eitaa logo
بیم موج
1.4هزار دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
1.4هزار ویدیو
93 فایل
قال مولانا امیرالمؤمنین ❤ : وَ اللَهَ اللَهَ فِی الجِهَادِ بِاَموَالِکُم وَ اَنفُسِکُم وَ اَلسِنَتِکُم فِی سَبِیلِ اللَه چو غلام آفتابم هم از آفتاب گویم نه شبم نه شب پرستم که حدیث خواب گویم ادمین: @bimemoj1357
مشاهده در ایتا
دانلود
🎯 اروپائيان به کجا رسيدند؟ ... اروپائيان به کجا رسيدند؟ آيا اروپاي امروز را که مشتي بي خرد، آرزوي آن را مي برند بايد جزء ملل متمدنه به شمار آورد؟ اروپايي که جز خونخوارگي و آدمکشي و کشورسوزي مرامي ندارد و جز زندگي ننگين سرتاسر آشوب و هوسراني هاي خانمانسوز، منظوري در پيش او نيست... اروپايي که ميليونها همجنس خود را در زير تانک ها و آتش توپخانه ها به ديار نيستي فرستاده و مي فرستد... اروپا به کجا رسيده که از او ستايش مي کنيد... آنچه در اروپا هست، سرتاسر، بيدادگريها و آدمدريها است... آنچه در اروپا هست، ديکتاتوريها و خودسريها است... اروپا به کجا رسيده تا ما قانون او را با قانون ِخَرد تطبيق کنيم. زندگي امروز اروپا از بدترين زندگاني ها است که با هيچ قانوني آن را نمي توان وفق داد. لکن شما بيچاره هاي ضعيف العقل، يکسره خود را در مقابل آنها باخته و به طوري که قانون خود را نيز فراموش کرده ايد، و آنچه اروپايي مي کند، خوب، و ميزان تمدن را همان مي دانيد. و اين از بزرگترين خطاهاي شما است.‌ 📭 حضرت امام خمینی، کتاب کشف الاسرار، دفتر نشر فلق، ص 272. @bimemoj
💝 عاشقان عیدتان مبارک باد! .... @bimemoj
یا ذبیح‌الله! تو اسماعیلِ گُزیدهٔ خدایی و رؤیای به حقیقت‌پیوستهٔ ابراهیم کربلا «میقات» توست محرم، میعاد عشق و تو نخستین کس که ایام حج را به چهل روز کشاندی «وَ اَتمَمناها بِعَشر»* 📭 موسوی_گرمارودی @bimemoj
شریعت، گفتار من است طریقت، کردار من است حقیقت احوال من است (ص) @bimemoj
📌 شریعت - طریقت - حقیقت عرفا و فقها متفق القولاند که شریعت، یعنی مقررات و احکام اسلامی مبنی بر یک سلسله حقایق و مصالح است. فقهاء معمولا این مصالح را به اموری تفسیر میکنند که انسان را به سعادت، یعنی حد اعلای ممکن استفاده از مواهب مادی و معنوی میرساند. ولی عرفا معتقدند که همه راهها به خدا منتهی میشود و همه مصالح و حقایق از نوع شرائط و امکانات و وسائل و موجباتی است که انسان را به سوی خدا سوق میدهد. فقها همین قدر میگویند: در زیر پرده شریعت (احکام و مقررات) یک سلسله مصالح نهفته است، و آن مصالح به منزله علل و روح شریعت به شمار میروند. تنها وسیله نیل به آن مصالح عمل به شریعت است. اما عرفا معتقدند که مصالح و حقایقی که در تشریع احکام نهفته است از نوع منازل و مراحی است که انسان را به مقام قرب الهی و وصول به حقیقت سوق میدهد. عرفا معتقدند که باطن شریعت « راه » است و آن را « طریقت » میخوانند، و پایان این راه « حقیقت » استیعنی توحید به معنیی که قبلا به آن اشاره شد که پس از فناء عارف از خود و انانیتخود دست میدهد. این است که عارف به سه چیز معتقد است: شریعت، طریقت، حقیقت، معتقد است که شریعت وسیله یا پوستهای است برای طریقت، و طریقت پوسته یا وسیلهای برای حقیقت. 🌀 استاد مطهری؛ کتاب کتاب آشنایی با علوم اسلامی2 @bimemoj
امروز حسين بن على مى‏تواند دنيا را نجات دهد؛ به شرط آنكه با تحريف، چهره‏ى او را مغشوش نكنند. نگذاريد مفاهيم و كارهاى تحريف‏آميز و غلط، چشمها و دلها را از چهره‏ ى مبارك و منوّر سيّد الشهدا عليه الصّلاة و السّلام، منحرف كند. با تحريف مقابله كنيد. ۷۴.۳.۳ @bimemoj
🔰 ولايت، چطور حكومتى است؟ ولايت، حكومتى است كه در آن، شخص حاكم با آحاد مردم داراى پيوندهاى محبت‏آميز و عاطفى و فكرى و عقيدتى است. آن حكومتى كه زوركى باشد؛ آن حكومتى كه با كودتا همراه باشد؛ آن حكومتى كه حاكم، عقايد مردمش را قبول نداشته باشد و افكار و احساسات مردمش را مورد اعتناء قرار ندهد؛ آن حكومتى كه حاكم حتى در عرف خود مردم مثل حكومتهاى امروز دنيا از امكانات خاص و از برخوردارى‏هاى ويژه بهره‏مند باشد و براى او، منطقه‏ ى ويژه ‏اى براى تمتّعات دنيوى وجود داشته باشد، هيچ‏كدام به معناى «ولايت» نيست 📌 ولايت، يعنى: حكومتى كه در آن، ارتباطات حاكم با مردم، ارتباطات فكرى، عقيدتى، عاطفى، انسانى و محبّت‏آميز است؛ مردم به او متّصل و پيوسته ‏اند؛ به او علاقه ‏مندند و او منشأ همه‏ ى اين نظام سياسى و وظايف خود را از خدا مى‏داند و خود را عبد و بنده‏ ى خدا مى ‏انگارد. استكبار در ولايت وجود ندارد. حكومتى كه اسلام معرفى مى كند، از دمكراسى‏هاى رايج دنيا مردمى‏تر است؛ با دلها و افكار و احساسات و عقايد و نيازهاى فكرى مردم ارتباط دارد؛ حكومت در خدمت مردم است. 79.1.6 @bimemoj
📌 سکولاریسم و شرک از بزرگترين مظاهر شرك در عصر حاضر، تفكيك دنيا از آخرت، و زندگى مادّى از عبادت، و دين از سياست است. گويى خداى دنيا- معاذ اللّه- جباران و زورگويان و چپاولگران و ابرقدرت‏ها و جنايت‏كارانند، و استضعاف و استعباد و استثمار خلايق و علو و استكبار نسبت به بندگان خدا حق مسلّم آن‏هاست، و همگان بايد پيشانى اطاعت بر آستان تفرعن آن‏ها ساييده و در برابر زورگويى و غارتگرى و ميل و اراده‏ى بى‏مهار آنان تسليم باشند و اعتراض نكنند؛ چرا كه وعاظ السلاطين و نوادگان «بلعم باعورا»، فرياد برخواهندآورد كه دخالت در سياست كرديد، و اسلام را چه به سياست؟! اين، همان شركى است كه امروز مسلمانان بايد با اعلام برائت، دامن خود و اسلام را از آن تطهير كنند. 68.4.14 @bimemoj
🌀 هر كشته شدنى كه شهادت نيست! كشته شدنِ با شرايطى، شهادت است. آن شرايط، در آنجا نبود و اگر امام حسن (عليه‏السّلام)، در آن روز كشته مى‏شدند، شهيد نشده بودند. امكان نداشت كه آن روز كسى بتواند در آن شرايط، حركت مصلحت ‏آميزى انجام بدهد كه كشته بشود و اسمش شهادت باشد و انتحار نكرده باشد. 69.1.22 @bimemoj
🔔🔰 وقت قیام حسین (ع) سلطه‌ى باطل با قساوت تمام و با وقاحت تمام روزبه‌روز رو به افزایش است. هیچ امر به معروف و نهى از منکرى هم ممکن نیست. به قدرى فضاى رعب زیاد است که آمرین به معروف و ناهین عن ‌المنکر سعى میکنند در معرض امر به معروف و نهى از منکر قرار نگیرند؛ حتّى افراد جسور و گستاخ. یعنى مثلاً عبدالله‌بن‌زبیر آدم جسورى است، آدم خیلى گستاخى است امّا سعى میکند با دستگاه خلافت مواجهه پیدا نکند؛ این قدر وضعیّت سخت است. یک کسى مثل عبدالله‌بن‌جعفر که برادرزاده‌ى امیرالمؤمنین و داماد امیرالمؤمنین و شوهر جناب زینب است، سعى میکند که به دستگاه خلافت حتّى نزدیک نشود، چون اصلاً غیر از این چیزى متصوَّر نیست. یک کسى مثل عبدالله‌بن‌عبّاس حالت انزوا از جامعه پیدا میکند، کأنّه کناره‌گیرى میکند، یک گوشه‌اى مى‌نشیند؛ یعنى این کسانى که زبانهاى ناطق و گویا و شخصیّت‌هاى برجسته و آقازادگان بزرگ بنى‌هاشم و قریش و جوانهاى نامدار صدر اسلام بودند -که هر کدام تاریخچه‌اى از افتخارات پشت سرشان است- جرئت نمیکنند بیایند وسط میدان، چه برسد مردم عادّى؛ نه فقط در شام، حتّى در خود مدینه. آن وقت شما وضع مدینه را با بقیّه‌ى جاهاى دیگر که آن مرکزیّت را هم نداشته مقایسه کنید. این شرایطِ آن اختناق عجیب و غریب است. آن وقت قیام امام حسین در اینجا براى این است که این سلطه را در هم بشکند؛ حرکت امام حسین براى در هم شکستن این سلطه است، منتها به قصد قدرت‌طلبى نیست؛ ما خَرَجتُ اَشِراً وَ لا بَطِراً وَ لا ظالِماً وَ لا مُفسِدا؛ مثل بقیّه‌ى افرادى که قیام میکنند، خروج میکنند، میزنند، میکُشند براى اینکه قدرت را قبضه کنند نیست، بلکه براى امر به معروف و نهى از منکر است. 80.12.21 (ع) @bimemoj
🎯 مباهله حسینی کارى را امام حسین میکند که به نقل آیه‌ى مباهله در قرآن کریم، پیغمبر اکرم با نصارا کرد؛ یعنى اولادش را، نسائش را، اَنفُسش را آورد میدان؛ یعنى عزیزترین سرمایه‌هایش و همه‌ى موجودى خودش را برداشت آورد براى دفاع از حقیقت و براى قیام لله‌. 80.12.21 (ع) @bimemoj