انتشار به مناسبت اربعین شهادت مظلومانه شهید سید روحالله عجمیان😞😞😞
تصویری که شهید عجمیان در پیادهروی اربعین سالهای گذشته ثبت کرده است...
🖤🖤🖤🖤🖤🖤
#پایان_مماشات
#یادشهداکمترازشهادتنیست
#باشهـــداوسیّدالشُّهداتــاظهــــور
🆔 @shahid_azizzadeh
8.06M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🛑 مرغ از قفس پرید
🔰 شهید آرمان علیوردی! زندگی و شهادت تو، آرمانِ ما طلبههاست
▪️چهلم طلبۀ شهید آرمان علیوردی
☀️سحرخیزی و اعتدال مزاج
آيت الله شاه آبادی، استاد عرفان حضرت امام خمينی رحمه الله بودند درباره پدر بزرگوارشان می فرمايند:
🔺«موضوعی كه مرحوم والد به آن عنايت ويژه ای داشتند و آن را در قرب به حق مؤثر می دانستند، بيداری شب و سحرخيزی بود.
▫️ میفرمودند «اگر برای نافله شب بيدار شديد و ديديد برای نافله خواندن آمادگی روحی نداريد، بيدار بمانيد. بنشينيد حتی چای بخوريد. انسان بر اثر همين بيداری، آمادگی برای عبادت را پيدا می كند».
🍃همچنين فرمود: «بيداری سحر هم برای مزاج مادی مفيد است و هم برای مزاج معنوی.»
بارها در منبرهايشان مي فرمود: «برای دنيايتان هم كه شده، سحرها بيدار شويد. چون بيداری سحر، وسعت رزق، زيبايی چهره و خوش اخلاقی می آورد».
📚معاونت پژوهشى بنيادشهيد شاه آبادى، عارف كامل،،1380،ص48
24.16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
▪️حضرت صادق (عليه السلام) از امّ جابر پرسيد كه در چه كارى؟
➖عرض كرد كه مىخواهم تحقيق كنم از چرنده و پرنده كدام تخم مىنهند و كدام بچه مىآورند؟
💯فرمود كه احتياج به اين مقدار فكر نيست، بنويس كه گوش هر حيوانى كه برآمده است بچه مىآورد، و هر كدام كه گوشش مخفی است تخم مىنهد،
🔆ذلِكَ تَقْدِيرُ الْعَزِيزِ الْعَلِيمِ.
باز آن كه پرنده است و گوش او پنهان و به سر او چسبيده تخم مىنهد.
🐢لاکپشت كه چرنده است چون بدين منوال است تخم مىگذارد و
🦇گوش خفاش چون برآمده است و به سر او چسبيده نيست بچه مىآورد.
🐍مار و سوسمار و ماهى و مارماهى و باخه و اكثر پرندگان كه گوش آنها به سر آنها چسبيده است و لاله ندارد تخم مىنهند؛ و انسان و آهو و اسب و شتر و شير و شبپره كه گوش آنها برآمده است و لاله دارد بچه مىآورند.
📚منبع: علّامه حسنزاده آملی، هزار و یک کلمه، ج۳، ص۴۶۴
🔺اخلاق پزشکی و قداست انسان:
در فرهنگ اسلامی پزشک باید به بیمار، به عنوان امانت مقدس خداوند نگاه کنند، نه به عنوان کالا و تجارت. در فرهنگ اسلام انسان به عنوان خلیفه الهی شناخته شده است و ایمان دارند که در بدن انسان روح خداوند دمیده شده است و بدن انسان ابزار تکامل است.
👤جهان انسان کبیر است و انسان عالم صغیر، بدنِ انسان را با کل آفرینش طاق می زنند•
✌️دو شغل به عنوان شغل مقدس نام برده شده اند و با این دو شغل تجارت نکنید یکی فقاهت است و دیگری طبابت
ادامه دارد....
📚منبع: سخنرانی استاد رحیم پورازغدی-روزپزشک- رمضان- نشست با پزشکان آبان ۱۳۸۲
#اخلاق_پزشکی
2⃣
https://eitaa.com/joinchat/3658612752C778c1803ba
●◍⃟🎼○▬▬▬▬▬▬▬▬▬
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👤مرحوم آیت الله مرتضی تهرانی :
مخفی کردن مصائب اهل بیت(علیهمالسلام) و آنچه بر صدیقه کبری(سلام الله علیها) وارد شده جایز نیست.
اهمیت اقامه عزا در ایام فاطمیه...
