eitaa logo
بیداری در سبک زندگی
141 دنبال‌کننده
2.9هزار عکس
2.8هزار ویدیو
45 فایل
این کانال با هدف بیداری کلی و جزۓ در بیشتر شئونات زندگی ایجاد شده، و قصد دارد زمینه ایجاد یک تمدن وحیانی را فراهم آورد.
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چندی قبل یک بنده خدایی صاحب اولاد شده بود. نوزاد را نزد روحانی محله می برد و اذان و اقامه در گوش نوزاد گفته می شود؛ اما تصمیم می گیرد که برای تبرک، نوزاد را پیش آیت الله ناصری هم ببرد و به ایشان نمی گوید که اذان و اقامه در گوش نوزاد خوانده شده است. به ایشان می گوید که لطفا اذان در گوش فرزندم بگویید، ایشان هم می پذیرند و بچه را می گیرند؛ اما وقتی به صورت نوزاد نگاه می کنند، می گویند: "اینکه اذان برایش گفته اند، چرا اذیت می کنید؟" خودتان فیلم این کرامت را ببینید. ☀️ عضویت در کانال ایتا، سروش، روبیکا و تلگرام👇 @bidari_dar_sabkezendegi
امام رضا علیه‌السلام می فرمایند: 🔻جماع پی‌درپی بدون غسل باعث 🔻جنون فرزند می‌شود. زیاد خوردن 🔻تخم مرغ و استمرار بر آن، باعث 🔻بیماری طحال وگاز معده می‌شود 📚طب الرضا، ص 75. ‎ ☀️ عضویت در کانال ایتا، سروش، روبیکا و تلگرام👇 @bidari_dar_sabkezendegi
با عدم رعایت این آداب، اگر به زیارت امام حسین (ع) نروید بهتر است! ائمه معصومین (ع) سفارش زیادی بر زیارت حضرت سیدالشهدا (ع) داشته‌اند، اما آدابی برای این زیارت بر شمرده‌اند و در برخی موارد به شیعیان نهیب زده و زیارت نکردن را از زیارت با رعایت نکردن برخی آداب بهتر دانسته‌اند.   برای زیارت امام حسین (ع) در مناسبت‌های مختلف، فضیلت‌های زیادی ذکر شده است که یکی از زیارت‌های مورد تأکید در روایات، زیارت امام حسین (ع) در روز اربعین است. امام حسن عسکری (ع) یکی از پنج نشانه مؤمن را زیارت اربعین می‌دانند و می‌فرمایند: مؤمن پنج علامت دارد: خواندن ۵۱ رکعت نماز در شبانه‌روز (نماز‌های واجب و نافله)، زیارت اربعین، به دست کردن انگشتری دردست راست، به خاک ساییدن پیشانی (سجده رفتن بر خاک)، و بلند خواندن بسم الله الرحمن الرحیم در نماز. اما خود ائمه معصومین (ع) که سفارش زیادی بر زیارت حضرت سیدالشهداء (ع) داشتند، آدابی برای این زیارت بر شمرده‌اند و در برخی موارد به شیعیان نهیب زده و زیارت نکردن را از زیارت با عدم رعایت برخی آداب بهتر دانسته‌اند. امام حسین (ع) را محزون و ژولیده زیارت کنید از حضرت امام صادق علیه السلام نقل شده، چون می‌خواهی به زیارت امام حسین علیه‌السلام بروی، آن حضرت را محزون و غمناک و ژولیده و غبارآلود و گرسنه و تشنه زیارت کن که آن جناب با این احوال شهید شد و حاجات خود را بخواه و از کربلا بازگرد، و آن را وطن خود قرار مده. بدین معنا که پس از زیارت از کربلا خارج شوید. در روایت دیگری فرمودند که بیشتر از سه روز در کربلا نمانید. هیئت ظاهرى زائر، باید متناسب حضور بر سرِ مزار شهدا باشد؛ لذا ادب حضور، ایجاب مى‌کند که نه تنها زائر، خود را زینت نکند؛ بلکه توصیه شده با چهره‌اى ژولیده و غمبار، وارد حرم شریف امام حسین علیه‌السلام شود. عطر نزدن و سرمه نکشیدن و آرایش نکردن از جمله توصیه‌های این سفر زیارتی است «وَلاتَدَّهِنْ وَ لاتَکتَحِل حتّی تَأتِیَ الفُرات». در روایت ابو حمزه ثمالى (ره)، از امام صادق علیه السلام باب زیارت حضرت امام حسین علیه السلام نقل شده:، چون به نینوا رسیدى بارهاى خود را در آنجا بگذار، و به چشم سرمه نکش، و تا زمانی که در آنجا اقامت دارى گوشت مخور. با عدم رعایت این آداب، اگر به زیارت امام حسین (ع) نروید بهتر است! زائر در سفر زیارت آن حضرت نباید توشه خود را از غذاهاى