eitaa logo
بیم موج
2.1هزار دنبال‌کننده
3هزار عکس
2.2هزار ویدیو
133 فایل
قال مولانا امیرالمؤمنین ❤ : وَ اللَهَ اللَهَ فِی الجِهَادِ بِاَموَالِکُم وَ اَنفُسِکُم وَ اَلسِنَتِکُم فِی سَبِیلِ اللَه چو غلام آفتابم هم از آفتاب گویم نه شبم نه شب پرستم که حدیث خواب گویم ادمین: @bimemoj1357
مشاهده در ایتا
دانلود
11.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 ۱۰ گل برتر دور اول مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۲۶ 🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
هدایت شده از بیم موج
🔰 توی دل ملت را خالی نکنید! ❗️ یک عدّه‌ای البتّه همّتشان این است که توی دل مردم را خالی کنند؛ این نباید اتّفاق بیفتد؛ 🔹 حالا بعضی در خارج این کار را میکنند؛ تلویزیون‌های خارجی، رادیوهای خارجی، روزنامه‌های خارجی به زبان فارسی با مردم حرف میزنند، جوری قضایا را تصویر میکنند که مردم را بترسانند، توی دل مردم را خالی کنند؛ حالا آن تکلیفش جور دیگر است و با آنها جور دیگری باید برخورد کرد 🔹 امّا در داخل کسی نباید این کار را بکند. در داخل اگر کسی در تحلیلی، در بیانی جوری حرف بزند که معنایش خالی کردن توی دل مردم باشد، این جرم است و باید دنبال بشود. 21-9-1403 🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
هدایت شده از بیم موج
📍 خداوند هيچ‌كس را جز به اندازه توانش تكليف نمى‌كند، هركس هر چه نيكى كند به سود او و هرچه بدى كند به زيان اوست، ❗ خدايا اگر [فرمانى را] فراموش يا خطايى كرديم بر ما مگير، ❗ پروردگارا بار گرانى بر عهده ما مگذار، چنانكه بر عهده پيشينيان ما گذارده‌اى، ❗ پروردگارا: آنچه تاب و توان آن را نداريم بر دوش ما مگذار، ما را ببخش و بيامرز و بر ما رحمت‌آور، تو مولاى مايى، ما را بر خدا نشناسان پيروز گردان‌ (سوره بقره، آیه 286، ترجمه خرمشاهی) @bimemoj
🔰در مقطع کنونی ایران تمرکز خود را بر اجرای ۵ شرط مندرج در یادداشت تفاهم از جمله خاتمه کامل عملیات نظامی در لبنان، آزادسازی حداقل نیمی از دارایی‌های بلوکه شده ایران، تعلیق تحریم‌های نفتی، رفع کامل محاصره و پذیرش ترتیبات ایران در تنگه هرمز قرار داده است. تا زمانی که این تعهدات انجام نشده و راستی‌آزمایی نشود، مذاکرات برای توافق نهایی انجام نخواهد شد. 🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
🔰متن کامل پیام رهبر انقلاب اسلامی💚 خطاب به ملت ایران درباره تفاهم‌نامه رئیس‌جمهوران ایران و امریکا ▪️بسم‌ الله‌ الرّحمن ‌الرّحیم 🔹ملّت پرشور و باوفای ایران 🔹همانگونه که مطلع شُدید، تفاهم‌نامه‌ای بین رئیس‌جمهوران ایران و امریکا امضا شد. 🔹در مسیر رسیدن به این مرحله، مسئولین امر، از سر دلسوزی و با حُسن نظر، تلاش‌های زیادی را به‌عمل آوردند 🔹و البته این رئیس‌جمهور امریکا بود که از روی استیصال، از انواع اهرم‌ها برای این امر استفاده می‌کرد. 🔹بنده علی‌الاصول، نظر دیگری داشتم ولی از باب تعهّدی که رئیس‌جمهور محترم به‌عنوان رئیس شورای عالی امنیّت ملّی از طرف خود و سایر اعضا در پاسداشت حقوق ملّت ایران و جبهه مقاومت به بنده دادند و تصریح به قبول مسئولیت آن نمودند، اجازه‌ی آن را صادر نمودم‌. 🔹ایشان همچنین تصریح کرده‌اند که اگر طرف آمریکایی بخواهد زیاده‌خواهی کند زیر بار آن نخواهند رفت. 🔹از این لحظه، ما یعنی شما ملت سرافراز و این خادم ناچیز، منتظر تحقّق شروط گفته‌شده خواهیم بود. 🔹امّا بدیهی است مذاکرات حضوری که در آینده برقرار خواهد شد، به معنی پذیرش نظر دشمن نخواهد بود. 🔹 امیدواریم که دعای خیر سرورمان عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشّریف انواع نصرت‌ها و فتوحات، برای ملّت باشرف ایران به ارمغان آورد. والسّلام علیکم و رحمة الله و برکاته ✍🏼سید مجتبی حسینی خامنه‌ای 💚 🗓 ۲۸/خرداد/۱۴۰۵ 🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
