eitaa logo
به عشق مهدی فاطمه (عج)
1.2هزار دنبال‌کننده
6.5هزار عکس
3.9هزار ویدیو
72 فایل
تا میتوانید برای امام زمان کار کنید که فقط همین باقی است💚 🔸️ارتباط با ادمین : @Yamahdi_fatemeh313 تبادل و تبلیغات نداریم❌ 🔹گروه : https://eitaa.com/joinchat/45809769C5f803bf4e4 اللّهُم عَجّل لوَلـیّکَ اَلفـ♡ـرج💚
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔺 🔺 💎 زیارت پبامبر گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله وسلّم 🌺 🌺 - یا رَبَّ الْعالَمین (100 مرتبه) - یا حی یا قیوم (1000 مرتبه) - يا غني (1060 مرتبه) برای غنی گردیدن 💚 💠@be_eshghe_agha
🗓روز سی و سوم 🔸کم کم داریم به آخرای روز چله میرسیم... 🔺تا الان باید تونسته باشیم درصد زیادی زبان‌مون رو کنترل کنیم. 🔹غیبت، دروغ، تهمت، مسخره کردن، دل شکستن، ناسزا، عیب جویی و.. ممنوع⛔️ 💠@be_eshghe_agha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❧🔆✧ ﷽ ✧🔆❧ 💌 ➀  🔻امامت را باید فهمید...   📌🔹از آنجا که « درک کلیّات » بر عهده عقل و « درک جزئیات » در حوزه حواس پنج گانه است، طبیعتاً برای اثبات امور جزئی، از دلیل عقلی استفاده نمیشود. 🔷مثلاً عقل فقط میتواند حکم کند که دو به علاوه دو میشود چهار و اینکه هر پدیده اتفاقی، علتی دارد. 📌🔹در بحث مهدویت هم عقل به همین مقدار حکم می کند که « معرفی، نصب و وجود راهنمایی الهی برای انسان ها، نه تنها خوب بلکه لازم و ضروری است. » 🔷اما « تشخیص و تطبیق امام بر مصادیق خارجی » کار تنها عقل نیست، باید به کتاب خدا، سنت پیامبر و کراماتِ مدّعی منصب امامت، مراجعه کنیم. 📌🔹به عبارتی دیگر؛ استفاده از سیر منطقی و عقلی به این دلیل است که این مطالب تبیین شود که وجود امام در هر زمانی لازم است، اما تطبیق آن بر وجود حضرت مهدی(عج) مساله ی دیگریست.   ✨هدیه به لبخند امام زمان علیه السلام 📚(بر گرفته از کتاب اَدِلّه ی عقلی امامت و مهدویت؛ رحیم لطیفی) التماس دعا🤲 💠@be_eshghe_agha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂 🍂🍃🍂🍃🍂 🍂🍃🍂 👈سوال: آیا خواندن قرآن و زیارت ها مثل زیارت عاشورا یا ذکر گفتن ها در دوران ماهیانه جایز است ؟ پاسخ: 👇 🔹خواندن زيارت عاشورا و هر دعا و ذکری در ايام ماهيانه جايز است. چنانچه زيارت و دعا و ذکر را از روی نوشته و کتاب مي خوانید بايد مواظب باشد دست روي اسامی مقدسه مانند اسامی خدا و پيامبر و معصومين و يا کلماتی که از آيات قرآن محسوب مي شود (مثل جمله «افمن کان مؤمن کمن کان فاسقا لا يستوون» که در دعاي کميل است و اين آيه قرآن است) نگذارید و وضو گرفتن گرچه خوب است لکن مجوز لمس اسامی مقدسه و آيات قرآن نمي شود. در رابطه با خواندن قرآن برای زنان در ايام ماهيانه گفتنی است 🔹 به نظر آيات عظام صافى، سيستانى، تبريزى و مکارم خواندن آياتى که سجده واجب دارند براى زن در ايام ماهیانه حرام است اين آيات در سوره‏هاى «الم تنزيل، حم سجده، النجم و علق» قرار دارند و خواندن آيات و سوره‏ هاى ديگر قرآن تا هفت آيه اشکال ندارد ولى بيشتر از آن کراهت دارد يعنى از ثواب کمترى برخوردار است نه اينکه ترک تلاوت قرآن بهتر باشد. 🔹به نظر عظام امام خمينی، بهجت، فاضل، نورى: افزون بر آيات سجده دار، بايد از خواندن کل اين چهار سوره نيز اجتناب شود. 💠@be_eshghe_agha
✨۲۸ اسفند، سالروز شمسی عید غدیرخم مبارک😊 💠@be_eshghe_agha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔸آداب مهمانی رفتن و مهمانی دادن 💠@be_eshghe_agha
🗓روز شی و سوم ✍🏻بیاین خطاهای امروزمون رو بنویسیم. 🔺ببینیم خطاهامون از دیروز کمتر شده یا بیشتر... به امید فردایی بدون گناه🌷 ✨شبتون مهدوی✨ 💠@be_eshghe_agha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
استاد فرهمند - دعای عهد.mp3
1.54M
💚 📖دعای عهد ✨اللهمْ‌عَجِلْ‌لِوَلِیِڪ‌الفَـــࢪَج✨ 👇🏻 💠@be_eshghe_agha
کلام مختصرِ بی قراریم این است تـ❤️ـونیستی و ... جهانم چقدر غمگین است سلام حضرت دلبـ❤️ـر ..‌‌‌‌‌‌.. 💠@be_eshghe_agha
✨بسم الله الرحمن الرحیم ✨ 🗓 امروز 🌞 ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۰ ه ش 🌙 ۱۷ شعبان ۱۴۴۳ ه ق 🌲 ۲۰ مارس ۲۰۲۲ میلادی 📿 : "یَا ذاالجلالِ و الاکرامِ" "ای صاحب جلال و بزرگواری" اَللّهُــــمَّ_عَجـِّــل_لِوَلیِّــــکَ_الفَـــــرَج🎋 💠@be_eshghe_agha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❇️تفسیر مناجات شعبانیه (شرح فراز چهارم)  (اِلهی اِنْ حَرَمْتَنی فَمَنْ ذَا الَّذی یَرْزُقُنی؟ وَ اِنْ خَذَلْتَنی فَمَنْ ذَا الَّذی یَنْصُرُنی؟اِلهی اَعُوذُ بِکَ مِنْ غَضَبِکَ وَ حُلُولِ سَخَطِک) 🔹این فراز نخست از مناجات شعبانیه است که با (الهی) شروع شده است و امام العارفین علی علیه السلام سه نکته دقیق عارفانه درضمن مناجا ت باحق تعالی درمیان می گذارد: 1⃣نکته‌ اول؛ حیات معنوی و دنیوی انسان وابسته به رزق مادی غذا، لباس، خانه، و همانند آنها و رزق معنوی همانند: علم، تقوی، عرفان، آبرو، عزت در میان اجتماع و همانند آنهامی باشداگراین رزق ما دی ومعنوی به انسان برسد حیات انسان ادامه می یابد، چرابه حکم آیه( ۸۵)سوره ذاریات :«إِنَّ اللّهَ هُوَ الرَّزّاقُ ذُو الْقُوَّةِ الْمَتینُ: همانا روزی دهنده، تنها خداست که صاحب قدرت و اقتدار ابدی است)) و همچنین آیه(۳۱) سوره (یونس) :((قُلْ مَنْ یَرْزُقُکُمْ مِنَ السَّماءِ وَ اْلأَرْضِ أَمَّنْ یَمْلِکُ السَّمْعَ وَ اْلأَبْصارَ وَ مَنْ یُخْرِجُ الْحَیَّ مِنَ الْمَیِّتِ وَ یُخْرِجُ الْمَیِّتَ مِنَ الْحَیِّ وَ مَنْ یُدَبِّرُ اْلأَمْرَ فَسَیَقُولُونَ اللّهُ فَقُلْ أَ فَلا تَتَّقُونَ:بگو! چه کسی شما را از آسمان و زمین روزی می دهد؟ چه کسی است که به شما چشم و گوش عطا می کند؟ چه کسی، از مرده زنده و از زنده مرده برمی انگیزد؟ و چه کسی تدبیرِ امور را به عهده دارد؟ خواهند گفت:که خداوند. پس بگو! چرا تقوی پیشه نمی کنید. و در جای دیگر نیز می فرماید)) تمام این رزق های مادی. معنوی دردست قدرت حق تعالی است، و انسان چون سرسفره آماده و بی منت حق تعالی نشسته است و از رزق مادی و معنویش بهره می برد حیات دنیویش استمرار پیدا می کند و اگر حق تعالی بنده اش را از این رزقش محروم کند چه کسی می تواند رزق انسان را تامین کند از همین رو امام‌ در اولین بند از الهی نامه اش می فرماید: ((اِلهی اِنْ حَرَمْتَنی فَمَنْ ذَا الَّذی یَرْزُقُنی:معبود من! اگر تو محرومم کنی، کیست که روزیَم دهد؟)). 2⃣نکته دوم؛ عزت، آبرومندی و شوکت و نیز ذلت و خواری به حکم آیه مبارکه :((:قُلِ اللّهُمَّ مالِکَ الْمُلْکِ تُوءْتِی الْمُلْکَ مَنْ تَشاءُ وَ تَنْزِعُ الْمُلْکَ مِمَّنْ تَشاءُ وَ تُعِزُّ مَنْ تَشاءُ وَ تُذِلُّ مَنْ تَشاءُ بِیَدِکَ الْخَیْرُ إِنَّکَ عَلی کُلِّ شَیْءٍ قَدیرٌ. (آل عمران: ۲۶) بگو! بار خدایا ای پادشاهِ مُلکِ هستی، تو هر که را که خواهی مُلک و سلطنت عطا می کنی و از هر که خواهی، سلطنت را می گیری، و هر که را خواهی عزت دهی و هر که را خواهی خوار می کنی. تمامِ خیر، تنها به دستِ توست. به درستی که تو بر هر چیزی توانایی.) در دست قدر ت الهی است که زمینه شوکت، قدرت، عزت برای بنده فراهم می گردد، عزتی که خدا به بنده اش بدهد هیچکس و هیچ قدرتی نمی تواند ان را از بنده بگیرد، وهمچنین ذلت، خواری و ازچشم همه افتادن بنده نیز به ید و قدرت حضرت باریتعالی است، از همین رو امام العارفین در این فراز می فرماید: (وَ اِنْ خَذَلْتَنی فَمَنْ ذَا الَّذی یَنْصُرُنی؟ و اگر تو خوارم نمایی چه کسی یاریم خواهد کرد) 3⃣نکته سوم؛ غضب در مناجات امام العارفین به معنای تغییر نفسانی نیست که به انسان نسبت داده می شود بلکه غضب الهی به معنای(عقاب وعذاب) است، یعنی اگر بنده خدا گرفتار معصیت شد و آلوده به گناه گردید، خداوند وی را از رحمت واسعه اش محروم می کند و با عذابش وی را به سختی مجازات می نماید، دلیل براین معنا که غضب به معنای  (تغییرنفسانی) در حق تعالی نیست، علاوه براینکه از نظر عقلی این معنا برای خدا محال خواهد بود، روایتی است که عَمْروبن عُبَیْد به امام باقر علیه السلام عرض کرد: فدایت شوم، معنیِ غضب در آیه: «و مَنْ یَحْلِلْ عَلَیْهِ غَضَبی فَقَدْ هَوی :» چیست؟ امام علیه السلام فرمود: غضب، همان عقاب و عذاب خداست و ادامه داد: هرکس پندارد که خداوند از حالی به حالی در می آید، او را همانند مخلوقاتش قرار داده وصفت آفریده ها را برای او آورده است. همانا خداوند را چیزی تحریک نمی کند تا او را تغییر دهد: توحیدصدوق، ص ۱۶۴) همچنین از امام صادق علیه السلام روایت شده: (رضای خداوند، همان ثواب او و غضب او، همان عقاب و عذاب اوست؛ بدون آنکه چیزی در او نفوذ کند تا اینکه موجب هیجان او گشته و او را ازحالی به حالِ دیگر تغییر دهد:همان،ص۱۶۵) و اگر خشم و غضب الهی تبدیل به سخط شود یعنی به قهری که دیگر قابل آشتی پذیر نیست غضب بسیار سخت خواهد بود و همه پل های پشت سر خراب خواهد شد از همین رو امام علیه السلام در این فراز از مناجات شعبانیه خطاب به حق تعالی می فرماید من به تو پناه می برم از آن لحظه ای که (غصبت) به (سخط) یعنی قهر آشتی ناپذیرتبدیل شود: (اِلهی اَعُوذُ بِکَ مِنْ غَضَبِکَ وَ حُلُولِ سَخَطِکَ: معبود من! از غضب تو و فرود آمدن خشم تو به تو پناه می برم 💠@be_eshghe_agha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📖تلاوت روزانه، صفحه ۱۸۰ ➕خلاصه تفسیر (میوه تقوا) 👇🏻 💠@be_eshghe_agha