eitaa logo
بسوی خدا
2هزار دنبال‌کننده
4هزار عکس
3.4هزار ویدیو
50 فایل
دراین کانال میتوانید ازبیانات متفکران و شخصیتهای طراز اول انقلاب اسلامی,حضرت امام"ره" مقام معظم رهبری ؛استاد شهیدمطهری،شهید بهشتی علامه جوادی آملی،آیت الله مصباح یزدی آیت الله بهجت و دیگر علما بهره مند شدید ارتباط با مدیر @samenolhojajjj
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ ❓ اینکه می گویند امام ولایت دارد یعنی چه؟ 🎙 استاد محمدی شاهرودی 🔗 https://btid.org/fa/news/185469 📎 📎 📎 •┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•
﷽❣❣﷽ روزگار ظهور می‌آید یار ما غرق نور می آید صبر کن ای دل و صبوری کن مایه ی هر سرور می‌آید از دو دیده ز شوق دیدارش اشک ناب بلور می‌آید 🌤أللَّھُمَ؏َـجِّلْ لِوَلیِڪَ ألْفَرَج🌤
علیه السلام : هرکس گره ای از مشکلات مؤمنی باز کند و مشکلش را برطرف نماید ، خداوند متعال مشکلات دنیا و آخرت او را اصلاح می نماید. 📒 بحارالأنوار ج۷۵
🌸صدقه 5 نوع است : 🔸صدقه به انسان صحیح و سالم: پاداش یک به دارد (شادی دل کودک، نشاندن امید، دادن هدیه) 🔸صدقه به فرد زمین گیر و افتاده: پاداش یک به دارد (کمک به تهی داستان، خرید نان برای همسایه پیر) 🔸صدقه به پدر و مادر: پاداش یک به است (لبخند به روی آنان، شاد کردن دل آنها) 🔸صدقه برای اموات و مردگان: پاداش یک به دارد (به نیت آنان خیرات کنید درختی بکارید) 🔸صدقه به طالب علم: پاداش یک به دارد (خریدن کفش مدرسه برای کودکی، ساخت مدرسه) ─┅─═इई 🌸🌺🌸ईइ═─┅─
38.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸 السلام علیک یا غریب الغربا اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى عَلِیِّ بْنِ مُوسَى الرِّضَا الْمُرْتَضَى الْإِمَامِ التَّقِیِّ النَّقِیِ‏ وَ حُجَّتِکَ عَلَى مَنْ فَوْقَ الْأَرْضِ وَ مَنْ تَحْتَ الثَّرَى الصِّدِّیقِ الشَّهِیدِ صَلاَةً کَثِیرَةً تَامَّةً زَاکِیَةً مُتَوَاصِلَةً مُتَوَاتِرَةً مُتَرَادِفَةً کَأَفْضَلِ مَا صَلَّیْتَ عَلَى أَحَدٍ مِنْ أَوْلِیَائِکَ‏.
