eitaa logo
بیم موج
2.1هزار دنبال‌کننده
3هزار عکس
2.2هزار ویدیو
135 فایل
قال مولانا امیرالمؤمنین ❤ : وَ اللَهَ اللَهَ فِی الجِهَادِ بِاَموَالِکُم وَ اَنفُسِکُم وَ اَلسِنَتِکُم فِی سَبِیلِ اللَه چو غلام آفتابم هم از آفتاب گویم نه شبم نه شب پرستم که حدیث خواب گویم ادمین: @bimemoj1357
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰خیال است دیگر همینطور بی‌هوا به دل می‌افتد... مثلا من دلم می‌خواهد خیال کنم دیشب در باغ رضوان چه خبر بوده... چشم‌هایم را می‌بندم و آقا را می‌بینم که مهمان ضیافت شاعران بهشت است. وَه عجب شب شعری، عجب شاعرهایی! دور تا دور بنی‌هاشم نشسته‌اند... همه‌ی فصیحانِ پاکِ قبیله‌ی قریش جَمعَند و در صدر مجلس امیرالمؤمنین است و پیغمبر.... آقا از درِ پشتی بهشت وارد می‌شود، همه‌ی شاعرها به احترام برمی‌خیزند و پیغمبر با اشتیاق آغوش باز می‌کنند و خنده‌کنان می‌گویند مرحبا فرزندم، بفرمایید اینجا و بعد سمت جایگاهی اشاره می‌کنند که بین خودشان و امیرالمؤمنین تدارک دیده شده... آقا محجوب و مأخوذ به حیا سر پایین می‌اندازد و جواب می‌دهد سرورم چقدر به من لطف دارند، پیغمبر با مهربانی شانه‌های آقا را تکان می‌دهند و به مزاح جواب می‌دهند لطف ندارم، محبت دارم و بعد باخنده آقا را سمت خودشان می‌برند. آقا می‌نشینند و رو به رو، دور تا دور شاعران بهشت نشسته‌اند، پیش‌تر از همه عالیجناب ابوطالب است و بعد همانطور به ترتیب باقی بنی‌هاشم که همه به شعر و شاعری شهره بودند. آقا چشم می‌چرخانند، خانوم ام‌البنین هم بین بانوان شاعر نشسته‌اند و پیشتر از همه خانوم خدیجه‌ی کبری. بین بنی‌هاشم چند چهره‌ی دیگر هم آشناست، دِعبل نشسته و یکی دو تا چهره‌ی ایرانی، آقا خوب که نگاه می‌کنند، می‌شناسند! سعدی خودمان است و حضرت حافظ، جناب فردوسی هم کمی‌آنطرف‌تر... از شاعران معاصر هم هستند، قیصر و سپهر! آقا لبخند می‌زنند و به جمعیت سلام می‌دهند. جمعیت یک پارچه سلام و صلوات می‌شود... با اذن رسول‌الله شب شعر بهشت رسما آغاز می‌شود... اولین شعر را خدیجه‌ی کبری می‌‌خواند: بهترین لحظه‌ی حیاتم چیست لحظه‌ی دیدن و وصال شماست زندگانی به کام من تلخ است مگر آن دم که دیدن تو رواست آقا این شعر را از بَرَند اما شنیدنش با لحن خودِ شاعر، حلاوتی دیگر دارد، این شعر را خدیجه‌خاتون سروده بود، آن روزها که دلتنگ پیغمبر می‌شد... چشم‌های پیغمبر برق می‌زند و با تبسم به آقا می‌گوید شعرهایی که روزگاری خاتون برای ما سروده‌اند، حالا برای شما می‌خوانند، همه‌ی بهشت می‌خندند، ملائک بال و پر می‌زنند و آواز قناریها فضا را پر می‌کند. عالیجناب ابوطالب شاعر دیگریست که در محفل به شعرخوانی دعوت شده، ابوطالب از جا برمی‌خیزد، درست شبیه آن روزها که در دامنه‌ی ابوقبیس می‌ایستاد و اشعار حماسی می‌خواند، چند بیت در رثای رشادتهای سیدعلی می‌خواند و هنوز ننشسته که جناب حمزه از عقب‌تر برمی‌خیزد و رجزهای میدان احد را تقدیم آقا می‌کند! آقا سر پایین می‌اندازد و سکوت می‌کند، پیغمبر با خنده می‌گویند فرزند ادیب ما چرا سکوت کرده؟ تا آنجا که ما می‌دانیم همه‌ی شاعرهای پرآوازه‌ی پارسی نزد پسرم شعر می‌خواندند و پسرم در شعر و شاعری از همه سَر بود. آقا مأخوذ حیا پاسخ می‌دهد در محضر شاعرانی چون شما و بزرگان بنی‌هاشم، جای صحبت من نیست. این بار امیرالمؤمنین پیش‌دستی می‌کنند و می‌فرمایند همه‌ی این بساط را به هم زده‌ایم که یک وقت دلِ نازکِ سیدعلی جانمان برای شب‌شعرهای رمضانش تنگ نشود، دل شاعرهای زمین که قطع به یقین برای شما تنگ شده است پسرم! آقا تبسم می‌کند و بی‌اختیار خم می‌شود و دست امیرالمؤمنین را می‌بوسد و بعد با اشاره‌ی پیغمبر شب شعر از سر گرفته می‌شود و شاعرهای عرب و فارس یک به یک شعرهایی در وصف جوانمردی‌های سیدعلی می‌خوانند و پیغمبر با صله‌های بهشتی همه را مورد تفقد قرار می‌دهند... من خیال می‌کنم دیشب به جبران شب شعرهای رمضانیه‌ی سیدعلی آن بالاها و در میانه‌ی درختان و لب رودی از عسلِ مصفا، محفل شعر به پا بوده و شاعران بهشت یک به یک سروده‌هایشان را به سیدعلی تقدیم کرده‌اند و دست آخر حضرت عباس پیش آمده و گفته من شعر دارم اما الان مطلب دیگری دارم و بعد پیش چشم همه سید علی را بغل کرده و آنقدر بوسیده که عوضِ تمامِ بوسه‌های چندتاییِ سیدعلی از گونه‌های جانبازان را داده! و چون با خبر از علاقه‌ی آقا به سروده‌های فاضل است با خنده یک بیت از فاضل خوانده: ای عشق، ای عزیزترین میهمان عمر، دیر آمدی به دیدنم اما خوش آمدی... و بعد شانه‌های آقا را به مِهر تکان داده. بعد از آن بوسه‌های ممتد و پرتکرارِ عالیجناب عباس، سایر شاعرها هم به خود جرأت می‌دهند و بعد از رخصت از پیغمبر از جا برمی‌خیزند و یک به یک سید علی را بغل می‌گیرند و دست آخر یک بانوی مجلل از آخر مجلس پیش می‌آید، سرها بی اختیار زیر می‌افتد، حضرت زهرا پیش آمده تا عوضِ ۷۰ سال مجاهدتِ سیدعلی، هفتاد بار او را در آغوش کشد و هفتاد غزل تقدیمش کند... من خیال می‌کنم شب شعر شاعرهای بهشت که به افتخار ورود سیدعلی برپا شده بود، همین‌جا خاتمه یافته و سید علی مانده و بغل‌های فراوان و غزل‌های عاشقانه‌ی مادرش... ✍️ ملیحه سادات مهدوی @sharaboabrisham 🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
👇👇👇 🌳سخن پاياني 🔹در جمع بندي پاياني بايد يادآوري نمود که کاملا مشخص و بديهي به نظر مي‌‌رسد که اولين و بهترين انتخاب براي تعيين مکان تدفين پيکر مطهر امام شهيد انقلاب اسلامي، همان مرقد مطهر حضرت امام خميني (ره) است. لذا براي رسيدن به چنين تصميمي در سطح راهبردي و تمدني بايد تدبير کرد و همه جوانب را لحاظ نمود و صرف تاکيد بر وصيت‌نامه براي رسيدن به نتيجه نهايي کفايت نمي‌کند. همانطور که بسياري از دلسوزان انقلاب اسلامي بر دفن امام شهيدمان در بهشت زهراي تهران و در کنار مرقد مطهر حضرت امام خمين(ره) تاکيد دارند. 🔹انتقال مدفن حکيم شهيد انقلاب اسلامي از تهران به مشهد مقدس، خطاي راهبردي جبران ناپذيري است که حسرت آن تا ساليان متمادي فراموش نخواهد شد. 👌لذا تقاضا داريم از همه بزرگان و صاحبان امر در اين حوزه با نگاهي راهبردي و متناسب با دايره جهان اسلام و در افق تمدني به اين مساله توجه کرده و بر تدفين پيکر مطهر ايشان در کنار استاد و شاگردان ايشان در بهشت زهرای تهران تاکيد ورزند. 🖌مهدي سعيدي 🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
