🌻🌻🌻🌻🌻
🌻پيامبر -صلى الله عليه و آله- فرمودند:
🌻ما جلس قوم فی مجلس من مساجد اللّهِ يَتْلونَ كِتابَ اللّهِ وَ يَتَدارَسونَهُ بَيْنَهُمْ اِلاّ نَزَلَتْ عَلَيْهِمُ السَّكينَةُ وَ غَشِيَتْهُمُ الرَّحْمَةُ وَ حَفَّتْهُمُ الْمَلائِكَةُ وَ ذَكَرَهُمُ اللّهُ فيمَنْ عِنْدَهُ؛
🌻هيچ جلسه قرآنى براى تلاوت و درس در مجلسی از مساجد خدا برقرار نشد، مگر اين كه آرامش بر آنان نازل شد و رحمت دربرشان گرفت و فرشتگان در اطراف آنان حلقه زدند و خداوند در ميان كسانى كه در نزدش هستند، از آنان ياد كرد.
📚مستدرک الوسایل و مستنبط المسایل ح3788، ج3 ، ص 363
🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌺 گذشت در راه حقّ، موجب نیکنامی در دنیا و آخرت
🎙حامد #وفسی
🆔 @bayyenat110
هدایت شده از بیّنات
🌹 سلسله جلسات اخلاق با محوریت:
🌸 شرح عرفانی کتاب چهل حدیث حضرت امام خمینی (رضوان الله تعالیٰ علیه)
🔅 میعاد:
تهران- خیابان هلال احمر- عباسی جنوبی- کوچه شهید ذوالفقاری- مسجد پنج تن آل عبا -علیهم السلام- حوزه علمیه حضرت آیت الله العظمیٰ رشاد زنجانی (ره)
🗓 موعود:
سه شنبه ها، بعد از نماز عشاء
🌷 #بیّنات | پایگاه مردمی تنظیم و نشر آثار «حامد وفسی»
🆔 @bayyenat110
🌹🌹🌹🌹🌹
🌹امیرالمؤمنین على -عليه السلام- فرمودند:
🌹إنَّ اللّه سبحانَهُ لَم يَعِظْ أحَدابمِثلِ هذا القرآنِ؛
🌹خداوند سبحان هيچ كس را به چيزى چون اين قرآن اندرز نداده است.
📚 نهج البلاغة(صبحی صالح) ص254 ، خطبة 176
🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥|خطاب به برخی دولتمردان:
🔥 بگویید "غلط کردم" و کنار بروید
⭕️ استعفاء از مسئولیّت، تکلیف شرعی مسئولان نالایق
🎤حامد #وفسی
💢 ملاک نظارت بر توفیق یا عدم توفیق مسئولین جمهوری اسلامی
#برسد_به_دست_مسئولین
🆔 @bayyenat110
May 11
🌸🌸🌸🌸🌸
🌸 رسول اكرم -صلى الله عليه و آله- فرمودند:
🌸 اَلصَّبرُ ثَلاثَةٌ: صَبرٌ عِندَ المُصيبَةِ، وَ صَبرٌ عَلَى الطّاعَةِ و َصَبرٌ عَنِ المَعصيَةِ؛
🌸 صبر سه نوع است: صبر در هنگام مصيبت، صبر بر طاعت و صبر بر ترك گناه.
📚كافى(ط-الاسلامیه) ج2، ص91، ح15
🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💐🌼🌻💐🌼🌻💐
🎞|ببینید:
🚨 راهکار بسیار عجیب استاد آیت الله وفسی برای نجات از فقر و گشایش رزق و روزی
💰چگونه پولدار شویم؟!
╭━━🍃❀🌺❀🍃━━╮
@bayyenat110
╰━━🍃❀🌺❀🍃━━╯
🌺🌺🌺🌺🌺
🌹درسهایی از #رفتار_سیاسی پیامبر اکرم -ص- در بیان رهبر معظّم انقلاب
📝شدید با #پیمانشکنان
🔰از همان ابتدایی که #حکومت_پیامبر(ص) در #جامعهی_نوپای مدینه شکل گرفت، دشمنان آن هم شروع به کار کردند. پیامبر(ص) در دوران حکومت خود، حداقل با سه گروه دشمن مواجه بود:
1️⃣دشمن اول، قبایل نیمه وحشی: که اطراف مدینه زندگی میکردند «و تمام زندگی آنها عبارت از جنگ و خونریزی و غارت و به جان هم افتادن و از همدیگر قاپیدن است.» 28/2/80 پیامبر «در هر کدام از آنها اگر نشانهی صلاح و هدایت بود، #پیمان بست ... و بر #عهد و پیمان خودش، بسیار پافشاری میکرد و پایدار بود.» 28/2/80 اما آنهایی که شریر و #غیرقابل_اعتماد بودند، «پیغمبر سراغ آنها رفت و آنها را منکوب کرد و سر جای خودشان نشاند..»
