eitaa logo
بیداری
846 دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
1.5هزار ویدیو
2 فایل
با لمس آدرسهای زیر عضو کانالهای ما در ایتا شوید: تفسیر قرآن: @alquran_ir نهج البلاغه: @nahj_ir صحیفه سجادیه: @sahifeh_ir اخلاق، اوج نیاز @nyaz_ir عرفان، اوج ناز @nazz_ir خانواده امن در ایتا @amn_org بیداری در ایتا @bidary_ir مدیریت: @bidaryir
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از شعر و ادب
ممد نبودی ببینی شهر آزاد شد و قلبها گرفت از نبودنت دلیر مرد میدان نبرد هنوز هم صدای پوتینهایت وصدای تفنگت می آید که چه استوار قدم زدی و چه دلیرانه جنگیدی تا ذره ای از خاکت دست نامردان روزگار نیفتد و چه بزرگ مردانی مانند تو بودند و ایستادن تا ما هم بایستیم وبمانیم آزاد زندگی کنیم و چه نامردانی ماندند و بر اسب قدرت تاختند و به تاراج بردند این میراث سرزمینم را اری نیستی ممد که ببینی خرمشهر و اهواز دیگر خرم نیس با رفتنتان ن خرمشهر بلکه کشورم دیگر بوی باروت مردانگی نمیدهد دیگر برای کشورم دل نمیسوزانند و جلوی دشمن نمیمانن بلکه شانه به شانه دشمن حرکت میکنند و میخواهند بذر عشق و مردانگی و ایستادگی که شما در دل مردم کاشتید را با داس تیز دشمن درو کنند و به تاراج دهند ..هستن مردانی که مثل شما استوارند و باغیرت اگر تیع نامردی پشتشان را زخمی نکند ممد نبودی ببینی که مردان باغیرتت خون دادند مانند تو تا که ما بدانیم رفتند تا بمانیم مریم اسدی گروه شهدایی شهید عباس آسمیه(ستادیادواره شهدای شهرستان فردیس http://eitaa.com/joinchat/761004064C5675b02f1f
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚡️ بی‌تدبیری دولت و بی‌برقی ملت 📌 چرا دولت طی ۸ سال گذشته نتوانسته است به تولید پایدار برق برسد؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚫 رئیس باید نسبت به باشد 👈 هر پیج یک ستاد | رسانه باشید ❇️ به خاطر آینده خودمون و کشورمون، لطفا هرکسی رو میشناسید به جمع دعوت کنید 🇮🇷
محرمانه بامردم وجودندارد دکتررئیسی صدای واقعی مردم،وامدار جناح و گروه و حزب خاصی نیست دکتررئیسی متعلق به همه مردم و همه جناحهاست دکتررئیسی صدای همه افرادوگروههایی است که درد مردم را صدا میزنند و دغدغه خدمت بی منت به مردم رادارند @raisi.fars1400 ____________________________ ۱۴۰۰
هدایت شده از اخلاق، اوج نیاز
برگی زرین از امام خمینی(۱۸۴) ‏ادامه بیان آنکه «خشیت» و «نیت صادقانه» موجب صواب عمل است‏‏: ‏‏پس از معلوم شدن این مقدمه، باید دانست که تقوا نفوس را صاف و پاک کند از کدورات و آلایش، و البته اگر صفحه نفوس از حجب معاصی و کدورات آنها صافی باشد، اعمال حسنه در آن مؤثرتر و اصابه به غرض بهتر نماید...... پس، خشیت از حق را، که مؤثر تامّ در تقوای نفوس است، یکی از عوامل بزرگ اصلاح نفوس و دخیل در اصابه اعمال و حسن و کمال آنها باید شمرد، زیرا که تقوا علاوه بر آنکه خود یکی از مصلحات نفس است، مؤثر در تأثیر اعمال قلبیه و قالبیه انسان و موجب قبولی آنها نیز هست، ‏چنانچه خدای تعالی فرماید:‏‏ ‏إنَّما یَتَقَبَّلُ الله مِنَ المُتَّقینَ ‏«خداوند از پرهیزگاران قبول می کند و بس.» ‏ ‏و دوم عامل بزرگ در اصابه و کمال اعمال، که فی الحقیقه به منزله قوه فاعله است، (چنانچه خشیت و تقوای حاصل از آن به منزله شرایط تأثیر [است ] و در حقیقت تصفیه قابل نمایند و رفع مانع کنند) نیت صادقه و اراده خالصه است که کمال و نقص و صحت و فساد عبادات کاملا تابع آن است، ‏ ‏و هر قدر عبادات از تشریک و شوب نیات خالصتر باشند کاملترند. و هیچ چیز در عبادات به اهمیت نیت و تخلیص آن نیست، زیرا که نسبت نیات به عبادات، نسبت ارواح به ابدان و نفوس به اجساد است @nyaz_ir
هدایت شده از نهج البلاغه
هدایت شده از نهج البلاغه
‏‏ را از بیاموزیم (۲۹۳) ‏ ‏ وقال علیه السلام:لاَ تَسْأَلْ عَمَّا لاَ يَكُونُ، فَفِي الَّذِي قَدْ كَانَ لَكَ شُغْلٌ.  حکمت ۳۶۴ نهج البلاغه امام(عليه السلام) فرمود: درباره آنچه تحقق يافتنى نيست سؤال مكن چراكه در آنچه تحقق يافته به اندازه كافى اسباب دل مشغولى تو وجود دارد. بخش دوم: ‏آداب سؤال: ‏ در احاديث اسلامى به پيروى از قرآن، سؤال به عنوان كليد علم معرفى شده است. در حديثى از رسول خدا(صلى الله عليه وآله)مى خوانيم: ‏ «الْعِلْمُ خَزَائِنُ وَ مَفَاتِيحُهُ السُّؤَالُ فَاسْأَلُوا رَحِمَكُمُ اللَّه فَإِنَّهُ يؤْجَرُ أَرْبَعَةٌ السَّائِلُ وَ الْمُتَكَلِّمُ وَ الْمُسْتَمِعُ وَ الْمُحِبُّ لَهُمْ; ‏یعنی: ‏علم، گنجينه است و كليد اين گنجينه ها سؤال است بنابراين سؤال كنيد; خدا رحمت كند شما را زيرا چهار گروه درمورد سؤال اجر و پاداش الهى دارند: سؤال كنندگان، پاسخ گويان، شنوندگان و كسانى كه آن ها را دوست دارند». ‏ ‏در حديث ديگرى آن حضرت مى فرمايد: ‏«السُّؤالُ نِصْفُ العِلْمِ; ‏سؤال نيمى از علم و دانش است». ‏ ‏ولى سؤال با تمام اهميّتش، استثنائاتى هم دارد كه در آن موارد سؤال كردن زشت و نازيباست. ازجمله همان مطلبى كه در گفتار حكيمانه بالا آمد كه انسان درباره امور غير ممكن پرسش كند. ‏ ‏ديگر اين كه سؤال ها جنبه تفقه و فراگيرى علم نداشته باشد بلكه كسى بخواهد براى خفيف و خوار كردن طرف مقابل يا به عنوان لجبازى چيزى بپرسد و سؤال خود را پيگيرى نمايد. ‏ ‏ نيز امورى وجود دارد كه وقت آن فرا نرسيده است و عجله كردن درمورد آن صحيح نيست مانند آنچه در قرآن مجيد در داستان خضر و موسى(عليهما السلام) آمده است كه خضر(عليه السلام) از موسى(عليه السلام) عهد گرفته بود كه اگر امور عجيبى از خضر(عليه السلام) ديد عجله در سؤال نكند و بگذارد تا او به موقع آن را پاسخ گويد. ‏ ‏همچنين سؤال كردن درباره امورى كه تكليف انسان را سنگين مى كند در حالى كه اگر درباره آن سؤال نشود خداوند براى آن مؤاخذه نمى كند. مثل سؤالات مكررى كه بنى اسرائيل درباره گاوى كه مأمور بودند آن را ذبح كنند از موسى(عليه السلام) كردند و لحظه به لحظه كار خود را مشكل تر و پيچيده تر ساختند. قرآن مجيد نيز مى فرمايد: (يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لاَ تَسْأَلُوا عَنْ أَشْيَاءَ إِنْ تُبْدَ لَكُمْ تَسُؤْكُمْ). ‏ ‏يا سؤال درباره امورى كه عقل انسان هرگز به حقيقت آن نخواهد رسيد مانند سؤال درباره كنه ذات پروردگار كه هيچ انسانى نمى تواند به آن برسد چون فكر و روح انسان محدود است و ذات پاك خداوند نامحدود. ‏ ‏يا سؤال درباره مسائل پيچيده اى كه فهم آن در استعداد سؤال كننده نيست مانند سؤال درباره قضا و قدر كه از پيچيده ترين مسائل علمى و فلسفى است و ائمه(عليهم السلام)آن دسته از ياران خود را كه استعداد درك اين گونه از مسائل را نداشتند از فكر كردن درمورد آن نهى مى نمودند. ‏ ‏ اين امور شش گانه مواردى است كه سؤال كردن درباره آن ها مذموم و نكوهيده است و با توجه به اين كه دنيايى از مسائل سرنوشت ساز وجود دارد كه انسان پاسخ آن ها را نمى داند و بايد براى حل آن ها بكوشد و از دانشمندان آگاه پرسش كند، بسيار بى خردى است كه انسان آن ها را فراموش كند و به امورى بپردازد كه اثرى جز اتلاف وقت يا حيرت و سرگردانى براى او ندارد. پایان شرح حکمت ۳۶۴ از آیت الله ناصر مکارم شیرازی @nahj_ir        
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چی ساختن این بچه ها! 😧🤣 عالیه..! 👏🏻👏🏻👏🏻 یعنی همه را زخمی کردن؛
. پسرم اون هیزم‌ها رو آماده کن الان بابات از شکار برمیگرده میخوام غذا درست کنم [ وضعیت ایرانیا روزای آخر دولت روحانی ] 🔗 حســین فــراهانی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚫 فقط آنها که طعم فقر را چشیده اند میتوانند به داد فقرا برسند.
هدایت شده از خانواده امن
راه های کنترل شهوت (۷) زنای چشم: رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم فرموده اند: «لِکلِّ عُضْوٍ مِنِ ابْنِ آدَمَ حَظٌّ مِنَ الزِّنَا - برای هر عضوی از اعضاء آدمی بهره ای از زناست فَالْعَینُ زِنَاهُ النَّظَرُ - زنای چشم ها نگریستن وَ اللِّسَانُ زِنَاهُ الْکلَامُ - و زنای زبان سخن گفتن وَ الْأُذُنَانِ زِنَاهُمَا السَّمْعُ - و زنای گوش ها شنیدن وَ الْیدَانِ زِنَاهُمَا الْبَطْشُ - و زنای دست تعدی نمودن وَ الرِّجْلَانِ زِنَاهُمَا الْمَشْی - و زنای پاها رفتن وَ الْفَرْجُ یصَدِّقُ ذَلِک وَ یکذِّبُهُ - و عورت ممکن است از آن ها پیروی کند یا نکند». (بحارالأنوار، ج 101 ص38 به نقل از نفس المصدر ص243) @amn_org
قابل توجه بعضیا!
لاریجانی صلاحیت ندارد...
