eitaa logo
بیان ناب
4.5هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
49 ویدیو
5.5هزار فایل
قابل توجه طلاب و مبلغان محترم سراسر کشور هدف این کانال تولید محتوای ناب برای تمامی مبلغان می‌باشد ✅ #کانال_رسمی_معاونت_تبلیغ_حوزه‌های_علمیه 🌎‌‌ سایت معاونت👇 https://btid.org/fa 🔰 بانک تولیدات مجازی معاونت👇 https://eitaa.com/banketolidat
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📌 سه شنبه ☀️ ۸ اسفند ۱۴۰۲ هجری شمسی 🌙 ۱۷ شعبان ۱۴۴۵ هجری قمری 🎄 27 فوریه 2024 میلادی 📎 🌎 کانال بیان ناب ╭┅─────────┅╮ 🌺 @BayaneNab ╰┅─────────┅╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✳️هر روز یک آیه✳️ 🔺موضوع 👇👇🔺 🔰 تلاش برای برقراری عدالت اجتماعی لَقَدْ أَرْسَلْنَا رُسُلَنَا بِالْبَيِّنَاتِ وَأَنْزَلْنَا مَعَهُمُ الْكِتَابَ وَالْمِيزَانَ لِيَقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْطِ ۖ وَأَنْزَلْنَا الْحَدِيدَ فِيهِ بَأْسٌ شَدِيدٌ وَمَنَافِعُ لِلنَّاسِ وَلِيَعْلَمَ اللَّهُ مَنْ يَنْصُرُهُ وَرُسُلَهُ بِالْغَيْبِ ۚ إِنَّ اللَّهَ قَوِيٌّ عَزِيزٌ همانا ما پیامبران خود را با دلایل روشن فرستادیم و با آنان کتاب و ترازو ای تشخیص حق از باطل نازل کردیم تا مردم به عدالت برخیزند، و آهن را که در آن برای مردم قوت و نیرویی سخت و سودهایی است فرود آوردیم .... (حدید، (۲۵) توضیح: بی‌گمان مهمترین رسالت اجتماعی حکومت دینی، برقراری عدالت در تمام ارکان اجرایی، قضایی، فرهنگی، اقتصادی و ... است. مفهوم عدالت در اسلام برابری اقتصادی آحاد جامعه نیست؛ بلکه اسلام در عین احترام به آزادی‌های شخصی و مالکیت خصوصی، بر آن است که ارزشهای اخلاقی را نیز وارد اصول اقتصادی نموده و شرایطی در جامعه حاکم کند که جایگاه اجتماعی و اقتصادی هر کس به میزان تلاش و کس به میزان تلاش و استعدادهایش باشد. روشن است که مجریان عدالت در جامعه خود باید عادل باشند و به زوایای اجرای آن نیز آگاه باشند. گفتنی است در آیه‌ی فوق هدف از بعثت انبیاء را برقراری عدالت اجتماعی دانسته است و از اعطای ابزار تحقق آن؛ یعنی قوانین دینی و ابزارهای نظامی نیز خبر داده است. نکته‌ی آموزنده‌ی دیگر این که در این آیه، مردم مجری قسط و عدل دانسته شده‌اند؛ نه حاکمان این به نقش بارز خواست و اراده‌ی آنان در این زمینه اشاره دارد. حدیث: امام على علیه السلام: «خَيرُ المُلوكِ مَن أماتَ الجَورَ وأحيا العدل؛ بهترین پادشاهان آن است که بیداد را بمیراند و دادگری را زنده سازد.» غرر الحکم: ج ۳ ص ۴۳۱ح ۵۰۰۵ هر روز با قرآن و عترت ص 402 📎 📎 🌎 کانال بیان ناب ╭┅─────────┅╮ 🌺 @BayaneNab ╰┅─────────┅╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✳️حدیث ناب✳️ 🔺موضوع 👇👇 🔰 تعریف و جایگاه خواص در نگاه رسول الله صلی الله علیه وآله-1 رسول خداصلی الله علیه وآله فرمودند: «عوام امت من اصلاح نمی‌شوند، مگر با اصلاح خواص.» شخصی پرسید: خواص امت چه کسانی هستند؟ فرمود: «خَوَاصُ اُمَّتِی اَرْبَعَةٌ: اَلْمُلُوکُ وَالْعُلَماءُ وَ الْعُبَّادُ وَ التُّجَّارُ؛ خواص امت من چهار دسته‌اند:‌ زمامداران، دانشمندان، عابدان و تاجران.» منبع: مجله مبلغان، شماره182. المواعظ العددیه، محمد بن محمد عیناثی، نشر طلیعه نور، قم، 1384 ش،‌ چاپ اول، ص 125. 📎 📎 🌎 کانال بیان ناب ╭┅─────────┅╮ 🌺 @BayaneNab ╰┅─────────┅╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✳️ احکام ✳️ 🔺موضوع👇👇🔺 🔰احکام نماز - قبله سوال. اگر شدت درگیری و جنگ مانع تعیین جهت قبله شود، آیا نماز خواندن به هر طرف صحیح است؟ جواب. اگر گمانش به هیچ طرف نمی رود و وقت هم باشد بنا بر احتیاط، باید به چهار طرف نماز خوانده شود. ولی اگر وقت نباشد، به مقدار وسعت وقت به هر طرف که احتمال می‌دهد قبله است، نماز بخواند. 📎 📎 🌎 کانال بیان ناب ╭┅─────────┅╮ 🌺 @BayaneNab ╰┅─────────┅╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✳️نکته ناب✳️ 🔺موضوع👇👇🔺 🔰نخستین مخالف مهدویت نخستین كسی از مسلمانان كه در مسئله مهدویت و وجود حضرت مهدی علیه السلام تشکیک كرد و در جلسه‌ای آن را زیر سؤال برد، معاویه بود كه ابن عباس در همان جلسه، پاسخ او را داد. منبع: مجله مبلغان، شماره82 1. موعودشناسی و پاسخ به شبهات، علی اصغر رضوانی، ص 127 - 128، با برداشت از: بحارالانوار، همو، ج 33، ص 256 - 257. 📎 📎 🌎 کانال بیان ناب ╭┅─────────┅╮ 🌺 @BayaneNab ╰┅─────────┅╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
@BayaneNab-چرا امام زمان علیه السلام غایب است؟-3.pdf
180.3K
✳️منبر کوتاه ✳️ 🔺موضوع👇👇 📌چرا امام زمان علیه السلام غایب است؟-3 📌 🔰خالی نماندن زمین از حجت حضرت علی علیه السلام فرمود: «لا تخلوا الارض من قائم بحجة الله؛ هیچگاه زمین از كسی كه قائم به امر الهی باشد خالی نخواهد ماند.. 📎 📎 🌎 کانال بیان ناب ╭┅─────────┅╮ 🌺 @BayaneNab ╰┅─────────┅╯