استاد آیت الله وفسی ۷۸ .mp3
4.58M
🌸🌸🌸
🌸🌸
🌸
🌷پند های پیامبر اکرم -ص- به ابوذر
🌹حامد وفسی
📆 جلسه هفتاد و هشتم. ۸ مرداد ۹۹
🆔 @bayyenat110
5.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃
💞 روزیِ بی حساب، نصیب اهل تقوا و اولیاء الهی (ع)
🌹حامد وفسی
🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃
🆔 @bayyenat110
هدایت شده از بیّنات مدیا
🔵 جلسه صد و سی و دوّم ( ۹۹.۴.۳۱):
🔷 شرح عرفانی کتاب #چهل_حدیث حضرت امام خمینی (ره) «جلسه شصت و یکم»
💎 آغاز شرح حدیث دوازدهم، با موضوع توکّل
🔹اطاعت از خداوند، تنها راه رسیدن به سعادت
🔹بررسی رابطه ی بی تقوایی و بلایای طبیعی
🔹ارتباط تقوا با نزول برکات و افزایش روزی
🔹تفاوت مؤمن و متّقی در مواجهه با سنن الهی
🔹برکات آیات شریفه ی سوره ی مبارکه ی طلاق
🔹نادرست بودنِ محصور دانستنِ عوامل و اسباب کسب روزی، در عوامل و اسباب مادّی
🔹نمونه هایی از ارتباط تقوای جامعه با خروج از مشکلات، در تاریخ انقلاب اسلامی
🔹روزیِ بی حساب، نصیب اهل تقوا و اولیاء الهی ( علیهم السّلام )
🔹ابتلائات اولیاء الهی ( علیهم السّلام ) و اهل تقوا، از باب ارتقاء درجه
🔹عمومیّت معنای رزق ( روزی معنوی و روزی مادّی )
🔹توضیح معنای وکیل و توکّل
🔹وکالت رایگان و بی منّت حضرت حقّ، برای بندگان
🔹خدمت بدون مزد و بی منّت علمای بزرگ اسلام، نسبت به مسلمین و جامعه ی انسانی
🔹حبّ دنیا و اعتیاد به لذائذ و شهوات نفسانی، موجب إعراض از وکیل حقیقی ( بالاترین وکیل )
🔹قابل جمع بودن توکّل بر خدا و تلاش و سعی انسان ( نادرستیِ رها کردن انجام وظایف، به بهانه ی توکّل بر حضرت حقّ ) .
هدایت شده از بیّنات مدیا
استاد آیت الله وفسی ۹۹.۴.۳۱ .mp3
9.5M
💐سلسله مباحث شرح عرفانی کتاب #چهل_حدیث حضرت امام خمینی (ره)
🌷حامد وفسی
🗓جلسه شصت و یکم ( ۹۹.۴.۳۱ )
🆔 @bayyenat_media
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥از خدا باید استدلال به دیگران بشود
🔹امام خمینی(ره): در دعای عرفهای که حضرت سید الشهدا -سلام الله علیه- در روز عرفه خواندهاند، این دعا اکثراً چیزهایی است که اکثر بینندگان از آن استفاده میکنند، لکن در بین آن یک چیزهای دیگری هست که استفاده از او مشکل است.
#امام_سید_روح_الله_موسوی_خمینی
🌷بیّنات | پایگاه مردمی تنظیم و نشر آثار استاد اخلاق تهران
🆔 @bayyenat110
🌼🌼🌼🌼🌼
🌼 تهذیب الأحكام عن عبدالرحمن بن الحجّاج عن الإمام الصادق علیه السلام :
🌼 «مَن زارَ قَبرَ الحُسَینِ علیه السلام لَیلَةً مِن ثَلاثٍ غَفَرَ اللّه ُ لَهُ ما تَقَدَّمَ مِن ذَنبِهِ وما تَأَخَّرَ» .