▪️علّامه حسینی طهرانی:
👨👩👧👦کاهش جمعیت، ضربهای سهمگین بر پیکر مسلمین۲:
📰 در شماره اوّل آن كه با عنوان:
«نقشههاى استعمارى در قالب سياستهاى كنترل جمعيّت در كشورهاى اسلامى» افتتاح مىگردد، مطلب را آغاز نموده و سپس مىگويد:
«قبل از اينكه از سياستهاى كنترل جمعيّت سخنى به ميان بياوريم لازم است به فلسفه چگونگى پديد آمدن اين سياست اشارهاى داشته باشيم:
▪️سياستهاى كنترل جمعيّت، مجموعه اهدافى است كه با افزايش جمعيّت ارتباط دارد. اين اهداف در مجموعهاى از طرحها و لايحههاى اجرائى دولتها نمايان است. هدف از اين طرحها، حاكميّت بخشيدن اراده سياسى بر ميزان رشد جمعيّت مىباشد.
➖جمعيّت شناسان جديد كسانى هستند كه اجراى تصميم گيرى سياستهاى كنترل جمعيّت را بهمنظور حاكميّت بر رشد افرادِ بشرى، رهبرى مىكنند.
آنچه در اين بحث بر ما روشن خواهد گشت اينست كه: چرا بر جلوگيرى از افزايش جمعيّت تأكيد مىشود؟
🍃بعد از جنگ جهانى دوّم، كارشناسان غربى به شكل بارزى به مفاهيم سياستهاى كنترل جمعيّت توجّه كردند.
اين افراد فرهنگشان را با اين مشخّصهها توصيف میكردند:
1⃣حاكميّت بىدينى به مثابه يك چارچوب براى فرهنگ
2⃣گسترش سيطره فردگرائى
3⃣تضعيف نقش اخلاق عمومى
4⃣تضعيف ارزشهاى اساسى اجتماعى
5⃣گسترش حاكميّت ارزشهاى ثانوى
6⃣تأكيد بر ارج نهادن به منافع شخصى
📚منبع: رساله نکاحیه، ص۸۵
⏬ادامه دارد...
#نفوذ
#کنترل_جمعیت
#جنگ_جمعیتی
به طبیبِ جان بپیوندید:👇
https://eitaa.com/joinchat/3658612752C778c1803ba
🍃👶🏻👼🏻✿●•۰▬▬▬▬▬▬▬▬▬
این مقاله فارین افیرز با عنوان «پس از نئولیبرالیسم» را حتما بخوانید. جهان در حال تغییر است. جهانیسازی در حال رنگ باختن و منطقهگرایی در حال پررنگ شدن است. از مدلهای منسوخ اقتصادی دست شوئیم و سیاست صنعتی پیشه کنیم. بیدار شویم پیش از آنکه خیلی زود دیر شود...
https://www.foreignaffairs.com/united-states/after-neoliberalism-all-economics-is-local-rana-foroohar
9.22M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥خب اگه قراره گوش بفرمانرهبری باشیم که نظر رهبری در باره حجاب این است
🔴 #بیداری_ملت
👩🎓 سه الگو در مواجهه با کشف حجاب دانشجویی
1⃣ الگوی دکتر زاکانی: برجک زنی!
• در این الگو دختر دانشجو بخاطر کشف حجاب از حرف زدن منع نمیشود و تریبون می گیرد اما جایش در مضمون حرف، گیر می افتد. در پاسخ با تیکه و طعنه جبران می شود که: ولش کنید شاید بخواهد نماینده داعش باشد! فقط بدانند اگر گیر داعش می افتادند چه بلایی سرشان می آمد!
• این الگو را:
- حزب اللهی های سیاسی تر بیشتر پذیرفتند. با بی حجابی او کنار آمده بودند اما تعرضش به رهبر انقلاب را هو کردند!
- مذهبی ترها تریبون دهی به بی حجاب را رسمیت شماری و مشروعیت بخشی به کشف حجاب خواندند!
- برخی هم بخاطر شرایط شریف ترجیح اش دادند!
• این الگو، تهاجمی و بیش از حفاظت از ارزشهای خود به فکر زدن ارزشهای طرف است؛ نتیجه اش روکم کنی است نه اقناع یا جذب و...!
لذا در شرایطی که دوماه گذشته در شریف شکل گرفته بود، این الگو نزد برخی یک پاسخ تلقی شد.
2⃣ الگوی برادر خضریان: منع گفتگو!
• در این الگو با ادب و متانت شرط گفتگو را احترام به قانون و اسلام می خواند و از اول پرسش دانشجو بی حجاب را منوط به حجاب سر کردن می کند!
