eitaa logo
ثانیه شمار ظهور
2هزار دنبال‌کننده
4هزار عکس
3.5هزار ویدیو
50 فایل
دراین کانال میتوانید ازبیانات متفکران و شخصیتهای طراز اول انقلاب اسلامی,حضرت امام"ره" مقام معظم رهبری ؛استاد شهیدمطهری،شهید بهشتی علامه جوادی آملی،آیت الله مصباح یزدی آیت الله بهجت و دیگر علما بهره مند شدید ارتباط با مدیر @samenolhojajjj
مشاهده در ایتا
دانلود
هویت انقلابی یعنی اینکه نسبت‌مان با انقلاب و تحقق اهداف انقلاب کاملا روشن باشد. یعنی بدانیم انقلاب از چه نقطه‌ای کارش را شروع کرده و الان در کدام نقطه است و هدفش رسیدن به کدام نقطه است، آنگاه جایگاه و نقش و مسئولیت خود را پیدا کنیم. انقلاب یعنی تحول دائمی جهت دستیابی به اهداف. انقلابی یعنی کسی که بر اساس نیازهای انقلاب در خود تحول و انقلاب ایجاد کند تا بتواند در مسیر تحقق اهداف انقلاب، نقش‌آفرینی کند. اگر حیات‌مان و تنفس‌مان در فضای انقلاب اسلامی صورت نپذیرد، نخواهیم توانست وظیفه‌ی خود را در قبال انقلاب اسلامی انجام دهیم. ما امروز، بیش از هر زمانی نیاز به هویت انقلابی داریم. https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0
🖋 2⃣ فرزند ما از ما جدا نیست؛ اوخود ما است .... اما در اندازه ای کوچکتر.💯 قسمت ( ۲ ) گرسنه که میشدند جیک جیک🐥 میکردند : یعنی ما دانه🥖 میخواهیم. اب و دانه 🥣که بهشان میدادم ، باز هم جیک جیک🐥 میکردند : یعنی ممنون🙏🏻. جوجه های من وقتی بزرگ میشدند ، فکر مدل دادن های ان چنانی به پر و بالشان نبودند ؛ اخر انها تلوزیون 📺 نمی دیدند که این بازیکن فوتبال🤾‍♂ و ان بازیگر سینما🎥 را الگوی خویش قرار بدهند . جوجه های من تلفن همراه📱 هم نداشتند تا پیامک بازی کنند و با دوستانشان برای فلان مهمانی قرار بگذارند. جوجه ها چت کردن را هم بلد نبودند . ادرس ایمیل هم نداشتند که کسی برایشان عکس و قصه بفرستد . ادرس فیس بوک هم نداشتند . ان ها یک ادرس بیشتر نداشتند : زیر زمین خانه ما🏠، جعبه چوبی میوه که گوشه اش یک کاسه ملامین لب شکسته اب گذاشته بودم. ⁉️من تنها نگران پرورش جوجه هایم بودم و همین نگرانی مرا وا داشت که به دنبال راه صحیح پرورش انها باشم. حالا که بزرگ شده ام ، بچه هایی 👼🏻دارم که باید هم جسم و هم روحشان را پرورش دهم ؛ ❓❓❓❓اما یک سوال: دغدغه من برای پیدا کردن راه تربیت فرزندانم، ایا به اندازه نگرانی ام برای پرورش جوجه هایم هست؟؟؟ 🖌نویسنده : محسن عباسی ولدی https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سوره بقره آیات ۱۸۱ تا ۱۸۵ ترجمه استاد حسین انصاریان 🍃🌸🍃🌸 1⃣8⃣1⃣ فَمَنْ بَدَّلَهُ بَعْدَمَا سَمِعَهُ فَإِنَّمَا إِثْمُهُ عَلَى الَّذِينَ يُبَدِّلُونَهُ إِنَّ اللَّهَ سَمِيعٌ عَلِيمٌ پس کسانی که بعد از شنیدن وصیت، آن را تغییر دهند، گناهش فقط بر عهده آنانی است که تغییرش می دهند؛ یقیناً خدا شنوا و داناست. 2⃣8⃣1⃣ فَمَنْ خَافَ مِنْ مُوصٍ جَنَفًا أَوْ إِثْمًا فَأَصْلَحَ بَيْنَهُمْ فَلَا إِثْمَ عَلَيْهِ إِنَّ اللَّهَ غَفُورٌ رَحِيمٌ پس کسی که از انحراف وصیت کننده [در مورد حقوق ورثه] یا از گناه او [که به کار نامشروع و ناحقّی وصیت کند] بترسد، و میان ورثه [با تغییر دادن وصیت بر اساس احکام دین] اصلاح دهد، گناهی بر او نیست؛ یقیناً خدا بسیار آمرزنده و مهربان است. 3⃣8⃣1⃣ يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا كُتِبَ عَلَيْكُمُ الصِّيَامُ كَمَا كُتِبَ عَلَى الَّذِينَ مِنْ قَبْلِكُمْ لَعَلَّكُمْ تَتَّقُونَ ای اهل ایمان! روزه بر شما مقرّر و لازم شده، همان گونه که بر پیشینیان شما مقرّر و لازم شد، تا پرهیزکار شوید.
