راضی به رضای تو_32.mp3
10.45M
#راضی_به_رضای_تو ۳۲
💢سه فاکتور مهم برای رسیدن به رضوان الهی؛👇
• زیاد طلب استغفار کردن
• فروتنی با اطرافیان
• زیاد صدقه دادن
#استاد_محمد_شجاعی
@beytonoor
Panahian-Clip-AzanEkhtesasy-64k.mp3
1.75M
🎵اذان اختصاصی!
🔻نماز اول وقت چگونه ما را رشد میدهد؟
#کلیپ_صوتی
@beytonoor
🌺همزمان با سالروز ازدواج آسمانی حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) جمعیت بانوان فرهیخته البرز برگزار می نماید🌺
💖کارگاه شاد و جذاب تکنیکهای رفتاری همسران😘
✍با حضور مشاوران برتر خانواده جناب آقای حصاری و سرکار خانم دکتر معصومی اصل
🗓شنبه 12 مرداد
🕰ساعت 14 الی 17
🏢حصارک ، سالن سرم سازی رازی
🎁همراه با برنامه های شاد و اهداء جوایز🎉
🔺لطفا برای ثبت نام تماس حاصل نمائید
☎️ 09100172736
@M_masoumiasl
@beytonoor
⭐️ براي از بین بردن احساس خشم ، ترس و اضطراب بهترین کار #شکرگزاری است.
❣امکان ندارد همزمان بتوانید هم خشمگین باشید و هم شکرگزار. امکان ندارد بتوانید همزمان هم مضطرب باشید و هم شکرگزار.
شکرگزاری به معنای واقعی پایان رنج است.
👌 در هنگامی که احساس خوبی ندارید تنها کافی است چیزی را برای شکرگزاری پیدا کنید؛ بلافاصله احساس بد شما از بین می رود.
@beytonoor
موسسه بیت النور کرج
—◇— 🍃🌺🌸🌹🌸🌺🍃—◇— #کلام_امیر حکمت ۲۱۷ نهج البلاغه "فِي تَقَلُّبِ الاَْحْوَالِ، عُلِم جَوَاهِرِ الرّ
—◇— 🍃🌺🌸🌹🌸🌺🍃—◇—
#کلام_امیر
🌴 #نهج_البلاغه
🌹حکمت شماره 180
و قال عليهالسلام
اَلطَّمَعُ رِقٌّ مُؤَبَّدٌ.
طمع بردگى جاويدان است.
✍ شرح و تفسير
امام عليه السلام در اين كلام نورانى به آثار زيانبار طمع اشاره كرده مىفرمايد:«طمع بردگى جاويدان است»
حقيقت طمع، علاقۀ شديد به امور مادى است كه در دست ديگران است و شخص طماع براى رسيدن به آن هر گونه خضوع و ذلت را مىپذيرد و به همين دليل همچون بردهاى است در برابر كسى كه طمع از او دارد و طماع غالباً اين صفت رذيله را با خود حفظ مىكند از همين رو امام عليه السلام آن را نوعى بردگى ابدى شمرده است.
افراد طمعكار انسانهاى ضعيف، زبون، دونهمت و فاقد شخصيتاند و چون اعتماد به نفس ندارند سعى مىكنند از طريق وابستگى به ديگران به مقصود خود برسند.
🔹در مقابل اين صفت رذيله فضيلتى است كه از آن به عنوان
«يأس عَمّا في أيدِى النّاسِ؛ قطع اميد از آنچه در دست ديگران است» تعبير شده و به بيان ديگر قناعت به آنچه خود دارد. در احاديث اسلامى به اين موضوع اشاره شده است.
