eitaa logo
بیّنات
11.5هزار دنبال‌کننده
690 عکس
1.4هزار ویدیو
35 فایل
﷽ وَلَقَدْ أَنزَلْنا إِلَيْكَ آياتٍ بَيِّنَاتٍ وَما يَكْفُرُ بِهَا إِلَّا الْفاسِقُون | ۹۹ بقره پایگاه مردمی تنظیم و نشر آثار حضرت آیت الله وفسی استاد اخلاق تهران http://www.vafsi-bayyenat.ir ارتباط با مدیر @bayyenat110_admin بخش صوت @bayyenat_media
مشاهده در ایتا
دانلود
استاد آیت الله وفسی عاشورا ۷ .mp3
7.42M
🏴🏴🏴 🏴🏴 🏴 🔉| 📿 سخنرانی با موضوع: ❣شناخت عاشورا و حفاظت از تحریف آن 🌹حامد وفسی 📆 شب هفتم محرّم الحرام ۱۴۴۲ 🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃 🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴🏴🏴 🏴🏴 🏴 🎥ویژه| ببینید: ❤️ حسینی حقیقی ❤️ 🌹حامد وفسی 🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃 🆔 @bayyenat110
استاد آیت الله وفسی عاشورا ۸ .mp3
7.1M
🏴🏴🏴 🏴🏴 🏴 🔉| 📿 سخنرانی با موضوع: ❣شناخت عاشورا و حفاظت از تحریف آن 🌹حامد وفسی 📆 شب هشتم محرّم الحرام ۱۴۴۲ 🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃 🆔 @bayyenat110
استاد آیت الله وفسی عاشورا ۹ .mp3
6.12M
🏴🏴🏴 🏴🏴 🏴 🔉| 📿 سخنرانی با موضوع: ❣شناخت عاشورا و حفاظت از تحریف آن 🌹حامد وفسی 📆 شب نهم محرّم الحرام ۱۴۴۲ 🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃 🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥| ببینید: 🔴 شمر زمان، در چهره ی برخی مسئولین جمهوری اسلامی 📍شمر ۱۴۰۰ سال پیش مُرد، شمر امروزت را بشناس! 🔥حامد وفسی 🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹رجایی و دیگران اگر نیستند، خدا هست. 🌷بیّنات | پایگاه مردمی تنظیم و نشر آثار استاد اخلاق تهران 🆔 @bayyenat110
🏴 هزاران درود و سلام بر آن تجلیگاه حق 🏴 سلام بر محراب و مقام و کعبه ی عُشّاق حق 🏴 سلام بر آن مُحرِم غم دیده ی سیه پوش حق 🏴 سلام بر اشک های آتشین غرقه در خون حق 🏴 سلامی چو آفتاب بر سر نیزه، ناطق به حق 🏴 چو شمشیر مولا، خیبر گشا، قائم دین حق 📚برگرفته از مقاله «عزاداری به شیوه اهل بیت» ✍🏻حامد وفسی 🌷بیّنات | پایگاه مردمی تنظیم و نشر آثار استاد اخلاق تهران 🆔 @bayyenat110
استاد آیت الله وفسی عاشورا ۱۰ .mp3
7.34M
🏴🏴🏴 🏴🏴 🏴 🔉| 📿 سخنرانی با موضوع: ❣شناخت عاشورا و حفاظت از تحریف آن 🌹حامد وفسی 📆 شب دهم محرّم الحرام ۱۴۴۲ 🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃 🆔 @bayyenat110
هدایت شده از بیّنات مدیا
🔵 جلسه صد و سی و سوّم (۹۹.۵.۷): 🔷 شرح عرفانی کتاب حضرت امام خمینی (ره) «جلسه شصت و دوّم» 🔹مراتب توکّل 🔹نمونه هایی از آثار توکّل حقیقی 🔹انقطاع از اسباب، و اضطرار حقیقی، موجبِ خروجِ فطرت از کمون 🔹کمال الانقطاع الی الله، حقیقت توکّل 🔹توکّل تفریطی در امور دنیوی و توکّل افراطی در امور اخروی ( یکی از معانی افراط و تفریط در توکّل ) ♦️سیاسی 🔻غیر مشهود بودن توکّل بر خدا، در بین مسئولین و سیاستمداران جمهوری اسلامی 🔹واهی بودنِ دل بستنِ به شفاعت اهل بیت -علیهم السّلام- بدون ایمان و عمل صالح 🔹معنای تکفیری بودن برخی اعمال 🔹قابل جمع بودن توکّل بر خدا و تلاش و سعی انسان ( نادرستیِ رها کردن انجام وظایف، به بهانه ی توکّل بر حضرت حقّ ) 🔹بسیاری از تصمیمات حضرت امام خمینی (ره)، نمونه هایی از جمع بین توکّل و انجام وظیفه ( نمونه ای از امداد های غیبی در انقلاب اسلامی ).
هدایت شده از بیّنات مدیا
استاد آیت الله وفسی ۹۹.۵.۷ .mp3
11.56M
💐سلسله مباحث شرح عرفانی کتاب حضرت امام خمینی (ره) 🌷حامد وفسی 🗓جلسه شصت و دوّم ( ۹۹.۵.۷ ) 🆔 @bayyenat_media
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🥀🥀🥀 🥀🥀 🥀 🌺 ارتباط جایگاه شهدای کربلا، با مقام رضا 💐 تفاوت عبادات، دعاخوانی و حاجت طلبیِ نفس راضیه، با نفوس دیگر 🌹حامد وفسی 🆔 @bayyenat110
📣📣📣📣📣 ⁉️ های یکی از مخاطبین "بدون نام" از محضر معظّم له سلام خدمت استاد وفسی لطفا به این دو سؤال پاسخ دهید: ۱) آیا ما در زمان غیبت امام زمان -ع- ، اجازه تشکیل حکومت داریم و حضرات معصومین چنین اجازه ای به شیعیان خودشان داده اند؟ 🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃 🌷 سؤال نخست سلام علیکم و رحمة الله بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ الحمدلله رب العالمین و الصلاة و السلام علی سیدنا و نبینا محمد و آله الطّیّبین الطّاهرین المعصومین سیّما بقیة الله عجّل الله تعالیٰ فرجه و سهّل الله مخرجه با تشکر از پرسش جنابعالی حضرت احدیت نوعِ انسان را اشرف موجودات بر زمین قرار داده و از میان بشر، افرادی را برای خلافت الهی برگزیده است؛ مانند حضرت داود -ع- که خلیفة الله گشته و موفق شدند یک حکومت اسلامی تشکیل دهند. از حضرت آدم تا حضرت خاتم اوصیاء -صلوات الله علیهم- همه ی نیروهای حزب اللهی، تحت رهبری اولیاء مکلّف بوده و هستند تا احکام و قوانین الهی را در جامعه پیاده کنند و مهمترین وظیفه، اقامه عدل و قسط است و محال عقلی است که بدون یک حکومت مقتدر چنین امری محقق شود. لَقَدْ أَرْسَلْنَا رُسُلَنَا بِالْبَيِّنَاتِ وَأَنزَلْنَا مَعَهُمُ الْكِتَابَ وَالْمِيزَانَ لِيَقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْطِ وَأَنزَلْنَا الْحَدِيدَ فِيهِ بَأْسٌ شَدِيدٌ وَمَنَافِعُ لِلنَّاسِ وَلِيَعْلَمَ اللَّهُ مَن يَنصُرُهُ وَرُسُلَهُ بِالْغَيْبِ إِنَّ اللَّهَ قَوِيٌّ عَزِيزٌ ﻫﻤﺎﻧﺎ ﻣﺎ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮﺍﻥ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﺎ ﺩﻟﺎﻳﻞ ﺭﻭﺷﻦ ﻓﺮﺳﺘﺎﺩﻳﻢ ﻭ ﺑﺎ ﺁﻧﺎﻥ ﻛﺘﺎﺏ ﻭ ﺗﺮﺍﺯﻭ [ﻱ ﺗﺸﺨﻴﺺ ﺣﻖ ﺍﺯ ﺑﺎﻃﻞ] ﻧﺎﺯﻝ ﻛﺮﺩﻳﻢ ﺗﺎ ﻣﺮﺩم ﺑﻪ ﻋﺪﺍﻟﺖ ﺑﺮ ﺧﻴﺰﻧﺪ، ﻭ ﺁﻫﻦ ﺭﺍ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺁﻥ ﺑﺮﺍﻱ ﻣﺮﺩم ﻗﻮﺕ ﻭ ﻧﻴﺮﻭﻳﻲ ﺳﺨﺖ ﻭ ﺳﻮﺩﻫﺎﻳﻲ ﺍﺳﺖ، ﻓﺮﻭﺩ ﺁﻭﺭﺩﻳﻢ ﻭ ﺗﺎ ﺧﺪﺍ ﻣﺸﺨﺺ ﺑﺪﺍﺭﺩ ﭼﻪ ﻛﺴﺎﻧﻲ ﺍﻭ ﻭ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮﺍﻧﺶ ﺭﺍ ﺩﺭ ﻏﻴﺎﺏ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮﺍﻥ ﻳﺎﺭﻱ ﻣﻰ ﺩﻫﻨﺪ؛ ﻳﻘﻴﻨﺎً ﺧﺪﺍ ﻧﻴﺮﻭﻣﻨﺪ ﻭ ﺗﻮﺍﻧﺎﻱ ﺷﻜﺴﺖ ﻧﺎﭘﺬﻳﺮ ﺍﺳﺖ. (٢٥ حدید) بعلاوه تحت حکومت و ولایت طاغوت زندگی کردن حرام قطعی است اللَّهُ وَلِيُّ الَّذِينَ آمَنُوا يُخْرِجُهُم مِّنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ وَالَّذِينَ كَفَرُوا أَوْلِيَاؤُهُمُ الطَّاغُوتُ يُخْرِجُونَهُم مِّنَ النُّورِ إِلَى الظُّلُمَاتِ أُولَٰئِكَ أَصْحَابُ النَّارِ هُمْ فِيهَا خَالِدُونَ ﺧﺪﺍ ﺳﺮﭘﺮﺳﺖ ﻭ ﻳﺎﺭ ﻛﺴﺎﻧﻲ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺍﻳﻤﺎﻥ ﺁﻭﺭﺩﻩ ﺍﻧﺪ؛ ﺁﻧﺎﻥ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺗﺎﺭﻳﻜﻲ ﻫﺎ ﺑﻪ ﺳﻮﻱ ﻧﻮﺭ ﺑﻴﺮﻭﻥ ﻣﻰ ﺑﺮﺩ. ﻭ ﻛﺴﺎﻧﻲ ﻛﻪ ﻛﺎﻓﺮ ﺷﺪﻧﺪ ، ﺳﺮﭘﺮﺳﺘﺎﻥ ﺁﻧﺎﻥ ﻃﻐﻴﺎﻥ ﮔﺮﺍﻧﻨﺪ ﻛﻪ ﺁﻧﺎﻥ ﺭﺍ ﺍﺯ ﻧﻮﺭ ﺑﻪ ﺳﻮﻱ ﺗﺎﺭﻳﻜﻲ ﻫﺎ ﺑﻴﺮﻭﻥ ﻣﻰ ﺑﺮﻧﺪ؛ ﺁﻧﺎﻥ ﺍﻫﻞ ﺁﺗﺶ ﺍﻧﺪ ﻭ ﻗﻄﻌﺎً ﺩﺭ ﺁﻧﺠﺎ ﺟﺎﻭﺩﺍﻧﻪ ﺍﻧﺪ. (٢٥٧ بقره) و بندگی خداوند و اجتناب از طاغوت واجب است وَلَقَدْ بَعَثْنَا فِي كُلِّ أُمَّةٍ رَّسُولًا أَنِ اعْبُدُوا اللَّهَ وَاجْتَنِبُوا الطَّاغُوتَ فَمِنْهُم مَّنْ هَدَى اللَّهُ وَمِنْهُم مَّنْ حَقَّتْ عَلَيْهِ الضَّلَالَةُ فَسِيرُوا فِي الْأَرْضِ فَانظُرُوا كَيْفَ كَانَ عَاقِبَةُ الْمُكَذِّبِينَ ﻭ ﻫﻤﺎﻧﺎ ﺩﺭ ﻫﺮ ﺍﻣﺘﻲ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮﻱ ﻓﺮﺳﺘﺎﺩﻳﻢ ﻛﻪ [ﺍﻋﻠﺎم ﻛﻨﺪ ﻛﻪ] ﺧﺪﺍ ﺭﺍ ﺑﭙﺮﺳﺘﻴﺪ ﻭ ﺍﺯ ﻃﺎﻏﻮﺕ ﺑﭙﺮﻫﻴﺰﻳﺪ. ﭘﺲ ﺧﺪﺍ ﮔﺮﻭﻫﻲ ﺍﺯ ﺁﻧﺎﻥ ﺭﺍ ﻫﺪﺍﻳﺖ ﻛﺮﺩ ﻭ ﮔﺮﻭﻫﻲ [ﺩﻳﮕﺮ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺳﺒﺐ ﺗﻜﺒّﺮ ﻭ ﻋﻨﺎﺩﺷﺎﻥ] ﮔﻤﺮﺍﻫﻲ ﺑﺮ ﺁﻧﺎﻥ ﻣﻘﺮّﺭ ﺷﺪ. ﭘﺲ ﺩﺭ ﺯﻣﻴﻦ ﺑﮕﺮﺩﻳﺪ ﻭ ﺑﺎ ﺗﺄﻣﻞ ﺑﻨﮕﺮﻳﺪ ﻛﻪ ﺳﺮﺍﻧﺠﺎم ﺗﻜﺬﻳﺐ ﻛﻨﻨﺪﮔﺎﻥ ﭼﮕﻮﻧﻪ ﺑﻮﺩ. (٣٦ نحل) همه امامان معصوم برای تشکیل حکومت اسلامی حقیقی تلاش میکردند و در این راه به شهادت رسیده اند؛ گرچه به سبب جهالت و یا ضعف ایمان مردم نتوانستند موفق شوند؛ اما تکلیف همچنان باقیست؛ تمامی مردم موظفند با آگاهی و بصیرت، همچنین ایمان و صبر زمینه ی حکومت کامل و جامع عدالت مهدوی را فراهم نمایند. قیام اجتماعی یا فردی برای تحقق عدالت و اخلاق اسلامی و اجرای احکام دینی، تکلیف همیشگی ماست قُلْ إِنَّمَا أَعِظُكُم بِوَاحِدَةٍ أَن تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنَىٰ وَفُرَادَىٰ ثُمَّ تَتَفَكَّرُوا مَا بِصَاحِبِكُم مِّن جِنَّةٍ إِنْ هُوَ إِلَّا نَذِيرٌ لَّكُم بَيْنَ يَدَيْ عَذَابٍ شَدِيدٍ ﺑﮕﻮ: ﻣﻦ ﺷﻤﺎ ﺭﺍ ﻓﻘﻂ ﺑﻪ ﻳﻚ ﺣﻘﻴﻘﺖ ﺍﻧﺪﺭﺯ ﻣﻰ ﺩﻫﻢ [ﻭ ﺁﻥ] ﺍﻳﻨﻜﻪ ﺩﻭ ﺩﻭ ﻭ ﻳﻚ ﻳﻚ ﺑﺮﺍﻱ ﺧﺪﺍ ﻗﻴﺎم ﻛﻨﻴﺪ، ﺳﭙﺲ ﺩﺭﺑﺎﺭﻩ ﺭﻓﻴﻘﺘﺎﻥ [ﻣﺤﻤّﺪ] ﺑﻴﻨﺪﻳﺸﻴﺪ ﻛﻪ ﻫﻴﭻ ﮔﻮﻧﻪ ﺟﻨﻮﻧﻲ ﻧﺪﺍﺭﺩ، ﺍﻭ ﺑﺮﺍﻱ ﺷﻤﺎ ﺍﺯ ﻋﺬﺍﺏ ﺳﺨﺘﻲ ﻛﻪ ﭘﻴﺶ ﺭﻭﺳﺖ، ﺟﺰ ﺑﻴﻢ ﺩﻫﻨﺪﻩ ﺍﻱ ﻧﻴﺴﺖ. (٤٦ سبأ) بنابراین وظیفه حفظ اسلام و مسلمین و مبارزه با طاغوتیان تا سرحد شهادت امام و ولی الله اعظم و یارانش و اسارت خانواده و فرزندان، مانند حضرت اباعبدالله الحسین -علیه السلام- بهترین بیّنه برای آزادگان و حق پرستان عالم است و راه توجیه و فرار را بسته و دینداران متظاهر را برای همیشه تاریخ رسوا کرده است. 