‌ اینکه جناح داری نکرده و به قانون عمل کرده بهترین کار را انجام داده خط و نشان خوب شورای نگهبان به بانیان وضع موجود که نشان داد کوتاه نخواهد آمد ‌
مگر شهداتضمین خواستن؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‏آقای خوش‌گفتار نایب رئیس  هیات مدیره سندیکای تولیدکنندگان برق می‌گویند برخلاف تکالیف برنامه ششم توسعه، وزارت نیرو طی چهار سال اخیر نه خود برای تولید برق سرمایه‌گذاری کرده و نه اجازه سرمایه‌گذاری داده است. سوال: چرا؟! پاسخ خانم معصومه ابتکار: با برنامه‌ریزیهای انجام شده در دولت یازدهم حرکت نزولی استفاده از سوختهای فسیلی بویژه در نیروگاهها که عمده ترین منابع تولید کننده کربن هستند، آغاز شده است(۲۴ آذر ۹۵- پیام به همایش ملی اقتصاد انرژی) ‎
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⁉️چرا میگیم فرزندان مسئولین نباید در خارج از کشور باشند؟ 🔰اوایل انقلاب وساطت می‌کنه تا فرزند دولت موقت، با وجود نداشتن شرایط لازم، در یکی از دانشگاه‌های آمریکا پذیرش بشه، تا از طریق فرزند به وزیر تسلط پیدا کنن! ⛔️آیا این عقلانیه نامزدی که فرزندانش در خاک آمریکا هستن، تایید بشه؟ ۱۴۰۰ وظیفه ماست
هدایت شده از تفسیر قرآن
هدایت شده از تفسیر قرآن
درس دویست و سی و پنجم تفسیر آیه ۲۰۷ سوره از تفسیر نور وَ مِنَ النّاسِ مَنْ یَشْرِی نَفْسَهُ ابْتِغاءَ مَرْضاتِ اللّهِ وَ اللّهُ رَؤُفٌ بِالْعِبادِ (۲۰۷) و از مردم کسی است که برای کسب خشنودی خدا،جان خود را می فروشد و خداوند نسبت به بندگان مهربان است. نکته ها: * ابن ابی الحدید که از علمای قرن هفتم اهل سنّت است، در شرح نهج البلاغه خود آورده است:تمام مفسّران گفته اند این آیه درباره علی بن ابی طالب علیه السلام نازل شده است که در لیله المبیت در بستر رسول خدا صلی الله علیه و آله خوابید.و این موضوع در حدی از تواتر است که جز کافر یا دیوانه آنرا انکار نمی کند. مشرکانِ مکّه،قرار گذاشتند از هر قبیله ای یک نفر را برای کشتن پیامبر صلی الله علیه و آله انتخاب کنند و آن حضرت را دسته جمعی از بین ببرند تا بنی هاشم به خونخواهی او قیام نکنند و با این عمل از دعوت پیامبر راحت شوند. پیامبر صلی الله علیه و آله از نقشه ی آنان با خبر شد و علی علیه السلام برای اینکه پیامبر به سلامت از مکّه خارج شود،در بستر ایشان خوابید و این آیه در شأن آن حضرت نازل گردید. * همین که علی علیه السلام در آن شب خطرناک به جای پیامبر خوابید،خداوند به دو فرشته ی خود،جبرئیل و میکائیل فرمود:کدامیک از شما حاضرید فدای دیگری شوید؟! هیچکدام از آنها حاضر نشدند.خداوند فرمود:اینک مشاهده کنید که چگونه علی بن ابی طالب علیهما السلام حاضر است جان خود را فدای رسول خدا کند. * گاهی باید برای احیای یک معروف ویا محو یک منکر،جان را تسلیم کرد.حضرت علی علیه السلام فرمودند:کسی که در راه امر به معروف و نهی از منکر کشته شود،یکی از مصادیق این آیه است. پیام ها: ۱- نااهل،حرفش زیباست وانسان را به تعجّب وامی دارد،ولی مؤمن،عملش دنیا را متعجّب می کند. «مِنَ النّاسِ مَنْ یُعْجِبُکَ قَوْلُهُ» ، «مِنَ النّاسِ مَنْ یَشْرِی نَفْسَهُ» ۲- یاد ایثارگران را زنده بداریم. «مِنَ النّاسِ مَنْ یَشْرِی» ۳- پیش مرگِ اولیای خدا شدن،یک ارزش است. «مِنَ النّاسِ مَنْ یَشْرِی» ۴- بزرگ ترین سود آن است که انسان بهترین متاع را که جان اوست به خالق خودبفروشد،آن هم نه برای بهشت و یا نجات از دوزخ،بلکه فقط برای کسب رضای او. «ابْتِغاءَ مَرْضاتِ اللّهِ» ۵- در راه خدا،استقبال از خطر و آمادگی برای جانفشانی همچون دریافت خطر است.با توجّه به شأن نزول آیه،ستایش از کسی است که جان خود را در معرض خطر قرار داد،هرچند حادثه ای اتفاق نیفتاد. «مَنْ یَشْرِی نَفْسَهُ...» ۶- رأفت خداوند،بهترین پاداش است.خداوند برای هرکاری پاداشی قرار داده است،امّا در این آیه می فرماید:خداوند رئوف است. «اللّهُ رَؤُفٌ بِالْعِبادِ» @alquran_ir
هدایت شده از عرفان، اوج ناز