eitaa logo
بیّنات
11.4هزار دنبال‌کننده
688 عکس
1.4هزار ویدیو
35 فایل
﷽ وَلَقَدْ أَنزَلْنا إِلَيْكَ آياتٍ بَيِّنَاتٍ وَما يَكْفُرُ بِهَا إِلَّا الْفاسِقُون | ۹۹ بقره پایگاه مردمی تنظیم و نشر آثار حضرت آیت الله وفسی استاد اخلاق تهران http://www.vafsi-bayyenat.ir ارتباط با مدیر @bayyenat110_admin بخش صوت @bayyenat_media
مشاهده در ایتا
دانلود
استاد آیت الله وفسی ۹۳.mp3
1.75M
🌸🌸🌸 🌸🌸 🌸 🌷پند های پیامبر اکرم -ص- به ابوذر 🌹حامد وفسی 📆 جلسه نود و سوم 🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
┊ ┊ ┊ ┊ ┊ ┊ ┊ ⚘🍃 ┊ ┊ ⚘🍃 ┊ ⚘🍃 ⚘🍃 💐رهنمود امام حسن مجتبی -ع- درباره زندان بودن دنیای مؤمن ☂حجابِ طبیعت، مانع از فهم حقیقت عذاب 🌹حضرت آیت الله وفسی ╔═.🍃🕊.══📿═╗ @bayyenat110 ╚═📿══.🍃🕊.═╝
🏴🏴🏴🏴🏴 ▪️عَنْ عَلِيٍّ عَنْ أَبِي بَصِيرٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ قَالَ: سُمَّ رَسُولُ اَللَّهِ يَوْمَ خَيْبَرَ فَتَكَلَّمَ اَللَّحْمُ فَقَالَ يَا رَسُولَ اَللَّهِ إِنِّي مَسْمُومٌ قَالَ فَقَالَ اَلنَّبِيُّ عِنْدَ مَوْتِهِ اَلْيَوْمَ قَطَعَتْ مَطَايَايَ اَلْأَكْلَةُ اَلَّتِي أَكَلْتُ بِخَيْبَرَ وَ مَا مِنْ نَبِيٍّ وَ لاَ وَصِيٍّ إِلاَّ شهيدا [شَهِيدٌ]. ▪️حضرت امام صادق -علیه السلام- فرمودند: ▪️هیچ پیامبر و وصی پیامبری نیست الّا اینکه به شهادت می رسد. 📚بحار الأنوار الجامعة لدرر أخبار الأئمة الأطهار علیهم السلام , جلد۲۲ , صفحه۵۱۶ 🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃 🥀 دلائل اطّلاع و احاطه ی پیامبر گرامی اسلام -ص- به وحی، قبل از ابلاغ آن 💐 ابلاغ وحی به نبیّ مکرّم -ص- غیر از تعلیم وحی به آن حضرت 🍂 حامد وفسی 🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃 🍃شرحی بر زیارت جامعه کبیره 🆔 @bayyenat110
✅ سؤالاتی که باعث هدایت جوانان شیعه شد‼️ 🔴 ۴۶ ♻️ چگونه پيامبر در حجره عايشه دفن مي‌شود؟ و حال آن‌كه شما شيعه‌ها عايشه را به كفر و نفاق متهم مي‌كنيد؟! آيا دفن شدن پيامبر در حجره او دليلي نيست بر اين‌كه پيامبر او را دوست داشته و از او راضي بوده است؟! 🌷 به ۴۶ ۱. ما عايشه را مسلمان مي‌دانيم. ۲. در تاريخ اهل سنت و تشيع متواتراً رسيده است كه او و طلحه و زبير، جنگ جمل را بر علي -علیه السلام- تحميل نموده و او تا آخر عمر از اين عمل اظهار پشيماني مي‌نموده است. ۳. دفن پيامبر -صلی الله علیه و آله- در حجره عايشه به وسيله مسلمانان انجام گرفته است و عمل مسلمانان حجت نيست و نمي‌تواند دليلي بر مقام قرب الهي عايشه باشد. ۴. اما پيامبر -صلی الله علیه و آله- هر كس را كه متقي باشد دوست دارد و از اهل ظلم و كفر و نفاق بيزار است. نتيجه: بايد به اعمال عايشه نگاه كرد كه آيا جزء ظالمين بوده است يا متقين؛ سپس درباره او حكم نمود. 🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃 🔻ادامه ۴۶ ♻️ چگونه ابوبكر و عمر در كنار پيامبر دفن مي‌شوند و حال آن‌كه از ديدگاه شما آن‌ها كافرند؟! و مسلمان را نبايد در كنار كفار دفن كرد چه برسد به پيامبر؟ و چرا خداوند او را از قرارگرفتن در جوار كفار محافظت نكرد. 🌷بخش دوم به ۴۶ ۱. ما ابوبكر و عمر را مسلمان مي‌دانيم. ۲. عمل مسلمانان حجت نيست و ملاك ارزش‌هاي الهي نمي‌باشد. ۳. مسلمانان وقتي كسي را اگر چه ضد دين باشد، گمان كنند مسلمان است، مسلماً او را در قبرستان مسلمانان دفن مي‌كنند. ۴. پيامبر -صلی الله علیه و آله- در جنگ‌ها خصوصاً احد دندان‌شان شكست و خدا اراده‌اش بر حفظ پيامبر -ص- به صورت غيرعادي نبود. ۵. هم‌چنان‌كه خداوند كعبه را در زمان مشركين از سپاه ابرهه حفظ كرد اما از سپاه يزيد براي انهدام يا سيل حفظ نكرد و آنها به وسيله منجنيقي كه سنگ به طرف كعبه پرتاب مي‌نمودند، يكي از اركان کعبه را خراب کردند. 🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃 🔻ادامه ۴۶ ♻️ علي كجا بود؟ چرا با اين امر خطرناك و مهم مخالفت نكرد؟ پس بايد شما بپذيريد كه ابوبكر و عمر مسلمان بوده‌اند و به خاطر جايگاهي كه نزد خدا و پيامبرش داشته‌اند خداوند افتخار دفن‌شدن در كنار پيامبر را نصيب آن‌ها كرده است و يا علي در دين و ايمانش راه سازش را در پيش گرفته است . 🌷بخش سوم به ۴۶ ۱. افتخار دفن شدن در كنار پيامبر -صلی الله علیه و آله- را مسلمانان به اين دو نفر دادند هم‌چنان‌كه مهم‌تر از آن يعني جانشيني پيامبر -ص- را به اين دو دادند. ۲. افتخاراتي كه از طرف خداوند اعطاء مي‌شود غير از افتخاراتي است كه مردم به كسي مي‌دهند مانند نبوت و يا در مقابل، رياست جمهوري. ۳.حضرت علي -علیه السلام- براي حفظ وحدت مسلمانان هميشه آن‌ها را هدايت مي‌نمود و با مسلمانان و خلفاي ثلاثه مدارا مي‌كرد همان‌طور كه حضرت رسول اكرم -ص- با عبدالله ابن‌ابي ابن ابي‌سلول مدارا مي‌كرد و حتي با او در جلسه شوراي بزرگان مشورت مي‌نمودند. 📚برگرفته از کتاب 📌نقد و بررسی شبهات وهابیت آل سعود ✍🏻حامد وفسی 🆔 @bayyenat110
هدایت شده از بیّنات مدیا
🔵 جلسه صد و سی و هشتم ( ۹۹.۶.۲۵ ) 🔷 شرح عرفانی کتاب حضرت امام خمینی (ره) «جلسه شصت و هفتم» 🔹 تفکیک بین غایت فعل و غایت فاعل 🔹بررسی غایت دنیا و زندگی دنیوی 🔹اشاره ای به ماتقدّم و ماتأخّر از اعمال ( اعمال ماتقدّم و ماتأخّر ) 🔹عدم ظرفیّت دنیا، برای پاداش و کیفر متناسب با عمل 🔹تبیین سنّت های الهی، در دنیا ( امتحان، امداد، إمهال و استدراج ) 🔹بیان سنّت الهی امداد 🔹تفاوت بین محبوبیّت نزد خدا به معنای عامّ و محبوبیّت نزد خدا به معنای خاصّ 🔹عدم تلازم بین برخورداری از نعمات مادّی، و محبوبیّت عندالله ( هر متنعّمی، رستگار نیست ) 🔹دعوت عمومی و همگانی انبیاء ( سلام الله علیهم )، یکی از نعمات و امداد های عامّ الهی 🔹اشاره ای به فهم نادرست از اسلام رحمانی 🔹رابطه ی بین سنّت الهی امداد و تکریم بنی آدم ( نظری بر معنای " تکریم بنی آدم " ) 🔹چیستی سنّت إمهال ( امهال، فرصتی برای توبه و جبران ) 🔹توضیح معنای سنّت استدراج 🔹روبرو شدن افراد مکّار، با سنّت استدراج ( مواجهه ی مکّاران، با مکر الهی ) 🔹تنبیه و ایقاظ، یکی از حکمت های بلا های دنیوی مؤمن ( مؤمن مجرم غیر مکّار ) .
