eitaa logo
بیداری
846 دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
1.5هزار ویدیو
2 فایل
با لمس آدرسهای زیر عضو کانالهای ما در ایتا شوید: تفسیر قرآن: @alquran_ir نهج البلاغه: @nahj_ir صحیفه سجادیه: @sahifeh_ir اخلاق، اوج نیاز @nyaz_ir عرفان، اوج ناز @nazz_ir خانواده امن در ایتا @amn_org بیداری در ایتا @bidary_ir مدیریت: @bidaryir
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از نهج البلاغه
هدایت شده از نهج البلاغه
را از بیاموزیم (۳۰۲) ‏قسمت نخست حکمت ۳۶۷ نهج البلاغه بخش دوم: ‏اين سخن در واقع برگرفته از تعبيرات قرآن مجيد است آن جا كه درباره زندگى دنيا مى فرمايد: «(اعْلَمُوا أَنَّمَا الْحَياةُ الدُّنْيا لَعِبٌ وَلَهْوٌ وَزينَةٌ وَ تَفاخُرٌ بَينَكُمْ وَتَكاثُرٌ فِى الاَْمْوالِ وَالاَْوْلادِ كَمَثَلِ غَيث أَعْجَبَ الْكُفَّارَ نَباتُهُ ثُمَّ يهيجُ فَتَراهُ مُصْفَرًّا ثُمَّ يكُونُ حُطاماً); ‏یعنی: ‏بدانيد زندگى دنيا تنها بازى و سرگرمى و تجمّل پرستى و فخرفروشى در ميان شما و افزون طلبى در اموال و فرزندان است، همانند بارانى كه محصولش كشاورزان را در شگفتى فرو مى برد، سپس خشك مى شود به گونه اى كه آن را زردرنگ مى بينى; سپس تبديل به كاه مى شود!». ‏ ‏ولى امام(عليه السلام) تصريح مى فرمايد كه اين گياه خشكيده خرد شده كم ارزش، آلوده به وبا نيز مى باشد كه آن را مبدل به شىء خطرناكى مى كند. ‏ ‏ سپس در ادامه اين سخن به دو عيب ديگر از عيوب دنيا اشاره كرده، مى فرمايد: ‏«دل كندن از آن لذت بخش تر است از دل بستن و اعتماد به آن و استفاده از آن به مقدار نياز بهتر است از جمع كردن و انباشتن ثروت آن»; ‏(قُلْعَتُهَا أَحْظَى مِنْ طُمَأْنِينَتِهَا، وَ بُلْغَتُهَا أَزْكَى مِنْ ثَرْوَتِهَا). ‏ ‏امام(عليه السلام) در اين دو ويژگى، راه استفاده از مواهب دنيا را نشان مى دهد. نخست اين كه انسان دل به آن نبندد و به آن اعتماد نكند و ديگر اين كه به مقدار نياز و حاجت از آن بهره گيرد و درپى ثروت اندوزى و جمع كردن مال از طريق حرام و حلال نباشد. ‏ ‏بديهى است كسى كه دل به دنيا نبندد اكثر نگرانى هاى او برطرف مى شود زيرا دلبستگى به دنيا توأم با نگرانى هاى فراوانى به دليل حفظ يا از دست رفتن آن و حسد حسودان و كينه توزى دشمنان است. ‏ ‏به گفته حافظ: ‏حافظا ترك جهان گفتن طريق خوش دلى است ‏ تا نپندارى كه احوال جهان داران خوش است ‏ ‏ «قُلعَة» به معناى كوچ كردن و دل كندن است و از مادّه «قَلع» (بر وزن نفع) گرفته شده است. ‏ «بُلغَة» به معناى زاد و توشه اى است كه انسان با آن به مقصد مى رسد و به تعبير ديگر به معناى مقدار نياز و حاجت است. @nahj_ir
هدایت شده از اخلاق، اوج نیاز
هدایت شده از اخلاق، اوج نیاز
برگی زرین از امام خمینی (۱۹۳) ادامه........... فصل در بیان اخلاص بعد از عمل است. ‏‏‏ قُلْ کُلٌّ یَعْمَلُ عَلی شاکِلَتِهِ ‏‏. ‏هر کس بر شاکله خود عمل می نماید، و اعمال تابع شاکله نفس است. ‏ ‏.... شاکله نیّت است. و از اینجا ظاهر شود که طریق تخلیص اعمال از جمیع مراتب شرک و ریا و غیر آن، منحصر به اصلاح نفس و ملکات آن است، که آن سرچشمه تمام اصلاحات و منشأ جمیع مدارج و کمالات است. ‏ ‏چنانچه اگر انسان حبّ دنیا را به ریاضات علمی و عملی از قلب خارج کند، غایت مقصد او دنیا نخواهد بود، و اعمال او از شرک اعظم، که جلب انظار اهل دنیا و حصول موقعیت در نظر آنهاست، خالص شود و جلوت و خلوت و سرّ و علن او مساوی شود. ‏ ‏ و اگر با ریاضات نفسانیه بتواند حبّ نفس را از دل بیرون کند، به هر مقداری که دل از خودخواهی خالی شد خدا خواه شود و اعمال او از شرک خفی نیز خالص شود. و مادامی که حب نفس در دل است و انسان در بیت مظلم نفس است، مسافر إلی الله نیست، بلکه از مخلّدین إلی الارض است. ‏ ‏و اوّل قدم سفر إلی الله ‏‎‏ترک حبّ نفس است و قدم بر انانیت و فرق خود گذاشتن است. و میزان در سفر همین است. ‏ ‏و بعضی گویند یکی از معانی آیه شریفه ‏ ‏ وَ مَنْ یَخْرُجْ مِنْ بَیْتِه مُهاجِراً إلَی الله وَ رَسُولِهِ ثُمَّ یُدْرِکْهُ الْمَوْتُ فَقَدْ وَقَعَ أَجْرُهُ عَلَی الله‎‏. ‏این است که کسی که خارج شد از بیت نفس و هجرت به سوی حق کرد به سفر معنوی، پس از آن او را فنای تامّ ادراک کرد، اجر او بر خدای تعالی است.‏‎ ‏ ‏و معلوم است برای چنین مسافری جز مشاهده ذات مقدس و وصول به فناء حضرتش اجرای لایق نیست، چنانچه از زبان آنها گفته شده:‏ ‏‏«در ضمیر ما نمی گنجد به غیر دوست، کس ‏‏هر دو عالم را به دشمن ده که ما را دوست بس»‏ ‏‏و السّلام پایان شرح حدیث ۲۰ @nyaz_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آقای مهرعلیزاده که به مدرک آقای رئیسی گیر داده، ما فکر میکنیم سواد و مدیریت شما خیلی بالاست. 🔹 سوال دارم، امام خمینی شش کلاس سواد داشت؟! 🔸 شهید مطهری، آیت الله جوادی آملی، علامه طباطبایی، بوعلی سینا شش کلاس سوادی که مد نظر شماست داشتند؟؛ 🔹 امام صادق شش کلاس سواد داشت؟! 🛑 چه منطقیست که شما دارید❗
هدایت شده از خانواده امن
راه های کنترل شهوت (۲۵) عدم کنجکاوی در امور جنسی: کنجکاوی در روابط دیگران و مسائل جنسی از راه هایی است که ابلیس لعین ما را به فکر شهوت رانی بیندازد. به عنوان مثال در جایی دختر و پسری را می بینیم که کنار هم نشسته اند و یا حتی مشغول گناه هستند. شیطان وسوسه می کند ببین که چه می کنند و از روابط آن ها سر دربیاور. در اینجا اگر مسئولیم باید فوراً دخالت کنیم و نگذاریم گناه ادامه یابد و اگر مسئول نیستیم سریعاً نگاه مان را برگردانیم و به مسئولین اطلاع دهیم. اگر کنجکاوی کنیم به احتمال قوی هدف تیر زهرآلود شیطان قرار خواهیم گرفت. و یا در رسانه ها می شنویم که فلان فیلم غیر اخلاقی را در فلان کشور بر علیه نظام اسلامی ساخته اند. سریعاً کنجکاو می شویم تا بدانیم موارد غیر