🔘 ادامه دارد... 🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥| 🔴 چگونه مسئولین جمهوری اسلامی شب ها می خوابند؟! 💢 امر به معروف و نهی از منکر، واجب لگدکوب شده در ایران 🔥حامد وفسی 🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✴️ مملكت اسلامى را به طاغوت نكشيد. من اين را دارم كه- خداى نخواسته- اگر اين امور زياد بشود، يكوقت همان مسائلى پيش بيايد كه مردم با طاغوت عمل كردند. ✴️اگر اعمال ما هم يك اعمال طاغوتى باشد، براى خود باشد، نه براى ملت، دعوا بكنيم سر خودمان، نه براى مصالح ملت، اين همان طاغوت است. منتها به يك صورت ديگرى درآمده اما طاغوت است. ✴️ طاغوت هم مراتب دارد. يك طاغوت مثل رضا خان و محمد رضا خانمان و يك طاغوت هم مثل كارتر و امثال آنهاست. يك طاغوت هم مثل ماهاست. همه از جند ابليس مى‏‌شويم. ✅ شما فكر اين ملت، فكر اين زاغه‏‌نشين‏ها، فكر اين مردمى كه همه چيزشان را دادند و شما را به مسند نشاندند، فكر آنها را بكنيد. شب وقتى مى‏‌كنيد، فكر بكنيد كه من امروز كه كار كردم براى خودم كردم يا براى مردم. امروز كه صحبت مى‏‌كنم براى صحبت مى‏‌كنم يا براى كشور. 📚 صحيفه امام، ج‏13، ص: 200 🌷بیّنات | پایگاه مردمی تنظیم و نشر آثار استاد اخلاق تهران 🆔 @bayyenat110
هدایت شده از بیّنات مدیا
🔵 جلسه صد و سی و چهارم ( ۹۹.۵.۱۴ ): 🔷 شرح عرفانی کتاب حضرت امام خمینی (ره) «جلسه شصت و سوّم» 🔹پاسخ به شبهه ی چگونگی جمع بین توکّل و انجام وظایف ( چگونگی جمع بین شافی دانستن خدا و وسائط فیضش، با استفاده از اسباب ظاهری عادی و رعایت امور مادّی ) ♦️سیاسی 🔻فساد و فحشاء، زمینه ساز قبول بلایا، و بستر ساز برای گمراهی و ضلالت نسل کنونی و نسل های بعد 🔻نهادینه شدن اسلام مطلوب آمریکا، توسّط برخی مسئولین، در جامعه 🔻تغییر و تبدیل نظام مبتنی بر ایمان و تقوا، به نظام مبتنی بر شهروندی، به دست برخی حکمرانان جمهوری اسلامی 🔻تبیین وظیفه ی اصلی طلّاب، روحانیّت و حکمرانان حکومت اسلامی 🔻جمهوری اسلامی، مصداق آیه ی شریفه ی " و إن مکّنّا هم فی الارض " 🔻عدم اراده ی برخی مسئولین نظام و حکمرانان جمهوری اسلامی، برای تحقّق احکام نورانی اسلام 🔻نمونه هایی از دُمِ خروسِ اراده ی مسئولین ( اقتدار اصلاح، موجود، اراده اصلاح، معدوم ) 🔹پاسخ به شبهه ی رفع تکلیف از عارف واصل، یا رفع تکلیف در بالاترین منازل سلوک 🔹تبیین معنای اعلی نبودن مقام توکّل ( از مقامات عالیه نبودن توکّل ) 🔹تفاوت مقام توکّل با مقام تفویض 🔹مقام رضا، بالاتر از مقام تفویض و مقام توکّل 🔹مقام رضا، در مرتبه ی فنای ذات 🔹تفاوت عبادات، دعاخوانی و حاجت طلبیِ نفس راضیه، با نفوس دیگر 🔹ارتباط جایگاه شهدای کربلا -سلام الله علیهم- و مقام شهید، با مقام رضا 🔹تبیین چرایی توقیفی بودن شریعت ( عرفان محض، باطن شریعت ظاهری ) 🔹مقام مرضیّه بالاتر از مقام راضیه ♦️سیاسی 🔻سستی مسئولین در انجام وظایف شرعی، موجب سست شدن مردم در انجام تکالیف شرعی 🔻امر به معروف و نهی از منکر مسئولین نظام، وظیفه ی همه ی مردم و مسئولین 🔻ترک کردنِ نظارت بر مسئولین و امر به معروف و نهی از منکر ایشان، موجب سقوط و انحطاط.
هدایت شده از بیّنات مدیا
استاد آیت الله وفسی ۹۹.۵.۱۴ .mp3
11.59M
💐سلسله مباحث شرح عرفانی کتاب حضرت امام خمینی (ره) 🌷حامد وفسی 🗓جلسه شصت و سوّم ( ۹۹.۵.۱۴ ) 🆔 @bayyenat_media
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚠️یزیدیان مدّعی عاشقی امام حسین (ع) ⛔️ قابل جمع نبودن ایمان با بی پروایی از گناه ✅ ملاک سنجش حسینی بودنمان 🎤حامد وفسی 🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃 🌷بیّنات | پایگاه مردمی تنظیم و نشر آثار استاد اخلاق تهران 🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃 ☘ چگونگی الهی شدن احساسات و عواطف 🌸 ضرورت توأمان بودن تزکیّه و تعلیم، در جهت تربیت نفس 🥀 بی ارزش بودن محبّت کورکورانه 🎙حامد وفسی 🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃 🆔 @bayyenat110
بیّنات
📣📣📣📣📣 ⁉️ #پرسش های یکی از مخاطبین "بدون نام" از محضر معظّم له سلام خدمت استاد وفسی لطفا به این دو
📣📣📣📣📣 ⁉️ های یکی از مخاطبین "بدون نام" از محضر معظّم له ۲) برخی چنین مطرح می کنند که در سال های اولیه جنگ و پس از آزاد سازی خرمشهر، عراق پیشنهاد پایان جنگ و پرداخت خسارات آن را داده است، ولی از طرف امام مورد قبول قرار نگرفته است. اولاً آیا این ماجرا صحت دارد؟ ثانیاً اگر صحیح است چرا حضرت امام در آن زمان پیشنهاد صلح را نپذیرفتند و سال ها بعد با تحمل خسارات و صدمات فراوان صلح کردند؟ 🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃 🌷 سوال دوم ۱- هرگاه ذات اقدس الهی مؤمنان را موفق نماید که حکومت اسلامی تشکیل دهند، شیاطین و طواغیت عالم با یکدیگر متحد شده، برای نابود کردن آن نهایت تلاش خود را انجام میدهند. ۲- جنگ تحمیلی و صلح تحمیلی، هر دو تیغه های تیز و کشنده یک قیچی، در دست ابر قدرتهای جهانخوار هستند تا به وسیله جنگ، افرادِ ضعیف الایمان، رفاه طلب و سست عنصر را تهدید کرده و از طرف دیگر، نیروهای بصیر و متعهد را از بین ببرند؛ اگر در این مرحله موفق نشوند پرچم صلح طلبی را برافراشته، قرآن بر سر نیزه میکنند تا افراد بزدل و طمّاع را به وعده آسایش و امنیت کاذب فریب داده و مؤمنان را سرگرم نموده و با استفاده از این فرصت، نیروهای فاسد خود را برای حملات بعدی بازسازی و آماده کنند؛ طبیعی است که نیروهای متعهد و بصیر با حفظ وحدت کلمه و اطاعت از امام تا پای جان مقاومت نموده، فریب دشمنان غدّار و دوستان ساده لوح را نخورده، مذاکره نمیکنند؛ اگرچه در تاریخ هنگامی که دوستان نادان، آنچنان قدرت یافتند که امام مسلمین را تحت فشار قرار دادند، امیرالمومنین -ع- مالک اشتر را بازگردانیدند و مذاکره را پذیرفتند و این در زمان اضطرار است که آنرا توضیح خواهیم داد. ۳- حضرت امام خمینی -ره- هرگز جنگ با ظالمان و دفاع از مظلومان را فراموش نکرده و یک لحظه حاضر نشدند با دشمنان بشریت، این شیاطین بزرگ و کوچک، داخلی و خارجی مداهنه کرده یا صلح نمایند؛ حتی در ملاقات با نمایندگان آنان با غیظ برخورد نموده، از یک لبخند دریغ میکردند؛ ایشان مصداق روشن آیه ۲۹ سوره مبارکه فتح بودند نه مانند منافقان روحانی نما که از شدت شعف و خوشحالی نتوانند جلوی خنده خود را بگیرند. مُّحَمَّدٌ رَّسُولُ اللَّهِ وَالَّذِينَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَى الْكُفَّارِ رُحَمَاءُ بَيْنَهُمْ تَرَاهُمْ رُكَّعًا سُجَّدًا يَبْتَغُونَ فَضْلًا مِّنَ اللَّهِ وَرِضْوَانًا سِيمَاهُمْ فِي وُجُوهِهِم مِّنْ أَثَرِ السُّجُودِ ذَٰلِكَ مَثَلُهُمْ فِي التَّوْرَاةِ وَمَثَلُهُمْ فِي الْإِنجِيلِ كَزَرْعٍ أَخْرَجَ شَطْأَهُ فَآزَرَهُ فَاسْتَغْلَظَ فَاسْتَوَىٰ عَلَىٰ سُوقِهِ يُعْجِبُ الزُّرَّاعَ لِيَغِيظَ بِهِمُ الْكُفَّارَ وَعَدَ اللَّهُ الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ مِنْهُم مَّغْفِرَةً وَأَجْرًا عَظِيمًا ﻣﺤﻤّﺪ، ﻓﺮﺳﺘﺎﺩﻩ ﺧﺪﺍﺳﺖ ﻭ ﻛﺴﺎﻧﻲ ﻛﻪ ﺑﺎ ﺍﻭ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﺑﺮ ﻛﺎﻓﺮﺍﻥ ﺳﺮﺳﺨﺖ ﻭ ﺩﺭ ﻣﻴﺎﻥ ﺧﻮﺩﺷﺎﻥ ﺑﺎ ﻳﻜﺪﻳﮕﺮ ﻣﻬﺮﺑﺎﻧﻨﺪ، ﻫﻤﻮﺍﺭﻩ ﺁﻧﺎﻥ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺭﻛﻮﻉ ﻭ ﺳﺠﻮﺩ ﻣﻰ ﺑﻴﻨﻲ ﻛﻪ ﭘﻴﻮﺳﺘﻪ ﻓﻀﻞ ﻭ ﺧﺸﻨﻮﺩﻱ ﺧﺪﺍ ﺭﺍ ﻣﻰ ﻃﻠﺒﻨﺪ؛ ﻧﺸﺎﻧﻪ ﺁﻧﺎﻥ ﺩﺭ ﭼﻬﺮﻩ ﺷﺎﻥ ﺍﺯ ﺍﺛﺮ ﺳﺠﻮﺩ ﭘﻴﺪﺍﺳﺖ، ﺍﻳﻦ ﺍﺳﺖ ﺗﻮﺻﻴﻒ ﺁﻧﺎﻥ ﺩﺭ ﺗﻮﺭﺍﺕ، ﻭ ﺍﻣﺎ ﺗﻮﺻﻴﻔﺸﺎﻥ ﺩﺭ ﺍﻧﺠﻴﻞ ﺍﻳﻦ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﻭﺟﻮﺩﺷﺎﻥ ﭼﻮﻥ ﺯﺭﺍﻋﺘﻲ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺟﻮﺍﻧﻪ ﻫﺎﻱ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺭﻭﻳﺎﻧﺪﻩ ﭘﺲ ﺗﻘﻮﻳﺘﺶ ﻛﺮﺩﻩ ﺗﺎ ﺳﺘﺒﺮ ﻭ ﺿﺨﻴﻢ ﺷﺪﻩ، ﻭ ﺩﺭ ﻧﺘﻴﺠﻪ ﺑﺮ ﺳﺎﻗﻪ ﻫﺎﻳﺶ [ﻣﺤﻜﻢ ﻭ ﺍﺳﺘﻮﺍﺭ] ﺍﻳﺴﺘﺎﺩﻩ ﺍﺳﺖ، ﺑﻪ ﻃﻮﺭﻱ ﻛﻪ ﺩﻫﻘﺎﻧﺎﻥ ﺭﺍ [ﺍﺯ ﺭﺷﺪ ﻭ ﺍﻧﺒﻮﻫﻲ ﺧﻮﺩ] ﺑﻪ ﺗﻌﺠﺐ ﻣﻰ ﺁﻭﺭﺩ ﺗﺎ ﺧﺪﺍ ﺑﻪ ﻭﺳﻴﻠﻪ [ﺍﻧﺒﻮﻫﻲ ﻭ ﻧﻴﺮﻭﻣﻨﺪی] ﻣﺆﻣﻨﺎﻥ، ﻛﺎﻓﺮﺍﻥ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺧﺸﻢ ﺁﻭﺭد. [ﻭ] ﺧﺪﺍ ﺑﻪ ﻛﺴﺎﻧﻲ ﺍﺯ ﺁﻧﺎﻥ ﻛﻪ ﺍﻳﻤﺎﻥ ﺁﻭﺭﺩﻩ ﻭ ﻛﺎﺭﻫﺎﻱ ﺷﺎﻳﺴﺘﻪ ﺍﻧﺠﺎم ﺩﺍﺩﻩ ﺍﻧﺪ ، ﺁﻣﺮﺯﺵ ﻭ ﭘﺎﺩﺍﺷﻲ ﺑﺰﺭﮒ ﻭﻋﺪﻩ ﺩﺍﺩﻩ ﺍﺳﺖ. (فتح ۲۹) ۴- مکتب اسلام ناب محمدی -ص- دو حکم برای مکلفان وضع نموده است: الف) احکام ثابت در شرایط عادی ب) احکام اضطراری در شرایط استثنائی مثلا باید برای نماز وضو گرفت یا غذای پاک تناول کرد، اما در مواقع استثنایی که به دلایلی انسان مضطر میشود، باید تیمّم کرد یا برای حفظ جان گوشت مردار خورد. ۵- حکم دفاع از اسلام و مسلمین و حتی همه مستضعفان در برابر جنایتکاران عالم و در رأسشان ایالات متحده آمریکا و انگلیس خبیث و مزدوران منطقه ای آنان، مانند رضا شاه و محمدرضا پهلوی یا صدام و آل سعود، تکلیف ثابت و قطعی است؛ اما امکان دارد مانند امیرالمؤمنین یا امام حسن -علیهماالسلام- در مواقع اضطراری مجبور به صلح یا مذاکره بشویم. ۶- از آغاز جنگ تحمیلی برای حفظ صدام، بارها فریب صلح تحمیلی به اشکال مختلف و رنگارنگ مطرح شده بود و از همان زمان، مسئولان متعهد ج.ا.ا مانند شهید رجایی و امام خامنه‌ای صریحاً با آن مخالفت میکردند. ۷- در سال ۱۳۶۷ تا آخرین روزهای جنگ تحمیلی، حضرت امام برای حفظ کشور اسلامی، تنبیه متجاوزان، درس عبرت به دشمنان، نابودی صدام و حزب کمونیستی بعث و آزادی ملت مظلوم عراق، استقامت میکردند. 🔘 ادامه پاسخ به شبهه را در پست بعدی ملاحظه نمایید... 🆔 @bayyenat110
🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃 🔘 ادامه مطلب: ۸- اشخاصی که در آن زمان مورد اعتماد حضرت امام بودند، مانند رفسنجانی، میرحسین موسوی، محمد خاتمی و... که پس از رحلت ایشان آشکار شد که اعتقادی به مکتب امام و عقاید وی نداشتند و با اهداف امام مخالف و به دنبال تجمّل، اشرافیت و رفاه خود و آقازاده ها و صلح با دشمنان اسلام و انقلاب بودند، گزارش هایی به حضرت امام -ره- دادند تا ایشان را قانع کنند وضعیت کشور کاملا اضطراری است. ۹- برخی معتقدند آن گزارشات، بزرگ نمایی مشکلات و سیاه نمایی افراطی بوده تا حضرت امام -ره- ناگزیر به پذیرش صلح شوند. ۱۰- به هرحال تعابیر ایشان از قبول قطعنامه، نشان از عدم رضایت قلبی است که به اعتماد آقایان آنرا پذیرفتند. ۱۱- دشمنان خارجی ایران اسلامی مطمئن بودند حضرت امام -ره- صلح را نمی‌پذیرند، به همین علت در قطعنامه ۵۹۸ در خواست های ایران را ملحوظ کردند و به خاطر این حرکت ناگهانی و خلاف پیش بینی ایران، اولاً تا مدتی غافلگیر و سردرگم شدند ثانیاً در تبلیغات جهانی (جنگ طلبی) علیه ایران اسلامی شکست خوردند؛ ثالثاً صدام برای جبران ناکامی در تسخیر خوزستان و چاههای نفت، به کویت و عربستان سعودی یعنی حامیان مالی خودش حمله کرد که نتیجه آن نابودی صدامیان بود بنابراین صلح تحمیلی و مذاکره با جنایتکاران غرب یا شرق خلاف مکتب جهاد و شهادت اسلام ناب و نهضت حسینی است و آنچه در تاریخ از صلح و مذاکره هست، فقط در مواقع اضطراری از سوی عناصر ضعیف یا نالایق یا بعضاً خائن نفوذی حزب شیطان و طاغوت است که بر رهبری امام و نیروهای متعهد حزب الله تحمیل شده است. حامد وفسی محرم الحرام ۱۴۴۲ 🌷بیّنات | پایگاه مردمی تنظیم و نشر آثار استاد اخلاق تهران 🆔 @bayyenat110
🌹 سلسله جلسات اخلاق با محوریت: 🌸 شرح عرفانی کتاب چهل حدیث حضرت امام خمینی -رضوان الله تعالیٰ علیه- جلسه ۱۳۷ 🌷شما مخاطبین محترم می توانید جهت مشاهده فیلم کامل درس اخلاق، به آپارات به آدرس https://www.aparat.com/Valishenasan مراجعه نمایید. 🌷بیّنات | پایگاه مردمی تنظیم و نشر آثار استاد اخلاق تهران 🆔 @bayyenat110
هدایت شده از بیّنات مدیا
🔵 جلسه صد و سی و ششم (۹۹.۵.۲۸): 🔷 شرح عرفانی کتاب حضرت امام خمینی (ره) «جلسه شصت و پنجم» 🔹معرفت، مبنای خوف و رجاء 🔹موهومیّت متعلّق، سبب خوف و رجاء کاذب 🔹محدودیّت معرفت واجب بالغیر ( ماسوی الله )، نسبت به حقیقت و عظمت واجب بالذّات 🔹تبیین تفاوت و مرز بین رجاء و غرور ( فرق بین رجاء حقیقی و رجاء کاذب ) 🔹خطر ترویج رجاء کاذب در جامعه 🔹خوف و رجاء حقیقی، موجب رشد کیفی و کمّی عبادت 🔹ملاک سنجش عزاداری صادقانه و عزادار راستین و حقیقی امام حسین و آل الله ( سلام الله علیهم ) ( میزان در راستی آزماییِ مدّعیان ایمان ) 🔹ضرورت رعایت اصل گزینش 🔹رجاء کاذب، بستر ساز فساد و فحشاء و منکر 🔻رجاء کاذب مسئولین، موجب صدمات مهلک بر پیکره ی نظام اسلامی و ایمان مردم
هدایت شده از بیّنات مدیا
استاد آیت الله وفسی ۹۹.۵.۲۸ .mp3
11.58M
💐سلسله مباحث شرح عرفانی کتاب حضرت امام خمینی (ره) 🌷حامد وفسی 🗓جلسه شصت و پنجم ( ۹۹.۵.۲۸ ) 🆔 @bayyenat_media
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌸 تبیین چرایی توقیفی بودن شریعت 📿 عرفان محض، باطن شریعت ظاهری 🌷حامد وفسی 🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 ظهور دم خروس عاطفی پروری مردم در ها 📍ضرورت نظارت و امر و نهی مردمی در بعد از انتخابات 🎤حامد وفسی 🆔 @bayyenat110