eitaa logo
بیّنات
13.1هزار دنبال‌کننده
706 عکس
1.4هزار ویدیو
35 فایل
﷽ وَلَقَدْ أَنزَلْنا إِلَيْكَ آياتٍ بَيِّنَاتٍ وَما يَكْفُرُ بِهَا إِلَّا الْفاسِقُون | ۹۹ بقره پایگاه مردمی تنظیم و نشر آثار حضرت آیت الله وفسی استاد اخلاق تهران http://www.vafsi-bayyenat.ir ارتباط با مدیر @bayyenat110_admin بخش صوت @bayyenat_media
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
◾️◾️◾️◾️◾️ ▪️پيامبر گرامي اسلام -صلي‌الله عليه و آله و سلم- فرمودند: ▪️مَن اَرادَ أَن يُنْظُرَ اِلي آدَمَ في عِلمِهِ و الي نوحٍ في تقواهُ و اِلي ابراهيمَ في حِلمِهِ و اِلي موسي في هَيبَتهِ وَ اِلي عيسي في عبادَتِهِ فَليَنظُر الي عليِّ بنِ ابي‌طالب. ▪️هر کس بخواهد به علم آدم و پارسائي نوح و بردباري ابراهيم و هيبت موسي و عبادت عيسي -علیهم السلام- نظر کند، بايد که به علي بن‌ ابي‌طالب -علیه السلام- نظر نمايد. 📚مناقب خوارزمي، ص ٥٠ 🆔 @bayyenat110
استاد آیت الله وفسی رادیو اقتصاد۲.mp3
1.8M
🏴🏴🏴 🏴🏴 🏴 📻 گفت و گوی رادیویی با موضوع "مراتب توبه" 🌹حامد وفسی 📆 شب ۲۱ رمضان المبارک ۱۴۴۱ 🆔 @bayyenat110
9.58M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🥀🥀🥀 🥀🥀 🥀 🎥| 🌹ساحران دربار فرعون، نمونه ی حقّ پذیری و حقّ طلبی 🌸 حامد وفسی 🆔 @bayyenat110
✅ سؤالاتی که باعث هدایت جوانان شیعه شد‼️ 🔴 ۳ ♻️ اگر ولايت علي‌بن‌ابي‌طالب و ولايت فرزندانش بعد از او ركني از اركان ايمان است كه ايمان بدون آن تحقق نمي‌يابد و هر كس به ولايت علي و فرزندانش ايمان نداشته باشد طبق عقيده شيعه كفر ورزيده و سزاوار دوزخ است گرچه به يگانگي خدا و رسالت محمد گواهي بدهد و نماز بخواند و زكات بدهد و روزه بگيرد و به حج برود پس اگر چنين است؛ چرا اين ركن بزرگ ايمان در قرآن به صراحت بيان نشده است؟ ♻️ در حالي‌كه ديگر اركان در قرآن آمده ولي بزرگ‌ترين ركن در ثقل اكبر (قرآن) ذكر نشده است؟ 🔘 پاسخ به شبهه را در پست بعدی ملاحظه نمایید... 🆔 @bayyenat110
🌹🌹🌹🌹🌹 🌷 به ۳ دلايل واضح و صريح قرآن را در فصل دوم آورديم؛ اما اين‌جا متذكر مي‌شويم اگر كسي نخواهد حق را بپذيرد هرچه حجت هم بياوريم قبول نمي‌كند؛ هم‌چنان كه مشركين به پيامبر مي‌گفتند كه آياتش را متذكر مي‌شويم. و در تاريخ ذكر شده زماني كه به نقل از شيعه و سني پيامبر در زمان رحلت مي‌خواست وصيتي كند كه مسلمانان هرگز گمراه نشوند عمربن‌خطاب جلوگيري كرده به حضرت جسارت كرد و برخلاف نص قرآن كه مي‌گويد پيامبر -ص- از روي هوا سخن نمي‌گويد و هرچه بگويد وحي الهي است، حاضر نشد و نگذاشت پيامبر -ص- مطلبي را كه مي‌خواست، املاء كند و بعد از آن براي نابودي سخنان پيامبر -ص- اعلان كردند كه كتابت حديث ممنوع است و آن‌چه اصحاب از سخنان ايشان نوشته بودند همه را بسوزانند. پس اگر كسي نخواهد هدايت شود پيامبر نمي‌تواند او را هدايت كند؛ قرآن در سوره بقره آيه ۵۵ مي‌فرمايد وَإِذْ قُلْتُمْ يَا مُوسَىٰ لَن نُّؤْمِنَ لَكَ حَتَّىٰ نَرَى اللَّهَ جَهْرَةً... و زماني‌كه گفتند