🌀 سید بحرالعلوم قدس سره، و پیادهروی نجف به کربلا
💠 امام خامنهای
🔸 خاطرهی بحرالعلوم را عرض بکنیم که جالب است و نشاندهندهی روحیّه و فضای نجف در دوران بحرالعلوم است؛ یعنی دویست سال پیش. ایشان بعد از مرحوم آقای بهبهانی مرجع شدند؛ یعنی مرحوم بحرالعلوم مثل کاشفالغطا مورد قبول بقیّهی علمای بزرگ و شاگردان بزرگ مرحوم بهبهانی قرار گرفتند؛ و دیگران همه تسلیم شدند در مقابل ایشان و با طوع و رغبت ایشان را بهعنوان رئیس انتخاب کردند.
❇️ مرحوم بحرالعلوم اوّلِ ریاستش یک سفر پیاده از نجف حرکت کرد به طرف کربلا. در یکی از منازل اوایل راه خسته شدند و نشستند؛ مرحوم بحرالعلوم گفت من ضعیفم و امشب از اینجا نمیتوانم حرکت کنم. بعضیها گفتند برویم؛ ایشان گفت نه، من میمانم؛ بعد این بیت را خواند:
از ضعف به هرجا که نشستیم وطن شد
وز گریه به هر سو که گذشتیم چمن شد
♨️ [این بیت از] طالب آملی [است]. شعرای عرب همراه ایشان بودند، به نظر من نکتهی خیلی جالبش اینجا است؛ اینکه حالا بحرالعلوم یک بیت شعر طالب آملی را بخواند، این خیلی عجیب نیست امّا اینکه ایشان در سفر زیارتی کربلا، از نجف تعدادی شاعر با خودش همراه کرده و میبرد، به نظر من مهم است؛ شعرای عرب گفتند که سیّدنا! شِنو معنی هذا البیت؟ اینکه شما خواندید، چه بود؟ ایشان برایشان شرح داد، معنا کرد برایشان که اینکه خواندم معنایش این است و گفت حالا شما بسازید، و شعرای عرب شروع کردند [نظیر] این بیت را ساختن.
🔹 این قضیه را من به نظرم در کتاب مرحوم حرزالدّین دیده باشم؛ آنجا نقل میکند که فلان کس اینجوری گفت، فلان کس اینجوری گفت، خود بحرالعلوم هم اینجوری گفت؛ یعنی عالمی مثل بحرالعلوم که از لحاظ فقهی سرآمد است، از لحاظ معنوی [سرآمد است] -میدانید بحرالعلوم از لحاظ معنوی فوقالعاده است و همان جنبهی معنوی او هم شاید بود که موجب شد همهی فقهای بزرگ که شاگردهای مرحوم بهبهانی بودند، در مقابل ایشان تسلیم شدند- با آن مقامات معنوی، با آن حالت عرفانی، با آن چیزهایی که نقل میکنند از ملاقات ایشان با حضرت و از این چیزها، وقتی که حرکت میکند از نجف برای سفر زیارتی پیاده به کربلا، با خودش شعرا را میبرد.
📌 بیانات در دیدار اعضاى ستاد برگزارى سومین جشنوارهى بینالمللى شعر حوزه
📅 ۱۳۹۴/۰۷/۱۳
#سید_بحر_العلوم
#کربلا
@Manahejj
https://eitaa.com/besooyekhodaa
۱۴ شهریور ۱۴۰۲
اگه چند صد نفر همجنس باز کارناوال راه بندازن
تمام خبرگزاریهای جهان اون رو پوشش میدن
اما ۲۵ میلیون نفر از اقصی نقاط جهان در کربلا جمع میشن و تمام رسانه ها کور و کر و لال ان!
لیا آبنوس
https://eitaa.com/besooyekhodaa
۱۴ شهریور ۱۴۰۲
۱۴ شهریور ۱۴۰۲
🌀 اربعین و حرکت تمدنساز «ملت امام حسین»
📝 غیبت مدعیان علوم اجتماعی!
🖋 احمدحسین شریفی
🔸 نیازی به توضیح ندارد که پیادهروی #اربعین، علیرغم اراده و میل جبهه استکبار و غرب و علیرغم سکوت مرگبار روشنفکران غربزده وطنی و #استادنمایان علوم اجتماعی، به سرعت در حال جهانیشدن و ابطال همه تئوریهای اجتماعی و فرهنگی غربیان است.
