eitaa logo
بیداری
846 دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
1.5هزار ویدیو
2 فایل
با لمس آدرسهای زیر عضو کانالهای ما در ایتا شوید: تفسیر قرآن: @alquran_ir نهج البلاغه: @nahj_ir صحیفه سجادیه: @sahifeh_ir اخلاق، اوج نیاز @nyaz_ir عرفان، اوج ناز @nazz_ir خانواده امن در ایتا @amn_org بیداری در ایتا @bidary_ir مدیریت: @bidaryir
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از صحیفه سجادیه
شرح دعای ۴۴ صحفیه سجادیه. قسمت ۲ - ۵ ادامه سخن در مورد ارتباط تنگاتنگ قرآن و ماه رمضان سوم اینکه انس با قران در ماه مبارک رمضان می بایست به هدایت انسان منجر بشه. یعنی قرائت و درک مفاهیم قران، صرفا یک رسم مذهبی و عادت دینی نیست، بلکه می بایست ما رو در مسیر زندگی-مادی و معنوی- هدایت کنه پس الزاما باید بتونیم حرفهای قرآن رو بفهمیم! که اگر اینطور نیست و بین منطق ما و منطق قرآن سنخیتی وجود نداره و اصطلاحا نمیفهمیم حرف حسابش چیه، باید نتیجه بگیریم از هدایت قرآن کریم بی بهره ایم! پس در ماه مبارک رمضان باید کیفیت روزه داریمون جوری باشه که اولا انس با قران پیدا کنیم ثانیا دست از طرز فکرمون -در هر زمینه ای- برداریم تا قران، منطق جدیدی به ما عنایت کنه. البته کسی که در مسیر بدرستی حرکت میکنه نیاز به دست برداشتن از افکار و عقایدش نداره بلکه بیش از قبل از هدایتگری قران کریم بهره مند میشه. به این نکته ظریف هم اشاره کنم که از مطالب فوق می فهمیم، منطق های مادی و دنیا طلبانه ی ما ریشه در خوراکمون داره و در ماه مبارک و موقع روزه داری، ناخواسته، منطق انسان معنوی تر میشه و نسبت به مادیات و دنیا سختگیری کمتری خواهد داشت. بشرطی که روزه با صدق نیت و خالصانه باشه! چهارم اینکه نزول قرآن کریم در ماه مبارک رمضان و همزمان با ماه روزه، حاوی این پیام مهمه که روزه داران حقیقی بواسطه انس با قران و دریافت مستقیم سخنان حق، می بایست به قدرت تشخیص برسند و بتوانند حق و باطل رو از هم جدا کنند. لذا اگر بدنبال روزه حقیقی و مقبول هستیم می بایست در این ماه مبارک دست از تعصبات و قضاوتهای بی سند و توهمات و خیالاتمون نسبت به دیگران بر داریم! بالاخره خداوند متعال همه عالم رو بکار گرفته تا حداکثر امکان هدایت ما فراهم بشه. در خصوص مسائل انسانی. مسائل جهانی.مسائل سیاسی و حتی نظریه های علمی، می بایست بتونیم دست از تعصب برداریم تا قران راه درست و خداپسندانه رو به ما نشون بده. شاید به همین دلیل هست که نه تنها در ماه مبارک رمضان بلکه در برترین شب این ماه یعنی لیلة القدر، برترین کار، مطالعه» عنوان شده! چرا که اکثریت ما- خصوصا در عصر حاضر که رسانه ها با بمباران خبری و تحلیلی، «فرصت تمرکز و فکر رو از مخاطبین میگیرند، به چنین فضای آرام و بدور از تعصبی که قرآن در ان حاکم و راهنمای مطلق باشه، واقعا و شدیدا محتاج هستیم. پس روزه داری حقیقی و مقبول در سایه انس با قران و درک و دریافت پیامهای قرآن کریمه که نتیجه اش قدرت تشخیص حق و باطل و بصیرت واقعی ست، همچنان که خود قران کریم، فرقان است، روزه دار حقیقی نیز به اندازه خودش هم حق و باطل را خواهد شناخت؛ هم جدا کننده از باطل خواهد بود. پس فکر، سخن، عقیده، روش زندگی و نهایتا ظاهرمان را بسنجیم که چه مقدار نشان دهنده راه حق هست! و در ماه مبارک رمضان و در پناه انس با قران بر دقت و صحت همه اینها بیفزاییم. @sahifeh_ir
. شما تمام شوید، اثر تحریم روی مرغ و تخم مرغ هم تمام می‌شود... 🔗 سید یاسر جبرائیلی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚛⚛⚛⚛⚛⚛⚛⚛⚛⚛⚛⚛⚛⚛ 🎥 رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس: اگر کسی خلاف مجلس مذاکره کند، باید با آن برخورد و در محاکمه شود.
هدایت شده از تفسیر قرآن
هدایت شده از تفسیر قرآن
درس دویست و نوزدهم تفسیر آیه ۱۹۳ سوره از تفسیر نور وَ قاتِلُوهُمْ حَتّی لا تَکُونَ فِتْنَهٌ وَ یَکُونَ الدِّینُ لِلّهِ فَإِنِ انْتَهَوْا فَلا عُدْوانَ إِلاّ عَلَی الظّالِمِینَ (۱۹۳) و با آنها بجنگید تا فتنه(بت پرستی وسلب آزادی از مردم،)باقی نماند و دین،تنها از آنِ خدا شود. پس اگر(از روش نادرست خود)دست برداشتند،(مزاحم آنها نشوید. زیرا) تعدّی جز بر ستمکاران روا نیست. نکته ها: * هدف اسلام از جنگ،کشور گشایی و کسب غنائم یا انتقام گیری نیست،بلکه غرض از جنگ و جهاد در اسلام،برچیده شدن بساط شرک و کفر است. فتنه به معنای شرک، کفر،  آزمایش و شکنجه آمده است.در این آیه می فرماید:اگر مشرکان دست از فتنه و قتال برداشتند،دیگر با آنها دشمنی و جنگ نخواهد شد.زیرا برخورد نظامی تنها با ستمکاران و متجاوزان است. * تعبیر به عدوان،به خاطر رفتار آنهاست وگرنه اسلام اهل عدوان نیست.مثل اینکه می گوییم:جواب بدی،بدی است.با اینکه جواب بدی با بدی،عدالت است،لکن به خاطر عمل او،نامش را بدی می گذاریم. پیام ها: ۱- هدف از جنگ در اسلام،برچیدن شرک و فتنه و استقرار دین و قانون خداست. «حَتّی لا تَکُونَ فِتْنَهٌ» ۲- پاکسازی،قبل از بازسازی است.ابتدا فتنه برداشته شود تا بعد دین الهی مستقر گردد.اوّل کفر به طاغوت،بعد ایمان به خدا. «حَتّی لا تَکُونَ فِتْنَهٌ وَ یَکُونَ الدِّینُ لِلّهِ» ۳- راه برگشت و توبه بر هیچ کس و در هیچ شرایطی بسته نیست.حتّی دشمن سرسخت نیز اگر تغییر مسیر دهد،خداوند او را مورد عفو قرار می دهد. «فَإِنِ انْتَهَوْا فَلا عُدْوانَ...» ۴- در آیه ی قبل بخشش خداوند نسبت به گناه کفّار مطرح شده است؛ «فَإِنَّ اللّهَ غَفُورٌ رَحِیمٌ» در این آیه به مردم سفارش می کند که در صورت دست برداشتن دشمن از جنگ،شما هم از جنگ صرف نظر کنید. «فَلا عُدْوانَ» @alquran_ir
هدایت شده از عرفان، اوج ناز
(۷۷) از آیت الله مصباح یزدی ادامه سخن در مورد خوف و رجا ‏ ﺍﻧﮕﻴﺰﻩ ﯼ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﻳﮏ ﺳﺮﯼ ﮐﺎﺭﻫﺎ، ﻧﻪ ﻟﺬﺕ ﺍﺳﺖ ﻭ ﻧﻪ ﻧﻔﻊ، ﺑﻠﮑﻪ «ﻣﺼﻠﺤﺖ» ﺍﺳﺖ. ‏ﻣﺜﻠﺎ ﮐﺴﯽ ﮐﻪ ﺑﻴﻤﺎﺭﺳﺘﺎﻧﯽ ﺭﺍ ﺍﺣﺪﺍﺙ ﮐﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ، ﻧﻪ ﻣﺴﺘﻘﻴﻤﺎ ﺍﺯ ﺳﺎﺧﺘﻦ ﺁﻥ ﻟﺬﺕ ﺑﺮﺩﻩ ﻭ ﻧﻪ ﻧﻔﻌﯽ ﺑﺮﺍﯼ ﺍﻭ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺩﺍﺷﺖ، ﺍﻣﺎ ﮐﺎﺭﯼ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﻣﺼﻠﺤﺖ ﺩﺍﺭﺩ. ‏ﺍﻭ ﻭﻗﺘﯽ ﮐﻪ ﻣﯽ‌ﺑﻴﻨﺪ ﺑﻴﻤﺎﺭﺍﻧﯽ ﺑﺎ ﺑﺴﺘﺮﯼ ﺷﺪﻥ ﺩﺭ ﺁﻥ ﺑﻴﻤﺎﺭﺳﺘﺎﻥ ﺍﺯ ﻣﺮﮒ ﺣﺘﻤﯽ ﻧﺠﺎﺕ ﭘﻴﺪﺍ ﻣﯽ‌ﮐﻨﻨﺪ ﻭ ﺑﻬﺒﻮﺩﯼ ﻣﯽ‌ﻳﺎﺑﻨﺪ، ﺍﺣﺴﺎﺱ ﺭﺿﺎﻳﺖ ﻭ ﻟﺬﺕ ﻣﯽ‌ﮐﻨﺪ. ‏ ‏ﺍﻣﻮﺭﯼ ﻫﻢ ﭼﻮﻥ ﺗﺤﺼﻴﻞ ﻋﻠﻢ ﻭ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﻋﺒﺎﺩﺕ ﻧﻴﺰ ﺟﺰﻭ ﺍﻳﻦ ﮔﻮﻧﻪ ﮐﺎﺭﻫﺎ ﻫﺴﺘﻨﺪ. ﺑﻨﺎﺑﺮﺍﻳﻦ ﻣﯽ‌ﺗﻮﺍﻧﻴﻢ ﺑﮕﻮﻳﻴﻢ ﻫﺮ ﮐﺎﺭﯼ ﮐﻪ ﻳﮏ ﻣﻮﺟﻮﺩ ﺯﻧﺪﻩ ﯼ ﺑﺎ ﺍﺭﺍﺩﻩ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﻣﯽ‌ﺩﻫﺪ، ﺑﺮﺍﯼ ﺍﻳﻦ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﻪ ﻣﻄﻠﻮﺏ ﻭ ﻓﺎﻳﺪﻩ ﺍﯼ ﺑﺮﺳﺪ ﻭ ﻳﺎ ﺍﺯ ﺍﻣﺮﯼ ﻧﺎﻣﻄﻠﻮﺏ ﺩﺭ ﺍﻣﺎﻥ ﺑﺎﺷﺪ. ‏ ‏ﺩﺭ ﺍﻣﻮﺭ ﻣﻄﻠﻮﺏ، ﺗﺤﻘﻖ ﺧﻴﺮ ﻭ ﺻﻠﺎﺡ ﻓﺮﺩ ﻳﺎ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﻣﻠﺎﮎ ﻋﻤﻞ ﺍﺳﺖ ﻭ ﻣﺘﻘﺎﺑﻠﺎ ﺩﺭ ﺍﻣﻮﺭ ﻧﺎﻣﻄﻠﻮﺏ ﭘﺮﻫﻴﺰ ﺍﺯ ﺩﺭﺩ، ﺿﺮﺭ ﻭ ﮐﺎﺭﻫﺎﻳﯽ ﮐﻪ ﺑﻪ ﺻﻠﺎﺡ ﻓﺮﺩ ﻳﺎ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﻧﻴﺴﺖ ﻣﺪﻧﻈﺮ ﻣﯽ‌ﺑﺎﺷﺪ. ‏ ‏ﺑﺮﺧﯽ ﺍﻣﻮﺭ ﻣﻄﻠﻮﺏ ﺑﻪ ﮔﻮﻧﻪ ﺍﯼ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﮐﻪ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺑﺮﺍﯼ ﺑﻪ ﺩﺳﺖ ﺁﻭﺭﺩﻥ ﺁﻧﻬﺎ ﻫﻴﭻ ﺗﻠﺎﺷﯽ ﻧﻤﯽ ﮐﻨﺪ. ﻣﺜﻠﺎ ﺑﺮﺍﯼ ﻫﻤﻪ ﯼ ﻣﺎ ﻣﻄﻠﻮﺏ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﻧﻔﺲ ﺑﮑﺸﻴﻢ ﺗﺎ ﺯﻧﺪﻩ ﺑﻤﺎﻧﻴﻢ، ﺍﻣﺎ ﻫﻴﭻ ﺗﻠﺎﺷﯽ ﺑﺮﺍﯼ ﺁﻥ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﻧﻤﯽ ﺩﻫﻴﻢ. ‏ ‏ ﺑﺮﺧﯽ ﻧﻴﺰ ﺑﻪ ﮔﻮﻧﻪ ﺍﯼ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﮐﻪ ﺑﺮﺍﯼ ﺭﺳﻴﺪﻥ ﺑﻪ ﺁﻧﻬﺎ ﺑﺎﻳﺪ ﻣﻘﺪﻣﺎﺗﯽ ﻓﺮﺍﻫﻢ ﮐﻨﻴﻢ. ﺍﮔﺮ ﺍﻣﺮﯼ ﻣﻄﻠﻮﺏ ﻣﺎ ﺑﺎﺷﺪ ﻭﻟﯽ ﺑﺪﺍﻧﻴﻢ ﺗﺤﻘﻖ ﺁﻥ ﺍﺻﻠﺎ ﺍﻣﮑﺎﻥ ﭘﺬﻳﺮ ﻧﻴﺴﺖ، ﺑﺮﺍﯼ ﺭﺳﻴﺪﻥ ﺑﻪ ﺁﻥ ﻫﻴﭻ ﮔﺎﻩ ﺗﻠﺎﺵ ﻧﻤﯽ ﮐﻨﻴﻢ، ﺍﻣﺎ ﺍﮔﺮ ﻳﻘﻴﻦ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻴﻢ ﮐﻪ ﺷﺪﻧﯽ ﺍﺳﺖ ﻭ ﻳﺎ ﺣﺘﯽ ﺍﺣﺘﻤﺎﻝ ﺗﺤﻘﻖ ﺁﻥ ﺭﺍ ﻫﻢ ﺩﺭ ﺁﻳﻨﺪﻩ ﺑﺪﻫﻴﻢ، ﺣﺘﻤﺎ ﺑﺮﺍﯼ ﺁﻥ ﺗﻠﺎﺵ ﺧﻮﺍﻫﻴﻢ ﮐﺮﺩ. ‏ ‏ﺑﻪ ﻭﺟﻮﺩ ﺁﻣﺪﻥ ﭼﻨﻴﻦ ﺣﺎﻟﺘﯽ ﺩﺭ ﺍﻧﺴﺎﻥ، «ﺍﻣﻴﺪ» ﻳﺎ «ﺭﺟﺎ» ﻧﺎﻡ ﺩﺍﺭﺩ. @nazz_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥🚨پاسخ عینی به این سوال رئیس جمهور: اگر برجام نه، پس چکار کنیم؟ 🔸چرا تغییر مسیر کشور از «رفع تحریم» به «خنثی‌سازی تحریم‌» لازم است؟! 🔸آیا میتوان با خنثی کردن تحریم های اقتصادی، بهانه را از دشمن و مسئولین کم همت گرفت؟ این کلیپ را مشاهده کنید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ژنرال کنت مکنزی، فرمانده سنتکام: مو.شک های بالستیک ایران من را بسیار نگران می‌کند/در حوزه پهپاد پیشرفت های چشمگیری داشته اند/ایرانی ها کارهایی انجام می‌دهند که نسبت دادنش به آنها سخت است...!
هدایت شده از خانواده امن
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خدایا ! خود گفتی، بخوانيد مرا تا اجابت كنم شما را... پس قلب مرا به نور خودت روشن و گرم کن. زنگار يأس و نا اميدی را از دلم بزدای. خالقا هيچ دانا و توانایی جز تو برای ياری ندارم و ندانم، پس دستم بگير و خود گره از كارم بگشای... مردم سرزمینم را، درين زمانه، از سختيها و بیماریها برهان و اجابتمان كن. صبح اول هفته تون بخیروخوشی @amn_org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 اهداف خِسارت بارِ مذاکرات وین❗ ( قسمت اول) ♦️ آقای روحانی مشکل حل شدن کُلِّ تحریم ها ست،❗ نفع ملَّت ایران کل تحریم هاست که باید جلویش گرفته شود❗ نَه این که شما چند میلیارد پول را آزاد کنید و تزریق کنید برای انتخابات...❗ 🇮🇷( صعود )🇮🇷 کانال رسمی حجت السلام دکتر سید محمود نبویان لینک پیوستن به کانال ایتا https://eitaa.com/nabavian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 اهداف خِسارت بارِ مذاکرات وین❗ ( قسمت دوم ) ♦️ آقای روحانی مشکل حل شدن کُلِّ تحریم ها ست،❗ نفع ملَّت ایران کل تحریم هاست که باید جلویش گرفته شود❗ نَه این که شما چند میلیارد پول را آزاد کنید و تزریق کنید برای انتخابات...❗ 🇮🇷( صعود )🇮🇷 کانال رسمی حجت السلام دکتر سید محمود نبویان لینک پیوستن به کانال ایتا https://eitaa.com/nabavian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 اهداف خِسارت بارِ مذاکرات وین❗ ( قسمت سوم ) ♦️ آقای روحانی مشکل حل شدن کُلِّ تحریم ها ست،❗ نفع ملَّت ایران کل تحریم هاست که باید جلویش گرفته شود❗ نَه این که شما چند میلیارد پول را آزاد کنید و تزریق کنید برای انتخابات...❗ 🇮🇷( صعود )🇮🇷 کانال رسمی حجت السلام دکتر سید محمود نبویان لینک پیوستن به کانال ایتا https://eitaa.com/nabavian
. 🔴غلامرضا قبه بازداشت شد؛ پای هم گیر است !!! خبرگزاری مهر از بازداشت غلامرضا قبه معاون غلامحسین کرباسچی در دوران مسوولیت شهرداری تهران خبر داده است. معاون شهردار اسبق تهران یکی از متهمان اصلی پرونده رشت الکتریک و صنایع پوشش ایران بود. ماجرای رشت الکتریک برمی گردد به زمان سکان داری اسحاق جهانگیری در وزارت صنایع و معادن! متهمان پرونده از وابستگان درجه یک دوستان اصلاح طلب هستند!! لطفا به نام و نشان ها دقت کنید 👇🏾👇🏾👇🏾👇🏾 خانم‌ها ۱: خیرالنساء عسگریان همسر غلامحسین کرباسچی ۲: فاطمه صدیقیان همسر عبدالله نوری ۳: گیتا شاه‌نواز همسر غلامرضا قبه ۴: سوده جبلی دختر باجناق کرباسچی!!! 👈🏾در واقع این ۴ خانم بر حسب ظاهر بدون اینکه هیچ تجربه‌ای در این زمینه داشته باشند، توانستند براساس ارتباطات خاص و استفاده از رانتی که وزیر صنایع و معادن وقت در اختیارشان گذاشت یکی از قدیمی‌ترین کارخانه‌ها را با قدمت ۵۰ ساله با قیمت پایین و اقساط زیاد به چنگ آورندو آن را به ویرانه ای تبدیل کنند ! ♦️ سه سال قبل و پس از گذشت ۱۴ سال از زمان واگذاری کارخانه دوباره زمزمه‌هایی بر سر زبان‌ها افتاد و نشان از این داشت که ۴ خانم مالک کارخانه پس از ویران کردن آن و بیکار کردن صدهها کارگر در پی این هستند تا با «واسطه‌گری و استفاده از رانت» ، زمین کارخانه را که به ویرانه‌ای تبدیل شده، با تعدادی «خانه لوکس در شمال تهران» تعویض نمایند و در واقع دوباره کارخانه را به دولت برگردانند!!
. رییس کارگروه مقابله با تحریم‌ها در مجلس شورای اسلامی گفت: در ابتدا خوانندگان شما را به کتاب «هنر تحریم‌ها» نوشته ریچارد نفیو که درباره تجربه تحریم‌های دوره اول ایالات متحده علیه ایران منتشر کرد، ارجاع می‌دهم. سید‌احسان خاندوزی افزود: نفیو در آن کتاب تصریح می‌کند که در سال‌۲۰۱۲ یک افزایش قیمت مرغ و کاهش عرضه در بازار مرغ ایران پیش آمد که اساسا جزو برنامه تحریم ایران نبود و به مسائل داخلی اقتصاد ایران باز می‌گشت، اما کمک کرد این ذهنیت که ما تا چه حد در منازل ایرانیان هم فشار ایجاد کرده‌ایم، شکل بگیرد. نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بسیاری از مشکلاتی که مردم از سال‌۹۷ تا امروز با آن دست و پنجه نرم می‌کنند از منظر تخصصی کاملا داخلی بوده و مشکل از سوء تدبیر بخش‌های مختلف اقتصادی است که یکی از مثال‌های آن چه در سال‌۲۰۱۲ و چه در سال‌۲۰۲۱ همین مسأله مرغ است که ناشی از ناتوانی مدیریت اقتصادی کشور و ساماندهی نیازهای اساسی است. خاندوزی تاکید کرد: این موضوع چه در دولت قبل و چه در دولت فعلی وجود داشته است و همانطور که طراح تحریم‌های اقتصادی علیه ایران تاکید می‌کند اساسا ارتباطی به برنامه‌های تحریمی آمریکا علیه ایران ندارد. رییس کارگروه مقابله با تحریم‌ها در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شواهد متعددی در تأیید این نکته وجود دارد؛ از جمله آن اینکه برخی از کارشناسان و متخصصان حوزه صنعت طیور از آبان‌ماه و آذر‌ماه در برخی از جلسات اظهار کردند که فرایندهای ۹۰‌روزه صنعت مرغ دچار یک اختلال شده است و از آن زمان هشدار می‌دادند که در اواخر بهمن یا اوایل اسفند ضعف فرایندهای جوجه‌ریزی در بازار مرغ کشور نشان داده خواهد شد و این اتفاق در همان فاصله رخ داد. خاندوزی تصریح کرد: عناصر متعددی در بروز این اختلال مؤثر بوده که باید به آن پرداخت. سیاست‌های وزارت کشاورزی باعث شد که مسأله بحران مرغ در اسفند‌ماه خودنمایی کند و با سوءمدیریت در بازار توسط وزارت صمت ترکیب شده و مدیریت شرم‌آور اسفندماه در حوزه اقتصادی را در پی داشت. نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اینکه بالاترین مقام قوه مجریه مکررا این دست سوء‌تدبیرهای وزارت خانه‌های تحت اختیار خود را به مسأله تحریم‌ها پیوند می‌زند آن هم همزمان با مذاکراتی که در جریان است، پیام ضعف اقتصاد ایران حتی در مایحتاج روزمره اقتصادی مردم را به خارج مخابره می‌کند. منبع: روزنامه صبح نو
هدایت شده از صحیفه سجادیه
هدایت شده از صحیفه سجادیه
شرح دعای ۴۴ صحفیه سجادیه. قسمت ۶ بسم الله الرحمن الرحیم ... فَاَبانَ فَضيلَتَهُ عَلى‏ سآئِرِ الشُّهُورِ بِما جَعَلَ لَهُ مِنَ الْحُرُماتِ الْمَوْفُورَةِ، وَ الْفَضآئِلِ الْمَشْهُورَةِ، فَحَرَّمَ فيهِ مااَحَلَّ فى غَيْرِهِ اِعْظاماً، وَ حَجَرَ فيهِ الْمَطاعِمَ وَالْمَشارِبَ اِكْراماً، وَ جَعَلَ لَهُ وَقْتاً بَيِّناً لايُجيزُ - جَلَّ وَ عَزَّ – اَنْ يُقَدَّمَ قَبْلَهُ، وَ لايَقْبَلُ اَنْ يُؤَخَّرَ عَنْهُ... در ادامه شرح دعای ۴۴ صحیفه سجادیه به فرازهایی رسیدیم که در ضمن وصف ماه مبارک رمضان، جلوه ای از حقیقت بهشت رو بیان میکنه و مرز خدامحوری و معنویت گرایی از مادیگرایی رو به وضوح نمایان میکنه. گذشته از اینکه این فرازها بر معرفتمون اضافه میکنه و ترسیم دقیقی از بهشت موعود بدست میده، یکی از آفات مهم دینداری خصوصا در عصر ما رو روشن میسازه که چه بسا خیلی از ما روزه دارها گرفتارش باشیم و البته اهل علم و تحقیق بیش از دیگران دچار چنین عارضه ی خطرناکی هستند. این بخش از دعا که ۶ فراز داره در۴ فراز نخست بحث معنویت گرایی رو مطرح میکنه و در ۲ فراز دیگه به حقیقت زمان اشاره میکنه که مجموع اینها در ضمن ارائه تعریفی از روزه داری و رمضان حقیقی، وصف زیبایی از بهشت رو هم عرضه میکنه.در این باره نکاتی وجود داره که به ترتیب بیان میشه: اول اینکه رمضان به عنوان یکی از ماههای سال و قرار گرفتن در زمان دنیایی، واجد خصوصیاتی ست که اون رو از ۱۱ ماه دیگه متمایز میکنه و برتری میبخشه و اون امتیاز محدودیتها و محرومیتهای پرتعداد مادیست. یعنی ماه مبارک رمضان، ماه محدودیت شدید در مادی شدن و از مادیات بهره بردن است. گویی در طول سال که دنیا با زرق و برق ذاتی خودش انسان رو مشغول میکنه-حتی با حلالها- ماه مبارک، یک ترمز شدید در این روند ایجاد میکنه و حتی بسیاری از حلالها محدود و ممنوع میشه. گرچه در وهله اول این محدودیتها سخت و بیجا به نظر میرسه اما با کمی دقت متوجه خواهیم شد که پیام اصلی این ممنوعیتها اینه که ای انسان ریشه و اصل تو برای این دنیا نیست که اینگونه اسیر و گرفتار دنیا و مادیات شده ای! تو موجودی معنوی و آسمانی هستی که برای انجام ماموریتی خاص به زمین امده ای پس دنیا و مادیات را رها کن تا به اصلت خود بازگردی! پس نخستین نکته در خصوص ممنوعیت و محدودیت خوردن در ماه مبارک رمضان این است که در طول ۱۱ ماه شیطان با روشهای مختلف موفق به نفوذ در جسم انسان میشه و در این یک ماه باید تلاش کنیم جسم رو از وجودش پاک کنیم. دوم اینکه رمضان به عنوان یک محدوده خاص زمانی، قرار است انسان پاک شده از نفوذ شیطان را به زمان حقیقی و ملکوت متصل کند پس، رعایت زمان شروع و خاتمه آن بسیار مهم است همچنان که رعایت ساعتهای شروع و تمام روزه داری بسیار مهم و تعیین کننده است و همچنان که رعایت همه ساعات آن بسیار دقیق و مهم و موثر است. پس درک شب اول ماه رمضان از حیث نجوم و مشاهده هلال نو بسیار مهم است چرا که کوچکترین تاخیر و تقدم باعث راه نیافتن به مسیر زمان حقیقی خواهد شد. ناگفته نماند که همه این دقتهای زمانی برای رسیدن به درک لیلة القدر است که از یک عمر بهتر و برتر است و اگر کسی بتواند لحظاتی از لیلة القدر را درک کند، در حقیقت همه عمرش را در نهایت فایده و تعالی گذرانده و عملا وارد یک سیر زمانی- معراج- خواهد شد. ان شاءالله که همگی در درک معارف الهی و عمل به دستورات خداوند متعال موفق باشیم و خصوصا ماه مبارک رمضان رو بدرستی بشناسیم و قدر بدانیم. @sahifeh_ir
جالب اینجاست که هنوز عده ای برجام را بی نظیر میدانند.
45.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
‌ 🔻 انتظار ما از دولت انقلابی! #انتخابات_۱۴۰۰#جلیلی#انقلاب_۵۷
🔻سخنگوی کاخ سفید رسما اعلام کرده که اسراییل راموبه مودر جریان جزئیات مذاکره می گذاریم ؛ اون موقع نماینده های مجلس ما باید فریاد بزنن ما خبرنداریم چه اتفاقی درمذاکرات در حال وقوعه ؛ اسراییل در جریان باشه ، نمایندگان مانه ؟
هدایت شده از اخلاق، اوج نیاز
هدایت شده از اخلاق، اوج نیاز
‏‎برگی زرین از امام خمینی(۱۶۹) ادامه سخن در مورد حرمت غیبت ‏‏و شیخ صدوق سند به حضرت صادق، علیه السلام، رساند که فرمود در ضمن حدیثی: و من اغتابه بما فیه، فهو خارج من ولایة الله تعالی داخل فی ولایة الشّیطان.‏‎ یعنی: «کسی که غیبت کند او را (کسی را که اهل ستر و عدالت است در ظاهر، گرچه مذنب باشد پیش خودش) خارج شود از ولایت خدای تعالی و در ولایت شیطان وارد شود.» معلوم است کسی که از ولایت حق خارج شود و در ولایت شیطان داخل شود، از اهل نجات و ایمان نخواهد بود. چنانچه در حدیث سابق اسحاق بن عمّار نیز گذشت که اسلام مغتاب، لسانی است و ایمان در قلبش وارد نشده. معلوم است کسی که مؤمن به خدا باشد و مصدّق به روز جزا و معتقد به ‎‏رسیدن به صور اعمال و حقایق سیّئات، چنین موبقه کبیره را، که در عوالم غیب و شهادت و در نشئه دنیا و برزخ و عقبی او را رسوا و مفتضح می کند و او را به جهنم به شرّ بلیّات مبتلا می کند و از ولایت حق خارج می کند و به ولایت شیطان داخل می کند، مرتکب نشود. اگر ما اقدام بدین امر بزرگ کردیم، باید بفهمیم که سرچشمه خرابی دارد و حقیقت ایمان در قلب ما وارد نشده. اگر ایمان وارد قلب شود، کارها اصلاح می شود: آثار آن سرایت می کند به تمام ظاهر و باطن و سرّ و علن. پس، باید معالجه باطن را بکنیم و مرض قلب را علاج نماییم. و از احادیث ظاهر شود که همان طور که سستی ایمان و عدم خلوص آن موجب مفاسد اخلاقی و اعمالی شود، این مفاسد نیز موجب نقصان ایمان، بلکه زایل شدن آن، می شود. و این مطابق با نوعی از برهان است، چنانچه در محل خود مقرر است.‏ ‏‏و بدان که این معصیت از جهت دیگر هم از معاصی شدیدتر و تبعاتش بیشتر است. و آن این است که علاوه بر آنکه جنبه حق الله دارد، جنبه حق الناس هم دارد، و خداوند نمی آمرزد مغتاب را تا صاحبش از او راضی شود، چنانچه در حدیث شریف با چندین طریق به همین مضمون وارد شده: ‏«رسول اکرم، صلّی الله علیه و آله، در ضمن وصیتهایش به جناب ابی ذر، رضی الله عنه، می فرماید: «بترس از غیبت، زیرا که آن از زنا شدیدتر است.» عرض کرد[م ]: «برای چه یا رسول الله؟» فرمود: «برای آنکه زانی اگر توبه کرد خداوند می آمرزد او را، ولی غیبت آمرزیده نشود تا آنکه صاحبش بیامرزد.» @nyaz_ir