ مثلاً اینکه با هر کسی نشست و برخاست نکند. 🔸اگر حرفی از کسی شنیدی، پیش خودت بگو: «او معمولاً مسائل را با این زاویه نگاه می‌کند؛ باید حواسم باشد!» یعنی سخن او را از فیلتر زاویۀ دید خودت-که إن‌شاءالله صحیح است- عبور بده! 🔸اگر درباره یک واقعیت یا اتفاق، می‌خواهی از کسی خبر بگیری، ببین آیا زاویۀ دیدِ آن فرد، درست است؟ اگر زاویۀ دیدش درست نباشد، طبیعتاً در خبرِ مربوط به آن اتفاق، دست می‌برد؛ مثلاً بزرگ‌نمایی یا کوچک‌نمایی می‌کند. 🔸برای اینکه فریبِ برخی از روزنامه‌ها و رسانه‌ها را نخوریم باید بدانیم که تیترهای روزنامه‌ها، حکایتِ از واقعیت نیست، بلکه حکایتِ از زاویۀ دید است! 🔸روزنامه در اصل، محل انتقال آگاهی به مخاطب نیست، بلکه محل انتقال زاویۀ دید به مخاطب است؛ یعنی به تو می‌گوید «این‌طوری نگاه کن!» تیترها می‌خواهند زاویۀ دید خاصی را به مخاطب منتقل کنند. 👤علیرضا پناهیان 🚩دانشگاه هنر- ۹۶.۷.۶ 👈 متن کامل: panahian.ir/post/5565 @Panahian_ir
📢 اطلاعیه مهم 👌 فرصتی کم‌نظیر برای کمک به تسریع ظهور امام زمان(عج) و نجات بشریت! 🔻با توجه به دو اتفاق مهم در سال جاری که باعث تسهیل زیارت اربعین شده؛ یعنی: ۱. حذف ویزای اربعین ۲. حذف وثیقه برای مشمولان سربازی؛ اکنون تقریباً «تنها مانع و هزینۀ اصلی» برای حضور حداکثری اقشار مستضعف و مشتاق زیارت سالار شهیدان، هزینۀ صدور گذرنامه است. (نفری حدود ۱۵۰هزار تومان) 🏹 یک تیر و 5 نشان! 🔻با توجه به اینکه اعتبار هر گذرنامه ۵سال است و اکثر کسانی که تجربۀ حماسۀ عظیم پیاده‌روی حسینی و دیدن آثار فراوان آن در زندگی خود و خانوادۀ خود را دارند، سعی می‌کنند «هر سال» در این راهپیمایی شرکت کنند، تأمین هزینۀ گذرنامۀ زوار نیازمند اربعین، در واقع پی‌ریزی و مشارکت در ۵سفر پیاده و زیارتی است! این یقیناً یکی از بهترین و کم‌یاب‌ترین فرصت‌های سرمایه‌گذاری‌ معنوی در طول عمر ماست! به ویژه اینکه طبق احادیث فراوان، اینگونه کمک‌ها به زائر امام حسین(ع)، باعث برکات بی‌نظیری در زندگی ما خواهد شد. ✅ چرا پویش را از امروز شروع کنیم؟ 🔻 در اطراف هر کدام از ما خوبان بسیاری هستند که زندگی ساده و بی‌تکلفی دارند و اگر هزینۀ گذرنامه‌شان تأمین شود و گذرنامه‌شان دستشان باشد، عازم پیاده‌روی اربعین خواهند شد (زیرا مانع جدی دیگری وجود ندارد). با توجه به اینکه ایام پیاده‌روی اربعین از اول صفر آغاز می‌شود، اگر «از هم‌اکنون» که حدود ۲ماه تا آغاز ایام پیاده‌روی اربعین باقی است، تلاش‌ها و پویش‌‌های گسترده‌ای برای تأمین هزینۀ گذرنامۀ این عزیزان آغاز شود و به یک موج و جریان فراگیر تبدیل گردد، می‌توان یک حماسۀ بزرگ برای نزدیک کردن ظهور و نابودی دشمنان بشریت رقم زد! ✅ بهترین راه جمع‌آوری و توزیع کمک‌هزینۀ گذرنامه چیست؟ 