هدایت شده از بیّنات مدیا
1_88318272.mp3
11.55M
🔈 | #سخنرانی به مناسبت شهادت حضرت امام جواد (علیه السلام)
🗓 جمعه ، ۱۱ مرداد ۱۳۹۸
🌷حامد وفسی
🆔 @bayyenat_media
🌸🌸🌸🌸🌸
🌸 حضرت محمد -صلی الله علیه و آله- فرمودند :
🌷 مَنْ أَرادَ تُسْتَجابُ دَعْوَتُهُ وَ أَنْ تُكْشَفَ كُرْبَتُهُ فَلْيُفَرِّجْ عَنْ مُعْسِرٍ؛
🌷 هر كس مى خواهد دعايش مستجاب و اندوهش برطرف شود، به تنگدست مهلت دهد.
📚 نهج الفصاحه ص 759 ، ح 2961
🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💐 تبیین آثار دین داری بر اساس باور های فاسد ، در قالب داستانی از امام صادق (علیه السّلام)
🍁 اسلام، کشفی است نه ساختنی
🍂 دین سازی، خیانت به اسلام و مسلمین
🎙حامد وفسی
🆔 @bayyenat110
هدایت شده از بیّنات مدیا
b.h.98.3.24.mp3
12.67M
🔈| #سخنرانی در بیت الحسنین:
📆 جمعه ۲۴ خرداد ۱۳۹۸
🌷حامد وفسی
🆔 @bayyenat_media
🌺🌺🌺🌺🌺
🌺 امام علی -علیه السلام- فرمودند :
🌹لَا تَسْتَبْطِئْ إِجَابَةَ دُعَائِكَ وَ قَدْ سَدَدْتَ طَرِيقَهُ بِالذُّنُوب
🌹اجابت دعایت را دیر مپندار، در حالی که خودت با گناه راه اجابت آن را بسته ای.
📚تصنیف غررالحکم و دررالکلم ص 193 ، ح 3768
🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌼 ماجرای رابطه ساحر شمردن پیامبر گرامی اسلام -ص- و تعصّب قبیله و عشیره
🌻حامد وفسی
🆔 @bayyenat110
هدایت شده از بیّنات مدیا
B.H.98.3.31.mp3
12.63M
🔈| #سخنرانی در بیت الحسنین:
📆 جمعه ۳۱ خرداد ۱۳۹۸
🌷حامد وفسی
🆔 @bayyenat_media
🍁🍁🍁🍁🍁
🍁 حضرت محمد -صلی الله علیه و آله- فرمودند :
🍂 إِنَّ أَعْظَمَ النَّاسِ مَنْزِلَةً عِنْدَ اللَّهِ يَوْمَ الْقِيَامَةِ أَمْشَاهُمْ فِي أَرْضِهِ بِالنَّصِيحَةِ لِخَلْقِهِ
🍂 بلند مرتبه ترين مردم نزد خداوند در روز قيامت كسى است كه در روى زمين بيشتر در نصیحت و ارشاد مردم قدم بردارد.
📚كافى(ط-الاسلامیه) ج 2 ، ص 208، ح 5
🆔 @bayyenat110
هدایت شده از بیّنات
🌺🌺🌺🌺🌺
🌹 سلسله جلسات اخلاق با محوریت:
🌸 شرح عرفانی کتاب چهل حدیث حضرت امام خمینی (رضوان الله تعالیٰ علیه)
🔅 میعاد:
تهران- خیابان هلال احمر- خیابان ابراهیمی جنوبی- کوچه شهید ذوالفقاری- مسجد پنج تن آل عبا -علیهم السلام- حوزه علمیه حضرت آیت الله العظمیٰ رشاد زنجانی (ره)
🗓 موعود:
سه شنبه ها، #ساعت ۱۹:۱۰
🌷 #بیّنات | پایگاه رسمی تنظیم و نشر آثار «حامد وفسی»
🆔 @bayyenat110
📚 #معرفی_کتاب
«تذکره» نام هفتمین کتاب حکیم متألّه، حامد وفسی است که در بهمن سال ۹۷ به رشته تحریر در آمده است.
تمام نظامات اجتماعی، سیاسی،... و حتی هویت های ملی، مبتنی بر جهان بینی است. عموماً مکاتب دینی یا فلسفی تلاش می کنند که عقاید خود را به صورت عقلانی توجیه کنند. «ضرورت» این بحث، رابطه مستقیم با حیات یک مکتب و ملّت معتقد به آن دارد که به همین جهت، نیاز جدّی و اساسی به چهار چوب عقلانی احساس می شود و این مطلب، موجب توجه به منطق صوری و صناعات خمس، خصوصاً صناعت برهان می گردد.
در این «تذکره» تلاش شده تا با یادآوری و بیداری عقل فطری، بنیاد های واقع گرایی در اسلام ناب محمدی دیده شود و با نقد آراء بنیادی مخالفان، ارزش های متون دینی تبیین گردد.
این اثر گرانقدر، مشتمل بر نقد و بررسی پاره ای از نظرات منسوب به آیت الله مصباح یزدی در کتاب "منطق و شناخت شناسی از نظر حضرت آیت الله مصباح یزدی" به قلم آقای سلیمانی امیری و همچنین اثر منتشره از مؤسسه تحت اشراف ایشان، در کتاب "کلام اسلامی" به نگارش آقای محمد حسین فاریاب می باشد که در این دو اثر، به وضوح به انکار واقع نمایی مشاهدات، مجربات و متواترات تصریح شده است که لوازم فاسدی را در عقاید حقّه اسلامی به دنبال خواهد داشت.
🆔 @bayyenat110
🌸🌸🌸🌸🌸
🌸 لقمان حكيم:
🌷يا بُنَىَّ ... عَلَيكَ بِالمَوعِظَةِ فَاعمَل بِها فَإنَّها عِندَ العاقِلِ أَحلى مِنَ العَسَلِ الشَّهدِ؛
🌷فرزندم نصيحت را بپذير و به آن عمل كن كه نصيحت نزد عاقل از عسل ناب شيرين تر است.
📚ارشاد القلوب(دیلمی) ج1، ص 72
🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 جنایات برخی مسئولین صداوسیما و دیگر نهادها، به اسم اسلام
🔺به اسم دین، اسلام را نابود کردید...
🔥حامد وفسی
🆔 @bayyenat110
❌ استعفا کنید عبادت است!
🌹حضرت امام خمینی (ره):
🔻اگر به واسطه سوء مدیریت و ضعف فکر و عمل شما به اسلام و مسلمین ضرری و خللی واقع شود و خود میدانید و به تصدی ادامه میدهید، مرتکب #گناه_عظیمی و کبیره مهلکی شدهاید که #عذاب بزرگ دامنگیرتان خواهد شد.
🔸هر یک در هر مقام احساس ضعف در خود میکند، چه #ضعف_مدیریت و چه #ضعف_اراده از #مقاومت در راه هواهای نفسانی، بدون جوسازی، دلاورانه و با سرافرازی نزد صالحان از مقام خود #استعفا کند که این عمل صالح و عبادت است.
🔹و هر کس خود را مدیر و مدبّر و خدمتگزار برای خلق خدا میداند کنارهگیری او در این زمان پشت به خلق و خدای خلق است، مگر آنکه خدمتگزاری بهتر یا همطراز او جایگزین او معرفی شود
#امام_سید_روح_الله_موسوی_خمینی
🗓 22 بهمن 1363
🌷 #بیّنات | پایگاه رسمی تنظیم و نشر آثار «حامد وفسی»
🆔 @bayyenat110
☘☘☘☘☘
☘ امام جواد -عليه السلام- فرمودند:
🍃 الْمُؤْمِنُ يَحْتَاجُ إِلَى ثَلَاثِ خِصَالٍ تَوْفِيقٍ مِنَ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ وَ وَاعِظٍ مِنْ نَفْسِهِ وَ قَبُولٍ مِمَّنْ يَنْصَحُهُ.
🍃 مؤمن نيازمند سه چيز است: توفيقى از پروردگار، پند دهنده اى از درون خويش و پذيرش از نصيحت كنندگان.
📚مستدرک الوسایل ج 8 ، ص 329 ، ح 9576 - بحارالأنوار(ط-بیروت) ج 75 ، ص358، ح1
🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚠️ مبنای فاسد مدرسه سقیفه در برابر مدرسه اهل بیت (ع)
🔺ضرورت تبیین ظلم و #دیاثت رضاخان و حکومت پهلوی
🎤حامد وفسی
🆔 @bayyenat110
🌺🌺🌺🌺🌺
🔴 #شبهه
خلافتي كه شما ميگوييد حق حضرت علي است با توجه به نهجالبلاغه «دعوني و التمسوا غيري» مرا رها كنيد و كسي ديگر غير از من را بجوييد بر باطل بودن مذهب شيعه دلالت ميكند. اگر علي منصوب خداست، چگونه از پذيرفتن آن اباء ميورزد؟
جواب:
خلافتي را كه از طرف خداوند و به وسيله پيامبر -ص- در روز (حديث دار) و حديث منزلت (مانند هارون هستي براي من) و حديث غدير (من كنت مولاه فهذا علي مولاه) ابلاغ شده است، هرگز مردم نميتوانند آن را به علي -ع- بدهند بلكه بايد مانند نبوت آن را بپذيرند نه آنكه اعطا كنند. (بنا به نص قرآن نبوت و امامت اعطاء خداوند است).