2️⃣دشمن دوم، #اشراف_مکه و اهل قریش: «پیغمبر احساس کرد اگر بنشیند تا آنها سراغش بیایند، یقیناً آنها فرصت خواهند یافت؛ لذا سراغ آنها رفت؛ منتها به طرف مکه حرکت نکرد. راه کاروانىِ آنها از نزدیکی مدینه عبور میکرد؛ پیغمبر تعرّض خودش را به آنها شروع کرد، که جنگ بدر، مهمترینِ این تعرّضها در اوّلِ کار بود. پیغمبر تعرّض را شروع کرد؛ آنها هم با تعصّب و پیگیری و لجاجت به جنگ آن حضرت آمدند. تقریباً چهار، پنج سال وضع اینگونه بود؛ یعنی پیغمبر آنها را به حال خودشان رها نمیکرد؛ آنها هم امیدوار بودند که بتوانند این مولود جدید - یعنی نظام اسلامی - را که از آن احساس خطر میکردند، ریشه کن کنند. #جنگ_اُحد و جنگهای متعدّد دیگری که اتّفاق افتاد، در همین زمینه بود.» آخرین جنگ پیامبر(ص) با این دشمنان، #جنگ_خندق بود و پس از آن، ماجرای #صلح_حدیبیه پیش آمد و پیامبر(ص) با آنان پیمان صلح امضا کرد. اما سال هشتم بعثت، «که کفّار #نقض_عهد کرده بودند، پیغمبر رفت و مکه را فتح کرد، که فتحی عظیم و حاکی از تسلّط و اقتدار آن حضرت بود.»
3️⃣دشمن سوم، یهودیها: «یعنی #بیگانگانِ_نامطمئنی که علیالعجاله حاضر شدند با پیغمبر در مدینه زندگی کنند؛ اما دست از موذیگری و اخلالگری و تخریب برنمیداشتند... پیغمبر تا آنجایی که میتوانست، با اینها مدارا کرد؛ اما بعد که دید اینها مدارابردار نیستند، مجازاتشان کرد. هرکدام از این سه قبیله عملی انجام دادند و پیغمبر بر طبق آن عمل، آنها را مجازات کرد. اوّل، #بنیقینقاع بودند که به پیغمبر خیانت کردند؛ پیغمبر سراغشان رفت و فرمود باید از آنجا بروید؛ اینها را کوچ داد و از آن منطقه بیرون کرد و تمام امکاناتشان برای مسلمانها ماند. دستهی دوم، #بنینضیر بودند. اینها هم خیانت کردند لذا پیغمبر فرمود مقداری از وسایلتان را بردارید و بروید؛ اینها هم مجبور شدند و رفتند.
🔰 دستهی سوم #بنیقریظه بودند که پیغمبر امان و اجازهشان داد تا بمانند؛ اینها را بیرون نکرد؛ با اینها پیمان بست تا در جنگ خندق نگذارند دشمن از طرف محلاتشان وارد مدینه شود؛ اما اینها ناجوانمردی کردند و با دشمن پیمان بستند تا در کنار آنها به پیغمبر حمله کنند!... بعد که قریش و همپیمانانشان شکست خوردند و از خندق جدا شدند و به طرف مکه رفتند، پیغمبر به مدینه برگشت. همان روزی که برگشت، نماز ظهر را خواند و فرمود نماز عصر را جلوِ قلعههای بنیقریظه میخوانیم؛ راه بیفتیم به آنجا برویم؛ یعنی حتّی یک شب هم معطل نکرد؛ رفت و آنها را محاصره کرد. بیستوپنج روز بین اینها محاصره و درگیری بود؛ بعد پیغمبر همهی مردان جنگی اینها را به قتل رساند؛ چون خیانتشان بزرگتر بود و قابل اصلاح نبودند.» بنابراین در هیچکدام از این قضایا، پیغمبر #نقض_عهد نکرد اما در مقابل نقض عهد آنان، ساکت نماند و پاسخ خیانتشان را با #اقتدار کامل داد.
