eitaa logo
بیّنات
11.7هزار دنبال‌کننده
695 عکس
1.4هزار ویدیو
35 فایل
﷽ وَلَقَدْ أَنزَلْنا إِلَيْكَ آياتٍ بَيِّنَاتٍ وَما يَكْفُرُ بِهَا إِلَّا الْفاسِقُون | ۹۹ بقره پایگاه مردمی تنظیم و نشر آثار حضرت آیت الله وفسی استاد اخلاق تهران http://www.vafsi-bayyenat.ir ارتباط با مدیر @bayyenat110_admin بخش صوت @bayyenat_media
مشاهده در ایتا
دانلود
ساده زیستی آقا.mp3
987.8K
🔈 #صوت | رئیس جمهوری که در خانه اش پنیر پیدا نمی شد 💠کانال نشر آثار استاد وفــســے ↙️ 🆔 @bayyenat110
🌸🌸🌸🌸🌸🌸 🔸پيامبر اکرم صلى الله عليه وآله : 🔹لا تَزالُ اُمَّتى بِخَيرٍ ما تَحابّوا و اَقامُوا الصَّلاةَ وَ آتَوُا الزَّكاةَ وَ اَقْرَوُا الضَّيْفَ، فَاِنْ لَمْ يَفْعَلُوا ابتُلُوا بِالسِّنينَ وَ الْجَدْبِ. 🔹امتم همواره در خير و خوبى اند تا وقتى كه يكديگر را دوست بدارند، نماز برپا دارند، زكات بدهند و ميهمان را گرامى بدارند، پس اگر چنين نكنند به قحطى و خشكسالى گرفتار مى شوند. 📚امالی طوسی ، ص ۶۴۷ ، حدیث ۱۳۴۰ 🆔 @bayyenat110
8.49M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌺 عالم طبیعت ، مخدّر و حجاب برای فهم لذّت و درد برزخی اعمال و صفات 🎙حضرت استاد آیت الله وفــســے 🆔 @bayyenat110
🔴 🔅شيعيان براي اثبات امامت امامان دوازده‌گانه‌شان از اين حديث استدلال مي‌كنند كه پيامبر -صلی الله علیه و آله- فرموده : دوازده خليفه خواهند بود كه همه از قريش هستند... اينك به شيعه بايد گفت كه همه روايات حديث به صراحت مي‌گويند كه اين دوازده نفر امير و خليفه خواهند بود و معلوم است كه از ائمه شيعه فقط علي و الحسن به خلافت رسيده‌اند. پس حديث چيز ديگر مي‌گويد و شيعيان چيزي ديگر مي‌گويند! و اين روايت‌ها اين خليفه‌ها را نام برده‌اند و حتي اسم يكي در اين روايت‌ها ذكر نشده است. جواب : ۱. بعضي روايات مي‌گويند ۱۲ نفر از قريش و بعضي روايات دقيقاً اسم ایشان را مي‌گويند. مثل حديث جابربن‌عبدالله انصاري كه از كساني است كه تا زمان امام باقر -علیه السلام- هم زنده بوده است و روايت پيامبر -صلی الله علیه و آله- را به نسل تابعين و بعد از آن‌ها رسانده است. ۲. خلافت پيامبر -صلی الله علیه و آله- خلافت حقيقي ايشان است نه اين‌كه بعضي اصحاب جمع شده و اميري براي خود انتخاب نمودند و اسم آن را به دروغ گذاشتند خليفه رسول‌الله. زيرا همان‌طور كه در قرآن آمده است مقام رسالت يا امامت و وزارت و خلافت از طرف خداست و صراحت آيات در اين باره روشن است ۳. پس آيا يزيد هم جزء خلفاي پيامبر مي‌باشد؟ نتيجه : خلط بين خلافت ظاهري و خلافت حقيقي رسول‌الله موجب عدم درك اين حديث شريف شده است. 📚برگرفته از کتاب پاسخ ( نقد و بررسی شبهات وهابیت آل سعود ) ✨حضرت استاد آیت الله وفــســے 🆔 @bayyenat110
