مهمترین #اسراف
اسراف عُمر است
نه اسراف آب و نان
بدترین مثالِ
ان الله لایحب المسرفین
اسراف عمر است
چون چیزی، #گرانبهاتر از عمر نیست
@beytonoor
🔺چه عواملی باعث ایجاد عصبانیت می شود؟😠
🔺فرد عصبانی چه ویژگیهایی دارد؟
🔺با فرد عصبانی چگونه برخورد کنیم؟
@beytonoor
🔵 استاد سید محمّدمهدی میرباقری:
💠 «بیانیهٔ #گام_دوم» بیانیهای فوقالعاده دقیق است و إنشاءالله اثرگذار خواهد بود. بسیاری از بحرانهایی که در جامعهٔ ما وجود دارد، ناشی از «فقدان استراتژی» یا «انتخابِ استراتژیِ ضعیف» در شکاف تمدنیِ اسلام و غرب است. امیدواریم این بیانیه بتواند این خلأ را پر کند و جلوی حرکتهای زیگزاکیِ دولتها را بگیرد.
💠 در بینِ اسناد راهبُردی که روحانیتِ شیعه برای راهبَری حوادث اجتماعی فراهم آوردهاند، بیانیهٔ گام دوم جزوِ انگشتشمارهاست که به یک معنا، قابلِمقایسه با کتابِ «تَنْبیهُالْاُمَّه» مرحوم نائینی و رسالهٔ «حرمت مشروطه» شیخ فضلالله نوری نیست؛ چون آنها در مقیاس راهبَریِ حوادث ملی هستند و این متن در مقیاس راهبَریِ انقلاب اسلامی بهعنوانِ یک حقیقتِ تأثیرگذار بر جامعهٔ جهانی است.
💠 «بیانیهٔ گام دوم» بیانیهٔ بسیار فاخری است که به تجلیل از آن نباید اکتفا کنیم، بلکه باید فهم صحیح و تحلیل صحیح بشود و برمبنای آن، «گفتمانسازی اجتماعی» و «نظریهپردازی اجتماعی» و نیز «راهبردنگاری» صورت بگیرد و اسنادی مثل «الگوی پیشرفت» با آن هماهنگ شوند. ۹۷/۱۲/۹
#تحلیل_بیانیه
#گام_دوم_انقلاب
@beytonoor
موسسه بیت النور کرج
—◇— 🍃🌺🌸🌹🌸🌺🍃—◇— #کلام_امیر 🌴 #نهج_البلاغه 🌹 #حکمت_شماره_250 🌟و قال عليهالسلام عَرَفْتُ اللّهَ
—◇— 🍃🌺🌸🌹🌸🌺🍃—◇—
#کلام_امیر
🌴 #نهج_البلاغه
🌹 #حکمت_شماره_251
و قال عليهالسلام
مَرَارَةُ الدُّنْيَا حَلاَوَةُ الْآخِرَةِ، وَ حَلاَوَةُ الدُّنْيَا مَرَارَةُ الْآخِرَةِ.
امام عليه السلام فرمود:
تلخى دنيا شيرينى آخرت است و شيرينى دنيا تلخى آخرت.
✍شرح و تفسير
امام عليه السلام در اين گفتار حكيمانه اشاره به تفاوت آشكار ميان امور شيرين و تلخ در دنيا و آخرت مىكند و مىفرمايد: «تلخى دنيا شيرينى آخرت است و شيرينى دنيا تلخى آخرت»
🌟اشاره به اينكه بسيارى از طاعات و عبادات و انجام دادن دستورات الهى تلخكامىهايى دارد؛ جهاد فى سبيل اللّه، جهاد با هواى نفس و گاه رفتن به زيارت خانۀ خدا، پرداختن خمس و زكات و چشمپوشى از اموال حرام و مقامات عالى نامشروع، تلخىها و مشكلاتى براى انسان دارد؛ ولى به يقين اين تلخىها سبب شيرينى در سراى آخرت و بهشت برين است. نعمتهايى كه نه چشمى آن را ديده و نه گوشى سخنى از آن شنيده و نه به خاطر انسانى خطور كرده است.
به عكس، بسيارى از گناهان ممكن است لذتبخش باشد. پيروى از هوا و هوس و عيش و نوشهاى گناهآلود و اموال فراوانى كه از طرق نامشروع تحصيل مىشود براى صاحبان آنها لذّتى دارد؛ ولى اين لذّات، تلخكامىهايى را در آخرت به دنبال دارد عذابهايى كه بسيار شديد و طولانى است و حتى يك روز آن را نمىتوان تحمل كرد تا چه رسد به ساليان دراز.
مقصود امام عليه السلام از اين گفتار حكيمانه اين است كه اگر در مسير اطاعت، مشكلات و شايد ناراحتىها و مرارتهايى وجود داشته باشد، نگران نشويم، آنها را به جان و دل بپذيريم به اميد وعدههاى الهى در آخرت و به عكس اگر در گناه، لذّتى باشد از عواقب تلخ آن غافل نگرديم و كوتاه سخن اينكه هدف امام عليه السلام تشويق به طاعات و ترك گناهان است.