#امام_خامنه_ای
🌷بیّنات | پایگاه مردمی تنظیم و نشر آثار «حامد وفسی»
🆔 @bayyenat110
🌼🌼🌼🌼🌼
🌼 رسول اكرم -صلى الله عليه و آله- فرمودند:
🌼 عَلَامَةُ الصَّابِرِ فِي ثَلَاثٍ أَوَّلُهَا أَنْ لَا يَكْسَلَ وَ الثَّانِيَةُ أَنْ لَا يَضْجَرَ وَ الثَّالِثَةُ أَنْ لَا يَشْكُوَ مِنْ رَبِّهِ تَعَالَى لِأَنَّهُ إِذَا كَسِلَ فَقَدْ ضَيَّعَ الْحَقَّ وَ إِذَا ضَجِرَ لَمْ يُؤَدِّ الشُّكْرَ وَ إِذَا شَكَا مِنْ رَبِّهِ عَزَّ وَ جَلَّ فَقَدْ عَصَاهُ.
🌼 صبور سه نشانه دارد : اول آن كه سستى نمى كند ، دوم آن كه افسرده و دلتنگ نمى شود و سوم آن كه از پروردگار خود شِكوه نمى كند ؛ زيرا اگر سستى كند، حق را ضايع كرده، و اگر افسرده و دلتنگ باشد شكر نمى گذارد و اگر از پروردگارش شكوه كند او را معصيت كرده است .
📚علل الشرايع، ج2، ص498، ح1
🌺 ولادت با سعادت حضرت ختمی مرتبت، محمد مصطفی -صلی الله علیه و آله و سلّم- و رئیس مذهب تشیع، حضرت امام صادق -علیه آلاف التحیة والثناء- تبریک و تهنیت باد.
🌷بیّنات | پایگاه مردمی تنظیم و نشر آثار «حامد وفسی»
🆔 @bayyenat110
⭕️ پست اوّل
﷽
جناب اقای دکتر سروش
با توجه به تلاش حضرت عالی برای فهم عمیق تر معارف اسلامی، خصوصاً #وحی الهی، سؤالاتی را که از فرمایشات و نامه نگاری های شما، برای این جانب به وجود آمده، خدمتتان عرضه می نمایم؛ باشد که مورد عنایت قرار داده، برای روشن شدن حقیقت و راهنمایی بنده پاسخ بفرمایید.
مقدمه اول: در مسئله وحی، موحی و موجد وحی(ذات الوهیت ) و مخاطب (زنبور عسل یا مادر حضرت موسی -ع- یا خود حضرت موسی -ع- و پیامبر اسلام (ص)) و محتوای وحی(قرآن یا #تورات و یا عسل سازی و...) از ارکان مهم سه گانه آن می باشند و حضرت عالی به مسئله نزول و بشر بودن پیامبر -ص- و معلم بودن ایشان و مقام حقیقه و رقیقه بودن محتوای وحی نیز تذکر فرمودید.
مقدمه دوم: ذات الوهیت، #هدایت را برای بشریت از باب رحمانیت مطلقه، به واسطه بشری از نوع خود آنها منت گذاشته و این از ضروریات عقل و نقل است و هدایت، اگر همراه با احتمال خطا یا جهالت یا محدودیت و...باشد، دیگر هدایت نیست. (و هدایت بشر شامل تمام #عقائد و #اخلاق و #احکام و... می باشد)
مقدمه سوم: ذات اقدس الهی عین حقیقت و علم است و هم او بشری را برگزیده، تا به آن یگانه کم نظیر حقایق را آموزش دهد و در مرحله اول او را هدایت کند و در مرحله دوم، به واسطه حضرتش، بشریت را هدایت نماید و معلم و راهنمای کاروان و سید پیامبران قرار دهد.
نگار من که به مکتب نرفت و خط ننوشت
به غمزه مسئله آموز صد مدرس شد
در این ره انبیا چون ساربانند
دلیل و رهنمای کاروانند
و ز ایشان سید ما گشته سالار
هم او اول هم او آخر در این راه
🔘 ادامه مطلب را در پست بعدی ملاحظه نمایید...
