eitaa logo
موسسه بیت النور کرج
187 دنبال‌کننده
2.8هزار عکس
661 ویدیو
60 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌍اوقات شرعی 22 اردیبهشت ماه 99 🌞اذان صبح : ۰۴:۲۵:۳۷ 🌝اذان ظهر : ۱۳:۰۰:۳۹ 🌖اذان مغرب: ۲۰:۱۹:۱۴ ☀️طلوع آفتاب: ۰۶:۰۲:۲۲ 🌑غروب آفتاب: ۱۹:۵۹:۲۲ 🌓نیمه شب شرعی: ۰۰:۱۲:۲۹ @beytonoor
شرح دعای روز هفدهم ماه رمضان.mp3
1.89M
🌻شرح دعای روز هفدهم ماه مبارک رمضان 🌷مرحوم آیت الله مجتهدی تهرانی @beytonoor
20.78M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 ببینید | هزار و شصت و هشتمین سال 👌به مناسبت سالروز تاسیس مسجد مقدس جمکران 🌺شب هفدهم رمضان سال ۳۷۳ هجری قمری، وجود مقدس و نازنین امام(عجل الله تعالی فرجه) برای اولین بار دستور ساخت مسجد مقدس جمکران را به «حسن بن مثله» جمکرانی می‌دهند، تا این قطعه خاک و بقعه مقدس، مامن و پناهگاه و میعادگاهی برای چشم انتظاران ظهورش باشد و دل‌سوختگان حضرتش گردهم آیند و با نماز و دعا و نیایش، طواف عشق به جای آورند. @beytonoor
4_5810011099789001058.mp3
9.76M
🕊✉️ یامهدی(عج)🌦 گرفته دلم برای دلت فدای دل تو تمام بشر به غیر صبوری بگو چه کنم؟!...😔 🌟🤲🌟 @beytonoor
🔶 تحلیل 🔸استاد فلاح شیروانی / اول 🔰 🔰 💠اگر برای یک تیم دو سه نفرۀ پارتیزانی برنامه می‌ریزی اهدافت در دیدرس، انتخاب‌ها تیز و عملیاتی، اقدام‌ها تند و چالاک خواهد بود. در این تیم هماهنگی یعنی یک پچ و پچ ساده، غذا یعنی جیره و چیزهایی که در راه پیدا کردیم، استتار یعنی هرجا و ... . اما اگر برای یک لشگر برنامه‌بریزی «همه‌چیز» تغییر می‌کند. هماهنگی ستادی خودش داستانی می‌شود، ارزیابی فرماندهان و شناسایی توانمندیهای رهبری آنها خودش حسابی ذهن را مشغول می‌کند و ... جابجایی لشگر آنقدر ساده نیست که بتوانی سریع تصمیم بگیری، درک وضعیّت روانی لشگر کار ساده‌ای نیست و ... حال اگر برای جبهه و برای یک جنگ برنامه‌ریزی بکنی به ناچار در استراتژیها غوطه‌ور می‌شوی. در اینجا مرد جنگ بودن و اهل‌جنگ ماندن و ... گویا عالم متفاوتی دارد. 💠این مهم است که ما در کدام سطح می‌اندیشیم. اگر سطح منتخب ما همان جبهه است باید عواطفمان را از سطح کارآمدی یک نانوایی بالاتر ببریم. این سطح، جهانی خاص خود، دلیرانی ویژۀ این کار و دلیریهای مخصوص به خود دارد. 💠واقعاً به این معتقدم. برخی ذوق تربیتی دارند و در عالم تربیت پر از حدس و الهامند، تحلیلهایشان با بقیه متفاوت است، تدبیرهایشان متفاوت است، حوصله کردن‌هایشان متفاوت است. با نگاه غیر تربیتی و با ادبیات غیر تربیتی راحت می‌توان این فرد را سفیه خواند، راحت. خیلی راحت. حتی ذوق راهبردی در عالم تربیت معنای خاص خود را دارد. برخی در حد تربیت یک فردند، برخی یک مدرسه و برخی وسیع‌تر. 💠برخی ذوق راهبردی در حد رهبری یک کشور را دارند. درک این آدمها و طرح‌هایی که می‌ریزند خیلی ساده نیست. 