🔸پیامبر اکرم (ص) : 🔹أنا مُحَمَّدٌ، وأنا أحمَدُ، وأنا الماحي الَّذي يُمحى بيَ الكُفرُ، وأنا الحاشِرُ الَّذي يُحشَرُ النَّاسُ على عَقِبي، وأنا العاقِبُ وَالعاقِبُ الَّذي لَيسَ بَعدَهُ نَبِيٌّ. 🔹من محمّد (ستوده شده در زمين) هستم. من، احمد (ستوده شده در آسمان) هستم. من، ماحى (از ميان برنده) هستم كه به واسطه من، كفرْ نابود مى‌شود. من حاشر هستم كه مردم به دنبال من محشور [و جمع ]مى‌شوند. من «عاقب» هستم و عاقب، كسى است كه بعد از او پيامبرى نباشد. 🆔 صحيح مسلم: ج ۴ ص ۱۸۲۸ ح ۱۲۴ 🌺 میلاد با سعادت حضرت محمد مصطفی -صلی الله علیه و آله- و رئیس مذهب جعفری حضرت امام صادق -سلام الله علیه- تبریک و تهنیت باد 🆔 @bayyenat110
7.69M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌸 شوخی جالب استاد با روحانیت و مسئولین کشور 🌷 حضرت استاد آیت الله وفــســے 🆔 @bayyenat110
💠 در این دنیا این است که خود 🔸 مدرسه عشق و مکتب شاهدان و گمنامی است که پیروانش بر گلدسته های رفیع آن اذان شهادت و رشادت سر داده اند. 🔸 میقات پابرهنگان و معراج اندیشه پاک اسلامی است که تربیت یافتگان آن ، نام و نشان در گمنامی و بی نشانی گرفته اند. 🔸 که دفتر تشکل آن را که همه مجاهدان از اولین تا آخرین امضاء نموده اند. 🔸من همواره به خلوص و صفای غبطه می خورم و از خدا می خواهم تا با بسیجیانم محشور گرداند چرا که در این دنیا افتخارم این است که خود بسیجی ام. 📚صحیفه نور جلد ۲۱ صفحه ۵۲ 👈پیام امام خمینی(ره) در آستانه ی سالگرد بسیج مستضعفین 🗓مورخ: ۱۳۶۷/۰۹/۰۲ 💠کانال نشر آثار استاد وفــســے ↙️ 🆔 @bayyenat110
🌷🌷🌷🌷🌷🌷 🔸پیامبر (ص ) در مورد نماز فرمودند : 🔹اسرق الناس فاالذی یسرق من صلاته فصلاته تلف کما یلف الثوب الخلق فیضرب بها وجهه 🔹دزدترین مردم کسی است که به خاطر سرعت و شتابزدگی از نماز خود کم کند، نماز چنین انسانی همچون جامه مندرسی در هم پیچیده شده، به صورت اوپرتاب می گردد. 📚( میزان الحکمه ، ج 5، ص 406 ) 🆔 @bayyenat110
7.77M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌹 فرق لذّت و درد نفس ناطقه ، با لذّت و درد نفس حیوانی و نباتی 🌷 تمثیلی برای فهم چرایی و چگونگی درد و عذاب در برزخ و قیامت 🎤حضرت استاد آیت الله وفــســے 🆔 @bayyenat110
🔴 🔅شيعيان ادعا مي‌كنند كه بعد از وفات پيامبر همه اصحاب مرتد شده‌اند به جز چند نفر كه بر اسلام باقي مانده‌اند. به آن‌ها مي‌گوييم كه مرتد به علت شبهه يا شهوتي مرتد مي‌شود و معلوم است كه شبهات در صدر اسلام قوي‌تر بودند. پس كساني كه در دوران ضعف اسلام ايمانشان چون كوه‌ها بود چگونه بعد از پيروزي و ظهور نشانه‌هاي اسلام و گسترش اسلام ضعيف خواهد شد؟ اما درباره شهوت‌ها و اميال بايد گفت : آنان كه اموال و خانه و ديارشان را به خاطر خدا و پيامبرش به ميل خود ترك گفتند چگونه مي‌توان گفت كه به خاطر دوست داشتني‌ها و شهوت‌هايي كه خودشان آن را ترك كرده بودند مرتد شدند؟ و بايد دانست كه مرتدشدن اصحاب نزد شيعه در مهمترين اركان ايمان كه امامت است به شمار مي‌آيد. جواب : ۱. شيعه مي‌گويد همه اصحاب پيامبر مسلمان بودند و از بيعت با علي‌بن‌ابي‌طالب -علیه السلام- در غدير برگشتند ، نه از اسلام. ۲. اما اين‌كه اصحاب شبهه نداشته‌اند و ايمانشان مثل كوه بود ؛ مخالف صراحت آيات قرآن است كه در سوره آل عمران ، آيه ۱۵۱ و ۱۵۲ مي‌گويد: إِذَا فَشِلْتُمْ (زماني كه سست شديد) وَتَنَازَعْتُمْ فِي الْأَمْرِ (در كارتان اختلاف كرديد) و عَصَيْتُم (نافرماني كرديد) ۳. اين‌كه مي‌گوييد «آن‌ها اموال و خانه و ديارشان را به خاطر خدا و پيامبرش به ميل خود ترك گفتند». اولا عموم آن‌ها افراد بي‌چيزي بودند و ثانياً عثمان كه ثروت داشت تمام ثروت خود را به مدينه منتقل نمود. ثالثاً گفته‌هاي شما مخالف آيه قرآن است كه در آيه ۱۵۲ سوره آل عمران مي‌گويد :( مِنكُم مَّن يُرِيدُ الدُّنْيَا وَمِنكُم مَّن يُرِيدُ الْآخِرَةَ ) : بعضي از شما دنيا را مي‌خواهيد و بعضي از شما اخرت را مي‌خواهید». بنابراين همه آن‌ها درجات عالي ايمان نداشته‌اند. در غیر این صورت ، خدا آن‌ها را سرزنش نمي‌كرد و با اين صراحت نمي‌فرمود كه بعضي از اطرافيان پيامبر (كه شما آنها را اصحاب مي‌ناميد) دنيا را مي‌خواستند. در حاليكه كنار پيامبر به جنگ هم رفته بودند. بنابراین براي شناخت اصحاب ، تفكر در آيات قرآن ضروري است تا اصحاب حقيقي و صفات‌شان از كساني كه اطراف پيامبر بودند و بعضي از آن‌ها منافق يا سست بودند يا تنازع مي‌كردند يا نافرمان بودند مشخص شود. 📚برگرفته از کتاب پاسخ ( نقد و بررسی شبهات وهابیت آل سعود ) ✨حضرت استاد آیت الله وفــســے 🆔 @bayyenat110
هدایت شده از بیّنات
🔵 سلسله مباحث شرح عرفانی کتاب #چهل_حدیث حضرت امام (ره) ✨توسط حضرت استاد آیت الله وفــســے (زیدعزّه) 📌سه شنبه ها ساعت_۱۹:۱۵ عباسی جنوبی ، کوچه شهید ذوالفقاری مسجد پنج تن آل عبا_علیهم السلام_حوزه علمیه رشاد
🔴 🔅پيامبر وقتي از مكه به مدينه هجرت كرد ابوبكر را همراه با خودش برد و او را نجات داد و از طرفي علي را در معرض خطر و نابودي قرار داد و از او خواست در جايش بخوابد... پس اگر علي امام و وصي و منصوب از سوي خدا بوده است آيا چنين كسي در معرض مرگ قرار داده مي‌شود و جان ابوبكر كه اگر بميرد براي ضرري نيست نجات داده مي‌شود... سؤال اين‌جاست كه كدام‌يك سزاوارتر است كه خاري به پايش نخورد و در معرض مرگ قرار نگيرد؟ و اگر بگوييد كه علي مي‌دانست پس خوابيدن او بر چه فضيلت و شاهكاري مي‌تواند باشد؟ جواب: دو سؤال بسيار خوبي است كه هركدام را جداگانه جواب كامل مي‌دهيم. سؤال اول : چرا پيامبر علي را به جاي خودش قرار داد و ابوبكر را به همراه خود به برد و نجات داد؟ جواب: ۱. آيا آن كه همراه پيامبر بود ابوبكر (نام اصلي او عتيق مي‌باشد) بوده است يا معروف به (ابن‌بكر) در «صحيح بخاري» رقم ۷۱۷۵ و رقم ۶۹۲ گفت: «ابوبكر و عمر و سالم مولي ابي حذيفه و ابوسلمه و زيد و عامربن‌ربيعه از مكه به مدينه مهاجرت كردند و در راه نماز جماعت به امامت سالم انجام مي‌دادند در «صحيح بخاري» (ج ۶، ص ۴۲) در خصوص نفي حضور ابوبكر در غار عايشه هم با سخن خود تأييد نموده است جايي كه مي‌گويد: «هرگز در مورد [ فضيلت ]ما قرآني نازل نگشته است». «سيره ابن‌هشام» (ج ۲، ص ۱۲۱) مي‌گويد مسلمانان در مكه به مدينه مهاجرت كرده‌اند و از آنان ابوبكر و عمر بودند. براي اطلاعات بيش‌تر بايد به كتاب «يار غار ابوبكر يا فردي ديگر؟» تأليف