eitaa logo
بیداری در سبک زندگی
139 دنبال‌کننده
2.9هزار عکس
2.9هزار ویدیو
47 فایل
این کانال با هدف بیداری کلی و جزۓ در بیشتر شئونات زندگی ایجاد شده، و قصد دارد زمینه ایجاد یک تمدن وحیانی را فراهم آورد.
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
گر نگهدار من آنست که من میدانم...شیشه را در بغل سنگ نگه میدارد. عضویت در کانال ایتا، سروش، روبیکا و تلگرام👇 @bidari_dar_sabkezendegi
✳️ اثر کیفیت غذا در روح انسان ✳️ یکی از اهل سلوک فرمودند: "از غذای بازار نخورید که تا چهل روز حس و حال عبادت را از شما می‌گیرد." 📌توضیح این سخن آنکه:نَفَس آشپز بر ملکوت غذا اثر دارد،حتی اینقدر این موضوع دقیق است که نگاه اشخاصی که در آن مغازه رفت و آمد می‌کنند به آن غذا نیز خالی از تأثیر نیست! 📌مرحوم فرمودند: از غذاهاومیوه هایی که چشم مردم به آنها افتاده تهیه نکنید! لذا بایدبرای تهیه‌ ما‌یحتاج از مغازه‌ای خرید کنیم که شخصی مؤمن و معتقد به حلال و حرام باشد. 📌ممکن است غذایی از جهت ظاهری پاک باشد اما از جنبه ملکوتی با تأثیر گرفتن از نفوس اشخاصی که در تهیه و طبخ غذا نقش دارند ناپاک باشد. 📌کسانی که در نقش دارند حالات و نیات،طهارت یا عدم طهارت و خوشحال یا ناراحت بودنشان در غذا تأثیر میگذارد. 📌یکی از اساتید میفرمودند:با یکی از در صف نانوایی ایستاده بودیم، نانوا با یکی از مشتریها دعوایش شد،وقتی دعوا تمام شد و نوبت به ایشان رسید از آن نان‌هایی که حاضر شده بود و جلوی نانوا بود نخریدند و فرمودند: 📌حالت عصبانیت نانوا به این نان‌ها منتقل شده و خوردنشان تاثیر بدی بر نفس میگذارد. عضویت در کانال ایتا، سروش، روبیکا و تلگرام👇 @bidari_dar_sabkezendegi
😮‍💨فکاهیات اقتصاد ایران بیش از 70% آب تبخیر می‌شود. از میزان باقیمانده، 90% در بخش کشاورزی، 8% در بخش صنعت و معدن و 2% در بخش خانگی و تجاری مصرف می‌شود که بیش از 30% آن هم در شبکه تلف می‌شود. اون وقت، هر روز به مصرف‌کنندگان آن 2% می‌گویند کمتر مصرف کنید و برای تنبیه آن‌ها قیمت آب را افزایش می‌دهند. عضویت در کانال ایتا، سروش، روبیکا و تلگرام👇 @bidari_dar_sabkezendegi
10.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🍀پیامبر اکرم (صلی‌الله علیه وآله): ❗️ لا يُسْبَقُ بَطيءٌ بحَظِّهِ و لا يُدرِكُ حَريصٌ ما لَم يُقدَّرْ لَهُ  آن كه حرص نزند روزى خود را از دست نمى دهد و آن كه حرص زند، به آنچه روزيش نيست نمى رسد 📙ميزان الحكمه جلد۳ صفحه۲۵ عضویت در کانال ایتا، سروش، روبیکا و تلگرام👇 @bidari_dar_sabkezendegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☝️دلتنگی خدا ...! 🎙 الإمامُ عليٌّ (ع) : إذا رَأيتَ اللّه َ سُبحانَهُ يُتابِعُ علَيكَ البلاءَ فقَد أيْقَظَكَ . امام علی (ع): هرگاه ديدى خداوند سبحان پياپى بر تو بلا نازل مى كند هر آينه تو را بيدار باش داده است (تا دچار غفلت و بی خبری نشوی) . 📙غرر الحكم : ۴۰۴۶ ـ ۴۰۴۷ . عضویت در کانال ایتا، سروش، روبیکا و تلگرام👇 @bidari_dar_sabkezendegi ‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‎‎‌‌‎‌‎‌‎‌‎‌‌
‍ ‍ ‍ ✅ آداب غذا خوردن از نظر اسلام ✨ امام حسن مجتبی علیه السلام: ⬘ «فِی المَائدةِ اثْنَتَا عَشرَةَ خَصْلَةً یَجِبُ عَلَی کُلِّ مُسْلِمٍ أنْ یَعْرِفَهَا : أرْبَعٌ مِنْها فَرْضٌ ، وَ أرْبَعٌ سُنَّةٌ ، وأرْبَعٌ تأدِیبٌ . فَأمَّا الفَرْضُ : فَالمَعْرِفَةُ ، وَالرِّضَا ، وَالتَّسْمِیَةُ ، وَالشُّکْرُ . وَأمَّا السُّنَّةُ : فَالوُضُوءُ قَبْلَ الطَّعَامِ ، والجُلُوسُ عَلَی الجَانِبِ الأیْسَرِ ، والأکْلُ بِثَلاثِ أصَابِعَ . وَلَعْقُ الأصَابِعِ . وَأمّا التَّأدِیبُ : فَالأکْلُ مِمَّا یَلِیکَ ، وَتَصْغِیرُ اللُّقْمَةِ ، وَتَجْوِیدُ المَضْغِ ، وَقِلّةُ النّظَرِ فِی وُجُوهِ النّاسِ.» ⬙ برای غذا و غذا خوردن، دوازده ویژگی است که بر هر مسلمانی واجب است آنها را بداند. چهار مورد از آن واجب است، چهار مورد از آن مستحب است و چهار مورد از آن جزو آداب است. • اما آنچه واجب است، عبارت است از: معرفت ( بداند که رازق کیست)، راضی بودن به روزی خود، بردن نام خدا و شکر نمودن. • و آنچه که مستحب است: وضو گرفتن قبل از غذا و نشستن بر طرف چپ و غذا خوردن با سه انگشت و لیسیدن انگشتان. • و آنچه آداب است: خوردن از آنچه پیش روست، کوچک گرفتن لقمه‌ها و خوب جویدن غذا و کمتر به صورت دیگران نگاه کردن است.   