eitaa logo
بیم موج
2.1هزار دنبال‌کننده
3هزار عکس
2.2هزار ویدیو
133 فایل
قال مولانا امیرالمؤمنین ❤ : وَ اللَهَ اللَهَ فِی الجِهَادِ بِاَموَالِکُم وَ اَنفُسِکُم وَ اَلسِنَتِکُم فِی سَبِیلِ اللَه چو غلام آفتابم هم از آفتاب گویم نه شبم نه شب پرستم که حدیث خواب گویم ادمین: @bimemoj1357
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰ستايش از كسانى كه به جاى عيب ديگران به معايب خود مى پردازند 🌷مومن « مَشْغُولَةً عَنِ الدُّنْيَا بِحَمْدِكَ وَ ثَنَائِكَ‌ » است. یعنی مشغول عبادت است، نه کار مردم چون کسی که بیکار است، مشغول کار دیگران می شود. 🌺سولُ اللّه صلى الله عليه و آله : طوبى لِمَن مَنَعَهُ عَيبُهُ عَن عُيوبِ المُؤمِنينَ مِن إخوانِهِ . پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : خوشا به حال آن كس كه عيب خودش، او را از پرداختن به عيبهاى برادران مؤمنش باز دارد. 🌺عنه صلى الله عليه و آله ـ في وَصِيَّتِهِ لِأبي ذَرٍّ ـ : لِيَحجُزْكَ عَنِ النّاسِ ما تَعلَمُ مِن نَفسِكَ ، و لا تَجِدْ عَلَيهِم فيما تَأتي (مِثلَهُ) . پيامبر خدا صلى الله عليه و آله ـ در سفارش به ابوذر ـ فرمود : بايد آنچه از [عيوب] خود مى دانى تو را از خرده گيرى بر مردم باز دارد، و بر آنان به سبب كارهايى كه خودت مانند آنها را انجام مى دهى، خشم مگير. 🌺 عنه صلى الله عليه و آله : لِيَرُدَّكَ مِنَ النّاسِ ما تَعلَمُ مِن نَفسِكَ . پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : بايد آنچه از [عيوب ]خود مى دانى، تو را از [عيبجويى و خرده گيرى از] مردم بازدارد. 🌺الإمامُ عليٌّ عليه السلام : طوبى لِمَن شَغَلَهُ عَيبُهُ عَن عُيوبِ النّاسِ .حديث امام على عليه السلام : خوشا به حال آن كس كه عيب خودش، او را از پرداختن به عيبهاى مردم باز دارد. 🌺عنه عليه السلام : أفضَلُ النّاسِ مَن شَغَلَتهُ مَعايِبُهُ عَن عُيوبِ النّاسِ .حديث امام على عليه السلام : بهترين مردم كسى است كه عيبهاى خودش، او را از عيبهاى مردم باز دارد. 🌺عنه عليه السلام : يا عَبدَ اللّه ، لا تَعجَلْ في عَيبِ أحَدٍ (عَبدٍ) بِذَنبِهِ فلَعَلَّهُ مَغفورٌ لَهُ ، و لا تَأمَنْ عَلى نَفسِكَ صَغيرَ مَعصِيَةٍ فلَعَلَّكَ مُعَذَّبٌ عَلَيهِ ، فَلْيَكفُفْ مَن عَلِمَ مِنكُم عَيبَ غَيرِهِ لِما يَعلَمُ مِن عَيبِ نَفسِهِ ، وَ لْيَكُنِ الشُّكرُ شاغِلاً لَهُ عَلى مُعافاتِهِ مِمّا ابتُلِيَ بِهِ غَيرُهُ. امام على عليه السلام : اى بنده خدا! در خرده گيرى از گناه كسى شتاب مكن؛ زيرا چه بسا كه او آمرزيده شده باشد. و در مورد خويش، به گناه كوچكى كه كرده اى، ايمن مباش؛ زيرا شايد كه به سبب آن عذاب شوى. پس، هر يك از شما از ديگرى عيبى بداند، نبايد به خرده گيرى از او بپردازد ؛ زيرا مى داند كه خود نيز عيبى دارد و بايد شكر اين موهبت كه عيبهايى كه در ديگران هست در او نيست، وى را به خود مشغول دارد [و از عيب جويى ديگران باز ايستد]. 