اخلاقی آن کدام است. چگونه ارتباطاتی در فیلم بوده و در نهایت می خواهیم فیلم را ببینیم تا کارشناسی فرهنگی کنیم!!! که در همه این موارد شیطان به هدف خود رسیده و چشم و قلب ما را آلوده نموده است. امثال این موارد در طول زندگی و روابط اجتماعی و خانوادگی ما بسیار است که دانستن اکثر آن ها برای ما هیچ ضرورتی نداشته و فقط ضرر دارد. @amn_org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پی نوشت مهم؛ قضیه ساده است. همیشه تو انتخابات ها جامعه ی رأی اصلی اصلاحات قشر متوسط به بالای جامعه بوده که این ها اصلا دغدغه ی اقتصادی و معیشت و اینا رو ندارن. جامعه ی رأی اصلی کاندیدای انقلابی یا کسانی که به انقلاب نزدیک بودند همیشه قشر متوسط به پایین جامعه بوده. حالا اصلاح طلبان از طریق دولت روحانی چکار کردن؟ با فشار اقتصادی و انواع مشکلات معیشتی کمر قشر متوسط به پایین جامعه رو شکستند تا اینا نیان رأی بدن که دوباره با چهارتا شعار ساختارشکنانه ی رقص و حجاب و کنسرت و آزادی و آب پاشی دختر و پسر تو پارک ها و این چیزا، طرفداران خودشون که مشکل اقتصادی ندارن رو بکشونن پای صندوق رأی که بهشون رأی بدن. اگر از این طریق هم موفق نشدند، مثل سال هشتادوهشت میزنند زیر میز بازی و انتخابات رو زیر سؤال می برند و کاری میکنند که مشارکت مردم در انتخابات کمرنگ بشه مثل انتخابات مجلس که درست شب انتخابات گفتند کرونا اومده و یهو مشارکت مردم افت کرد. به قول استاد رائفی پور عجب ویروس هوشمندیه که یهو شب انتخابات سر و کله اش پیدا شد. چرا چهار روز قبل انتخابات نگفتند کرونا اومده؟ چرا دو روز بعد انتخابات نگفتند؟ درست شب انتخابات که آخرین نظرسنجی ها رو گرفتند و دیدند که شانسی توی انتخابات ندارند اعلام کردند کرونا اومده و به گزارش شبکه های بیگانه یکی از اصلی ترین عوامل کاهش مشارکت مردم همین موضوع بود. و این شد بهانه ی تخریب و حمله به انتخاب مردم، و کاهش مشارکت مردم رو به تایید صلاحیت نشدن عده ای از کاندیدا شون که فاسد بودند و کفایت و صلاحیت نداشتند و توسط شورای نگهبان رد صلاحیت نشده بودند نسبت دادند.
🎥 اظهارات شنیدنی قیس قریشی، تحلیلگر سیاسی ساکن لندن در مورد جنگ رسانه ای جهان علیه ایران؛ توی ایرانی جنگی را وارد نشدی مگر اینکه از آن جنگ پیروز بیرون بیایی! 💢 قیس قریشی کارشناس مسائل غرب آسیا و جهان عرب ساکن لندن در مورد انتخابات ایران گفت: 🔺 "تحریم انتخابات یکی از راه حل های کشورهای غربی برای از بین بردن ایران است؛ ایران مبتذل ترین اپوزیسیون تاریخ بشریت را دارد" 🔺 "در امارات و عربستان آزادی بیان و رایی وجود ندارد؛ کافی است یک جمله انتقادی ساده علیه حاکمان این دو کشور توئیت بزنید، همان یک توئیت شما را از بین خواهد برد؛ حالا طنز ماجرا اینجاست این کشورها برای حقوق شهروندی مردم ایران دلشان می سوزد و پروپاگاندای رسانه ای علیه ایران راه می اندازند!"
