🌺🌺🌺🌺🌺
🔴 #شبهه
خلافتي كه شما ميگوييد حق حضرت علي است با توجه به نهجالبلاغه «دعوني و التمسوا غيري» مرا رها كنيد و كسي ديگر غير از من را بجوييد بر باطل بودن مذهب شيعه دلالت ميكند. اگر علي منصوب خداست، چگونه از پذيرفتن آن اباء ميورزد؟
جواب:
خلافتي را كه از طرف خداوند و به وسيله پيامبر -ص- در روز (حديث دار) و حديث منزلت (مانند هارون هستي براي من) و حديث غدير (من كنت مولاه فهذا علي مولاه) ابلاغ شده است، هرگز مردم نميتوانند آن را به علي -ع- بدهند بلكه بايد مانند نبوت آن را بپذيرند نه آنكه اعطا كنند. (بنا به نص قرآن نبوت و امامت اعطاء خداوند است).
زيرا همانطور كه همه ميدانند، مردم در اثر اعمال خلافي كه حاكمان اموي عثمان انجام ميدادند، شورش كرده، به اعتراض در مدينه جمع شدند و عاقبت خليفه را كشتند و با همان وضعي كه از طرف خودشان در سقيفه، يا از طرف ابوبكر يا از طرف شوراي ۶ نفره، خلفاء را انتخاب كردند و چون انتخاب خليفه مردمي صبغه الهي نداشت، حضرت اين خلافت ساختگي و جعلي مردم را نپذيرفت. و عاقبت به اصرار مردم براي حفظ وحدت مسلمين، آن را به اجبار پذيرفت نه با رضايت قلبي. همچنان كه بيعت سه خليفه قبل را هم به ناچار تحمل فرمود.
📚برگرفته از کتاب پاسخ ( نقد وبررسی شبهات وهابیت آل سعود )
🌷حامد وفسی
#غدیر
🆔 @bayyenat110
◾️◾️◾️◾️◾️
🏴 صلوات خاصه حضرت امام محمد ابن علی الباقر العلوم (علیه آلاف التحیة والثنا)
اَللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدِ بْنِ عَلِيٍّ بَاقِرِ الْعِلْمِ وَ إِمَامِ الْهُدَى وَ قَائِدِ أَهْلِ التَّقْوَى وَ الْمُنْتَجَبِ مِنْ عِبَادِكَ
اللَّهُمَّ وَ كَمَا جَعَلْتَهُ عَلَماً لِعِبَادِكَ وَ مَنَاراً لِبِلاَدِكَ وَ مُسْتَوْدَعاً لِحِكْمَتِكَ
وَ مُتَرْجِماً لِوَحْيِكَ وَ أَمَرْتَ بِطَاعَتِهِ وَ حَذَّرْتَ مِنْ مَعْصِيَتِهِ
فَصَلِّ عَلَيْهِ يَا رَبِّ أَفْضَلَ مَا صَلَّيْتَ عَلَى أَحَدٍ مِنْ ذُرِّيَّةِ أَنْبِيَائِكَ وَ أَصْفِيَائِكَ وَ رُسُلِكَ وَ أُمَنَائِكَ يَا رَبَّ الْعَالَمِينَ
⚫️ شهادت مظلومانه حضرت امام باقر -سلام الله علیه- تسلیت باد.
🆔 @bayyenat110
🏴🏴🏴🏴🏴
🔴 #شبهه
🔅شيعيان در كتابهايشان اعتراف ميكنند كه علم حلال و حرام و مناسك حج به جز از طريق ابيجعفر باقر نرسيده است يعني در اين مورد از علي چيزي به آنها نرسيده است! كتابهاي شيعه ميگويند: شيعيان قبل از ابوجعفر مناسك حج و حلال و حرام خود را نميدانستند تا اينكه ابوجعفر آمد و مناسك حج و حلال و حرامشان را براي آنها بيان كرد و مردم ديگر به او نياز داشتند بعد از آن قبلا در احكام و عبادات به ديگر مردم نيازمند بودند. پس شيعه چگونه قبل از باقر عبادتشان را انجام ميدادند؟
جواب:
۱.مردم به مرور زمان، مسائل و سؤالات بيشتري برايشان پيش ميآمد و نياز به بيان احكام الهي در اين مسائل جديد را داشتند و جمعيت شيعه هم به مرور زمان افزايش يافت.