°°یڪ‌حس‌خوب‌واعتماد‌به‌نفس‌خاصّۍ پیدا‌میڪنم!🦋 +بانو‌دیاناتران‌گوسو
🔎📖🔍🔎📖🔍 💢 ✅پرسش: منظور از اینکه روح خدا در آدم دمیده شده و خداوند این روح را به ذات خود نسبت داده (نَفَخْتُ فیهِ مِنْ روحی) چیست؟ ✍️پاسخ: در جمله «...وَ نَفَخْتُ فِیهِ مِنْ رُوحِی...» معنای لغوی «نَفْخ» به معنای دمیدن هوا در داخل جسمی است به وسیله دهان یا وسیله‌ای دیگر، اما این کلمه به طور كنایه در تأثیر گذاشتن در چیزی و یا القاء امر غیر محسوسی در آن چیز استعمال می‌شود، و در آیۀ شریفه مقصود از آن ایجاد روح در آدمی است. البته اینكه گفته می‌شود در آدمی، معنایش این نیست كه روح مانند باد كه در جسم باد كرده داخل است در بدن آدمی داخل باشد، بلكه معنایش ارتباط دادن و بر قرار كردن رابطه میان بدن و روح است، هم چنان كه در آیه ۱۱سجده می‌فرماید: روح در هنگام مرگ از بدن گرفته می‌شود در حالی كه بدن به حال خود باقی است و چیزی از آن كم نمی‌گردد. 🔹پس روح، امر وجودی است كه یك نوع اتحاد با بدن دارد و متعلق به بدن است، در عین حال یك نوع استقلال هم از بدن دارد به طوری كه هر وقت تعلقش از بدن قطع شد از او جدا می‌شود. 🔹خداوند در عبارت «من روحی» اگر روح را به خود نسبت داده و اضافه كرده است به منظور تشریف و احترام بوده، و از باب اضافۀ لامی است كه اختصاص و مِلكیت را می‌رساند مانند این که می‌گوییم: کتابم، دفترم، خانه‌ام و منظور در این‌ها این نیست که کتاب یا دفتر یا خانه جزئی از من هستند بلکه مراد این است که آنها به من اختصاص و نسبت دارند. پس «روحی» نیز به معنای نسبت دادن روح به خداست و علت این انتساب، عظمت و شرافت روح است نه اینکه روح جزئی از خداوند متعال بوده باشد که از او جدا شده باشد و با بدن انسان متّحد شده باشد. •┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•
شهادت جانسوز مولا امام باقر علیه السلام تسلیت باد!
هدایت شده از جهش ایران
28.91M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
عزیزان مطالبه گر و عدالتخواه؛ مواظب دوگانه ساختگی حجاب یا معیشت باشیم همچنان که دوگانه ی ساختگی عدالت ولایت علیه مطالبه گران ترویج شد... به استدلال های دقت کنید. 🔺این روزها اساسا موضوع کارهای فرهنگی و تربیتی مطرح نیست؛ در واقع هجمه بی‌سابقه‌ای به پاکدامنی، حیا، وفاداری، بنیان مقدس خانواده و ارزشهای جامعه شده که تا برگشتن به وضعیت حداقلی، نباید با بهانه هایی مانند کارهای فرهنگی کار را عقب انداخت. 🔺 امروز ضرورت است و از اولویت ها مهم تر است و نمی‌شود در حوزه اولویت ها از حجاب بحث کرد بلکه باید در حوزه ضرورت ها مورد بحث قرار بگیرد. همینــ جاستـــ👇👇 https://eitaa.com/joinchat/1845100544Cb116997b6c
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
♥ وقتی به تو سلام می کنم وجودم سرشار از امید می شود. و زندگی،شروع به لبخندزدن می کند... وقتی به توسلام می کنم روزم پر از برکت می شود ، پر از روزی ... وقتی به تو سلام می کنم جانم لبریز از بوی نسیم و بهار و شادمانی می شود ... 🌤أللَّھُـمَ ؏َـجِّـلْ لِوَلیِڪْ ألْـفَـرَج🌤