اي موسي ما هرگز به تو ايمان نمي‌آوريم تا خداوند را آشكارا ببينيم... . با توجه به آيات ۸۸ تا ۹۳ از سوره اسراء: «بگو اگر همه انس و جن فراهم آيند كه نظير اين قرآن را بياورند نمي‌توانند مانند آن را بياورند هر چند آن‌ها پشتيبان يكديگر باشند بي‌شك ما در اين قرآن براي مردم از هر گونه مَثَل و نمونه آورديم اما بيش‌تر مردم ابا كرده جز كفر و انكار [ اظهار ] نداشتند و گفتند ما هرگز به تو ايمان نخواهيم آورد تا آن‌كه از زمين چشمه‌اي براي ما بجوشاني يا باغي از خرما و انگور داشته باشي كه از لابه‌لاي آن به فراواني نهرها جاري سازي يا چنان كه ادعا مي‌كني آسمان را پاره‌پاره بر سرها بيفكني يا خدا و فرشتگان را در برابر ما حاضر آوري يا براي تو خانه‌اي زرين باشد يا به آسمان بالا روي و البته بالارفتن تو را هم باور نخواهيم كرد، مگر اين‌كه بر ما نوشته‌اي نازل كني كه آن را بخوانيم. بگو پاك است پروردگار من! آيا من جز بشري پيام آورم؟» اضافه كنيد آيات: (قَالَتِ الْأَعْرَابُ آمَنَّا قُل لَّمْ تُؤْمِنُوا وَلَٰكِن قُولُوا أَسْلَمْنَا...): اعراب گفتند ايمان آوريم به آن‌ها بگو شما ايمان نياورديد وليكن بگوييد اسلام آورديم. آيه ۱۴ حجرات ۴۹. و اضافه كنيد (الْأَعْرَابُ أَشَدُّ كُفْرًا وَنِفَاقًا): باديه‌نشينان در كفر و نفاق از ديگران سخت‌ترند. (سوره توبه، آيه ۹۷) و (وَمِنَ الْأَعْرَابِ مَن يُؤْمِنُ بِاللَّهِ وَالْيَوْمِ الْآخِرِ): برخي باديه‌نشينان هستند كه به خدا و روز واپسين ايمان دارند. (سوره توبه، آيه ۹۹). و (وَمِمَّنْ حَوْلَكُم مِّنَ الْأَعْرَابِ مُنَافِقُونَ وَمِنْ أَهْلِ الْمَدِينَةِ): گروهي از باديه‌نشنيان كه اطراف شمايند منافقند و از ساكنان مدينه عده‌اي سخت بر نفاق خو كرده‌اند.(سوره توبه آيه ۱۰۱) نشان مي‌دهد در زمان رسول اكرم جمع بسياري از مسلمانان خصوصاً بعد از فتح مكه و در سال‌هاي بعد از آن تازه مسلمان شده بودند و آن‌ها هم كه در قبل از فتح مكه مسلمان شده بودند و در صدر اسلام مثل جنگ احد نشان دادند كه در مقام امتحان‌هاي الهي تعداد اندكي از آن‌ها عاشق و فداكار براي اسلام بودند. پس قبول يك حقيقت هرچند هم آشكار و صريح باشد بايد شنونده هم براي پذيرش آن زمينه و علاقه به حق داشته باشد. ۲. اگر خداوند مي‌خواست صريح بگويد و حجت را بر مسلمانان تمام كند، چه بايد مي‌كرد كه انجام نداده است؟ الف. بايد در آيات عصمت علي را معرفي مي‌كرد كه انجام داد (آيه تطهير) ب. اعلان مي‌نمود كه ولايت مخصوص خدا و رسول و علي‌بن‌ابي‌طالب است (آيه ولايت) ج. اعلان مي‌نمود كه علي نفس رسول اكرم است (آيه مباهله) يا در روايات در اول نهضت بايد پيامبر -ص- صريحاً خليفه خود را منصوب و معرفي مي‌فرمود چه كسي وزير و خليفه من است كه انجام داد. ه. يا در حديث منزلت مي‌گفت كه تمام مقامات هارون از وزارت و خلافت به جز نبوت فقط به علي‌بن‌ابي‌طالب -علیه السلام- مي‌رسد كه انجام داد. و. يا در آخر نهضت مي‌فرمود هر كه را پيامبر -ص- مولاي او است، علي -ع- هم مولاي او است و جمعيت عظيمي را در غدير نگهدارد و با همه اتمام حجت كند و براي علي -ع- بيعت بگيرد و آن را عيد اعلان كند و صحابه همه تبريك بگويند و همه با علي -ع- در مدت چندين ساعت بيعت كنند كه انجام دادند. يا بگويد قرآن و عترت (يا اهل بيت ع) ثقل اكبر و كبير هستند و هرگز جدا نمي‌شوند. يا در آخرين لحظات حيات وصيتي مي‌نمود تا مسلمانان هرگز گمراه نشوند كه انجام داد؛ اما عمر و صحابه آن چنان عمل كردند. اگر كسي طالب حق باشد حقيقت چون روز آشكار و روشن است. 📚برگرفته از کتاب 📌نقد و بررسی شبهات وهابیت آل سعود ✍🏻حامد وفسی 🆔 @bayyenat110
استاد آیت الله وفسی قدر۳.mp3
3.62M
🏴🏴🏴 🏴🏴 🏴 📿 سخنرانی پیرامون لیالی قدر 🌹حامد وفسی 📆 شب ۲۳ رمضان المبارک ۱۴۴۱ 🆔 @bayyenat110
◾️◾️◾️◾️◾️ ▪️پيامبرگرامي اسلام صلي‌الله عليه و آله و سلم : ▪️لَوأَنَّ الغِياضَ أَقلامٌ والبَحْرَ مِدادٌ والجِنَّ حُسّابٌ والإِنسَ كُتّابٌ ما اَحْصَوْا فضائلَ عليِّ بن ابي‌طالب عليه‌السلام! ▪️اگر تمام درختان قلم، و درياها جوهر، و جنيّان حسابگر و آدميان نويسنده شوند، نخواهند توانست فضائل علي بن‌ ابي‌طالب -عليهما‌السلام- را اِحصا و شمارش نمايند! 📚(تذکرة الخواص سبط ابن الجوزي، ص ١٣ ـ کفاية‌الطالب گنجي شافعي، ص ١٢٤ـ١٢٣) 🆔 @bayyenat110
استاد آیت الله وفسی ۲۴ .mp3
4.41M
🌸🌸🌸 🌸🌸 🌸 🌷پند های پیامبر اکرم -ص- به ابوذر 🌹حامد وفسی 📆 جلسه بیست و چهارم. رمضان المبارک ۱۴۴۱ 🆔 @bayyenat110
9.24M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❌ پاسخ به شبهه فمینیست ها ♻️ مبنای تفاوت حقوق زن و مرد در اسلام 🎤حامد وفسی 🆔 @bayyenat110
بیّنات
✅ سؤالات نفس گیر از شیعیان‼️ 🔴 #شبهه ♻️ خداوند در قرآن کریم چندین و چندبار، ظالمترین و ستمگرترین ا
🌹🌹🌹🌹🌹 🌷بخش سوم به نویسنده محترم در آخر سوال ۸۶ اظهار لطف فرموده است و می‌فرماید: کیست ستمکارتر از آن کس که بر خدا دروغ بسته (اشاره به آیه ۲۱ انعام) برادران روحانی عزیز و گرامی که من مطمئنم بالاخره نور توحید روزی بر قلب شما خواهد تابید. آیا موقع آن نرسیده که از خواب غفلت و از زیر قرن ها جهل و تعصب و خرافه بیدار شوید؟.... متاسفانه چون در میان وهابی ها منطق بی ارزش است و برخی از اهل سنت هم به علم منطق بی توجه می‌باشند، به تناقض در کلام خودشان عنایتی ندارند. باید توجه کرد که «برادر» فقط در اهل ایمان صدق می‌کند و در این صورت است که قرآن می‌فرماید: إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَةٌ...«۱۰ حجرات» اگر نویسنده شیعیان را مومن می‌داند، چگونه در ادامه می‌فرمایند «نور توحید روزی بر قلب شما خواهد تابید» پس تا این نور تابیده نشده از نظر ایشان ما مشرک هستیم نه مومن! و در سوالات خود، شیعیان را «رافضی» یعنی خارج از دین اسلام می‌داند و برادری هم در مومنان است و بین مومن و مشرک تا ابد بغض و عداوت است «۴ ممتحنه» اما جهت اطلاع عرض می‌کنم هر کس که اظهار اسلام کند، حتی اگر جناب یزید بن معاویه یا ابن ملجم باشد، مسلمان و مومن محسوب گشته، مشمول