قُلتُ : أیُّ اللَّیالی ـ جُعِلتُ فِداكَ! ـ؟ قالَ : «لَیلَةُ الفِطرِ ، ولَیلَةُ الأَضحى ، ولَیلَةُ النِّصفِ مِن شَعبانَ» .
🌼 هر كس یك شب از سه شب، قبر حسین -علیه السلام- را زیارت كند، خداوند، ذنوب گذشته و آینده اش را مى آمرزد.
گفتم: فدایت شوم! كدام شب ها؟ فرمود: «شب عید فطر، شب عید قربان و شب نیمه شعبان».
📚کتاب «مراقبات ماه رمضان» ، صفحه 463
🆔 @bayyenat110
بیّنات
📚 #معرفی_کتاب
﷽
در سال ۱۳۹۹ دهمین کتاب با عنوان «عصمت» از حکیم جلیل القدر حضرت آیت الله وفسی به چاپ رسید که به بررسی مسئله عصمت انبیاء -سلام الله علیهم- در قرآن کریم میپردازد.
در این اثر که شامل پنج بخش: ۱- قرآن منیر ۲- عصمت ۳- عصمت انبیاء -سلام الله علیهم- در قرآن ۴- عصمت نبیّ مکرّم اسلام صلی الله علیه و آله ۵- عصمت اهل بیت -سلام الله علیهم- (مقام امامت) میباشد، تلاش شده، بعد از نگاهی اجمالی به اعجاز قرآن، تحریف ناپذیری قرآن، حجیّت قرآن و همچنین بیان آراء مذاهب اسلامی در مورد عصمت و اقوال علمای شیعه و براهین عصمت انبیاء -سلام الله علیهم- و منشاء تکوینی عصمت، به برخی شبهات، مبنی بر عدم دلالت آیات شریفه ی قرآن کریم بر عصمت انبیاء -سلام الله علیهم- پاسخ داده شود.
در ۲ بخش پایانی کتاب نیز، دانشمند گرامی با توجه به آیات اختصاصی درباره حضرت رسول اکرم -صلی الله علیه و آله-، دعاهای حضرت ابراهیم -سلام الله علیه- و نور بودن پیامبر اسلام -صلی الله علیه و آله- و همچنین آیات مربوط به عدم ظلم در امام، اولی الامر، مباهله و تطهیر، در صدد اثبات و دفاع از عصمت نبی مکرم اسلام و اهل بیت گرامیشان -سلام الله علیهم- و عصمت مقام امامت در قرآن کریم، بر آمده اند.
آنچه بر ارزش و اهمیت مطالعه این کتاب و تأمّل در مطالب آن می افزاید توجه به دو نکته میباشد: اول آنکه کسانی در خود دنیای اسلام، ارتکاب گناه صغیره و حتی کبیره، آن هم از روی عمد را، در مورد انبیاء -سلام الله علیهم- جایز و ممکن دانسته، و به طریق اولی خطا و سهو را در افعال و اعمال غیر تبلیغی و تبیینی ایشان روا برشمردهاند. دوم آنکه در دنیای اسلام، عده ای قائل شدهاند که قرآن کریم درصدد دفاع از عصمتِ (عصمت خاص و مورد نظر اکثر حکمای شیعه) انبیاء -سلام الله علیهم- برنیامده و آیاتی دالّ بر عصمت مورد نظر، در مورد انبیاء -سلام الله علیهم- به ویژه نبیّ مکرم اسلام -صلی الله علیه و آله- وجود ندارد و یا حداقلّ، دلالت آن مفهوم و مبیَّن نیست.
این اثر را باید از جمله آثارِ عقیدتی و اصطلاحاً کلامی این استاد بزرگوار برشمرد.