🆔 @bayyenat110
⭕️ پست دوّم (ادامه مطلب)
سوال اول: آیا وقتی بشری با تمام خصوصیات بشری، مخاطب وحی الهی و آموزش هدایت ربّ العالمین قرار گیرد، ضرورت ندارد خداوند به نحوی به او اعطای علم نماید، که در عین حقیقت بودن، با ضلالت و #جهالت همراه نشود و او را عالم نماید بدون هیچ کمی و کاستی و اگر این بشر زبانش عبری یا عربی یا فارسی باشد با همان زبان به او تعلیم دهد و با او سخن بگوید ؟
بشر با توجه به بشر بودن و خصوصیات بشری، تمام حقایق و معارف را به صورت الفاظ به یکدیگر انتقال می دهد. پس اگر خصوصیت بشری بودن را ملاحظه کنیم، ذات احدیت هم در مقام معلم #قرآن بودن ضرورت دارد که در مقام تعلیم به رسول اکرم -ص- آن را ملحوظ کند و معنا ندارد که پیامبر -ص- در زمان مخاطب وحی شدن و القای وحی، از حیثیت بشری بودن خارج شود. امّا در مقام درک وحی و تلقی و ابلاغ آن به مردم، خصوصیات بشری لحاظ گردد. (حتی خداوند در حدیث #معراج و مقام «قَاب قَوْسَيْن أَوْ أَدْنَى»ٰ با پیامبر -ص- به وسیله صدای علی -ع- سخن گفت)
سؤال دوم: آیا خداوند و آن هادی مطلق، نباید برای القای وحی و اینکه برای همیشه بشر را هدایت کند عرب بودن، زمان و مکان و رسوم و....و هزاران نکته باریکتر از مو را لحاظ کند و طوری معارف را القا کند که همه بشریت بعد از کسب وحی و ابلاغ، بدون هیچ احتمال خطایی بتوانند از آن هدایت بهرمند گردند؟
اگر خداوند متعال با علم و قدرت بی نهایت خود نتواند چنین کند، پس چه کسی تواند و انسان به کجا پناه برد؟ فَمَاذَا بَعْدَ الْحَقِّ إِلَّا الضَّلَالُ
اگر هدایت بشر با احتمال خطا در کلام الهی و مدخلیت آداب و رسوم اقوام جاهلی و بَدَوی، یا با محدودیت های زمانی و مکانی و قومی و نژادی همراه باشد، این چه هدایتی است؟
نتیجه: آیا به نظر جنابعالی نباید خداوند با علم و قدرت نامحدودش، قادر باشد که بشر را بدون محدودیت هدایت کند؟
و اگر انسان واگذار به عقل و علم #تجربی و...خودش باشد، چه نیازی به هدایت الهی است، آن هم هدایتی با این همه مشکلات؟
آیا ضرورت ندارد که پیام هدایت الهی عیناً بدون دخالت شخص پیامبر -ص- و تمام محدودیت هایش، از ناحیه حضرت حق ایجاد شده و به مردم دست نخورده، ابلاغ شود؟ و پیامبر جز واسطه ای بدون تصرف نباشد؟
سؤال سوم: حضرت عالی مسئله وحی به پیامبر -ص- را با وحی به زنبور عسل مقایسه فرمودید و مشابهت نقش سازندگی زنبور در ساخت عسل و پیامبر در ایجاد قرآن.
آیا به نظر شما خلطی صورت نگرفته است؟
خداوند متعال به زنبور عسل تعلیم عسل سازی میدهد و در این مقام زنبور نقشی ندارد جز دریافت وحی(علم عسل سازی )، و عسل سازی عمل زنبور عسل است. ذات رحمان به پیامبر -ص- قرآن می آموزد و پیامبر -ص- بعد از دریافت، آنچه عمل می کند(گفتار و کردار و پندارش و حتی تقریر او) عمل پیامبر است و مطابق کلام الهی است؛ از همین جهت پیامبر -ص- برای همه جهانیان در همه زمان ها، معلم و #اسوه است. پیامبر -ص- در مقام متعلم ضرورت دارد که فقط متعلم باشد و بس و قرآن را جامع و کامل از ناحیه حق دریافت کند و در مقام ابلاغ یا ترویج آن، ضرورتاً نقش آفرینی می کند؛ به همین جهت حضرتش و مسلمانان بین کلام ایشان با کلام حق فرق عظیمی قائل شده، در عین حال کلام و اعمال ایشان را هم مطابق کلام حضرت حق می دانند.
بنابراین بین دو مقام پیامبر -ص- خلط شده است. این دو مقام از این قرارند:
۱. مقام قابل
۲. مقام فاعل
و در جای خود مبرهن است که شیء واحد، من حیث واحد نمی تواند هم قابل باشد و هم فاعل؛ اگر پیامبر -ص- در مقام دریافت وحی و قرآن کریم و تعلیم میباشد، در مقام قابل است و دریافت کلام الله می نماید و اگر در مقام فاعل است و در این مقام نقش آفرینی می کند، دیگر کلام پیامبر -ص- است و دیگر پیامبر -ص- متعلم نیست بلکه معلم است.
حامد وفسی
مهر ماه سال ۱۳۷۷
🌷بیّنات | پایگاه مردمی تنظیم و نشر آثار «حامد وفسی»
🆔 @bayyenat110
جوابیه سروش.pdf
747.4K
📋 پاسخ به #شبهه "تجربه نبوی" آقای عبد الکریم سروش
📆 مهر ماه ۱۳۷۷
🌷بیّنات | پایگاه مردمی تنظیم و نشر آثار «حامد وفسی»
🆔 @bayyenat110
🥀🥀🥀🥀🥀
🥀 رسول اكرم -صلى الله عليه و آله- فرمودند:
🥀 فَلِلصَّبْرِ أَرْبَعُ شُعَبٍ الشَّوْقُ وَ الشَّفَقَةُ وَ الزَّهَادَةُ وَ التَّرَقُّبُ فَمَنِ اشْتَاقَ إِلَى الْجَنَّةِ سَلَا عَنِ الشَّهَوَاتِ وَ مَنْ أَشْفَقَ مِنَ النَّارِ رَجَعَ عَنِ الْمُحَرَّمَاتِ وَ مَنْ زَهِدَ فِي الدُّنْيَا تَهَاوَنَ بِالْمُصِيبَاتِ وَ مَنْ تَرَقَّبَ الْمَوْتَ سَارَعَ إِلَى الْخَيْرَات
🥀 صبر چهار شعبه دارد : شوق، ترس، زهد و انتظار ، هر كس شوق بهشت داشته باشد ، از هوا و هوس دست مى كشد و هر كس از آتش بترسد، از حرام ها خود را نگه مى دارد و هر كس به دنيا بى اعتنا باشد ، گرفتارى ها را به چيزى نگيرد و هر كس منتظر مرگ باشد ، در كارهاى خير بكوشد .
📚معدن الجواهر ص 40
🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥| قدرت بر تطبیق، از مصادیق #بصیرت
✴️ تأثیر انتخاب صحیح یا نادرست مسئولین، در زندگی مردم
🎙حامد #وفسی
🆔 @bayyenat110
🔰 شماها در کاخهای مجللی که در هر چند سال تغییر مکان داده و با میلیونها تومان خرجهای گزاف که تصورش برای ملت ممکن نیست، نشستهاید و مخارج آن را از کیسه این ملت بدبخت اخاذی نمودهاید و ناظر فقر و گرسنگی ملت، ورشکستگی بازار، بیکاری جوانان فارغ التحصیل هستید.
📅 ۲۶ فروردین ۱۳۴۶
#امام_سید_روح_الله_موسوی_خمینی
🌷بیّنات | پایگاه مردمی تنظیم و نشر آثار «حامد وفسی»
🆔 @bayyenat110
🍃🍃🍃🍃🍃
🍃 رسول اكرم -صلى الله عليه و آله- فرمودند:
🍃 ثَلَاثٌ مَنْ كُنَّ فِيهِ جَمَعَ اللَّهُ لَهُ خَيْرَ الدُّنْيَا وَ الْآخِرَةِ الرِّضَا بِالْقَضَاءِ وَ الصَّبْرُ عِنْدَ الْبَلَاءِ وَ الدُّعَاءُ عِنْدَ الشِّدَّةِ وَ الرَّخَاءِ.
🍃 كسى كه سه خصلت در او باشد خداوند خير دنيا و آخرت را براى او فراهم مى كند: خشنودى به مقدّرات، صبر در بلا و دعا در سختى و راحتى .
📚 بحارالأنوار(ط-بیروت) ج68، ص156، ح71
🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥| اعتراض طوفانی معظّم له به برخی مسئولین دولتی:
⭕️ آیا از احوال مردم جنوب شهر باخبرید؟
💢 تحمّل امثال شما برای مردم، از روی نجابت است نه رضایت
⛔️ نظر سنجی در مناطق محروم ملاک است نه از داخل ماشین ضدگلوله
🔥حامد #وفسی
#جنجالی
#بنزین
🆔 @bayyenat110
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰 بیانات رهبر انقلاب درباره مسائل پیش آمده پس از اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت
🔻 بسم الله الرحمن الرحیم
و الحمدللّه ربّ العالمین و الصّلاة و السّلام علی سیّدنا محمّد و آله الطّاهرین و لعنة اللّه علی اعدائهم اجمعین
🔹️ قبل از اینکه بحث را شروع بکنیم، من عرض بکنم که در این یکی دو روز خب یک حوادثی به دنبال مصوبهی سران کشور، سران قوا اتفاق افتاد؛ دیروز، دیشب، پریشب، در برخی از شهرهای کشور، و متأسفانه مشکلاتی هم درست شد، تعدادی جان باختند و مراکزی تخریب شد، از این کارها هم شد در این یکی دو روزه.
🔹️ چند نکته را باید توجه داشت؛ اولاً وقتی یک چیزی مصوبهی سران کشور هست، آدم باید با چشم خوشبینی به او نگاه کند، بنده در این قضیه سررشته ندارم یعنی تخصص این کار را ندارم، گفتم هم به آقایان؛ گفتم من چون نظرات کارشناسها هم در این قضیهی بنزین مختلف است، بعضیها آن را لازم و واجب میدانند بعضیها مضر میدانند، بنابراین من هم که صاحبنظر نیستم در این قضایا؛ گفتم من صاحبنظر نیستم لکن اگر سران سه قوه تصمیم بگیرند من حمایت میکنم. من این را گفتم، حمایت هم میکنم. سران قوایند، نشستند با پشتوانهی کارشناسی یک تصمیمی برای کشور گرفتند، باید عمل بشود به آن تصمیم؛ این یک نکته.
🔹️ نکتهی دوم اینکه خب بله، یقیناً بعضی از مردم از این تصمیم یا نگران میشوند یا ناراحت میشوند یا به ضررشان است یا خیال میکنند به ضررشان است به هر تقدیر ناراضی میشوند، لکن آتش زدن به فلان بانک این کار مردم نیست، این کار اشرار است؛ کار اشرار است، این را باید توجه داشت. در یک چنین حوادثی معمولاً اشرار، کینهورزان، انسانهای ناباب وارد میدان میشوند، گاهی بعضی از جوانها هم از روی هیجان با اینها همراهی میکنند و اینجور مفاسد را به بار میآوردند. این مفاسد هیچ مشکلی را درست نمیکند جز اینکه علاوهی بر هر مشکلی که هست، ناامنی را هم اضافه میکند. ناامنی بزرگترین مصیبت برای هر کشوری است، برای هر جامعهای است، اینها قصدشان این است. شما ملاحظه کنید در این دو روز تقریباً یعنی دو شب و یک روزی که از این قضایا گذشته همهی مراکز شرارت دنیا علیه ما این کارها را تشویق کردند، از خانوادهی منحوس خبیث خاندان پهلوی تا مجموعهی خبیث و جنایتکار منافقین، اینها دارند مرتباً در فضای مجازی و در جاهای دیگر دارند تشویق میکنند ترغیب میکنند که این شرارتها انجام بگیرد. من عرضم این است هیچ کس به این اشرار کمک نکند، هیچ انسان عاقل و شایستهای که به کشور خودش علاقه مند است، به زندگی راحت خودش علاقه مند است، به اینها نباید کمک بکند؛ اینها اشرارند، این کارها کار مردم معمولی نیست.
🔹️ مسئولین هم البته دقّت کنند، مواظبت کنند، هرچه ممکن است از مشکلات این کار کم کنند.
