🍃🍃🍃🍃🍃🍃
🔸 امام علی علیه السلام:
🔹 أفضَلُ المُروءَةِ مُؤاساةُ الإِخوانِ بِالأَموالِ ، ومُساواتُهُم فِي الأَحوالِ؛
🔹 برترين مردانگى، شريك كردن برادران در اموال ، و برابرى با آنان در احوال است.
📚 غرر الحكم: ح ٣٣١٤
🆔 @bayyenat110
6.85M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 شوخی با استفاده و بهره کشی مسئولین از انقلاب
💢 شکست یتیم به دنیا می آید
🎤 استاد آیت الله وفسی
🆔 @bayyenat110
🔴 #شبهه
🔅در كتاب نهجالبلاغه آمده است كه علي با پروردگارش مناجات ميكرد و اين دعا را ميگفت: «بارخدايا آنچه در مورد من كه تو بدان از من آگاهتري را بيامرز و اگر باز مرتكب گناه شدم باز مرا بيامرز بارخدايا وعدههايي كه با خود كردهام و به آن وفا نكردهام مرا بيامرز بارخدايا اگر با زبان خود به تو خودم را نزديك كردهام و دلم با آن مخالف نموده مرا ببخش بارخدايا نگاهها و سخنان بيهوده و اشتباهات مرا ببخش».
او دعا ميكند كه خداوند گناهانش از قبيل فراموشي و خطا و غيره را ببخشد و اين با عصمتي كه شما ادعا ميكنيد منافات دارد!
جواب:
۱. این منافاتي ندارد. زيرا امامان در مقام دعا و مناجات خود را در پيشگاه خداوند در بالاترين درجه نقصان و خطا ميديدند.
۲. مقام توابين مقام محبوب خدا است و انبياء و خلفاي آنها و امامان معصوم تلاش ميكردند كه به اين مقام نائل گردند.
۳. پيامبر -صلی الله علیه و آله- در روايتي كه عايشه نقل ميكند شب گريه مينمود و استغفار ميكرد و عايشه گفت آيا شما استغفار ميكنيد در حاليكه خداوند گناهان شما را بخشيده؟ حضرت فرمود آيا بنده شاكري براي خدا نباشم؟
۴. قرآن ميفرمايد: (ْ لَا تُزَكُّوا أَنفُسَكُمْ )[ نجم ۳۲ ] خودتان را پاك ندانيد. پس بايد پيامبر و امامان خود را مزكّي ندانند.
📚برگرفته از کتاب پاسخ ( نقد و بررسی شبهات وهابیت آل سعود )
✨حضرت استاد آیت الله وفسی
🆔 @bayyenat110
🌾🌾🌾🌾🌾🌾
🔸 پیامبر اکرم (ص):
🔹 إنَّ اللّهَ يُحِبُّ الشّابَّ الَّذي يُفنِي شَبابَهُ في طاعَةِ اللّهِ ؛
🔹 خداوند دوستدار جوانى است كه جوانىاش را به اطاعت خداوند مىگذراند.
📚 ميزان الحكمه، ح ۹۰۹۷
🆔 @bayyenat110
7.18M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌸 حب الله ، ریشه تمامی مقامات عرفانی
🌷باید به تأسی از حضرت حجت (عج) ، #مضطر شویم
🎤حضرت استاد آیت الله وفسی
✅ @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 انتظار قیام است نه قعود
🔷️امام خمینی(ره) : ما تکلیف داریم آقا! این طور نیست که حالا که ما منتظر ظهور امام زمان- سلام الله علیه- هستیم پس دیگر بنشینیم تو خانههایمان، تسبیح را دست بگیریم و بگوییم «عَجّلْ عَلی فَرَجِهِ». عجّل، با کار شما باید تعجیل بشود، شما باید زمینه را فراهم کنید برای آمدن او. و فراهم کردن اینکه مسلمین را با هم مجتمع کنید.
#امام_سید_روح_الله_موسوی_خمینی
💠کانال نشر آثار استاد وفسی ↙️
🆔 @bayyenat110
🌸🌸🌸🌸🌸🌸
🌹امام صادق (علیهالسلام):
🌺 مَن ماتَ مِنكُم وَ هُوَ مُنتظِرٌ لِهذا الأََمرِ كان كَمَن هوُ مَعَ القائِمِ فی فُسطاطِه.
🌺 هر کس از شما که در حال انتظار ظهور حضرت مهدی -علیهالسلام- از دنیا برود همچون کسی است که در خیمه و معیت آن حضرت در حال جهاد به سر میبرد.
📚 بحار، ج ٥٢، ص ١٢٦
🌷 ولادت باسعادت حضرت بقیة الله -ارواحناله الفداء- تبریک و تهنیت باد.
5.93M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 ویژه/ببینید:
🌸 فرمایشات حضرت آیت الله وفسی درمورد تاریکی دنیا، بی نور امام زمان (ارواحناله الفداء)
🌺 فرصت ها کم، امام زمان در حال دستگیری، اما لبیک نگفتیم...
🆔 @bayyenat110
🔴 #شبهه
🔅شيعيان ميگويند كه هيچ پيامبري نبوده است مگر آنكه به ولايت علي دعوت داده است و خداوند از پيامبران براي ولايت علي پيمان گرفته است و چنان مبالغه و غلو كردهاند كه شيخ آنها تهراني ميگويد: كه ولايت علي بر همه چيزها عرضه شده است و هر چيزي كه ولايت او را پذيرفته درست شده است و هر چيزي آن را نپذيرفته فاسد و خراب گشته است!
