فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌺🌺🌺
🌺🌺
🌺
📽| #پیشنهاد_دانلود
🦋 تفاوت اساسی واجب و مستحبّ
🥀 مستحبّات، سرعت دهنده در رشد
📿 تهجّد و نماز شب، از مستحبّات مؤکّد
🌹حامد وفسی
🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃
🆔 @bayyenat110
✅ سؤالاتی که باعث هدایت جوانان شیعه شد‼️
🔴 #شبهه ۳۵
♻️ در نهجالبلاغه آمده است : (و امام در نامهاي به معاويه گفت: «با من كساني بيعت كردهاند كه با ابوبكر و عمر و عثمان بيعت نمودهاند و آنها بر آنچه با آنها بيعت كردهاند با من هم براساس آن چيز بيعت كردهاند پس فردي كه در بيعت حاضر بوده است حق ندارد كه انتخاب را قبول نكند و شورا از آن مهاجرين و انصار است پس اگر مهاجرين و انصار كسي را انتخاب كردند و امام ناميدند خداوند اين را پسنديده است و اگر كسي اعتراض كند و يا با ايجاد بدعتي از فرمان آنها بيرون رود او را دوباره باز گردانند و اگر نپذيرفت با او بجنگند چون راهي غير از راه مؤمنان را پيروي كرده است.
♻️ و به جانم سوگند اي معاويه اگر با عقل خودت بنگري نه با هوا و هوس خود خواهي ديد كه در مورد خون عثمان پاكترين و بيگناهترين فرد هستم و خواهي دانست كه دخالتي در آن نداشتهام مگر آنكه به ناحق مرا متهم كني پس به هر چه ميخواهي مرا متهم كن و السلام»).
♻️ اين سخنان امام علي دليلي براي امور ذيل ميباشند:
۱. امام را مهاجرين و انصار انتخاب ميكنند پس انتخاب امام هيچ ربطي با اصل امامتي كه شيعه ميگويند ندارد!
۲.به همان صورتي كه با ابوبكر و عمر و عثمان بيعت شد به همان گونه با علي بيعت شد.
۳.شورا از آنِ مهاجرين و انصار است و اين نشانگر فضيلت و مقام والاي آنها نزد خداوند است و اين برخلاف صورتي است كه شيعه از آنها ارائه ميكند.
۴.اگر كسي را مهاجرين و انصار قبول كنند و با او بيعت نمايند خداوند اين را پسنديده است پس حق امامت آنگونه كه شيعه ادعا ميكنند غصب نشده است و اگر نه چگونه خداوند از اين كار راضي ميشود؟!
۵. شيعيان معاويه را لعنت ميكنند اما علي در نامههايش او را لعنت نميكنند.
🔘 پاسخ به شبهه را در پست بعدی ملاحظه نمایید...
🆔 @bayyenat110
🌹🌹🌹🌹🌹
🌷 #پاسخ به #شبهه ۳۵
اولاً خداوند در قرآن كريم سوره نحل، آيه ۱۲۵ ميفرمايد:
ادْعُ إِلَىٰ سَبِيلِ رَبِّكَ بِالْحِكْمَةِ وَالْمَوْعِظَةِ الْحَسَنَةِ وَجَادِلْهُم بِالَّتِي هِيَ أَحْسَنُ ...
مردم را با حكمت و اندرز نيكو به راه پروردگارت فراخوان و با آنان به نيكوترين شيوه مجادله كن. و مجادله حضرت ابراهيم -ع- در قرآن آمده است كه وقتي با ستارهپرستان و ماهپرستان و خورشيدپرستان مواجه شد، چگونه عباراتي را به كار برد. قرآن در آيات ۷۴ و ۷۵ مقام ابراهيم و اينكه ملكوت آسمانها و زمين به او نشان داده شده است، در برابر ستارهپرستان و... ميفرمايد: «پس چون شب بر او تاريك شد ستارهاي ديد، گفت اين پروردگار من است، آنگاه چون افول كرد گفت زوالپذيران را دوست ندارم و چون ماه را تابان ديد گفت اين پروردگار من است و چون فرو شد گفت اگر پروردگارم مرا هدايت نكند بيگمان از گمراهان خواهم بود، پس وقتي خورشيد را طالع ديد گفت اين پروردگار من است اين بزرگتر است...».
