فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 رئیس جمهور و امثال او توجه بکنند که خدمتگزارند
🔷️امام خمینی(ره) : شمایی که میخواهید خدمت به این مردم بکنید و دولت که میخواهد خدمت به این مردم بکند و رئیس جمهور و امثال اینها که میخواهند خدمت به این مردم بکنند، توجه بکنند که خدمتگزارند، در دل خودشان این مطلب را ایمان بیاورند به آن که ما خدمت میخواهیم به این مردم بکنیم.
#امام_سید_روح_الله_موسوی_خمینی
💠کانال نشر آثار استاد وفسی ↙️
🆔 @bayyenat110
🌷🌷🌷🌷🌷🌷
🔸امام علی علیه السلام :
🔹 طوبى لِمَن يَألَفُ النّاسَ ويَألَفونَهُ عَلى طاعَةِ اللّهِ؛
🔹 خوشا به حال كسى كه بر پايه طاعت خداوند ، با مردم الفت مى گيرد و مردم با او الفت مى گيرند.
📚 تحف العقول : ص ٢١٧
🆔 @bayyenat110
فحش در پاکت یعنی چه؟ - فحّاشی و حسادت به سبک علما - ظرافت حسادت عالمانه.mp3
6.57M
🔈 #صوت| ظرافت حسادت عالمانه
🎙استاد آیت الله وفسی
🆔 @bayyenat110
☘☘☘☘☘☘
پيامبر اکرم صلّي الله عليه و آله فرمودند:
في كُلِّ قضاءِ اللهِ عزّوجلَّ خِيَرَةٌ للمؤمنِ.
در تمام قضاهاي خداوند، براي مؤمن خير است.
📚امالي شيخ صدوق، ص 439
🆔 @bayyenat110
7.15M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌺 تبیین اصطلاح تعصّب و عصبیّت
🌹حضرت آیت الله وفسی
✅ @bayyenat110
هدایت شده از بیّنات مدیا
🔵 جلسه صدم ( ۹۷.۱۲.۷ ) :
🔷 شرح عرفانی کتاب #چهل_حدیث حضرت امام خمینی (ره) «جلسه بیست و نهم»
🔹عقل ، ناتوان از درک و توصیف حقیقت و کنه ذوات مقدّسه ی اهل بیت ( علیهم السّلام )
🔹تبیینی برای جنبه ی قداست حضرات اهل بیت ( علیهم السّلام )
🔹اهل بیت ( علیهم السّلام ) ، برترینِ ما سوی الله ، در بهره مندی از التذاذات معنوی
🔹معرفت ، راز التذاذ از عبادت
🔹ضرورت تأسّی به حضرات معصومین ( علیهم السّلام ) ، در بهره مندی از عبادت و معنویّت
🔹لزوم عادت دادن نفس به معنویّت الهی و تقویت آن
🔹عادت به گناه ، زمینه ساز اشتیاق به محرّمات و انزجار از عبادات
🔹تبیین رابطه ی پلیدی نفس ، و التذاذ از گناه
🔹بررسی چرایی تعالی نفس ( چشیدن لذّت بی نهایت ) ، در سایه ی ترک لذّات حرام
🔹ضرورت اجتناب از فحشاء و فساد باطنی نفس
🔹فحشاء و فساد باطن ، خطرناک تر از فحشاء و فساد ظاهر
🔹فحشاء و فساد شخص ، خودکشی حقیقی
❌سیاسی
🔻طفره ی مسئولین ، از بیان و تبیین محرّمات و فواحش
🔻قصور یا خیانت مسئولین ، در تنظیم ، و نظارت بر اجرای آیین نامه های داخلیِ مبتنی بر احکام مقدّس شرعیّه
🔻پایبندی مسئولین و زیر دستانشان به احکام شرعی و اخلاق اسلامی ، تکریم حقیقی ارباب رجوع
🔻شعار دین حدّاقلّی و تبلیغ آن ، خیانت به اسلام عزیز ، و به سخره گرفتن آن
🔻نقد معیار های دو گانه ( استاندارد های دو گانه ) مسئولین ، در برخورد با مردم
🔻حکومت ، مکلّف به پیش گیری از محرّمات ، و همچنین تعزیر مرتکبین خلاف شرع
🔻حاکم شدن احکام الهی ، هدف انقلاب اسلامی
🔻نقد بر همایش های بی ثمر مسئولین ، در راستای تعظیم فرامین رهبری
هدایت شده از بیّنات مدیا
97.12.7.mp3
14.28M
💐سلسله مباحث شرح عرفانی کتاب #چهل_حدیث حضرت امام خمینی (ره)
🌷حضرت استاد آیت الله وفسی
🗓جلسه بیست و نهم ( ۹۷.۱۲.۷ )
🆔 @bayyenat_media
🍃🍃🍃🍃🍃🍃
پيامبر اکرم -صلّي الله عليه و آله- فرمودند:
رحم اللَّه امرءا أصلح من لسانه؛
خدا رحمت کند کسى را که زبان خود را اصلاح کند.