🌷بیّنات | پایگاه مردمی تنظیم و نشر آثار استاد اخلاق تهران
🆔 @bayyenat110
5.45M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃
📽| ویژه #عید_قربان
🌼 بی نظیر بودن امتحان حضرت ابراهیم (ع)
🌻 حامد وفسی
🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃
🆔 @bayyenat110
📣📣📣📣📣
🔴 #شبهه ۳۶
#پرسش یکی از مخاطبین به نام "در انتظار ظهور" از محضر معظّم له
با سلام خدمت حضرت آیت الله وفسی و همکاران گرامی اش.
این مطلب رو یکی از دوستان فرستاده خواهشمندم جوابی مناسب ارسال فرمایید:
بین خانواده پیامبر و هر چهار خلیفه، پیوند و رابطه خویشاوندی محکمی برقرار بوده است! به گونهای که عایشه، دختر ابوبکر، همسر پیامبر بود.
سپس حفصه، دختر عمر را به نکاح خویش درآورد. از طرفی فاطمه را به ازدواج علی درآورد. همچنین رقیه را به نکاح عثمان درآورد که نتیجهاش فرزند پسری به نام عبدالله بود که در هفت سالگی در اثر زخم شدیدی که از منقار خروس به چشمش ایجاد شده بود، وفات یافت و چون رقیه نیز در سال دوم هجری در مدینه وفات یافت، پیامبر دختر دیگرش امکلثوم را به همسریش درآورد و چون امکلثوم نیز پس از چندی از دنیا رفت، پیامبر فرمود: اگر دختری دیگری داشتم باز به عثمان میدادم؛ و لذا ملقب به "ذوالنورین" گردید.
در واقع پیامبر، داماد ابوبکر و عمر است و علی و عثمان نیز داماد پیامبرند!
خود علی نیز دخترش امکلثوم را به ازدواج عمر! درآورد، که صاحب فرزندی به نام زید شد. همچنین زمانی که جعفربن ابیطالب -برادر علی- به شهادت رسید، همسرش اسماء بنت عمیس، به ازدواج ابوبکر درآمد که نتیجه آن، پسری به نام "محمدبن ابیبکر" است که حضرت علی او را بعدها به ولایت مصر منصوب کرد.
زمانی که ابوبکر وفات یافت، علی همسر او را به نکاح خود در آورد و فرزندی به نام یحیی از او متولد شد.
همچنان که در خطبه ۶۷ نهج البلاغه آمده است، محمد فرزند ابوبکر، مورد علاقه فراوان علی بود و در کنار فرزندان خود او را بزرگ کرد و به هنگام خلافتش او را به زمامداری مصر منسوب نمود.
وقتی دو دختر یزدگرد را به مدینه آوردند، عمر یکی را به عقد امام حسین و دیگری را به عقد محمد پسر ابی بکر درآورد!
امام حسین از شهربانو، زینالعابدین را صاحب شد و محمدبن ابیبکر نیز از همسرش، صاحب پسری به نام "قاسم" گشت و بنابراین آن دو پسر خاله هم بودند!
قاسم نیز بعدها با دخترعموی خود "اسماء" دختر عبدالرحمن بن ابیبکر ازدواج کرد و از وی دختری به نام "ام فروه" به دنیا آورد که همسر امام باقر و مادر امام صادق گردید و از این جهت امام صادق فرمود.
"ولدنی ابوبکر مرتین" ابوبکر دو بار جد من است!
و قرابت دیگر، ازدواج امام حسین با حفصه، دختر عبدالرحمن بن ابیبکر، نوه ابوبکر است که پس از شهادت، با عبدالله بن زیبر ازدواج کرد.
همچنین ام کلثوم دختر جعفربن ابیطالب، همسر ابان، پسر عثمان بود و سکینه دختر امام حسین، همسر زید، پسر عمروبن عثمان، نوهی عثمان بود.
همچنین فاطمه، نوه دوم علی (دختر دیگر امام حسین)، همسر نوه دیگر عثمان، عبدالله بن عمرو بن عثمان بود که بعد از وفاتِ حسن، نوه علی (پسر امام حسن) با او ازدواج کرد و فرزندی به نام محمد آورد.