‼️ اما عجیب است که مدعیان #علوم_اجتماعی در مجامع علمی ما، که درباره کوچکترین مسائل اجتماعی میزگردهای ملی و بینالمللی میگیرند و فضای مجازی را پر از لاطائلات خود میکنند، درباره این حرکت عظیم و بینظیر جهانی سکوتی مرگبار پیشه کردهاند!
در عین حال، انتظار دارند که مردم آنان را به عنوان متخصصان مسائل اجتماعی و فرهنگی کشور و جهان اسلام به رسمیت بشناسند! و دولتمردان جامعه اسلامی نیز به نسخههای اجتماعی آنان عمل کنند!
❓آیا جای این سؤال نیست که عشق و محبت #امام_حسین چگونه توانسته است حتی دلهای مسیحیان و زرتشتیان و هندوان و بودائیان را نیز مجذوب خود کند؟
❓آیا پدیده موکبهای ارامنه و آشوریان و زرتشتیان و هندوان و اهل سنت، در مسیر زائران اربعین حسینی، پدیدهای قابل مطالعه نیست؟
❓آیا گسترش مواکب اربعینی حسین از محدوده نجف و کربلا به سرحدات ایران و پاکستان و ترکیه و هند و چین و آمریکا و اروپا و آفریقا جای مطالعه ندارد؟
❓آیا پیادهروی اربعین در سوئد و فرانسه و آلمان و ایتالیا و آمریکا و آفریقا جای مطالعه و بررسی ندارد؟
❓آیا این فتح سنگر به سنگر همه مرزها توسط پرچم اربعین حسینی جای تأمل و تحلیل جامعهشناختی و فرهنگی ندارد؟
✅ ما هرگز از غربزدههای مدعی #روشنفکری که ذهن و زبان و ضمیرشان آلوده فرهنگ لیبرالی و اومانیستی غرب شده است انتظار نداریم که «ابعاد معنوی و ملکوتی» این جریان جهانی را فهم کنند؛ اما این انتظار هست که بر اساس همان دانش سکولار خود و همان روشهای متعارف علوم اجتماعی از کنار این پدیده جهانی و شگفتانگیز به سادگی عبور نکنند و عالمانه و محققانه به تحلیل آن بپردازند.
این انتظار از یک عالم و روشنفکر و اندیشمند اجتماعی، انتظار نابجایی نیست که به این سؤال پاسخ دهد که واقعاً:
این حسین کیست که عالم همه دیوانه اوست؟
واین چه شمعی است که جانها همه پروانه اوست؟
#علوم_انسانی
#امام_حسین
#اربعین
@Manahejj
https://eitaa.com/besooyekhodaa
۱۴ شهریور ۱۴۰۲
🛑🏴 اعمال روز اربعین
❶ قرائت زیارت امام حسین علیه السلام و زیارت اربعین (که از امام عسکری علیهالسلام روایت شده که فرمود: یکی از پنج علامت مؤمن زیارت اربعین است)
❷ غسل اربعین و توبه
❸ بعد از نماز صبح ۱۰۰ مرتبه (لاحول ولا قوة الا بالله العلی العظیم)
❹ ۷۰ مرتبه تسبیحات اربعه
❺ بعد از نماز ظهر سوره والعصر و سپس ۷۰ مرتبه استغفار
❻ غروب اربعین ۴۰ مرتبه لا اله الا الله
❼ بعد از نماز عشاء سوره یاسین هدیه به سیدالشهدا حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام
📚 منبع: وسائل الشیعه ج۱۰ ص۳۷۳
@rkhanjani
https://eitaa.com/besooyekhodaa
۱۴ شهریور ۱۴۰۲
📢 هماکنون پخش زنده مراسم عزاداری اربعین حسینی با حضور هیئتهای دانشجویی دانشگاههای سراسر کشور در حضور رهبر انقلاب
📱 از اینجا ببینید👇
Farsi.khamenei.ir/live
https://eitaa.com/besooyekhodaa
۱۵ شهریور ۱۴۰۲
4_6048492491794024659.mp3
4.01M
🎧 #فایل_صوتی_زیارت_اربعین
🔳 یکی از اعمال روز #اربعین
🎤با نوای حاج مهدی صدقی
💢 حجم: ۳.۸ مگابایت
⏰ زمان: ۷:۵۴
🔻 حضرت #آیتالله_خامنهای : اربعین، همه مردم از داخل خانه اظهار ارادت کنیم. زیارت اربعین را با حال، با توجّه بخوانند و شِکوه کنند پیش امام حسین (علیهالسلام) و بگوینـد یا سیّدالشّهداء، ما دلمان میخواست بیاییم، نشد. ۹۹/۶/۳۱
🔳 https://eitaa.com/besooyekhodaa
۱۵ شهریور ۱۴۰۲
۱۵ شهریور ۱۴۰۲
🔴 آنها در اجرای باطل متحد و قاطع ، ما در اجرای حق پراکنده و مُرَدَد
در فرانسه اینطور با قدرت و بدون اغماض جلوی ورود دانش آموزان محجبه رو به مدارس گرفتند ولی در ایران حضرات مسئول با سم پاشی مشتی صورتی و نفوذی از ترس دوقطبی و ... دانشگاه ها و مراکز علمی و فرهنگی رو عرصه جولان بی حجاب ها و ولنگاران قانون شکن کردند!!
چقدر فرمایشات مولا امیر المومنین (ع) بیان کننده حال و روز این روزهای برخی مسئولان ما هست.
امیرالمومنین(ع) میفرمودند: «فَیَا عَجَباً عَجَباً وَ اللَّهِ یُمِیتُ الْقَلْبَ وَ یَجْلِبُ الْهَمَّ مِنَ اجْتِمَاعِ هَؤُلَاءِ الْقَوْمِ عَلَى بَاطِلِهِمْ وَ تَفَرُّقِکُمْ عَنْ حَقِّکُمْ فَقُبْحاً لَکُمْ وَ تَرَحاً »؛ (شگفتا، شگفتا! به خدا سوگند قلب را مىمیراند و غم و اندوه را به روح انسان سرازیر مىکند که آنها در مسیر باطل خود، چنین متّحدند و شما، در طریق حقّتان، اینگونه پراکنده و متفرّق! روى شما زشت باد! و همواره غم و اندوه قرینتان باشد!)
بیداری ملت
https://eitaa.com/besooyekhodaa
۱۶ شهریور ۱۴۰۲
۱۶ شهریور ۱۴۰۲
خب، زن در خانواده یک وقت در نقش همسری ظاهر میشود، یک وقت در نقش مادری ظاهر میشود؛ هر کدام یک خصوصیّتی دارند. در نقش همسری، زن در درجهی اوّل مظهرِ آرامش است: وَ جَعَلَ مِنها زَوجَها لِیَسکُنَ اِلَیها؛(۱۴) آرامش. چون زندگی تلاطم دارد؛ مرد در این دریای زندگی مشغول کار و تلاطم است؛ وقتی به خانه میآید، احتیاج به آرامش دارد، احتیاج به سکینه دارد. این سکینه را زن در خانه ایجاد میکند؛ لِیَسکُنَ اِلَیها؛ [یعنی] مرد در کنار زن احساس آرامش کند؛ زن مایهی آرامش است. نقش زن به عنوان همسر، عشق و آرامش است، همین طور که قبلاً اشاره کردم، این کتابهای همسران شهدا را بخوانید، عشق و آرامش آنجا خوب واضح میشود و نشان میدهد خودش را که این مردی که حالا رفته داخل میدان جنگ ــ چه دفاع مقدّس، چه دفاع از حرم، چه بقیّهی میدانهای سخت ــ چطور در کنار این زن آرامش پیدا میکند و آن تلاطم روحیاش فرو مینشیند و چطور عامل عشق او را سرِ پا نگه میدارد، به او جرئت میدهد، به او جسارت میدهد، به او قوّت میدهد تا او بتواند کار کند. یعنی زن به عنوان همسر این جوری است: مایهی سکونت، مایهی عشق و آرامش و مانند اینها است. حالا این مسئلهی سکونت را که گفتم: وَ جَعَلَ مِنها زَوجَها لِیَسکُنَ اِلَیها؛ این یک آیه است؛ در یک آیهی دیگر هم «خَلَقَ لَکُم مِن اَنفُسِکُم اَزواجًا لِتَسکُنوا اِلَیها وَ جَعَلَ بَینَکُم مَوَدَّةً وَ رَحمَة»(۱۵) [دارد]. «مَوَدَّة» یعنی همان عشق؛ «رَحمَة» یعنی مهربانی؛ بین زن و شوهر عشق و مهربانی متبادل میشود. نقش زن به عنوان همسر این است؛ این نقش کوچکی نیست، خیلی نقش مهمّی است، خیلی نقش بزرگی است. این مربوط به همسری.
در مورد مادریِ نقش زن، نقش حقّ حیات است؛ یعنی زن تولیدکنندهی موجوداتی است که از او به وجود میآیند. این [جور] است دیگر. او است که حمل میکند، او است که وضع میکند، او است که تغذیه میکند، او است که نگهداری میکند. جان انسانها در مشت مادرها است؛ مادرها به فرزند حقّ حیات دارند. محبّتی که خدای متعال در دل مادر نسبت به فرزند قرار داده، یک چیز بینظیر است؛ یعنی اصلاً هیچ عشقی از این نوع نیست، به این کیفیّت نیست که آن را قرار داده. صاحب حقّ حیات است، بعد ادامهی نسل؛ مادرها مایهی ادامهی نسلند، یعنی نسل بشر با «مادری» است که ادامه پیدا میکند.
مادرها مایهی انتقال عناصر هویّت ملّیاند؛ هویّت ملّی یک چیز مهمّی است. یعنی هویّت یک ملّت، شخصیّت یک ملّت در درجهی اوّل به وسیلهی مادرها منتقل میشوند؛ زبان، عادات، آداب، سنّتها، اخلاقهای خوب، عادتهای خوب، اینها همه در درجهی اوّل به وسیلهی مادر منتقل میشود. پدر هم مؤثّر است امّا خیلی کمتر از مادر؛ مادر بیشترین تأثیر را دارد.
افشانندهی بذر ایمان در دلها؛ مادرها هستند که فرزند را مؤمن بار میآورند. «ایمان» درس نیست که آدم به یکی درس بدهد یاد بگیرد؛ ایمان یک رویش است، یک رشد معنوی است که بذرافشانی لازم دارد؛ این بذرافشانی به وسیلهی مادر انجام میگیرد و مادر این کار را میکند. اخلاق را همین طور. بنابراین نقش [او] فوقالعاده است.مقام معظم رهبری 21/10/1401
https://eitaa.com/besooyekhodaa
۱۸ شهریور ۱۴۰۲
۱۸ شهریور ۱۴۰۲
⭕️ شش صورت نورانی که با مومن وارد قبر و برزخ میشوند
ابو بصير كه از شاگردان معروف امام باقر و امام صادق (عليهما السلام) است نقل می كند: «إذا مات العبد المؤمن دخل معه فى قبره ستة صور... »[۱] : وقتی بنده مؤمن از دنيا رفت، شش صورت نورانی به همراه او وارد برزخ و قبر می شوند، اين شش صورت او را از آسيبها از شش جهت محافظت می كنند،
آن كس كه طرف راست اين بنده مؤمن قرار گرفته در معرفی خود میگويد: من نمازم.
باطن نماز يعنی همين صورت نورانی كه در قبر، طرف راست نمازگزار قرار می گيرد و می توان او را در برزخ ديد و با او سخن گفت و از او شفاعت طلبيد، نماز نمونه است، همهی عبادات بر همين منوال است.
سپس آن صورتی كه طرف چپ او قرار گرفته می گويد: من زكات هستم.
زكات تنها مربوط به مال نيست بلكه انسان موظف است زكات هر نعمت خدادادی را بپردازد، هيچ نعمتی بی مسئوليت نيست، در روايات آمده است: «زكات العلم تعليمه من لا يعلمه»: زكات دانش، آموختن آن به كسانی است كه نمی دانند. «زكات الجمال العفاف»: زكات نعمت زيبارويی عفت و پاكدامنی است. «زكات الشجاعة الجهاد فى سبيل الله»: زكات نعمت شجاعت، جهاد در راه خداست، و....
همهی اينها از مصاديق زكات است و اگر زكات نعمت پرداخته شد، اين زكات به صورت نورانی در قبر به پرداخت كننده خود كمك مي كند و او را از آسيب و حادثه محافظت می كند.
صورتی كه در قبر روبروی بنده مؤمن ايستاده می گويد من روزه هستم، سرّ مثالی روزه ای كه برای رضای خدا گرفته می شود به صورت شخصی نورانی در قبر جلوه می كند.
و آن صورت نورانی كه پشت سر او است و از پشت وی را حمايت مي كند می گويد من حج و عمره هستم.
در مراسم حج، امام سجاد (عليه السلام) در صحراي عرفات به شخصی فرمودند: تعداد حاجيان را چقدر تخمين می زنی؟ راوی رقم زيادی را گفت، سپس عرض كرد: حاجيانی كه برای خدا از ثروت خود گذشتند و با ضجه و ناله خدا را مي خوانند. امام فرمود: چقدر ضجه و ناله فراوان است و حاجی كم! گفت: همه حاجی هستند آيا اين تعداد كم است؟ آنگاه حضرت، باطن افراد را به وی نشان داد ديد سرزمين وسيع عرفات پر است از خوك و بوزينه! و در بين اينها تنها چند نفر انسان هستند.
هر كس باطنی دارد كه با باطن اعمال او متحد است؛ عامل با عمل خود متحد است و هر كس با نيت خود محشور می شود، امام صادق (عليه السلام) فرمود: «يحشر النّاس علی نيّاتهم» امامان معصوم (عليهم السلام) باطن افراد را می بينند و احياناً به ديگران هم نشان می دهند.
امّا آن نوری كه پايين پای اوست می گويد: من نيكيهايی هستم كه تو به برادران مؤمن روا داشتی، خيری كه به ديگران رساندی. آنگاه اين پنج نفر كه خود را معرفی كردند از آن كس كه بالای سر مؤمن ايستاده سؤال می كنند كه تو كيستی كه از همه ما نورانی تر هستی؟ مي گويد: من ولايت خاندان پيغمبرم، محبت علی و اولاد علي به اين صورت جلوه می كند، پيروی از آنها به اين شكل مجسم می شود كه از همه نورانی تر است و بالای سر مؤمن بر او اشراف دارد.
[۱]بحار الانوار ج۶ ص٢٣۴
حکمت عبادات ص ١١٠
برگرفته از کانال رسمی دفتر آیت الله جوادی آملی
https://eitaa.com/besooyekhodaa
۱۸ شهریور ۱۴۰۲
🛑مفاد صلح نامه امام حسن(ع) با معاویه
🌹امام حسن(ع) هنگامى که جنگ با معاویه را بر خلاف مصالح عالى جامعه اسلامى و حفظ موجودیت اسلام تشخیص داد و ناگزیر صلح و آتش بس را قبول کرد، فوق العاده کوشش نمود تا هدف هاى عالى و مقدس خود را به قدر امکان از رهگذر صلح و به نحو مسالمت آمیز تامین نماید.
♦️گر چه متن پیمان صلح در کتب تاریخ، به طور کامل و به ترتیب، ذکر نشده است، بلکه هر کدام از مورخان به چند ماده از آن اشاره نموده اند، ولى با جمع آورى مواد پراکنده آن از کتب مختلف مى توان صورت تقریباً کاملى از آن ترسیم نمود. با یک نظر کوتاه به موضوعاتى که امام در قرار داد قید نموده و براى تحقق آنها پافشارى مى کرد، مى توان به تدبیر فوق العادهاى که حضرت در مقام مبارزه سیاسى براى گرفتن امتیاز از دشمن به کار برده، پى برد.
♦️اینک مضمون صلحنامه را که در پنج ماده مى توان خلاصه کرد در ادامه می آید:
📍ماده اول: حسن بن على(علیهما السّلام) حکومت و زمامدارى را به معاویه واگذارى مى کند، مشروط به آنکه معاویه طبق دستور قرآن مجید و روش پیامبر صلی الله علیه وآله رفتار کند.
📍ماده دوم: بعد از معاویه، خلافت از آن حسن بن على(ع) خواهد بود و اگر براى او حادثه اى پیش آید حسین بن على(ع) زمام امور مسلمانان را در دست مى گیرد. همچنین معاویه حق ندارد کسى را به جانشینى خود انتخاب کند.
