eitaa logo
بیّنات
11.8هزار دنبال‌کننده
695 عکس
1.4هزار ویدیو
35 فایل
﷽ وَلَقَدْ أَنزَلْنا إِلَيْكَ آياتٍ بَيِّنَاتٍ وَما يَكْفُرُ بِهَا إِلَّا الْفاسِقُون | ۹۹ بقره پایگاه مردمی تنظیم و نشر آثار حضرت آیت الله وفسی استاد اخلاق تهران http://www.vafsi-bayyenat.ir ارتباط با مدیر @bayyenat110_admin بخش صوت @bayyenat_media
مشاهده در ایتا
دانلود
⚪ امام جعفر صادق علیه السلام: ◽جعل الخير كله في بيت و جعل مفتاحه الزهد في الدنيا ▫همه خير در خانه اي نهاده شده و كليدش را زهد و بي رغبتي به دنيا قرار داده اند. 📚اصول كافي ، ج 3 ، ص 194 🆔 @bayyenat110
5.43M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔷 اولین شرط کار فرهنگی صحیح 🔹صداوسیما و رواج بی بند و باری! 🎤حضرت استاد آیت الله وفــســے 🆔 @bayyenat110
⚠️ بعد از معصومین مانند امام خمینی سراغ نداریم 🔅امام خامنه ای : ♦️حقیقتاً خدا میداند که آن بزرگوار [امام خمینی (ره)] در این دنیای تاریک ظلمانی، مثل یک خورشید، چند صباحی آمد درخشید و رفت، تا مردم بدانند که خورشیدی هم هست. 🔹دیگر بعد از ائمه و ، ما و دیگران هم مثل آن آدم سراغ نداریم. 🔺اگر کسی هم بگوید، به نظر من کرده است. انسانیت باید بفهمد که این گوهر در خزانه‌ی الهی وجود دارد. آن مرد، اگر میفهمید که تکلیف است، عمل میکرد. ۱۳۶۹/۱۰/۱۰ 💠در محضر آیت الله وفــســے ↙️ ✅ @bayyenat110
🔶 امام على عليه السلام : 🔷 نَومُ الصائِم عِبادَةٌ وَ صَمتُهُ تَسبيحٌ و َدُعاؤُهُ مُستَجابٌ و َعَمَلُهُ مُضاعَفٌ. اِنَّ للصائِمِ عِندَ اِفطارِهِ دَعوَةً لاتُرَدُّ؛ 🔷 خواب روزه دار عبادت ، سكوت او تسبيح ، دعايش پذيرفته و عملش دو چندان است. دعاى روزه دار به هنگام افطار از درگاه خدا رد نمی شود. 📚دعوات(راوندى) ص 27 ، ح 45 و 46. 🆔 @bayyenat110
5.31M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔶 داستان شیطان و معاویه 🔸هشداری برای علما و مسئولین! 🎤حضرت استاد آیت الله وفــســے ✅ @bayyenat110
🔴 🔅شيعه ناسزاگفتن به بزرگان اصحاب به خصوص خلفاي راشدين ابوبكر و عمر و عثمان را عبادت مي‌داند و با اين كار به خدا تقرب مي‌جويند در حالي‌كه هيچ سنّي به كسي از اهل بيت ناسزا نمي‌گويد! بلكه اهل سنت با دوست داشتن اهل بيت به خدا تقرب مي‌جويند و شيعه اين واقعيت را نمي‌تواند انكار نمايند. جواب: خداوند در سوره شوري آيه ۲۰ مي‌فرمايد :( قُل لَّا أَسْأَلُكُمْ عَلَيْهِ أَجْرًا إِلَّا الْمَوَدَّةَ فِي الْقُرْبَىٰ...) : اي پيامبر: بگو من از شما مزد و اجر و پاداشي نمي‌خواهم غير از مودت و دوست داشتن اهل بيتم. در صفحه ۷۴ كتاب «لماذا اخترت مذهب الشيعه» مي‌نويسد: «فقد اتفق المفسرون من الشيعه جميعاً علي نزول هذه الايه الكريمه خاصهً في اهل البيت علي و فاطمه و الحسن و الحسين : و هكذا جاء في تفاسير السنه و الجماعه و صحاحهم و مسانيدهم...: در صفحه ۷۴ كتاب «چرا مذهب شيعه را اختيار كردم» مي‌گويد: تحقيقاً مفسرين شيعه اتفاق دارند كه اين آيه مخصوص اهل بيت بوده و در شأن آن‌ها نازل شده است كه عبارتند از علي و فاطمه و حسن و حسين(علیهم السلام) و همچنين در تفاسير و اسناد اهل سنت هم اين معنا آمده است». محبت نسبت به نزديكان پيامبر وظيفه‌اي است كه خداوند به عنوان اجر رسالت قرار داده است و آن هم به نفع مسلمانان مي‌باشد زيرا قرآن در آيه ۴۷ سوره سباء مي‌فرمايد :( قُلْ مَا سَأَلْتُكُم مِّنْ أَجْرٍ فَهُوَ لَكُمْ إِنْ أَجْرِيَ إِلَّا عَلَى اللَّهِ...): بگو هر مزدي كه از شما خواسته‌ام پس آن هم به نفع شماست مزدي نيست مگر بر خدا... . بنابراين وظيفه هر مسلمان همان‌طور كه نماز مي‌خواند يا روزه مي‌گيرد محبت به اهل بيت است شايد از همين سبب باشد كه ابوبكر همان‌طور كه از تاريخ طبري ذكر كرديم در آخر عمر خود گفت از كارهايي كه دوست داشتم انجام نمي‌دادم كشف بيت فاطمه بود. اما سخن اين‌جا است كه معاويه از زمان حكومت خود برخلاف عهدنامه با حسن‌بن‌علي در تمام خطبه‌هاي نماز جمعه دستور لعن علي‌بن‌ابي‌طالب را صادر كرد و اين رسم تا زمان عمربن‌عبدالعزيز ادامه داشت. و يزيد ، حسين‌بن‌علي را با ياران او كه اولادالنبي اكرم بودند به قتل رساند و بعضي از صحابه با علي به دشمني برخاستند و با او جنگيدند اين چه محبتي است! و آيا كساني كه امروز مدعي محبت به اهل بيت مي‌باشند چگونه مي‌شود هم عاشق و محب اهل بيت بود و هم دشمنان اهل بيت را دوست داشت چه خوب قرآن در آيه ۴ سوره احزاب مي‌فرمايد :( مَّا جَعَلَ اللَّهُ لِرَجُلٍ مِّن قَلْبَيْنِ فِي جَوْفِهِ ...): خداوند براي هيچ مردي در درونش دو دل ننهاده است... . دلي كه عشق خدا و رسول و اهل بيت دارد خواه ناخواه و ضرورتاً نسبت به دشمنان آن‌ها دشمني دارد و آن‌ها را لعن مي‌كند. اما همان‌طور كه قبلا هم گفتيم شيعيان صحابه را محترم شمرده و ابوبكر و عمر و عثمان را مسلمان مي‌دانند و هر كسي را كه كافر يا مشرك يا منافق باشد يا به محمد و آل محمد ظلم كرده باشد لعن مي‌نمايد. خداوند در قرآن كريم سوره هود، آيه ۱۸ مي‌فرمايد :(ألا لعنه‌الله علي‌الظالمين): هان لعنت خدا بر ظالمان باد و در آيه ۵۷ سوره احزاب مي‌فرمايد : ( إِنَّ الَّذِينَ يُؤْذُونَ اللَّهَ وَرَسُولَهُ لَعَنَهُمُ اللَّهُ فِي الدُّنْيَا وَالْآخِرَةِ وَأَعَدَّ لَهُمْ عَذَابًا مُّهِينًا) : بي‌گمان كساني كه خدا و پيامبر او را آزار مي‌دهند خدا آن‌ها را در دنيا و آخرت لعنت كرده و برايشان عذابي خفت‌بار آماده كرده است. بنابراين وقتي شيعيان به ظالمين حقوق اهل بيت لعن مي‌فرستند در حقيقت عمل‌شان مطابق عمل خداوند و رسولش مي‌باشد. اما ناسزاگفتن صحيح نيست و همه علماي شيعه آن را از گناهان كبيره شمرده‌اند. 📚برگرفته از کتاب پاسخ ( نقد و بررسی شبهات وهابیت آل سعود ) ✨حضرت استاد آیت الله وفــســے 🆔 @bayyenat110
🔷 قال رسول الله صل الله علیه و آله : 🔹مِن سَعادَةِ ابنِ آدَمَ اسْتِخارَةُ اللّهِ و رِضاهُ بِما قَضَى اللّهُ و مِن شِقْوَةِ ابن آدَمَ تَركُهُ اسْتِخارَةَ اللّهِ و سَخَطُهُ بِما قَضَى اللّهُ ؛ 🔹از خوشبختى انسان درخواست خير از خداوند و خشنودى به خواست اوست و از بدبختى انسان است كه از خدا درخواست خير نكند و به خواست او ناخشنود باشد. 📚تحف العقول، ص 55 🆔 @bayyenat110
5.71M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 ویژه/ببینید : 🌸 سراب 🍂فرصت ها کم ، امام زمان در حال دستگیری ، اما لبیک نگفتیم... 🎤حضرت استاد آیت الله وفــســے ✅ @bayyenat110
🔴 🔅شيعيان همواره در كتاب‌هاي خود در داستان‌هايي كه در مورد حسين مي‌گويند تكرار مي‌كنند كه حسين تشنه در ميدان جنگ به شهادت رسيده است اگر ائمه غيب مي‌دانند آيا حسين نمي‌دانست كه در اثناي جنگ به آب نياز پيدا خواهد كرد و تشنه خواهد مُرد و نبايد مقدار كافي آب براي خود تهيه مي‌كرد؟! سپس آيا فراهم نمودن اب در جنگ از ضرورياتي نيست كه بايد از آن استفاده كرد؟! و خداوند مي‌فرمايد :( وَأَعِدُّوا لَهُم مَّا اسْتَطَعْتُم مِّن قُوَّةٍ ...). جواب : امام مي‌داند و قدرت‌هاي الهي و تكويني و كرامت هم دارد هم‌چنان‌كه پيامبران بزرگ الهي چيزهايي را مي‌دانند كه مردم عادي نمي‌دانند و قدرت‌هاي تكويني و كرامت هم دارند اما هر پيامبر و وصي و خليفه پيامبر به آن‌چه خداوند او را مأمور نموده و مكلَّف گردانيده عمل مي‌كند. مثلا وقتي بني‌اسرائيل مي‌خواستند از دريا بگذرند حضرت موسي مأمور شد كه عصايش را در دريا بزند و آن را بشكافد و بني‌اسرائيل از آن عبور نمايند اگر چه همان عصايي بود كه اژدهايي شد و سحر همه ساحران را بلعيد يا حضرت عيسي مرده زنده مي‌نمود و روي آب راه مي‌رفت وليكن در زماني كه او را روميان دنبال مي‌كردند مأمور به فرار شد و به آسمان عروج نمود. به‌هر حال وظيفه و تكليف براي آن‌ها (يعني انبياء و خلفاء آن‌ها) مهم است حضرت علي درب خيبر را به قدرت الهي كَند اما با مسلماناني كه به خانه او حمله كردند درگير نشد و تلاش نمود با كمك حضرت زهرا (س) آن‌ها را هدايت نمايد. امام حسين با خانواده و يارانش روزها درگير بودند و سپاه حر آن‌ها را به طرف بيابان‌هاي كربلا سوق داد و امام تمام چهارهزار نفر سپاه حرّ را که سخت تشنه بودند آب داد و آن‌ها وقتي مهياي جنگ شدند، دشمنان اهل بيت آب را بر روي آن‌ها بستند مقدار آبي كه در آن زمان به وسيله مشك‌ها نگهداري مي‌شد كامل بود و حضرت در آن گرماي طاقت‌فرسا بايد زنان و بچه‌ها را هم سيرآب مي‌نمودند و همچنين اسبان جنگي خود را. به همين جهت بعد از چند روز گرفتاري و مصرف آب، با محدوديت ذخيره آب مواجه شدند. در گرماي آن دشت خودشان و برادر و پسرشان به شريعه رفته و براي آل محمد آب مي‌آوردند وليكن كسي كه مي‌جنگد و با توجه به اين‌كه آب هم جيره‌بندي شده است ترجيح مي‌دهد كه آب را به بچه‌ها و زن‌ها برساند از همين جهت حضرت تشنه لب به شهادت رسيد در حالي‌كه براي آوردن آب به خيمه‌ها تلاش مي‌نمود و حتي دستور داد در پشت خيمه‌ها خندقي حفر كردند تا بوته‌ها را آتش بزنند و در موقع حمله به دشمن، از آن استفاده کنند. وقتي آن ظالمين حمله كردند حضرت به وسيله آتش در خندق از آل رسول دفاع نمود. نكته: اگر خداوند غيب مي‌داند چرا براي هدايت مسلمانان بعد از پيامبر خليفه‌اي معين نكرد تا بين اهل بيت و بني‌هاشم و عده‌اي از مهاجرين و انصار با گروه ديگري از انصار و سه نفر از مهاجرين اختلاف نيفتد و تاكنون مسلمانان به دو گروه شيعه و سني تقسيم نشوند؟ چرا ابوبكر از خداوند و پيامبر عاقبت‌انديش‌تر و دلسوزتر بود و براي بعد از خودش به خلافت عمر وصيت كرد اما خداوند سكوت نمود و پيامبر هم وصيتي نكرد؟! 📚برگرفته از کتاب پاسخ ( نقد و بررسی شبهات وهابیت آل سعود ) ✨حضرت استاد آیت الله وفــســے 🆔 @bayyenat110
8.69M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌼عدم استغاثه ، از علائم بیماری نفس 💐از خداوند چه بخواهیم؟ 🌷حضرت استاد آیت الله وفــســے @bayyenat110
🔵 جلسه هفتاد و هشتم 🔷 شرح عرفانی چهل حدیث حضرت امام خمینی (ره) «جلسه هفتم» 🔹بررسی وسعت میدان جهاد با نفس ، در عرفان 🔹اخلاق اجتماعی ، محور ارزش های اخلاقی در غرب 🔹حیطه ی اخلاق عرفانی ، و آثار آن ، فراتر از عالم مادّی 🔹تأثیر رفتار های ما در عوالم باطن ( ملکوت و بالاتر از آن ) 🔹تبیین چرایی غیر قابل قیاس بودن باطن عمل ، با ظاهر آن 🔹تشکیک ( دارای شدّت و ضعف ، و همچنین سعه و ضیق بودن ) بواطن اعمال ( حسنات و سیّئات ) .
78.wma
6.75M
💐سلسله مباحث شرح عرفانی کتاب حضرت امام خمینی (ره) 🌷حضرت استاد آیت الله وفــســے 🗓جلسه هفتم 🆔 @bayyenat110