لذیذ مانند بریانى و حلواجات قرار دهد، بلکه برای خوراکش نان با شیر یا ماست تهیه کند. از امام صادق علیه السّلام روایت شده که فرمود: شنیدم جماعتى به زیارت امام حسین علیه السلام می‌روند، و با خود سفره‌هایى برمى‌دارند که در آن‌ها بزغاله‌هاى بریان و حلواجات هست! اگر به زیارت قبر پدران یا دوستان خود بروند قطعا این خوراکی‌ها را با خود برنمی‌دارند. در حدیث معتبر دیگرى نقل شده است که امام صادق علیه السلام به مفضل بن عمر فرمود: زیارت کنید امام حسین علیه السلام را بهتر از آن است که زیارت نکنید، و زیارت نکنید بهتر از آن است که زیارت کنید، مفضل عرضه داشت: پشتم را شکستى! فرمود: واللّه اگر به زیارت قبر پدران خود بروید، اندوهگین و غمناک می‌روید، و به زیارت آن حضرت که می‌روید سفره‌ها با خود برمی‌دارید، درحالیکه باید ژولیده و گردآلود بروید. شیخ عباس قمی می‌نویسد: پس براى اغنیا و تجار چه اندازه شایسته است، که این مطلب را در این سفر ملاحظه کنند و هرگاه در شهرهایى که تا کربلا بین راه ایشان است، عده‌اى از دوستانشان ایشان را دعوت و میهمانى می‌کنند و در زمان حرکت سفره‌هاى آنان را از پخته‌هاى لذیذ، و مرغ بریان و سایر غذا‌ها پر مى‌کنند، نپذیرند و بگویند: ما مسافر کربلا هستیم، و براى ما تغذیه به این غذا‌ها شایسته نیست. ما در جشن عروسی نیستیم شیخ کلینى صاحب کتاب شریف کافی روایت کرده است که بعد از شهادت حضرت سید الشهدا علیه السلام همسر کلبیّه آن حضرت اقامه عزا نمود، گریست و سایر زن‌ها و خدمت‌کاران گریستند، تا حدى که اشک‌هاى آن‌ها خشک شد، از جایى براى آن مخدّره «جونى» هدیه فرستادند، که معنى آن را مرغ قطا گفته‌اند، این هدیه براى این بود که از خوردن آن در گریستن بر امام حسین علیه السّلام قوت بگیرند، چون آن بانوى محترمه آن را دید پرسید چیست؟ گفتند: هدیه‌اى است که فلانى براى شما فرستاده، تا در ماتم امام حسین علیه السلام به آن استعانت بجویید، فرمود: «ما که در جشن عروسى نیستیم، ما را چه به این خوراک؟» پس دستور داد تا آن را از خانه بیرون بردند. تواضع و فروتنی در برابر زائران از دیگر مسائلى که در سفر زیارت امام حسین (ع) مستحب است، تواضع و فروتنى و خشوع و راه رفتن همانند بنده ذلیل است، پس کسانى که در راه زیارت آن حضرت، بر این مرکب سوار مى‌شوند، باید خیلى متوجه خود باشند، که بر سایر زائران و بندگان خدا، که به سختى و مشقت به کربلا می‌روند، بزرگى نکنند و تکبر نورزند و آنان را زه چشم حقار
ت نبینند. پا برهنه و همچون بندگان حرکت نمودن؛ «وَامْشِ حافیاً وَامْشِ مَشْیَ العَبد الذَّلیل». شیخ کلینى (ره) به سند معتبر از ابو هارون روایت کرده: من در خدمت امام صادق (ع) بودم، به جمعیتى که نزد ایشان بودند فرمود: شما را چه شده که به ما استخفاف می‌نمایید؟ از میان آن‌ها مردى از اهل خراسان برخاست و گفت: پناه می‌بریم به خدا از این که ما به شما یا به چیزی از امر شما استخفاف کنیم و آن را کوچک شماریم، فرمود: آرى تو خودت یکى از آنانى هستى، که سبک شمردى و خوار کردى مرا! آن مرد گفت: به خدا پناه می‌برم که من شما را خوار کرده باشم. فرمود: واى بر تو، وقتى که نزدیک به جحفه بودیم، آیا نشنیدى که فلان کس به تو گفت: مرا به اندازه یک میل راه سوار کن، به خدا سوگند من از پیمودن راه خسته شدم، به خدا قسم تو سر به سوى او بلند نکردى، و او را سبک شمردى، و هرکه مؤمنى را خوا رکند ما را خوار کرده، و حرمت ما را تباه کرده است! پس باید با سایر زائران با نیکویی و تواضع رفتار کرد «یَلْزَمُکَ حُسْنَ الصَّحابَهِ لِمَنْ یَصحَبُکَ». رعایت سکوت در حدیثى از امام صادق (ع)، توصیه