هدایت شده از تفسیر قرآن
درس دویست و چهل و چهارم ادامه...... تفسیر آیه ۲۱۴ سوره از تفسیر نور * تأخیر استجابت دعا،مایه ی تردید نشود.خداوند بارها وعده داده است که ‏«إِنَّهُمْ لَهُمُ الْمَنْصُورُونَ» ‏انبیا و بندگان ما حتماً یاری می شوند. ‏و «کَتَبَ اللّهُ لَأَغْلِبَنَّ أَنَا وَ رُسُلِی» ‏خداوند نوشته است که من و فرستادگانم پیروز هستیم. به هر حال خداوند وعده ی پیروزی داده و ممکن است به دلائلی این وعده ها به تأخیر بیافتد،لکن این تأخیر نباید سبب تردید شود. پیام ها: ۱- انتظار بهشت رفتن،تنها بخاطر ایمان داشتن و بدون سختی کشیدن،انتظار نادرستی است. «أَمْ حَسِبْتُمْ أَنْ تَدْخُلُوا الْجَنَّهَ...» ۲- در سنّت های الهی،هیچ تغییری نیست.همه ملّت ها و امتّ ها و افراد باید از کوران آزمایش بگذرند. «وَ لَمّا یَأْتِکُمْ مَثَلُ الَّذِینَ خَلَوْا» ۳- توجّه به مشکلات دیگران،عامل تسکین است.از تاریخ،عبرت و الگو بگیریم. «مَسَّتْهُمُ الْبَأْساءُ وَ الضَّرّاءُ» ۴- آماده باشیم،آزمایشات الهی به قدری سخت است که بعضی مواقع انبیا را نیز مضطرب می کند. «یَقُولَ الرَّسُولُ وَ الَّذِینَ آمَنُوا مَعَهُ مَتی نَصْرُ اللّهِ» ۵- در سختی ها،انبیا از مردم جدا نبودند. «یَقُولَ الرَّسُولُ وَ الَّذِینَ آمَنُوا مَعَهُ» ۶- یکی از شروط استجابتِ دعا،اضطرار و قطع امید از غیر خداست. «مَتی نَصْرُ اللّهِ... إِنَّ نَصْرَ اللّهِ قَرِیبٌ» ۷- آرام بخشِ همه ی مشکلات،یاد نصرت خداوند است. «أَلا إِنَّ نَصْرَ اللّهِ قَرِیبٌ» ۸- مقاومت،زمینه ی دریافت نصرت الهی است. «مَسَّتْهُمُ... إِنَّ نَصْرَ اللّهِ قَرِیبٌ» @alquran_ir
هدایت شده از عرفان، اوج ناز
هدایت شده از عرفان، اوج ناز
