🔰 هیچ قدرتی نمیتواند آتش قلب ملت مظلومی را که برای رسیدن به آزادی و استقلال قیام کرده است، فرو نشاند.
۴ آبان ۱۳۵۷
History testifies that no power can put out the fire set in the hearts of an oppressed nation who has stood up for its freedom and independence.
October 26, 1978
#کلام_بنیانگذار
حضرت روح الله💚
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
@bimemoj
🔰 مظلومها را جزو بشر حساب نمیکنند. حقوق بشر میگویند. حقوق بشر یعنی حقوق ظالمها... باید همه این ملتها بیچون و چرا تحت قدرت آنها باشند و نفس نکشند. اینها منطق ظالمهاست که اقلیت هستند.
05 آذر 1358
They would not consider the deprived as human beings. When they refer to human rights, they have in mind the rights of the tyrants. Human rights will allow them to plunder our oil reserves and give us nothing instead. The benefits will go to them. Every nation is supposed to obey them. So, this is the logic of the tyrants, who are in minority.
November ۲۶, ۱۹۷۹
#کلام_بنیانگذار
حضرت روح الله💚
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
@bimemoj
🔰و مستضعفان که اکثریت قاطع جهان را تشکیل میدهند مطمئن باشند که وعده حق تعالی نزدیک است و ستاره نحس مستکبران رو به زوال و افول است.
10 مرداد 1360
The oppressed people, who constitute the overwhelming majority of the world, should rest assured that God's promise is near fulfillment and the jinxed star of the superpowers is on the wane.
August 1981
#کلام_بنیانگذار
حضرت روح الله💚
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
@bimemoj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰دلیل همبستگی بومیان آمریکا و کانادا با فلسطینیان چیست؟
برشی از جدال اپیزود 383 پنج شنبه ۲۵ ابان
سارا لاریجانی
لینک کامل برنامه :
https://youtube.com/live/Opb7mVg_RpM?feature=share
#جنایات_غرب
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
@bimemoj
🔰امیرالمؤمنین ❤️ فرمودند:
🔹به خدا سوگند اگر اقلیمهای هفتگانه روی زمین با آنچه در زیر آسمانهایش قرار دارد به من داده شود تا خدا را با گرفتن پوست جوی از دهان مورچه ای نافرمانی کنم هرگز نخواهم کرد)؛ «وَ اللّهِ لَوْ أُعْطِیتُ الاَْقَالِیمَ السَّبْعَةَ بِمَا تَحْتَ أَفْلاَکهَا، عَلَی أَنْ أَعْصِی اللّهَ فِی نَمْلَة أَسْلُبُهَا جُلْبَ شَعِیرَة مَا فَعَلْتُهُ».
🔹سپس به بیان دلیل آن می پردازد و می فرماید: (به یقین دنیای شما نزد من از برگ درختی در دهان ملخی که در حال جویدن آن باشد پست تر و بی ارزش تر است)؛ «وَ إِنَّ دُنْیاکمْ عِنْدِی لَاَهْوَنُ مِنْ وَرَقَة فِی فَمِ جَرَادَة تَقْضَمُهَا»
🔹در تأکید آن می فرماید: (علی را با نعمتهای فانی دنیا و لذتهای ناپایدار آن چه کار؟!)؛ «مَا لِعَلِی وَ لِنَعِیم یفْنَی، وَ لَذَّة لا تَبْقَی!».
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
@bimemoj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 توصیه های #حکیم_انقلاب برای ایام فاطمیه
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
@bimemoj
منتظری - مسایل پوشش و حجاب.pdf
3.2M
🔰 اولویت سرمایهگذاران در کشورهای مختلف کدام بازار است؟
🔹 در ایران حدود یکسوم از مردم سرمایهگذاری در املاک و مستغلات را ترجیح میدهند که این نوع سرمایهگذاری در کشورهای آمریکا و چین بهعنوان دو اقتصاد بزرگ دنیا، رتبه اول را دارد. در ایران خرید طلا و سکه، در رتبه دوم قرار دارد، نکته جالب اینکه در ترکیه حدود نیمی از مردم این کشور سرمایهگذاری در زمینه طلا را ترجیح میدهند و خرید ملک در ترکیه پس از طلا قرار دارد. نکته مهم در این مقایسه این است که در بسیاری از کشورها مانند ایران، سرمایهگذاری در بازار سهام اولویت اصلی سرمایهگذاری محسوب نمیشود و حتی در آمریکا حدود یکپنجم مردم، مایل به سرمایهگذاری در این بازار هستند. البته که متناسب با پیشرفت بازارهای سرمایه و تنوع ابزارهای مالی، سهم سرمایهگذاری در بورس رشد میکند.