هدایت شده از بیّنات مدیا
استاد آیت الله وفسی ۹۹.۶.۲۵.mp3
13.64M
💐سلسله مباحث شرح عرفانی کتاب حضرت امام خمینی (ره) 🌷حامد وفسی 🗓جلسه شصت و هفتم ( ۹۹.۶.۲۵ ) 🆔 @bayyenat_media
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥|ببینید: ☄ بخش اول سخنرانی معظّم له، در همایش "استیضاح به نفع مردم" 📆 تاریخ برگزاری : ۹۹/۷/۳ 🕌 مشهد مقدّس 🌷بیّنات | پایگاه مردمی تنظیم و نشر آثار استاد اخلاق تهران 🆔 @bayyenat110
🔴 آمریکا و انگلیس، بزرگترین مصداق سلاطین جور روزگار 🌹حضرت امام (ره): از بزرگترین مصادیق امر به معروف و نهی از منکر و شـریف ترین و لطیف ترین و مؤثر ترین آن در نفوس، مخصوصـاً اگر علمـاء دین و رؤساء مـذهب (اعلی الله کلمتهم) مباشـر آن باشند، امر به معروف و نهی از منکر کسانی است که اهل معروف باشند و به عمل به واجبات و مستحب دین شناخته شده باشند، کسـانیکه خود از منکرات و بلکه از مکروهـات دوري میکننـد و به اخلاق انبیـاء و روحـانیین متخلق باشـند و خود را از اخلاق سفیهان و اهل دنیا منزه بدارند، به طوريکه عمل و زي و اخلاق آنان خود آمر به معروف و ناهی از منکر و الگو براي مردم باشـد، و اما اگر (العیاذ بالله) برخلاف این باشـند و مردم عالم دین را که مـدعی جانشـینی انبیاء و زعامت امتنـد را ببیننـد که به گفته هاي خود عمل نمیکنـد طبعا رفتار او باعث ضـعف عقیـده مردم و جرئت یافتن آنان بر معاصـی و بـد گمان شدنشان به سـلف صالح می شـود، پس بر علمـاء و مخصوصـاً رؤسـاء مـذهب واجـب است از مواضـع تهمت دوري کننـد، و بزرگـترین موضـع تهمت تقرب به سلاطین جور و رؤساء ظلمه است، و بر امت اسـلامی است که اگر به عالمی اینطوري برخورد کردند اگر احتمال صـحت میدهند عمل او را حمل بر صـحت کنند و الاّ از او اعراض نموده او را از خود برانند چون چنین فردي روحانی نیست و تنها به لباس روحانیت در آمده، شیطانی است که رداء علماء را به تن کرده، پناه میبریم به خدا از شرّي که چنین افراد براي اسلام دارند. 📚کتاب تحریر الوسیله، مراتب امر به معروف و نهی از منکر، مرتبه سوم، مسئله پانزدهم 🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃 🌸 تبیین سبک زندگی روحانیّت اصیل 📿 دین، علّت محدثه و مُبقیّه ی انقلاب سال ۵۷ 🌺 حامد وفسی 🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃 🆔 @bayyenat110
استاد آیت الله وفسی ۹۴.mp3
2.05M
🌸🌸🌸 🌸🌸 🌸 🌷پند های پیامبر اکرم -ص- به ابوذر 🌹حامد وفسی 📆 جلسه نود و چهارم 🆔 @bayyenat110
🌼🌼🌼🌼🌼 🌼 رسول خدا -صلی الله علیه و آله- فرمودند: 🌼 اَلرّوحُ وَ الرّاحَةُ وَ الفَلَجُ وَ الفَلاحُ وَ النَّجاحُ وَ البَرَكَةُ وَ العَفوُ وَ العافيَةُ وَ المُعافاةُ وَ البُشرى وَ النَّصرَةُ وَ الرِّضا وَ القُربُ وَ القَرابَةُ وَ النَّصر وَ الظَّـفَرُ وَ التَّمكينُ وَ السُّروُر وَ المَحَبَّةُ مِنَ اللّه‏ِ تَبارَكَ وَ تَعالى عَلى مَن اَحَبَّ عَلىَّ بنَ اَبى طالِبٍ عليه‏السلام وَ والاهُ وَ ائتَمَّ بِهِ وَ اَقَرَّ بِفَضلِهِ وَ تَوَلَّى الأَوصياءَ مِن بَعدِهِ وَ حَقٌ عَلَىَّ اَن اُدخِلَهُم فى شَفاعَتى وَ حَقٌ عَلى رَبّى اَن يَستَجيبَ لى فيهِم وَ هُم اَتباعى وَ مَن تَبِعَنى فَاِنَّهُ مِنّى؛ 🌼 آسايش و راحتى، كاميابى و رستگارى و پيروزى، بركت و گذشت و تندرستى و عافيت، بشارت و خرّمى و رضايتمندى، قرب و خويشاوندى، يارى و پيروزى و توانمندى، شادى و محبّت، از سوى خداى متعال، بر كسى باد كه على بن ابى طالب را دوست بدارد، ولايت او را بپذيرد، به او اقتدا كند، به برترى او اقرار نمايد، و امامانِ پس از او را به ولايت بپذيرد. بر من است كه آنان را در شفاعتم وارد كنم. بر پروردگار من است كه خواسته مرا درباره آنان اجابت كند. آنان پيروان من هستند و هر كه از من پيروى كند، از من است. 