🔰 انقلابیِ دیپلمات کاربلد 🔹چه انقلابیِ دیپلماسی‌بلدِ کارکشته‌ای است این دست پروده حکیم شهید انقلاب اسلامی ! آیت الله سید مجتبی خامنه‌ای حفظه الله 💚 🔹چه استوار دشمنان را تهدید فرمودند که اگر لحظه‌ای به فکر خیانت به ملت ایران باشید، بلافاصله به همان نظر مبنای‌مان باز خواهیم گشت و با شمشیر علوی مجاهدان راه خدا مواجه خواهید شد. 🔹همه چیز مشروط به عمل به تعهدات‌تان است. 🔹با چشمان تیزبین‌مان، تک تک تحرکات‌تان را رصد خواهیم کرد، تا اجرای همه تعهدات‌تان و تحقق کامل پیروزی جبهه حق، باذن الله ✍️مهدی سعیدی 🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
🔰اینکه در این قانون اساسی یک مطلبی- و لو به نظر من یک قدری ناقص است و روحانیت بیشتر از این در اسلام اختیارات دارد و آقایان برای اینکه خوب دیگر خیلی با این روشنفکرها مخالفت نکنند یک مقداری کوتاه آمدند- اینکه در قانون اساسی هست، این بعض شئون ولایت فقیه هست نه همه شئون ولایت فقیه. 🌳حضرت امام خمینی (ره)؛ 07 دی 1358 🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
🔰پیام رئیس مجلس شورای اسلامی به رهبر معظم انقلاب اسلامی: اوامر حضرتعالی را نصب العین خود قرار می‌دهیم محضر مبارک رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله سیدمجتبی خامنه‌ای با عرض سلام و تسلیت ایام شهادت سالار شهیدان از پیام راه‌گشا و حکیمانه حضرتعالی سپاسگزاریم. این پیام نقشه‌راهی بود که بیش از گذشته روشن کرد با نهایی شدن این یادداشت تفاهم، تازه به آغاز راه سخت و پرپیچ و خمی رسیده‌ایم که باید حقوق ملت ایران و مقاومت را از دشمن بدعهد استیفا کنیم. این پیام و اعلام انتظار برای تحقق شروط تعیین شده در یادداشت تفاهم، دست ما را برای پیگیری تعهدات آمریکا پر تر کرد. ما این اوامر حضرتعالی را نصب العین خود قرار می‌دهیم و اجازه نخواهیم داد طرف مقابل با بدعهدی و زورگویی حق مردم ایران و جبهه مقاومت را مخدوش کند. براساس آموزه‌های مکتب حسینی و سیره امام شهیدمان، معتقدم جبهه توحیدی هرگز نمی‌تواند با جبهه باطل صلح کند و وظیفه همه ما این است که مقابل جبهه باطل بایستیم و در این مسیر، دیپلماسی را یکی از میدان‌های مبارزه برای ایستادگی می‌دانیم. تضمین ما برای تحقق این یاداشت تفاهم، نه بندهای آن، بلکه جان ماست که کف دست گرفته‌ایم و قدرت جمهوری اسلامی ایران که دشمن آمریکایی صهیونی در جنگ اخیر ضربات و قاطعیت آن را به عینه درک کرد. ما همان‌گونه که در مسیر گذشته مذاکرات نشان دادیم اهل ایستادگی برای تحقق شروط و خطوط قرمز تعیین شده و کسب منافع ملت ایران هستیم. مذاکره برای ما مسیر مبارزه برای گرفتن حقوق مردم ایران است و در این مسیر اگر دشمن به دنبال زیاده‌خواهی باشد ثابت کرده‌ایم که دست مان روی ماشه است و هیچ تردیدی در پاسخ کوبنده به دشمن که در جنگ اخیر طعم آن را چشیده، نداریم. درپایان از اینکه نحوه ادامه مسیر پرخطر و پیچیده مذاکرات را روشن فرمودید سپاسگزارم و امیدوارم این پیام همه آحاد جامعه را در مقابل دشمن برای تحقق شروط گفته شده در تفاهم، متحد و یکپارچه کند. رئیس مجلس شورای اسلامی محمدباقر قالیباف 🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
