فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🤲🏻💔مواظب دستت هستی ؟
با پُست ، خونه و ماشین عوضش نکردی ؟
🥀⚘🍁
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دسته عزاداری برای اولین بار در ژاپن
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یا اباعبدالله !!
خیطمون نکن...
⭕️ گناه یا گناهکار؟
🔹 مجالس حسینی از بهترین فرصتها برای توبه و پاکی از گناه است و به همین دلیل باید گناهکاران را به جلسات روضه و ذکر مناقب و مصائب اهل بیت دعوت کرد :
▪️درب مجالس حسینی به روی اهالی دروغ و غیبت ، دزدان ، شرابخواران ، بی حجابان و در یک کلمه گناهکاران باز است ...
❇️ اما این مجالس جای دروغ و غیبت و شرابخواری و دزدی و بی حجابی نیست!
نه شرابخوار حق دارد با بطری شراب وارد این مجالس شود و نه بی حجاب اجازه دارد بدون رعایت پوشش و حریم شرعی پا به این مجالس بگذارد!
❇️ هیاتها و روضه ها جای گناهکاران است اما مکان گناه نیست! آنها که این روزها برای ورود زنان و دختران بی حجاب به مجالس حسینی گریبان می درند نمی فهمند و یا نمی خواهند بفهمند که این مجالس، جای ترک حرام است و نه مکان ارتکاب آن !
▪️وقتی زنان معتقد مسیحی و یهودی برای ورود به کلیسا و کنیسه از روسری و..استفاده می کنند چرا باید یک بی حجاب اجازه پیدا کند وارد مجلس عزای سیدالشهدا (ع) شود؟ آیا حرمت و قداست این مجالس از کنیسه و کلیسایِ، یهود و نصاری کمتر است؟
❇️ به نظر مدافعان ورود زنان بی حجاب به هیاتها و تکایا،امام زمان ( عج) به عنوان صاحب اصلی این مجالس ، موافق ارتکاب حرام و مخالفت با شریعت ( بی حجابی ) در این مجالس اند؟
✍ دکتر کوشکی
📲 فضائلی: خسارتهای فتنهٔ ۸۸ با خلق یک صحنهٔ تصادفی کمرنگ نمیشود
🔹عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب: خسارتهای سنگین مادی و معنوی فتنهٔ ۸۸ فراموش نمیشود و افراطیون یک جريان نمیتوانند با خلق یک صحنه یا بهرهبرداری از یک صحنهٔ تصادفی و ناخواسته، نقش عوامل مؤثر در آن فتنه را کمرنگ یا محو نمایند.
🔸بعضی رسانهها از تصویر یکی از سران فتنه در کنار مسئول دفتر رهبر انقلاب در مراسم تشییع آیتالله صانعی سوءاستفادهٔ سیاسی کرده بودند.
@Farsna
جلسه اول اسد آباد.m4a
10.15M
هوالصادق
☝️فایل صوتی سخنرانی:
حجت الاسلام زارع؛
❇️ موضوع:
«بازخوانی مختصات خود»
«جلسه اول»
مکان:
مسجد حضرت علی ابن ابی طالب علیه السلامِ شهرستان اسد آباد
زمان : شب دوشنبه ۶ محرم
خلاصه بحث:
با این سئوال باید مدام مختصات خود را بازخوانی کنیم تا نسبتمون با حوادث پیرامونمون معلوم شود ودر تاریخ گم نشویم!
اسلام مبتنی بر فهم چهار بنیان است
۱- بعثت
۲- غدیر
۳- عاشورا
۴- ظهور
✅ بعثت مبنای ما است، با غدیر در مدار ولایت مدار قرارمیگیریم، عاشورا عبرت است و ظهور تکلیف!
#دانشجوی_مشروطی
May 11
جلسه دوم اسد آباد.m4a
11.16M
هوالصادق
☝️فایل صوتی سخنرانی:
حجت الاسلام زارع؛
«جلسه دوم»
❇️ موضوع:
«بازخوانی مختصات خود»
مکان:
مسجد حضرت علی ابن ابی طالب علیه السلامِ شهرستان اسد آباد
زمان : شب سه شنبه ۷ محرم
✅خلاصه بحث:
ماکی هستیم و الآن کجای تاریخ ایستاده ایم ؟!
فلسفه و کارکرد دین هدایت است از صفر تولد تا صد سعادت بشر!
ما در حقیقت ادیان نداریم دین حق همان اسلام است که جامع ترین نسخه هدایت بشر میباشد و در بعثت محقق شده و برای تحقق این حقیقت همه انبیاء الهی مبعوث شده اند و هزینه های تحقق اسلام رنج و مجاهدت همه انبیاء الهی هستند که در نهایت با مجاهدت و غصه های پیامبر خاتم (ص) به این جامعیت رسید و بوسیله ولایت دین خدا تضمین شد و نعمت کامل شد و اسلام بطورکلی بر مدار ولایت از آفتها مصون ماند، ولی عاشورا پیامد میزان غفلت از غدیر میباشد.
لذا عاشورا مهم ترین مقطع عبرت آموز تاریخ بشریت است، و ظهور تکلیفی میباشد مبتنی بر حقیقت بعثت و غدیر و تجلی عبرت آموز در عاشورا .
#دانشجوی_مشروطی
May 11
جلسه سوم اسدآباد.m4a
10.6M
هوالصادق
☝️فایل صوتی سخنرانی:
حجت الاسلام زارع؛
«جلسه سوم»
❇️ موضوع:
«بازخوانی مختصات خودمان»
مکان:
مسجد حضرت علی ابن ابی طالب علیه السلامِ شهرستان اسد آباد
زمان : شب چهار شنبه ۸ محرم ۱۴۰۲
✅خلاصه بحث:
شور باید مبتنی بر شعور باشد و إلا شور خالی سایرمکاتب هم دارند!
ما کی هستیم و الآن کجای تاریخ ایستاده ایم ؟!
فلسفه و کارکرد دین هدایت است از صفر تولد تا صد سعادت!
ما باید تاریخ و گذشته خود را بازکاوی کنیم تا هویت و جایگاه واقعی خود را پیدا کنیم
مبنای عاشورا بعثت است و فلسفه بعثت اهمیت و عظمتِ هدایت بشر است.
استمرار و پایداری دین خدا توسط ولایت در غدیر تضمین شد ولی غفلت از این مهم حادثه تلخ و عبرت آموزی مانند عاشورا را خلق کرد.
اگر حقیقت عاشورا و دلایل و اسباب و علل این رویداد عبرت آموز خوب فهمیده شود تکلیف ما نسبت به ظهور روشن میشود.
عاشورا را باید مانند شهدا فهمید، شهدا مترجمان و مفسران عملی عاشورا بودند.
#دانشجوی_مشروطی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥سخنان #حمید_علیمی درباره سپاه، بعد از برقراری هیئتش
🔺علیمی: والله بچههای سپاه خیلی برامون زحمت کشیدن تا مجلس روضهمون برقرار بشه.
پ ن :
اقای علیمی امیدواریم قدردان این لطف نظام باشید و دوباره شبهه افکنی و تفرقه اندازی نکنید.هر چند که تجربه ثابت کرده متاسفانه ظرفیت لازم رو ندارید و تحت القائات افراد خاص قرار می گیرید.
May 11
⚫️اگر زینبی روایت نکنیم...
1⃣یکم. هرجا جنگ فیزیکی بوده، پیش از آن جنگ روایت ها شکل گرفته است. آمریکا به عراق حمله کرد؛ به بهانه نابودی سلاح کشتارجمعی. به افغانستان حمله کرد به بهانه 11 سپتامبر. صدام به ایران حمله کرد به بهانه نقض یک توافقنامه بین المللی.
بهانه یعنی چی؟ یعنی روایتی از واقعیت که بتواند افکار عمومی را مجاب کند که این هجمه فیزیکی مشروع است.
کربلا نیز همین بود...
2⃣دوم. زمانه ای را که کربلا ساخت مرور کنید...
شهادت امام حسن و نقض صلح نامه و سب امیرالمومنین و جلوگیری از تفسیرقرآن و ترویج عقاید دروغین مثل جبر و بدعت های آشکار و نصب منافقین در پست های کلیدی و در انتها تلاش برای بیعت گرفتن از تک تک مسلمانان تا همه زشتی ها را رسمیت ببخشد.
معاویه همه ابزارهای جنگ روانی را بکار بست؛ از تطمیع تا تهدید و تحمیق تا سفیدنمایی خود تا خوارانگاری اهل بیت تا شعارهای دروغین تا شایعه ها و ...
به بخش هائی از ادبیات نامه معاویه توجه کنید که چطور برای تحمیق دیگران به سیدالشهدا می نویسد: "تقوا پیشه کن و با خویشاوندان خود جنگ نکن...از تو انتظار نداشتم چنین کنی. ...تو داری نقص عهد می کنی. ...خود را خوار نکن"
خلاصه اقدامات روانی معاویه وارونه نمائی حقایق بود. چنان تصویری از امیرالمومنین ساخته بود که مردم از فرزندانش نیز کینه گرفتند... تا عاشورا رقم خورد...
3⃣سوم. خطبه منا را ببینید...
خطبه سیدالشهدا دو سال قبل از عاشورا. حضرت در آنجا در میان 700 نفر از صحابه و تابعین سخن گفتند. 2 بند در این خطبه می درخشد. یکی شناساندن ماهیت انحرافی بنی امیه و دیگر انذار و هشدار به علما و خواص. فرمودند چرا مقابل ظلم ها ساکتید؟ بانی ظلم به ضعفا شمائید...شمایی که امربه معروف و نهی از منکر نمی کنید...
4⃣چهارم. مخاطبان جنگ روانی معاویه را ببینید...
مردم کوفه و شام. اما ایندو متفاوت بودند. مردم شام به شدت دنیاگرا و جاهل و بی قید. اما مردم کوفه نه. مردم کوفه ظاهرا اهل دین بودند اما بی طرف. جامعه ای نیم بند که می خواستند نه با باطل باشند و نه حق. به تعبیر امروزی ها مذهبی سکولار و صورتی و عافیت اندیش و محافظه کار.
5⃣پنجم. شد آنچه نباید می شد...اما همچنان جنگ روایت ها.
خلاصه تقابل رسانه ای ابن زیاد و یزید مقابل اسرا چنین بود: شکست خورید و این شکست یعنی مغضوب خدائید. خواستند بگویند قلت و مصائب بر حسینیان نشانه باطل بودن و فتوحات ظاهری یزیدیان نشانه حق بودن است.
این دست اقدامات برای تان امروزی نیست؟ بماند. اما ما رایت الا جمیلا مقابل همین دسیسه بود. نفرمود زیبایی دیدم. فرمود جز زیبایی ندیدم. یعنی همه این بالاها و مصائب برای ما جز پیروزی نبود و چنان شرح داد که در تاریخ بماند و دست به دست شود تا امروز...آن حسینی را که دشمن کشت پیش چشم دوست/ چشم دشمن کور اینک عالمی مجنون اوست
سبک روشنگری حضرت زینب و امام سجاد در دو شهر کوفه و شام و در مجالس یزید و ابن زیاد متفاوت بود. در کوفه هشداردهنده تا از خواب غفلت بیدار شوند و اما در شام آگاهی دهنده تا حجاب خرافات و جهل ها برداشته شود؛ این نیز مهمترین درس جنگ روایت ها یعنی مخاطب شناسی است.
در هردو مجلس عده ای می گریستند. اما در کوفه جماعتی کمر به جبران بستند و در مجلس یزید گروهی جدا شدند و مجلس ختم و عزا گرفتند ...و اینطور شد که کربلا در کربلا می ماند اگر زینب بود.
6⃣ششم و در نهایت. و اگر زینبی روایت نکنیم...
در جنگ روایت ها شکست بخوریم باز هم خون ها ریخته می شود. خون عجمیان ها و آرمان ها و رضازاده ها و زینال زاده ها ثمره تسلط موقت روایت دشمن در فضای مجازی بود. برخی مسخ شدند و خون بهترین ها را ریختند.
و اما غلبه دشمن در جنگ روایت ها آنجا شکل می گیرد که اهل خرد و علما و خواص سکوت کنند. ببینند و بگذرند. خطبه منا خاطرتان هست؟ همان. اینجاست که در مارپیچ سکوت خواص، اوباش بپا می خیزند و تلقی قدرت و تسلط برای جبهه باطل می سازند و دو جماعت جاهل(غرب زده و شامی مسلک) و جماعت وسط باز(حزب اللهی سکولار و کوفی صفت) نیز همراهی می کنند. اینجاست که خون ها ریخته می شود. خون بهترین ها. حتی خون انسان کامل. چه بخواهیم و نخواهیم.