⚠️سورۀ مبارکه مائده آیه ۶۸درباره غدیر خم نازل شده در حالیکه یک سال قبل از رحلت رسول الله نازل شده است. سوره مبارکه معارج آیه ۱در مورد غدیر خم، درست ۱۳سال قبل از فوت رسول الله "صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم "و قبل از هجرت نازل شده است. 💢 منبع یا منابع صحبت هاتون را بیان کنید . 🔺باید بدانیم اینطور نیست که وقتی یک سوره مکی یا مدنی است کلّ آن در مکّه یا درمدینه نازل شده باشد. مثلاً سوره است ولی ۱۰ آیه اول آن است؛ و یا سوره که مکی است ولی 7 آیه اول آن مدنی است. ⚜چنانچه مفسرین اهل سنت همچون و هم در تفاسیر خود گفته اند یا آنکه سوره ای مدنی است ولی چند آیه مکی دارد.◀️ مانند سورۀ مجادله که مدنی است جز ۱۰ آیه اول آن. همچنین است گاهی بخاطر یک آیه که نام سوره از آن گرفته شده است، به آن سوره مکی یا مدنی می گویند◀️ مانند سورۀ که مدنی است مگر آیات ۱ تا ۴ و نام سوره را هم از آیه اول آن گرفته اند. (به نقل از اتقان سیوطی ج۱ص۱۷) و نیز ممکن است به خاطر تأکید و تذکر و اقتضای موارد گوناگون، یک آیه در چند جا نازل شده و چند شأن نزول داشته باشد. مانند آیۀ بسم الله، آیۀ اول سورۀ روم، آیۀ روح، سورۀ فاتحه الکتاب که یکبار در مکه زمان وجوب نماز و باری دیگر در مدینه به هنگام تغییر قبله نازل گردیده و به همین خاطر سبع مثانی نامیده شده است. (اتقان سیوطی ج۱ ص۶۰) 🔶از سوی دیگر نیز ثابت نشده که وقتی سوره ای مکی یا مدنی است، حتماً با آیۀ مکی یا مدنی آغاز شده باشد. چرا که اقتضای ترتیب نزول با اقتضای ترتیب کتابت متفاوت است. بنابراین، ادعای اینکه تمام سوره مائده یکجا وآن هم یکسال پیش از رحلت نازل شده باشد، دلیل می خواهد درحالیکه هیچ نقل موثقی در این زمینه نیامده است.🔶 🔘همچنین سورۀ معارج، تنها به اعتبار مکی بودنش نمی تواند مدنی بودن آیۀ ۱ را یا حتّی نزول مجدد آن را نفی کند. چرا که نقل مؤیّد این مطلب نیز موجود است در حالی که خلاف آن نیست. برای آگاهی بیشتر به کتاب الغدیر مرحوم علامه امینی ج۱ ص۲۵۵ تا ۲۵۷مراجعه کنید.🔘
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔎📖🔍🔎📖🔍 💢 ✅پرسش: در بیان قرآن چند نوع حجاب داریم ؟ ✍️پاسخ : قرآن سه نوع حجاب را برای انسان لازم می داند: 1️⃣حجاب پوششی تأکید قرآن برای این نوع از حجاب پوشش بلند است. به طوری که کاملا بدن را بپوشاند. 2️⃣حجاب گفتاری حجاب گفتاری نوعی از حجاب است که انسان در برخورد با نامحرمان باید رعایت کند. این نوع از حجاب در بیان و ادای کلام است . 3️⃣ حجاب رفتاری به بیان شهید مطهری رفتارهای انسان زبان دارند و انسان باید به شکلی رفتار کند که گویای عمل بد نباشد. گاهی انجام رفتاری محرک تبعاتی به دنبال دارد که از نگاه خداوند حکم گناه و اشتباه را دارد. خودنمایی کردن نوعی از رفتار است که خوشایند نیست و نباید وجود داشته باشد. نماز یکی از جلوه های رفتار نیک در انسان است که خضوع و خشوع او را می رساند. نماز ارزش است و نمازگزار در نزد خداوند محترم است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 گلایه های یکی از تولیدکنندگان چادر و ملزومات حجاب 🔰 بهترین پارچه ها در ایران در حال تولید شدن است، اما چرا یک پارچه چادری در کاملا موفق نیست؟! 🔰 در دو سال گذشته، 70 درصد کسانی که از چادر استفاده می‎کردند، به خاطر قیمت بالای و ، دیگر از چادر به عنوان استفاده نمی‌کنند و به مانتوهای عبایی و روسری های بلند بسنده کرده اند. ✴️ چرا کسی صدای تولیدکنندگان حجاب را نمی شنود؟! https://akharinkhabar.ir/money/9189707/
✔️ شبهه: مجازات بی حجابی و غیبت و دروغ و... در قرآن نیامده ، چرا که تماما از موارد اخلاقی است و موارد اخلاقی نهایتا برایش تمثیل آورده است. مانند گوشت برادر مومن خوردن و... 👈 به قول ما طلبه ها صورت منطقی این شبهه، به این صورت است: صغری: برای حجاب و غیبت و... مجازاتی در قرآن نیامده. کبری: و هر چه مجازاتش در قرآن نیامده باشد، صرفا اخلاقی است. نتیجه: حجاب و غیبت و... صرفا اخلاقی است. 🔹جواب🔹 🔺 اولا : شخصی که این شبهه را وارد کرده، قرآن را با کتب حقوقی که تمام جرم و جنایت ها را ذکر کرده و برای آن مجازات تعیین کرده باشد اشتباه گرفته است. قرآن کریم، بیانگر کلیات راه وصول به سعادت و دوری از شقاوت می‌باشد. نه کتابی که موظف باشد تمام جرم ها را یکی یکی نام برده و سپس مجازاتش را هم بگوید. 🔺 ثانیا : حتی برادران اهل سنت اینگونه از قرآن برداشت نمی‌کنند و روایات پیامبر و صحابه را جهت تفسیر و فهم بهتر از قرآن دخیل میدانند. روایات زیادی در خصوص حساسیت اهل بیت علیهم السلام درباره مسئله حجاب و نوع نگاه آنان داریم که به عنوان نمونه به این روایت توجه کنید: ➖ امام صادق (ع) : برای زن مسلمان، جایز نیست که روسری و پیراهنی بر تن کند که بدنش را نپوشاند. (وسایل الشیعه، جلد ۳۰، ص ۵۱۸۱) ➖ امام علی (ع) : زن باید مو و سینه و دور گردن و زیر گلوی خود را بپوشاند.(مجمع‌البیان، ج ۷) چگونه میتوان امر و نهی ذکر شده در کلام معصوم را صرفا اخلاقی و غیر مهم جلوه داد؟! قصد ذکر این عبارت را نداشتم اما خالی از لطف نیست: ➖دختر ۶ ساله حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در مجلس یزید، با آستین خود، روی خود را گرفته بود و اشک می‌ریخت. یزید پرسید چرا گریه می‌کنی؟ فرمود: چگونه گریه نکند کسی که پوشش و نقابی برای او نیست که صورت خود را از تو و حضار مجلست بپوشاند. در حالی ما را به این وضع انداخته ای که زنان و دخترانت را در حجاب و پوشش قرار داده ای؟(ترجمه نفس المهموم، ص ۲۲۱) حتی به دختران غیر بالغ‌شان یاد داده بودند که باید حجاب را رعایت کرد. و جسارتا 👈 حتی یزید بن معاویه با آن درصد از پلیدی، از این حکم اطلاع داشت و زن و بچه خود را امر به پوشش کرده بود و این مسئله از چشم یک کودک خردسال مخفی نماند. حالا چه شده که بعضی ها.... 🙈 🔺ثالثا : بنا بر فتوای فقهای بزرگوار، حفظ حجاب واجب شرعی و عدم حجاب، گناه است و مجازات دارد.👈 اگر صرفا توصیه اخلاقی بود، متعلَق حکم شرعی قرار نمی‌گرفت و مراجع محترم علاوه بر اصل وجوب حفظ حجاب، درباره کیفیت و نوع و مدل آن فتوا نمی‌دادند. لینک فتوای مراجع : https://www.google.com/amp/s/www.mehrnews.com/amp/1648768/ 🔺 رابعاً : حکم کلی در قرآن وجود دارد که رجوع به امر و نهی پیامبر و سیره اهل بیت علیهم السلام را برای همیشه حجت معرفی میکند: «وَمَا آتَاكُمُ الرَّسُولُ فَخُذُوهُ وَمَا نَهَاكُمْ عَنْهُ فَانْتَهُوا وَاتَّقُوا اللَّهَ إِنَّ اللَّهَ شَدِيدُ الْعِقَابِ» یعنی: هر چه پیامبر از آن نهی کرد، پرهیز کنید. و حتی بلافاصله تهدید کرده است که: خداوند در عقاب و مجازاتش سختگیر است. نیاز به هیچ تفسیر و ذکاوت خاصی نیست. مفهوم آیه خیلی روشن است.👈 اگر به کارهایی که پیامبر نهی کرده، ملتزم نباشیم، مورد عقوبت سنگین الهی قرار خواهیم گرفت. لذا شما را با ذکر روایتی از رسول گرامی اسلام در این خصوص به خدا میسپارم: ⛔️ حضرت رسول اکرم (ص) : یک گروهی که وارد جهنم می‌شوند، زنان بدحجاب هستند (کنزالعمال، ج ۱۶، ص ۳۸۳) ⛔️پیامبر اکرم (ص) : زنان خود را با پوشش اندام و جسم، از دیدار نامحرمان باز دارید (سفینه البحار، ج ۲، ص ۲۹۸) ارادتمند💞 ✍ محمد رضا حدادپور جهرمی
رهبر معظم انقلاب: مسأله‌ی حجاب، به معنای منزوی کردن زن نیست. مسأله‌ی حجاب، به معنای جلوگیری از اختلاط و آمیزش بی‌قیدوشرط زن و مرد در جامعه است. این اختلاط، به ضرر جامعه و به ضرر زن و مرد – بخصوص به ضرر زن – است. https://eitaa.com/joinchat/3344760855C17713c4a73
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👓 همه نکات راجع به حجاب در دو بیان ۵دقیقه‌ای!!! رهبر انقلاب در رابطه با حجاب و بی‌حجابی دو بیان بسیار مهم دارند که کلمه کلمه این دو بیان باید دقت شود و به عنوان راهبرد همه در این رابطه قرار بگیرد؛ این دو بیان و جمع این دو به قدری مهم است که گزاف نیست اگر گفته شود، همه مشکلات ما در رابطه با حجاب از فهم نکردن این دو بیان ناشی می‌شود! ابتدا این دو بیان را در یک فیلم ۵دقیقه‌ای ملاحظه کنید، تا تحلیل این دو بیان را بیان کنیم! 1️⃣ خلاصه بیان اول: بدحجاب را نباید متنفر کرد، نباید راند؛ البته باید نهی از منکر کرد با زبان ! او نقصی دارد و ما هم نقصی داریم! 2️⃣ خلاصه بیان دوم: اصطلاح حجاب اجباری مغالطه است؛ حکومت دارد در مقابل منکر علنی بایستد؛ اگر منکری مثل مشروب در جامعه بود حکومت باید جلوی آن را بگیرد، حجاب هم همین است. امام هم محکم ایستاد!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⁉️ قیام مسجد گوهرشاد چرا و چگونه اتفاق افتاد؟ ۲۱ تیرماه؛ سالروز قیام گوهرشاد و روز عفاف و حجاب 🕌 واقعه تجمع مردم مشهد در تیر ماه سال ۱۳۱۴ در مسجد گوهرشاد در اعتراض به قانون تغییر لباس توسط رضاخان بود که توسط نیروهای دولتی سرکوب شد. 🔺علت اصلی این تحصن اعتراض به اجباری شدن و کلاه شاپو و سیاست‌های تغییر لباس، و حصر آیت الله سید حسین قمی (در پی اعتراض به قوانین تغییر لباس) بود. در ۲۰ تیرماه، درگیری اولیه در مسجد باعث شهادت ۲۰ نفر شد. پس از آن بر تعداد متحصنین افزوده شد و بین ۱۵ تا ۲۰ هزار نفر در مسجد گوهرشاد و اطراف آن گرد آمدند. 🔺فردای آن روز در ۲۱ تیرماه و پس از آنکه تلاش نظامیان برای متفرق کردن جمعیت با مقاومت مردم رو به رو شد، راههای ورود و خروج به مسجد گوهرشاد بسته و دستور شلیک صادر شد. بدین ترتیب این تحصن به شدت سرکوب و بیش از ۱۶۰۰ نفر شهید شدند. پس از این واقعه روحانیان سرشناس مشهد دستگیر شدند و تبعید شدند و به دستور رضا شاه برخی از روسای ادارات مشهد تغییر کردند.