به شيعه گفته ميشود كه پيامبران به توحيد و اخلاص عبادت براي خدا و يگانهپرستي دعوت ميدادهاند نه به ولايت علي آنگونه كه شما ادعا ميكنيد خداوند متعال ميفرمايد: «ما پيش از تو هيچ پيغمبري را نفرستادهايم مگر اينكه به او وحي كرديم كه معبود به حقي جز من نيست پس فقط مرا پرستش كنيد». و اگر ولايت علي چنانكه شما ادعا ميكنيد در صحيفههاي پيامبران نوشته شده است پس چرا فقط و تنها شيعيان آن را نقل كردهاند و كسي ديگر از آن خبر ندارد؟ و چرا اهل اديان آن را ندانستهاند؟ و بسياري از پيروان اديان ديگر مسلمان شدهاند و اين ولايت را ذكر نكردهاند بلكه چرا در قرآن كه در بردارنده همه كتابها است ذكر نشده است؟
🔘 پاسخ به شبهه را در پست بعدی ملاحظه نمایید...
🔘 پست دوم
جواب:
۱. اگر اخباري كه رسيده از نظر سند صحيح و كامل باشد آن را ميپذيريم. وگرنه مسكوت گذاشته ميشود. زيرا در چيزي كه علم نداريم حق اثبات و رد آن را نداريم.
۲. عقلاً اشكالي ندارد كه اولاً ولايت به انبياء عرضه شده باشد و آنها به تبليغ پيامبر آخر زمان و خليفه او پرداخته باشند. ثانياً ولايت پذيرفتن اشياء هم اشكال ندارد. زيرا معناي آن اين است كه چون پيامبر و اهل بيت -علیهم السلام- واسطه در فيض الهي هستند و اگر آنها نبودند خداوند، عالم را نميآفريد، هر كه موجود شده است يعني به واسطه آنها است و آنچه محقق نشده به سبب آن است. زیراكه چيزي بدون واسطه فيض الهي محقق نميشود.
۳.درباره اديان گذشته مثل يهود ، قرآن ميگويد: پيامبر را مانند پسر خود ميشناختند؛ اما آن را پنهان كردند به خاطر اغراض خاصي كه داشتند.
۴. آن كساني كه حقيقت را پنهان كردهاند ـــ در دوران ۹۰ ساله ممنوعيت حديث ـــ بهترين زمينه را براي نابودي احاديث پيامبر به وجود آوردند.
۵. هفتاد سال در نمازجمعه لعن عليبنابيطالب -سلام الله علیه- و كشتن مبلغين معارف ايشان و احاديثي كه در مدح ايشان بوده است ، احتمال از بين رفتن اين معارف را زياد ميكند.
۶. آيه ۲۵ سوره انبياء دلالت بر نفي اينكه يهود پيامبر را ميشناختند نميكند و نفي بر ولايت و دعوت انبياء در اين مورد ندارد. زيرا ميفرمايد در مقام توحيد آنها به چه چيزي دعوت ميكردند اما مطلبي درباره نفي نبوت يا ولايت ندارد. (به قول منطقيون: اثبات شيء نفي ماعدا نميكند مثلا اگر بنده بگويم حسين را دوست دارم معنايش اين نيست كه نفي محبت حسن را مينمايم) مثلاً آيا نفي ميكند كه حضرت موسي خلافت هارون را به قومش ابلاغ نموده است؟
۷. پيامبران همه براي توحيد آمدند اما پيروان آنها توحيد را منكر و مشرك شدند. شرك امروز اين پيروان دلالت نميكند كه پيامبران الهي توحيد را تبليغ نكردهاند خداوند نه تنها ولايت حضرت علي -سلام الله علیه- بلكه وجود حكومت جهاني پر از عدل به وسيله #مهدي_موعود را به همه پيامبران فرموده است.
📚برگرفته از کتاب پاسخ ( نقد و بررسی شبهات وهابیت آل سعود )
✨حضرت استاد آیت الله وفسی
🆔 @bayyenat110
🌹🌹🌹🌹🌹🌹
🔻عَنْ أَبِي بَصِيرٍ قَالَ: كُنْتُ أُقْرِئُ امْرَأَةً كُنْتُ أُعَلِّمُهَا الْقُرْآنَ فَمَازَحْتُهَا بِشَيْءٍ فَقَدِمْتُ عَلَى أَبِي جَعْفَرٍ ع فَقَالَ لِي أَيَّ شَيْءٍ قُلْتَ لِلْمَرْأَةِ (فَغَطَّيْتُ وَجْهِي) فَقَالَ لَا تَعُودَنَّ إِلَيْهَا
🔻ابابصیر می گوید به زنی قرآن می آموختم و روزی اتفاق افتاد که با او مزاح کردم. هنگامی که در مدینه به محضر امام باقر -علیه السلام- وارد شدم، مرا سرزنش کرد و فرمود :کسی که در خلوت مرتکب گناه شود، خدا به او اعتنا نمی کند. چه چیزی به آن زن گفتی؟ - از خجالت چهره خود را پوشاندم و توبه کردم- حضرت فرمود: دیگر تکرار مکن.
📚 شيخ حر عاملى، محمد بن حسن، وسائل الشيعة (1409 ق.) قم، چاپ: اول، ج20 ؛ ص198
مجلسى، محمد باقر بن محمد تقى، بحار الأنوار (ط - بيروت) (1403ق)، چاپ: دوم ؛ ج46 ؛ ص247
🆔 @bayyenat110
6.99M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥| آیت الله وفسی خطاب به دولت :
💢 وضعیت را خراب تر نکنید ، کار دینی پیشکش
🆔 @bayyenat110