💠بیانیه گام دوم را مهم می دانم به خاطر «ظرف صدور»ش و ضرورتهای محیطی امروز و هدفی که دنبال می کند و ادبیاتی که انتخاب کرده و زاویۀ نگاهش و روش بیانش و ... . 💠وجود افقی به نام «رهبری انقلاب اسلامی ایران» بسیار مایۀ رشد است. از این موضوع به فضل الهی غفلت نخواهیم کرد و دیری نیست که دارائیهای این موقف شکوهمند شیعی دوران ما در مباحثاتمان خود را نشان خواهد داد. 💠آنچه برای حقیر جذاب و باشکوه است متانت و درایت و سلامتی است که دستگاه تربیتی شیعی و حوزه های علمیه می تواند رقم بزند. آثار تربیت حوزوی را در کار امام و رهبری به وضوح می توان دید. حوزه ذوق حکمی ـ حکمت به معنای قرآنی ـ به انسان می دهد و این ذوق خیلی جاها که چشمها نمی بیند چیزهای زیادی می فهمد و باور می کند و در پیش می گیرد. این بررسی بخش مهمی از طلبگی امروز ماست. بخشی جذاب و دانش زا و شورانگیز. 💠به لطف الهی رهبری شیعی و فقیهانه و حکیمانۀ کشور ما شگفتیهای بسیاری تا کنون پدید آورده و اسباب جدیدی برای تفسیر بسیاری از آموزه های دینی. 🌾🌼🌾🌼🌾🌼🌾 @beytonoor
—◇— 🍃🌺🌸🌹🌸🌺🍃—◇— 🌴 🌹 و قال عليه‌السلام احْذَرُوا نِفَارَ النِّعَمِ‌ فَمَا كُلُّ‌ شَارِدٍ بِمَرْدُودٍ. امام عليه السلام فرمود: از فرار كردن (و رميدن) نعمت‌ها برحذر باشيد كه هر فرارى بازنمى‌گردد. ⭕️ شرح و تفسير نعمت‌ها را از خود رم ندهيد! امام عليه السلام در اين گفتار حكيمانه دربارۀ از دست رفتن نعمت‌ها هشدار مى‌دهد و مى‌فرمايد:«از فرار كردن (و رميدن) نعمت‌ها برحذر باشيد كه هر فرارى بازنمى‌گردد» «نِفار» به معنى فرار كردن و «نِعَم» جمع نعمت است، بعضى آن را به فتح نون و به معنى حيوان چهارپا مانند گاو و گوسفند و شتر دانسته‌اند و «شارد» به معناى حيوان فرارى است. در اين گفتار حكيمانه، امام عليه السلام نعمت‌ها را تشبيه به حيوانات اهلى سودمند كرده كه گاه فرار مى‌كنند، فراركردنى كه هرگز به چنگ نمى‌آيند و توصيه مى‌فرمايد كه قدر نعمت‌ها را بدانيد، شكر آن را به جا آوريد، از فرصت‌ها استفاده كنيد و از نعمت‌هاى الهى بهره گيريد. 🔸به يقين،«جوانى» از آن نعمت‌هايى است كه وقتى فرار كرد هرگز بازنمى‌گردد، بايد جوانان از آن بهره گيرند و علم و آداب و فضايل اخلاقى تحصيل كنند كه همۀ اين‌ها در جوانى امكان‌پذير است. به گفتۀ شاعر عرب: فَتَراكَضُوا خَيْلَ‌ الشَّبابِ‌ وَ بادِرُوا اَنْ‌ تَسْتَرِدَّ فَإنَّهُنَّ‌ عَواري بر اسب‌هاى جوانى سوار شويد و با سرعت برانيد (و خود را به مقصد برسانيد)- مبادا گرفته شوند و براى هميشه از دست بروند، زيرا اين مركب‌ها عاريتى هستند. 🔸سلامتى جسم، يكى ديگر از آن نعمت‌هاست كه در بسيارى از موارد هنگامى كه گرفته شد بازنمى‌گردد و يا اگر بازگردد به شكل اوّل نخواهد بود. انسان سالم قادر بر هر كار مثبتى است؛ ولى هنگامى كه سلامتى از دست رفت عجز و ناتوانى جاى آن را خواهد گرفت به خصوص بيمارى‌هايى كه در سنين بالا انسان را مبتلا مى‌كنند، مصداق بارز همين مطلب است. 