محقق نجاح‌الطائي مراجعه كنيد. اگر بر فرض ابوبكر خليفه اول يار غار پيامبر باشد و اين مطلب مسلم شد ما بحث را ادامه مي‌دهيم. ۲. درك حكمت كارهاي رسول اكرم يا دستورات وحي الهي براي ما ممكن نيست اما ما به اندازه توان عقل خويش مسئله را بررسي مي‌كنيم شايد حكمت‌هايي دارند كه بايد از خود پيامبر سؤال مي‌شد يا خليفه واقعي ايشان؛ تا جواب كامل را ياد مي‌گرفتيم. ۳. در گذشته عرض كرديم از مسلمات تاريخ و احاديث شيعه و سني «حديث يوم الدار يا حديث است» پيامبر (تاريخ طبري، ج ۲، ص ۶۳) فرمود: «هذا عليّ و وزيري و وصيّ و خليفتي من بعدي» بنابراين مسلم است كه حضرت علي مقام و وصايت و خليفه رسول اكرم را داشته است و كسي كه مقامي را دارد در سختي‌ها و خطرها معلوم مي‌شود كه آيا چنين مقامي را دارد يا نه. خوش زماني است كه محكِ تجربه آيد به ميان تا سيه روي شود هر كه در او غِش باشد قرآن مي‌فرمايد : ( وَإِذِ ابْتَلَىٰ إِبْرَاهِيمَ رَبُّهُ بِكَلِمَاتٍ فَأَتَمَّهُنَّ قَالَ إِنِّي جَاعِلُكَ لِلنَّاسِ إِمَامًا ): و هنگامي كه خدا ابراهيم را با كلماتي بيازمود و او همه را به اتمام رساند گفت من تو را امام و مردم قرار دادم. شايد خوابيدن در جاي پيامبر و وصي بودن آن حضرت در مكه و رد امامت و همچنين انتقال فواطم از مكه به مدينه با آن همه خطرات، امتحاني بود تا مردم بدانند كه مقام خلافت رسول اكرم چه تواني و قدرتي مي‌خواهد و چه كسي اين توانايي و قدرت را دارد. ۴.اصولا براي هر كاري فرد مناسب را انتخاب مي‌كنند حضرت علي مردي نيرومند و شجاع و از لحاظ موقعيت اجتماعي در نزد مردم پسر كعبه بود و از اين جهت اگر در جاي پيامبر مي‌خوابيد مي‌توانست به خوبي از خود دفاع كند و با دشمنان بجنگد و اگر او را شكنجه مي‌كردند تا اطلاعاتي از هجرت پيامبر بگيرند آن حضرت طاقت داشت پيامبر را لو نمي‌داد. اما ابوبكر شخصي مسّن و بود (زيرا در تمام جنگ‌هاي رسول اكرم هيچ پهلواني را شكست نداد و در عريش يعني خدمت مي‌نمود) و همچنين در ميان قريش از لحاظ موقعيت اجتماعي ارزش‌مند نبود (همان‌طور كه در تاريخ طبري از قول ابوسفيان بعد از جريان سقيفه نقل شده است). بنابراين اگر ابوبكر به جاي رسول اكرم مي‌خوابيد هم نيرومند نبود و هم شجاعت لازم را نداشت ثانياً اگر دستگير مي‌شد احتمال داشت زير شكنجه حضرت را لو بدهد همان‌طور كه وقتي عمار ياسر را دستگير كردند با آن‌كه جوان‌تر و قوي‌تر از ابوبكر بود از اسلام برائت جست و اظهار شرك نمود (يعني تقيه كرد). ۵. ابوبكر با اين‌كه كنار پيامبر بود به فرمايش قرآن كريم مي‌ترسيد و حضرت او را مي‌داد قرآن مي‌فرمايد : (...إِذْ يَقُولُ لِصَاحِبِهِ لَا تَحْزَنْ إِنَّ اللَّهَ مَعَنَا... ):... [پيامبر] به همراهش مي‌گفت اندوه مدار كه خدا با ماست. (سوره توبه، آيه ۴۰). خلاصه: علي‌بن‌ابي‌طالب با خصوصيات و شايستگي‌هايي كه داشت مقام وصيّ بودن و خليفه بودن پيامبر را با عمل خود به منصّه رسانيد. 📚برگرفته از کتاب پاسخ ( نقد و بررسی شبهات وهابیت آل سعود ) 🔅حضرت استاد آیت الله وفــســے 💥ادامه دارد...