🔹️ حالا من دیروز دیدم در تلویزیون که بعضی از مسئولین محترم آمدند گفتند که ما مراقبیم که این افزایش قیمت موجب افزایش قیمت اجناس و کالاها نشود؛ خب بله این مهم است، چون الان گرانی هست، بنا باشد باز اضافه بشود گرانی خب این برای مردم خیلی مشکلات درست میکند، باید مراقبت کنند.
🔺️ این مراقبتها را اینها بکنند، مسئولین حفظ امنیت کشور هم به وظایفشان عمل کنند، مردم عزیز ما هم که خوشبختانه در قضایای گوناگون این کشور بصیرت خودشان را، آگاهی خودشان را نشان دادند بدانند که این حوادث تلخ از ناحیهی کیست و چگونه است، این آتش زدن و خراب کردن و ویران کردن و دعوا کردن و ناامنی ایجاد کردن مال چه کسی است، این را بفهمند توجه کنند که میفهمند هم مردم ملتفتند، و از اینها فاصله بگیرند. این آن توصیهی ما است، مسئولین کشور هم به وظایفشان به طور جدی عمل کنند. ۹۸/۸/۲۶
💻 @Khamenei_ir
🌷🌷🌷🌷🌷
🌷امام كاظم -عليه السلام- فرمودند:
🌷اصْبِرْ عَلَى طَاعَةِ اللَّهِ وَ اصْبِرْ عَنْ مَعَاصِي اللَّهِ فَإِنَّمَا الدُّنْيَا سَاعَةٌ فَمَا مَضَى مِنْهَا فَلَيْسَ تَجِدُ لَهُ سُرُوراً وَ لَا حُزْناً وَ مَا لَمْ يَأْتِ مِنْهَا فَلَيْسَ تَعْرِفُهُ فَاصْبِرْ عَلَى تِلْكَ السَّاعَةِ الَّتِي أَنْتَ فِيهَا فَكَأَنَّكَ قَدِ اغْتَبَطْت
🌷بر طاعت خدا صبر كن و در ترك معاصى او شكيبا باش ؛ زيرا دنيا لحظه اى بيش نيست . آنچه گذشته جاى شادى و غم ندارد و از آنچه نيامده نيز خبرى ندارى . پس لحظه اى را كه در آن به سر مى برى ، صبور باش چنان كه گويى خوشبخت و خوشحالى .
📚تحف العقول ص 396 - بحارالأنوار(ط-بیروت) ج75، ص311، ح1
🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☘ عدم دلالت ظواهر غیر دینی در مقام اضطرار، بر نفاق
🍀 ماجرای علیّ بن یقطین
🍃 حامد #وفسی
🆔 @bayyenat110
🍂🍂🍂🍂🍂
🍂 امام على -عليه السلام- فرمودند:
🍂 فَصَبْراً عَلَى دُنْيَا تَمُرُّ بِلَأْوَائِهَا كَلَيْلَةٍ بِأَحْلَامِهَا تَنْسَلِخ
🍂 در برابر دنيايى كه گرفتارى آن، مانند خواب هاى پريشان شب مى گذرد شكيبا باش.
📚امالی (صدوق) ص 622 - بحارالأنوار(ط-بیروت) ج40، ص348، ح29
🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❓ #پرسش
💢 رهبری، از مشکلاتِ موجود مطلّع است
آیا سکوت ایشان، دالّ بر رضایتشان است⁉️
☝️🏻پاسخ معظّم له را در این کلیپ ببینید
🎙حامد #وفسی
#بنزین
🆔 @bayyenat110
هدایت شده از بیّنات
🌹 سلسله جلسات اخلاق با محوریت:
🌸 شرح عرفانی کتاب چهل حدیث حضرت امام خمینی (رضوان الله تعالیٰ علیه)
🔅 میعاد:
تهران- خیابان هلال احمر- عباسی جنوبی- کوچه شهید ذوالفقاری- مسجد پنج تن آل عبا -علیهم السلام- حوزه علمیه حضرت آیت الله العظمیٰ رشاد زنجانی (ره)
🗓 موعود:
سه شنبه ها، بعد از نماز عشاء
🌷 #بیّنات | پایگاه مردمی تنظیم و نشر آثار «حامد وفسی»
🆔 @bayyenat110