🌺عنه عليه السلام : لِيَنْهَكَ عَن ذِكرِ مَعايِبِ النّاسِ ما تَعرِفُ مِن مَعايِبِكَ. امام على عليه السلام : آگاهى تو از عيبهاى خودت، بايد مانع تو شود كه از مردم عيبجويى كنى. 🌺عنه عليه السلام : مَن بَحَثَ عَن عُيوبِ النّاسِ فَلْيَبدَأْ بِنَفسِهِ. امام على عليه السلام : كسى كه از مردم عيبجويى مى كند، بايد از خودش آغاز كند. 🌺عنه عليه السلام : أعقَلُ النّاسِ مَن كانَ بِعَيبِهِ بَصيرا ، و عَن عَيبِ غَيرِهِ ضَريرا. امام على عليه السلام : خردمندترين مردم كسى است كه بيناى عيب خود باشد و كور عيب ديگران. 🌺عنه عليه السلام : إذا رَأيتُمُ العَبدَ مُتَفَقِّدا لِذُنوبِ (النّاسِ) ناسِيا لِذُنوبِهِ ، فَاعلَموا أنَّهُ قَد مُكِرَ بِهِ امام صادق عليه السلام : هر گاه ديديد بنده گناهان مردم را مى جويد و گناهان خودش را از ياد برده است، بدانيد كه گرفتار مكر [ خدا ]شده است. 🌺الإمامُ الصّادقُ عليه السلام : أنفَعُ الأشياءِ لِلمَرءِ سَبقُهُ النّاسَ إلى عَيبِ نَفسِهِ. امام صادق عليه السلام : سودمندترين چيزها براى آدمى، اين است كه در رسيدگى به عيبهاى خود بر مردم پيشى گيرد (پيش از پرداختن به عيوب مردم به عيبهاى خود بپردازد). 🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
🔰شورای عالی امنیت ملی در قانون اساسی ▪️فصل سیزدهم: شورای عالی امنیت ملی 🔹اصل‌ یکصد و هفتاد و ششم: به‌ منظور تأمین‌ منافع ملی‌ و پاسداری‌ از انقلاب‌ اسلامی‌ و تمامیت‌ ارضی‌ و حاکمیت‌ ملی‌ "شورای‌ عالی‌ امنیت‌ ملی‌" به‌ ریاست‌ رئیس‌ جمهور، با وظایف‌ زیر تشکیل‌ می‌ گردد. 🔻 ‌‌‌‌‌‌۱ - تعیین‌ سیاستهای‌ دفاعی‌ - امنیتی‌ کشور در محدوده‌ سیاستهای‌ کلی‌ تعیین‌ شده‌ از طرف‌ مقام‌ رهبری‌. 🔻 ‌‌‌‌‌‌۲ - هماهنگ‌ نمودن‌ فعالیت‌ های‌ سیاسی‌، اطلاعاتی‌، اجتماعی‌، فرهنگی‌ و اقتصادی‌ در ارتباط با تدابیر کلی‌ دفاعی‌ - امنیتی‌. 🔻 ‌‌‌‌‌‌۳ - بهره‌ گیری‌ از امکانات‌ مادی‌ و معنوی‌ کشور برای‌ مقابله‌ با تهدیدهای‌ داخلی‌ و خارجی‌. 🌳اعضاءی‌ شورا عبارتند از: ▪️- رؤسای‌ قوای‌ سه‌ گانه‌ (3 نفر) ▪️- رئیس‌ ستاد فرماندهی‌ کل‌ نیروهای‌ مسلح‌ (1 نفر) ▪️- مسئول‌ امور برنامه‌ و بودجه‌ (1 نفر) ▪️- دو نماینده‌ به‌ انتخاب‌ مقام‌ رهبری‌ (2 نفر) ▪️- وزرای‌ امور خارجه‌، کشور، اطلاعات‌ (3 نفر) ▪️- حسب‌ مورد وزیر مربوط و عالیترین‌ مقام‌ ارتش‌ و سپاه‌. (چند نفر) 🔹 ‌‌‌‌‌‌شورای‌ عالی‌ امنیت‌ ملی‌ به‌ تناسب‌ وظایف‌ خود شوراهای‌ فرعی‌ از قبیل‌ شورای‌ دفاع‌ و شورای‌ امنیت‌ کشور تشکیل‌ می دهد. 