• این الگو را:
- مذهبی ترها ترجیح دادند چون کشف حجاب را به رسمیت نشناخت؛ حتی اگر این دانشجو و مثل او سالن را ترک می کردند و دیگر هم در چنین جلساتی شرکت نکنند!
• این الگو بر حفاظت از ارزشهای خود بیش از درگیری مستقیم با طرف مصرّ است. می خواهد سر خطوط قرمز بایستد؛ مهر تایید بر کشف حجاب نخورد و کوتاه آمدن از حجاب برداشت نشود. اگر بتواند در گام بعد بی حجاب را به سالن هم راه نمی دهد.
• نتیجه اش جدا کردن صف از بی حجابها با فشار غیر مستقیم برآنهاست. البته بسته به تعداد طرفدار، یا به غلبه ظاهری می رسد و یا بخاطر رعایت نشدن ارزش حجاب توسط اکثر حضار، دیگر خود در آن محیط ها حاضر نمی شود؛ مثل حاضر نشدن در جشنواره های رسمی هنری یا برخی مراکز خرید و...
• شرایط افول اغتشاشات خیابانی به همراه باقی ماندن کشف حجاب ها و عادی شدنش، این الگو را نزد برخی موجّه می کند.
3⃣ الگوی سوم: گفتگوی مشروط! (نمونه ندارم!)
• در این الگو مقام مسئول پاسخ خود را مشروط می کند به اینکه: من پاسخ سؤال شما را می دهم یا اگر اشکالتان وارد بود می پذیرم به شرطی که شما هم سؤال و اشکال بنده را جواب دهید!
اگر دانشجو حاضر نشد و رفت ؛ چیزی از جنس الگوی۲ قابل صورت بندی است. اگر پذیرفت، پس از پاسخ به سؤالش یا قبول اشکالش، از کشف حجاب او سؤال و به آن اشکال می شود!
• الگوی۳ گرچه ژست الگوی۲ را ندارد لکن کشف حجاب را جای ندید گرفتن، پاسخگو می کند. به نوعی بین رسمیت نشمردن کشف حجاب و پاسخگو کردنش جمع می کند.
- بعضی همین قدر را عقب نشینی از قانون و انفعال می دانند و الگوی۲ را ترجیح می دهند.
- پاسخ طرفداران این الگو یک کلام است: در همه جاهایی که امر به معروف واجب است، قانونی (آن هم قانون خدا) نقض شده است! در همه باید راه اثر بخشی را باز کرد.
• مغزای اصلی این الگو بر ولایت طرفینی همه افراد جامعه و بالتبع امر و نهی های متقابل است(۷۱/توبه) است؛ وقتی او حق دارد به مسئول اشکال کند، مسئول هم حق دارد به کشف حجاب او اشکال کند. منطقاً "به تو چه؟" از دو طرف رخت بر می بندد و عادتاً راه برای تاثیر و تأثر باز می شود.
• هسته سخت کشف حجاب در ماه های اخیر، آنرا یک سلیقه و سبک زندگی شخصیِ غیر قابل گفتگو گرفت و دست به کشف حجاب زد. امیدش این بوده بتواند زنان زیادی را با خود همراه کند تا برخورد را پرهزینه و سخت کند.
الگوی ۱و۲ بیشتر روی فاصله ها می ایستد. تحقیر او یا رعایت ویترین رسمی (ولو به یک شال عقب افتاده) برایش مهمتر از تاثیر و تأثر طرفینی است.
*⃣ هریک از سه الگو به "لحاظ ذاتی" و به "لحاظ موقعیت و شرایط" قابل ارزش گذاری است.
هریک مبتنی بر درکی از ارزشها و روش تحقق آن و هم مبتنی بر محاسبه ای از وضعیت حجاب و کشف حجاب در جامعه است.
با همین دو می توان سه الگو را ارزش گذاری یا در موقعیت های متفاوت تجویز یا منع اش کرد.
#حجاب
#ولایت_طرفینی
📝 محسن قنبریان ۱۴۰۱/۹/۲۲
یکی از نمایندگان عضو کمیسیون انرژی مجلس گفته که اگر جامعه گنجایش داشت بنزین را ۳۷ هزار تومان می فروختیم!
نماینده محترم! لطفا به سایت شرکت ملی پخش مراجعه کن و ببین قیمت فوب بنزین ۱۴۷۰۰ تومان درج شده است شما ۳۷ هزار تومان را از کجا آوردی؟ بنزین هم که لیتری ۰/۲۶ دلار صادر شده است!
@hemmatgholizadeh