eitaa logo
به عشق مهدی فاطمه (عج)
1.2هزار دنبال‌کننده
6.5هزار عکس
3.9هزار ویدیو
72 فایل
تا میتوانید برای امام زمان کار کنید که فقط همین باقی است💚 🔸️ارتباط با ادمین : @Yamahdi_fatemeh313 تبادل و تبلیغات نداریم❌ 🔹گروه : https://eitaa.com/joinchat/45809769C5f803bf4e4 اللّهُم عَجّل لوَلـیّکَ اَلفـ♡ـرج💚
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍃قدری بیشتر برایمان بمان استاد! این جان‌ها هنوز خیلی تشنه موعظه‌های تکان دهنده‌ی آن لهجه شیرینند... 🔺برای شفای استاد فاطمی نیا یار بصیر و صریح رهبری دعا کنید. 💠@be_eshghe_agha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔅 پویش همگانی 🎬 «دعای فرج» 🔸لحظهٔ تحویل سال همه دعای فرج (الهی عظم البلاء) را به نیت تعجیل در فرج و رفع گرفتاری از مردم قرائت می‌کنیم. 🤲🏻بخوان دعای فرج را. دعا اثر دارد... 📥 دانلود با کیفیت بالا https://aparat.com/v/T1Q2q 📲لطفا تا می‌توانید کنید... 💠@be_eshghe_agha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌸مژده ای دل که مسیحا نفسی می‌آید که زِ انفاس خوشش بوی کَسی می‌آید 💐 سالِ نو با ظهورش بر شما مبارک باشد ان شاءالله... 💠@be_eshghe_agha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
45_Sheytan_Shenasi_Dar_Ghoran_Aminikhaah.ir.mp3
25.29M
🔴 5⃣4⃣ جلسه چهل و پنجم 🔸خواص بسم الله‌الرحمن‌الرحیم گفتن هنگام خوردن غذا 🔹آداب غذا خوردن 🔸کراهت غذای بازار 🔹چگونه فرد، فاسق می‌شود؟ 🔸عاقبت فاسق بودن 🎤استاد امینی‌خواه 💠@be_eshghe_agha
🗓روز سی و چهارم 🔸من شرح حال شهید افشردی(باقری) را می‌خواندم - به نظرم شرح حال ایشان یا یکی دیگر از همین شهدا بود - در آن‌جا ذکر شده بود که ایشان هر روز خطاهای خود را می‌نوشته؛ همین که در توصیه‌ی علمای اخلاق و در توصیه‌های بعضی از احادیث و این‌ها هم هست که خطاهای خودتان را بنویسید، 👈🏻هر شب خودتان را محاسبه کنید. 🔺او این چیزها را روی کاغذ می‌نوشته. ماها رومان نمی‌شود خودمان بنویسیم، روی کاغذ بیاوریم، علنی کنیم؛ ولو بین خودمان و کاغذ. او در یادداشت‌های خود نوشته بود که مثلاً من شب دیدم امروز این چند تا گناه را انجام دادم. 📚بیانات پس از اقامه نماز در جمع برخی ۱۳۹۰/۰۱/۲۳ ✨شبتون مهدوی✨ 💠@be_eshghe_agha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
استاد فرهمند - دعای عهد.mp3
1.54M
💚 📖دعای عهد ✨اللهمْ‌عَجِلْ‌لِوَلِیِڪ‌الفَـــࢪَج✨ 👇🏻 💠@be_eshghe_agha
📖 السَّلَامُ عَلَى رَبِيعِ الْأَنَامِ وَ نَضْرَةِ الْأَيَّام... ♦️ سلام بر تو ای مولایی که صفای آمدنت، زمستان دلها را بهار خواهد کرد و طراوت مهربانیت روزگار را نو. 💠@be_eshghe_agha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔸زیارت روز دوشنبه 🌹 امروز متعلق است به: 💎 امام حسن مجتبی علیه السلام 💎 امام حسین علیه السلام 🌷اذکار روز دوشنبه ➕یا قاضِیَ الْحاجات(۱۰۰مرتبه) ➕سبحان الله و الحمدلله(۱۰۰۰مرتبه) ➕یا لطیف(۱۲۹مرتبه) برای کثرت مال ✨اَللّهُــــمَّ عَجـِّــل لِوَلیِّــــکَ الفَـــــرَج 💠@be_eshghe_agha
