eitaa logo
بسوی خدا
2هزار دنبال‌کننده
4هزار عکس
3.4هزار ویدیو
50 فایل
دراین کانال میتوانید ازبیانات متفکران و شخصیتهای طراز اول انقلاب اسلامی,حضرت امام"ره" مقام معظم رهبری ؛استاد شهیدمطهری،شهید بهشتی علامه جوادی آملی،آیت الله مصباح یزدی آیت الله بهجت و دیگر علما بهره مند شدید ارتباط با مدیر @samenolhojajjj
مشاهده در ایتا
دانلود
Del Tang Samerra.mp3
12.87M
🎼 عشق من سامراته... 🎙 علیه السلام ✨خِیـٰـالِ وَصـْـلْ
⁉️به نظر شما بین دو بچه، چند سال باید فاصله باشه؟🤔🤔 ✅✅ از نظر تربیتی فاصلۀ بین بچه‌ها باید به اندازه‌ای باشه که بتونن همبازی هم باشن و همدیگه رو درک کنن. بچّه‌ها با تفاوت سنّی بالا، نمی‌تونن همبازی هم باشن. به همین دلیل هم کار پدر و مادر بعد از بچه دوم، خیلی سخت می‌شه.🤭 🔵 اگه فاصلۀ بین بچه اوّل و دوم، به اندازه‌ای باشه که این دو تا وقت همدیگه رو پُر کنن، به شدّت تربیت آسون می‌شه و بجز اوایل به دنیا اومدن بچه دوم، توی وقت پدر و مادر، صرفه‌جویی می‌شه.✔️ 🔴 در غیر این صورت، هر دو بچّه به صورت مستقل، وقت پدر و مادر رو می‌گیرن، چون نمی‌تونن همبازی خوبی برا هم باشن. پس، فاصلۀ زیاد بین بچّه‌ها، نه تنها کمکی به مسئلۀ تربیت نمی‌کنه؛ بلکه کار تربیت رو هم سخت‌تر می‌کنه. ❌ ✅ اگه بخوایم این فاصله رو به صورت عددی بیان کنیم، حدّاکثر فاصلۀ میان بچه‌ها، نباید از سه یا سه سال و نیم، بیشتر بشه. هر اندازه فاصلۀ بچّه‌ها از این عدد بیشتر بشه، وقت پدر و مادر برا تربیت اونا، بیشتر گرفته می‌شه.☝️ ⚠️ ناگفته نمونه، فاصله‌ای که این جا گفته شد، برا شرایط عادیه. ممکنه مادر، مشکلاتی داشته باشه که بارداری تو همین فاصله هم براش مناسب نباشه که تشخیص این مسأله به عهدۀ متخصّصه.👌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_5767263646774201081.mp3
2.28M
ازدواج🦋 💌برکت در ازدواج یعنی چی؟ ⭕️با این اوضاع اقتصادی میشه ازدواج کرد 🌹 ✍
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹وقتی مُنکِر معروف میشه و معروف، منکر 🔴 هرسال به مناسبت پیروزی انقلاب ، فرش قرمز میندازیم و تشکر می کنیم از خانم هایی که بدترین پوشش رو دارند !
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 تشکر ویژه مریلا زارعی از همسر شهید داریوش رضایی نژاد مریلا زارعی در نشست خبری فیلم هناس: 🔹 برایم باعث افتخار بود که وقتی اشک‌های خانم شهره پیرانی را دیدم همراه او اشک ریختم و خداروشکر کردم که ایشان از این فیلم رضایت داشتند. @BisimchiMedia
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چی بودیم و چی شدیم؟!! ❌🎥 وضعیت اسف بار مردم ایران در دوران پهلوی از زبان هویدا👆 این کلیپ رو فرو کنید تو چشم ضد انقلاب .بابا این حرفا رو هویدااااا داره میزنه ها ,نه یه انقلابی و حزب الهی..😳😳😳😳
