eitaa logo
بسوی خدا
2هزار دنبال‌کننده
4هزار عکس
3.4هزار ویدیو
50 فایل
دراین کانال میتوانید ازبیانات متفکران و شخصیتهای طراز اول انقلاب اسلامی,حضرت امام"ره" مقام معظم رهبری ؛استاد شهیدمطهری،شهید بهشتی علامه جوادی آملی،آیت الله مصباح یزدی آیت الله بهجت و دیگر علما بهره مند شدید ارتباط با مدیر @samenolhojajjj
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌کاری که دارد با دختران این سرزمین و مادران نسل سازنده می‌کند!🤦‍♂️ 😱یادتان می‌آید یک سال پیش و در آغاز شیوع ، موضع مردم درباره چه بود؟ یادتان است خیلی‌ها آن را قبول نداشتند، یا برایشان سخت بود؟ حالا چه؟ خیلی آسان‌تر از قبل شده؛ آن‌قدر که خیلی‌ها می‌گویند: حتی اگر کرونا هم تمام شود، به ماسک زدن ادامه می‌دهند. 😱این، تأثیر یک سال فعالیت رسانه‌ای بر این موضوع است. رسانه می‌تواند یک امر خنثی را تبدیل به ارزش کند؛ طوری که ترک آن، در جامعه ضد ارزش دانسته شود. رسانه حتی می‌تواند یک ضد ارزش را تبدیل به یک ارزش کند. 😱اجرای را روی صحنه برنامه دیده‌اید؟ اگر ندیده‌اید، همین‌جا تماشا کنید تا به چشم خودتان ببینید که چگونه فانتزی دختران خردسال ما را از بازی های دخترانه و عروسک بازی - که تمرین نقش مادری است - به یک رزمی کار تبدیل می‌کنند. https://eitaa.com/joinchat/3344760855C17713c4a73 😱واقعاً چه ضرورتی دارد که دختران خردسال ما لباس ارتشی به تن کنند و قیافه خشن زنان ارتشی آمریکایی را بخود بگیرند. و تغییر سبک زندگی را جدی بگیریم @women92
🌟√ پـنـج سـفارش امـام جـواد «علیه السلام» : 🌸 قَالَ لِلْجَوَادِ علیه السلام رَجُلٌ: ○ أَوْصِنِي قَالَ علیه السلام، وَ تَقْبَلُ؟ قَالَ؛ نَعَمْ قَالَ علیه السلام؛ تَوَسَّدِ الصَّبْرَ وَ اعْتَنِقِ الْفَقْرَ وَ ارْفَضِ الشَّهَوَاتِ وَ خَالِفِ الْهَوَى وَ اعْلَمْ أَنَّكَ لَنْ تَخْلُوَ مِنْ عَيْنِ اللَّهِ فَانْظُرْ كَيْفَ تَكُونُ»؛ 🌱 امام جواد (ع) می فرمایند: ○ در زندگي، صبر را تكيه گاه خود، فقر و تنگ دستي را همنشين خود قرار بده و با هواهاي نفساني مخالفت كن. و بدان كه هيچگاه از ديدگاه خداوند پنهان و مخفي نخواهي ماند، پس مواظب باش كه در چه حالتي خواهي بود. 📚 بحارالأنوار: ج 75، ص 358، ح 1. https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🐄سوره بقره 🌻آیات ۲۱۱ تا ۲۱۵ 📝ترجمه استاد حسین انصاریان 1⃣1⃣2⃣ سَلْ بَنِي إِسْرَائِيلَ كَمْ آتَيْنَاهُمْ مِنْ آيَةٍ بَيِّنَةٍ وَمَنْ يُبَدِّلْ نِعْمَةَ اللَّهِ مِنْ بَعْدِ مَا جَاءَتْهُ فَإِنَّ اللَّهَ شَدِيدُ الْعِقَابِ از بنی اسرائیل بپرس: چه بسیار نشانه های روشن به آنان عطا کردیم، و هرکس نعمتِ [هدایت] خدا را پس از آنکه به او رسید، تبدیل [به کفر] کند، [بداند] که یقیناً خدا سخت کیفر است. 2⃣1⃣2⃣ زُيِّنَ لِلَّذِينَ كَفَرُوا الْحَيَاةُ الدُّنْيَا وَيَسْخَرُونَ مِنَ الَّذِينَ آمَنُوا وَالَّذِينَ اتَّقَوْا فَوْقَهُمْ يَوْمَ الْقِيَامَةِ وَاللَّهُ يَرْزُقُ مَنْ يَشَاءُ بِغَيْرِ حِسَابٍ زندگی [زودگذرِ] دنیا برای کافران آراسته شده، و [به این سبب] مؤمنان را مسخره می کنند، در حالی که پروا پیشگان در روز قیامت [از هر جهت] برتر از آنان هستند، و خدا هر که را بخواهد، بی حساب روزی می دهد.