۲. شيعيان در زمان حضرت رسول -ص- حج را از ايشان آموزش ديده بودند (مثل سلمان و...) اما همانطور كه جمعيت شيعيان زياد ميشد، براي آموزش بايد به امامان مراجعه مينمودند.
۳. در زمان امام باقر و صادق -علیهماالسلام- به علت ضعف دولت بنياميه و بنيعباس ( افول بنياميه و آغاز بنيعباس ) فرصتي فراهم آمد، تا احكام الهي به وسيله آنها به گوش همه شيعيان برسد و اين ظهور احكام حج و علنيشدن آموزش از زمان امام باقر -علیه السلام- بوده است. نه اينكه قبل از آن شيعه احكام را نميدانسته است.
📚برگرفته از کتاب پاسخ ( نقد و بررسی شبهات وهابیت آل سعود )
🌹حامد وفسی
🆔 @bayyenat110
📿 حب به اهل بیت و انتظار قائم، اگرچه شرط لازم و ضروری برای رستگاری و رسیدن به سعادت در دنیا و آخرت است، امّا کافی نیست و باید خالصانه در تمام امور از فرامین آنان اطاعت کرده و با سیره علمی آنان مخالفت نکرد.
🌻 حامد وفسی
🆔 @bayyenat110
🌹🌹🌹🌹🌹
🌹 حضرت محمد -صلی الله علیه و آله- فرمودند :
🌺 إذا أراد اللَّه بعبد خيرا جعل له واعظا من نفسه يأمره و ينهاه.
🌺 هرگاه خداوند خير بنده اى را بخواهد، واعظى از درون او برايش قرار مى دهد كه او را به كار نيك وادارد و از كار بد باز دارد.
📚نهج الفصاحه ص 183 ، ح154
🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥| عاشقان مذاکره با غرب ببینند:
💢 تدبیر حکیمانه پیامبر اسلام -ص- در برابر مشرکین
⛔️ حقارت و بزدلی برخی مسئولینِ مذاکره کننده در مقابل دشمن
🔥حامد وفسی
🆔 @bayyenat110
بررسی علمی و انتقادی امکان شناخت خداوند در فلسفه اسلامی.pdf
583.9K
📋 مقاله: بررسی علمی و انتقادی امکان شناخت خداوند در فلسفه اسلامی
🖌به قلم: حکیم متألّه حامد وفسی
📆 ۹۲.۱.۱۸
🆔 @bayyenat110
بیّنات
📋 مقاله: بررسی علمی و انتقادی امکان شناخت خداوند در فلسفه اسلامی 🖌به قلم: حکیم متألّه حامد وفسی 📆
🍂🍂🍂🍂🍂
🔅 چکیده
در این نوشتار، بحث از این است که محدوده شناخت خداوند تا چه اندازه می باشد؟ فلاسفه اسلامی بر این باورند همچنان که وجود، حقیقت مشکّک است، علم، قدرت و حیات هم که صفات و کمالات وجودی هستند، مشکّک می باشند؛ بنابراین هر موجودی در مرتبه وجودی خود دارای علم است. عقل صریح و فطری حکم می کند آن شناختی که خداوند از ذات خویش دارد (در مرتبه بی نهایت برای موجود بی نهایت به صورت حضور ذات الهی برای ذاتش)، علمی است که برای هیچ موجودی ممکن نیست حاصل شود و اساساً چنین دانشی برای انسان، امتناع عقلی دارد. نهی روایت نیز از تفکّر درباره ذات الهی، نهی ارشادی است و بیان امتناع از چیزی است که برای هیچ کس حاصل نمی گردد، مگر آنکه در پی، سرگردانی خواهد داشت. نتیجه چنین تحقیق و تفکّری، سرگردانی و حیرت است.
با این حال، معرفت دارای درجات دیگری نیز هست:
۱- عموم مردم از راه شناخت مخلوقات یا نعمت های خداوند آن را به دست می آورند.
۲- خواص از مردم که قدرت عقلی و آموزش های لازم را در پرورش عقلی تحصیل کرده اند.
۳- افردی که با تزکیه نفس می توانند از معارف عالی تر استفاده نمایند؛ همچنان که موسی -ع- به مقام «کلیم الله» می رسد و رسول اکرم -ص- به مقام «أو أدنی».
🌷 #بیّنات | پایگاه رسمی تنظیم و نشر آثار «حامد وفسی»
🆔 @bayyenat110
🌹🌹🌹🌹🌹
🌸 مَتَي غِبْتَ حَتَّي تَحْتَاجَ إلَي دَلِيلٍ يَدُلُّ عَلَيْكَ
🌸 كي پنهان بوده اي، تا نيازمند به دليلي باشي كه بر تو دلالت كند
📚 دعای عرفه حضرت سید الشهدا (علیه السلام)
🆔 @bayyenat110
🌼 توصیه و تذکرات اخلاقی معظّم له پیرامون دعای پر فیض و شریف #عرفه
هدف از این امور، صِرف انجام آن که نیست؛ بلکه مقدماتی دارد. هر آن کس که آن مقدمات را قبل از دعا، خوب انجام داده باشد، به وقتِ دعا، ثمره آن را خواهد دید و اگر انجام نداده باشد، دعایش بی ثمر است.
مثلاً کسی که وقتی موقعیت گناه پیش می آید، با علاقه گناه را انجام می دهد، یا کسی که گناه را ترک کرده، امّا در دلش باز هم میل و آرزوی آن گناه را داراست، به خاطر سابقه بدی که به وجود آورده است، در اینگونه معارف مانند نماز، دعای عرفه و کمیل و هر دعایی، ثمره آن را نخواهد دید. فقط مثل یک آدمی که به خودش، این امور را تحمیل می کند، به عبادت و دعا می پردازد.
البته درست است که همین هم خوب و دارای ثواب است، ولی چون تحمیلی است، ثمری ندارد.
ولی آن کسی که از قبل، مثل یک یا دو هفته یا چهل روز، درحالی که ده ها بار موقعیت گناه پیش آمده، امّا با #عشق و علاقه به خداوند، گناه را ترک کرده است، این چنین شخصی وقتی که وارد این امور می شود، موفق خواهد شد.
اگر می خواهید چنین توفیقی پیدا کنید، باید در مثلِ امشبی #توبه_نصوح بکنید.
هر وقت انسان #گریه کرده و #توبه کند، احتمال اینکه از دعا بهره ببرد، وجود دارد. البته نیازمند به این است که انسان واقعاً #عاشق خداوند شود، تا از این ادعیه لذّت ببرد. در غیر اینصورت، این ادعیه بر انسان تحمیل خواهد شد. مانند نماز که به اجبار و از روی ناچاری می ایستیم و می خوانیم.
📆 ۹۸.۵.۱۹
🌷 #بیّنات | پایگاه رسمی تنظیم و نشر آثار «حامد وفسی»
🆔 @bayyenat110
🌼 توبه و گریه در شب عرفه، راه بهره مندی حقیقی از این دعای شریف
🌻حامد وفسی
#عرفه
🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📿 رسم بندگی سیدالشهدا -علیه السلام- در دعای عرفه
🌷 #بیّنات | پایگاه رسمی تنظیم و نشر آثار «حامد وفسی»
🆔 @bayyenat110
📿 اَللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ خَيْرَ مَا سَأَلَكَ مِنْهُ عِبَادُكَ الصَّالِحُونَ وَ أَعُوذُبِكَ مِمَّا اسْتَعَاذَ مِنْهُ عِبَادُكَ اَلْمُخْلصُونَ
🌹عید سعید قربان مبارک باد🌹
🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌺 آداب نذورات و قربانی
🌸 فرق بین صدقه دادن به فقیر با نذورات
🌷حامد وفسی
🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 بیانات مهم رهبر معظّم انقلاب درباره فلسفه اسلامی (در حوزه علمیه قم)
#امام_خامنه_ای
🌷 #بیّنات | پایگاه رسمی تنظیم و نشر آثار «حامد وفسی»
🆔 @bayyenat110
🍃🍃🍃🍃🍃
🍃 امام على -عليه السلام- فرمودند:
☘ الْمُسْلِمُ مِرْآةُ أَخِيهِ فَإِذَا رَأَيْتُمْ مِنْ أَخِيكُمْ هَفْوَةً فَلَا تَكُونُوا عَلَيْهِ أَلْباً وَ أَرْشِدُوهُ وَ انْصَحُوا لَهُ وَ تَرَفَّقُوا بِهِ
☘ مسلمان آينه برادر خويش است، هرگاه خطايى از برادر خود ديديد همگى او را مورد حمله قرار ندهيد بلكه او را راهنمايى و نصيحت نماييد و با او مدارا كنيد... .
📚تحف العقول ص 108
🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 استاد ، حاضر به مناظره بر سر عملکرد بد جمهوری اسلامی و نهاد ها و قوای آن در حیطه #فرهنگ
🔺 خودِ مراکز تبلیغاتی ما، نیاز جدّی به ارشاد دارند...
🔥حامد وفسی
#نشر_حداکثری
🆔 @bayyenat110
هدایت شده از بیّنات
🌺🌺🌺🌺🌺
🌹 سلسله جلسات اخلاق با محوریت:
🌸 شرح عرفانی کتاب چهل حدیث حضرت امام خمینی (رضوان الله تعالیٰ علیه)
🔅 میعاد:
تهران- خیابان هلال احمر- خیابان ابراهیمی جنوبی- کوچه شهید ذوالفقاری- مسجد پنج تن آل عبا -علیهم السلام- حوزه علمیه حضرت آیت الله العظمیٰ رشاد زنجانی (ره)
🗓 موعود:
سه شنبه ها، #ساعت ۱۹:۱۰
🌷 #بیّنات | پایگاه رسمی تنظیم و نشر آثار «حامد وفسی»
🆔 @bayyenat110
🌸🌸🌸🌸🌸
🌸 امام حسن عسكرى -عليه السلام- فرمودند:
🌷 مَن وَعَظَ أَخاهُ سِرّا فَقَد زانَهُ و َمَن وَعَظَهُ عَلانيَةً فَقَد شانَهُ؛
🌷 هر كس برادر (دينى) خود را پنهانى نصيحت كند، او را آراسته و اگر آشكارا نصيحتش نمايد ارزش او را كاسته است.
📚تحف العقول ص489
🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☘ جایگاه و تأثیر اهل بیت -علیهم السّلام- در رشد الهی و پیشرفت علمی تمدّن اسلامی
❌ علّت عقب ماندگی مسلمین در عرصه های مختلف
🍃حامد وفسی
🆔 @bayyenat110
🌸🌸🌸🌸🌸
🔴 #شبهه
🔅شيعه ميگويند كه هزاران صحابه در غديرخم حضور داشتند و همه شنيدند كه پيامبر، علي را به عنوان جانشين خود بعد از وفاتش تعيين كرد.
اگر چنين است پس چرا هزاران صحابه، يكي نيامد و به خاطر غصب شدن حق علي اعتراض نكرد
حتي عمار و مقداد و سلمان؟
جواب:
۱. سند غدير و محكم بودن مطالبش در گذشته (مقدمه کتاب) ذكر شد و در فصل آخر كاملا آن را بررسي مينماييم.
۲. حضرت رسول -صلی الله علیه و آله- بنا به نقل متواتر شيعه و سني فرمودند: «اما ترضي يا علي ان تكون مني بمنزله هارون من موسي الا انه لانبي بعدي : در قرآن ميفرمايد كه هارون -ع- خليفه موسي -ع- بود ولي اصحاب موسي او را به استضعاف كشاندند و نزديك بود او را به قتل برسانند و وقتي حضرت موسي بازگشت، از آنها به خاطر فريب سامري و گوساله پرستيشان غضبناک شد.
۳. در «تاريخ طبري» و ديگر اسناد اهل سنت، نقل شده است كه اولاً در سقيفه بعضي انصار گفتند تا علي -علیه السلام- بيعت نكند ما بيعت نميكنيم.
نكته مهم و جالب اين است كه اگر حضرت علي -ع- براي خلافت و ولايت منصوب نشده بود چرا آنها گفتند: «تا علي -ع- بيعت نكند ما بيعت نميكنيم» در حالي كه حضرت علي -ع- در سقيفه حضور نداشت.
ثانياً تا شش ماه بعد از رحلت رسول اكرم -ص- بنيهاشم بيعت نكردند و علي -ع- بنا به قول عايشه در «تاريخ طبري» تا زمان حيات حضرت فاطمه -سلام الله علیها- در نزد مردم وجيه بود.
ثالثاً در گفتگويي كه در مسئله خلافت و بيعت بود، عمر و زبير با هم درگيري داشتند.
نتيجه: بسياري از افراد با ابوبكر مخالف بودهاند، اما چون خليفه و يارانش قدرت سياسي داشتهاند، در تاريخ خيلي از مطالب ذكر نشده است. اما همين مقداري كه ذكر شده نشان ميدهد كه مسئله غدير روشن بود، اما همانطور كه قرآن در احد ياد ميكند: با شايعه كشته شدن پيامبر كه صحابه فرار ميكردند و پيامبر آنها را فرمان ميداد كه بازگردند و آنها گوش نميكردند، متأسفانه وقتي پيامبر از دنيا رفت، ضعف بر عدهاي از مسلمانان و طمع غنيمت و به دست آوردن مقام بر عده ديگر غلبه نمود، اما تعدادي بر بيعت غدير باقي ماندند و طبق وظيفهاي كه حضرت علي -ع- براي آنها معين كرده بود عمل مينمودند.
خلاصه : از تخلف بعضي اصحاب پيامبر -ص- نميشود نتيجه گرفت كه پس حضرت علي -ع- خليفه و امام نبوده است، همچنان كه از تخلف اصحاب موسي -ع- نميشود نتيجه گرفت كه هارون خليفه موسي نبوده است. توجه به آيات قرآن كه ميفرمايد :(...حَتَّىٰ إِذَا فَشِلْتُمْ وَتَنَازَعْتُمْ فِي الْأَمْرِ وَعَصَيْتُم مِّن بَعْدِ مَا أَرَاكُم مَّا تُحِبُّونَ مِنكُم مَّن يُرِيدُ الدُّنْيَا وَمِنكُم مَّن يُرِيدُ الْآخِرَةَ...) و ميفرمايد : ( إِذْ تُصْعِدُونَ وَلَا تَلْوُونَ عَلَىٰ أَحَدٍ وَالرَّسُولُ يَدْعُوكُمْ فِي أُخْرَاكُمْ ) : ... تا وقتي كه سست شديد و در كار جنگ اختلاف نموديد و بعد از آن كه خداوند چيزي را كه دوست ميداشتيد (پيروزي) به شما نشان داد نافرماني كرديد، گروهي از شما دنيا ميخواهد و گروهي آخرت، ياد آريد آنگاه كه ميگريختيد و به كسي توجه نميكرديد و پيامبر از پشت سرتان شما را ميخواند.
🔻تكرار تاريخ : حادثه غمبار احد با شايعه فوت پيامبر -ص- و سستي اصحاب و تنازع در امر و اراده دنيا از طرف بعض اصحاب به وجود آمد و قبل از رحلت پيامبر -ص- كار ننگين عمربنخطاب و تنازع اصحاب و بعد از رحلت در سقيفه بدون رجوع به قرآن و سنت عترت كارها انجام شد و در نتيجه بيعت در غدير فراموش گشت.
📚برگرفته از کتاب پاسخ ( نقد و بررسی شبهات وهابیت آل سعود )
🌹حامد وفسی
#غدیر
🆔 @bayyenat110
🍁🍁🍁🍁🍁
🍁 امام سجاد -عليه السلام- فرمودند:
🍂 وَ أَمَّا حَقُّ الْمُسْتَنْصِحِ فَإِنَّ حَقَّهُ أَنْ تُؤَدِّيَ إِلَيْهِ النَّصِيحَةَ عَلَى الْحَقِّ الَّذِي تَرَى لَهُ أَنَّهُ يَحْمِلُ وَ يَخْرُجُ الْمَخْرَجَ الَّذِي يَلِينُ عَلَى مَسَامِعِهِ وَ تُكَلِّمَهُ مِنَ الْكَلَامِ بِمَا يُطِيقُهُ عَقْلُهُ فَإِنَّ لِكُلِّ عَقْلٍ طَبَقَةً مِنَ الْكَلَامِ يَعْرِفُهُ وَ يَجْتَنِبُهُ وَ لْيَكُنْ مَذْهَبُكَ الرَّحْمَة
🍂 حقّ نصيحت خواه اين است كه به راه صحيحى كه مى دانى مى پذيرد، راهنمائيش كنى و سخن در حدّ درك و فهم و عقلش بگويى كه هر عقلى ظرفيت مخصوص خود را دارد و روش تو بايد همراه با مهربانى و رحمت باشد.
📚مستدرک الوسایل ج 11 ، ص 166
🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌ نقد ماکیاولیسم هیئتی
⛔️ جاهلیت مدرن با توجیه اعمال سخیف، به اسم دستگاه امام حسین (ع)
🎙حامد وفسی
🆔 @bayyenat110
🌸🌸🌸🌸🌸
🔴 #شبهه
🔅چرا وقتي پيامبر قبل از وفاتش خواست كه براي اصحاب چيزي بنويسد، كه هرگز بعد از او گمراه نشوند، علي چيزي نگفت.
با اينكه او آن مرد شجاعي است كه از هيچ كس جز خدا هراسي ندارد؟
و همچنين ميدانست كه هركس حق را نگويد شيطان لالي است!
جواب:
از اين شبهه و سؤال بهتر نميشود! واقعاً عجيب است که چرا ننگ و فاجعهاي كه عمربنخطاب به وجود آورده است و در تاريخِ اهل سنت و كتب صحيح آنها ذكر شده است، حرفي به ميان نيامده است. (در فصل چهارم کتاب آمده است) مردي كه در مقابل پيامبر -ص- در زمان حيات رسول اكرم -ص- ايستاده و اجازه نداد فرمايش به اين مهميِ پيامبر، املاء شود، عمربنخطاب بود.
حال كسي كه پيامبر -ص- و سنّتش را در زمان حياتش نميپذيرد، چگونه ممكن است بعد از رحلت، دستور پيامبر -ص- را قبول كند؟
دستورِ كسي را كه قرآن ميگويد (وَمَا يَنطِقُ عَنِ الْهَوَىٰ إِنْ هُوَ إِلَّا وَحْيٌ يُوحَى)ٰ يا ميگويد (مَا آتَاكُمُ الرَّسُولُ فَخُذُوهُ وَمَا نَهَاكُمْ عَنْهُ فَانتَهُوا)
آيا اینچنین شخصی، #مرتد نيست؟
بله حضرت علي -ع- شجاع است، اما مطيع خدا و رسول -ص- ميباشد؛ آنچه آنها دستور دهند اجرا ميكند و همه نقل نمودهاند كه در محضر پيامبر -ص- بين اصحاب بر سر حرف عمر نزاع شده است و پيامبر -ص- آنها را از نزد خود در آخرين ساعات عمر شريفش، اخراج كرده است. اين #اصحابِ بزرگ و چنين و چنان را !!!!
📚برگرفته از کتاب پاسخ ( نقد و بررسی شبهات وهابیت آل سعود )
🌹حامد وفسی
#غدیر
🆔 @bayyenat110