همچنین نوه امام حسن، ام قاسم، دختر حسن مثنی همسر نوه دیگر عثمان، مروان پسر ابانبن عثمان بود که او هم پسری به نام محمد بن مروان به دنیا آورد.
نام سه تن از فرزندان حضرت علی، ابوبکر، عمر و عثمان بن علی بوده است که همگی همراه برادران دیگر خود، حسین، ابوالفضل و جعفر، در واقعه کربلا به شهادت رسیدهاند، اما میبینیم که از آنها با اینکه این همه از کربلا و شهدایش سخن میگویند، هیچ ذکری نمیشود!
نام دو تن از فرزندان امام حسن، ابوبکر و عمربن حسن است، که ابوبکر نیز همراه عموهایش در کربلا به شهادت میرسد، اما از او نیز نیز به خاطر نامش، نامی برده نمیشود!
نام دو تن از فرزندان امام حسین نیز ابوبکر و عمر بوده است که آن دو نیز همراه با پدر و عموها و برادرانش در همان واقعه کربلا به شهادت میرسند
اما باز هم به خاطر نامشان از آنها ذکری به میان نمیآید!
نام دو تن از فرزندان علی پسر حسین، ملقب به زینالعابدین -که یکی از کنیههای او نیز "ابوبکر" بوده است- "عمربن زینالعابدین" و "عایشهبن زینالعابدین" بوده است!
نام سه تن از فرزندان موسیبن جعفر (امام موسی کاظم) ابوبکر، عمر و عایشه بوده است!
نام یکی از فرزندان علیبن محمد (ملقب به هادی) عایشه بوده است!
دانستن بد نیست!
همه اینها قوم و خویش بودهاند و با صلح و صفا در کنار هم زندگی میکردند و بعد از ۱۴۰۰ سال، عوام هنوز دنبال تفرقه بین آنها میگردند!
چقدر خوب میشد کمی تاریخ را مطالعه کنیم تا بهتر بفهمیم و آنرا درک کنیم و درگیر تعصبات مذهبی و تاریخی نشویم.
🔘 پاسخ به شبهه را در پست بعدی ملاحظه نمایید...
🆔 @bayyenat110
بیّنات
📣📣📣📣📣 🔴 #شبهه ۳۶ #پرسش یکی از مخاطبین به نام "در انتظار ظهور" از محضر معظّم له با سلام خدمت حضرت آ
🌺🌺🌺🌺🌺
📍 #پاسخ به #شبهه ۳۶
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ
الحمدلله رب العالمین و الصلاة و السلام علی سیدنا و نبینا محمد و آله الطّیّبین الطّاهرین المعصومین سیّما بقیة الله عجّل الله تعالیٰ فرجه و سهّل الله مخرجه
سلام علیکم و رحمة الله
عید سعید قربان، عید تسلیم حق و بندگی بر همه مسلمانان مبارک
با تشکر از بذل عنایت جنابعالی
واضح است که نویسنده از موضع برادران اهل سنت (مکتب سقیفه) مطالبی را مطرح فرمودند
همیشه ازدواج به سبب محبت نیست و خصوصاً رهبران الهی یا حتی رهبران غیر الهی به خاطر وحدت میان نیروهای خود و علل دیگر با زنانی ازدواج میکنند یا به آنان دختر میدهند.
۱-پیامبر به دستور خداوند حضرت فاطمه -س- را به عقد حضرت علی -ع- درآورد و الّا کسی هم کفو ایشان نبود.
۲- اگر صحّت تاریخی را بپذیریم که رقیه دختر پیامبر -ص- بوده( به نقل دیگر آنها خواهر زادگان خدیجه و دختر خوانده پیامبر بودند) بازهم دلالتی بر خوبی و عدالت عثمان ندارد و لقب ذوالنورین از طرف پیروان مکتب سقیفه به ایشان اعطاء گشته و اعمال خلاف ایشان در تاریخ اسلام مشهور است.