3⃣1⃣2⃣ انَ النَّاسُ أُمَّةً وَاحِدَةً فَبَعَثَ اللَّهُ النَّبِيِّينَ مُبَشِّرِينَ وَمُنْذِرِينَ وَأَنْزَلَ مَعَهُمُ الْكِتَابَ بِالْحَقِّ لِيَحْكُمَ بَيْنَ النَّاسِ فِيمَا اخْتَلَفُوا فِيهِ وَمَا اخْتَلَفَ فِيهِ إِلَّا الَّذِينَ أُوتُوهُ مِنْ بَعْدِ مَا جَاءَتْهُمُ الْبَيِّنَاتُ بَغْيًا بَيْنَهُمْ فَهَدَى اللَّهُ الَّذِينَ آمَنُوا لِمَا اخْتَلَفُوا فِيهِ مِنَ الْحَقِّ بِإِذْنِهِ وَاللَّهُ يَهْدِي مَنْ يَشَاءُ إِلَى صِرَاطٍ مُسْتَقِيمٍ مردم [در ابتدای تشکیل اجتماع] گروهی واحد و یک دست بودند [و اختلاف و تضادی در امور زندگی نداشتند]، پس [از پدید آمدن اختلاف و تضاد] خدا پیامبرانی را مژده دهنده و بیم رسان برانگیخت، و با آنان به درستی و راستی کتاب را نازل کرد، تا میان مردم در آنچه با هم اختلاف داشتند، داوری کند. [آن گاه در خود کتاب اختلاف پدید شد] و اختلاف را در آن پدید نیاوردند مگر کسانی که به آنان کتاب داده شد، [این اختلاف] بعد از دلایل و برهان های روشن و آشکاری بود که برای آنان آمد، [و سبب آن] برتری جویی و حسد در میان خودشان بود. پس خدا اهل ایمان را به توفیق خود، به حقّی که در آن اختلاف کردند، راهنمایی کرد. و خدا هر که را بخواهد به راهی راست هدایت می کند. 4⃣1⃣2⃣ أَمْ حَسِبْتُمْ أَنْ تَدْخُلُوا الْجَنَّةَ وَلَمَّا يَأْتِكُمْ مَثَلُ الَّذِينَ خَلَوْا مِنْ قَبْلِكُمْ مَسَّتْهُمُ الْبَأْسَاءُ وَالضَّرَّاءُ وَزُلْزِلُوا حَتَّى يَقُولَ الرَّسُولُ وَالَّذِينَ آمَنُوا مَعَهُ مَتَى نَصْرُ اللَّهِ أَلَا إِنَّ نَصْرَ اللَّهِ قَرِيبٌ آیا پنداشته اید در حالی که هنوز حادثه هایی مانند حوادث گذشتگان شما را نیامده، وارد بهشت می شوید؟! به آنان سختی ها و آسیب هایی رسید وچنان متزلزل و مضطرب شدند تا جایی که پیامبر و کسانی که با او ایمان آورده بودند [در مقام دعا و درخواست یاری] می گفتند: یاری خدا چه زمانی است؟ [به آنان گفتیم:] آگاه باشید! یقیناً یاری خدا نزدیک است. 5⃣1⃣2⃣يَسْأَلُونَكَ مَاذَا يُنْفِقُونَ قُلْ مَا أَنْفَقْتُمْ مِنْ خَيْرٍ فَلِ لْوَالِدَيْنِ وَالْأَقْرَبِينَ وَالْيَتَامَى وَالْمَسَاكِينِ وَابْنِ السَّبِيلِ وَمَا تَفْعَلُوا مِنْ خَيْرٍ فَإِنَّ اللَّهَ بِهِ عَلِيمٌ از تو می پرسند: چه چیز انفاق کنند؟ بگو: هر مال و مایه سودمندی که انفاق می کنید باید برای پدر و مادر و نزدیکان و یتیمان و نیازمندان و در راه مانده گان باشد، و هر کار نیکی انجام دهید، خدا به آن داناست.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام و روز بخیر به همراهان عزیز افتخار همراهی شما را در چهارمین روز از معرفی کتاب ارزشمند «۱۰۰۱ فضیلت از امیرالمومنین علیه‌السلام در کتب اهل سنت» داریم. 🌹🌴🌹🌴🌹 فصل سوم این کتاب اختصاص دارد به «فضائل امام علی علیه‌السلام در کلام صحابی و علما اهل سنت» «محمد بن عمر واقدی» متوفای ۲۰۸ هجری قمری یکی از برجسته‌ترین سیره نویسان در قرن دوم و سوم است. او درباره رخدادهای تاریخی تبحر گسترده‌ای داشته و بسیاری از تاریخ نویسان از او بهره برده‌اند. «واقدی» درباره امام علی علیه‌السلام این چنین می نویسد: از معجزه‌های بود چونان عصا برای موسی و زنده کردن مردگان برای عیسی بن مریم. 🌹🌴🌹🌴🌹🌴 خرید اینترنتی کتاب مذهب بوک http://www.mazhabbook.ir 🔸🔹🔸🔹 https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0
📖 السَّلامُ عَلَيْكَ يا غَوْثَ الْمَلْهُوفينَ... 💠سلام بر تو ای دلهای رنجور💔 تنها آرزوی توست که امید را در این قلب های خسته زنده نگاه می دارد. با سلام به محضر سپهسالار هستی و امیر آفرینش حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف، برای تعجیل در فرج آن امام مهربان 5 صلوات می فرستیم 🔺🔸🔹 ⇝ پرسمان اعتقادی https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0 🔺فقط به اشتراک بذارید👌 ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
🔺 یک 📔 یک داستان وَمَن يُطِعِ اللَّهَ وَالرَّسُولَ فَأُولَٰئِكَ مَعَ الَّذِينَ أَنْعَمَ اللَّهُ عَلَيْهِم مِّنَ النَّبِيِّينَ وَالصِّدِّيقِينَ وَالشُّهَدَاءِ وَالصَّالِحِينَ وَحَسُنَ أُولَٰئِكَ رَفِيقًا 🔸 ﻭ ﻛﺴﺎﻧﻲ ﻛﻪ ﺍﺯ ، ﺩﺭ ﺯﻣﺮﻩ ﻛﺴﺎنی ﺍﺯ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮﺍﻥ ﻭ ﺻﺪﻳﻘﺎﻥ ﻭ ﺷﻬﻴﺪﺍﻥ ﻭ ﺷﺎﻳﺴﺘﮕﺎﻥ ﺧﻮﺍﻫﻨﺪ ﺑﻮﺩ ﻛﻪ ﺧﺪﺍ ﺑﻪ ﺁﻧﺎﻥ ﻧﻌﻤﺖ [ ، ] ﺩﺍﺩﻩ؛ ﻭ ﺍﻳﻨﺎﻥ ﻧﻴﻜﻮ ﺭﻓﻴﻘﺎنی ﻫﺴﺘﻨﺪ. 📚 نساء، ۶۹. ◻️🔸◻️🔸◻️ ◻️ برده‌ای بود که نبی اکرم(صلی الله علیه و آله) او را آزاد کرده بودند ولی آن‌قدر نسبت به حضرت محبت داشت که اگر ایشان را نمی‌دید، مضطرب می‌شد. 🔸 روزی حضرت او را دیدند؛ در حالی که لاغر شده و رنگش تغییر پیدا کرده بود. به او فرمودند چه شده است؟ عرض کرد: هیچ بیماری‌ای ندارم؛ فقط دوری شما من را گرفتار کرده است. در این دنیا امیدی دارم که اگر امروز از شما جدا می‌شوم، فردا شما را دوباره می‌بینم؛ اما همه‌ نگرانی من این است که بعد از مرگ، دیگر راهی به شما ندارم. شما در عوالم بالا هستید و ما در عالم پایین. ⏮ این آیه نازل شد: «وَمَنْ یطِعِ اللهَ وَالرَّسُولَ فَأُولئِک مَعَ الَّذِینَ أَنْعَمَ اللهُ عَلَیهِمْ...» 