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌼 پرسش: آيا مسلمان هم به جهنم جاودان خواهد رفت اگر چه فقط اسمي باشد؟ 🌼 پاسخ: طبق نظر امامیه خلود در آتش از ویژگی های کافران است و گنهکاران مسلمان پس از مدتی از آتش خارج می شوند. مفاد آیه 48 سوره نساء بر این مطلب گواهی می دهد آنجا که می فرماید إِنَّ اللّهَ لا یَغْفِرُ أَنْ یُشْرَکَ بِهِ وَ یَغْفِرُ ما دُونَ ذلِکَ لِمَنْ یَشاءُ وَ مَنْ یُشْرِکْ بِاللّهِ فَقَدِ افْتَری‏ إِثْمًا عَظیمًا [1] «خداوند (هرگز) شرک را نمی‏بخشد! و پایین‏تر از آن را برای هر کس (بخواهد و شایسته بداند) می‏بخشد. و آن کسی که برای خدا، شریکی قرار دهد، گناه بزرگی مرتکب شده است» و همچنین روایاتی داریم که عذاب را جز بر کافران جاودانه نمی داند پیامبر اکرم (ص) می فرماید: «وَ الَّذِی بَعَثَنِی بِالْحَقِّ بَشِیراً وَ نَذِیراً لَا یُعَذِّبُ اللَّهُ بِالنَّارِ مُوَحِّداً أَبَداً وَ إِنَّ أَهْلَ التَّوْحِیدِ یَشْفَعُونَ فَیُشَفَّعُون» « سوگند به کسی که مرا بشیر و نذیر برانگیخت خداوند هیچ یکتاپرست و موحدی را به آتش جاودان عذاب نخواهد کرد همانا اهل توحید از حق شفاعت برخوردار می شوند به طوری که می توانند شفیع دیگران شوند، آنگاه شفاعت می کنند البته شفاعت آنان پذیرفته خواهد شد» [2] و نیز برخی روایت دیگر محبان علی (ع) و خاندان او را از نجات یافتگان عذاب ابدی می دانند پیامبر اکرم (ص) می فرماید: «إِنَّ وَلَایَةَ عَلِیٍّ حَسَنَةٌ لَا تَضُرُّ مَعَهَا شَیْ‏ءٌ مِنَ السَّیِّئَاتِ وَ إِنْ جَلَّتْ إِلَّا مَا یُصِیبُ أَهْلَهَا مِنَ التَّطْهِیرِ مِنْهَا بِمِحَنِ الدُّنْیَا وَ بِبَعْضِ الْعَذَابِ فِی الْآخِرَةِ إِلَی أَنْ یَنْجُوا مِنْهَا بِشَفَاعَة...» «همانا ولایت علی (ع) نیکی و خیری است که با وجود آن هیچ گناهی هر چند بزرگ باشد زیان نمی رساند و اگر دوستدار اهل بیت (ع) گرفتار گناه شود با پاره ای از گرفتاری های دنیوی و مشقات آن و پاره ای از عذاب اخروی تطهیر می شود تا به شفاعت سروران طیب و طاهر خود برسد و ...» [3] و روایات کثیر دیگری که دلالت بر این مطلب می کند که: شیعیان صاحب کبیره داخل آتش می شوند و مدتی عذاب خواهند کشید و بعد شفاعت نصیبشان خواهد شد به خلاف شیعیان راستین که هیچ وقت در دوزخ دیده نخواهند شد [4] خلاصه این که آیاتی که دلالت بر خلود آتش جهنم برای بعضی مسلمانان صاحب کبائر مثل ربا و قتل عمد می کند قرائن فراوانی در خود این آیات وجود دارد که نشان می دهد این آیات ناظر به کسانی است که گناهانشان منتهی به کفر و انکار مبدأ و معاد یا نبوت و ضروریات دین می شود حال چگونه ممکن است مرتکب گناه کبیره از مسلمانانی که خدا و پیغمبر و ضروریات دین را پذیرفته اند و از روی غفلت دچار گناه می شوند را همطراز و یکسان با کفار و مشرکین بدانیم که در آتش جهنم خالد و جاودانه اند که روایات ذکر شده نیز بر همین نکته دلالت می کرد. مرحوم علامه طباطبائی در تفسیر المیزان ذیل آیه 167 سوره بقره یک بحث عقلی بسیار مفید و قابل استفاده ای کرده اند که برای استفاده بیشتر می توانید به ترجمه آن مراجعه نمائید. [1] سوره نساء، آیه 48. [2] بحار الانوار، ج 8، ص 358 ح 23. [3] بحار الانوار، ج 8، ص 352، ح 2. [4] بحارالانوار، ج 8، ص 363، ذیل 416.