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
@bimemoj
🔰 پویایی انتخاباتی در اردوگاه اصولگرایان
🔹گزارشی از نشستهای انتخاباتی جریان اصولگرا
✍️مهدی سعیدی
📝 با نزدیک شدن به اسفندماه، بازار انتخابات میان احزاب و گروههای سیاسی در حال رونق گرفتن است و همگی تلاش دارند تا به نحوی خود را برای ورود به میدان آماده کنند. در این میان، اردوگاه اصولگرایان جنبوجوش ویژهای دارد. در اوایل آبان ماه امسال بود که «مجمع بیداری نیروهای انقلاب» با حضور چهار هزار نفر از فعالان سیاسی همسو در سراسر کشور برگزار و تلاش شد با ساماندهی تشکیلاتی، خود را برای فعالیت در انتخابات تجهیز کنند. تجمعی که محور اصلی جریان اصولگرایی را در انتخابات پیش رو تشکیل میدهند و پیش از این با نامهایی، همچون «جمنا» و «شانا» شناخته میشد و این بار عنوان «مبنا» را برای خود انتخاب کرده است. در هفتهای که گذشت اردوگاه اصولگرایان با تکثر برنامهها مواجه بود و دو نشست مهم اضلاع این جریان بر پویایی انتخاباتی این اردوگاه افزود.
🔗 متن کامل را بخوانید
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
@bimemoj
🔰اختلافات مشارکتی ها با کروبی
🔹آشيخ قدرتعليخاني، [نماينده بویينزهرا] آمد وگفت:
🔻در مجلس، اختلاف بين [حزب] مشاركتيها و بقيه دوم خرداديها، جدي است.
🔻مشاركتيها، آقاي [مهدی] كروبي، [رییس مجلس] را سازشكار ميدادند و ميگويند، پس از گذشت يك سال، او را ديگر ریيس نميكنند و در اين دو ماه، به خاطر اختلافات مجلس،كار مهمي نتوانستهاند انجام دهند و دفتر رهبري به آقاي كروبي گفته كه رهبري به مجلس، در مورد طرح مطبوعات، تذكر خواهد داد.
🔻آقايان [سیدمحمد موسوی] خویينيها، [عضو مجمع روحانیون مبارز] و [سیدمحمدعلی] ابطحي، [رییس دفتر رییسجمهور]، تمايل به مشاركتيها دارند و آقاي [سیدعلیاکبر] محتشمي هم تا حدودي؛ با اينكه در گذشته اينگونه افراد را قبول نداشتند.
✅خاطرات هاشمی، 3 مرداد 1379
#تاریخ_معاصر
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
@bimemoj
🔰 گفتگو در مورد تعریف اصلاحات
🔹شب با سران سه قوه، در دفتر رهبري، با دعوت ايشان، براي مسأله تعريف اصلاحات جلسه داشتیم. آیتالله خامنهاي، حدود پنجاه دقيقه صحبت كردند؛ براي توجيه اين اقدام و قانعكردن آقاي [سیدمحمد] خاتميكه البته قانع نشدند، ولي تسليم شدند. خواستندكه در جلسه سران قوا با حضور من بررسي شود و پيشنهاد براي بررسي و تأييد، به ايشان داده شود. هر دو ماه يك جلسه با ايشان باشد.
🔹گفتند، برخي اصلاحات را به معناي تغيير نظام تعريف ميكنند كه خواست دشمنان است و تعبير اصلاحطلب را دشمنان خارجي مطرح كردند که در صحبتهاي اول آقاي خاتمي نبود. آقاي خاتمي توضيحاتي دربارة اشكال تعريف اصلاحات داد وگفت، از جنبه ايجابي چيزي نميشود گفت، چون بيش از همين برنامه سوم، چيزي نداريم، ولي از لحاظ سلبي ميتوانيم بگوييم، منظور تغيير نظام نيست و اصلاحات در چارچوب نظام است.
🔹من گفتم، اصولاً مطرح كردن اصلاحات در اين حجم، به عنوان تبليغات است. اصلاحات امري مستمر است و هميشه بوده و در آينده هم هست و تازگي ندارد و تبليغات زيادي، خيلي را قانع كرده كه نظام اسلامي فاسد است و سرانجام هم، چون اقدام چشمگيري به عنوان اصلاح نداريم، باعث يأس و سرخوردگي مردم ميشود و خطرناك است.
🔹آقاي [مهدی] كروبي، [رییس مجلس]، به دليل آراي دوم خرداد، كشور را نيازمند اصلاحات دانست و آقاي [سیدمحمود] هاشميشاهرودي، [رییس قوه قضاییه] هم گفت، بايد با تأييد مداوم اقدامات گذشته و خدمات و كارآيي نظام، وعده اصلاحات داد و عمل هم كرد. گفتم، مثل گذشته، عمل بدون تبليغات، بهتر است. بعد از شام، ساعت دوازده شب به خانه رسيدم.
✅خاطرات هاشمی، 12 مرداد 1379
#تاریخ_معاصر
#جریان_شناسی
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
@bimemoj
🔰 آقاي مسيح مهاجري، [مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی] آمد. از خطبههاي جمعه من قدرداني كرد و از اقدام قاطع آيتالله خامنهاي در مورد طرح مطبوعات، اظهار خوشحالي نمود
🔹 و لزوم پيگيري اين سياست را تأكيدكرد
🔹 و براي منصرفساختن آقاي خاتمي از رياستجمهوري آينده -كه آن را به صلاح نميداند- چارهجويي نمود و خواست بفهمدكه من آمادگي نامزد شدن را دارم يا نه كه جواب منفي شنيد.
✅خاطرات هاشمی، 16 مرداد 1379
#تاریخ_معاصر
#جریان_شناسی
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
@bimemoj
🔰رد قانون مطبوعات
🔹مجلس ششم، زمانی در هشتم خرداد ۱۳۷۹آغاز به کار کرد که يک ماه پيش از آن، دادگستری تهران، ۱۸ روزنامه و هفتهنامه را تعطيل کرده بود و مطبوعات حامی اصلاح طلبان زير فشار سختی قرار داشتند. بنابراين، مجلس همزمان با جنگ اعتبارنامهها، کار خود را با طرح «اصلاح قانون مطبوعات» آغازکرد. در نخستين صبح شروع به کار پس از تعطيلات تابستانی، آقای مهدی کروبی، ریيس مجلس، اعلام کرد که جلسه غيرعلنی خواهد بود. در اين جلسه که فقط ۱۵ دقيقه طول کشيد، رييس مجلس پس از شرح رايزنیهای خود در ايام تعطيلات، با خواندن نامه آيت الله خامنهای، رهبر معظم انقلاب، خروج طرح اصلاح قانون مطبوعات را از دستور اعلام کرد. آقای محسن آرمين، نماينده تهران و چند تن ديگر از نمايندگان، برای خواندن نامه رهبری اصرار ورزيدند و سرانجام نامه به طور علنی خوانده شد. با خواندن نامه، جلسه به تشنج کشيده شد. آقای محمد رشيديان، نماينده آبادان گفت: «من تذکر دارم، من تذکر شرعی دارم، میخواهم شرع را به آقای خامنهای يادآوری کنم.» آقای محمدمهدی شاهرخی، نماينده پلدختر و از نمايندگان جناح راست، فرياد زنان در حالی که به رشيديان دشنام میداد، به سوی او حملهور شد… چند تن از نمايندگان از هر طرف وارد معرکه شدند.
🔹گروههایی از معترضان اصولگرا، در مقابل ساختمان مجلس اجتماع کردند و دو روز پياپی دست به تظاهرات زدند و عليه نمايندگان اصلاح طلب شعار دادند. در جلسه بعد، نامه ۱۶۱ تن از نمايندگان خطاب به مردم قرائت شد که در آن با توجه به تظاهرات اطراف مجلس آمده بود: «غوغاسالاریها و جوسازیهای اخير، ذرهای تأثير در اراده شما مردم متعهد و آگاه ايران اسلامی، برای ادامه روند اصلاحات نخواهد داشت. هشدار میدهيم که از تلاش بيهوده برای نااميد ساختن مردم دست برداريد.» اين نخستين شکست مجلس در تصويب طرحها و لوايحی بود که از آن پس، به مانع شورای نگهبان برخورد. تقريباً تمام تلاشهای بعدی اصلاحطلبان برای ايجاد تغييراتی هرچند جزیی در قانون مطبوعات با استناد به همين حکم حکومتی، از طرف شورای نگهبان غيرشرعی تشخيص داده شد. برخی تحلیلگران معتقدند، اگر اصلاحطلبان، به جای تندروی، مسیر اعتدال را میپیمودند، میتوانست گرههای کور توسعه و دموکراسی در ایران را با هزینه کمتر بگشاید و نظام را به سمت موفقیت رهنمون سازد.
#تاریخ_معاصر
#جریان_شناسی
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
@bimemoj
🔰ولیّ منتخب مردم
🔻ما که نمیتوانیم نظام اسلامیمان را بدون سرپرست رها کنیم.
🔻باید فردی را انتخاب کنیم که از حیثیت اسلامیمان در جهان سیاست و نیرنگ دفاع کند.
🔻من از ابتدا معتقد بودم و اصرار داشتم که شرط «مرجعیت» لازم نیست.
🔻مجتهد عادل مورد تأیید خبرگان محترم سراسر کشور کفایت میکند.
🔻اگر مردم به خبرگان رأی دادند تا مجتهد عادلی را برای رهبری حکومتشان تعیین کنند، وقتی آنها هم فردی را تعیین کردند تا رهبری را به عهده بگیرد، قهری او مورد قبول مردم است. در این صورت او ولیّ منتخب مردم میشود و حکمش نافذ است.