لب کلام؛
هرکس هرجا هست قیام کند. قیام امروز روایت حق است و منحصر به رسانه ها و منبری ها نیست. جنگ روایت ها جنگ توده هاست. هرکس هرجا نشسته، بایستد...واگرنه عاشوراها رقم می خورد. پایان پیام.
همشهری
@mahdian_mohsen
جلسه چهارم اسدآباد.m4a
13.78M
هوالصادق
☝️فایل صوتی سخنرانی:
حجت الاسلام زارع؛
«جلسه چهارم»
❇️ موضوع:
«بازخوانی مختصات خودمان»
مکان:
مسجد حضرت علی ابن ابی طالب علیه السلامِ شهرستان اسد آباد
زمان : شب پنج شنبه ۹محرم ۱۴۰۲
✅خلاصه بحث:
شور باید مبتنی بر شعور باشد و إلا شور خالی سایرمکاتب هم دارند!
ما کی هستیم و الآن کجای تاریخ ایستاده ایم ؟!
فلسفه و کارکرد دین هدایت است از صفر تولد تا صد سعادت!
ما باید تاریخ و گذشته خود را بازکاوی کنیم تا هویت و جایگاه واقعی خود را پیدا کنیم
مبنای عاشورا بعثت است و فلسفه بعثت اهمیت و عظمتِ هدایت بشر است.
استمرار و پایداری دین خدا توسط ولایت در غدیر تضمین شد ولی غفلت از این مهم حادثه تلخ و عبرت آموزی مانند عاشورا را خلق کرد.
اگر حقیقت عاشورا و دلایل و اسباب و علل این رویداد عبرت آموز خوب فهمیده شود تکلیف ما نسبت به ظهور روشن میشود.
عاشورا را باید مانند شهدا فهمید، شهدا مترجمان و مفسران عملی عاشورا بودند.
#دانشجوی_مشروطی
هوالصادق
☝️فایل صوتی سخنرانی:
حجت الاسلام زارع؛
«جلسه پنجم و ششم»
❇️ موضوع:
«بازخوانی مختصات خودمان»
مکان:
مسجد حضرت علی ابن ابی طالب علیه السلامِ شهرستان اسد آباد
زمان : شب جمعه وشنبه(شب عاشورا) ۱۰ و ۱۱ محرم ۱۴۰۲
✅خلاصه بحث:
شور باید مبتنی بر شعور باشد و إلا شور خالی سایرمکاتب هم دارند!
ما کی هستیم و الآن کجای تاریخ ایستاده ایم ؟!
فلسفه و کارکرد دین هدایت است از صفر تولد تا صد سعادت!
ما باید تاریخ و گذشته خود را بازکاوی کنیم تا هویت و جایگاه واقعی خود را پیدا کنیم
مبنای عاشورا بعثت است و فلسفه بعثت اهمیت و عظمتِ هدایت بشر است.
استمرار و پایداری دین خدا توسط ولایت در غدیر تضمین شد ولی غفلت از این مهم حادثه تلخ و عبرت آموزی مانند عاشورا را خلق کرد.
اگر حقیقت عاشورا و دلایل و اسباب و علل این رویداد عبرت آموز خوب فهمیده شود تکلیف ما نسبت به ظهور روشن میشود.
عاشورا را باید مانند شهدا فهمید، شهدا مترجمان و مفسران عملی عاشورا بودند.
#دانشجوی_مشروطی
نمایندگان محترمی که در دفاع از جایگاه مجلس در مواجهه با نامه معاون وزیر کشور آنچنان برخورد و مطالبهای را برای برکناری او از خود نشان دادند، نسبت به یک نمایندهی هتاک که حیثیت مجلسِ "انقلابی" را زیر سوال برده، چه واکنشی خواهند داشت؟
✍️ وحید یامین پور 🇮🇷
🏴 @Roshangari_ir
روبیکایجدید: Rubika.ir/roshangari_ir