🔰ابعاد یک پیام 🔹پیام رهبری روشن و واضح است. صریح است و با کسی رودربایستی ندارد. 🔹شجاعت از قلم آیت‌الله سیدمجتبی خامنه‌ای می‌چکد. 🔹در عین تایید دلسوزی و حسن‌نظر مسئولین مذاکره کننده، اجازه انداختن همه مسئولیت‌ها بر عهده رهبری و خرج‌کردن از اعتبار ولی‌فقیه در مسائل را به هیچ مسئولی نمی‌دهند. 🔹در چند خط هم تئوری «همه چیز با رهبری هماهنگ شده» را نفی می‌کند و هم «مذاکره به آقا تحمیل و اجبار شده» را زیر سوال می‌برد. 🔹هم به طرف‌های خارجی پیام عدم ذوق‌زدگی ایران از تفاهم را مخابره می‌کند 🔹و هم به مردم داخل کشور با تصریح به اینکه از مسئولین تعهد گرفتم و بعد اجازه تفاهم را صادر کردم، قدرت و‌ اقتدار رهبری و تسلطش بر امور را نشان می‌دهد. 🔹هم اصل دموکراسی و عدم دیکتاتوری مقام رهبری در ایران را نشان می‌دهد 🔹و هم پشت مردم نگران از سرنوشت تفاهم را قرص و محکم می‌گیرد و به آن‌ها نقش نظارتی می‌دهد. 🔹هم با اسم بردن از جبهه‌مقاومت تصریح می‌کند که مراقب سرنوشت شما هم هستیم و هم با اشاره به بی‌اعتمادی به دشمن، پیام دست به ماشه بودن و آمادگی ایران را به کسانی که باید بدانند می‌دهد. 🔹جهان چشم باز کند و ببیند؛ این رهبر مقتدر ایران است که با پیامی کوتاه و چندسطری ولی چندلایه راه را از مردم کف خیابان تا مسئولین نظام و جبهه مقاومت به همگان نشان می‌دهد و امید دشمن به دیدگاه‌ تازه و نرم در رهبری جدید انقلاب را یک‌شبه کور می‌کند. 🔹الحمدلله از این نعمت! ✍«مهدی مولایی» 🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
🔰وای بر تو و امثال تو که رهبری علی‌رغم تفاوت اولیه نظرشان، در نهایت حمایت ش را از شعام و تصمیماتش اعلام کرده، اما شما همچنان بر طبل اختلاف و فتنه می‌کوبی! و کلام رهبری را مصادره و تحریف می‌کنی! 🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
🔰نظر حضرت امام درباره ادامه جنگ پس از فتح خرمشهر 🔹یکی از سوالات و شبهاتی که طی سالیان گذشته بارها از سوی برخی افراد و گروه‌ها مطرح شده است، علت ادامه جنگ پس از فتح خرمشهر است. آنها مدعی هستند که پس از اینکه ما به یک پیروزی بزرگ دست یافتیم و توانستیم خرمشهر را پس بگیریم، صدام نیز اعلام آمادگی کرد که نیروهایش را به پشت مرزهای بین‌المللی ببرد و برخی حامیان وی و سازمان ملل نیز بحث آتش‌بس را مطرح کردند، اما با وجود این، جنگ پس فتح خرمشهر ادامه یافت. 🔹آنچه مسلم است بعد از پیروزی ایران در عملیات بیت‌المقدس و آزادسازی خرمشهر و در واقع بازپس‌گیری برگ برنده صدام حسین در جنگ با ایران، موقعیت رژیم صدام در منطقه و در مواجه با ایران بشدت متزلزل شده بود و توازن قدرت به نفع جمهوری اسلامی ایران سنگینی می‌کرد و این خود حامیان منطقه‌ای و بین‌المللی رژیم بعثی و در رأس آن آمریکائی‌ها را که با هدف تضعیف نظام جمهوری اسلامی و جلوگیری از شیوع آرمان‌ها و دیدگاه‌های انقلابیش به منطقه و سراسر جهان، صدام را برای حمله به ایران مجهز کرده بودند، بشدت نگران و مضطرب کرده بود. 