📚بحارالأنوار(ط-بیروت) ج 27، ص 92 {شبیه این حدیث در المحاسن ج1 ، ص152} 🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃 ❣نگاهی دیگر به معنای اصطلاحی خوف و رجاء 🥀 بالاترین مرتبه ی خوف و رجاء چیست⁉️ 🌹حامد وفسی 🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃 🆔 @bayyenat110
✅ سؤالاتی که باعث هدایت جوانان شیعه شد‼️ 🔴 ۴۷ ♻️ شيعه ادعا مي‌كند كه هدف ابوبكر و عمر و عثمان پادشاهي و رياست بود؛ بنابراين با گرفتن حق خلافت بر ديگران ستم كردند. ♻️ به شيعه مي‌گوييم اين‌ها با هيچ مسلماني به خاطر حكومت و قدرت نجنگيدند و بلكه با مرتدين و كفار جنگيدند و آن‌ها بودند كه قدرت كسري و قيصر را در هم شكستند و شهرهاي فارس را فتح كردند و اسلام را بر پا داشتند و به ايمان مؤمنان قدرت دادند و كافران را خوار نمودند و عثمان كه از ابوبكر و عمر مقامش پايين‌تر است با اين‌كه شورشيان او را محاصره كرده بودند تا او را به قتل برسانند اما او با مسلمين نجنگيد و به خاطر خلافت و حكومت خود حتي يك مسلمان را نكشت. ♻️ پس وقتي شيعه به خود اجازه مي‌دهد تا اين‌ها را ستمگر و دشمنان پيامبر قرار دهند بايد چنين چيزي را درباره علي هم بگويند؟! 🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃 🌷 به ۴۷ ۱. ما اين سه نفر را مسلمان مي‌دانيم. ۲. اهل سنت خودشان در تاريخ نوشته‌اند مانند طبري، ج ۲، كه عده‌اي از انصار در سقيفه براي انتخاب امير جمع شده بودند و مي‌خواستند اين مقام را به سعدبن عباده دهند و ابوبكر و عمر و ابوعبيده جراح با خبر شده خود را به سقيفه رساندند و از بني‌هاشم و اهل بيت -ع- و حتي از مهاجرين جز اين سه نفر كسي نبود و بحثي كه در آن‌جا شد که به نوشته اهل سنت بر سر اميري مسلمين و امارت بوده است و اصلا سخني نگفتند درباره اين‌كه خدا در قرآن يا سنت پيامبر چه كسي را براي امامت و خلافت قرار داده است و مسئله غدير كه صد روز پيش از آن اتفاق افتاده بود فراموش شد. ۳. بحث‌هايي كه در تاريخ طبري آمده است و ما قبلا آن را نوشتيم كاملا نشان مي‌دهد كه آن‌ها براي به دست آوردن قدرت چه كردند؛ مانند جسارت توهين‌آميز به پيامبر -ص- و گشودن بيت فاطمه -سلام الله علیها- ، تصرف فدك و... هم‌چنين پيشنهاد بيعت ابوسفيان و آماده‌كردن ده‌هزار نفر سرباز براي از بين بردن ابوبكر و طرفدارانش يا پيشنهاد بيعت عباس كه گفت اگر من با تو بيعت كنم ديگران نمي‌توانند پيش‌دستي نمايند؛ اما حضرت علي -علیه السلام- هیچ یک را نپذيرفت؛ زيرا امامت مانند نبوت است و بايد مردم با ايمان قلبي آن را بپذيرند نه با زد و بندهاي سياسي. ۴. ابوبكر و عمر و ابوعبيده جراح در مقابل اهل بيت -ع- قرار داشتند و علي -ع- براي حفظ وحدت مسلمين، حفظ اسلام و ثقل اكبر و همچنین عدم ياري مسلمانان و اصحاب، حاضر به مصالحه شد. ۵. در مقابل حكومت عثمان ـــ كه