🔹ریاست‌ هر یک‌ از شوراهای‌ فرعی‌ با رئیس‌ جمهور یا یکی‌ از اعضاءی‌ شورای‌ عالی‌ است‌ که‌ از طرف‌ رئیس‌ جمهور تعیین‌ می‌ شود. 🔹حدود اختیارات‌ و وظایف‌ شوراهای‌ فرعی‌ را قانون‌ معین‌ می‌ کند و تشکیلات‌ آنها به‌ تصویب‌ شورای‌ عالی‌ می‌ رسد. 🔹مصوبات‌ شورای‌ عالی‌ امنیت‌ ملی‌ پس‌ از تأیید مقام‌ رهبری‌ قابل‌ اجراست‌. 🔹 ‌‌‌‌‌‌اصل‌ یکصد و هفتاد و ششم‌ به‌ موجب‌ اصلاحاتی‌ که‌ در سال‌ ۱۳۶۸ نسبت‌ به‌ قانون‌ اساسی‌ صورت‌ گرفته‌، به‌ این قانون‌‌ الحاق‌ شده‌ است‌.‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ▪️▪️▪️▪️ 💢پینوشت: 🔹اعضای ثابت دارای حق رأی (۱۰ نفر) هستند. این ده نفر در تمامی جلسات حق رأی دارند. 🔹اعضای متغیر دارای حق رأی (حسب مورد) بر اساس موضوع جلسه تعیین می شود، وزیر مربوط (مثلاً وزیر اقتصاد در پرونده‌های اقتصادی)، عالی‌ترین مقام ارتش و عالی‌ترین مقام سپاه پاسداران به جمع اعضا اضافه می‌شوند و فقط در همان موضوع خاص حق رأی دارند. 🔹جایگاه‌های بدون حق رأی هم وجود دارند. مانند رئیس صداوسیما یا فرمانده فراجا. این افراد جزو اعضای شورا محسوب نمی‌شوند و فقط برای ارائه گزارش یا مشورت دعوت می‌گردند؛ بنابراین حق رأی ندارند. 🔹دبیر شورا ذاتاً حق رأی ندارد. ولی در رویه، معمولاً همان فرد توسط رهبری به عنوان یکی از دو نماینده نیز منصوب می‌شود؛ در این صورت حق رأی خود را از جایگاه نمایندگی رهبری کسب می‌کند، نه از جایگاه دبیری. 🔹نکته بسیار مهم (مصوبات بدون امضای رهبر قابل اجرا نیست). بر اساس بند آخر اصل ۱۷۶ قانون اساسی: «مصوبات شورای عالی امنیت ملی پس از تأیید مقام رهبری قابل اجراست.» بنابراین هر تصمیمی در شورا گرفته شود – حتی با اکثریت آرا – بدون امضای رهبر، هیچ الزام حقوقی و اجرایی نخواهد داشت. 🚩🚩 سیزده نفر صاحب رای در تصویب تفاهم نامه ایران و آمریکا این افراد بودند: 1. مسعود پزشکیان، رئیس جمهور ✅ 2. محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس✅ 3. محسنی اژه ای، رییس دستگاه قضا✅ 4. اسکندر مومنی وزیر کشور✅ 5. کریمی، سرپرست وزیر اطلاعات✅ 6. سیدعباس عراقچی وزیر امورخارجه✅ 7. سید حمید پورمحمدی، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور✅ 8. علی عبداللهی جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح✅ 9. سعید جلیلی، نماینده رهبری⛔️ 10. محمدباقر ذوالقدر، نماینده رهبری✅ 11. سرلشکر امیر حاتمی، فرمانده ارتش✅ 12. سردار احمد وحیدی، جانشین فرمانده سپاه✅ 13. سردار ابن الرضا، جانشین وزیر دفاع✅ 🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