شده که هنگام زیارت سیدالشهدا (ع)، زائر براى تأسّى به فرشتگان حاضر در حرم مطهر آن امام علیه السلام، شایسته است که سکوت را مراعات کند و جز خیر و نیکى، بر زبان جارى نسازد. ظاهرا مقصود از «خیر» در اینجا، خواندن زیارت نامه و نماز و دعا و ذکر و مانند آن است. پس زائر کربلا باید با حضور قلب از سخن بیهوده و شوخی و مزاح پرهیز «وَاقِلّ مِنَ الکَلامِ وَالمِزاح» و مشغول به توسل و ذکر خدا باشد «وَأَکْثِر مِنَ اللَّهِ تَعالی». مرحوم آیت‌الله بهجت می‌فرمودند: خدا می‌داند در این حرم‌ها چه ملائکه‌ای و چه اولیایی به طواف مشغول‌اند. صدا بلند نکنید و فریاد نزنید، آن‌ها متأذی می‌شوند. اجازه ورود خواستن حرم امام معصوم (ع)، در واقع، خانه خاندان پیامبر خدا (ص) و یکى از خانه‌هاى پیامبر (ص) محسوب مى‌شود. از این رو، وارد شدن به آن، بدون اجازه، شایسته نیست. مرحوم آیت‌الله بهجت می‌فرمودند: «از اهمّ آداب زیارت این است که بدانیم بین حیات معصومین (ع) و مماتشان هیچ فرقی وجود ندارد؛ یعنی الان هم امام حیّ است و حرفت را می‌شنود.» لذا ادب، ایجاب مى‌کند که پیش از ورود به آن، از خدا و پیامبر (ص) و اهل بیت (ع)، اذن دخول، گرفته شود. نکته جالب توجه، این که در باره تأثیر خواندن اذن دخول، از امام صادق علیه السلام روایت شده که فرمود: فَإِن خَشَعَ قَلبُکَ وَ دَمِعَت عَینُکَ، فَهُوَ عَلامَةُ الإِذنِ؛ فَادخُل. پس اگر دلت خاشع (تسلیم) و اشکت سرازیر شد، نشانه صادر شدن اذن است. پس داخل شو. داشتن حالت خشوع و تضرّع هنگام ورود به کربلاى حضرت حسین علیه السلام، نشانه پذیرش امام و اذن اوست. اگر چنین حالى به زائر دست داد، خوشا به حالش! در غیر این صورت، شایسته است که به حال اضطرار، قدرى توقّف کند، ان‌شاءالله که مشمول عنایت‌هاى آن حضرت بشود. نماز خواندن در حرم امام حسین (ع) نماز واجب و مستحبّ را نزد قبر امام حسین علیه السّلام بخواند، زیرا نماز نزد آن حضرت مورد قبول است. سیّد ابن طاووس فرموده: با تمام وجود بکوش که نماز واجب و مستحب در حایر شریف از تو فوت نشود، همانا روایت شده: نماز واجب نزد آن حضرت برابر است با حج و نماز مستحب مساوى است با عمره. ابن قولویه از امام باقر علیه السلام روایت کرده که به شخصى فرمود: اى فلان تو را چه مانع است، که هرگاه حاجتى برایت روى دهد، نزد قبر حسین صلوات اللّه علیه بروى، و چهار رکعت نماز نزد او بخوانى، آنگاه حاجت خود را از خدا بخواهى به درستى که نماز واجب نزد آن حضرت برابر با حج، و نماز مستحب مساوى با عمره است. شخصی از مرحوم آیت‌الله بهجت پرسیده بود: «آقا، برای چه این‌قدر در حرم وقت می‌گذارید؟» فرموده بود: «فلان آقا [آیت‌الله سید حسین قمی]زیارتش در حرم حضرت سیدالشهدا (ع) چهار ساعت طول می‌کشید. در حد مرجعیت بود. حتی یک دفعه زلزله شد و همه مردم فرار کدند. ایشان همان‌جا ماند. ازدحام طوری بود که روی سروکله ایشان می‌پریدند، ولی ایشان نشسته بود. از ایشان پرسیدند: آقا شما خسته نمی‌شوید؟ می‌گفت: من خودم را در بهشت می‌بینم. چرا بیرون بیایم؟» زائر امام حسین (ع) در رعایت این آداب باید دقت فراوانی داشت، اما اگر کسی از روی ناآشنایی و عدم آگاهی این آداب را رعایت نکرد، نباید او را سرزنش کرد، چرا که زائر حضرت اباعبدالله الحسین (ع) از احترام ویژه‌ای برخوردار است. بهترین شیوه برای آموزش آداب زیارت به دیگران، آموزش عملی است. حضرت امام صادق (ع) می‌فرماید: کونوا دُعاةً لِلنّاسِ بِغَیرِ ألسِنَتِکُم، لِیَرَوا مِنکُمُ الوَرَعَ وَالاِجتِهادَ وَالصَّلاةَ وَالخَیرَ، فَإِنَّ ذلِکَ داعِیَةٌ. مردم را با غیر زبان خود دعوت کنید، تا پارسایى و سخت کوشى و نماز و خوبى را از شما ببینند؛ زیرا اینها، خود مبلّغند. پی‌نوشت‌ها: ۱- ابن قولویه