تمام رياست‌ها را به مردان بني‌اميه داده بود ـــ عموم مسلمانان قرار داشتند و از حاکمان وقت ناراضی بودند. نمايندگان آن‌ها به عنوان شكايت و نه به خاطر جنگ به مدينه آمدند اما عثمان نمي‌پذيرفت و وقتي نامه‌اي نوشت و شورشيان را بازگرداند آن‌ها از غلام و پيك مخصوص او نامه اي را عليه خود كشف نمودند و با عصبانيت از خيانتي كه در حق‌شان شده بود خانه را محاصره كردند و... حادثه قتل عثمان اتفاق افتاد در حالي‌كه حضرت علي -ع- با كمك حسنين -ع- تلاش مي‌كرد به عثمان و خانواده‌اش آب برساند و كسي از درب منزل وارد نشود. اما در مورد اين‌كه ابوبكر در مورد خالدبن‌وليد و جنايت او چگونه عمل نمود و يا درباره ابن‌مسعود كه با لگد عثمان مجروح شد و از دنيا رفت در تاريخ مفصل بحث شده است. ۶. در مقابل علي -ع- بني‌اميه ايستاده بودند ـــ كه قبل از فتح مكه با اسلام مي‌جنگيدند ـــ و در زمان عمر حكومت شام را بدست آوردند و در زمان عثمان تمام پست‌هاي حكومتي را. و امثال طلحه و زبیر هم كه طرفدار حضرت علي -ع- بودند به علت ثروت بسيار در زمان عمر ـــ كه در تاريخ «مروج‌الذهب» مسعودي از اهل سنت مفصل آمده است ـــ و در خلافت حضرت علي -ع- توقع مقام هم داشتند به صف مخالفين علي -ع- رفتند؛ بله حضرت تلاش مي‌نمود مسلمانان كشته نشوند اما انحرافات طبقاتي در زمان عمر از نظر ثروت و انحرافات مكمل آن در زمان عثمان ثمره خودش را داد و درگيري‌هاي خونيني را به وجود آورد. ۷. حكومت عادلانه و رفتار و اخلاق حضرت علي -ع- در تقريباً پنج سال حكومت ايشان نشان داد كه اگر مردم از اول به وظيفه خود عمل مي‌كردند و همانند احد كه سستي كردند و مصيبت كشيدند بعد از رحلت هم سستي نمي‌كردند اين مصيبت‌ها پيدا نمي‌شد و مردم از حكومت الهي عادلانه بي‌نظير نفس پيامبر -ص- يعني علي -علیه السلام- و مولاي منصوب الهي استفاده مي‌كردند. 📚برگرفته از کتاب 📌نقد و بررسی شبهات وهابیت آل سعود ✍🏻حامد وفسی 🆔 @bayyenat110
◾️◾️◾️◾️◾️ ▪️قالَ الإمامُ الْحَسَنِ الْعَسْکَری علیه السلام: ▪️مَنْ تَواضَعَ فِی الدُّنْیا لاِخْوانِهِ فَهُوَ عِنْدَ اللهِ مِنْ الصِدّیقینَ، وَمِنْ شیعَهِ علی بْنِ أبی طالِب – علیه السلام – حَقّاً. ▪️حضرت امام حسن عسکری -علیه السلام- فرمودند: هرکس در دنیا در مقابل دوستان و هم نوعان خود تواضع و فروتنی نماید، در پیشگاه خداوند در زُمره صِدّیقین و حقّاً از شیعیان امام علی -علیه السلام- خواهد بود. 📚«بحارالأنوار، ج. ۴۱، ص. ۵۵، ح. ۵» 🏴 شهادت جانسوز‌ حضرت ابومحمد امام حسن عسکری -علیه الصلاة و السلام- تسلیت باد. 🆔 @bayyenat110
استاد آیت الله وفسی ۹۵ .mp3
4.16M
🌸🌸🌸 🌸🌸 🌸 🌷پند های پیامبر اکرم -ص- به ابوذر 🌹حامد وفسی 📆 جلسه نود و پنجم 🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃 🥀 معنای امکان شناخت اهل بیت (علیهم السّلام) 🌹حامد وفسی 🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃 🆔 @bayyenat110