🌳روایت‌هایی از نظر امام خمینی (ره) درباره ادامه جنگ پس از فتح خرمشهر 🔹سه روایت از نظر امام خمینی (ره) در جلسه ایشان با اعضای شورای عالی دفاع، از سه تن از حاضران در جلسه نقل شده است. آقای هاشمی رفسنجانی تأکید می کند که امام خمینی (ره) در این جلسه با ورود ایران به خاک عراق مخالف بوده است نه با ادامه جنگ. روایت دیگر، سخنان صریح مرحوم حاج سید احمد خمینی است که سالها پیش از انتشار خاطرات آقای هاشمی در دو نوبت تأکید کرده است که نظر (اولیه) شخص امام خمینی (ره) بعد از فتح خرمشهر هم بر مخالفت با ادامه جنگ و هم بر ورود به خاک عراق بوده است. 🔹آقای هاشمی رفسنجانی جلسه شورای عالی دفاع با امام خمینی (ره) را اینگونه روایت می‌کند: «پس از فتح خرمشهر یک بار جلسه شورای عالی دفاع در خدمت امام تشکیل شد که برای ادامه جنگ چکار کنیم؟ امام در آن جلسه روی ادامه جنگ تأکید داشتند و کسی مخالف ادامه جنگ نبود. در ادامه جلسه، بحث شد که اگر قرار است جنگ را ادامه دهیم، باید وارد خاک عراق شویم. چون در آن مقطع حالت تهاجمی داشتیم. امام مخالف ورود به خاک عراق بودند. من و آیت‌الله خامنه‌ای هم در آن جلسه بودیم، اما وقتی بحث تخصصی شد، بیشتر فرماندهان نظامی صحبت می‌کردند. نتیجه بحث آن‌ها قانع شدن امام بود. 🔹فرماندهان نظامی پس از اینکه امام مخالفت خودشان را از ورود به خاک عراق در آن جلسه اعلام کردند، گفتند: این نمی‌شود. چون اگر عراق مطمئن شود ما وارد خاکش نمی‌شویم، احساس امنیت می‌کند و لشکریانش را بازسازی، نیرو‌هایش را آماده و تجهیزاتش را قوی می‌کند. الان هم نیرو‌هایش آسیب دیده‌اند و هم استحکاماتش ضعیف است. اگر وارد نشویم، عراق دوباره کار‌هایش را شروع می‌کند.» 🔹آقای هاشمی ادله امام خمینی (ره) را برای عدم ورود به خاک عراق اینگونه ذکر می‌کنند: « ۱- الان مردم عراق موافق جنگ نیستند و با صدام همراهی نمی‌کنند. اگر وارد خاک عراق شویم، مردم هم با حس وطن‌دوستی حمایت می‌کنند که حرف درستی بود. ۲- دنیا تحمل نمی‌کند ما عراق را اشغال کنیم. جهان بین‌الملل و کشورهای عربی نمی‌خواهند توازن سیاسی منطقه به نفع جمهوری اسلامی باشد. تا آن موقع و از زمان رژیم پهلوی بین ایران و عراق تعادل بود. اگر ما عراق را می‌گرفتیم، جغرافیای سیاسی منطقه عوض می‌شد. نفت، خلیج فارس، قدرت ایران و همسایگی خاکی با کشورهای جنوب خلیج فارس، از مسائلی بود که اتفاقات سیاسی را به نفع ایران می‌کرد. امام می‌گفتند: عرب‌ها و ابرقدرت‌ها تحمل نمی‌کنند. ۳- اگر جنگ را به خاک عراق ببریم، مردم عراق آسیب می‌بینند. الان مردم عراق، به خصوص در جنوب عراق که شیعه نشین و منطقه جنگی بود، بالقوه با ما هستند. چگونه می‌توانیم در شهری مثل بصره بجنگیم و مردم آسیب نبینند؟! این استدلال ایشان با هدف جنگ ما سازگار بود و تا آخر هم به این منطق خویش پایبند بودند. واقعاً در طول دفاع تا جایی که می‌توانستیم، به جز در مواردی که برای مقابله به مثل مجبور بودیم، سعی می‌کردیم به مردم عراق آسیب نرسانیم. 🔹فرماندهان نظامی پس از شنیدن استدلالات امام گفتند: با این شرایطی که می‌فرمایید، نمی‌توانیم بجنگیم. هنوز حدود بیش از هزار کیلومتر از خاک ایران، آن هم ارتفاعات سوق‌الجیشی مهم که جزو امتیازات مرزی ماست، در دست عراق بود. با آن ارتفاعات، داخل عراق را کنترل می‌کردیم که در آن مقطع برعکس شده و در دست عراق بود. در طول مرز ما این‌گونه بود و می‌توانستیم برای بازپس‌گیری آن‌ها بجنگیم، ولی نمی‌توانستیم حالت تهاجم وسیع خود را ادامه دهیم. این هم جزو مباحث آن جلسه بود.»[1] 👇👇👇👇