سلام امام زمانم❣ السّلام علیکَ بِجوامعِ السَّلام... تمام سلام‌ها و تمام تحیّت‌ها نثار تو باد، ای مولایی که حقیقت سلام هستی و روز آمدنت، زمین لبریز خواهد شد از سلام و سلامتی... اللهم‌ عجل‌ لولیک‌ الفرج
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مداحی آنلاین - از ما بخواین - استاد عالی.mp3
2.93M
# کلیپ - صوتی از ما بخواید حجت الاسلام عالی
4_5855214135930784343.mp3
3.43M
# کلیپ - صوتی شبا دلتنگ تو میشم برای گریه شب خوبه برای توبه کردن هم میگن خوبه مهدی رسولی
🇮🇷 قرار بود رضا شاه از دبستان حکیم نظامی دیدن کند. قرار شد سید مجتبی که طی دو سال چهار سال را خوانده بود، به عنوان  نماینده دانش آموزان دسته گلی را تقدیم رضا خان کند. جلوی شاه که رسید، دسته گل را محکم کوبید توی صورت شاه؛ طوری شد که کلاه از سر رضا شاه افتاد. مدیر بیچاره تا مرز اعدام پیش رفت و بالاخره دربار قبول کرد که سید مجتبی از دیدن جلال همایونی! هول شده است. 🌹نواب از همان کودکی آن کلاه را به سر رضا شاه گشاد می دید. "شهید سید مجتبی نواب صفوی" ✍کتاب سید مجتبی نواب صفوی؛ نگاهی به زندگی و مبارزات شهید نواب صفوی، 
ماه رجب، ماه استغفار .mp3
6.8M
💫 ماه رجب، ماه استغفار ☑️ «حقیقتِ استغفار» و «آثار استغفار» در ماه مبارک رجب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭕️ وقتی که انسان دچار افسردگی میشه خلط سودا در خون زیاد میشه، یه سری غذاهایی هست که در بدن تولید سودا میکنه . 📌 نشونه‌های اصلی غلبه سودا : 🔸سوزش سر معده، کندی عکس العمل، تیرگی رنگ چهره، سیاهی اطراف چشم، 🔸تندخویی، خساست، قساوت، افسردگی، وسواس فکری و افکار منفی، فکر و خیال، خواب آشفته، بی حوصلگی ، گوشه گیری، فعالیت کم 🔸 تیرگی رنگ پوست، تیرگی ادرار، شوری دهان، بوی بد دهان، تاری چشم، یبوست، سرفه خشک، زود سیر شدن، خستگی زودهنگام، فرد سودازده غمگین و منزوی خواهد شد. ====💊====💊==== 🔸 برای درمان غلبه سودا چندتا نکته باید رعایت بشه : ✅ برای صبحانه بهتره که از نان و عسل استفاده بشه، اونم قبل از ساعت 7 و نیم صبح، ✅استفاده از روغن زیتون در غذاها، استفاده از غذاهای گرم و تر مثل انواع خورشت های ایرانی و خصوصا آبگوشت همراه با نخود یا لوبیا. ✅ اگه شخص لاغر هست روزی ۵ تا ۷ لیوان آب بخوره. هر لیوان آب هم همراهش نصف دونه خرما خورده بشه. اگه ممکنه هفته‌ای دو تا سه بار گوشت بره کباب شده مصرف کنه. 🌿 | توی سبزیجات از : نعناع، ریحان، ترخون، مرزه استفاده بشه خوبه ☕️ | چای سیب و به، زنجفیل، دارچین، دمنوش افتیمون ✅ مسافرت رفتن برای شخص سودایی خیلی خوبه. شانه زدن موهای پشت سر، رفتن به محیط های معنوی مثل مساجد و امامزاده ها، قرائت قرآن هر شب، حمام رفتن بعد از غذا 🔸 استفاده از کفش با رنگ روشن. استفاده از رنگ های روشن در وسایل شخصی و منزل، گفتگو و نشست و برخاست با علما و مومنین، صدقه به طور کلی انجام کار خیر در بدن انسان باعث از بین رفتن سودا میشه. ====⛔️====⛔️==== ⚠️چند تا ممنوعات هم داره: - استفاده از گوشت گاو ممنوعه، - شکر و قند ممنوعه (و بجاش میشه از نبات و خرما استفاده کرد)، - خوابیدن بین الطلوعین ممنوع، - نگاه کردن به صحنه‌های مستهجن و خشن، - خوردن خربزه و هندوانه، - ترشیجات، مرغ و ماهی، - تخم مرغ بازاری، غذاهایی سرخ کردنی - استفاده از عطرهای سرد و انواع ادکلن 🔺همه این موارد برای سودایی‌ها 🔻 🚫 غذاهای فست فودی و سس، 🚫 داروهای شیمیایی، میوه‌های نرسیده 🚫 بی‌تحرکی و یک‌جا نشستن هم باعث تولید سودا و رسوب‌خون میشه 🚫 بازی‌های هیجانی مثل شهربازی، 🚫 سر و صدای زیاد، 🚫 استفاده زیاد از وسائل الکترونیکی، 🚫 انس نداشتن با دیگران و تنهایی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🕊🌼🕊🌼🕊 📌 علل اصلی گناه کبیره "خ. اِ" 🔸 و 🔸 🔸 تغذیه 🔹 دوســـــت منحـــــــــرف و ناباب 🔹 عوامـــــل تحــــــــریکِ شهــــوت 🔹 و ولو بودن 🔸دوست‌پسر یا دوست‌دختر داشتن 🔸 اضطـــــــــــراب و نگـــــــــــرانی و ...
🌼 پرسش: با اينکه قدرت خداوند بي نهايت است چرا ساخت جهان را در شش دوره انجام داده است؟ 🌼 پاسخ: ( هو الّذى خلق السّموات و الارض فى ستّة أیّامٍ )[1] او کسی است که آسمان و زمین را در شش روز خلق کرد . اولّا منظور از روز، همین 24 ساعت ما نیست؛ زیرا در آن موقع نه زمینی بود و نه خورشید که یک دور گردش زمین به دور خودش در مقابل نور خورشید را بگوییم یک روز، بلکه از آن تعبیر به دوران و مرحله و یک برهه ای از زمان کرده اند. آنچه که قرآن و روایات بیانگر آن هستند این است که زمین در شش مرحله آفریده شده است و از جزئیات آن که در هر مرحله به چه شیوه ای بوده از کلام الله به ما چیزی نرسیده است . نهایت چیزی که از آیات قرآن به دست می آید. یکى این است که خلقت آسمان و زمین به این شکل و وضعى که ما مى‏بینیم ناگهانى نبوده و به این شکل از عدم ظاهر نشده بلکه از چیز دیگرى خلق شده که آن چیز قبلا وجود داشته و آن ، ماده‏اى متشابه الاجزاء و روى هم انباشته بوده که خداى تعالى این ماده متراکم را جزء جزء کرد ، و اجزاء آن را از یکدیگر جدا ساخت ، از قسمتى از آن در دو برهه از زمان زمین را ساخت ، و سپس به آسمان که آن موقع دود[2] بود پرداخته ، آن را نیز جزء جزء کرد ، و در دو برهه از زمان به صورت هفت آسمان در آورد. دیگر اینکه تمام موجودات زنده ای که ما مى‏بینیم از آب آفریده شده‏اند ، پس ماده آب ،(البته این غیر از آبی است که ما الان به آن آب می گوییم) ماده حیات هر جنبنده است . با مطالبى که گذشت معناى آیه مورد بحث روشن گردید .
پس اینکه فرمود : هو الذى خلق السموات و الارض فى ستة ایام، منظور از آفریدن آن ، جمع کردن اجزاء ، و سپس جدا ساختنش از مواد دیگرى متشابه با هم و متراکم در هم است [3]. تا اینجا معنای خلقت عالم در شش روز معلوم شد، حال به تبیین معنای کن فیکون می پردازیم که اصلا این حرف به چه معناست؟ قرآن می فرماید: ( إِنَّمَا أَمْرُهُ إِذَا أَرَادَ شیْئاً أَن یَقُولَ لَهُ کُن فَیَکُونُ )[4] این آیه شریفه از آیات برجسته قرآن کریم است که کلمه ایجاد را توصیف مى‏کند و مى‏فرماید : خداى تعالى در ایجاد هر چیزى که ایجاد آن را اراده کند ، به غیر از ذات متعالى خود به هیچ سببى دیگر نیازمند نیست ، نه در اینکه آن سبب مستقلا آن چیز را ایجاد کند ، و نه در اینکه خدا را در ایجاد آن کمک نماید، و یا مانعى را از سر راه خدا بردارد . مراد از کلمه امر در آیه مورد بحث ، شأن می باشد ، یعنى مى‏خواهد بفرماید : شأن خداى تعالى در هنگام اراده خلقت موجودى از موجودات، چنین است ، نه اینکه مراد از آن ، امر در مقابل نهى باشد و وقتی خدا می خواهد موجودی را بیافریند از آن کلمه ی " أمر " استفاده می کند. پس معناى جمله ( اذا اردناه ) این است که : وقتى چیزى در مورد اراده خدا قرار بگیرد ، شأن خدا این است که به آن چیز بگوید باش و آن هم موجود شود ( البته مراد ؛خود لفظ "کن" نیست بلکه همان اراده خداوند است و نیز در این میان مخاطبى هم که داراى گوش باشد و خطاب را با دو گوش خود بشنود و موجود شود ، در کار نیست، براى اینکه اگر مخاطب وجود داشته باشد ، دیگر احتیاج به ایجاد ندارد . پس کلام در آیه مورد بحث کلامى است تمثیلى و چون ذات خداوندى هستى هر چیزی را اراده کند ، بدون تخلف و درنگ موجود مى‏شود).[5] از طرفی هم ،آنچه از ناحیه خداى تعالى افاضه مى‏شود ، قابل درنگ و مهلت نیست ، و تبدل و دگرگونى را هم تحمل نمى‏کند ، و تدریجیت نمى‏پذیرد ، و هر آنچه از تدریجیت و مهلت و درنگ در موجودات مشاهده مى‏کنیم ، از ناحیه خود آنها است، نه از ناحیه خداوند متعال. صفوان بن یحیى می گوید به حضرت ابى الحسن (علیه‏السلام) عرضه داشتم : درباره اراده خدا و خلق کردنش ، چیزى بفرما، مى‏گوید : آن جناب فرمودند : اراده در ما مخلوقات به معناى ضمیر و خواست باطنى است که به دنبال آن فعل از ما سرمى‏زند ، و اما اراده در خداى تعالى به معناى ایجاد و احداث فعل است نه غیر آن ، براى اینکه : خداى تعالى احتیاج به تروى و تفکر قبلى ندارد ، او مثل ما نیست که قبل از هر کار نخست تصمیم بگیرد و سپس در طرز پیاده کردنش فکر کند این گونه صفات در خداى تعالى نیست و از خصایص مخلوقات است. پس اراده خدا همان فعل است نه غیر ، به آن فعل مى‏گوید : باش و آن فعل وجود پیدا مى‏کند ، اینهم که گفتیم "مى‏گوید"، گفتن با تلفظ و نطق به زبان نیست ، و تصمیم و تفکر ندارد ، و همان طور که خودش کیفیت ندارد ، فعل او نیز کیفیت ندارد .[6] بنابراین اگر می گوییم خداوند عالم را در شش روز خلق کرد اولا به این معنی نیست که خداوند از ناحیه ذات خود آن را تدریجا خلق کرده و فعل خدا تدریجی است و در نتیجه بگوییم چون خدا نمی توانسته آن را یکجا خلق کند پس قدرت او محدود است و برای خلقت نیاز به گذر زمان دارد بلکه این تدریج از ناحیه مخلوق که همان عالم است می باشد، نه از ناحیه خداوند قادر متعال؛ زیرا همانطور که گذشت خداوند هر وقت اراده وجود چیزی را کند بی درنگ آن چیز موجود می شود،حرف شما از ناحیه خداوند هیچ مانعی ندارد، بله می توانست جهان را یکجا خلق کند ولی چون جهان مادی، تابع نظام اسباب و مسببات می باشد و خداوند متعال از جاری کردن امور در غیر نظام اسباب و مسبباتشان إبا دارد[7] برای همین آن را طبق مصالحی که ما از آن خبر نداریم در شش مرحله آفرید،چه بسا هر مرحله متوقف بر مراحل قبل بوده و یا دلایل دیگر ... ولی آنچه حائز اهمیت است قادر بودن خداوند متعال بر ایجاد هر چیزی که امکان وجودی داشته باشد می باشد.[8] [1] سوره مبارکه هود ،آیه 7 [2] البته آنچه در تفاسیر است این دود مصطلح نیست [3] ترجمة تفسیر المیزان ،ج 10 ، ص 224 [4] سوره مبارکه یاسین ، آیه 82 [5] ترجمة المیزان ج ، 17 ص ،171. ذیل آیه 82 سوره مبارکه یس. [6] به نقل از ترجمة تفسیر المیزان ج 17 ، ص 177 [7] "ابى اللّه ان یجرى الاشیاء الّا باسباب"به نقل از مجموعه آثار ،ج1،ص 408 (مجمع البحرین، ماده سبب)‏ [8] مجموعه‏آثاراستادشهیدمطهرى، ج‏4، ص: 627 و 626
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔅موضع انسان در اين مسأله [اثبات یا انکار ]، در انديشه‏‌اش و در او و ارزيابي‌هايش از مسائل و در جهت‏گيري هاى و ‏اش تأثير و نقش تعيين‏ كننده دارد. 📚شهید مطهری، علل گرایش به مادیگری، مقدمه 🔰گفتمان توحید👇👇 https://eitaa.com/joinchat/3998351448C73bf29b9e1
♥ هر صبح، همچون گل های آفتابگردان ، رو به سمت یاد شما چشم می گشاییم و با سلام بر آستان پر برکتتان جان می گیریم ... این خورشید حضور شماست که گرممان می کند، نور بارانمان می نماید و امیدمان می بخشد ... شکر خدا که شما را داریم ... 🌤اللـهُمــّ عَجّـلــْ لـِوَلیـّڪـَ الفـَرجــْ 🌤