✅ سؤالاتی که باعث هدایت جوانان شیعه شد‼️ 🔴 ۴۸ ♻️ جعفر برادر حسن عسكري [علیه السلام] پدر امام غائب مي‌گويد كه برادرش فرزندي نداشته است. شيعه سخن او را قبول نمي‌كنند چون - به گفته آن‌ها - او معصوم نيست. ♻️ سپس ادعاي عثمان‌بن‌سعيد را كه مي‌گويد حسن فرزندي داشته است قبول مي‌كنند با اين‌كه عثمان هم معصوم نيست! اين تناقض چه توجيهي دارد؟! 🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃 🌷 به ۴۸ ۱. عثمان‌بن‌سعيد و جعفر هر دو معصوم نيستند. ۲. عثمان‌بن‌سعيد از وكلاي حضرت هادي -علیه السلام- و امام حسن عسكري -علیه السلام- است و به عدالت مشهور بوده است و بارها از طرف هر دو امام به عنوان نماينده امام معرفي شده است. ۳. جعفر با خليفه وقت رابطه داشت و سابقه خوبي در شيعه نداشته و امامان قبلي او را تأييد نكرده‌اند. نتيجه: قول فرد عادل در برابر غيرعادل و غيرثقه راجح و مورد قبول است. ۴. بهترين حجت و دليل برای امکان شیء، وقوع آن مي‌باشد. وقتي شيعيان براي اقامه نماز بر جنازه مقدس امام حسن عسكري -سلام الله علیه- حاضر شدند و جعفر به عنوان امام جماعت ايستاده بود، خود حضرت مهدي -عج- حاضر شده و تمام شيعيان او را ديدند و فهميدند كه حق چيست و جعفر سربازان خليفه را براي دستگيري خبر كرد و آن‌ها امام -علیه السلام- را تعقيب نمودند و حضرت در سرداب مقدس، از نظر آن‌ها غايب گشت. به همين سبب به جعفر لقب كذّاب دادند. 📚برگرفته از کتاب 📌نقد و بررسی شبهات وهابیت آل سعود ✍🏻حامد وفسی 🆔 @bayyenat110
هدایت شده از بیّنات مدیا
🔵 جلسه صد و سی و نهم ( ۹۹.۷.۱ ) 🔷 شرح عرفانی کتاب حضرت امام خمینی (ره) «جلسه شصت و هشتم» ⚪️ ویژه ی بحث در مورد امتحان الهی برای روحانیّت – فزونی و کاستی های روحانیّت ♦️سیاسی 🔻ضرورت و وجوبِ حفاظت از نظام ولایت فقیه و نظام روحانیّت 🔻تبیین سه مقامِ تعامل مأمونین و مؤمنین، با امام و ولیّ جامعه ی اسلامی ( مقام بحث علمی و نظری، مقام انشاء و صدور حکم، مقام تبعیّت و اجرای حکم ) 🔻توجیه درستیِ جلوتر بودنِ از امامِ جامعه ی اسلامی ( ضرورت حفظ سنگر امام ) 🔻قلیل بودن روحانیّت اصیل ( اسلام شناس عادل مجاهد زمانه شناس ) 🔻بیان اقسام روحانیّت و معمّمین 🔻تبیین اسلام رفسنجانی یا اسلام بنی امیّه 🔻مسابقه ی زنان در فحشاء، نتیجه ی اسلام اشرافی گرای رفسنجانی 🔻سکوت زجرآور و خطرناک بخش گسترده ای از روحانیّت، در برابر فحشاء و منکر ( سکوت مرگبار در مواجهه با فساد برخی مسئولین و مردم، اعمّ از معمّم یا غیر معمّم ) 🔻بخشی از روحانیّت، توجیه گر اسلام اشرافی رفسنجانی ( عمّامه بر سرانِ زینت کننده ی مفسدین و فواحش ) 🔻مردان فاسد و زنان فاحشه، زمینه ساز پرورش قاتلان اولیاء الهی 🔻روحانیّتِ توجیه کننده ی ظلم و خیانت برخی مسئولین، بستر ساز دین گریزی و دین ستیزی مردم ( ارتباط روحانیّت توجیه گر، و ریزش های انقلاب ) 🔻عملکرد ویرانگر و مأیوس کننده ی مسئولین و دولتمردان، در سال های اخیر 🔻تبیین وظیفه ی امروزی روحانیّت ( سبک زندگی روحانیّت اصیل ) 🔻دین، علّت محدثه و مبقیّه ی انقلاب سال پنجاه و هفت 🔻منکر تلقّی شدن امر به معروف و نهی از منکر، در بین مسئولین جمهوری اسلامی و بخشی از روحانیّت ( سکوت روحانیّت، موجب وارونه شدن دین ) 🔻ضرورت حضور حوزه و روحانیّت، در خطّ مقدّم امر به معروف و نهی از منکر 🔻فاصله ی چشم گیر بخش عظیمی از روحانیّت، با سربازی حضرت امام زمان ( سلام الله علیه ) 🔻تلفات فرهنگی، بیشتر و هولناک تر از جان باختگان کرونا ( غیر قابل مقایسه ) 🔻ضرورت تلاش مضاعف قوّه قضائیّه، و برخورد شدیدتر و گسترده تر با منکرات علنی 🔻واماندگی و وادادگی نهاد ها و سازمان های مرتبط با امر به معروف و نهی از منکر .
هدایت شده از بیّنات مدیا
استاد آیت الله وفسی ۹۹.۷.۱.mp3
15.08M
💐سلسله مباحث شرح عرفانی کتاب حضرت امام خمینی (ره) 🌷حامد وفسی 🗓جلسه شصت و هشتم ( ۹۹.۷.۱ ) 🎥| نمایش فیلم کامل: 🆔 https://m.aparat.com/v/V1baO@bayyenat_media
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹شرح آیت الله وفسی بر خطبه ۱۲۷ نهج البلاغه: 🌸 فَإِنَّ يَدَ اللّٰهِ مَعَ الْجَمَاعَةِ، وَ إِيَّاكُمْ وَ الْفُرْقَةَ، فَإِنَّ الشَّاذَّ مِنَ النَّاسِ لِلشَّيْطَانِ كَمَا أَنَّ الشَّاذَّ مِنَ الْغَنَمِ لِلذِّئْبِ... ⚠️ تفرقه افکنی بین مسلمین، از بزرگترین محرّمات 🆔 @bayyenat110
استاد آیت الله وفسی ۹۶ .mp3
4.87M
🌸🌸🌸 🌸🌸 🌸 🌷پند های پیامبر اکرم -ص- به ابوذر 🌹حامد وفسی 📆 جلسه نود و ششم 🆔 @bayyenat110
✅ سؤالاتی که باعث هدایت جوانان شیعه شد‼️ 🔴 ۴۹ ♻️ فرقه قادياني به خاطر ادعاي نبوت براي رهبرشان كافر هستند؛ پس آن‌ها با شيعه كه مي‌گويند ائمه‌شان داراي ويژگي‌هاي پيامبران و حتي بيش‌تر از آن هستند چه فرقي دارند؟ ♻️ آيا چنين ادعايي كفر نيست؟! و يا اين‌كه بايد شيعه براي ما فرق‌هاي اساسي امام و پيامبر را بيان كند؟! و آيا پيامبر آمده است تا ما را به آمدن دوازده امام مژده دهد؟ اماماني كه گفته‌هايشان همانند گفته‌هاي اوست و كارهايشان همانند كارهاي اوست و كاملا مانند او معصومند...؟ 🔘 پاسخ به شبهه را در پست بعدی ملاحظه نمایید... 🆔 @bayyenat110
🌹🌹🌹🌹🌹 🌷 به ۴۹ ۱. قرآن در سوره بقره آيه ۱۲۴ مي‌فرمايد: وَإِذِ ابْتَلَىٰ إِبْرَاهِيمَ رَبُّهُ بِكَلِمَاتٍ فَأَتَمَّهُنَّ قَالَ إِنِّي جَاعِلُكَ لِلنَّاسِ إِمَامًا قَالَ وَمِن ذُرِّيَّتِي قَالَ لَا يَنَالُ عَهْدِي الظَّالِمِينَ و هنگامي كه خدا ابراهيم پيامبر بزرگ الهي را با كلماتي بيازمود و او همه را به اتمام رسانيد گفت من تو را امام و پيشواي مردم قرار دادم، ابراهيم گفت از خاندانم چطور؟ فرمود: عهد من به ستمكاران نمي‌رسد. سوره انبياء آيه ۷۳ درباره ابراهيم اسحاق و يعقوب...: وَجَعَلْنَاهُمْ أَئِمَّةً يَهْدُونَ بِأَمْرِنَا وَأَوْحَيْنَا إِلَيْهِمْ فِعْلَ الْخَيْرَاتِ وَإِقَامَ الصَّلَاةِ وَإِيتَاءَ الزَّكَاةِ وَكَانُوا لنا عابدین و آن‌ها را امام قرار دادیم كه به فرمان ما هدايت مي‌كردند و به آن‌ها انجام كارهاي نيك و برپاداشتن نماز و اداي زكوة را وحي كرديم و آنان پرستندگان ما بودند. سوره قصص، آيه ۵: وَنُرِيدُ أَن نَّمُنَّ عَلَى الَّذِينَ اسْتُضْعِفُوا فِي الْأَرْضِ وَنَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَنَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِينَ و مي‌خواستيم بر كساني كه در زمين به زبوني كشيده شده‌اند منّت نهيم و آن‌ها را پيشوايان مردم گردانيديم و ايشان را وارثان [زمين] كنيم. سوره سجده، آيه ۲۴: وَجَعَلْنَا مِنْهُمْ أَئِمَّةً يَهْدُونَ بِأَمْرِنَا لَمَّا صَبَرُوا وَكَانُوا بِآيَاتِنَا يُوقِنُونَ و نظر به اين‌كه شكيبايي كردند و به آيات ما يقين داشتند از آن‌ها پيشواياني گمارديم كه به فرمان ما [ مردم را ] هدايت مي‌كردند. با تدبر در آيات، مُفاد آن را بررسي مي‌نماييم : الف. حضرت ابراهيم -ع- به وسيله خداوند آزمايش شد و پس از پيروزي در امتحانات الهي و اتمام آن‌ها بعد از مقام نبوت و رسالت، به مقام امامت نائل گشت. (زيرا ابراهيم بعد از نبوتش داراي فرزند شد) ب. مقام امامت الهي بالاتر از مقام رسالت مي‌باشد و هر رسولي از طرف خداوند به مقام امامت نرسيده است. ج. حضرت ابراهيم مقام امامت را براي ذريه خودش از خداوند درخواست فرمود و خداوند تبارك و تعالي آن را به صورت مشروط براي فرزندانش پذيرفت. د. امامت عهدي الهي است و عهد الهي مانند نبوت به وسيله خداوند به برگزيدگان الهي اعطا مي‌شود و مردم در آن نقشي ندارند. ه . مقام امامت به كسي كه ظالم باشد نمي‌رسد؛ الف و لام (ال)، در كلمه الظالمين، استغراق است و بايد به هيچ وجه ظالم نباشد. و. حضرت علي و امام حسن و امام حسين -علیهم السلام- بنا به آيه تطهير پاك هستند و دعاي حضرت ابراهيم -ع- در حق آن‌ها مستجاب شده است؛ زيرا دعاي ابراهيم -ع- و اعطاي مقام امامت به هر كسي كه از ذريه‌اش باشد و ظالم نباشد مي‌رسد. ۲. ما مي‌گوييم پيامبر -ص- حضرت علي -ع- را به اسناد شيعه و سنّي به عنوان هارون امت در نزد موسي قرار داد، به نحوي كه بعد از او پيامبري نمي‌آيد؛ پس تمام مقامات نبي‌مكرم اسلام -ص- به جز نبوت در حضرت علي -ع- مي‌باشد. ۳. هر پيامبري مژده پيامبران بعد از خود را به مردم مي‌دهد و هرگز خداوند زمين را از يك حجت معصوم خالي نمي‌گذارد. ۴. بايد امامان مانند پيامبر معصوم باشند وگرنه اطاعت آن‌ها اطاعت از خدا نيست، بلكه اطاعت از طاغوت مي‌باشد؛ زيرا هركس بدون اذن الهي كسي را به رهبري قبول كند اطاعت او، اطاعت از طاغوت مي‌باشد؛ خداوند در قرآن سوره نساء آيه ۵۹ و ۶۰ مي‌فرمايد: «اي كساني كه ايمان آورده‌ايد! خدا را اطاعت كنيد و از پيامبر و كارداراني كه از شما هستند فرمان بريد پس هرگاه در چيزي اختلاف كرديد آن را به خدا و پيامبر ارجاع دهيد اگر به خدا و روز واپسين ايمان داريد كه اين بهترين و نيكوترين رجوع است. آيا نديدي كساني را كه مي‌پندارند به آن‌چه به سوي تو نازل شده و آن‌چه پيش تو نازل گشته ايمان دارند؟ [اما] مي‌خواهند داوري را پيش طاغوت برند، حال آن‌كه دستور يافته‌اند كه به آن كافر شوند ولي شيطان مي‌خواهد آن‌ها را به گمراهي دوري دراندازد. ۵. اگر اولي‌الامر معصوم نباشد نمي‌تواند هم عرض اطاعت خدا و اطاعت رسول، واجب‌الاطاعه گردد و با توجه به اين‌كه اهل بيت -ع- مطهر هستند و همچنين آن‌ها ثقل كبير در كنار ثقل اكبر (قرآن) هستند، پس هم‌چنان كه قرآن عصمت دارد بايد ثقل عديل آن هم معصوم باشد وگرنه در كنار آن نمي‌تواند قرار گيرد. نتيجه: به فرمايش قرآن امامت بالاتر از نبوت مي‌باشد و بعضي از رسولان حق به اين مقام رسيده‌اند نه همه آن‌ها و هم‌چنين لازمه مقام نبوت و امامت و اولي‌الامر عصمت مي‌باشد؛ پس فرمايش‌های عِدل قرآن مانند قرآن از عصمت برخوردار است. 📚برگرفته از کتاب 📌نقد و بررسی شبهات وهابیت آل سعود ✍🏻حامد وفسی 🆔 @bayyenat110
هدایت شده از بیّنات مدیا
استاد آیت الله وفسی وحدت .mp3
13.82M
🔈|بشنوید: ❇️ سخنرانی با موضوعات: 💠 معیارهای هیئت تراز انقلاب ✴️ عظمت موضوع اتحاد شیعه و سنی 🌸 زیارت حضرت حجت (عج) 🌷حامد وفسی 🎥| نمایش فیلم کامل: 🆔 https://m.aparat.com/v/ACUFJ @bayyenat_media