📚نهج الفصاحه
🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔶 تبدیل شدن جمهوری اسلامی به نظام سرمایه داری و امپریالیستی
🔸 فرق نمای امروزی شهرها ، با نمای شهرها در اوایل انقلاب
🎙استاد حامد وفسی
🆔 @bayyenat110
🔴 #شبهه
🔅آيا ائمه ، صيغه (ازدواج موقت) كردهاند؟! و پسراني كه از صيغه دارند چه كساني هستند؟
جواب:
۱.آيه قرآن دلالت بر جواز دارد و آيهاي براي نسخ نيامده است و با خبر واحد يا عمل عمربنخطاب نميشود آيه قرآن را نسخ كرد.
۲. اينكه ما دليل بر عمل صيغه نداشته باشيم دليل بر نبودن نيست زيرا قاعده عقلي ميگويد نيافتن، دليل نبودن نيست.
۳. الزام نيست كه امامان هر كار مباحي را انجام داده باشند و خيلي از امامان بهترين زنان عالم را به عنوان كنيز به همسري خود انتخاب نموده و آنها مادر امامان گرديدهاند.
در كتاب «اعتقاد ما» از آيتالله مكارم شيرازي صفحه ۱۱۳ و ۱۱۴ آمده است: قرآن در آيه ۲۴ سوره نساء ميفرمايد : (...فَمَا اسْتَمْتَعْتُم بِهِ مِنْهُنَّ فَآتُوهُنَّ أُجُورَهُنََّ...): زناني را كه متعه ميكنيد مِهر آنها را بايد بپردازيد.
بسياري از محدثان معروف و مفسران بزرگ تصريح كردهاند كه اين آيه درباره عقد موقت است. در «تفسير طبري» روايات زيادي در ذيل اين آيه نقل شده كه نشان ميدهد آيه فوق مربوط به ازدواج موقت است و گروه كثيري از صحابه پيامبر -صلی الله علیه و آله- به آن شهادت دادهاند (تفسير طبري، ج ۵ ، ص ۹).
در تفسير «الدر المنثور» (ج۲ ، ص ۱۴۰) و «سنن بيهقي» ( ج ۷، ص ۲۰۶ ) نيز روايات در اين زمينه فراوان است.
در «صحيح بخاري» (ج۷ ، ص ۱۶)، «صحيح مسلم» (ج ۲ ، ص ۱۰۲۲)، «مسند احمد» (ج ۴ ، ص ۴۳۶) و كتب فراوان ديگر نيز رواياتي كه دليل بر وجود عقد موقت در عصر پيامبر اكرم -صلی الله علیه و آله- است ديده ميشود هرچند روايات مخالف آن نيز وجود دارد.
جمعي از فقهاي اهل سنت معتقدند كه نكاح متعه در عصر پيامبر -صلی الله علیه و آله- بوده سپس اين حكم نسخ شده است (البته آيهاي براي نسخ آن وجود ندارد) در حالي كه جمعي ديگر ميگويند اين حكم تا آخر عمر پيامبر -صلی الله علیه و آله- بوده و عمربنخطاب آن را نسخ كرده است و جمله معروف عمر را نقل كردهاند: «متعتان كانتا علي عهد رسولالله و انا محرِّمهما و معاقبٌ عليهما متعه النساء و متعه الحج: دو متعه در عصر پيامبر وجود داشت و من آنها را تحريم كردم و بر آنها مجازات ميكنم ؛ متعه زنان و متعه حج (كه نوع خاصي از حج است)». اين جمله عمر در «سنن بيهقي» (ج۷ ، ص ۲۰۶) و بسياري از كتب ديگر آمده است.
نويسنده «الغدير» بيست و پنج حديث از كتب صحاح و مسندها نقل ميكند كه متعه در شرع اسلام حلال و در عصر پيامبر -صلی الله علیه و آله- و خليفه اول و مقداري از زمان عمر معمول بوده سپس او در اواخر عمرش از آن نهي كرد (الغدير، ج۳ ، ص ۳۳۲).
📚برگرفته از کتاب پاسخ ( نقد و بررسی شبهات وهابیت آل سعود )
✨حضرت استاد آیت الله وفسی
🆔 @bayyenat110
🍂🍂🍂🍂🍂🍂
🌼 پیامبر اکرم -صلی الله علیه و آله- فرمود:
⛔️ کسی که با زن نامحرمی مزاح کند، به ازاء هر کلمه ای که با او سخن گفته، هزار سال در دوزخ حبس می شود.
❌ مَنْ فَاکهَ امْرَأَهً لَا یمْلِکهَا- حُبِسَ بِکلِّ کلِمَهٍ کلَّمَهَا فِی الدُّنْیا أَلْفَ عَامٍ فِی النَّار
📚 مجلسی، محمد باقر، بحار الانوار، ج 73، ص 363
🆔 @bayyenat110