روش جدال احسن اين است (همانگونه كه در كتب منطق آمده) و ما هم در جدل حضرت ابراهيم -ع- ديديم با اينكه خداوند به او ملكوت آسمان را نشان داده و پدر (عمويش) و قومش را در ضلالت ميبيند به همراه آن گروه به مسلّمات و چيزي كه آنها قبول دارند اتكاء نموده و استدلال مينمايد و قبول ادعاي خصم به معناي اين نيست كه خودش آن را قبول دارد؛ جدل به معناي اين است كه بنابر آنچه شما قبول داريد ملتزم شويد و عمل كنيد. آنچه در كلمات و نتيجهگيري نويسنده ميباشد همان چيزي است كه اهل سنت قبول داشتند و معاويه ظاهراً بايد ملتزم به آن ميشد. اما نكته ديگرِ جدال احسن اين چنين است كه به خصم توهين نميشود و حضرت ابراهيم -ع- مشركين را لعن نميكرد اما خداوند آنها را در آيه ۶۴ سوره احزاب لعن ميفرمايد و همچنين در قرآن كريم آيه ۱۸ سوره هود ميفرمايند (...أَلَا لَعْنَةُ اللَّهِ عَلَى الظَّالِمِينَ ): لعنت خدا بر ستمكاران است.
اميرالمؤمنين -ع- معاويه را لعن نميكند زيرا روش جدل احسن اين چنين است.
اما اينكه چه كساني مستحق لعن هستند؟
آنكساني كه كافر يا مشرك يا منافق يا ظالم باشند يا كساني كه با خدا و رسولش و اوليالامر بجنگند مستحق لعن ميباشند.
ثانياً ابوبكر به وسيله تعدادي از انصار، نه همه انصار و دو نفر از مهاجرين انتخاب شد و بعد به زور و قدرت و يا با وعده و وعيد به تدريج از ديگران بيعت گرفتند. عمر به وسيله ابوبكر منصوب شد عثمان به وسيله شوراي شش نفري خاصي كه عمر ابداع كرد انتخاب گرديد نه به وسيله مهاجرين و انصار اما اهل سنت اينگونه تبليغ ميكنند كه اجماع امت و همه مهاجرين و انصار بودهاند و اين مطلب با اسناد تاريخي اهل سنت مغاير ميباشد.
📚برگرفته از کتاب #پاسخ
📌نقد و بررسی شبهات وهابیت آل سعود
✍🏻حامد وفسی
🆔 @bayyenat110
◾️◾️◾️◾️◾️
🏴 قسمتی از زیارت نامه حضرت مسلم بن عقیل (علیه السلام):
🏴 لَعَنَ اللَّهُ مَنِ افْتَرَى عَلَیْکَ وَ لَعَنَ اللَّهُ مَنْ جَهِلَ حَقَّکَ وَ اسْتَخَفَّ بِحُرْمَتِکَ وَ لَعَنَ اللَّهُ مَنْ بَایَعَکَ وَ غَشَّکَ وَ خَذَلَکَ وَ أَسْلَمَکَ وَ مَنْ أَلَّبَ عَلَیْکَ وَ لَمْ یُعِنْکَ الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی جَعَلَ النَّارَ مَثْوَاهُمْ وَ بِئْسَ الْوِرْدُ الْمَوْرُودُ
🏴 لعنت خدا بر کسی که بر تو دروغ بست، و حقت را جاهل شد، و حرمتت را سبک شمرد، و خدا لعنت کند کسى را که با تو بیعت کرد، ولى به حضرتت خیانت ورزید، و از یارى ات دست کشید و تو را وا گذاشت و تشویق به جنگ علیه تو داد و تو را یارى نداد، خدا را شکر که آتش را جایگاه آنان قرار داد، که براى واردان بد جایگاهى است...
📚مفاتیح الجنان شیخ عباس قمّی
⚫️ شهادت جانسوز حضرت مسلم -علیه السلام- تسلیت باد.