🔻 بهترین راه برای جمع‌آوری و توزیع کمک‌هزینۀ گذرنامه، اقدام و فعال شدن از طریق هیئت‌ها و مساجدی است که با آنها مرتبطیم. در عین حال «بیان معنوی» نیز مانند سال گذشته برای اینکه سهم کوچکی در این حماسۀ عظیم مردمی داشته باشد، شماره کارت زیر که زیر نظر معتمدین «بیان معنوی – ناشرآثارعلیرضاپناهیان»با دقت مدیریت می‌شود را معرفی می‌کند. کمک‌های جمع‌آوری شده، پس از تحقیق و بررسی‌های دقیق توسط شبکۀ معتمدین، به افراد واجد صلاحیت و صرفا برای تأمین هزینۀ گذرنامه زوار اربعین رسانده می‌شود. 👈 شماره کارت بانک ملت به نام علیرضا محمدزاده: 6104 3379 7750 0287 📌پرداخت آنلاین: IDPay.ir/arbaeen98 🔻 هزینۀ صدور گذرنامه برای هر نفر۱۵۰هزار تومان است. ⚠️ به جهت رعایت امانت داری و همینطور جلوگیری از برخی آسیب ها؛ هیچ گونه کمک و پرداختی از طریق درخواست در فضای مجازی و ارسال مشخصات، انجام نخواهد گرفت. لطفا درخواست نفرمایید. پویش دو ماه تا آغاز ایام پیاده‌روی اربعین ۹۸ http://eitaa.com/joinchat/66584576C899706cb7c
🔻چرا آشنایی با طرز نگاه افراد مشهور، برای مردم جذاب است؟ 🔻خدا در قرآن، نگاهش به پدیده‌ها را با ما در میان می‌گذارد 🔻 (ج۲)- ۱ 🔸 خدا در قرآن، نوع نگاهش به پدیده‌ها را با ما در میان می‌گذارد؛ اما افسوس که برای خیلی از ما انگار مهم نیست طرز نگاه و زاویۀ دید خدا را نسبت مسائل مختلف بدانیم! 🔸معمولاً یکی از جذاب‌ترین برنامه‌های تلویزیونی، مصاحبه با یک بازیگر مشهور یا محبوب است و خیلی‌ها می‌خواهند در این مصاحبه، زاویۀ دید و نگاهِ او را به مسائل مختلف بدانند. چرا می‌خواهند نگاهش را بدانند؟ چون یک جاهایی با او اُنس پیدا کرده‌اند؛ همین! به او می‌گویند «راحت حرف خودت را بزن»؛ او هم روبروی دوربین نشسته و مثلاً می‌گوید «من آبگوشت دوست ندارم...» 🔸 ما می‌نشینیم زاویۀ دید افراد مشهور را نگاه می‌کنیم، اما خداوند که اصرار دارد-در قرآن- زاویۀ دید و نگاه خودش را به ما منتقل کند، به آن زیاد توجه نمی‌کنیم! بیایید به‌عنوان یک آدم و به‌عنوان یک جستجوگر، یک‌بار از سر کنجکاوی ببینید که نگاه خدا به پدیده‌ها چگونه است؟ 🔸نگاه‌های خدا را در قرآن ببینید. خدا در قرآن شروع می‌کند به منتقل‌کردن نگاه؛ مثلاً درباره بعضی‌ها که علم و سواد دارند ولی از آن استفاده نمی‌کنند، می‌فرماید «کَمَثَلِ الْحِمَارِ یَحْمِلُ أَسْفَاراً» (جمعه/۵) اینها مانند حماری هستند که تعدادی کتاب بارش کرده‌اند! 👤علیرضا پناهیان 🚩دانشگاه هنر- ۹۶.۷.۷ 👈 متن کامل: panahian.ir/post/5576 http://eitaa.com/joinchat/66584576C899706cb7c
💌 مهم‌ترین عامل تربیت http://eitaa.com/joinchat/66584576C899706cb7c
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 فرعون‌های کوچک! 🔻ماجرای عجیبِ آدم‌های معمولی که با فرعون و صدام محشور می‌شوند ... http://eitaa.com/joinchat/66584576C899706cb7c
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 به اندازه نیازت پول درنیار! 👈 ناشنیده‌های از زندگی امیرالمومنین(ع) در مورد جمع‌آوری ثروت 🔻برای شنیدن حرف‌های متفاوت آماده‌اید؟ http://eitaa.com/joinchat/66584576C899706cb7c
🔻گاهی خدا با یک بلا یا سلب نعمت، نگاه ما را درست می‌کند 🔻مراقب باش نگاهت خراب نشود؛ گاهی برای درست‌شدنش رنج زیاد لازم است! 🔻 (ج۲)- ۲ 🔸 ابلیس تا آخر عمر روی ما کار می‌کند که طرز نگاه ما را خراب کند. نباید طرز نگاه هرکسی را دریافت کنیم؛ باید بدانیم این کسی که دارد نگاهش را به ما منتقل می‌کند کیست و نگاهش چگونه است؟ 🔸باید مراقب باشیم که نگاه و زاویۀ دید ما را خراب نکنند، اگر نگاه ما خراب شد گاهی برای درست‌کردنش درد فراوان و رنج‌های سنگین لازم است. 🔸گاهی خدا می‌خواهد به بنده‌اش بگوید «فلان مشکلِ تو بزرگ نیست» ولی او قبول نمی‌کند و می‌گوید خیلی بزرگ است! لذا خدا یک مشکل بزرگ برایش پیش می‌آورد تا بفهمد مشکل بزرگ یعنی چه! گاهی با یک بلای سخت، می‌فهمی که نگاهت خراب بوده و باید درستش کنی. 🔸بعضی وقت‌ها، از یک نعمت بزرگ برخوردار هستیم اما قبول نمی‌کنیم که این نعمت بزرگی است. لذا خداوند با سلب آن نعمت، نگاه ما را عوض می‌کند و آن‌وقت می‌فهمیم که واقعاً نعمت بزرگی بوده است. 👤علیرضا پناهیان 🚩دانشگاه هنر- ۹۶.۷.۷ 👈 متن کامل: panahian.ir/post/5576 http://eitaa.com/joinchat/66584576C899706cb7c
هدایت شده از کانال مداحی
Hamid Alimi - Too Del Gham Moonde (320) (1).mp3
5.75M
تو دل غم مونده.....😭😭😭 یه چندشب دیگه تا به محرم مونده😭😭😭 ◾️◾️◾️◾️◾️محرم◽️◽️◽️◽️◽️ 🔴بهترین نوحه ها برای محرم بصورت گلچین در لینک زیر👇 http://eitaa.com/joinchat/66584576C899706cb7c
🌀 سقوط یک جامعۀ ایمانی در امتحان الهی از کجا شروع می‌شود؟ 🌀 وقتی جامعه به ایمان خودش پشت کند و بخواهد بر خلاف توصیۀ دین چیزی را تجربه کند، در این صورت یا نابود می‌شود یا هزینه می‌دهد. 🌀 الان که هزینۀ مذاکره با دشمن را دادیم، معلوم شد اگر مذاکره نکرده بودیم هم دشمن کوتاه می‌آمد! ______ 👈🏻 بخش‌هایی از متن گفتگوی تلویزیونی علیرضا پناهیان در شب شهادت امام جواد(ع) در کاظمین: 🔹 وقتی یک جامعۀ ایمانی، امتحان می‌شود، معمولاً سقوطش از کجا شروع می‌شود؟ سقوط جامعۀ ایمانی در امتحان الهی از آن‌جایی است که به ایمان خودش پشت می‌کند و می‌خواهد یک چیزی را برخلاف توصیۀ دین، خودش تجربه کند تا آن را بپذیرد! 🔹 اگر مؤمنین حقیقت را با «اشاره» دریافت کردند و پذیرفتند، ایمان خودشان را نشان داده‌اند و این موجب سربلندی در امتحان الهی است. اما وقتی بخواهند یک چیزی را برخلاف توصیۀ دین تجربه کنند؛ یا در جریان آن تجربه، نابود می‌شوند، یا اینکه هزینه می‌دهند. 🔹 مثلاً امیرالمؤمنین(ع) مردم را دعوت کرد که پای رکاب حضرت بایستند، اما مردم خواستند که مذاکره و صلح را هم با ابوموسی اشعری، تجربه کنند؛ لذا هزینۀ سنگینی به جامعه تحمیل کردند. مردم زمان امام‌حسن(ع) هم دوباره خواستند صلح و مذاکره با معاویه را تجربه کنند، لذا نابود شدند. 🔹 در زمان ما هم یک جریان اجتماعی آمد و گفت: «بیایید مذاکره با دشمن را تجربه کنیم» درحالی‌که از اول معلوم بود این تجربه اشتباه است؛ این را امام و رهبری و همۀ هوشمندان فرموده بودند. اما بالاخره این مذاکره را تجربه کردیم و هزینه دادیم و عقب ماندیم. الان معلوم شده است که اگر مذاکره نکرده بودیم هم، دشمن جرأتِ جنگیدن نداشت و حتی در تهدیدهای خودش هم کوتاه می‌آمد. 🔹 جامعۀ ایمانی وقتی امتحان بشود، یک‌دفعه کفر نمی‌ورزد و نمی‌گوید «اصلاً من ایمان ندارم!» بلکه سراغ یک مستمسک می‌رود که یک وجاهتی داشته باشد؛ مثلاً می‌گوید «حالا بگذار تجربه کنیم!» اما تجربه‌کردن همان و پشت‌کردن به ایمان همان! نتیجه‌اش هم نابودشدن یا هزینه‌دادن است! 🔹 البته تجربه، چیز خوبی است و اگر به تجربه اعتنا نکنیم، می‌شود «شقاوت»! کمااینکه علی(ع) به ابوموسی اشعری-که سرپرست تیم مذاکره‌کنندۀ حضرت بود- فرمود: اگر تجربه و عقل را زیر پا بگذاری، شقی هستی! (نهج‌البلاغه/نامه۷۸) به تجربه باید اعتنا کرد، اما وقتی تجربه را بهانه قرار بدهیم که از ایمان فاصله بگیریم، در امتحان الهی زمین می‌خوریم. 🔹 در جنگ بدر، وقتی مسلمین ۷۲نفر اسیر گرفتند، رسول‌خدا(ص) فرمود «اینها را باید به قتل برسانیم، ما مأمور نیستیم که اسیر نگه داریم و این کار به صلاح ما نیست...» ولی مردم گفتند: «بگذارید این اسیرها را آزاد کنیم یا مبادله کنیم و به‌جایش پول بگیریم، در این صورت بین ما و دشمن خون جاری نمی‌شود» 🔹 رسول‌خدا(ص) فرمود: اگر می‌خواهید، این راه را تجربه کنید، اما بدانید که به همین تعداد، در جنگ بعدی شهید خواهید داد. همین‌طور هم شد؛ در جنگ اُحد، ۷۲نفر شهید دادند، درحالی‌که اگر سخن پیامبر(ص) را ترجیح می‌دادند، ضرر نمی‌کردند و هزینه نمی‌دادند. 👤علیرضا پناهیان 🚩 کاظمین- گفتگوی تلویزیونی–۹۸.۵.۱۰ 👈🏻متن کامل: panahian.ir/post/5584 http://eitaa.com/joinchat/66584576C899706cb7c