📍ماده سوم: بدعت ناسزا گویى و اهانت نسبت به امیر مومنان(ع) و لعن آن حضرت در حال نماز باید متوقف گردد و از على(ع) جز به نیکى یاد نشود.
📍ماده چهارم: مبلغ پنج میلیون درهم که در بیت المال کوفه موجود است از موضوع تسلیم حکومت به معاویه مستثنا است و باید زیر نظر امام مجتبى(ع) مصرف شود.
همچنین معاویه باید در تعیین مقررى و بذل مال، بنى هاشم را بر بنى امیه ترجیح بدهد. همچنین باید معاویه از خراج «دارابگرد» مبلغ یک میلیون درهم در میان بازماندگان شهداى جنگ جمل و صفین که در رکاب امیر مومنان(ع) کشته شدند، تقسیم کند.(یکی از فلسفه های تشکیل بنیاد شهید در نظام اسلامی همین بند میتواند باشد)
📍ماده پنجم: معاویه تعهد مى کند که تمام مردم، اعم از سکنه شام و عراق و حجاز، از هر نژادى که باشند، از تعقیب و آزار وى در امان باشند و از گذشته آنها صرف نظر کند احدى از آنها را به سبب فعالیت هاى گذشته شان بر ضد حکومت معاویه تحت تعقیب قرار ندهد، و مخصوصاً اهل عراق را به خاطر کینه هاى گذشته آزار نکند.
علاوه بر این معاویه تمام یاران على(ع) را، در هر کجا که هستند امان مى دهد که هیچ یک از آنها را نیازارد و جان و مال و ناموس شیعیان و پیروان على در امان باشند و به هیچ وجه تحت تعقیب قرار نگیرند و کوچکترین ناراحتى براى آنها ایجاد نشود، حق هر کس به وى برسد و اموالى که در دست شیعیان على(ع) است از آنها پس گرفته نشود.
همچنین نباید هیچ گونه خطرى از ناحیه معاویه متوجه حسن بن على(ع) و برادرش حسین بن على(ع) و هیچ کدام از افراد خاندان پیامبر(ص) بشود و نباید در هیچ نقطه اى موجبات خوف و ترس آنها را فراهم سازد.
♦️در پایان پیمان، معاویه اکیدا تعهد کرد تمام مواد آن را محترم شمرده دقیقا به مورد اجرا بگذارد. او خدا را بر این مسئله گواه گرفت، و تمام بزرگان و رجال شام نیز گواهى دادند.
♦️معاویه(لعین بن لعین) این شرایط را پذیرفت و جنگ پایان یافت، امّا آن ملعون خلاف تمام آنها عمل کرد.
#نکته ای که باید توجه داشت این مهم است که این صلح تحمیلی بدلیل نفاق ریشه دار میان اصحاب امام بود که در لشگر تزلزل ایجاد کرده و امام را از اهداف مقدسش دور نمود. لکن امام این صلح را با اتقان و عزت حداکثری رقم زد که یقینا عاشورای حسینی مرهون این صلح عاشورایی است. چرا که اگر خون امام حسین(ع) توانست تا ابد طلعت اسلام را برای همگان هویدا کند بخاطر آن صلح هدفمند و مقتضی امام حسن(ع) بود که زمینه را برای قیام عاشورائی آماده کرد.
🇮🇷امام خامنه ای :
«هرکس حتی خود امیرالمومنین هم اگر به جای امام حسن مجتبی بود و در آن شرایط قرار می گرفت ، ممکن نبود کاری بکند غیر از آن کاری که امام حسن کرد ...
امام حسین(ع) جزو مدافعان ایده صلح امام حسن بود. اگر امام حسن(ع) صلح نمی کرد ، تمام ارکان خاندان پیامبر را از بین می بردند و کسی را باقی نمی گذاشتند که حافظ نظام ارزشی اصیل اسلام باشد. همه چیز به کلی از بین می رفت و ذکر اسلام بر می افتاد و نوبت به جریان عاشورا هم نمی رسید.