4⃣8⃣1⃣ أَيَّامًا مَعْدُودَاتٍ فَمَنْ كَانَ مِنْكُمْ مَرِيضًا أَوْ عَلَى سَفَرٍ فَعِدَّةٌ مِنْ أَيَّامٍ أُخَرَ وَعَلَى الَّذِينَ يُطِيقُونَهُ فِدْيَةٌ طَعَامُ مِسْكِينٍ فَمَنْ تَطَوَّعَ خَيْرًا فَهُوَ خَيْرٌ لَهُ وَأَنْ تَصُومُوا خَيْرٌ لَكُمْ إِنْ كُنْتُمْ تَعْلَمُونَ [در] روزهایی چند [روزه بگیرید]؛ پس هر که از شما بیمار یا در سفر باشد [به تعداد روزه های فوت شده] از روزهای دیگر [را روزه بگیرد]؛ و بر آنان که روزه گرفتن طاقت فرساست، طعام دادن به یک نیازمند [به جای هر روز] کفاره آن است. و هر که به خواست خودش افزون بر کفاره واجب، بر طعام نیازمند بیفزاید، برایش بهتر است و روزه گرفتن [هر چند دشوار و سخت باشد] اگر [فضیلت و ثوابش را] بدانید برای شما بهتر است. 5⃣8⃣1⃣ شَهْرُ رَمَضَانَ الَّذِي أُنْزِلَ فِيهِ الْقُرْآنُ هُدًى لِلنَّاسِ وَبَيِّنَاتٍ مِنَ الْهُدَى وَالْفُرْقَانِ فَمَنْ شَهِدَ مِنْكُمُ الشَّهْرَ فَلْيَصُمْهُ وَمَنْ كَانَ مَرِيضًا أَوْ عَلَى سَفَرٍ فَعِدَّةٌ مِنْ أَيَّامٍ أُخَرَ يُرِيدُ اللَّهُ بِكُمُ الْيُسْرَ وَلَا يُرِيدُ بِكُمُ الْعُسْرَ وَلِتُكْمِلُوا الْعِدَّةَ وَلِتُكَبِّرُوا اللَّهَ عَلَى مَا هَدَاكُمْ وَلَعَلَّكُمْ تَشْكُرُونَ[این است] ماه رمضان که قرآن در آن نازل شده، قرآنی که سراسرش هدایتگر مردم است و دارای دلایلی روشن و آشکار از هدایت می باشد، و مایه جدایی [حق از باطل] است. پس کسی که در این ماه [در وطنش] حاضر باشد باید آن را روزه بدارد، و آنکه بیمار یا در سفر است، تعدادی از روزهای غیر ماه رمضان را [به تعداد روزه های فوت شده، روزه بدارد]. خدا آسانی و راحت شما را می خواهد نه دشواری و مشقت شما را. و [قضای روزه] برای این است: شما روزه هایی را [که به خاطر عذر شرعی افطار کرده اید] کامل کنید، و خدا را بر اینکه شما را هدایت فرموده بزرگ شمارید، و نیز برای این که سپاس گزاری کنید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌼 پرسش: آياخدا خود مستقيم دريا کوه جنگل خورشيد ماه وغيره را بوجود آورد؟اگر نه چرا؟ 🌼 پاسخ: در باره اين که فرايند خلقت و تصرف خداوند در موجودات جهان چگونه است؟ بايد گفت: در نگاه فلسفي به طور کلي اين دخل وتصرف هاي خدا در زمين وهمه عالم از رهگذر وسايط انجام مي شود زيرا غير از فيض نخست، ساير مخلوقات همه با واسطه خلق شده‌اند . وسايط در برخي بيش تر و در برخي کم تر است و بحث از سلسله علل، در فلسفه مطرح است. و همه يکسان مخلوق محسوب مي‌شوند، يعني نقش و تأثيرگذاري خالقيت خدا نسبت به همه يکسان است، به خصوص بر اساس مبناي حکمت متعاليه، عالم و جهان هستي از آغاز تا انجام همه عين ربط، عين فقر و نياز نسبت به مبدأ هستي هستند. بنابر اين در اصل تأثيرگذاري و تصرف خدا در زمين و همه عالم و اينکه مؤثر حقيقي در عالم جز خدا نيست، تفاوت بين مخلوقات نخواهد بود. در تبيين اين مسله بايد گفت: در اين رابطه به طور کلي، سه رويکرد مطرح است: 1. حکماي مشّاء بر آنند که ذات حق تعالي که علت است، چون واحد و بسيط است، به حکم قاعده الواحد (از واحد جز يک چيز صادر نمي شود ) در مرتبه اول، جز