، کامل الزیارات. ۲- ثقةالاسلام کلینی، فروع کافی. ۳- شیخ عباس قمی، مفاتیح الجنان. ۴- شیخ محمدتقی بهجت، رحمت واسعه. ☀️ عضویت در کانال ایتا، سروش، روبیکا و تلگرام👇 @bidari_dar_sabkezendegi
چرایی آسایش کفار در دنیا مهلت به کافران برای افزایش گناهان وَلَا یحْسَبَنَّ الَّذِینَ كَفَرُوا أَنَّمَا نُمْلِی لَهُمْ خَیرٌ لِّأَنْفُسِهِمْ إِنَّمَا نُمْلِی لَهُمْ لِیزْدَادُوا إِثْمًا وَلَهُمْ عَذَابٌ مُّهِینٌ (۱۷۸) و کسانی که کافر شدند، گمان نکنند مهلتی که به آنان می‌دهیم به سودشان خواهد بود، جز این نیست که مهلتشان می‌دهیم تا بر گناه خود بیفزایند، و برای آنان عذابی خوار کننده است. (آل عمران، ۱۷۸) توضیح: سنت «استدراج» به عنوان یکی از دلایل بهره‌مندی بیشتر کافران از رفاه دنیوی است. سنت دیگر الهی در این زمینه، سنت «املاء» است؛ به این معنا که خداوند به همه‌ی انسان‌ها؛ از جمله کافران؛ مهلت می‌دهد تا شاید از راه باطل بازگشته و توبه نموده یا بر گناه خویش افزوده و در گمراهی بیشتر فرو روند. این از مظاهر رحمت پروردگار است که بندگان را ـ با آن‌که حجت بر آنان تمام گشته است ـ فوراً مجازات نمی‌کند، ولی همین رحمت برای کافران نتیجه‌ی عکس می‌دهد؛ زیرا آنان از این فرصت بهره نمی‌گیرند و عذاب خویش را سخت‌تر می‌گردانند. توجه به دو سنت «استدارج» و «املاء»، فلسفه‌ی آسایش کفار در دنیا را تا حد زیادی روشن می‌سازد. حدیث: امام رضا(ع): «وَ اللهِ مَا عَذَّبَ اللهُ بِشَیْ‏ءٍ أَشَدَّ مِنَ الْإِمْلَاءِ؛ به خدا سوگند! خداوند به چیزی سخت‌تر از «املاء: مهلت برای افزایش گناه کافران» عذاب نکرده است.» رجال‌کشی: ص۵۵۴ ح۱۰۴۵. ☀️ عضویت در کانال ایتا، سروش، روبیکا و تلگرام👇 @bidari_dar_sabkezendegi
عذاب استدراجی کفار با نعمت‌ها وَالَّذِینَ كَذَّبُوا بِئَایَاتِنَا سَنَسْتَدْرِجُهُم مِّنْ حَیثُ لَا یعْلَمُونَ (۱۸۲) وَأُمْلِی لَهُمْ إِنَّ كَیدِی مَتِینٌ (۱۸۳) و کسانی که آیات ما را تکذیب کردند، به تدریج ازجایی که نمی‌دانند [به ورطه‌ی سقوط و هلاکت می‌کشانیم تا عاقبت به عذاب دنیا و آخرت دچار شوند.](۱۸۲) و به آنان مهلت می‌دهیم؛ [زیرا از سیطره‌ی قدرت ما بیرون رفتنی نیستند] یقیناً تدبیر و نقشه‌ی من استوار است.(۱۸۳) (اعراف) توضیح: برای فهم یکی از مهم‌ترین حکمت‌های بهره‌مندی کافران از نعمت‌های دنیوی و عدم مجازات فوری آنان، باید دو سنت خداوندی «استدراج» و «املاء» را تبیین نمود. «استدراج» به این معناست که خداوند نعمت‌های خود را بر کافران و گناه‌کاران را به تدریج افزایش داده و آنان را از استغفار و توبه باز دارد. بدین ترتیب، غرق شادی و سرخوشی شده و به دنیا دل بسته‌تر می‌شوند. آن‌گاه به یک باره در هنگام مرگ، آن نعمت‌ها را از آنان می‌گیرد تا عذاب دل کندن از تعلقات دنیایی بر سختی مرگشان افزوده گردد. بنابراین، ثروت و دارایی دنیا برای برخی، مقدمه‌ی عذاب سخت خداوند است. از این روی، نباید به جلوه‌های دنیایی تعلق خاطر داشت و دل بست. حدیث: امام علی(ع): «یا ابْنَ‌ آدَمَ‌ إِذَا رَأَیتَ‌ رَبَّكَ‌ سُبْحَانَهُ‌ یتَابِعُ‌ عَلَیكَ‌ نِعَمَهُ‌ وَ أَنْتَ‌ تَعْصِیهِ‌ فَاحْذَرْهُ‌؛ ای فرزند آدم! اگر دیدی با آنکه از فرمان خدا سرپیچی می‌کنی ـ خداوند هم‌چنان نعمت‌هایش را پی‌درپی بر تو می‌فرستد، از [مکر و عذاب] او بترس!». نهج البلاغه، حکمت۲۵. ☀️ عضویت در کانال ایتا، سروش، روبیکا و تلگرام👇 @bidari_dar_sabkezendegi
رئیسی در جلسه هیئت امنای بنیاد ملی نخبگان: حمایت از نخبگان تکلیف دولت است/تمرکز جریان استکبار بر جذب نخبگان  ۱۴۰۱/۰۶/۰۲ رئیس جمهور محترم ،حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در سیزدهمین جلسه هیئت امنای بنیاد ملی نخبگان که پس از ۱۱ سال تشکیل شد، گفت: تشکیل بنیاد ملی نخبگان با هدف شناسایی و حمایت از جوانان مستعد و فرهیخته، نتیجه نگاه حکمت‌آمیز رهبر معظم انقلاب بود. امروز موضوع نخبگان و حمایت از آنان دغدغه دولت مردمی است و این نگاه باید در همه ارکان دولت هم حاکم باشد. وی با اشاره به ضرورت فراهم کردن زمینه فعالیت نخبگان در بخش‌های مختلف کشور، ادامه داد: فعالیت مراکز علمی معتبر و حضور اساتید و شخصیت‌های علمی فرهیخته در این مراکز می‌تواند بستر مناسبی برای فعالیت استعدادهای جوان باشد. یک دانشجوی نخبه وقتی می‌بیند زمینه تداوم رشد علمی و حرفه‌ای او در کشور فراهم است، ماندن در کشور خود را به رفتن ترجیح می‌دهد. حمایت از نخبگان تکلیف دولت و نظام حکمرانی و عین عدالت است رئیس‌جمهور توجه به معیشت و رفاه نخبگان را عامل دیگری در راستای حفظ آنان در داخل کشور دانست و تصریح کرد: حمایت از نخبگان و استعدادهای برتر، به نوعی تکلیف دولت و نظام حکمرانی کشور و عین عدالت است. نباید اجازه دهیم نخبگان کشور بخاطر مشکلات مالی و معیشتی از مسیر علم‌پژوهی و فعالیت‌های دانش‌بنیان خارج شوند. رئیسی همچنین برلزوم فراگیرتر شدن دایره شناسایی نخبگان تأکید و خاطر نشان کرد: شناسایی نخبگان از مسیر المپیادهای علمی و کنکور یکی از راه‌های جذب نخبگان است. بنیاد ملی نخبگان باید سازوکارهای دیگری هم طراحی کند تا نخبگان در دانشگاه‌ها، اندیشکده‌ها، حوزه‌ها، مجامع علمی، سازمان‌ها و دیگر عرصه‌ها نیز شناسایی شوند و مورد حمایت حمایت قرار گیرند. وی ادامه داد: باید سازو کاری طراحی شود تا دستگاه‌های مختلف و بویژه سازمان‌های مردم‌نهاد امکان معرفی استعدادهای برتر و افراد نخبه را به بنیاد ملی نخبگان داشته باشند. ترغیب نخبگان به تحصیل در رشته‌های علوم‌انسانی و پایه از برنامه‌های خوب بنیاد ملی نخبگان است رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنانش، طراحی روندهایی برای ارتقای شرایط بکارگیری نخبگان در دستگاه‌ها را مورد تاکید قرار داد و گفت: در کنار تلاش برای جذب استعدادهای برتر از سوی خود بنیاد ملی نخبگان، به فکر افزایش بهره‌وری دستگاه‌ها از محل بکارگیری نخبگان نیز باشید و برای دستگاه‌ها در جذب و بهره‌گیری شایسته از توان و دانش نخبگان امتیاز تعیین کنید، تا خود آنها نیز انگیزه بیشتری برای ایفای نقش در این زمینه پیدا کنند. رئیسی بهره‌گیری از نخبگان در ساختار اداره کشور و نیز توجه ویژه برای ترغیب تحصیل نخبگان در رشته‌های علوم انسانی و علوم پایه را نیز از برنامه‌ها و اقدامات مفید بنیاد ملی نخبگان برشمرد و افزود: تلاش کنید نخبگان برای ورود به بازار کار در حوزه تخصصی خودشان توانمند شوند. وی در ادامه سخنانش با اشاره به سیاست استعماری غارت ثروت کشورها توسط دولت‌های مستکبر تاکید کرد: حفظ نخبگان در کشور نیاز به ساز و کارهای عملیاتی دارد. همان جریان استکباری که روزگاری به منابع و ثروت‌های ملت‌های دیگر دست‌اندازی می‌کرد، امروز روی جذب نخبگان و استعدادهای برتر دیگر کشورها تمرکز کرده است. ☀️ عضویت در کانال ایتا، سروش، روبیکا و تلگرام👇 @bidari_dar_sabkezendegi
👤 توییت جناب آقای در خصوص فساد در شرکت فولاد مبارکه: ✍🏻 ‏به‌عنوان کسی که تا حد زیادی از ‎ باخبر است، عرض می‌کنم این تنها یک نمونه است. باید فکری به حال همه شرکت‌های دولتی کرد! جالب است بدانید این شرکت‌ها از بودجه موسوم به مسئولیت‌پذیری اجتماعی بسیاری از افراد و نهادها را وام‌دار خود کرده‌اند و هرکسی هم جرات سخن گفتن ندارد. ☀️ عضویت در کانال ایتا، سروش، روبیکا و تلگرام👇 @bidari_dar_sabkezendegi
🏴 | تعلیم و تغییر اخلاق در جامعه اسلامی؛ از اقدامات امام سجاد(ع) ▪️ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: به تعلیم و تغییر اخلاق در جامعه اسلامی کمر بست. چرا؟ چون طبق تحلیل آن امام بزرگوار، بخش مهمّی از مشکلات اساسی دنیای اسلام که به فاجعه کربلا انجامید، ناشی از انحطاط و فساد اخلاق مردم بود. اگر مردم از اخلاق اسلامی برخوردار بودند، یزید و ابن‌زیاد و عمر سعد و دیگران نمیتوانستند آن فاجعه را بیافرینند... ممکن نبود حکومتها - ولو فاسد باشند؛ ولو بی‌دین و جائر باشند - بتوانند مردم را به ایجاد چنان فاجعه عظیمی؛ یعنی کشتن پسر پیغمبر و پسر فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها وادار کنند.۱۳۷۲/۰۴/۲۳ ☀️ عضویت در کانال ایتا، سروش، روبیکا و تلگرام👇 @bidari_dar_sabkezendegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🟥 ببینید چقدر مزدشون کم شده و اوضاع خرابه که اینها جرأت کردند تو از این حرفها بزنند. 😅 ☀️ عضویت در کانال ایتا، سروش، روبیکا و تلگرام👇 @bidari_dar_sabkezendegi
و رسیدن به 🔴در زندگی هر کسی طبیعتا رنج هایی وجود داره. البته نباید این رنج ها، انسان رو متوقف کنن، زمین بزنن. 🔹برخی رنج ها رو نمیشه کنار زد و مثلا گذشت زمان و پیر شدن و.. ✅اما بعضی رنج ها رو میشه کنار زد و انسان باید برنامه ای داشته باشه برای عبور از رنج ها. ➖این برنامه دو بخش میشه: 🔶از بین بردن رنج های اضافی، مثل رنج حسادت و بداخلاقی و... ✅خوب برخورد کردن با رنج های اجباری. ✔️ما باید از رنج ها عبور کنیم و پلکانی بسازیم برای رسیدن به لذت های بیشتر.☺️ ⛔️ما حق نداریم به لذت کم قانع بشیم. باید بیشترین لذت ها رو در دنیا تجربه کنیم. ⛔️آدم بد کیه؟ 🎴کسی هست که به کمترین لذت ها قناعت کنه. آدمی که لذت کم ببره، روحش پوسیده میشه. افسرده میشه. نابود خواهد شد.... ⛔️اونوقت بقیه زندگیش رو تلاش میکنه فقط زنده بمونه... 🔴مثل یه معتادی که شاید اوایلش یه لذتی هم میبرده از کشیدن مواد مخدر، اما بعدش میبینید که گوشه و کنار خیابون فقط برای زنده موندن مواد مصرف میکنه...دیگه لذتی نمیبره. مجبوره که بکشه تا بمیره... 🔴ریشه ی بد اخلاقی چیه؟ نرسیدن به بالاتری لذت هاست. کسی که از زندگیش لذت نبره بداخلاق میشه. حسود میشه. بخیل میشه... متکبر میشه.. ریا میکنه.. 🔴کسی که لذت نبره، دچار انواع بیماری های روحی میشه. 🔴ما باید به خاطر هر لحظه ای که لذت نمیبریم استغفار کنیم...🔴 حتما یه عیب اساسی توی کارمون هست. ✅با اطاعت از دستور، باید به اوج لذت ها رسید. باید از رنج ها عبور کرد.☺️ شما دوست دارید از رنج هاتون عبور کنید؟ هر لحظه به عنوان یک عبد، از دستور مولای خودت اطاعت کن.. از رنج ها عبور خواهی کرد... ☀️ عضویت در کانال ایتا، سروش، روبیکا و تلگرام👇 @bidari_dar_sabkezendegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
داروی خواب آور گیاهی بسیار مفید 👈 خواب آورهای گیاهی و بدون ضرر ‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ☀️ عضویت در کانال ایتا، سروش، روبیکا و تلگرام👇 @bidari_dar_sabkezendegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚜️ امام رضا علیه السلام: «أطعموا مرضاکم السلق یعنی ورقه فإن فیه شفاء و لا داء معه و لا غائلة له و یهدئ نوم المریض و أجتنبوا أصله فإنه یهیج السوداء.» به بیمارانتان، چغندر(یعنی برگ آن را) بدهید، چرا که در آن درمان است و هیچ بیماری ای به همراه ندارد و هیچ عارضه ای در آن نیست و خواب بیمار را آرام می سازد، اما از خود چغندر بپرهیزید، چرا که سودا را تحریک می‌کند. 📚 منبع : الکافی، ج۶، ص۳۶۹، ح۴ دانشنامه احادیث پزشکی، ج۲، ص۳۶۴ نکته: شکرهای موجود در بازار عمدتاً ازچغندرقند تولید می شوند و سودای بسیار زیادی در بدن ایجاد می کند😱 ☀️ عضویت در کانال ایتا، سروش، روبیکا و تلگرام👇 @bidari_dar_sabkezendegi