اگر بنا بود امام مجتبی جنگ با معاویه را ادامه بدهد و به شهادت خاندان پیامبر منتهی بشود، امام حسین هم باید در همین ماجرا کشته می شد، اصحاب برجسته هم باید کشته می شدند. همه باید از بین می رفتند و کسی که بماند و بتواند از فرصت ها استفاده بکند و اسلام را در شکل ارزشی خودش باز هم حفظ کند، دیگر باقی نمی ماند. این حق عظیمی است که امام مجتبی علیه الصلاه و السلام بر بقای اسلام دارد.»
https://eitaa.com/besooyekhodaa
۲۳ شهریور ۱۴۰۲
۲۳ شهریور ۱۴۰۲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛑🎥 حال و هوای مسیرهای منتهی به مشهد در آستانه شهادت امام رضا (علیه السلام)
🕌 https://eitaa.com/besooyekhodaa
۲۳ شهریور ۱۴۰۲
📝 نامه مهم حضرت امام رضا(ع) به حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) خطاب به شیعیان
🏴 شهادت حضرت امام رضا(ع) تسلیت باد.
✅ https://eitaa.com/besooyekhodaa
۲۵ شهریور ۱۴۰۲
۲۵ شهریور ۱۴۰۲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مواجهه و گفتگوی جالب یک جوان با یکی از مروجان جریان شیرازی
رصدنامه
https://eitaa.com/besooyekhodaa
۲۵ شهریور ۱۴۰۲
🍃
الَسَّلامُ عَلَیک یاعَلیِ بنِ موسَی الرِّضَاالمُرتضی🖐🏻💚🌱
📗اَلسَّلامُ عَلَیکیاغَریبَالغُرَبا📗
🕗 به رسم عاشقی
⭐🕊صلوات خاصه امام رضا(ع):
🌸اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى عَلِيِّ بْنِ مُوسَى الرِّضَا الْمُرْتَضَى الْإِمَامِ التَّقِيِّ النَّقِيِ وَ حُجَّتِكَ عَلَى مَنْ فَوْقَ الْأَرْضِ وَ مَنْ تَحْتَ الثَّرَى الصِّدِّيقِ الشَّهِيدِ صَلاَةً كَثِيرَةً تَامَّةً زَاكِيَةً مُتَوَاصِلَةً مُتَوَاتِرَةً مُتَرَادِفَةً كَأَفْضَلِ مَا صَلَّيْتَ عَلَى أَحَدٍ مِنْ أَوْلِيَائِكَ...🌸
─┅─═इई🌸🌺🌸ईइ═─┅
https://eitaa.com/besooyekhodaa
۲۵ شهریور ۱۴۰۲
🦋عزاداری_هاتان_قبول💠
بمناسبت حلول ماه ربیع الاول، #قربانی #صدقه به نیت #سلامتی و #تعجیل در فرج حضرت و #شفای بیماران
به امید شادی دل حضرت زهراس
📌 واریز کمکها و صدقات به شماره کارت
۶۱۰۴-۳۳۷۵-۳۳۵۸-۰۲۷۸
IR780120020000004191545981شماره شبا
علیرضا جمالی
#مواسات_و_همدلی
#قربانی_اول_ماه
#چهل_و_هشتمین_قربانی
———🌻⃟—————
۲۵ شهریور ۱۴۰۲
🔻ماه ربیع الاول، بهار زندگی است
✍حضرت آیتالله خامنهای:
بعضی از اهل معرفت و سلوک معنوی معتقدند که
ماه ربیع الاول، ربیع حیات و زندگی است؛
زیرا در این ماه،
💥 وجود مقدس پیامبر گرامی و همچنین فرزند بزرگوارش حضرت ابیعبدالله جعفر بن محمد الصّادق ولادت یافتهاند و ولادت پیغمبر سرآغاز همهی برکاتی است که خدای متعال برای بشریت مقدر فرموده است.
🔴https://eitaa.com/besooyekhodaa
۲۶ شهریور ۱۴۰۲
🌀 حلول ماه ربیع الاول تهنیت باد
📝 ماه ربیع الاول بهار زندگی است https://eitaa.com/besooyekhodaa
۲۶ شهریور ۱۴۰۲
🌺🍃یادبود مجازی به مناسبت درگذشت #طلبه جوان و فاضل
کربلایی #محمد_حسین خانجانی،لطفا در این امر ما را یاری کنید اموات چشم انتظار هستند تا خیراتی برای انها بفرستیم،بسم الله تعداد ختم را ثبت کنید👇👇
https://fatehe-online.ir/344249
⬆️⬆️⬆️
۲۹ شهریور ۱۴۰۲