🔸در مورد اصل طمع مرحوم كلينى بابى در جلد دوم كافى عنوان كرده و احاديث نابى در ذيل آن آورده است؛ از جمله از امام باقر عليه السلام نقل مىكند كه فرمود:
«بِئْسَ الْعَبْدُ عَبْدٌ لَهُ طَمَعٌ يَقُودُهُ وَ بِئْسَ الْعَبْدُ عَبْدُ لَهُ رَغْبَةٌ تُذِلُّهُ ؛
چه بد انسانى است آن كس كه طمعى دارد كه وى را به هر سو مىكشاند و چه بد انسانى است كسى كه علاقه به چيزى دارد كه سبب ذلت او مىشود». ١
⭕️ در مورد قطع اميد از آنچه در دست مردم است امام على بن الحسين عليهما السلام مىفرمايد:
«رَأَيْتُ الْخَيْرَ كُلَّهُ قَدِ اجْتَمَعَ في قَطْعِ الطَّمَعِ عَمّا في أيْدِى النَّاسِ ؛تمام خوبىها را در قطع اميد از آنچه در دست مردم است ديدم». ٢
حديثى از امام صادق عليه السلام مىخوانيم در جواب اين سؤال كه چه چيز ايمان را در قلب راسخ و ثابت مىدارد مىفرمايد:
«الْوَرَعُ» (تقوا و پرهيزگارى) و در پاسخ اين پرسش كه چه چيز ايمان را از قلب انسان خارج مىكند مىفرمايد:
«الطَّمَعُ» . ٣
شخص طماع در واقع نه اعتمادى به خدا دارد و نه ايمان درستى به رزاقيت او به همين دليل دست نياز به سوى اين و آن دراز مىكند.
🔰از اين فراتر حديثى است كه از رسول خدا صلى الله عليه و آله نقل شده و مىفرمايد:
«الطَّمَعُ يُذْهِبُ الْحِكْمَةَ مِنْ قُلُوبِ الْعُلَماءِ ؛طمع علم و دانش را از دلهاى دانشمندان دور مىسازد».٤
دليل آن اين است كه علم و دانش نياز به حرّيت فكر و آزادمنشى دارد در حالى كه شخص طماع چون اسير خواستههاى خويش است نمىتواند درست بينديشد و چه بسا براى رسيدن به مقصود خود كارهاى خلاف ارباب قدرت و مقام را توجيه كند و به بيان ديگر، طمع نوعى مستى و تخدير فكر مىآورد و به طمّاع اجازه نمىدهد درست بينديشد.
❗️براى اينكه بدانيم «طمع» كار انسان را به چه جايى مىرساند كافى است تاريخ طمعكاران را مطالعه و بررسى كنيم.
«اشعب» يكى از طمعكاران معروف عرب است كه در ميان آنها به صورت ضرب المثل در آمده است. در حالات او نوشتهاند: «روزى شخصى را ديد كه مشغول بافتن زنبيلى است به او گفت خواهش مىكنم آن را بزرگتر بباف. گفت به تو چه مربوط است؟ گفت شايد روزى صاحب آن بخواهد براى من هديهاى بفرستد و بيشتر در اين زنبيل جاى بگيرد.
نيز دربارۀ او گفتهاند: از اشعب طمعكارتر سگ او بود، زيرا روزى عكس ماه را در وسط چاهى ديد خيال كرد گردۀ نانى است براى به چنگ آوردن آن خود را در چاه پرت كرد و مرد.
👈اين سخن را با حديثى از پيغمبر اكرم پايان مىدهيم: يكى از ياران آن حضرت به نام «ابو ايوب خالد بن زيد» خدمتش رسيده عرض كرد: اى رسول خدا! اندرزى به من ده؛ اندرزى كوتاه تا بتوانم آن را حفظ كنم (و به آن عمل نمايم) پيامبر اكرم صلى الله عليه و آله فرمود:
«أُوصيكَ بِخَمْسٍ بِالْيَأسِ عَمّا في أيْدِى النّاسِ فَإِنَّهُ الْغِنى وَ إيّاكَ وَ الطَّمَعَ فَإِنَّهُ الْفَقْرُ الْحاضِرُ وَ صَلِّ صَلاةَ مُوَدِّعٍ وَ إيّاكَ وَ ما يُعْتَذَرُ مِنْهُ وَأحِبَّ لِأخيكَ ما تُحِبُّ لِنَفْسِكَ ؛پنج چيز را به تو سفارش مىكنم: از آنچه در دست مردم است مأيوس باش و صرف نظر كن كه اين همان بىنيازى حقيقى است و از طمع بپرهيز كه فقر و تنگدستى حاضر است و نمازى را كه مىخوانى آنچنان بخوان كه گويى آخرين نماز توست و مىخواهى با دنيا وداع كنى و از كارهايى كه ناچار مىشوى از آن عذرخواهى كنى بپرهيز و آنچه براى خود دوست دارى براى برادر مسلمانت نيز دوست بدار».
—◇—🍃🌺🌸🌹🌸🌺🍃 —◇—
@beytonoor
13.mp3
9.93M
کتاب صوتی " سفرنامه ناصرخسرو قبادیانی"
#قسمت_سیزدهم
@beytonoor