🔰بهترين مکان براي تدفين امام شهيد انقلاب اسلامي کجاست؟ 🌷همين تربت پاک شهيدان است که تا قيامت، مزار عاشقان و عارفان و دل سوختگان و دارالشفاي آزادگان خواهد بود. / حضرت امام خميني(ره)🌷 🔹يکي از مهمترين مسايلي که اذهان جامعه را به خود مشغول کرده است، تعيين مکاني به عنوان محل تدفين پيکر مطهر امام شهيد انقلاب اسلامي است. مدفني که مي‌بايست به مرقد مطهري براي گردآمدن ميليون‌ها عاشق خامنه‌اي در سراسر جهان اسلام بدل گردد و نام امام خامنه‌اي که قرار است نور هدايت براي نسل هاي آينده باشد را تعالي بخشد. سوال اصلي در اين ميان آن است که اين مکان کجا و داراي چه ويژگي‌هايي بايد باشد تا بتواند به چنين مرکزيتي تبدیل شود؟ 🌳الف. مدفن حضرت آقا چرا اهميت دارد؟ براي بررسي ابعاد مساله، ابتدا بايد به اين نکته توجه نمود که اهميت اين مساله تا کجاست؟ و چرا تعيين مکاني مناسب اينقدر مي‌توان مهم باشد. در اين باره به نکات زير مي‌توان توجه نمود: 🔻1. نکته اساسي توجه به اين حقيقت است که شهادت ايشان همانند درگذشت يک فرد عادي نيست و حتي شبيه به فوت يک عالم ديني هم نيست که محل دفن ايشان ذوقي - سليقه‌اي بوده و تفاوت چنداني به لحاظ اجتماعي، سياسي، فرهنگي نداشته باشد و به مثابه بسياري از علما تنها با توجه به وصيت نامه و يا تقاضاي بستگانشان محل دفن تعيين گردد. 🔻2. مساله تدفين بزرگمردي مطرح است که قريب به چهار دهه رهبري جامعه اسلامي را بر عهده داشته و در تراز يک چهره ملي و فراملي به گستره جهان اسلام و اردوگاه مستضعفين عالم قرار داشته و حتي فراتر از آن در افق نگاه تمدني بايد به آن توجه کرد و تصميم‌گيري نمود. 🔻3. مرقد مطهر ايشان قرار است به ملجاء و مرکزي براي تجديد عهد ميليون‌ها عاشقان وي در سراسر جهان بدل گردد و به تعبير حضرت امام(ره) تا قيامت مزار عاشقان و عارفان و دل سوختگان و دارالشفاي آزادگان باشد و براي بسط انديشه‌ها و تبيين مکتب فکري او مرکزيت يابد و به مرکز هدايت و نورافشاني بدل گردد. 🌳ب. اين مدفن بايد داراي چه ويژگي باشد؟ با توجه به اهميت برشمرده ، اين سوال مطرح مي‌گردد که محل تدفين بايد داراي چه ويژگي‌هايي باشد؟ برخي از اين موارد چنين است: 🔻1. بايد در مرکزي‌ترين پهنه بزرگ جهان اسلام قرار داشته باشد تا مرجعيت و مرکزيت يابد. 🔻2. بايد از مختصات جغرافيايي مناسب برخوردار بوده و تا از امکانات و دسترسي‌هاي لازم و مناسب برخوردار باشد. 🔻3. بايد از ظرفيت مناسب براي برگزاري مراسمات و بالاخص بزرگداشت‌هاي ميليوني برخوردار باشد. 🔻4. بايد از شان و وجاهت و اعتبار معنوي لازم برخوردار باشد. 👇👇👇
👇👇👇 🌳ج. چرا اين ويژگي در تهران (بطور خاص در بهشت زهرا و مرقد مطهر حضرت امام) وجود دارد در پاسخ به اين سوال که با توجه به مختصات برشمرده، اين مکان کجا مي‌تواند باشد؟ بايد گفت بهترين مکان بهشت زهراي تهران و در جوار مرقد مطهر رهبر فقيد انقلاب اسلامي حضرت امام خميني(ره) است. به دلايل زير: ▪️الف. دلايل جغرافيايي: 🔻1. تهران پايتخت ايران اسلامي است و محوريت سياسي – فرهنگي – اقتصادي و حتي امنيتي دارد. 🔻2. پايتخت جهان اسلام است. 🔻3. در مرکزيت کشور واقع شده و از شرق و غرب و شمال و جنوب دسترسي آسان دارد. 🔻4. از امکانات زيرساختي لازم براي دسترسي برخوردار است. 🔻5. پرترددترين منطقه کشور است و رفت و آمد افراد به بهانه هاي مختلف به تهران جريان دارد. ▪️ب. دلايل اعتباري و وجاهت معنوي: 🔻1. مقدس‌ترين مکان براي تدفين امام شهيدان، مجاورت با ياران شهيدشان است. (با همان مبنا و استدلال که در مورد حضرت امام خميني(ره) اتفاق افتاد) 🔻2. بهترين مکان براي تدفين امام شهيدان، قرار گرفتن در کنار استاد و راهنمايشان حضرت امام خميني (ره) است. او برترين شاگرد استاد و برترين مفسر مکتب خميني بوده است و بايد در کنار ايشان آرام گيرد. 🔻3. تدفين امام شهيدمان در کنار امام بنيانگذار مي‌تواند نشان نماديني از پيوند مکتب خميني و خامنه‌اي باشد که بين آنها جدايي و دوگانگي وجود ندارد و يکي تداوم و مفسر ديگري است. 🔻4. دفن رهبر شهيد انقلاب در کنار مرقد رهبر کبير، موجب هم‌افزايي و رونق بخشي به آنجا خواهد شد و اين رونق مي‌تواند به فرصتي تاريخي براي بازخواني و تقويت مکتب امامين انقلاب اسلامي براي نسل جوان امروز بيانجامد. 🔻5. مرقد مطهر حضرت امام(ره) مکان مناسبي است که هر ساله امکان برگزاري مراسم بزرگداشت ايشان با حضور ميليوني ملت ايران در آن فراهم است و کلا با اين هدف طرحريزي و سرمايه‌گذاري شده است. بستري مناسب که با کمترين هزينه جديد قابل بهره‌برداري است. ▪️ج. دلايل سياسي: 🔻1. مرقد مطهر حضرت امام(ره) امروز به نمادي ملي در حوزه ديپلماسي بدل شده و همه مهمانان خارجي دستگاه ديپلماسي براي اداي احترامات ديپلماتيک و به بهانه‌هاي مختلف در اين مکان حاضر مي‌شود و به بنيانگذار انقلاب اسلامي اداي احترام مي‌کنند. مراسمات رسمي بين المللي در اين مکان در طول ساليان متمادي برگزار شده است. قرار گرفتن مرقد امام شهيد در کنار امام بنيانگذار مي‌تواند اين نماد را بيش از پيش تحکيم و ارتقا بخشد. 🌳د. چرا مشهد فاقد اين ويژگي هاست؟ حقيقت آن است که شهر مقدس مشهد به دلايل متعددي مناسب براي اين جايگاه نيست. 🔻1. شهر مشهد با محوريت بارگاه مطهر حضرت علي بن موسي الرضا(ع) شکل گرفته و همه چيز به ايشان ختم مي‌شود. در کنار جايگاه پر فروغ حضرت رضا (ع) هيچ نام و نشاني ديده نخواهد شد. همانطور که ده‌ها چهره شناخته شده در آن سرزمين مقدس دفن هستند، ولي در کنار آن ملجاء شريف کمتر نشاني از آنها ديده مي‌شود و کمتر سراغ از آنها گرفته مي‌شود! (آخرين آنها آيت الله شهيد ابراهيم رئيسي است که مزارش خيلي زود کم فروغ شده است و نمادي از آن ديده نمي‌شود) در آنجا مرقد رهبر شهيدمان خيلي زود مهجور مي‌شود و دستخوش فراموشي و کم ‌توجهي قرار مي‌گردد و از نسبتش با آن مکان ملي و فراملي فاصله مي‌گيرد. 🔻2. با همين مبنا بايد توجه داشت که بدون شک اگر حضرت امام خميني(ره) نيز در مشهد مقدس يا در شهر مقدس قم در کنار بارگاه حضرت معصومه (س) دفن شده بود، در طول اين سالها کم فروغ شده بود. 🔻3. مشهد به لحاظ جغرافيايي از شرايط مناسبي برخوردار براي پذيرش اين مرجعيت ملي برخوردار نيست. اين شهر در شمال شرق کشور قرار داد و دسترسي به آن آسان نيست! استان‌هاي غربي و جنوب غربي و جنوبي، فاصله بسيار با مشهد دارند و مردمان آن ديار براي رسيدن به مشهد بايد زمان زيادي را صرف کرده و متحمل هزينه‌هاي فراوان شوند. 🔻4. به لحاظ راه‌هاي مواصلاتي و ديگر تسهيلات زيرساختي لازم نيز مشهد مقدس با پايتخت (تهران) برابري نمي‌کند. 👇👇👇👇
🔰بهترين مکان براي تدفين امام شهيد انقلاب اسلامي کجاست؟ 🌷همين تربت پاک شهيدان است که تا قيامت، مزار عاشقان و عارفان و دل سوختگان و دارالشفاي آزادگان خواهد بود. / حضرت امام خميني(ره)🌷 🔹يکي از مهمترين مسايلي که اذهان جامعه را به خود مشغول کرده است، تعيين مکاني به عنوان محل تدفين پيکر مطهر امام شهيد انقلاب اسلامي است. مدفني که مي‌بايست به مرقد مطهري براي گردآمدن ميليون‌ها عاشق خامنه‌اي در سراسر جهان اسلام بدل گردد و نام امام خامنه‌اي که قرار است نور هدايت براي نسل هاي آينده باشد را تعالي بخشد. 🔹سوال اصلي در اين ميان آن است که اين مکان کجا و داراي چه ويژگي‌هايي بايد باشد تا بتواند به چنين مرکزيتي تبدیل شود؟ ... 🌳در جمع بندي پاياني بايد يادآوري نمود که کاملا مشخص و بديهي به نظر مي‌‌رسد که اولين و بهترين انتخاب براي تعيين مکان تدفين پيکر مطهر امام شهيد انقلاب اسلامي، همان مرقد مطهر حضرت امام خميني (ره) است. لذا براي رسيدن به چنين تصميمي در سطح راهبردي و تمدني بايد تدبير کرد و همه جوانب را لحاظ نمود و صرف تاکيد بر وصيت‌نامه براي رسيدن به نتيجه نهايي کفايت نمي‌کند. همانطور که بسياري از دلسوزان انقلاب اسلامي بر دفن امام شهيدمان در بهشت زهراي تهران و در کنار مرقد مطهر حضرت امام خمينی(ره) تاکيد دارند. 🔹انتقال مدفن حکيم شهيد انقلاب اسلامي از تهران به مشهد مقدس، خطاي راهبردي جبران ناپذيري است که حسرت آن تا ساليان متمادي فراموش نخواهد شد... 🖌مهدي سعيدي 🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
7.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹پروردگارا! ما را در صراط مستقیم ثابت‌قدم بدار 🔹ما را از جمله‌ی کسانی قرار بده که درباره‌ی آنها فرمودی: رَضِیَ اللّهُ عَنهُم و رَضوا عَنه 🔹ما را از جمله‌ی کسانی قرار بده که در قرآن فرمودی «یُحِبُّهُم وَ یُحِبّونَه» 🔹ما را از جمله‌ی کسانی قرار بده که در قرآن فرمودی «اِنَّ اللّهَ یُدافِعُ عَنِ الَّذینَ آمَنوا». 🔹پروردگارا! ما را به کار خیر موفّق بدار؛ از شر دور بدار 🔹از هر چیزی که ما را از تو دور میکند، ما را دور بدار 🔹[به] هر چیزی که ما را به تو نزدیک میکند، ما را نزدیک کن و [به انجامش] موفّق کن. 🔹اَللّهُمَّ ارزُقنی حُبَّكَ وَ حُبَّ مَن یُحِبُّكَ وَ حُبَّ کُلِّ عَمَلٍ یوصِلُنی إلی قُربِك.وَ صَلَّی اللّهُ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ الطّاهِرین. 🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
آن شب كه همه ميكده ها باز شوند يارانِ خــــرابات هـــــم آواز شوند فــارغ ز رقيب، در كنـارِ محبوب طومار فراق بسته، همراز شوند 🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
1.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 بنظرتون این بچه داره چیکار میکنه؟!😊 🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
این انتخابی است که ما کرده‌ایم✋ لبیک یا حسین لبیک یا مهدی لبیک یا روح آلله لبیک یا سید علی أَحَسِبَ ٱلنَّاسُ أَن يُترَكُوٓاْ أَن يَقُولُوٓاْ ءَامَنَّا وَهُم لَا يُفتَنُونَ 🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
🔰 این روزها به حرفهای امثال که بارها از مان تذکر گرفته بودند ، توجه نکنیم. امروز وحدت و همدلی رمز پیروزی جبهه حق علیه باطل است. 🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
1.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰همه چیز را که نمی‌تواند سانسور کند بالاخره یکی هست که تصاویر اصابت‌ها را ثبت و ضبط و بعدم پخش کند. اصابت موشک ایرانی به تل‌آویو، جایی که شهرک نشینان چاره‌ای جز ماندن در خانه‌ها ندارند و راهی برای فرار نیست... 🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj