eitaa logo
به عشق مهدی فاطمه (عج)
1.2هزار دنبال‌کننده
6.6هزار عکس
3.9هزار ویدیو
72 فایل
تا میتوانید برای امام زمان کار کنید که فقط همین باقی است💚 🔸️ارتباط با ادمین : @Yamahdi_fatemeh313 تبادل و تبلیغات نداریم❌ 🔹گروه : https://eitaa.com/joinchat/45809769C5f803bf4e4 اللّهُم عَجّل لوَلـیّکَ اَلفـ♡ـرج💚
مشاهده در ایتا
دانلود
📖تلاوت روزانه، صفحه ۱۷۸ ➕خلاصه تفسیر (درس‌هایی از جنگ بدر) 👇🏻 💠@be_eshghe_agha
3063980.mp3
3.69M
🎤ترتیل صفحه ۱۷۸ سوره مبارکه انفال(جزء نهم) 💠@be_eshghe_agha
🗓روز بیست و هشتم 🔸امروز: ➕با دستانم گناهی انجام نمیدهم و در مجالس گناه هم قدم نمی‌گذارم.✅ ➕مواظب زبانم هستم که هر حرفی نزنم😶 ➕مواظب گوشم هستم تا هر چیزی رو نشنوم❌ ➕مواظب چشمام هستم تا به خطا نرم⛔️ خدایا به امید خودت🤲🏻 📝سعی کنید هر روز برنامه خودتون یا همون مشارطه رو بنویسید و تو طول روز مرور کنید. 💠@be_eshghe_agha
🔸سیاست علوی و اموی 🍃یازدهم شعبان| صداقت بنیادی‌ترین اصل سیاست مدیریتی امامان و قانون رشته پیوند لایه‌های مختلف جامعه است... 💠@be_eshghe_agha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🗓روز بیست و هشتم 🔸بیست سال هوای چشم‌هایش را داشت...! 🔺حدود بیست سال می‌شد که هوای چشم‌هایش را داشت؛ مبادا به نامحرم بیفتد. چشم‌ها دیگر عادت کرده بودند. هر وقت نامحرمی می‌خواست وارد شود، چشم‌ها بسته می‌شدند... 📚 برگرفته از کتاب استاد | صد روایت از زندگی آیت الله قاضی طباطبایی، صفحه۱۱ 💠@be_eshghe_agha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 امام خمینی: تمام مسائلی که عرفا در کتاب‌های طولانی خودشان می‌گویند، در چند کلمه مناجات شعبانیه هست. 💠@be_eshghe_agha
monajat-shabanieh.mp3
15.36M
🤲🏻مناجات شعبانیه 🎧 با نوای: سید مهدی میرداماد 💠@be_eshghe_agha
42_Sheytan_Shenasi_Dar_Ghoran_Aminikhaah.ir.mp3
38.93M
🔴 2⃣4⃣ جلسه چهل و دوم 🔸نفس قارونی 🔹قاعده سحر 🔸محافظت ملائکه از انسان 🔹دردِ گناه و درمان آن 🔸هر چه درجه رشد بندگی بالاتر، تنبیه هم سخت‌تر 🔹بدی‌ها از جانب خودمان است و خوبی‌ها از جانب خداوند 🔸امید به رحمت خدا و غفلت از عدل خدا 🔹داستان معامله به فضل یا عدل 🔸ناشُکری: راه نفوذ شیطان 🎤استاد امینی‌خواه 💠@be_eshghe_agha
🗓روز بیست هشتم 🔸امیرالمومنین علیه السلام: ✍🏻هر روزی که بر انسان می گذرد، آن روز این سخن را با انسان دارد: 🔺ای انسان من روز تازه‌ای هستم و بر اعمالت را شاهد و ناظر، بنابراین در ظرف من سخنان خوب بگو و اعمال خیر به جا آور، تا در روز قیامت بر خیرات تو شهادت دهم، امروز که گذشت مرا هرگز نخواهی دید! 💠@be_eshghe_agha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
استاد فرهمند - دعای عهد.mp3
1.54M
💚 📖دعای عهد ✨اللهمْ‌عَجِلْ‌لِوَلِیِڪ‌الفَـــࢪَج✨ 👇🏻 💠@be_eshghe_agha
🍃‌قول می‌دهم امروزم یک گناه کم‌تر داشته باشد؛ 🍃 قول بده امروزت یک لب‌خند بیش‌تر داشته باشد. 🌻سلام پدر! ‌ 💠@be_eshghe_agha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
شرح فراز دوم وَاسْمَعْ دُعَائِی إِذَا دَعَوْتُکَ وَ اسْمَعْ نِدَائِی إِذَا نَادَیْتُکَ وَ أَقْبِلْ عَلَیَّ إِذَا نَاجَیْتُکَ فَقَدْ هَرَبْتُ إِلَیْک وَ وَقَفْتُ بَیْنَ یَدَیْکَ مُسْتَکِینا لَکَ مُتَضَرِّعا إِلَیْکَ رَاجِیا لِمَا لَدَیْکَ ثَوَابِی فراز دوم‌؛ مناجات شعبانیه درحقیقت مطلع و زمینه ایست برای فراز (۴۴) دیگر که با ذکر (الهی) خواهد آمد از همین رو در مطلع این مناجات چند پیام عرفانی ومعنوی وجود دارد اگر هریک از پیام های مطلع مناجات شعبانیه به درستی فهم شود وهمانگونه هست شرح و تفسیر گردد، راه و زمینه درک و فهم فرازهای(۴۴) گانه دیگر مناجات بهتر فراهم می شود. 🔸پیام اول‌؛ عافانه وعاشقانه در این فراز دوم‌، که دقت و تامل در آن می تواند ما را به لطافت و زیبایی نهفته در آن نزدیک کند این است: با اینکه حق تعالی ذاتا سمیع است و چیزی نیست که او نشود و مناجات کننده به این حقیقت معرفت و ایمان دارد، ولی به هنگام مناجات ملتمسانه از خدا می خواهد به صداهای اوکه با (دعا) و (ندا: صدای با فریاد) و (نجوا:گفتگوی صمیمی و نزدیک)) توجه کند یعنی هرچند خود را لایق شنیدن صدایش از ناحیه حق تعالی نمی داند ولی ازحق تعالی با این عبارت لطیف عارفانه (وَ اسْمَعْ دُعَائِی إِذَا دَعَوْتُکَ وَ اسْمَعْ نِدَائِی إِذَا نَادَیْتُکَ، و شنواى دعایم باش آنگاه که می خوانمت، و صدایم را بشنو گاهى که صدایت می کنم. می خواهد که حق تعالی با بزرگیش منت گذاشته و حرف های بنده اش را توجه نماید چرا که نفس همین توجه نشانه تحویل گرفتن بنده از ناحیه حق تعالی خواهد بود، و هیچ چیز برای بنده لذت بخش تر از این نخواهد بود
که خدا به او توجه کند، از همین رو امام‌علی علیه السلام بعد از این فراز می فرماید: ((وأَقْبِلْ عَلَیَّ إِذَا نَاجَیْتُکَ: و به من توجّه کن هنگامی‌که با تو مناجات می‌نمایم.)) پیام دوم‌؛ امام العارفین امیر المؤمنين علی علیه السلام پس از آنکه در فراز پیشین توجه حق تعالی را درخواست کرد، در این فراز به بیان دلایل عرفانی توجه خدا به بنده اش می پردازد که چرا حق تعالی بایست به ندا، دعا، و نجوای بنده اش گوش کند و به وی توجه نماید، از همین رو به معرفی خود در برابر حق تعالی پرداخته و دلایل ذیل را به عنوان دلیل درخواست توجه حق تعالی به بنده اش ذکر می کند. دلیل اول، بنده و عبدی در پیشگاه ذات روبوبی ایستاده است که از هر سببی قطع امید کرده فقط به وی که مسبب الاسباب هست دل سپرده وپناه آورده است (فَقَدْ هَرَبْتُ الیک وَ وَقَفْتُ بَیْنَ یَدَیْکَ:در برابرت ایستادم) دلیل دوم‌؛ ظاهر حال بنده دلیل وشاهد فقر تنگدستی و نیاز مندی وی است که از رزق معنوی و مادی، دنیوی و اخری تهی و قدرت حرکت از وی گرفته است به گونه ای که به آستانتش رسیده قدرت برجابجایی خودش ندارد مسکین، مستکین است:(( مُسْتَکِینا لَکَ:در برابرت ایستادم))  ثالثا: دعا، ندا و نجوایش آمیخته و آکنده از اشک، آه و تضرع و التماس است و همانگونه که رسول اعظم (ص) فرمود: ((اَلْبُکاءُ مِنْ خَشْیَةِ اللّهِ مِفْتاحُ الرَّحْمَةِ وَ عَلامَةُالْقَبُولِ وَبابُ الْاِجابه: گریه ازخوفِ خدای تعالی کلید رحمت و نشانه پذیرش و درب مستجاب شدن دعا است. این عبد مستکین با سلاح ((تضرع وبکاء به خدایش پناه آورده است. دلیل چهارم: با این امید و اطمینان که خدایش خدای رحمت است و بنده اش را از در رحمت واسعه اش نا امید نمی کند و دست رد به سینه اش نمی زند پناه آورده و اظهار تقاضای توجه به خودش میکند: ((راجِياً لِما لَدَيْكَد ثَوابِى: پاداشی را که نزد توست امیدوارم)) پس عاجزانه و ملتمسانه می خواهدکه صدای (دعا، ندا، نجوا) را بشنود و به این انتظارعبدش توجه نماید: ((وَ اسْمَعْ دُعَائِی إِذَا دَعَوْتُکَ وَ اسْمَعْ نِدَائِی إِذَا نَادَیْتُکَ.وأَقْبِلْ عَلَیَّ إِذَا نَاجَیْتُکَ:و إِذَا نَادَیْتُکَ.وأَقْبِلْ وبه من توجّه کن هنگامی‌که با تو مناجات می‌نمایم،)). 💠@be_eshghe_agha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔹سوال از کجا متوجه شویم گرفتاری هایی که در زندگی مان است بلا است و یا آزمایش الهی ؟ پاسخ: سلام علیکم ببینید واژه هایی که در قرآن کریم معادل آزمایش و امتحان استعمال شده است، عبارتند از: بَلاء، فتنه و امتحان. از میان این سه واژه، بیشترین استعمال مربوط به واژة فتنه با مشتقاتش می باشد و کمترین آن مربوط به واژة امتحان است که حداکثر3 مورد در قرآن استعمال شده است. بلایا حکمت‌های مختلفی می‌تواند داشته باشد و ضرورتا نتیجه گناه نیست البته برخی بلایا نتیجه گناهان است اما برخی دیگر حکمت‌های دیگری دارد، مثل آزمایش یا بالابردن مقام شخص در بهشت و در مورد حکمت بلایا نمی‌توان به صورت قطعی قضاوت کرد که فرد خاص گرفتار شده دقیق به خاطر کدامیک از حکمت‌ها است خداوند متعال در آیات متعددی از قرآن علت وقوع برخی بلاها را آزمایش معرفی می‌كند و می‌فرماید: «وَنَبْلُوكُم بِالشَّرِّ وَالْخَیْرِ فِتْنَةً»؛ «… و شما را با بدی‌ها و خوبی‌ها آزمایش می‌كنیم…». اما اینكه چرا خداوند آزمایش می‌كند قطعاً برای فهمیدن خدا نیست بلكه چنانچه در روایات آمده به خاطر معلوم شدن برای بندگان خدا و برای فراهم آمدن زمینه‌ی «انتخاب»، «رشد» و «سقوط» بندگان است تا افراد در پس این بلاها با نوع واكنش‌های عقیدتی و عملی كه انجام می‌دهند گامی به سوی سعادت یا شقاوت بردارند. كسی نمی‌تواند بگوید: فلان بلا یا حادثه كدام یك از علت‌ها را داشته مگر اولیاء الهی؛ شاید علت مخفی بودن راز و علت بلاها این باشد كه انسان‌ها نه به خود مغرور شوند و بگویند: ما از خوبان هستیم و خدا با این بلاها می‌خواهد درجه و مقام به ما بدهد … و نه ناامید شوند و بگویند: ما دیگر از رحمت خدا دور شده‌ایم، خدا ما را می‌خواهد عذاب كند كه این نوع بلاها را برای ما فرستاده است. ولى با این حال اگر حیران ماند و نتوانست تشخیص دهد كه علت این گرفتارى‏ ها و یا نعمت‏ها چیست دستور داریم كه در حالت «خوف» و «رجا» باشیم تا مسیر كمال را بهتر طى كنیم. ـ از طرفى «ترس» از ناپسند بودن عمل (و یا در مورد افرادى در حد كمال نبودن عمل.) و اینكه بلاها نتیجه گناهان ما باشد پس لازم است كه توبه كنیم. ـ و از طرفى امید و رجاء به لطف و رحمت خداوند رحمن و رحیم، كه شاید این بلاها براى امتحان و ترفیع درجه ما باشد. خوف و ترس به هیجان آورنده‏ ى قلب، و امید و رجاء یار و یاور نفس و روح است؛ و كسى كه خدا را بشناسد از [عقاب‏] او مى‏ ترسد، و به سوى [فضل و لطف و رحمت‏] او امیدوار خواهد بود، و این دو [بیم و امید] دو بال ایمان هستند كه بنده با آنها پرواز مى‏كند تا برسد به درجه رضوان خداوند متعال. و [خوف و رجاء] دو چشم بیناى عقل بنده هستند كه توسط آن از وعده و وعیدهاى خداى متعال با خبر مى‏شود… و اگر فردى با «خوف» و «رجاء» [همراه هم‏] خدا را عبادت كند نه تنها گمراه نمى‏ شود بلكه به آرزوهاى [مادى و معنوى ]خود نیز مى‏رسد.» ودر اخر 👈 گرفتاری های مختلفی که در دنیا به سراغ انسان ها می آید، حکمت های گوناگونی دارند که برخی از آنها عبارتند از: آزمایش و امتحان الهی، کفّاره و تطهیر گناهان، و برخی از آنها نیز ثمره بی تدبیری و سهل انگاری های انسان در زندگی است.   💠@be_eshghe_agha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_5938557843165677280.pdf
8.26M
📚شرایط ظهور از دیدگاه قرآن کریم ✍🏻استاد محسن قرائتی 💠@be_eshghe_agha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام خدمت همراهان گرامی🌷 🔸امروز هم طبق قرار هفتگی است که دوست داریم کنار شما بزرگواران جمع شویم... 👈🏻و در ساعت ۱۷:۳۰ در هر کجای ایران عزیز هستیم با هم به آقامون مهدی فاطمه (عجل الله تعالی فرجه) بپردازیم... و هدیه کنیم به مولامون صاحب العصر و الزمان برای سلامتی و ظهور هر آنچه زودتر شان دعا کنیم🤲🏻 💚ما رو هم از دعای خیرتان بی نصیب نگذارید🙏🏻 رأس ساعت ۱۷:۳۰ منتظر حضور گرمتان هستیم💐 با ذکر یا 👇🏻 https://eitaa.com/joinchat/45809769C3faa445664
ثواب خواندن (عج) 🔸در حکایت حسن بن مثله در ساخت مسجد جمکران، ثواب خواندن نماز امام زمان(عج) در این مسجد معادل خواندن آن در خانه خدا بیان شده است. 💠@be_eshghe_agha
💠(عج) مانند دیگر نمازهای مستحبی دو رکعت است. 🔸در هر رکعت هنگام خواندن  سوره حمد، آیه  «إیاكَ نَعْبُدُ وَ إیاكَ نَسْتَعین» صد بار تکرار می‌شود و پس از آن، سوره توحید خوانده می‌شود. 🔹و هر کدام از ذکرهای  رکوع(سُبْحانَ رَبِّی العَظیمِ وَ بِحَمْدِهِ) و سجده(سُبْحانَ رَبِّی الاَعْلیٰ وَ بِحَمْدِهِ) هفت بار تکرار شود. 🔸پس از پایان نماز یک بار « لا إلهَ اِلّا الله» گفته شده و تسبیحات حضرت زهرا خوانده می‌شود، پس از آن به سجده رفته و صد بار صلوات فرستاده می‌شود. : به نیت و قصد رجاء بخوانید تا ان شاءالله ثواب این نماز به ما برسد. التماس دعا🌷 💠@be_eshghe_agha