🌺 دعا درمانی 🌺 ❇️ دعای سحر زدائی محمد بن عیسی گفت: از امام رضا علیه السلام در مورد جادو پرسیدم؟ فرمود: آن واقعیت دارد و به اذن خدا ضرر می رساند و هرگاه تو را جادو کردند پس دست هایت را تا محاذی صورتت بالا ببر و بگو: بسم الله العظیم، بسم الله العظیم، رب العرش العظیم، إلّا ذهبت و انقرضت به نام خدای عظیم،به نام پروردگار عرش عظیم که بروی و منقرض شوی. ☀️ عضویت در کانال ایتا، سروش، روبیکا و تلگرام👇 @bidari_dar_sabkezendegi
✍طنزنامه (جهت تبریک هفتۀ بانکداری اسلامی . هفته اول شهریور) 🔺از : شورای فقهی دیسکو مرکزی 🔻به : شورای فقهی بانک مرکزی احتراما ؛ پیرو پرسش مدیر یکی از دیسکوهای دولتی جهت اجرای دقیق قانون "دیسکوداری بدون زنا" درخواست مشورت میگردد.🙏 سوال رئیس دیسکو رفاه کارگران : "مشتریان از عقود ما اطلاع ندارند و قراردادها را مطالعه نمیکنند. چه کنیم⁉️" مستحضرید؛ پاسخ شرعی ما بایستی متناسب با استانداردهای علمی دیسکوداری جهانی باشد. لازم به ذکرست، اخیرا برخی از مردم و عُلما اعتراضاتی داشته اند که میتواند برای گسترش بازار "دیسکوداری بدون زنا" در قشر مذهبی جامعه مضر باشد.😵 لطفا راهنمایی بفرمائید. با تشکر – قِردوست💃 پاسخ : 🔻از : رئیس شورای فقهی بانک مرکزی 🔺به : رئیس شورای فقهی دیسکو مرکزی احتراما؛ دقت شما در اجرای دیسکوداری بدون زنا ماجور باد. به نظر میرسد میتوان صوری سازی عقود را از شمول زنا خارج کرد و جزو ضرورت های زمانه دانست.🤔 پیشنهاد میکنم از تجربۀ ورود قرض الحسنه به بانک استفاده کنید و همۀ دیسکوها را ملزم به احداث "نمازخانه" نمائید تا مومنین بتوانند علاوه بر استفاده از خدمات باکیفیت دیسکو، از عبادت اول وقت هم محروم نشوند. استقرار یک ناظر شرعی در هر دیسکو، اعتراضات را کاهش خواهد داد. باتشکر – حَرب الهی🔥 ☀️ عضویت در کانال ایتا، سروش، روبیکا و تلگرام👇 @bidari_dar_sabkezendegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 روند و در سینما 🔹 دیگه حتی نمی تونید بچه ها رو برای دیدن فیلم های کودک و نوجوان هم ببرید 🔖 فیلم سینمایی ☀️ عضویت در کانال ایتا، سروش، روبیکا و تلگرام👇 @bidari_dar_sabkezendegi
بیماری سفلیس در کشورهای مختلف با نام‌هاى مختلفی شناخته می‌شد و در ایران" کوفت "نام داشت و به خاطر شدت خطرناک بودن آن هنگام آرزوی منفی برای کسی می‌گفتند: کوفت بگیری ان شاءالله ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌☀️ عضویت در کانال ایتا، سروش، روبیکا و تلگرام👇 @bidari_dar_sabkezendegi
*اشاره قرآن به طغیانگری عجیب یزید لذا خداوند فرمود که قضیّه آن خواب برای آزمایش مردم است که ببینیم مردم بعد از این همه هدایتی که برایشان قرار دادیم، دنبال چه کسی هستند. «وَ الشَّجَرَةَ الْمَلْعُونَةَ فِی الْقُرْآنِ وَ نُخَوِّفُهُمْ فَمَا یَزیدُهُمْ إِلاَّ طُغْیَانَاً کَبِیرَاً»آیه۶۰/اسرا، و ما به واسطه این شجره ملعونه (درخت خبیث لعنت شده) آن‌ها را می‌­ترسانیم و مردم می‌­ترسند، گرفتار می­‌شوند و حقّ را رها می­‌کنند.  خیلی جالب است، در «فَمَا یَزیدُهُمْ إِلاَّ طُغْیَانَاً کَبِیرَاً» فاء بر سر «ما» آمد، یعنی پس تحقیقاً غیر از این نیست که «یزید» آن‌ها دارای طغیان بزرگ است. البته بعضی بیان کردند: چون بحث درخت ملعونه است، منظور این است که این‌ها در سرکشی، زیاده‌روی می­کنند و طغیانشان زیاده می‌­شود. امّا بعضی از بزرگان می‌­فرمایند: اینجا به همان یزید ملعون اشاره دارد! ☀️ عضویت در کانال ایتا، سروش، روبیکا و تلگرام👇 @bidari_dar_sabkezendegi
👌🏻 متأسفانه ساختار تجاری شهر با عدم اجاره مکان‌های مناسب تجارت، امکان کسب و کار را برای ضعفا در مرکز شهر و بافت پیرامونی حرم مطهر فراهم نکرده است. اگر آرمان ما توسعه اقتصادی(به سبک غربی) باشد، قطعا شهر باید زیر چرخ دنده‌های له شوند، اما اگر بدنبال همه‌جانبه هستیم باید سرمایه‌داران در مسئله سهمی برابر با سهم و نیازمندان داشته باشند. ☀️ عضویت در کانال ایتا، سروش، روبیکا و تلگرام👇 @bidari_dar_sabkezendegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👌وقتی درگیر حاشیه سازی و دعواهای داخلی میشی و هدفت یادت میره!😳 خب این گاومیش🐃 هم فعلا عمرش به دنیا بوده😁 البته برخی میگن که چون این گاومیش آبستن سنگین بوده مطابق روال های طبیعت، شیرها علاقه به کشتن آن نداشتند. جلّ الخالق😳 🐂 ☀️ عضویت در کانال ایتا، سروش، روبیکا و تلگرام👇 @bidari_dar_sabkezendegi
سلسله یادداشت هایی دربارۀ طرح جدید بانکداری 1️⃣تحلیل تمدنیِ نظام پولی براساس روش تحلیل متا، نظام پولی به عنوان یک نهاد تمدنی در سه گانۀ زیر تحلیل میگردد : ۱. بانک تراز تمدن غربی (فدرال رزرو) ۲. نهاد پولی تمدن اسلامی (بیت المال) ۲. وضعیت امروز (بانکداری اسلامیزه) 🔍برای ارزیابی طرح مجلس، باید ببینیم این قانون قرار است نظام بانکی فعلی را به چه سمتی حرکت دهد ؟ 🏛با توجه به ظواهر امر و ادعای طراحان؛ در این طرح تلاش شده است تا نظام بانکی ایران با استانداردهای جهانی و بانکداری غربی منطبق گردد. 🔸گرچه در اجرایی شدن اهداف این قانون شبهات جدی وجود دارد؛ لیکن نفس تمایل آقایان برای تعمیق یک نهاد غربی کافی است، تا از این طرح مجلس برائت جوئیم. ☀️ عضویت در کانال ایتا، سروش، روبیکا و تلگرام👇 @bidari_dar_sabkezendegi
انتقاد سازنده به دولت... 🔺دولت انقلابی، خلاف امر رهبر انقلاب !؟ 🔹رهبر معظم انقلاب(حفظه الله) روز ۶ شهریور ۱۴۰۰ در اولین جلسه با دولت سیزدهم دستور فرمودند : "خلق پول باید در نسبت با تولید انجام شود و اگر این نسبت وجود نداشت، جلوی خلق پول گرفته شود." ⛔️ 🔍اما در یک سال اول دولت، نقدینگی از ۳۷۰۵ همت به ۵۱۰۵ همت رسید!! یعنی در یک سال اول دولت آقای رئیسی، مبلغ نجومی ۱۴۰۰ هزارمیلیاردتومان خلق پول انجام شد، درحالیکه تولید تغییر محسوسی نداشته است. ☀️ عضویت در کانال ایتا، سروش، روبیکا و تلگرام👇 @bidari_dar_sabkezendegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✨ امام صادق عليه السلام: «الجُبنُ وَالجَوزُ إذَا اجتَمَعا في كُلِّ واحِدٍ مِنهُما شِفاءٌ، وإنِ افتَرَقا كانَ في كُلِّ واحِدٍ مِنهُما داءٌ.» گردو و پنیر، چون با هم یک جا جمع شوند، درمان اند اما اگر از هم جدا باشند، درد می‌شوند. 📚 منبع: الکافی ، ج۶ ، ص۳۴۰، ح۳ عن زراره المحاسن، جلد۲، ص۲۹۵، ح ۱۹۷۴ و ص۲۹۸، ح ۱۹۸۳ كلّها عن عبد العزیز العبدی بحار الأنوار، ج۶۶، ص۱۹۸، ح۳ دانشنامه احاديث پزشكى، ج‏۲، ص ۲۶۷ نکته: پنیر شب ها مفید و صبح ها مضر است. ☀️ عضویت در کانال ایتا، سروش، روبیکا و تلگرام👇 @bidari_dar_sabkezendegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 کلیپ | دکتر حسن اکبری 🍕 تغذیه‌ی اکثر جوانان امروز ‼️ 🍕معجون سرطان‌زا...🚫 استاد ☀️ عضویت در کانال ایتا، سروش، روبیکا و تلگرام👇 @bidari_dar_sabkezendegi