11.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 ۱۰ گل برتر دور اول مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۲۶ 🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
هدایت شده از بیم موج
🔰 توی دل ملت را خالی نکنید! ❗️ یک عدّه‌ای البتّه همّتشان این است که توی دل مردم را خالی کنند؛ این نباید اتّفاق بیفتد؛ 🔹 حالا بعضی در خارج این کار را میکنند؛ تلویزیون‌های خارجی، رادیوهای خارجی، روزنامه‌های خارجی به زبان فارسی با مردم حرف میزنند، جوری قضایا را تصویر میکنند که مردم را بترسانند، توی دل مردم را خالی کنند؛ حالا آن تکلیفش جور دیگر است و با آنها جور دیگری باید برخورد کرد 🔹 امّا در داخل کسی نباید این کار را بکند. در داخل اگر کسی در تحلیلی، در بیانی جوری حرف بزند که معنایش خالی کردن توی دل مردم باشد، این جرم است و باید دنبال بشود. 21-9-1403 🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
هدایت شده از بیم موج
📍 خداوند هيچ‌كس را جز به اندازه توانش تكليف نمى‌كند، هركس هر چه نيكى كند به سود او و هرچه بدى كند به زيان اوست، ❗ خدايا اگر [فرمانى را] فراموش يا خطايى كرديم بر ما مگير، ❗ پروردگارا بار گرانى بر عهده ما مگذار، چنانكه بر عهده پيشينيان ما گذارده‌اى، ❗ پروردگارا: آنچه تاب و توان آن را نداريم بر دوش ما مگذار، ما را ببخش و بيامرز و بر ما رحمت‌آور، تو مولاى مايى، ما را بر خدا نشناسان پيروز گردان‌ (سوره بقره، آیه 286، ترجمه خرمشاهی) @bimemoj
🔰در مقطع کنونی ایران تمرکز خود را بر اجرای ۵ شرط مندرج در یادداشت تفاهم از جمله خاتمه کامل عملیات نظامی در لبنان، آزادسازی حداقل نیمی از دارایی‌های بلوکه شده ایران، تعلیق تحریم‌های نفتی، رفع کامل محاصره و پذیرش ترتیبات ایران در تنگه هرمز قرار داده است. تا زمانی که این تعهدات انجام نشده و راستی‌آزمایی نشود، مذاکرات برای توافق نهایی انجام نخواهد شد. 🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
🔰متن کامل پیام رهبر انقلاب اسلامی💚 خطاب به ملت ایران درباره تفاهم‌نامه رئیس‌جمهوران ایران و امریکا ▪️بسم‌ الله‌ الرّحمن ‌الرّحیم 🔹ملّت پرشور و باوفای ایران 🔹همانگونه که مطلع شُدید، تفاهم‌نامه‌ای بین رئیس‌جمهوران ایران و امریکا امضا شد. 🔹در مسیر رسیدن به این مرحله، مسئولین امر، از سر دلسوزی و با حُسن نظر، تلاش‌های زیادی را به‌عمل آوردند 🔹و البته این رئیس‌جمهور امریکا بود که از روی استیصال، از انواع اهرم‌ها برای این امر استفاده می‌کرد. 🔹بنده علی‌الاصول، نظر دیگری داشتم ولی از باب تعهّدی که رئیس‌جمهور محترم به‌عنوان رئیس شورای عالی امنیّت ملّی از طرف خود و سایر اعضا در پاسداشت حقوق ملّت ایران و جبهه مقاومت به بنده دادند و تصریح به قبول مسئولیت آن نمودند، اجازه‌ی آن را صادر نمودم‌. 🔹ایشان همچنین تصریح کرده‌اند که اگر طرف آمریکایی بخواهد زیاده‌خواهی کند زیر بار آن نخواهند رفت. 🔹از این لحظه، ما یعنی شما ملت سرافراز و این خادم ناچیز، منتظر تحقّق شروط گفته‌شده خواهیم بود. 🔹امّا بدیهی است مذاکرات حضوری که در آینده برقرار خواهد شد، به معنی پذیرش نظر دشمن نخواهد بود. 🔹 امیدواریم که دعای خیر سرورمان عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشّریف انواع نصرت‌ها و فتوحات، برای ملّت باشرف ایران به ارمغان آورد. والسّلام علیکم و رحمة الله و برکاته ✍🏼سید مجتبی حسینی خامنه‌ای 💚 🗓 ۲۸/خرداد/۱۴۰۵ 🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
🔰 انقلابیِ دیپلمات کاربلد 🔹چه انقلابیِ دیپلماسی‌بلدِ کارکشته‌ای است این دست پروده حکیم شهید انقلاب اسلامی ! آیت الله سید مجتبی خامنه‌ای حفظه الله 💚 🔹چه استوار دشمنان را تهدید فرمودند که اگر لحظه‌ای به فکر خیانت به ملت ایران باشید، بلافاصله به همان نظر مبنای‌مان باز خواهیم گشت و با شمشیر علوی مجاهدان راه خدا مواجه خواهید شد. 🔹همه چیز مشروط به عمل به تعهدات‌تان است. 🔹با چشمان تیزبین‌مان، تک تک تحرکات‌تان را رصد خواهیم کرد، تا اجرای همه تعهدات‌تان و تحقق کامل پیروزی جبهه حق، باذن الله ✍️مهدی سعیدی 🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
🔰اینکه در این قانون اساسی یک مطلبی- و لو به نظر من یک قدری ناقص است و روحانیت بیشتر از این در اسلام اختیارات دارد و آقایان برای اینکه خوب دیگر خیلی با این روشنفکرها مخالفت نکنند یک مقداری کوتاه آمدند- اینکه در قانون اساسی هست، این بعض شئون ولایت فقیه هست نه همه شئون ولایت فقیه. 🌳حضرت امام خمینی (ره)؛ 07 دی 1358 🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
🔰پیام رئیس مجلس شورای اسلامی به رهبر معظم انقلاب اسلامی: اوامر حضرتعالی را نصب العین خود قرار می‌دهیم محضر مبارک رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله سیدمجتبی خامنه‌ای با عرض سلام و تسلیت ایام شهادت سالار شهیدان از پیام راه‌گشا و حکیمانه حضرتعالی سپاسگزاریم. این پیام نقشه‌راهی بود که بیش از گذشته روشن کرد با نهایی شدن این یادداشت تفاهم، تازه به آغاز راه سخت و پرپیچ و خمی رسیده‌ایم که باید حقوق ملت ایران و مقاومت را از دشمن بدعهد استیفا کنیم. این پیام و اعلام انتظار برای تحقق شروط تعیین شده در یادداشت تفاهم، دست ما را برای پیگیری تعهدات آمریکا پر تر کرد. ما این اوامر حضرتعالی را نصب العین خود قرار می‌دهیم و اجازه نخواهیم داد طرف مقابل با بدعهدی و زورگویی حق مردم ایران و جبهه مقاومت را مخدوش کند. براساس آموزه‌های مکتب حسینی و سیره امام شهیدمان، معتقدم جبهه توحیدی هرگز نمی‌تواند با جبهه باطل صلح کند و وظیفه همه ما این است که مقابل جبهه باطل بایستیم و در این مسیر، دیپلماسی را یکی از میدان‌های مبارزه برای ایستادگی می‌دانیم. تضمین ما برای تحقق این یاداشت تفاهم، نه بندهای آن، بلکه جان ماست که کف دست گرفته‌ایم و قدرت جمهوری اسلامی ایران که دشمن آمریکایی صهیونی در جنگ اخیر ضربات و قاطعیت آن را به عینه درک کرد. ما همان‌گونه که در مسیر گذشته مذاکرات نشان دادیم اهل ایستادگی برای تحقق شروط و خطوط قرمز تعیین شده و کسب منافع ملت ایران هستیم. مذاکره برای ما مسیر مبارزه برای گرفتن حقوق مردم ایران است و در این مسیر اگر دشمن به دنبال زیاده‌خواهی باشد ثابت کرده‌ایم که دست مان روی ماشه است و هیچ تردیدی در پاسخ کوبنده به دشمن که در جنگ اخیر طعم آن را چشیده، نداریم. درپایان از اینکه نحوه ادامه مسیر پرخطر و پیچیده مذاکرات را روشن فرمودید سپاسگزارم و امیدوارم این پیام همه آحاد جامعه را در مقابل دشمن برای تحقق شروط گفته شده در تفاهم، متحد و یکپارچه کند. رئیس مجلس شورای اسلامی محمدباقر قالیباف 🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
🔰ابعاد یک پیام 🔹پیام رهبری روشن و واضح است. صریح است و با کسی رودربایستی ندارد. 🔹شجاعت از قلم آیت‌الله سیدمجتبی خامنه‌ای می‌چکد. 🔹در عین تایید دلسوزی و حسن‌نظر مسئولین مذاکره کننده، اجازه انداختن همه مسئولیت‌ها بر عهده رهبری و خرج‌کردن از اعتبار ولی‌فقیه در مسائل را به هیچ مسئولی نمی‌دهند. 🔹در چند خط هم تئوری «همه چیز با رهبری هماهنگ شده» را نفی می‌کند و هم «مذاکره به آقا تحمیل و اجبار شده» را زیر سوال می‌برد. 🔹هم به طرف‌های خارجی پیام عدم ذوق‌زدگی ایران از تفاهم را مخابره می‌کند 🔹و هم به مردم داخل کشور با تصریح به اینکه از مسئولین تعهد گرفتم و بعد اجازه تفاهم را صادر کردم، قدرت و‌ اقتدار رهبری و تسلطش بر امور را نشان می‌دهد. 🔹هم اصل دموکراسی و عدم دیکتاتوری مقام رهبری در ایران را نشان می‌دهد 🔹و هم پشت مردم نگران از سرنوشت تفاهم را قرص و محکم می‌گیرد و به آن‌ها نقش نظارتی می‌دهد. 🔹هم با اسم بردن از جبهه‌مقاومت تصریح می‌کند که مراقب سرنوشت شما هم هستیم و هم با اشاره به بی‌اعتمادی به دشمن، پیام دست به ماشه بودن و آمادگی ایران را به کسانی که باید بدانند می‌دهد. 🔹جهان چشم باز کند و ببیند؛ این رهبر مقتدر ایران است که با پیامی کوتاه و چندسطری ولی چندلایه راه را از مردم کف خیابان تا مسئولین نظام و جبهه مقاومت به همگان نشان می‌دهد و امید دشمن به دیدگاه‌ تازه و نرم در رهبری جدید انقلاب را یک‌شبه کور می‌کند. 🔹الحمدلله از این نعمت! ✍«مهدی مولایی» 🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj