4_5956547180540986682.mp3
2.76M
🎙بهترین ماشین هم بخری کیفش یک هفته است
#عاقبتاندیشی
🎤 حجت الاسلام #پناهیان
🎵فایل صوتی ۵۱
ظهور بسیار نزدیک است
اللهم عجل لولیک الفرج
4_5956215119439463705.mp3
4.21M
🎙بذر افشانی مزرعه دل
🎤 آیت الله #ناصری
🎵فایل صوتی ۵۲
ظهور بسیار نزدیک است
اللهم عجل لولیک الفرج
15.77M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#پیشنهادی
🎬 جریان تاجر چوب و ضریح علی بن موسی الرضا (ع)
🎤 #صابر_خراسانی
✨ #امام_رضا (ع)
🔰کانال سخنرانی کوتاه وشنیدنی🔰
ظهور بسیار نزدیک است
اللهم عجل لولیک الفرج
4_5952024777546794732.mp3
2.66M
🎙داستان حاجی الماسی
🎤 حجت الاسلام #دشتی
🎵فایل صوتی ۴۹
ظهور بسیار نزدیک است
اللهم عجل لولیک الفرج
4_5954295380727301247.mp3
7.42M
🎙داستان فرش فروش با انصاف
🎤 حجت الاسلام #انصاریان
🎵فایل صوتی ۵۰
ظهور بسیار نزدیک است
اللهم عجل لولیک الفرج
15.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹 ترک گناه
استاد #رائفیپور
ظهور بسیار نزدیک است
اللهم عجل لولیک الفرج
♦️دراز گوش ها
این روزها، شاهد وجود چالش هایی در بعضی از محافل علمی، هنری ، مدارس، دانشگاهها ، سینماها و... نسبت به آرمانهای انقلاب اسلامی هستیم .
برای ورود به این بحث، لازم است:
مروری به مشخصات اصلی انقلاب اسلامی داشته باشیم، تا به اصلی ترین علت این چالش واقف شویم.
- ذات انقلاب اسلامی ایران ؛
ایدئولوژی و جهان بینی مبتنی بر اصول ، قواعد ، ارزش ها، اخلاق و فرهنگ ایرانی- اسلامی است.
- پرچم انقلاب اسلامی:
کتاب است .
- سربازان انقلاب اسلامی؛
معلمین ، اساتید دانشگاهها، دانشجویان ، طلبه ها، اصحاب فرهنگ، علم، قلم ، سخن ، منبر، معرفت ، هنر و سینما هستند.
سربازان انقلاب اسلامی، همواره در جلوترین و خطرناکترین سنگر انقلاب اسلامی مشغول بخدمت هستند.
- سلاح انقلاب اسلامی؛
کتاب ، قلم ، زبان، فیلم و محصولات فرهنگی است.
- میدان مورد علاقه انقلاب اسلامی ؛
مدارس، مساجد ، دانشگاه ها ، حوزه های علمیه ، سالن های تئاتر و سینما و ...
- معیارهای سنجش:
انقلاب اسلامی بدلیل ماهیت علمی و مکتبی ان، بر دوش معلمین و فرهنگیان و اهالی هنرو... در سطوح مختلف حمل میشود،
هرگاه تعداد شهدای معلمین آموزش و پرورش، اساتید دانشگاهها ، حوزه های علمیه ، اهالی سینما ، تلویزیون ، تئاتر و... در جنگ با معاندین اسلام و انقلاب و این سرزمین، از تعداد شهدای نیروهای مسلح و مدافعین مرزها ، امنیت و سلامت ما بیشتر بود ،
این یعنی این سربازان در جایگاه خود درست قرار گرفته و به وظایف خود درست عمل میکنند.
هرگاه لبه تیز دشمنان انقلاب اسلامی ، سایر اقشار و ارکان حاکمیتی را مورد هدف قرار داده اند ، یعنی در بخش فرهنگی نظام، اختلالات جدی وجود دارد.
- برآورد وضعیت؛
در ساختار اکثر جوامع ، مشاغلی شکل گرفته است ، بنام فرهنگیان، دانشگاهیان ، اصحاب هنر ، سینما ، رسانه و...
ماهیت ذاتی ماموریت آنها؛
پرورش و پاسداری از مشخصات و مختصات، امتیازات، برتری ها ، اهداف و... بنیادی مردم ونظام ، در همه ابعاد سیاسی ، فرهنگی ، نظامی ، هنری ، علمی، صنعتی و... است .