معلولِ واحدِ بسيط که عقلِ اول است، از او صادر نيافته ،بعد به واسطه دو حيثيت در عقل اول ، معلول دوم به وجود آمده، به همين ترتيب ادامه مي يابد تا انواع گوناگون از کثرت به وجود آمده اند. 2. رويکرد ديگر از آن حکماي اشراق است ، آن ها تحليل حکماي مشا را در پديد آمدن کثرت و موجودات عالم قبول ندارند ، و معتقدند از ذات احديت نخست سلسله عقول قاهره به ترتيب صادر گرديده و اين نظام طولي آفرينش است . اما نظام عرضي از نظام طولي برخاسته است. بدين ترتيب پديد آمدن کثرت در عالم و اين همه انواع موجودات در عالم جسماني را اين گونه تحليل مي کنند . (2) 3. و در آموزه هاي ديني نيز در اين رابط نکته هاي بسياري آمده مثلا در روايتي از رسول خدا (ص) نقل شده : «اولين چيزي که خدا آفريد، نور پيامبر ختمي است که خدا روي او را آفريد، سپس همه چيز را از نور وجود او خلق کرد، آن گاه نور او را چند قسمت کرد، عرش، کرسي، حاملان عرش و ساکنان کرسي را آفريد، سپس نور او را مدتي که خود مي‌داند در مقام حبّ نگاه داشت، سپس از آن قلم،‌لوح، بهشت را آفريد، سپس مدتي آن نور را در مقام خوف نگاه داشت، آن گاه ملائکه، خورشيد و ماه را از او آفريد، سپس آن نور را در مقام رجا نگاه داشت، آن گاه عقل، علم، حلم، عصمت و توفيق را از آن آفريد، بعد مدتي آن نور را در مقام حيا نگاه داشت .سپس با هيبت خود به آن نور نگريست . از تجليات آن ارواح انبيا و اوليا، شهدا و صالحان را آفريد». (3) اين خلاصه بحث نخستين مخلوق است که در روايات و عرفان اسلامي مطرح شده است. (4) بنابر اين انسان کامل و فرشتگان مي توانند به عنوان واسطه فيض و مأمور الهي تحت تدبير حق تعالي در برخي امور مؤثر باشند . (5) از همين باب در قرآن کريم از مدبران امر ياد شده : «فالمدبرات امراً؛ (6) قسم به فرشتگاني که تدبير امور مي کنند!». از اين گونه آيات به دست مي آيد که برخي فرشتگان به عنوان مأموران الهي امور نظام هستي را عهده دارند. اين نوعي مأموريت و انجام وظيفه است. اولياي الهي و انسان کامل نيز کارهاي شان از همين باب است. بنابر اين با وصف نقش انسان کامل در واسطه فيض بودن در وجود و ايجاد همه عوالم خلقت، خداوند علت غير مباشر در آفرينش هستي است. در نظام خلقت بر اساس مباني فلسفي علل بسياري وجود دارد . (7) بنا بر اين فرايند تصرف و دخالت و نقش خدا در زمين و همه عالم با هر يک از رويکرد هاي ياد شده به آساني قابل درک است. پي‌نوشت‌ها: 1. آموزش فلسفه، نشر سازمان تبليغات اسلامي، 1368ش. ج 2، ص 29، ص 342. 2. الهي قمشه اي ،حکمت الهينشر انتشارات قزوين، 1363ش. ،ح 1 ،ص 300 - 302. 3. محي الدين عربي، فتوحات مکيه، نشر دار الصادر ، بيروت، بي تا. ج 2، باب 6، ص 227. 4. محمد باقر مجلسي، بحار،نشر دار الاحيا التراث العربي، بيروت، 1403 ق. ج 25، ص 21، حديث 37. 5. محمد امين صادقي، پيامبر اعظم در نگاه عرفاني امام خميني، انتشارات مؤسسه تنظيم و نشر آثار امام خميني، 1386ش. ص132، 6. انتشارات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي، قم، 1388ش. 7.ذاريات (51) آيه 4. https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا