eitaa logo
بیم موج
1.3هزار دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
1.3هزار ویدیو
84 فایل
قال مولانا امیرالمؤمنین ❤ : وَ اللَهَ اللَهَ فِی الجِهَادِ بِاَموَالِکُم وَ اَنفُسِکُم وَ اَلسِنَتِکُم فِی سَبِیلِ اللَه چو غلام آفتابم هم از آفتاب گویم نه شبم نه شب پرستم که حدیث خواب گویم ادمین: @bimemoj1357
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰 *بسیج دانشجویی استان فارس به مناسبت دهه مبارک فجر برگزار می نماید :* 💠 *ویژه برنامه کشوری دهه نشینی در حسینیه انقلاب اسلامی ➖بصورت *مجازی* و با شرکت کنندگانی از بین دانشجویان بسیجی سراسر کشور 📅 *زمان* : پنجشنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ ⏱️ *ساعت* : ۱۶:۰۰ الی ۱۷:۳۰ 🔸جریان شناسی شکل گیری انقلاب اسلامی 🚩 سخنران : دکتر مهدی سعیدی https://daneh.ir/demo2/mod/lmskaranskyroomtwo/view.php?id=25386 📱دانشجویان محترمی که قصد شرکت در این دهه نشینی را دارند ، می‌بایست *یک پیامک حاوی نام ، نام خانوادگی و نام دانشگاه خود را به شماره ۰۹۳۷۸۱۳۴۹۲۰ ارسال نمایند.* @bimemoj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♻️ پیمان شهادت حضرت امام باقر (ع) از امیرالمؤمنین (ع) نقل میکند: من و عمویم حمزه و برادرم جعفر و پسر عمویم عبیده، عَلى اَمرٍ وَفَینا بِهِ لِلّهِ وَ لِرَسُولِهِ صَلَّی اللّهُ عَلَیهِ وَ آلِه؛ بر یک موضوعی با هم توافق کردیم، با خدا و پیغمبرش معاهده کردیم؛ یعنی نشسته‌اند قرار گذاشته‌اند. امیرالمؤمنینِ جوان، با عموی مسنّش جناب حمزه ــ که دو سال یا بنا به روایتی چهارسال از پیغمبر بزرگ‌تر بوده و ضمناً برادر رضاعی پیغمبر هم هست ــ با آن برادر و با آن پسر عمو نشسته‌اند و قرارداد بسته‌اند بر یک امری که قاعدتاً «جهاد حتّی الشهادة» است؛ یعنی ما در این راه، در این حرکت، بی‌محابا میرویم تا لحظه‌ی شهادت. بعد حضرت میفرماید: فَتَقَدَّمَنی اَصحابی؛ این رفقا، [این] سه نفر از من جلو افتادند؛ وَ تَخَلَّفتُ بَعدَهُم لِما اَرادَ اللّهُ عَزَّ وَ جَلَّ فَاَنزَلَ اللّهُ فینا: مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللّهَ عَلَیهِ فَمِنهُم مَن قَضىٰ‌ نَحبَه» تا آخر آیه. بعد میفرماید: حَمَزةُ وَ جَعفَرٌ و عُبَیدَة؛ این سه نفر «قَضى‌ نَحبَه» هستند؛ وَ اَنا وَاللّهِ المُنتَظِر ۱۴۰۰٫۱۱٫۵ @bimemoj
🍁 سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی 🎋 نویسنده: مهدی سعیدی 🎁 مرکز نشر: پژوهشگاه امام صادق(ع) 🔑 سال انتشار: 1393 ☎ سفارش خرید کتاب: https://bookroom.ir/book/64561/ @bimemoj
🍁 زمانه بنیان گذار (جلد اول: تعاملات امام خمینی (ره) با احزاب و گروه های سیاسی در دهه 1360 ) 🎋 نویسنده: مهدی سعیدی 🎁 مرکز نشر: پژوهشگاه امام صادق(ع) 🔑 سال انتشار: 1400 ☎ سفارش خرید کتاب: https://bookroom.ir/book/94609/ @bimemoj
🍁 جامعه شناسی احزاب سیاسی ایران 🎋 نویسنده: مهدی سعیدی 🎁 مرکز نشر: پژوهشگاه امام صادق(ع) 🔑 سال انتشار: 1396 ☎ سفارش خرید کتاب: https://bookroom.ir/book/64636/ @bimemoj
🍁 مردم سالاری دینی از منظر آیت الله خامنه ای 🎋 نویسنده: مهدی سعیدی 🎁 مرکز نشر: مرکز اسناد انقلاب اسلامی 🔑 سال انتشار: 1392 ☎ سفارش خرید کتاب: https://bookroom.ir/book/13290/ @bimemoj
🍁 جنایات غرب (مروری بر کارنامه سیاه تمدن غرب در پنج قرن استثمار و غارت جهان) 🎋 نویسنده: مهدی سعیدی 🎁 مرکز نشر: موسسه اشراق حکمت 🔑 سال انتشار: 1396 ☎ سفارش خرید کتاب: https://bookroom.ir/book/60412/ @bimemoj
🍁 منشور بسیج 🎋 نویسنده: مهدی سعیدی 🎁 مرکز نشر: فرآهنگ اندیشه(وابسته به معاونت فرهنگی پرورشی نیروی مقاومت بسیج) 🔑 سال انتشار: 1393 ☎ سفارش خرید کتاب: https://www.gisoom.com/book/11007307/ @bimemoj
🍁 منشور رسانه (اهداف، سیاست ها و مسئولیت های رسانه ملی از منظر بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای) 🎋 نویسندگان: محمدعینی زاده موحد | مهدی سعیدی و ... 🎁 مرکز نشر: انتشارات سروش 🔑 سال انتشار: 1388 ☎ سفارش خرید کتاب: https://bookroom.ir/book/5702/ @bimemoj
🍁 سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی (از تأسیس تا انحلال: 1358-1365) 🎋 نویسنده: مهدی سعیدی 🎁 مرکز نشر: مرکز اسناد انقلاب اسلامی 🔑 سال انتشار: 1386 ☎ سفارش خرید کتاب: https://www.gisoom.com/book/1413169/ @bimemoj
🍁 توده‌های بصیر؛ نخبگان بصیر عوامل متعددی در پیروزی انقلاب اسلامی نقش داشته‌اند که بدون‌شک تجمیع همه آنها در یک زمان موجب شد تا انقلاب باشکوه ملت ایران در 22بهمن‌ماه‌1357 به ثمر بنشیند. فقدان هرکدام از آنها کافی بود تا پیروزی انقلاب را برای سالیان متمادی به تأخیر بیندازد و معلوم نبود که آیا در فرصتی دیگر، امکان تکرار شرایط و تجمیع همه عوامل در کنار یکدیگر ممکن بود یا خیر. در این میان عنصر بصیرت و زمان‌شناسی بدون‌شک یکی از مهم‌ترین عواملی بود که زمینه‌ساز موفقیت خیزش بزرگ ملت ایران شد. وجود این خصوصیت هم نزد مردم و هم نزد رهبری و نخبگان عاملی بود که تا در شرایط حساس و بحرانی انقلاب، بهترین تصمیم‌ها به‌موقع گرفته شود و کار را بر رژیم دست‌نشانده پهلوی سخت کند... 🚦متن کامل یادداشت را در صفحه اول روزنامه همشهری (پنج شنبه 14 بهمن ۱۴۰۰) بخوانید: https://newspaper.hamshahrionline.ir/id/152883/ @bimemoj
🚩 کار بزرگ امام بزرگوار ما این بود که نظریه‌ی جمهوری اسلامی را خلق کرد، آن را وارد میدان نظریّه‌های سیاسی گوناگون کرد - که در آن دوره نظریات مختلف سیاسی، شرقی، غربی در عرصه‌ی مسائل سیاسی و ذهنیّتهای سیاسی با هم برخورد [داشت] - بعد به آن تحقّق بخشید، عینیّت بخشید. صِرف ایجاد یک نظریّه نبود بلکه آن را تحقّق داد و نظام جمهوری اسلامی را به وجود آورد. کار بزرگ امام این است. ، 1400.3.14 @bimemoj
💢سلسله نشست های گفتمانی عصر انقلاب اسلامی ✅ موضوع : مقایسه هوشمندانه پیشرفت های ایران با کشورهای پیشرفته 👤 با حضور : دکتر سعیدی،کارشناس و پژوهشگر رسانه 🗓 زمان: شنبه ۱۶بهمن ماه ساعت: ۷:۳۰شب 🔰معاونت نسرا استان زنجان 📲 از طریق صفحه روبیکا : https://rubika.ir/zanjan_basir
📣 جهاد تبيين و سبک زندگي هيئتي انقلاب اسلامي، انقلابي هويتي بود که مبتني بر خوانشي حقيقي از اسلام ناب محمدي(ص) شکل گرفت. رکن و اساس انقلاب اسلامي را بايد در تمسک به اسلام انقلابي و تمدن‌سازي دانست که حرفهاي بسياري براي تحول جوامع اجتماعي بشري دارد.اسلام تمدن‌ساز اهل بيت(ع) در درون خود ظرفيت‌هاي ارزشمندي دارد که شکوفايي آن مي‌تواند به عاملي براي احياي جامعه بدل گردد. 1. يکي از ظرفيت‌هاي منحصر بفردي که نيازمند مطالعات گسترده فرهنگي – اجتماعي است، شکل دادن به واحدي اجتماعي با عنوان هيئت‌هاي مذهبي است. محور شکل گيري هيئت‌هاي مذهبي را بايد در درون مکتب اهل بيت(ع) جستجو نمود. هيئت آن اجتماعي مردمي است که با محوريت توجه به مکتب اهل بيت(ع) و محبت و مودت ايشان شکل گرفته است. اين مجموعه مردم نهاد، در مراحل مختلفي تاريخ تشيع ظهور و بروز مختلفي داشته است. روزگاري پرچمداران احياء نام اهل بيت(ع) بوده است، روزگاري به سنگري براي مقابله با تهاجم اجنبي بدل شده است! و زمانه‌اي پايگاه مبارزه با طاغوت و مجاهدت براي تشکيل حکومت اسلامي قرار گرفته است. 2. امروز در زمانه‌اي که مجاهدت هيئتي‌ها نتيجه داده و حکومت اسلامي مبتني بر مکتب اهل بيت(ع) شکل گرفته است، هيئت‌هاي مذهبي باز هم در تکاپوي فعال خود به ماموريتي خطير برگزيده شدهاند. هيئات مذهبي، پايگاه‌هاي بسط انديشه حکمراني اسلامي و مقابله با دشمني هستند که خط تحريف ارزش‌هاي انقلاب اسلامي را نشانه رفته است. به واقعا اين سنگر مهم انقلاب اسلامي در محله‌هاي مختلف شهر، بايد بسان سنگر جهادگران عرصه تبييني عمل کنند که به خوبي سناريوهاي دشمن را شناخته و به جنگ با آنان روند! 3. توجه بايد داشت که اين رسالت جديد، قرار نيست که ماهيت هيئات مذهبي را تغيير دهد، بلکه بر آن است تا جهت‌گيري صحيح هيئات را مشخص کرده و آنان را همچنان در خط مقدم جهاد في سبيل الله قرار دهد. و اين همان شاخصي است که مي‌تواند معيار شکل دادن به هيئت تراز اسلام ناب محمدي(ص) قرار گيرد. به واقع هيئت انقلابي هيئتي است که صاحبان آن صاحبان بصيرت بوده و بدرستي شرايط زمانه را بشناسند و وظيفه خود را در قبال آن ادا نمايند. وظيفه هيئات انقلابي حضور فعال در جنگ تبييني و تبيين جهادگران اين عرصه است. وگرنه هيئتي که از درون آن انسان‌هاي مومن در خدمت انقلاب و جبهه حق بيرون نيايد، با هيئت مطلوب اهل بيت(ع) فرسنگ‌ها فاصله دارد. از چنين مجالسي بوي خاندان عصمت و طهارت به مشام نمي‌رسد! اسلام چنين هيئاتي اسلام آمريکايي است که حضرت امام(ره) سال‌ها پيش مرزهاي آن را با اسلام ناب مشخص کرده بود. 4. در سال‌هاي اخير جريان‌هايي انحرافي تلاش کرده‌اند تا هيئات مذهبي را از روح و جوهره انقلابي خود جدا سازند. اين جريان که توسط حکيم فرزانه انقلاب اسلامي به جريان "تشيع انگليسي" شهرت يافته است، الگويي از هيئت‌داري را ارائه مي‌کند که مي‌توان آن را "هيئت سکولار" ناميد. در هيئت سکولار، قرائتي از مکتب اهل بيت(ع) ارائه مي‌گردد که در آن نسبتي بين اسلام و سياست وجود ندارد، خوانشي انحراف که به جدايي از اردوگاه اسلام ناب ختم خواهد شد! در اين رويکرد هيئت در خدمت انقلاب اسلامي نيست و تلاش دارد تا مرزهايي براي فعاليت خود و ارزش‌هاي انقلابي ملت تعريف نمايد. تربيت يافتگان اين مکتب هرچند به ظاهر براي اهل بيت(ع) گريه مي‌کنند، اما نسبتي با مکتب و مرام و سيره اهل بيت(ع) ندارند. 5. هيئت انقلابي امروز تريبون دفاع از اسلام فاطمي و علوي است و اعضاي آن ميدان‌داران جهاد تبيين و روشنگري هستند. اهل بصيرتي که دشمن را مي‌شناساند، شگردهاي جنگ تحريف را شناسايي مي‌کنند، راهکارهاي مقابله با آن را تدبير و اتخاذ مي‌کنند و هنرمندانه تلاش مي‌کنند تا همه شگردهاي دشمن را يکي پس از ديگري خنثي نمايند و اجازه ندهند که جنگ ادراکي دشمن در وارونه جلوه دادن حقايق در ذهن مردم اثرگذار باشد. 6. هيئات انقلابي در کنار تبيين به تربيت و ترويج سبک زندگي مومنانه‌اي نيز مشغول‌اند که از آن مي‌توان به "سبک زندگي هيئتي" ياد کرد. سبک زندگي هيئتي آن نوع از زندگي است که در آن "علم" و "تقوا" و "بصيرت" در کنار هم جمع آمده‌اند. مثلث سعادت و خوشبختي و نجات که جمع سه گانه آن در افراد مي‌تواند راه خوب زيستن را ترسيم نمايد. حاصل اين سبک زندگي ترويج همه فضايل اخلاقي همچون محبت، ايثار، تعاون، عدالت، انصاف، صداقت، راستگويي و ... در جامعه خواهد بود. مفاهيم و شاخص‌هاي سبک زندگي هيئتي چون عطر گل‌هاي بهاري هستند که رواج آن نشاط و تازگي را به روح جامعه تزريق خواهد کرد. سبک زندگي هيئتي تنها راه نجات بشريت بحران زده و تهي شده از معنا در عصر حاکميت جاهليت مدرن است! سبکي از زندگي که انسان تک ساختي را با حقايق گوناگون زندگي آشنا مي‌سازد و او را در قامت انسان تراز اسلام ناب هويت مي‌بخشد! @bimemoj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹 قطارها دیگر در كنار دوكوهه نمی‌ایستند و بسیجی‌ها از آن بیرون نمیریزند! قطارها هم دوكوهه را فراموش كرده‌اند! شهدا اما انسی با دوكوهه دارند كه مپرس! باذره‌ ذره خاكش، با زمینش، با دیوارهایش، با ساختمانهایش و ... @bimemoj
✋ باسلام 💌 *دعوتنامه* 🚩 *نشست روشنگری بمناسبت گرامیداشت دهه فجر* ⬅️ سخنران: *دکتر مهدی سعیدی* (کارشناس مسائل سیاسی، استاد دانشگاه تهران، عضو مرکز مطالعات سپاه و نویسنده چندین جلد کتاب) ✒️ موضوع همایش: *قدرت و نفوذ ایران؛ ۴٣ سال بعد از انقلاب* 🔹 زمان: *دوشنبه ١٨ بهمن ماه* 🕗 *ساعت ٨ شب* ⬅️ مکان: *سالن اجتماعات معلم شهر لامرد* 🇮🇷 *ستاد بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی شهرستان لامرد*
هدایت شده از تحلیل راهبردی
🔰 مهرشادیسم و یک حقیقت تلخ 📝 مهدی سعیدی ⛔️ مدتی است که نام جوانی جویای نام با نام مهرشاد سهیلی و با عنوان هایی مانند جوان‌ترین «فرمانده آتش به اختیار»، «فرمانده قرارگاه حضرت ولی‌عصر(عج)» و و غیره بر سر زبان ها افتاده و پایش به رسانه ها باز شد. سؤالات متعددی پیرامون این ماجرا در اذهان عمومی شکل گرفته است؛ سؤالاتی از این قبیل که علل و عوامل ظهور و رشد مهرشاد و مهرشادها چیست؟ و چگونه می‌توان با این انحراف مقابله کرد؟ در این باره چند نکته قابل ملاحظه است: 1⃣ - این پدیده نشان داد ظاهرسازی و ظاهرگرایی در جامعه دینی می‌تواند به عاملی برای فریب افکارعمومی و بالا آمدن افرادی بدل شود که نسبتی با شایسته‌سالاری ندارند لذا باید مراقبت کنند که انقلابی‌نماها و انقلابیون بدلی خود را به جای جوانان مؤمن انقلابی جا نزنند! 2⃣ - نکته دیگر اینکه مهرشاد معلول است و برای حل معضل باید به دنبال علت‌ها و بسترها باشیم. چگونگی رشد و پیشرفت مهرشاد اختصاص به او ندارد؛ بلکه بسیاری دیگر نیز از طرق گوناگون بیرون از منطق شایسته‌سالاری پله‌های ترقی را طی کرده و به مسند قدرت در عرصه‌های گوناگون علمی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و... رسیده‌اند! 3⃣ - چنین رخدادی بیش از آنکه معضلی فردی باشد، نقص و ایرادی سیستمی است! وقتی که سازوکار و فرآیند و منطق مشخصی برای شایسته‌سالاری در نظام حکمرانی تعریف نشده باشد، وقتی ساختار تشکیلاتی و حزبی مبتنی بر الگوی اسلامی‌ـ ایرانی پیشرفت طراحی نشده باشد، اینجاست که باندبازی و مافیا میدان‌دار خواهند شد. 4⃣ - حقیقت تلخ آن است که در زمانه چرخش قدرت و ضرورت سپردن امور به جوانان، فرصت‌هایی برای بالا آمدن فرصت‌طلبان فراهم می‌شود. در این حین تمایلات برای طی کردن پر سرعت پله‌های قدرت و رقابت برای کسب قدرت آشکار شده و افرادی در این مسابقه با همه توان در حال لابی‌گری و تلاش شبانه‌روزی هستند! آنهایی که با اعتماد به نفس کاذب خود را مستحق مناصب عالی می‌دانند و دستیابی به قدرت را جزء رسالت‌های خود دانسته و مزورانه آن را فرصتی برای خدمت به جامعه معرفی می‌کنند. ✅ نکته پایانی اینکه این وضعیت نیازمند آسیب‌شناسی و دخالت بزرگان است تا اجازه ندهد نسل جوان این سرزمین در دهه پنجم انقلاب اسلامی دچار این انحراف بزرگ شود. @tahlilrahbordi
🌐 صادرات گاز روسیه به اروپا @bimemoj
♻️ حکیم انقلاب ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ @bimemoj