تذکرمهم: اصل و میزان برای قضاوت نسبت به اشخاص درجه علم و رتبه ایمان و کثرت عمل صالح است؛ یعنی هرکه تقوایش بیشتر، محبوبیتش در نزد خداوند و رسولش بیشتر است.
۳- تاریخ به صورت متواتر میان شیعه و سنی گواه است جناب ابوبکر و عمر با اهل بیت چگونه رفتار کردند.
۴- وضعیت عایشه و حفصه در سوره تحریم آمده و عملکرد عایشه در جمل قابل انکار و توجیه نیست.
۵- محمد بن ابی بکر تربیت شده حضرت علی -ع- و مطیع ایشان بود نه از پیروان مکتب سقیفه.
۶- جناب زبیر پسر عمه و از دوستان صمیمی حضرت علی -ع- بودند که در جنگ جمل بیعت خود را شکسته و علیه حضرت قیام کرد.
معلوم میشود اصحاب و همسر پیامبر -ص- برای بدست آوردن قدرت تا کشتن مخالف باهم دشمنی کرده، آنچنان که نویسنده خیال کرده با صلح با یکدیگر زندگی نمیکردند.
۷- جناب عمر پس از حمله به بیت حضرت فاطمه -س- که موجب جراحت آن سیده نساء عالمیان و قتل حضرت محسن شد( اسناد آنرا از اهل سنت در کتاب هارون آورده ام) در حالیکه جناب عمر مردی مسن و بسیار خشن بود (ایشان از دو زن خواستگاری کرده و به سبب همین خشونت، به ایشان جواب منفی داده بودند) از کودکی خردسال برای حفظ آبروی خود خواستگاری کرد و حضرت به اجبار مصلحت وحدت مسلمین پذیرفت.
اما مساله غضب حضرت زهرا -س- تا آخرین روز عمر شریفشان، حتی در صحیح بخاری آمده و قابل انکار نیست( به کتاب پاسخ مراجعه فرمائید)
۸- ازدواج حضرت امام حسین -ع- دلالت ندارد که ایشان به یزدگرد پادشاه ساسانی علاقه داشته است
۹- نامگزاری به نام عمر یا عثمان اشکالی ندارد و این نامها اختصاصی به خلفای ثلاثه ندارد؛ بزرگانی از صحابه چنین نامهایی داشتند پس دلالتی به علاقه به خلفا ندارد.
اگرچه امروزه در کشورمان مرسوم نیست اما در گذشته میان شیعیان مرسوم بوده مانند اولین نائب امام دوازدهم در غیبت صغری
۱۰- مطالعه تاریخ از منابع معتبر خصوصاً متواترات آن بسیار مهم است و از طرفی حفظ وحدت هم خیلی مهم است
نباید با تعصب و همچنین با خوش خیالی آنرا تحلیل کنیم
نتیجه: اولا همه صحابه عادل و عاشق اسلام و مسلمین نبودند و جنایات بزرگان برای کسب قدرت و ثروت خصوصاً علیه اهل بیت -ع- از مسلمات قطعی تاریخی است
ثانیاً سیره حضرت رسول اکرم -ص- و حضرات ائمه معصومین -ع- حفظ وحدت جامعه اسلامی و تبیین حقیقت اسلام بوده است
ثالثاً مطالب متفرقه که در متن آمده تا با کثرت موارد، نشان دهد که همه با هم روابط حسنه داشتند، مغالطه جمع مسائل در یک مساله است.
برای پرهیز از افتادن در اینگونه مغالطات باید هرکدام را جداگانه از حیث سند و دلالت بررسی کرد و بعد از آن نظر داد.
درپایان از توجه جنابعالی به بحثهای دینی کمال تشکر را دارم.
یاعلی (ع)
حامد وفسی
عید قربان ۱۴۴۱
🌷بیّنات | پایگاه مردمی تنظیم و نشر آثار استاد اخلاق تهران
🆔 @bayyenat110