🔻شبيه اين سخن، تعبيرى است كه در خطبۀ ١٧٤ نهجالبلاغه گذشت كه امام عليه السلام مىفرمايد:
«إِنَّ الْجَنَّةَ حُفَّتْ بِالْمَكَارِهِ وَ إِنَّ النَّارَ حُفَّتْ بِالشَّهَوَاتِ؛ بهشت در لابهلاى ناراحتىها پيچيده شده و دوزخ در لابهلاى شهوات».
🔻نيز در حكمت ٣٧٦ مىفرمايد:
«إِنَّ الْحَقَّ ثَقِيلٌ مَرِيءٌ، وَ إِنَّ الْبَاطِلَ خَفِيفٌ وَبِيءٌ؛ حق، سنگين اما گوارا و باطل، سبك و آسان؛ اما بلاخيز و مرگآور است».
حق گرچه ثقيل و سنگين است ولى عاقبتش گواراست. به عكس، باطل كه در آغاز آسان و راحت است؛ ولى در پايان ناگوار و خطرناك است.
▫️البته آنچه امام عليه السلام در اينجا فرموده بيان حكم غالبى است وگرنه موارد استثنايى نيز وجود دارد كه انسان از انجام دادن حق لذت ببرد و از انجام دادن باطل ناراحت شود.
🔹 حديث معروفى كه مىگويد: «مؤمن اوقات شبانهروز خود را به سه بخش تقسيم مىكند: بخشى براى عبادت و بندگى پروردگار و بخشى براى سامان دادن به وضع زندگى و در بخش ديگرى به لذات حلال مىپردازد تا نيرو و آرامش براى انجام وظايف پيدا كند»، دليل روشنى بر اين استثناست.
در حالات انبيا و اولياى الهى به خصوص در آزمايشهاى سخت آنها، شواهد زيادى بر اصل گفتار امام عليه السلام هست.
اگر حضرت يوسف عليه السلام تسليم خواستۀ نامشروع زليخا مىشد براى او لذتبخش بود؛ اما مرارت آخرت را به دنبال داشت و اينكه تسليم نشد و به سبب آن، سالها در زندان ماند و مرارت زيادى را چشيد بر كسى پوشيده نيست؛ اما حلاوت آخرت بلكه حلاوت دنيا را در پايان و بعد از مدتى به دنبال داشت. حضرت آدم عليه السلام ترك اولى كرد و از شجرۀ ممنوعه موقتاً لذت برد؛ اما پايان غمانگيزى براى او داشت.
بسيار مىشود مرارتهاى دنيا نتيجۀ شيرينى در همين دنيا نصيب انسان مىكند مانند جوانى كه سالها در غربت و با مشقت درس خوانده تا توانسته به مراحل عالى علم و دانش برسد كه لذت آن را در پايان در همين دنيا مىبيند و به عكس جوانى كه تن به تنبلى و خوشگذرانى و عيش و نوش داده و بىسواد باقى مانده مرارت آن را در پايان كار در همين دنيا مىچشد.
—◇—🍃🌺🌸🌹🌸🌺🍃 —◇—
@beytonoor
سه دقیقه در قیامت 50.mp3
30.74M
🔈 شرح و بررسی کتاب #سه_دقیقه_در_قیامت
🔈 تجربه نزدیک به مرگ جانباز مدافع حرم
🔊 جلسه پنجاهم
* ادامه ملکوت حیوانات
* شرط بهشتی بودن
* ماجرای همراه شدن ابوبصیر با امام صادق ع در حج
* تکذیبکنندگان تقدیر الهی با کدام صورت حیوانی برانگیخته میشوند؟
* تفاوت انسان و حیوان
* راه تحصیل علوم و فنون از نگاه جناب ملاصدرا
* راه اصلاح رذائل اخلاقی چیست؟
* صورت برزخی منافق
* مسخ باطنی
* ملکوت فکر زنا
* زنای اعضای بدن
* پیامد ترک لذائذ شیطانی
* از توبه نااُمید نشویم
* به خیال توبه، مراقبه را فراموش نکنیم
* امام معصوم، حواسش به ما هست
📅99/01/20
⏰ مدت زمان: ۱:۰۳:۰۴
@beytonoor
🌍 اوقات شرعی #سه_شنبه ۲۰ خرداد ماه ۹۹ به افق کرج
🌞اذان صبح: ۰۴:۰۳:۳۷
☀️طلوع آفتاب: ۰۵:۴۹:۳۳
🌝اذان ظهر: ۱۳:۰۵:۲۷
🌕اذان عصر : ۱۶:۵۵:۰۰
🌒غروب آفتاب: ۲۰:۲۱:۳۰
🌑اذان مغرب: ۲۰:۴۲:۳۷
🌚اذان عشاء: ۲۱:۴۲:۰۰
🌓نیمه شب شرعی: ۰۰:۱۲:۳۴
@beytonoor
چگونه عبادت کنم_3.mp3
11.88M
#چگونه_عبادت_کنم ۳ 🤲
طلبِ هرچیزی؛
نشانهی سنخیت تو با آن است!
هرچه طلب بیشتر میشود،
سنخیت نیز بیشتر میشود!
چقدر مشتاقِ آغوش خدا هستی؟
#استاد_شجاعی
@beytonoor