🔸امنيت نيز يكى ديگر از نعمت‌هاى بزرگ است؛ انسان در محيط‍‌ امن قادر به انجام دادن هر كار خوبى است؛ امّا بسيار ديده شده با تزلزل امنيت، سال‌ها ناامنى و آثارش باقى مى‌ماند و به‌زودى بازنمى‌گردد. كوتاه سخن اين‌كه تمام نعمت‌ها اعم از نعمت‌هاى فردى يا اجتماعى، مادى يا معنوى، همواره در معرض زوالند؛ زوالى كه گاه امكان بازگشت در آن هست و گاه زوالى است كه هرگز امكان بازگشت ندارد. 🔻البته چيزى كه باعث رميدن نعمت‌هاست در درجۀ اوّل، است؛ همان چيزى كه در حكمت ٢٤٤، امام عليه السلام به آن اشاره فرمود كه هر نعمتى حقى دارد، كسى كه حق آن را ادا كند خداوند آن را افزون مى‌سازد و هركس در اداى حق نعمت كوتاهى نمايد آن را در معرض زوال قرار خواهد داد. بعضى از شارحان نهج البلاغه مسئلۀ خارج شدن آدم و حوا را از بهشت، يكى از مصاديق همين گفتار حكيمانۀ مولا دانسته‌اند. جد و جدۀ ما براثر ترك اولى‌ و ناسپاسى براى هميشه از بهشت خارج شدند و به دنيايى كه پر از مشكلات و ناراحتى‌هاست گام نهادند؛ نعمتى بود كه بعد از رميدن، به آن‌ها و فرزندانشان بازنگشت (البته حساب بهشت و آخرت حساب ديگرى است). ✨در روايتى از امام على بن موسى‌الرضا عليه السلام خطاب به يكى از اصحابش چنين مى‌خوانيم: «إِنَّ‌ النِّعَمَ‌ كَالْإِبِلِ‌ الْمُعْتَقَلَةِ‌ فِي عَطَنِهَا عَلَى الْقَوْمِ‌ مَا أَحْسَنُوا جِوَارَهَا فَإِذَا أَسَاءُوا مُعَامَلَتَهَا وَ إِنَالَتَهَا نَفَرَتْ‌ عَنْهُمْ‌؛ نعمت‌ها همچون شترى است كه مهار و بسته شده است. مادامى كه صاحبانش با آن خوش‌رفتارى كنند در جايگاه خود مى‌ماند ولى هنگامى كه بدرفتارى نمايند (اى بسا مهار خود را پاره و) از آن‌ها فرار كند». ✨شيخ حرّ عاملى رحمه الله در وسائل الشيعه در كتاب امر به معروف و نهى از منكر بابى تحت عنوان «وُجُوبُ‌ حُسْنِ‌ جَوارِ النِّعَمِ‌ بِالشُّكْرِ وَ أداءِ الْحُقُوقِ‌» نوشته و روايات متعددى در اين زمينه آورده است. در آيۀ شريفۀ «إِنَّ‌ اللّهَ‌ لا يُغَيِّرُ ما بِقَوْمٍ‌ حَتّى يُغَيِّرُوا ما بِأَنْفُسِهِمْ‌» ؛خداوند سرنوشت قومى را تغيير نمى‌دهد مگر آن‌كه آنان آنچه را در خودشان است تغيير دهند» نيز اشاره‌اى به اين مطلب ديده مى‌شود. —◇—🍃🌺🌸🌹🌸🌺🍃 —◇— @beytonoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سه دقیقه در قیامت 30.mp3
34.26M
🔈 شرح و بررسی کتاب 🔈 تجربه نزدیک به مرگ جانباز مدافع حرم 🔊 جلسه سی‌اُم * ادامه بحث حق‌الناس * روایات و مصادیق آزار رساندن به همسایه * از بوی بهشت محروم می‌شود کسی که.... * استرس و ترس عاقلانه * معنای بهتان و اثم چیست؟ * توسعه وجودی امام کاظم علیه السلام * آینه، ماجرای ما و خدا * در حق‌الناس مراقب شیطان باشیم * بشارت به کسانی‌که در راه خدا آزارها را تحمل می‌کنند * جلوه‌های حقیقت جهنم در عالم * مباهات ملائکه به چه معناست؟ * علامت تقوا 📅99/01/01 @beytonoor
2512870.mp3
24.9M
🔅دعای 🎤با نوای دلنشین 🌹شبهای ماه مبارک رمضان @beytonoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا