فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
12.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 معجزه تولد
«یا أَیُّهَا الْإِنْسانُ ما غَرَّکَ بِرَبِّکَ الْکَریمِ»
ای انسان ، چه چیز تو را در باره پروردگار بزرگوارت مغرور ساخته ؟
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
@bimemoj
8.08M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 روایت جدید #حکیم_انقلاب درباره تنظیم شجرهنامه ایشان توسط علامه طباطبائی
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
@bimemoj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 علامه طباطبائی: ایشان استادم آقای خمینی است!❤️
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
@bimemoj
🔰 راهبرد رقابت
🖌دکتر عبدالله گنجی
📍مقام معظم رهبری درخصوص انتخابات ۱۴۰۲ یک راهبرد و یک رویکرد جدید به آنچه درباره انتخابات سالهای قبل توصیه میکردند اضافه کردند. رویکرد این بود که در انتخابات پیشین مسئولان و نخبگان سیاسی کشور را از ورود زودهنگام به انتخابات برحذر میداشتند و معتقد بودند فضای زودهنگام انتخاباتی ممکن است به خدمترسانی به مردم آسیب برساند. امسال برخلاف گذشته، خودشان در فروردین ۱۴۰۲، یعنی حدود ۱۱ ماه مانده به انتخابات، پرونده انتخابات را باز کردند و اهمیت انتخابات امسال را برشمردند. اما از راهبردهای چهارگانهای که اعلام کردند (سلامت، امنیت، مشارکت و رقابت) رقابت کاملاً جدید بود. به تعبیر دیگر راهبردهای امنیت، سلامت و مشارکت را بارها تأکید کرده بودند، اما لااقل نگارنده ندیده بودم که از ناحیه رهبری «رقابت» بهعنوان راهبرد اعلام شود. طبیعی است که دو راهبرد سلامت و امنیت عمدتاً در حیطه حاکمیت است، اما مسئولیت دو راهبرد مشارکت و رقابت معطوف به مثلث حاکمیت، مردم و نخبگان سیاسی است و این سه ضلع باید با همدیگر به تحقق آن کمک کنند. حال سؤال این است که قدرالسهم حاکمیت در اعمال راهبرد رقابت چگونه محاسبه میشود، تمایز و تفاوت در عملکرد سیاستگذاران و مجریان انتخابات نسبت به گذشته چگونه ملموس و باورپذیر میشود؟
بدون تردید مشارکت در شرایط فعلی اقتصادی (بهرغم آرامش نسبی فعلی در بازار) با رقابت میسر است. رقابت بهعنوان یک امر روانشناختی برای انسان، میتواند او را در روز انتخابات از منزل بیرون بکشد. اصولاً مشارکت و رقابت مکمل همدیگر هستند و رقابت پیشنیاز مشارکت و مشارکت معلول رضایت و رقابت است. این رقابت به معنای واقعی کلمه باید مبتنی بر سلایق معرفه و قطببندیهای موجود باشد. البته این به آن معنا نیست که از حضور سکولارها در انتخابات استقبال شود. کسانی که برای عبور از اسلامیت نظام به انحای مختلف فکری، اجتماعی، رسانهای و طراحی توطئه جنگیدهاند حتماً نمیتوانند میداندار انتخابات باشند، زیرا سیاستهای کلی نظام را نپذیرفتهاند ولذا قانون گذاری آنان منهای سیاستهای کلی دچار بحران معناست. از دو دسته مفسدین و سکولارها که بگذریم، تحقق راهبرد رقابت نمیتواند با پناه بردن به عبارت «مر قانون را عمل کردیم» ابتر بماند یا رفع مسئولیت کند. اگر قرار است نمایندهای از مجلس کنونی به خاطر عدم عمل به توصیه رهبری مبنی بر دخالت نکردن در انتصابات رد صلاحیت شود و این طور سفت و سخت به فرامین رهبری جامه عمل پوشیده شود، همین دستاندرکاران باید نسبت به راهبرد مشارکت و رقابت رهبری نیز به همین سان حساس باشند. مر قانون پایه و اساس است، اما اقناع اجتماعی صرفاً از عالم حقوق نمیگذرد. مقایسهها و استقراها و قیاسها در عرصه اجتماعی خود عاملی برای رونق یا عدم رونق انتخابات در میدان رأیدهندگان است؛ بنابراین ممکن است از یک سو دست اندرکاران متهم به سختگیری بیشتر از قانون شوند و وسواس بیشتری از آنان دیده شود، اما از سوی دیگر برای تحقق راهبرد رقابت – خصوصاً بعد از اغتشاشات ۱۴۰۱- به «اجتهاد تساهلی» برای تحقق امر ولایت نیاز است. اکنون که مدعیان ولایتمداری در عرصه تصمیمگیری و تصمیمسازی هستند این توقع بیشتر از آنان میرود. کسانی را که با اصول انقلاب اسلامی درنیفتادهاند و صرفاً در یک «منطق موقعیت» بهخاطر ضعف شخصیتی و غلبه عواطف تهمت یا دروغی گفتهاند (مانند پزشکیان) یا وابستگی فکری ندارند، اما فهم و تحلیلشان همین قدر است میتوان در پروسه «اجتهاد تساهلی» در صحنه رقابت دید. نهایت این است که چهار نفر با نمره ۱۰ وارد مجلس میشوند، اما هم امر، ولی محقق میشود هم دشمنی که منتظر سنجاق ماههای پسامهسا به انتخابات است، مأیوس خواهد شد.