قوانین اسلامی است؛ به همین سبب ما اهل سنت و حتی این نویسنده را مسلمان حساب می‌کنیم و به همین سبب حضرت امیرالمومنین -ع- تا خوارج به جنگ نیامده بودند، ایشان را از سهم بیت المال محروم نکرد و همچنین ایشان در جنگ جمل با آن ها (ناکثین) در غنائم جنگی مانند مشرکان برخورد نکردند و زن ها را کنیز محسوب نفرمودند. در هر حال قرآن می‌فرماید: يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا ضَرَبْتُمْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ فَتَبَيَّنُوا وَلَا تَقُولُوا لِمَنْ أَلْقَىٰ إِلَيْكُمُ السَّلَامَ لَسْتَ مُؤْمِنًا...«۹۴ نساء» ای کسانی که ایمان آورده اید! هنگامی که در راه خدا گام برمی دارید پس خوب تحقیق و وارسی کنید و کسی را که به شما اظهار اسلام می‌کند نگویید تو مومن نیستی... پس نمی‌توان شیعیان را این گونه خطاب کرد که روزی نور توحید در قلبشان خواهد تابید. 🔘 ادامه مطلب را در پست بعدی ملاحظه نمایید... 📚برگرفته از کتاب 📌 بررسی و تحقیق درباره مقام و منزلت حضرت امام علی ابن ابی طالب علیه السلام ✍🏻حامد وفسی 🆔 @bayyenat110
بیّنات
🌹🌹🌹🌹🌹 🌷بخش سوم #پاسخ به #شبهه نویسنده محترم در آخر سوال ۸۶ اظهار لطف فرموده است و می‌فرماید: کیست
🌹🌹🌹🌹🌹 نقل است که جناب معاویه می‌گفت به مردم توحید را آموزش دهید و شرک را یاد ندهید، در حالی که ما باید مرز شرک و توحید را خوب بشناسم و بدانیم آن بزرگانی که خداوند را تجسیم می‌کنند، آلوده به شرک هستند نه کسانی که بر خاک سجده می‌کنند یا به حضرت رسول اکرم -ص- و اهل بیت -ع- توسل می‌نمایند. اما در این کتاب و کتب دیگر علمای شیعه از زمان حضرت امیر المومنین -ع- تا امروز هرگز علمای شیعه، متعصب و اهل خرافه نبوده‌اند و برای عقاید خودشان به غیر از دلایل عقلی و نقلی (قرآن و حدیث) از مسلّمات اهل تسنن نیز ادله می‌آورند. خوب است به فرمایش رئیس الازهر، بزرگترین مرکز علمی جهان تسنن توجه فرمایید و از ایشان یاد بگیرید چرا که از بزرگ ترین علمای اهل سنت هستند: 📺 شبکه نیل مصر (مصاحبه در تلویزیون مصر به صورت گسترده پخش شده است) - خبرنگار: آیا به نظر شما عقاید شیعه مشکل ندارد؟ - شیخ دکتر احمد طیب رئیس الازهر: نه! چه مشکلی دارند! پنجاه سال پیش شیخ شلتوت فتوا داده است که شیعه مذهب پنجم اسلام و مانند مذاهب دیگر است. - خبرنگار: فرزندان ما در حال شیعه شدن هستند چه باید بکنیم؟ - شیخ طیب: خوب بشوند مگر کسی از مذهب حنفی یا مالکی برود ما اشکالی به او می‌گیریم؟! خوب این ها هم از مذهب چهارم به مذهب پنجم رفته اند! - خبرنگار: شیعیان با ما در حال قوم و خویشی هستند و با فرزندان ما ازدواج می‌کنند! - شیخ طیب: چه اشکالی دارد! بین مذاهب ازدواج آزاد است! - خبرنگار: می‌گویند شیعیان قرآن شان فرق می‌کند! - شیخ طیب: این حرف ها خرافه پیرزن هاست! قرآن شیعیان با ما هیچ فرقی ندارد و حتی رسم الخطشان نیز مانند قرآن ما است! - خبرنگار: ۲۳ روحانی از یک کشور (عربستان) فتوا داده‌اند که شیعیان کافرند، رافضی هستند! - شیخ طیب: برای مسلمین جهان فقط الازهر می‌تواند فتوا دهد و فتوای آن ها اعتباری ندارد! - خبرنگار: پس این اختلافاتی که بین شیعه و سنی مطرح می‌کنند چیست؟ - شیخ طیب: این اختلافات سیاست بیگانه است و می‌خواهد بین شیعه و سنی اختلاف بیندازد! - خبرنگار: من یک سوال جدی دارم: شیعیان که عمر را قبول ندارند، چگونه می‌گویید این ها مسلمان هستند؟! - شیخ طیب: بله قبول ندارند، اما مگر اعتقاد به ابوبکر و عمر جزء اصول دین اسلام است؟! قصه ابوبکر و عمر یک قصه تاریخی است و تاریخ به اصول اعتقادات ربطی ندارد! - خبرنگار: شیعیان یک ایراد دارند، می‌گویند: امام زمانشان از هزار سال پیش هنوز زنده است! - شیخ طیب: خوب ممکن است! چرا ممکن نباشد؟! ولی دلیلی ندارد ما اعتقاد آنان را داشته باشیم. - خبرنگار: آیا ممکن است کودک هشت ساله امام باشد؟!شیعیان معتقدند کودک هشت ساله امام شده است! - شیخ طیب: وقتی یک طفل (حضرت عیسی ع) در گهواره پیغمبر بشود این که یک کودک هشت ساله هم امام باشد عجیب نیست! هرچند ممکن است ما به عنوان اهل تسنن این اعتقاد را قبول نداشته باشیم. اما این موضوع به اسلام آن ها صدمه‌ای نمی‌زند و آن ها مسلمانند. 📆(تاریخ مصاحبه فروردین ۱۳۹۳ هـ.ق) اما فرمایش نویسنده حول اتحاد جهان اسلام امری است بسیار مقبول و پسندیده و ما شیعیان با تأسی به اهل بیت -ع- معتقد هستیم بحث‌های علمی و مناظره در جای خودش محترم است و در مقام وحدت یا بهتر بگوییم مسلمانان حتی با متدینین از اهل کتاب و دیگر آزادگان جهان، موافق «اتحاد» هستیم تا بتوانیم «قوامین بالقسط» بوده و شرّ ستمگران را، از قارون ها (سرمایه داران) گرفته تا فراعنه (دیکتاتوری ها) از سر مردم کوتاه کنیم. عملکرد حضرت و حضرت در این زمینه روشن و واضح است و در کلام حضرت امیرالمومنین -ع- در نهج البلاغه هم به این مطلب امر شده است. حضرت در نهج البلاغه خطبه ۱۲۷ می‌فرمایند: ...خیر الناس فیّ حالا النمط الاوسط و الزموا السواد الاعظم فان ید الله مع الجماعة و ایاکم و الفرقة فان الشاذّ من الناس للشیطان کما ان الشاذّ من الغنم للذئب الامن دعا الی هذا الشعار فاقتلوه و لو کان تحت عمامتی هذه .... بهترین مردم کسانی هستند که راه میانه را برگزیدند پس همراه آنان باشید همراه جماعت بزرگتر پس دست خداوند با جماعت است و از تفرقه حذر کنید؛ زیرا کسانی که از جماعت کناره می‌گیرند طعمه شیطان‌اند مانند گوسفندی که از گله جدا می‌افتد و گرگ او را برمی دارد. آگاه باشید هر که مردم را به این شعار دعوت کند او را اگر چه زیر این عمامه من باشد.... اما هرگز با وهابی ها و امثال آن ها از خوارج متحد نخواهیم شد؛ چرا که محمد بن عبد الوهاب می‌گوید: این چوب دستی من (عصا) از محمد بن عبدالله بهتر است چون من از این عصا برای تکیه دادن و دور کردن سگ ها و کشتن مار ها استفاده می‌کنم ولی محمد بن عبدالله یک نامه رسان است (اما نامه رسان در لغت نجد یعنی یک پستچی) که یک پیامی آورد و مرد و تمام شد. (الدر السنیه – زینی دحلان شافعی صفحه ۲۸ تا ۳۰)