📗 وسائل الشیعه، ج ۱۶، ص ۵۳۹ ✨ امام حسن مجتبی علیه السلام: ⬘ «عَجَبٌ لِمَنْ يَتَفَكَّرُ فِي مَأْكُولِهِ كَيْفَ لَا يَتَفَكَّرُ فِي مَعْقُولِهِ فَيُجَنِّبُ بَطْنَهُ مَا يُؤْذِيهِ وَ يُودِعُ صَدْرَهُ مَا يُرْدِيهِ.» ⬙ در شگفتم از کسی که در غذای جسم خود دقّت می‌کند، امّا در غذای روح و عقل خویش نمی‌اندیشد؛ شکمش را از آن چه آزارش می‌دهد، منع می‌کند، ولی سینه‌اش را از هر مطلب باطلی که موجب گمراهی او می‌شود، پر می‌کند! 📗 دعوات، راوندی، ص ۱۴۴ عضویت در کانال ایتا، سروش، روبیکا و تلگرام👇 @bidari_dar_sabkezendegi
واضحات 🔹بنده چند وقتیه به این نتیجه رسیدم که بحث استدلالی دربارۀ اثبات پولطلا مثل بحث دربارۀ اثبات روشنایی روزه؛ برای همین خیلی روی مباحث نظری وقت نمی‌گذارم. حالا اگر کسی عینک کثیف زده یا چشمش مشکل داره، مشکل از خودشه. 🔸چندهزار سال پول‌ها طلایی بوده، در آیات و روایات تأیید شده، معصومین علیهم‌السلام تأییدش کردند، حتی همین الان در صدر قدرت پولی دنیا قرار داره و حتی دلار هم با فریب رسید طلا جا افتاد و این همه موانع و تغییرات جهان جدید هم نتونسته طلا را کنار بزنه. اصلاً خلقت طلا داره داد میزنه که بهترین پوله. حالا اگر کسی دلش میخواد مخالف روشنایی روز باشه، ان شاءالله موفق باشه عضویت در کانال ایتا، سروش، روبیکا و تلگرام👇 @bidari_dar_sabkezendegi
‍ 📣 استفتاء از مراجع نسبت به موضوع 👈 🔷 محضر مرجع عالی قدر حضرت 🔹 سلام علیکم احتراماً مستدعی است پاسخ بفرمائید که آیا در دین مبین اسلام موضوعی به نام قابل استفاده، واستناد واستنباط است وآیا اساساً راه استفاده واستنباط باز است یا اینکه اسلام از این جهت ناقص ومتکی به کفار باید باشد ؟ ☑️ پاسخ : اسلام دین و است وکلیاتی درباره وجود دارد وروایاتی که از لحاظ سند نیز است درباره بعضی از مطالب وجود دارد . عضویت در کانال ایتا، سروش، روبیکا و تلگرام👇 @bidari_dar_sabkezendegi
💫 امام رضا علیه‌السلام: «اَلتّينُ يَذهَبُ بِالبَخرِ و َيَشُدُّ العَظمَ و َيُنبِتُ الشَّعرَ و َيَذهَبُ بِالدّاءِ وَ لايُحتاجُ مَعَهُ إِلى دَواءٍ.» انجیر بوی دهان را برطرف، استخوانها را محکم، رویش مو را زیاد، بیماری را برطرف می کند و با وجود آن احتیاجی به دارو نیست. 📚 منبع: وسائل الشیعه، ج۲۵، ص۱۷۰، ح۳۱۵۵۴ دانشنامه احادیث پزشکی، ج۲، ص۲۶۱ عضویت در کانال ایتا، سروش، روبیکا و تلگرام👇 @bidari_dar_sabkezendegi
6.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ویدئوی فوق توضیح میدهد که یهودی‌ها چگونه احکام شرعی خود را دور می‌زنند. انتشار به مناسبت هفته‌ی "بانکداری اسلامی" عضویت در کانال ایتا، سروش، روبیکا و تلگرام👇 @bidari_dar_sabkezendegi
توجیه رباخواری در ادیان ربا در همه‌ی مذاهب و ادیان آسمانی حرام است. اقتصاددان‌های مسیحی، عبارت ربا (usury) را تبدیل به بهره (interest) کردند تا بتوانند معادلات پولِ ربوی را وارد اقتصاد کلان کنند. اقتصاددان‌های مسلمان، در قانون بانکداری سال ۶۲، بهره و ربا را همسان‌انگاری کردند و به جای آن از عبارت سود (ربح) استفاده کردند. پارادوکسِ "بانکداری اسلامی" در بازی با کلمات نه تنها مشکلی را حل نکرد، بلکه قشر مذهبی جامعه را نیز آلوده نمود و امروز دیگر کسی از ربا در امان نیست. عضویت در کانال ایتا، سروش، روبیکا و تلگرام👇 @bidari_dar_sabkezendegi