خناسان و سکولارها گزاره خالصسازی را ابتدا درمیان گذاشتهاند و تمام سعی خود را برای باورپذیرکردن آن بهکار گرفتهاند. اینها کسانی هستند که وقتی در قدرت بودند صحبت از «جارو کردن» میکردند، اما حال میتوان مستمسکسازی آنان را نیز به محاق برد. دشمنان نیز جایگاه مردمی نظام جمهوری اسلامی را از راهپیمایی ۲۲ بهمن یا روز قدس نمیشناسند. آنان تفسیر و تحلیل مردمی بودن نظام جمهوری اسلامی را از رأی ارائه میدهند، زیرا رأی از جهت کمی، کیفی و جهتگیری با عدد تحلیل میشود و قابلیت بزرگتر کردن «نمود» از «بود» نیست.
معتقدم شرایط موجود منطقه و کشور رسالتی فراتر از قانوندانی و اجرای قانون برعهده دستاندرکاران انتخابات میگذارد و حزبالله هم چشم به تحقق راهبردهای مقام معظم رهبری، خصوصاً راهبرد مشارکت و رقابت دوخته است.
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
@bimemoj
🔰منطق خلوص سازی
🔻خلوص که شما مطرح ميکنيد - که ما بايست از فرصت استفاده کنيم و حالا که غربال شد، يک عدهاي را که ناخالصي دارند، از دائره خارج کنيم - چيزي نيست که با دعوا و کشمکش و گريبان اين و آن را گرفتن و با حرکت تند و فشارآلود به وجود بيايد؛ خلوص در يک مجموعه که اينجوري حاصل نميشود؛ ما به اين، مأمور هم نيستيم.
🔻در صدر اسلام، خوب، با پيغمبر اکرم يک عده بودند؛ سلمان بود، اباذر بود، ابيبنکعب بود، عمار بود، کي بود، کي بود؛ اينها درجهي اول و خالصترينها بودند؛ عدهاي ديگر از اينها يک مقداري متوسطتر بودند؛ يک عدهاي بودند که گاهي اوقات پيغمبر حتّي به اينها تشر هم ميزد. اگر فرض کنيد پيغمبر در همان جامعهي چند هزار نفري - که کار خالصسازي خيلي آسانتر بود از يک جامعهي هفتاد ميليوني کشور ما – ميخواست خالصسازي کند، چه کار ميکرد؟ چي برايش ميماند؟
🔻آن که يک گناهي کرده، بايد ميرفت؛ آن که يک تشري شنفته، بايد ميرفت؛ آن که در يک وقتي که نبايد از پيغمبر اجازهي مرخصي بگيرد، اجازهي مرخصي گرفته، بايد ميرفت؛ آن که زکاتش را يک خرده دير داده، بايد ميرفت؛ خوب، کسي نميماند.
🔻امروز هم همين جور است. اينجوري نيست که شما بيائيد افراد ضعافالايمان را از دائره خارج کنيد، به بهانهي اينکه ميخواهيم خالص کنيم؛ نه،
🔻شما هرچه ميتوانيد، دائرهي خلّصين را توسعه بدهيد؛ کاري کنيد که افراد خالصي که ميتوانند جامعهي شما را خالص کنند، در جامعه بيشتر شوند؛ اين خوب است.
🔻 از خودتان شروع کنيد؛ دور و بر خودتان، خانوادهي خودتان، دوستان خودتان، تشکل خودتان، بيرون از تشکل خودتان. هرچه ميتوانيد، در حوزهي نفوذ تشکل خود، براي بالا آوردن ميزان خلوصهاي فردي و جمعي تلاش کنيد؛ که نتيجهي آن، خلوص روزافزون جامعهي شما خواهد شد. راه خالص کردن اين است.
#حکیم_انقلاب 31 مرداد 1389
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
@bimemoj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰جنایتهای انگلیس در غزه در ۱۰۶ سال گذشته
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
@bimemoj
🔰 عمدهترین وظیفه جوانان حزبالّلهی و انقلابی چیست؟
🔻 به نظر من، جوانان انقلابی دانشگاه - چون بحث دانشجو را داریم -
سعی کنند خوب درس بخوانند؛ خوب فکر و معرفتشان را بالا ببرند.
سعی کنند در محیط خودشان اثر بگذارند؛ فعال باشند، نه منفعل؛ روی محیط خودشان، اثر فکری و روانی بگذارند.
🔻 این شدنی است. یک جوان گاهی اوقات میتواند مجموعه پیرامونی خودش را - کلاس را، استاد را و حتّی دانشگاه را - زیر تأثیر شخصیت معنوی خودش قرار دهد.
🔻 البته این کار با سیاسیکاری بهدست نمیآید؛ با معنویت بهدست میآید، با صفا بهدست میآید، با استحکام رابطه با خدا بهدست میآید.
🔻 عزیزان من! رابطه با خدا را جدّی بگیرید. شما جوانید؛ به آن اهمیت بدهید، با خدا حرف بزنید، از خدا بخواهید. مناجات، نماز، نماز با حال و با توجّه، برای شما خیلی لازم است. مبادا اینها را به حاشیه برانید.
(بیانات #حکیم_انقلاب در جلسه پرسش و پاسخ دانشگاه تهران ۷۷/۲/۲۲)
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
@bimemoj
🔰 راه دستیابی به نظرات امام (ره) چیست؟
🔹نظرات امام یک مجموعه است و خوشبختانه بیانات امام ثبت شده است و همین است که هست. مثل همهی متونی که از آنها میشود تفکر گوینده را استنباط کرد؛ منتها با شیوهی درستِ استنباط.
🔹شیوهی درستِ استنباط این است که همه حرفها را ببینند، آنها را در کنار هم قرار بدهند؛
🔹توی آنها عام هست، خاص هست؛ مطلق هست، مقید هست.
🔹حرفها را باید با همدیگر سنجید، تطبیق کرد؛
🔹مجموع این حرفها، نظر امام است.
🔹البته کار خیلی سادهای نیست، اما روشن است که باید چه کار کنیم: یک کار اجتهادی است؛ اجتهادی است که از عهدهی شما جوانها برمیآید. بنشینند واقعاً گروههای کاری در زمینههای مختلف، نظر امام را استنباط کنند، از گفتههای امام به دست بیاورند.
(دیدار دانشجویان با #حکیم_انقلاب ۸۷/۷/۷)
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
@bimemoj
🔰 آیا ما به عنوان سربازان انقلاب و فعالان جریانات دانشجویی انقلابی باید عینا از همان موضعی سخن بگوییم که رهبری معظم به اقتضای جایگاه رفیع ولایی و سکانداری کشتی انقلاب از آن سخن می گویند؟
🔻میگویند آیا ما هم باید مثل رهبری موضع بگیریم یا نه؟ خوب، رهبری یک تکلیفی دارد، ما یک تکلیف دیگر داریم.
🔻ببینید، نبادا کسی تصور کند که رهبری یک نظری دارد که برخلاف آنچه که به عنوان نظر رسمی مطرح میشود، در خفا به بعضی از خواص و خلّصین، آن نظر را منتقل میکند که اجراء کنند؛ مطلقاً چنین چیزی نیست.
🔻اگر کسی چنین تصور کند، تصور خطائی است؛ اگر نسبت بدهد، گناه کبیرهای انجام داده. نظرات و مواضع رهبری همینی است که صریحاً اعلام میشود؛ همینی است که من صریحاً اعلام میکنم.
🔻 چند سال قبل که یک قتلی اتفاق افتاده بود و دشمنان جنجال کردند، تبلیغات کردند و گفتند اینها فتوا داشتند، دستور داشتند، و میخواستند یک جوری پای رهبری را میان بکشند، توی نماز جمعه گفتم: اگر من یک وقتی اعتقاد پیدا کنم که یک نفری واجبالقتل است، این را توی نماز جمعه علنی خواهم گفت. نه جایز است، نه شایسته است که مواضع دیگری غیر از آنچه که رهبری به صورت علنی و صریح به عنوان مواضع خودش اعلام میکند، وجود داشته باشد؛ نه، همینی است که دارم میگویم.
🔻 البته ممکن است کیفیت روزه گرفتن شما با بنده، نماز خواندن شما با بنده یک تفاوتهائی داشته باشد. خوب، شما جوانید، دانشجوئید؛ فعالیت دینی شما، فعالیت اجتماعی شما جوانانه است؛ با رفتار پیرمردانهی پیرمردها طبعاً تفاوت پیدا میکند. از این تفاوتهای قهری و طبیعی نمیشود صرفنظر کرد.
(بیانات #حکیم_انقلاب در دیدار دانشجویان در یازدهمین روزماه رمضان ۸۹/۶/۱)
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
@bimemoj
12.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰غرب چگونه غرب شد؟
#جنایات_غرب
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
@bimemoj