🗓روز سی و پنجم 🔸امروز عهد کنیم برای شادی دل امام مهربان تا آخر شب تمام تلاش‌مون رو بکنیم که دلی را نشکنیم، چه با زبانم‌مون و چه با رفتارمون... 👈🏻به خودت قول بده تمام تلاشت را بکن! 🔺از خود خدا بخواه که کمکت کنه نگذار قولت شکسته شود، حتی پیش خودت! 💠@be_eshghe_agha
به عشق مهدی فاطمه (عج)
❇️تفسیر مناجات شعبانیه (شرح فراز چهارم)  (اِلهی اِنْ حَرَمْتَنی فَمَنْ ذَا الَّذی یَرْزُقُنی؟ وَ
❇️تفسیر مناجات شعبانیه (شرح فراز پنجم) (اِلهی اِنْ کُنْتُ غَیْرَ مُسْتَأْهِلٍ لِرَحْمَتِکَ فَاَنْتَ اَهْلٌ اَنْ تَجُودَ عَلَیَّ بِفَضْلِ سَعَتِکَ، اِلهی کَاَنّی بِنَفْسی واقِفَةٌ بَیْنَ یَدَیْکَ وَ قَدْ اَظَلَّها حُسْنُ تَوَکُّلی عَلَیْکَ فَقُلْتَ ما اَنْت َاَهْلُهُ وَ تَغَّمَدْتَنی بِعَفْوِک) در این فراز دوم امام علی علیه السلام درمناجاتش دو نکته مهم و لطیف عرفانی قابل تامل و رنگ را با ذات اقدس الهی درمیان می گذارد؛ 👈نکته اول؛ عرفانی، لطیف و زیبای در این فراز دوم این است امام العارفین علی علیه السلام ازحق تعالی درخواست می کند که در قیامت و در مقام محاسبه اعمال، به دلیل کمبود و نقصی که در اعمال بنده و عبدش وجود دارد باوی رفتار نکند چرا که بنده عاصی خود را دست خالی دیده و شایسته عفو وگذشت نمی بیند، بلکه ازموضع خدائیش که آمیخته از جود و رحمت واسعه است با عبدش معامله کند، و به بیان دیگر پیام و درسی عرفانی که این فراز درخود جا داده این است عبده و بنده وقتی که در برابر خدا می گیرد باید از حق تعالی مسئلت و درخواست کند که باوی آنگونه که شایسته حق تعالی است معامله کند چرا که اصل هستی بر پایه رحمت عامه خدا به وجو د آمده است نه به دلیل حقی که موجودات داشتند پس اگربنده خطاء کار صلاحیت عفو ندارد خدا با رحمت واسعه اش با او معامله کند نه آنگونه که عبدش هست، چراکه پرونده بنده پر از معصیت وخطاء است و در این محاسبه بنده خودرا بازنده می بیند، این همان نکته لطیفی است که در تمام مناجات و دعا های ماثوره از ائمه اطهار تکرارشده است، از همین رو امام‌ سجاد در دعای عارفانه ابوحمزه ثمالی اینگونه مناجات می کند و می گوید:  (مَولانا فَقَدْ عَلِمْنا ما نَسْتَوْجِبُ بِاَعْمالِنا وَ لکِنْ عِلْمُکَ فینا و عِلْمُنا بِاَنَّکَ لا تَصْرِفُناعَنْکَ وَ اِنْ کُنّا غَیْرَ مُسْتَوْجِبینَ لِرَحْمَتِکَ فَاَنْتَ اَهْلٌ اَنْ تَجُودَ عَلَیْنا وَ علی الْمُذْنِبینَ بِفَضْلِ سَعَتِکَ فَامْنُنْ عَلَیْنا بِما أَنْتَ أَهْلَهُ:مولای ما! ما می دانیم که به سبب اعمال ناشایست خود، چیزی جز محرومی از رحمتت را مستحق نیستیم، لکن اینکه تو به احوال ما و فقر و بیچارگی ماآگاهی و اینکه می دانیم که از درگاه فیضت محروم باز نمی گردیم، ما را به درگاه کَرَمت امیدوار می کند و اگر چه مستوجب رحمت تو نمی باشیم، اما توشایسته آنی که بر ما و گنه کاران به فضل و رحمتِ وسیعت، جود و بخشش کنی. پس تو به آنچه سزاوار بزرگواری توست بر ما احسان فرما.) و امام علی علیه السلام در این مناجات شعبانیه درخواستش همین است حق تعالی با رحمت واسعه اش نظر به عبدش داشته باشد هرچند اعمال بنده شایسته حضرتش نیست ازهمین رومی فرماید:((اِلهی اِنْ کُنْتُ غَیْرَ مُسْتَأْهِلٍ لِرَحْمَتِکَ فَاَنْتَ اَهْلٌ اَنْ تَجُودَ عَلَیَّ بِفَضْلِ سَعَتِکَ:معبود من! اگر من شایستگی دریافت رحمت تو را ندارم، از تو سزاوار است که با گشایش پهناورت بر من ببخشایی)) 👈نکته دوم؛ عرفانی بسیار لطیف وقابل تامل این است همانگونه که به حکم قرآنی درمسیرزندگی دنیوی یکی از اسباب موفقیت درامو مادی ومعنوی (توکل) بر ذات باریتعالی است، یعنی در دستیابی به هرکار مادی یامعنوی بعد از تلاش وهمت وبکار گرفتن اسباب ومسببات بایست نتیجه کار به ذات اقدس الهی سپرد، چراکه:((: «و مَنْ یَتَوَکَّلُ عَلَی اللّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ؛ هر که به خداوند توکّل کند، خدا او را کفایت می کند.:طلاق: ۳) 🔺درمسائل اخروی نیز باید این چنین بود که پس از اعتراف به لغزش ها وتوبه ازگذشته خویش، عفو وگذشت ازاین خطا ها درعالم آخرت را بایست به ذات اقدس الهی سپرد وبه وی توکل نمود، چراکه بعید است حق تعالی باان رحمت واسعه اش عبد این چنینی را دراین لحظه سخت که محتاج به عفو اوست مورد عفو قرار ندهد ازهمین رو امام‌ العارفین علی علیه السلام دراین فراز ازمنا جات شعبانیه اینگونه مناجات می کند:(اِلهی کَاَنّی بِنَفْسی واقِفَةٌ بَیْنَ یَدَیْکَ وَ قَدْ اَظَلَّها حُسْنُ تَوَکُّلی عَلَیْکَ فَقُلْتَ ما اَنْت َاَهْلُهُ وَ تَغَّمَدْتَنی بِعَفْوِک: معبود من! می بینم که نزدیک است نفس من در محضرت و رو در روی تو قرار گیرد، در حالی که بر نفس من نیکویی توکلم بر تو، سایه افکنده است. تو هر آنچه که سزاوار است می گویی و مرا در عفو و چشم پوشی خود غرق می کنی.) 💠@be_eshghe_agha
❇️تفسیر مناجات شعبانیه شرح فراز ششم اِلهی اِنْ عَفَوْتَ فَمَنْ اَوْلی مِنْکَ بِذلِکَ وَ اِنْ کانَ قَدْدَنا اَجَلی وَ لَمْ یُدْنِنی مِنْکَ عَمَلی فَقَدْ جَعَلْتُ الْاِقْرارَ بِالذَّنْبِ اِلَیْکَ وَسیلَتی دراین فراز ازمنا جات شعبانیه دونکته عرفانی لطیف را امام العارفین امام علی علیه السلام درقالب مناجات بیان فرمودند: 👈۱- خداوندشایسته دربخش وعفو بندگان نکته اول؛ لطیف عرفانی وبسیار پرمعنا دراین فراز ازمنا جات شعبانیه این است اگرچه سفیدی موی سرو صورت، تبش قلب، فشار خون، ناتوان بلندشدن ازجا نشانه نزدیکی مرگ است دیگر راهی برای جبران خطاء ازگذشته باقی نمانده است ولی عفو حق تعالی آخرین امید است و اگر عفو کردن ازخطاء، از بندگان نسبت به یکدیگر ارزش است پس چه کسی اولی تر وشا یسته تر ازخدا است که عبد گناهکاری که اعتراف به قصورداردو کارهایی که می توانست انجام بدهد کوتاهی کرده انجام نداده است واعتراف به تقصیردارد یعنی واجباتی که می توانست انجام بدهد نداد، و محرماتی که می توانستمرتکب نشود جرئت پیداکرده انجام داده است مورد عفو وبخشش خودش قرار دهد، چراکه ازگناه بند ضرری متوجه حق تعالی نشده است، واز تنبیه ومجازات بنده هم چیزی براو حق تعالی افزوده نمی شود، وازمجازات بنده هم لذتی نمی برد پس اوست که دارا ی رحمت واسعه است، واولی درعفو وبخشش بنده می باشد، ازهمین رو دراین فراز از مناجات شعبانیه امام علی علیه السلام می فرماید:(اِلهی اِنْ عَفَوْتَ فَمَنْ اَوْلی مِنْکَ بِذلِکَ:معبودِ من! اگر از من درگذری چه کسی از تو شایسته تر به گذشت می باشد))  👈۲- اعتراف به قصور و تقصیر نکته دوم؛ هرچند ازدید گاه اسلامی اعتراف وابراز گناه درنزد دیگران مورد مذموم است‌‌؛ ولی در پیشگاه ذات باریتعالی اعتراف به گناه نه تنها مذمت نشده است، بلکه این اعترا فات به گناه پیش از رسیدن مرگ موجب حسن عاقبت وزمینه صفای باطن وتحول درونی را فراهم می کند،وبه این معنا که گنه کار درمقام توجیه وفراافکنی نیست ونمی خواهد همه این خطاء ها را به حساب مقدرات الهی بگذارد مسؤلیت همه انهار ا به عهده می گیرد چون می داند خداوند برهمه امور واقف واگاه است پس توفیق اعتراف به گناه درخلوت باخدااولین گام به قرب الهی است ونشان می دهد که شخص تاچه میزان معرفت به حق تعالی دارد که خوداعتراف به گناه وتوجیه نکردن را وسیله ای برای قرب به حق تعالی می داند، ازهمین رو امام‌ علی علیه السلام می فرماید اگر اعمال دیگرم نتواند مرابه تو نزدیک کند من اعتراف به گناه پیش ازمرگ را وسیله ای برای تقرب قرار می دهم: (وَ اِنْ کانَ قَدْدَنا اَجَلی وَ لَمْ یُدْنِنی مِنْکَ عَمَلی فَقَدْ جَعَلْتُ الْاِقْرارَ بِالذَّنْبِ اِلَیْکَ وَسیلَتی.:واگر عمرم به سر رسیده باشد و هنوز عملم موجبِ قُرب به تو نشده باشد اقراربه گناهانم را نزد تو وسیله و دستاویزِ قُربِ به سمت تو قرار می دهم. ) 💠@be_eshghe_agha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⁉️چگونه مال خود را برکت دهیم؟! 💠@be_eshghe_agha
❇️ تفسیر مناجات شعبانیه شرح فراز هفتم) (اِلهی قَدْ جُرْتُ عَلی نَفْسی فِی النَّظَر لَها فَلَها الْوَیْلُ اِنْ لَمْ تَغْفِرْ لَها.، الهی لَم یَزَلْ بِرُّکَ علیَّ ایّامَ حَیاتی فلا تَقْطَع برَّکَ عنّی فی مَماتی، الهی کیفَ آیِسُ مِنْ حُسْنِ نَظَرِکَ لی بعدَ مَماتی و اَنْتَ لم تُوَلِّنی الاّ الجمیلَ فی حیاتی. ) در این فراز هفتم از مناجات شعبانیه؛ امام علی علیه السلام چند نکته زیبا، لطیف و نورانی در مناجات خود با حق تعالی درمیان می‌گذارند؛ ۱-(تسویف درعمل)  👈نکته‌ اول؛ بسیار قابل تامل در این فراز ((تسویف درعمل)) است که زیان بارترین عمل در حیات دنیوی انسان است که پیوسته گرفتار آن می باشد و مقصود تسویف در عمل این است که انسان به دلیل وسوسه های شیطانی و بی همتی کاری که باید در زمان خودش انجام بدهد انجام ندهد و به تأخیر بیندازد، مماطله و امروز و فردا کند و کار امروز را به فردا موکول کند، از موارد روشن تسویف غفلت از توبه و کوتاهی کردن در تهذیب نفس است که انجام این فریضه مهم را به تاخیر بیندازد تا فرصت از دست برود و این بدترین ظلمی است بندگان خدا به خودشان می کنندامام صادق(ع) می-فرمایند: «فتدارک ما بقی من عمرک و لا تقل غداً أو بعد غد، فإنّما هلک من کان قبلک بإقامتهم علی الأمانی و التسویف حتی أتاهم أمرالله بغتهً و هم غافلون»(بحار الأنوار ج‏۷۶،) :پس ما بقی عمر خویش را دریاب و مگو فردا یا پس فردا؛ زیرا کسانی که قبل از تو می¬زیستند، به سبب دو چیز هلاک شدند: یکی باقی ماندنشان بر آرزوها، و دیگری امروز و فردا کردن¬ها، تا اینکه (مرگ و) امر خدا ناگهانی آنان را گرفت؛ در حالی که آنان در غفلت به سر می‌بردند) امام خمینی (ره) در همین راستا می فرمایند: «از مکاید بزرگ شیطان و نفس خطرناک‏تر از آن، این است که به انسان وعده اصلاح در آخر عمر و زمان پیری می‏دهد، و تهذیب و توبه الی الله را به تعویق می‏اندازد برای زمانی که درخت فساد و شجره زقوم قوی شده، و اراده و قیام به تهذیب نفس، ضعیف بلکه مرده است.» مولوی هم درمثنویش برای کسانی که توبه و تهذیب نفس را به آینده موکول می‏کنند مثال زیبایی آورده ومی گوید: توکه می گویی فردا این بدان               که به هرروزی که می‌گوید زمان  آن درخت بد، جوان‏تر می‏شود             وین کننده، پیر و مضطر می‌شود خاربن هر روز و هر دم سبزتر           خارکن هر روز زار و خشک‏تر او جوان‏تر می‏شود تو پیرتر                 زود باش و روزگار خود مبر از همین رو امام علیه السلام در این فراز می فرمایند: (اِلهی قَدْ جُرْتُ عَلی نَفْسی فِی النَّظَر لَها فَلَها الْوَیْلُ اِنْ لَمْ تَغْفِرْ لها: معبود من بر نفس خویش ستم کردم در اینکه برای تکاملش، امروز و فردا نمودم، پس وای به حالش اگر او را نیامرزی.))
((حسن ظن داشتن به رحمت الهی))  👈نکته دوم؛ ظريف عرفانی در این فراز ازمناجات این است انسان به حکم این آیه قرآنی: (يا أَيُّهَا النَّاسُ أَنْتُمُ الْفُقَراءُ إِلَى اللَّهِ وَ اللَّهُ هُوَ الْغَنِيُّ الْحَمِيد:فاطر:۳۵) 🔸 بقاء فقیر مطلق است و سخت وابسته به حق تعالی می باشد، چرا که عدم و نیستی بوده، حق تعالی او را خلق کرده و آفریده است، در بقاء نیز چون حق تعالی از سر جود نیازها و خواسته مادی و معنوی انسان را تامین کرده‌ توانسته به حیاتش ادامه دهد، این بذل نعمت و گستردگی رحمت در دنیا موجب شده که به شدت به حق تعالی حسن ظن پیداکند که در آخرت و در آن لحظه ای که بنده امیدش از همه جا قطع است حق تعالی به مراتب بیشتر ازدنیا از وی دستگیری نماید چرا که رسول اعظم(ص) فرمود: (( اِنَّ لِلّه مِائَةَ رَحْمَةٍ اَنْزَلَ مِنْها رَحْمَةً واحِدَةً بَیْنَ الْجِنِّ وَ الْاِنْسِ وَ الطَّیْرِ وَالْبَهائِمِ وَالْهَوامِّ فَبِها یَتَعاطَفُونَ وَ بِها یَتَراحَمُونَ، وَ اَخَّرَ تِسْعا وَ تِسْعینَ رَحْمَةً یَرْحَمُ بِهاعِبادَهُ یَوْمَ الْقِیامَةِ. خداوند، از صد قسمت رحمتش، فقط یک قسمت را در دنیا به جن و انس، پرندگان، حیوانات و حشرات عطا کرده است، تا بین خود با محبت و مهربانی زندگی کنند و نود و نه قسمت دیگر را در آخرت به بندگان خویش اختصاص خواهد داد.))  از همین رو امام‌ علی علیه السلام اینگونه مناجات می کند: 🔹((الهی لَم یَزَلْ بِرُّکَ علیَّ ایّامَ حَیاتی فلا تَقْطَع برَّکَ عنّی فی مَماتی، الهی کیفَ آیِسُ مِنْ حُسْنِ نَظَرِکَ لی بعدَ مَماتی و اَنْتَ لم تُوَلِّنی الاّ الجمیلَ فی حیاتی: معبود من، خیر گسترده ات، همواره در ایام حیاتم بر من جریان دارد، این خیرگسترده ات را بعد از موتِ من، از من دریغ مدار! معبود من! چگونه از احسان تو پس از مرگم ناامید گردم وحال آنکه درزمان حیاتم جز به نیکی رفتار نکرده ای))  💠@be_eshghe_agha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❓چه کسانی قیامت حسرت می‌خورند؟ 💠@be_eshghe_agha
🗓روز سی و پنجم 🔸آیت الله مرندی: ✍🏻استاد ما سید علی قاضی، اهل کرامت بود، خدمت امام زمان(عج) تشرف داشت. 🔹کم حرف و کم خواب و کم غذا بود. بسیار اهل مراقبه مخصوصا مراقبه از زبان‌ بود. 💠@be_eshghe_agha
❇️تفسیر مناجات شعبانیه شرح فراز هشتم)  ((اِلهی تَوَلَّ مِنْ اَمْری ما اَنْتَ اَهْلُهُ وَعُدْ عَلَیَّ بِفَضْلِکَ عَلی مُذْنِبٍ قَدْ غَمَرَهُ جَهْلُهُ)) دراین فراز هشتم از مناجات شعبانیه دو تقاضای معنوی قابل تأمل و درنگ وجود دارد که امام العارفین علی علیه السلام از از حق تعالی طلب کرده و مسئلت می نماید؛   ۱-((تدبیر امور را به خدا سپردن))  👈درخواست اول؛ این است به حکم آیه مبارکه :((كُتِبَ عَلَيْكُمُ الْقِتالُ وَ هُوَ كُرْهٌ لَكُمْ وَ عَسى‌ أَنْ تَكْرَهُوا شَيْئاً وَ هُوَ خَيْرٌ لَكُمْ وَ عَسى‌ أَنْ تُحِبُّوا شَيْئاً وَ هُوَ شَرٌّ لَكُمْ وَ اللَّهُ يَعْلَمُ وَ أَنْتُمْ لا تَعْلَمُونَ‌:جهاد بر شما مقرّر شد، در حالى كه براى شما نا خوشایند است و چه بسا چيزى را ناخوش داريد، در حالى كه خير شما در آن است و چه بسا چيزى را دوست داريد،= در حالى كه ضرر و شرّ شما در آن است. و خداوند (صلاح شما را) مى‌داند و شما نمى‌دانيد.)) به دلیل دانش محدودی که انسان دارد و باطن امور را نمی بیند بسیاری از امور را فکر می کند که به مصلحت است انجام می دهد ولی بعد کشف می شود که به هیچ وجه به مصلحت او نبوده است، و همچنین بسیاری از امور راف کر می کند که به مصلحت او نیست و آن را انجام نمی دهد و ترک می کند بعد کشف می شود که به مصلحت وی بوده، در این فراز از مناجات از حق تعالی درخواست می شود که حق تعالی که عالم به مصالح و مفاسد امور است توجه به بنده اش نموده و خود تدبیر سرنوشت امور را به عهده بگیرد تا سعادت دنیا وآخرت بنده ضعیفش تامین شود از همین رو امام‌ العارفین می فرماید: (اِلهی تَوَلَّ مِنْ اَمْری ما اَنْتَ اَهْلُهُ :معبود من تدبیر امورم را آن گونه که شایسته توست به انجام رسان،) 
(امید به تفضل الهی داشتن))  👈درخواست دوم؛ در این مناجات این است بنده درخواست می کند گناهانی که بنده به دلیل جهل و نادانی در تمام عمرش مرتکب شده است حق تعالی تفضل نموده و مورد عفو قرار دهد از همین رو امام‌ العارفین در مناجاتش می فرماید: ((وَعُدْ عَلَیَّ بِفَضْلِکَ عَلی مُذْنِبٍ قَدْ غَمَرَهُ جَهْلُهُ: و فضل خود را به گنهکاری که غریقِ امواج جهالت است، بازگردان 💠@be_eshghe_agha