زيرا همانطور كه همه ميدانند، مردم در اثر اعمال خلافي كه حاكمان اموي عثمان انجام ميدادند، شورش كرده، به اعتراض در مدينه جمع شدند و عاقبت خليفه را كشتند و با همان وضعي كه از طرف خودشان در سقيفه، يا از طرف ابوبكر يا از طرف شوراي ۶ نفره، خلفاء را انتخاب كردند و چون انتخاب خليفه مردمي صبغه الهي نداشت، حضرت اين خلافت ساختگي و جعلي مردم را نپذيرفت. و عاقبت به اصرار مردم براي حفظ وحدت مسلمين، آن را به اجبار پذيرفت نه با رضايت قلبي. همچنان كه بيعت سه خليفه قبل را هم به ناچار تحمل فرمود.
📚برگرفته از کتاب پاسخ ( نقد وبررسی شبهات وهابیت آل سعود )
🌷حامد وفسی
#غدیر
🆔 @bayyenat110
◾️◾️◾️◾️◾️
🏴 صلوات خاصه حضرت امام محمد ابن علی الباقر العلوم (علیه آلاف التحیة والثنا)
اَللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدِ بْنِ عَلِيٍّ بَاقِرِ الْعِلْمِ وَ إِمَامِ الْهُدَى وَ قَائِدِ أَهْلِ التَّقْوَى وَ الْمُنْتَجَبِ مِنْ عِبَادِكَ
اللَّهُمَّ وَ كَمَا جَعَلْتَهُ عَلَماً لِعِبَادِكَ وَ مَنَاراً لِبِلاَدِكَ وَ مُسْتَوْدَعاً لِحِكْمَتِكَ
وَ مُتَرْجِماً لِوَحْيِكَ وَ أَمَرْتَ بِطَاعَتِهِ وَ حَذَّرْتَ مِنْ مَعْصِيَتِهِ
فَصَلِّ عَلَيْهِ يَا رَبِّ أَفْضَلَ مَا صَلَّيْتَ عَلَى أَحَدٍ مِنْ ذُرِّيَّةِ أَنْبِيَائِكَ وَ أَصْفِيَائِكَ وَ رُسُلِكَ وَ أُمَنَائِكَ يَا رَبَّ الْعَالَمِينَ
⚫️ شهادت مظلومانه حضرت امام باقر -سلام الله علیه- تسلیت باد.
🆔 @bayyenat110
🏴🏴🏴🏴🏴
🔴 #شبهه
🔅شيعيان در كتابهايشان اعتراف ميكنند كه علم حلال و حرام و مناسك حج به جز از طريق ابيجعفر باقر نرسيده است يعني در اين مورد از علي چيزي به آنها نرسيده است! كتابهاي شيعه ميگويند: شيعيان قبل از ابوجعفر مناسك حج و حلال و حرام خود را نميدانستند تا اينكه ابوجعفر آمد و مناسك حج و حلال و حرامشان را براي آنها بيان كرد و مردم ديگر به او نياز داشتند بعد از آن قبلا در احكام و عبادات به ديگر مردم نيازمند بودند. پس شيعه چگونه قبل از باقر عبادتشان را انجام ميدادند؟
جواب:
۱.مردم به مرور زمان، مسائل و سؤالات بيشتري برايشان پيش ميآمد و نياز به بيان احكام الهي در اين مسائل جديد را داشتند و جمعيت شيعه هم به مرور زمان افزايش يافت.
۲. شيعيان در زمان حضرت رسول -ص- حج را از ايشان آموزش ديده بودند (مثل سلمان و...) اما همانطور كه جمعيت شيعيان زياد ميشد، براي آموزش بايد به امامان مراجعه مينمودند.