🔴 پس ، است. 📚 مقام محمود، ص ۱۹۱. 👤 آیت الله سیدمحمدمهدی ميرباقری 🔺🔸🔹 ⇝ پرسمان اعتقادی https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0 🔺فقط به اشتراک بذارید👌 ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌼 پرسش: تفاوت علم و حکمت چيست؟ 🌼 پاسخ: در ابتدا بايد گفت:"حكمت" رسيدن به حق و واقع به واسطه علم و عقل است.(1)و از ماده "حكم"، به معناى بازداشتن و منع است و اولين معنا از آن، حكم كردن است كه باعث جلوگيرى از ظلم مى‏شود. از ويژگى‏هاى حكمت آن است كه جهل و نادانى را از انسان باز مى‏دارد.(2) اما "علم" يا همان معرفت به معناى دانستن، دانش،(3) درك كردن و فهميدن حقيقت و اساسِ چيزى است.(4) كه بر آثارى دلالت مى‏نمايد كه در اشيا وجود دارد و به واسطه آن از غير خود تمييز داده مى‏شود.(5) علم داراى مراتب است و از مرتبه عاليه هستى (بارى تعالى) تا انسان و حتى موجودات غير ذوي العقول (موجودات دارای عقل) نيز داراى علم هستند و بين همه موجودات عالم هستى و علم مى‏توان به تناسب خودشان و ظرف وجوديشان نسبت برقرار كرد. بر خلاف حكمت، كه فقط از ويژگى‏ها و صفات ذوي العقول است. نكته ديگر اين كه حكمت و علم، دو عنوان عام هستند كه در ابعاد و جنبه هاي گوناگوني قابل تطبيق و مقايسه هستند. به نظر مي رسد تبيين دقيق معناي حكمت در اصطلاح ديني و قرآني، به درك تفاوت هاي اين واژه با علم بينجامد. حكمت، اتقان در امور، فهم و عقل، نبوت و ... گفته شده است. در مجموع، حكمت، علمي است كه انسان را از از انجام كار زشت بازدارد. (5) بر اين اساس، مي توان گفت حكمت، نوعي معرفت ويژه و خاص است كه بر همه انواع و اقسام علم منطبق نيست. به عبارت روشن تر، حكمت به معناى رسيدن به حقيقت به وسيله علم و عقل است. علامه طباطبايى درباره معناى واژه "حكمت" مى‏گويد: حكمت نوعى از محكم كارى يا كار محكمى كه سستى و رخنه‏اى در آن راه ندارد و غالبا در معلومات عقلى واقعى كه ابدا قابل بطلان و كذب نيست، استعمال مى‏شود. (6) از اين ‏رو، مى‏شود گفت چون دين با واقعيت و حقيقت مطابقت دارد، پس اصول و قواعدى كه با دين آمده، در واقع حكمت اند و پيامبر مأمور است تا اين حكمت را به مردم بياموزد. برخى نيز گفته اند: با مراجعه به اصل معناى حكمت مى‏توان به دست آورد كه حكمت، يك حالت و خصيصه درك و تشخيص است كه شخص به وسيله آن مى‏تواند حق و واقعيت را درك كند و مانع از فساد شود و كار را متقن و محكم انجام دهد. بنابراين، حكمت نوعى حالت نفسانى و صفت روحى است، نه شى‏ء خارجى؛ بلكه شى‏ء محكم خارجى، از نتايج حكمت است. نتيجه اين كه به روشني پيدا است كه علم و معرفت انساني، چيزي اعم از حكمت است و موارد عديده اي از علوم و معارف و دانش هاي بشري وجود دارند كه در مقوله حكمت قرار نمي گيرند. علم ومعرفت كه(شناخت) از نظر مفهوم عام‌تر از حكمت است و حكمت نوع خاصي از علم. علم از نظر مصداق شامل‌تر از حكمت است و حكمت يكي از مصداق‌هاي علم. علم به ادراكات غيريقيني نيز گفته مي‌شود، ولي حكمت مربوط به يقينيات است. علم اعم از ذات و صفت و فعل است، ولي حكمت مربوط به فعل است و وصف فاعل.(7) پي نوشت ها: 1. راغب، مفردات نشر دار الاحيا التراث العربي بيروت، ماده "حكم"، ص123. 2. ابن ظهير، معجم مقاييس اللغة، نشر نشر الاعلام الاسلامي، قم ماده "حكم"، ج1، ص 123. 3. قرشى، قاموس قرآن، نشر دارالكتب الاسلاميه، تهران، 1371 ش، ج 5، ص 32، ماده "حكم". 4. مفردات راغب، ماده "حكم"، ص123. 5. طريحى فخر الدين، مجمع البحرين، كتابفروشى مرتضوى‏، تهران، 1375 ش، ج 6، ص 45. 6. علامه طباطبايى، تفسير الميزان، دفتر انتشارات اسلامى جامعه مدرسين حوزه علميه قم، قم، 1417 ق. ج 3، ص 395. 7. قرشى، سيد على‏اكبر، قاموس قرآن، ج 2، نشر دارالكتب الاسلاميه، تهران، 1371 ش، ص 163. 🔺🔸 ⇝ پرسمان اعتقادی https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0 🔺فقط به اشتراک بذارید👌 ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⦃ ظاهࢪت‌هست‌چنانےڪه‌خجالت‌نڪشے؟! باطنت‌هست‌پسندیـده‌ی‌صـاحب‌نظࢪی؟! خانه‌ات‌لایق‌اوهست‌ڪه‌مھمان‌گردد؟! میتوان‌گفت‌توࢪاشیعـه‌ی‌اثنیٰ‌عشـری؟!💔 ⦄ https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📌 رجب، ماه خدا ⚪️ به منظور بررسی ارتباط ماه رجب با (که در روایات به ماه خدا شهرت دارد) تصمیم گرفته‌ایم تا در مجموعه پیام‌هایی به شرح این ارتباط بپردازیم: 1⃣ دست در دستِ ولیّ 🌙 در ماهی که به ماه خدا شهرت دارد، ارتباط با ولیّ خدا، بهترین راه ارتباط با خداوند است چراکه در روایات آمده، امام «خلیفة الله»*۱، «باب الله»*۲، «وجه الله»*۳ و «صراط‌الله»*۴ است 🔰 بنابراین اگر در ماه رجب با خدا کار داریم و می‌خواهیم به او نزدیک شویم باید در مسیر صحیح آن یعنی ارتباط با امام عصر قرار گیریم چنانکه در دعای شریف ندبه می‌خوانیم: «اَيْنَ وَجْهُ اللهِ الَّذى اِلَيْهِ يَتَوَجَّهُ الاَوْلِياءُ؛ كجاست آن وجه الهى كه دوستان خدا به جانب او روى مى‌آورند»، این یعنی برای رسیدن به مقام قُرب و ارتباط با خداوند، باید دستمان را در دست ولیّ خدا قرار دهیم و همراه او باشیم. 📚 ۱.كفاية الأثر في النص على الأئمة الإثنى عشر، ص۱۵۱ ۲.الإحتجاج على أهل اللجاج، ج‏۲، ص ۴۹۳ ۳.معجم الأحاديث الإمام‌المهدي(عليه‌السلام)، ج‏۷، ص ۲۱ ۴.بحار الأنوار، ج‏۳۹، ص ۸۹ 🔺🔸🔹 ⇝ پرسمان اعتقادی https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0 🔺فقط به اشتراک بذارید👌 ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
📌 مهندس مهدوی 📋 دست به قلم می‌شوم تا بکِشم نقشه‌ای جدید. فاصله‌ها تا رسیدن به شما دور به نظر می‌رسد. اندازه‌ها تراز نیست. 📐 شاید خط‌کشی نو، شاید گونیایی راست‌تر اما دست از تلاش بر نخواهم داشت... 📏 مهندسین منتظر روزتان مبارک. 🔺🔸🔹 ⇝ پرسمان اعتقادی https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0 🔺فقط به اشتراک بذارید👌 ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
کجایید مهندسینی که خدا را دیدند و دنیا را رها کردند و رفتند برای شادی روح شهید باکری ها صلوات 🌷🌷🌷🌷🌷🌷 🔺🔸🔹 ⇝ پرسمان اعتقادی https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0 🔺فقط به اشتراک بذارید👌 ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سوره بقره آیات ۲۱۶ تا ۲۲۰ ترجمه استاد حسین انصاریان 🌸🍃🌸🍃 6⃣1⃣2⃣ كُتِبَ عَلَيْكُمُ الْقِتَالُ وَهُوَ كُرْهٌ لَكُمْ وَعَسَى أَنْ تَكْرَهُوا شَيْئًا وَهُوَ خَيْرٌ لَكُمْ وَعَسَى أَنْ تُحِبُّوا شَيْئًا وَهُوَ شَرٌّ لَكُمْ وَاللَّهُ يَعْلَمُ وَأَنْتُمْ لَا تَعْلَمُونَ جنگ [با دشمن] بر شما مقرّر و لازم شده، و حال آنکه برایتان ناخوشایند است. و بسا چیزی را خوش ندارید و آن برای شما خیر است، وبسا چیزی را دوست دارید و آن برای شما بد است؛ وخدا [مصلحت شما را در همه امور] می داند و شما نمی دانید. 7⃣1⃣2⃣ يَسْأَلُونَكَ عَنِ الشَّهْرِ الْحَرَامِ قِتَالٍ فِيهِ قُلْ قِتَالٌ فِيهِ كَبِيرٌ وَصَدٌّ عَنْ سَبِيلِ اللَّهِ وَكُفْرٌ بِهِ وَالْمَسْجِدِ الْحَرَامِ وَإِخْرَاجُ أَهْلِهِ مِنْهُ أَكْبَرُ عِنْدَ اللَّهِ وَالْفِتْنَةُ أَكْبَرُ مِنَ الْقَتْلِ وَلَا يَزَالُونَ يُقَاتِلُونَكُمْ حَتَّى يَرُدُّوكُمْ عَنْ دِينِكُمْ إِنِ اسْتَطَاعُوا وَمَنْ يَرْتَدِدْ مِنْكُمْ عَنْ دِينِهِ فَيَمُتْ وَهُوَ كَافِرٌ فَأُولَئِكَ حَبِطَتْ أَعْمَالُهُمْ فِي الدُّنْيَا وَالْآخِرَةِ وَأُولَئِكَ أَصْحَابُ النَّارِ هُمْ فِيهَا خَالِدُون