عناصر فعال در این عرصه و ماموریت ، به دوسته تقسیم میشوند:
دسته اول؛
- عده ای که از حیث اعتقادی و رفتاری، اخلاقی و... همسو با نقش خود هستند .
با اعتقاد وارد این حوزه ها شده اند .
بر همین اساس؛ زندگی میکنند ، می جنگند ،مسئولیت می پذیرند ، حرف می زنند ، می نویسند، کار و تلاش میکنند، درس میدهند ، فیلم بازی میکنند. محصولات فرهنگی تولید میکنند و...
- دسته دوم؛
افرادی هستند که محافل علمی، آموزشی، هنری ، فرهنگی و... را برای گذران زندگی خود انتخاب کرده اند .
این نظام یا نظام دیگر، این سرزمین یا سرزمین دیگر ، این فرهنگ یا فرهنگ دیگر ، این کار یا کار دیگر ، این رفتار یا رفتار دیگر و... برای آنها تفاوتی ندارد.
ارزشهای ایرانی - اسلامی ، فداکاری ، منافع ملی و... برای آنها هویتی ندارد.
در هر شغل وجایگاهی که هستند، هر شخصیت و رفتاری که دارند و...
هیچ شباهتی و توافقی و ارتباطی با ذات و شخصیت آنها ندارد .
خدای متعال در وصف این گروه می فرماید ؛
بسم الله الرحمن الرحیم
مَثَلُ الَّذينَ حُمِّلُوا التَّوْراةَ ثُمَّ لَمْ يَحْمِلُوها کَمَثَلِ الْحِمارِ يَحْمِلُ أَسْفاراً بِئْسَ.
مثل کسانی که ( دانش علم و عمل و ابلاغ ) تورات بر دوش آنها نهاده شد ، سپس آن را بر دوش نکشیدند، مثل درازگوشی است که کتاب هایی چند بار می کشد، اما بهره ای از آنها ندارد .
(سوره جمعه ،آیه ۵)
✅جبهه متحد نیروهای انقلاب ✅
قسمت اول
🌹 ضرورت تفکر و توجه به نفس در تمام مراتب سلوک ...
انسان پس از رسیدن به یقظه و بیداری نسبت به سلوک الی الله ، بایستی در خصوص شناخت خود فکر کند ؛
یعنی بیاندیشد که از کجا آمده ، در کجاست و به کجا خواهد رفت !
البته این تفکر به ابتدای سلوک منحصر نیست و سالک ، هر قدر که سیر می کند ، با چهره ی پوشیده و جدیدی از خود آشنا می شود ؛
بنابراین سالک همواره نسبت به مراتب بالاتر حقیقت خویش ، از خود غافل است و همّت حرکت به سوی مراحل بالاتر و انگیزه ی رسیدن به آن درجاتِ از خودیابی را تنها با تفکر در خود و شناخت جایگاه و منزلت خود خواهد یافت . بنابراین سالک در هیچ مرحله ای از سلوک ، نباید از تفکر در خود دست بکشد تا اینکه شاهد مقصود را در آغوش کشد و به ولایت کلّیه الهیّه نائل شود . رزقناالله و ایّاکم
ادامه دارد ...
🌴گوهر معرفت 🌴
قسمت دوم
از کجا آمده ایم !؟
گفتیم که اصل در روش معرفت نفس ، شناخت جایگاه و منزلت انسان است .
امیرالمؤمنین (ع) می فرمایند :
«آگاه باشید که نفوس شما قیمتی کمتر از بهشت ندارند ، پس خود را جز به آن مفروشید»
«خدا رحمت کند کسی که بداند از کجا آمده ، در کجاست و به کجا می رود»
برای آنکه بدانیم ما کیستیم ، باید بدانیم که از کجا آمده ایم . در پاسخ به این پرسش اساسی و تعیین کننده ، باید گفت که ما هم اکنون در مرحله ی هفتم خلقت خود قرار داریم . ما پنج خلقت نوری داشته ایم و ششمین مرحله ی خلقت ما ، نفخ روح است . در این مرحله ، بعد از تسویه ی بدن ، روح در ما دمیده شده است .
روح چیست !؟
شناخت حقیقت روح در سیر کمالی انسان مهم است؛ از این رو لازم است با دقت بیشتری به شناخت روح بپردازیم .
علامه طباطبایی «قدس سره» می فرمایند :
«در قرآن چیزی که صلاحیت دارد #روح را تعریف کند و حقیقت آن را آشکار نماید ، نکته ای است که در آیه ی «یسئلونک عن الروح قل الروح من امر ربی» از تو درباره ی روح می پرسند . بگو : روح از امر پروردگار من است . (اسراء ۸۵) ... آمده است . در این آیه روح را به صورت مطلق و بدون قید آورده و در معرفی آن فرموده است : «روح از امر خداست»؛ آن گاه امرخدا را در جای دیگر معرفی کرده که «انما امره اذا اراد شیئا أن یقول له کن فیکون فسبحان الذی بیده ملکوت کل شی ء» (تنها امر او در هنگامی که اراده ی چیزی کرده باشد این تیت که به آن چیز بگوید باش و آن چیز موجود شود ، پس منزه است خدایی که ملکوت هر چیزی به دست اوست) یس ۸۲ و ۸۳ ... که از این آیه روشن می شود امر الهی ، کلمه ی ایجاد خداوند از حیث انتساب ، قیام و برپایی این وجود به اوست؛ و نه از حیث انتساب آن وجود به اسباب و علل ظاهری»
در این فرمایش علامه طباطبایی «ره» نکات عمیق و قابل تاملی وجود دارد که به دو مورد آن اشاره می کنیم :
یکی اینکه آیه ی «یسئلونک عن الروح قل الروح من امر ربی» در مقام بیان حقیقت روح است و از آن به دست می آید که روح موجودی از امر الهی و مربوط به عالم امر است .
دیگر اینکه وجود اشیاء قائم به خود و برپای به خویش یا علل و اسباب ظاهری نیست ؛ بلکه منتسب و برپا به خداوند تبارک و تعالی است . لذا کسی که وجود خود را منتسب به خود می بیند ، جهت خَلقی - نه جهت اَمری - خود را ادراک می کند که به این خطا و بدبینی دچار می گردد .
اما کسی که خود را منتسب به خداوند و قائم و برپا به او مشاهده کند ، روح خود و امر ایجادی خداوند نسبت به خود را مشاهده کرده است .
ادامه دارد..
.
🌴گوهر معرفت 🌴
🌱ولی خدا فرمود:
سلیمان صرد خزایی را در مکاشفه ای دیدند بسیار غمگین و افسرده
از ایشان سوال میشود جناب سلیمان چرا اینگونه غمگین هستید
در جواب میگوید: پس از کشته شدن در جنگ عین الورده مرا به خدمت دختر بزرگوار امیرالمومنین(علیه السلام) حضرت زینب (سلام الله علیها) بردند:
بی بی صورت مبارکشان را برگردانده بودند و با صدایی بغض آلود فرمودند: سلیمان چرا دیر آمدی؟!!
اگر با سپاه ۴هزار نفری ات به کربلا کمک برادرم می آمدی ،کودکان ما در میان ۳۰هزار نفر سپاه دشمن اینقدر هراس نمیکردند و غریب وتنها نبودند
😭😭😭😭😭
از آن زمان دیگر نتوانستم خوشحال باشم
🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱
رهبر معظم انقلاب :
«لحظه را باید شناخت، نیاز را باید دانست. کسانی در کوفه دلهاشان پر از ایمان به امام حسین بود، به اهلبیت محبت هم داشتند، اما چند ماه دیرتر وارد میدان شدند»۱ «لحظه را نشناختند؛ عاشورا را نشناختند؛ در زمان، آن کار را انجام ندادند.»۲ «عدّهی توّابین، چند برابر عدّهی شهدای کربلاست. شهدای کربلا همه در یک روز کشته شدند؛ توّابین نیز همه در یک روز کشته شدند. اما اثری که توّابین در تاریخ گذاشتند، یک هزارم اثری که شهدای کربلا گذاشتند، نیست! بهخاطر اینکه در وقت خود نیامدند. کار را در لحظهی خود انجام ندادند. دیر تصمیم گرفتند و دیر تشخیص دادند.»
😭😭
🌴گوهر معرفت 🌴
قسمت سوم
نفخ روح ، ششمین مرحله ی خلقت انسان
پس از تسویه ی بدن ما در چهار ماهگی، روحی از خداوند در ما دمیده می شود. یکی از شاگردان آیت الله سعادت پرور و تربیت شدگان مکتب علامه طباطبایی می فرمودند :
«سالها قبل ، در خواب طفلی را دیدم که به من رو کرد و شکایت گونه گفت : چرا مرا از خدا جدا کردی؟! این خواب را به استاد عرضه داشتم . ایشان پرسید : همسر شما حامله است؟ گفتم : آری ! فرمود :
به تازگی چهار ماهش تمام شده است ؟ گفتم : بله . ایشان فرمود : روح در جنین کودک دمیده شده است و این معنای شکایت کودکتان از شماست.»
خداوند تبارک و تعالی می فرماید :
«فإذا سويته ونفخت فیه من روحی» (حجر/٢٩)
پس زمانی که این بشر را تسویه نمودم و از روح خود در او دمیدم.»
این آیه نشان می دهد که #روح، غیر از بدن است و دیگر اینکه روح، با نفخه ی ربانی در این بنیان بشری ساکن شده و از مقام بلند خود هبوط کرده است.
سپس حق تعالی فرموده است : «کما بدانا اول خلق نعیده» (انبیاء/۱۰۴) همانطور که ابتدا مخلوقات را پدید آوردیم، رجوع داده و بازگردانیم.»
این آیه نشان می دهد که روح طایری قدسی است و همانطور که ابتدا با نفخه ای ربانی در سرای ظلمانی بدن سکونت گزید، آن را با جذبه ای ربانی نیز ترک خواهد گفت.
🌴گوهر معرفت 🌴
قسمت چهارم
هر کودکی بر #فطرت_توحید به دنیا می آید ...
مشهور است که رسول خدا (ص) فرموده اند : [کل مولود یولد علی الفطره] «هر کودکی که متولد می شود، بر همان فطرت الهی خود است.»
امام باقر (علیه السلام) در شرح این فرمایش رسول الله (ص) می فرمایند :
[كل مولود يُولد على الفظرة يعني المغرقة بأنّ الله عزّ وجل خالقه] یعنی : هر مولودی بر فطرت الهی متولد می شود؛ یعنی بر این معرفت که خداوند - عزوجل - خالق اوست .
انسان در مرحله ی ششم خلقتش، به گونه ای وجود می یابد که متذکر به خدا و شاهد و ناظر حق تعالی است .
فطرتِ انسان یا نحوه ی خلقت او پس از نفخ روح، به گونه ای است که خدای سبحان را در مقابل دیدگان قلبش می بیند و از آن مشاهده، در حجاب نیست. از همین رو است که خدای متعال راجع به انسانی که دست از خدا بینی و یاد خدا بردارد، می فرماید :
(و من اعرض عن ذکری) «هرکس از یاد من روی گردان شود...» زیرا روی گردانی از یک چیز، زمانی معنا دارد که روی انسان پیش از آن به همان سمت بوده باشد و سپس از آن منصرف گردد. پس باید روح همه ی انسانها روی به سوی خدا آفریده شده باشد تا یاد نکردن از خداوند ، روی گردان از او به شمار آید .
لذا خدای سبحان نفرموده است : چرا روی به یاد من نمی کنید ؛ بلکه فرموده است :
[چرا از اینکه در یاد من باشید ، رویتان را بر می گردانید و خود را منصرف می کنید !؟] یعنی من شما را رو به یاد خود خلق کردم ؛ اما شما از این نحوه ی خلقت خود که همان فطرت الهی شماست، روی گردان شده اید .
اینجاست که می فرماید :
(و من اعرض عن ذکری فان له معیشه ضنکا و نحشره یوم القیامه اعمی) یعنی : هر کس از یاد من روی گردان شود ، برای او زندگی تنگ و سختی خواهد بود و روز قیامت او را نابینا محشور می کنیم .
پس انسان بدون راهنمایی و تعلم دیگری ، فطرتا خدا را می شناسد .
سرّ فطرت الهی و ذات خدا شناس انسان ، روحِ اَمریِ اوست . اگر انسان حقیقت روحی خود را بیابد ، می بیند که قائم به خداوند است ، نه قائم به خود . همه ی ما با نفخ روح ، فطرت الهی داشتیم ؛ یعنی شهودا از خداوند محجوب نبودیم .
🌴گوهر معرفت 🌴