🆔 @bayyenat110
استاد آیت الله وفسی ۷۸ .mp3
4.58M
🌸🌸🌸
🌸🌸
🌸
🌷پند های پیامبر اکرم -ص- به ابوذر
🌹حامد وفسی
📆 جلسه هفتاد و هشتم. ۸ مرداد ۹۹
🆔 @bayyenat110
5.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃
💞 روزیِ بی حساب، نصیب اهل تقوا و اولیاء الهی (ع)
🌹حامد وفسی
🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃
🆔 @bayyenat110
هدایت شده از بیّنات مدیا
🔵 جلسه صد و سی و دوّم ( ۹۹.۴.۳۱):
🔷 شرح عرفانی کتاب #چهل_حدیث حضرت امام خمینی (ره) «جلسه شصت و یکم»
💎 آغاز شرح حدیث دوازدهم، با موضوع توکّل
🔹اطاعت از خداوند، تنها راه رسیدن به سعادت
🔹بررسی رابطه ی بی تقوایی و بلایای طبیعی
🔹ارتباط تقوا با نزول برکات و افزایش روزی
🔹تفاوت مؤمن و متّقی در مواجهه با سنن الهی
🔹برکات آیات شریفه ی سوره ی مبارکه ی طلاق
🔹نادرست بودنِ محصور دانستنِ عوامل و اسباب کسب روزی، در عوامل و اسباب مادّی
🔹نمونه هایی از ارتباط تقوای جامعه با خروج از مشکلات، در تاریخ انقلاب اسلامی
🔹روزیِ بی حساب، نصیب اهل تقوا و اولیاء الهی ( علیهم السّلام )
🔹ابتلائات اولیاء الهی ( علیهم السّلام ) و اهل تقوا، از باب ارتقاء درجه
🔹عمومیّت معنای رزق ( روزی معنوی و روزی مادّی )
🔹توضیح معنای وکیل و توکّل
🔹وکالت رایگان و بی منّت حضرت حقّ، برای بندگان
🔹خدمت بدون مزد و بی منّت علمای بزرگ اسلام، نسبت به مسلمین و جامعه ی انسانی
🔹حبّ دنیا و اعتیاد به لذائذ و شهوات نفسانی، موجب إعراض از وکیل حقیقی ( بالاترین وکیل )
🔹قابل جمع بودن توکّل بر خدا و تلاش و سعی انسان ( نادرستیِ رها کردن انجام وظایف، به بهانه ی توکّل بر حضرت حقّ ) .
هدایت شده از بیّنات مدیا
استاد آیت الله وفسی ۹۹.۴.۳۱ .mp3
9.5M
💐سلسله مباحث شرح عرفانی کتاب #چهل_حدیث حضرت امام خمینی (ره)
🌷حامد وفسی
🗓جلسه شصت و یکم ( ۹۹.۴.۳۱ )
🆔 @bayyenat_media
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥از خدا باید استدلال به دیگران بشود
🔹امام خمینی(ره): در دعای عرفهای که حضرت سید الشهدا -سلام الله علیه- در روز عرفه خواندهاند، این دعا اکثراً چیزهایی است که اکثر بینندگان از آن استفاده میکنند، لکن در بین آن یک چیزهای دیگری هست که استفاده از او مشکل است.
#امام_سید_روح_الله_موسوی_خمینی
🌷بیّنات | پایگاه مردمی تنظیم و نشر آثار استاد اخلاق تهران
🆔 @bayyenat110
🌼🌼🌼🌼🌼
🌼 تهذیب الأحكام عن عبدالرحمن بن الحجّاج عن الإمام الصادق علیه السلام :
🌼 «مَن زارَ قَبرَ الحُسَینِ علیه السلام لَیلَةً مِن ثَلاثٍ غَفَرَ اللّه ُ لَهُ ما تَقَدَّمَ مِن ذَنبِهِ وما تَأَخَّرَ» .
قُلتُ : أیُّ اللَّیالی ـ جُعِلتُ فِداكَ! ـ؟ قالَ : «لَیلَةُ الفِطرِ ، ولَیلَةُ الأَضحى ، ولَیلَةُ النِّصفِ مِن شَعبانَ» .
🌼 هر كس یك شب از سه شب، قبر حسین -علیه السلام- را زیارت كند، خداوند، ذنوب گذشته و آینده اش را مى آمرزد.
گفتم: فدایت شوم! كدام شب ها؟ فرمود: «شب عید فطر، شب عید قربان و شب نیمه شعبان».
📚کتاب «مراقبات ماه رمضان» ، صفحه 463
🆔 @bayyenat110