۳. در زمان امام باقر و صادق -علیهماالسلام- به علت ضعف دولت بنياميه و بنيعباس ( افول بنياميه و آغاز بنيعباس ) فرصتي فراهم آمد، تا احكام الهي به وسيله آنها به گوش همه شيعيان برسد و اين ظهور احكام حج و علنيشدن آموزش از زمان امام باقر -علیه السلام- بوده است. نه اينكه قبل از آن شيعه احكام را نميدانسته است.
📚برگرفته از کتاب پاسخ ( نقد و بررسی شبهات وهابیت آل سعود )
🌹حامد وفسی
🆔 @bayyenat110
📿 حب به اهل بیت و انتظار قائم، اگرچه شرط لازم و ضروری برای رستگاری و رسیدن به سعادت در دنیا و آخرت است، امّا کافی نیست و باید خالصانه در تمام امور از فرامین آنان اطاعت کرده و با سیره علمی آنان مخالفت نکرد.
🌻 حامد وفسی
🆔 @bayyenat110
🌹🌹🌹🌹🌹
🌹 حضرت محمد -صلی الله علیه و آله- فرمودند :
🌺 إذا أراد اللَّه بعبد خيرا جعل له واعظا من نفسه يأمره و ينهاه.
🌺 هرگاه خداوند خير بنده اى را بخواهد، واعظى از درون او برايش قرار مى دهد كه او را به كار نيك وادارد و از كار بد باز دارد.
📚نهج الفصاحه ص 183 ، ح154
🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥| عاشقان مذاکره با غرب ببینند:
💢 تدبیر حکیمانه پیامبر اسلام -ص- در برابر مشرکین
⛔️ حقارت و بزدلی برخی مسئولینِ مذاکره کننده در مقابل دشمن
🔥حامد وفسی
🆔 @bayyenat110
بررسی علمی و انتقادی امکان شناخت خداوند در فلسفه اسلامی.pdf
583.9K
📋 مقاله: بررسی علمی و انتقادی امکان شناخت خداوند در فلسفه اسلامی
🖌به قلم: حکیم متألّه حامد وفسی
📆 ۹۲.۱.۱۸
🆔 @bayyenat110
بیّنات
📋 مقاله: بررسی علمی و انتقادی امکان شناخت خداوند در فلسفه اسلامی 🖌به قلم: حکیم متألّه حامد وفسی 📆
🍂🍂🍂🍂🍂
🔅 چکیده
در این نوشتار، بحث از این است که محدوده شناخت خداوند تا چه اندازه می باشد؟ فلاسفه اسلامی بر این باورند همچنان که وجود، حقیقت مشکّک است، علم، قدرت و حیات هم که صفات و کمالات وجودی هستند، مشکّک می باشند؛ بنابراین هر موجودی در مرتبه وجودی خود دارای علم است. عقل صریح و فطری حکم می کند آن شناختی که خداوند از ذات خویش دارد (در مرتبه بی نهایت برای موجود بی نهایت به صورت حضور ذات الهی برای ذاتش)، علمی است که برای هیچ موجودی ممکن نیست حاصل شود و اساساً چنین دانشی برای انسان، امتناع عقلی دارد. نهی روایت نیز از تفکّر درباره ذات الهی، نهی ارشادی است و بیان امتناع از چیزی است که برای هیچ کس حاصل نمی گردد، مگر آنکه در پی، سرگردانی خواهد داشت. نتیجه چنین تحقیق و تفکّری، سرگردانی و حیرت است.
با این حال، معرفت دارای درجات دیگری نیز هست:
۱- عموم مردم از راه شناخت مخلوقات یا نعمت های خداوند آن را به دست می آورند.
۲- خواص از مردم که قدرت عقلی و آموزش های لازم را در پرورش عقلی تحصیل کرده اند.
۳- افردی که با تزکیه نفس می توانند از معارف عالی تر استفاده نمایند؛ همچنان که موسی -ع- به مقام «کلیم الله» می رسد و رسول اکرم -ص- به مقام «أو أدنی».
🌷 #بیّنات | پایگاه رسمی تنظیم و نشر آثار «حامد وفسی»
🆔 @bayyenat110
🌹🌹🌹🌹🌹
🌸 مَتَي غِبْتَ حَتَّي تَحْتَاجَ إلَي دَلِيلٍ يَدُلُّ عَلَيْكَ
🌸 كي پنهان بوده اي، تا نيازمند به دليلي باشي كه بر تو دلالت كند
📚 دعای عرفه حضرت سید الشهدا (علیه السلام)
🆔 @bayyenat110