(۱۰۲) از آیت الله مصباح یزدی ادامه....... ‏ﺁﺛﺎﺭ ﺳﻮﺀ ﭘﺮﺧﻮﺍﺑﯽ ﻭ ﭘﺮﺣﺮﻓﯽ: ‏ﺣﻀﺮﺕ ﺩﺭ ﺍﺩﺍﻣﻪ، ﮐﻠﺎﻣﯽ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺍﻳﻦ ﻣﻀﻤﻮﻥ ﺍﺯ ﻣﺎﺩﺭ ﺣﻀﺮﺕ ﺳﻠﻴﻤﺎﻥ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴﻠﺎﻡ ﺧﻄﺎﺏ ﺑﻪ ﻓﺮﺯﻧﺪﺵ ﻧﻘﻞ ﻣﯽ‌ﮐﻨﺪ ﮐﻪ، ﺧﻮﺍﺑﻴﺪﻥ ﺯﻳﺎﺩ، ﺭﻭﺯﯼ ﮐﻪ ﻣﺤﺘﺎﺝ ﺑﻪ ﭼﻴﺰﯼ ﻫﺴﺘﯽ ﮐﻪ ﮐﺴﺐ ﻧﮑﺮﺩﻩ ﺍﯼ ﺗﻮ ﺭﺍ ﻓﻘﻴﺮ ﻣﯽ‌ﮐﻨﺪ؛ ﻳﻌﻨﯽ ﺭﻭﺯﯼ ﻣﯽ‌ﺁﻳﺪ ﮐﻪ ﺗﻮ ﺑﻪ ﺍﻋﻤﺎﻟﺖ ﺍﺣﺘﻴﺎﺝ ﺩﺍﺭﯼ ﺍﻣﺎ ﺑﻪ ﺩﻟﻴﻞ ﺧﻮﺍﺑﻴﺪﻥ ﺯﻳﺎﺩ ﺁﻥ ﺍﻋﻤﺎﻝ ﺭﺍ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﻧﺪﺍﺩﻩ ﺍﯼ ﻭ ﻓﻘﻴﺮ ﺷﺪﻩ ﺍﯼ ﻭ ﺩﺳﺘﺖ ﺧﺎﻟﯽ ﺍﺳﺖ. ‏ ‏ ﺍﮔﺮ ﺍﻧﮕﻴﺰﻩ ﯼ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺍﺯ ﺧﻮﺍﺑﻴﺪﻥ ﺭﻓﻊ ﺧﺴﺘﮕﯽ ﻭ ﺗﺠﺪﻳﺪ ﻗﻮﺍ ﻧﺒﺎﺷﺪ، ﮐﺎﺭ ﻋﺎﻗﻠﺎﻧﻪ ﺍﯼ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﻧﺪﺍﺩﻩ ﺍﺳﺖ؛ ﺯﻳﺮﺍ ﺍﻳﻦ ﮐﺎﺭ ﺑﻪ ﻣﻨﺰﻟﻪ ﯼ ﺗﻠﻒ ﮐﺮﺩﻥ ﺑﻴﻬﻮﺩﻩ ﯼ ﺑﺨﺸﯽ ﺍﺯ ﻋﻤﺮ ﺍﺳﺖ.‏ ﺍﻧﺴﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﺧﻮﺍﻫﺎﻥ ﻋﻤﺮﯼ ﻃﻮﻟﺎﻧﯽ ﺍﺳﺖ، ﺑﺎ ﺧﻮﺍﺑﻴﺪﻥ ﺯﻳﺎﺩ ﺩﺭ ﻭﺍﻗﻊ ﺑﺨﺸﯽ ﺍﺯ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﺍﺵ ﺭﺍ ﺗﻌﻄﻴﻞ ﻣﯽ‌ﮐﻨﺪ. ‏ ‏ﻋﺎﺩﺕ ﺯﺷﺖ ﺩﻳﮕﺮ، ﭘﺮ ﮔﻮﻳﯽ ﺍﺳﺖ. ﮐﺴﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﺑﯽ ﺟﻬﺖ ﺑﻪ ﭘﺮﺣﺮﻓﯽ ﻋﺎﺩﺕ ﮐﺮﺩﻩ ﺍﻧﺪ، ﺑﻪ ﺁﺳﺎﻧﯽ ﻧﻤﯽ ﺗﻮﺍﻧﻨﺪ ﺧﻮﺩﺷﺎﻥ ﺭﺍ ﮐﻨﺘﺮﻝ ﮐﻨﻨﺪ؛ ﺯﻳﺮﺍ ﺳﮑﻮﺕ ﮐﺮﺩﻥ ﺑﺮﺍﯼ ﺁﻧﻬﺎ ﺑﻪ ﻣﻨﺰﻟﻪ ﯼ ﺯﻧﺪﺍﻧﯽ ﺷﺪﻥ ﺍست! ‏ ‏ﺍﻣﺎﻡ ﺻﺎﺩﻕ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴﻠﺎﻡ ﻣﯽ‌ﻓﺮﻣﺎﻳﺪ: ﺩﺭ ﺑﻴﻦ ﺍﻧﺪﺍﻡ‌ﻫﺎﯼ ﺑﺪﻥ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﻫﻴﭻ ﮐﺪﺍﻡ ﻧﺎﺳﭙﺎﺱ ﺗﺮ ﺍﺯ ﭼﺸﻢ ﻭ ﺯﺑﺎﻥ ﻧﻴﺴﺘﻨﺪ. ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺑﻪ ﻫﺮ ﻋﻀﻮﯼ ﺍﺯ ﺍﻋﻀﺎﯼ ﺑﺪﻥ ﺧﻮﺩ ﺧﺪﻣﺖ ﮐﻨﺪ، ﻣﺘﻘﺎﺑﻠﺎ ﺁﻥ ﻋﻀﻮ ﻫﻢ ﺧﺪﻣﺘﯽ ﺑﺮﺍﯼ ﺍﻭ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﻣﯽ‌ﺩﻫﺪ. ﺍﻣﺎ ﭼﺸﻢ ﻭ ﺯﺑﺎﻥ ﺍﻳﻦ ﮔﻮﻧﻪ ﻧﻴﺴﺘﻨﺪ؛ ﻳﻌﻨﯽ ﻣﺎ ﻫﺮ ﻗﺪﺭ ﺑﻴﺶ ﺗﺮ ﺑﻪ ﺍﻳﻦ ﺍﻋﻀﺎ ﺧﺪﻣﺖ ﮐﻨﻴﻢ، ﺁﻧﻬﺎ ﮐﻢ ﺗﺮ ﺑﻪ ﻣﺎ ﺧﺪﻣﺖ ﺧﻮﺍﻫﻨﺪ ﮐﺮﺩ. ‏ ‏ﭼﺸﻤﯽ ﮐﻪ ﺑﺴﻴﺎﺭﯼ ﺍﺯ ﺍﻭﻗﺎﺕ ﺧﻮﺍﺏ ﺍﺳﺖ، ﭼﮕﻮﻧﻪ ﻣﯽ‌ﺗﻮﺍﻧﺪ ﺑﻪ ﻣﺎ ﺧﺪﻣﺖ ﮐﻨﺪ؟ ﺯﺑﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﺯﻳﺎﺩ ﺣﺮﻑ ﻣﯽ‌ﺯﻧﺪ ﻭ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺑﺮﺍﯼ ﺍﻳﻦ ﮐﺎﺭ ﺍﻧﺮﮊﯼ ﺯﻳﺎﺩﯼ ﻣﺼﺮﻑ ﻣﯽ‌ﮐﻨﺪ، ﭼﻪ ﺧﺪﻣﺘﯽ ﺑﺮﺍﯼ ﻣﺎ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﻣﯽ‌ﺩﻫﺪ؟ ﺍﻟﺒﺘﻪ، ﺍﮔﺮ ﺍﻳﻦ ﮐﺎﺭ ﻧﻔﻌﯽ ﺑﺮﺍﯼ ﻣﺎ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ، ﻣﺜﻠﺎ ﺍﺯ ﺯﺑﺎﻥ ﺩﺭ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﻋﺒﺎﺩﺕ، ﻭﻇﻴﻔﻪ، ﻣﻮﻋﻈﻪ ﻭ... ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﮐﻨﻴﻢ، ﻧﻪ ﺗﻨﻬﺎ ﮐﺎﺭ ﺑﻴﻬﻮﺩﻩ ﺍﯼ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﻧﺪﺍﺩﻩ ﺍﻳﻢ، ﺑﻠﮑﻪ ﺑﻬﺘﺮﻳﻦ ﺑﻬﺮﻩ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺑﺮﺩﻩ ﺍﻳﻢ. @nazz_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️به بهانه مناظره سوم؛ پاسخ قاطع دکتر نبویان به همتی؛ آقای همتی! اینا مشکلات مردم است چرا ذهن را جای دیگر می‌برید؟!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‌‌ 🎤 | ۵ ‌❓ نمی‌دانم اگر من نبودم آقایان در جلسه چه می‌خواستند بگویند؟ اینجا جای برنامه دادن است. چرا از اقبال مردم به من ناراحتید؟ اگر شک دارید بروید بین مردم و نظرشان به خودتان را ببینید. ‌‌ ✅ من از مردم سوال کرده‌ام، بروید بپرسید مشکل مردم با دولت چیست که با صندوق قهر کرده‌اند. ‌‌ 📅 شنبه | بیست و دوم خردادماه ۱۴۰۰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پشت پرده استفاده ابزاری همتی و مهرعلیزاده از واژه های فیلترینگ و زن را در این کلیپ ببینید. با دو قطبی کردن به دنبال رای آوری هستند. به قول آقای اگر پینوکیو در جهان واقعی بود الان دماغ آقای همتی چند دور، دور کره زمین چرخیده بود. نتیجه ۱۴۰۰ همه چیز را روشن میکند.
‏جماعتی که دو دوره گوش مردم را عادت دادند به دروغ؛ از تهمت دیوارکشی در پیاده‌روها رسیده‌اند به بهتان فیلترکردن فضای مجازی و محدود کردن زنان؛ این آدم ها نادان نیستند بلکه نان و بقایشان در گمراه کردن و پرت کردن حواس مردم از مشکلات اصلی جامعه است. از همین طریق هم حداقل 6 دولت را از بعد انقلاب دست گرفته اند و چون کارشناس نیستند مشکلات زیادی را برای کشور بوجود آورده اند!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‌‌ 📝 به‌جای دانه درشت‌ها، اسامی ۱۷ هزار نفر نقاش، بقال، کارتن خواب، خانم خانه دار و... را برای مشخص شدن تکلیف ۲۰ میلیارد دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی برنگشته به بانک ها اعلام کردند! ‌‌ ⚖ نسبت به دستگیری و عودت پول این ۱۱ نفر ما اقدام کردیم و حتی برخی از آنان را از خارج از کشور بازگرداندیم، آنوقت اینها از اعلام اسامی آنها می ترسند؟! ‌‌ 📎 بعضی از این ۱۱ نفر از افراد مشهور هستند و نامشان هم رسانه‌ای شده است! ‌‌ 🎤 گفتگو با خبرنگاران پس از پایان سومین مناظره انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ 📅 شنبه | بیست و دوم خردادماه ۱۴۰۰
هدایت شده از خانواده امن
راه های کنترل شهوت (۲۶) بوسه های ممنوع: رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم فرمود: «چون دختر به شش سالگی رسد، دیگر او را نبوسید و زن پسر را پس از هفت سالگی نبوسد». مکارم الأخلاق، ص223. از امام صادق علیه السّلام نیز روایت شده: «دختری که سنّش به شش سالگی رسیده پسر بچه او را نبوسد، و پسر بچه که از هفت سال گذشته است زن نامحرم را نبوسد». (لایحضره الفقیه، ج 3 ص437) یاد عذاب گناهان شهوت: قرآن در آیات مختلف دلیل گمراهی انسان ها را زینت داده شدن عمل زشت توسط شیطان بیان می داند: «زَینَ لَهُمُ الشَّیطانُ أَعْمالَهُمْ - شیطان اعمال ( ناشایست) شان را در نظرشان زیبا جلوه می دهد.» به همین دلیل وقتی شهوت بر انسان غلبه پیدا می کند تنها به لذت های زودگذر آن می اندیشد و از عاقبت کار غافل می گردد. برای این که شیطان در این عمل موفق نگردد لازم است تا از وعده های عذابی که برای این گناهان داده شده آگاهی داشته و هر بار که دچار وسوسه شدیم، این وعده ها را مد نظر بیاوریم. حضرت علی علیه السلام فرمود: «پایان لذت ها و بر جای ماندن تلخی ها را به یاد آورید». (نهج البلاغة (دشتی)، ص735) در این جا به هر کدام از این گناهان اشاره کوتاهی می نماییم و طالبین مطالب بیشتر می توانند به کتبی که در این خصوص منتشر شده - که به نظر نگارنده کتاب گناهان کبیره شهید دستغیب یکی از بهترین آن هاست - مراجعه نمایند. @amn_org