🔻در اصل قانون اساسی من این را میگفتم، ولی دوستان در شرط «مرجعیت» پافشاری کردند، من هم قبول کردم. من در آن هنگام میدانستم که این در آینده نه چندان دور قابل پیاده شدن نیست.
صحیفه امام جلد 21 - صفحه 371 - 9 اردیبهشت 1368
روح الله الموسوی الخمینی💚
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
@bimemoj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰رهبر انقلاب خطاب به بهداد سلیمی، قهرمان وزنهبرداری جهان درباره داشتن فرزند بیشتر گفتند: شماها که بهترینها هستید، شایسته است که بیشترینها را داشته باشید
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
@bimemoj
🔰 بدل شدن اختلافات عاطفی و اخلاقی به دسته بندیهای سیاسی در دهه 1360
🔻با تجربه ای که بنده از اول انقلاب تا حالا دارم - که غالبِ دسته بندیهای سیاسىِ کشور ما از این قبیل بود که متأسفانه بعد به دسته بندیهای عمیق تر هم منتهی شد.
🔻در آن سالهای ریاست جمهورىِ بنده، دو گروه در کشور بودند: چپ و راست. یک عده ای می گفتند چپ، یک عده می گفتند راست.
🔻بنده یک بحث تحلیلىِ مفصلی کردم - سالهای ۶۲، ۶۳ بود؛ حالا دقیقاً یادم نیست - و ثابت کردم که این اختلافات مثل اختلافات قبائل قدیمی عرب است. یک قبیله با یک قبیله ی دیگر بد بود؛ منشأش نه یک مبنای اقتصادی بود و نه یک مبنای اعتقادی.
🔻فرض کنید یک وقتی اسب این قبیله در مرتع یکی از افراد آن قبیله چریده، او هم مثلاً گفته بالای چشمت ابروست؛ این هم یک جوابی داده و احیاناً خونی هم بینشان ریخته شده یا نشده، اما این دو تا قبیله دیگر تا ابد باید با هم دشمن باشند!
🔻بنده ثابت کردم که اختلافات آن روزِ چپ و راست در کشور ما از این قبیل است؛ و بود. اختلافات عاطفی و اخلاقی به دسته بندیهای سیاسی تبدیل شده بود.
🔹بيانات #حکیم_انقلاب در ديدار دانشگاهيان سمنان، 18/8/85
#تاریخ_معاصر
#جریان_شناسی
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
@bimemoj
🔰اختلافات مبنای جریانهای سیاسی پس از دوم خرداد
🔻 البته امروز آن طور نیست.
🔻 امروز یک عده عمیقاً با نظام جمهوری اسلامی مخالفند؛ حالا با زبانها و شعارهای گوناگون و تحت پرچمهای مختلف با اصل نظام مخالفند.
🔻 مخالفت هم نه به خاطر اینکه یک جایگزین بهتری برای آن دارند. با همان شعارهایی که جمهوری اسلامی به خاطر مبارزه با آنها به وجود آمد، می خواهند با جمهوری اسلامی مخالفت کنند.
🔻 جمهوری اسلامی براساس نفی سلطه ی غرب و امریکا سرکار آمد؛ اما اینها طرفدار سلطه ی غربند.
🔻 جمهوری اسلامی برای گسترش دین و معنویت و مفاهیم اسلامی سرکار آمد؛ در حالی که اینها اصلاً مخالف گسترش این مفاهیمند.
🔻 جمهوری اسلامی شعار خودش را وحدت دین و سیاست قرارداد؛ در حالی که اینها اصلا دشمنِ وحدت دین و سیاستند.
🔻 بعضیها این طوری اند؛ حالا کمند، زیادند، چه کسانی اند و چه هستند، اینها را کار نداریم.
🔹بيانات #حکیم_انقلاب در ديدار دانشگاهيان سمنان، 18/8/85
#تاریخ_معاصر
#جریان_شناسی
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
@bimemoj
🔰 منطق امیرالمومنین💚 در مواجهه با مخالفین
🔻اول خلافت، یک عدهای آمدند دور امیرالمؤمنین - اشاره میکردند به بعضی - آقا! تکلیف اینها را یکسره کن. اصرار میکردند.
🔻امیرالمؤمنین در جواب، اینها را نصیحت به صبر کرد و از جملهی چیزهائی که فرمود، این بود: این نظری که شما دارید، یک نظر است.
🔻«فرقة تری ما ترون»؛ یک عده همین نظر شما را قبول دارند.
🔻«و فرقة تری ما لاترون»؛ یک عده حرفی را قبول دارند که شما معتقد به او نیستید، او را قبول ندارید.
🔻«و فرقة لاتری هذا و لا ذاک»؛ یک عدهای هم نه آنطرفی و نه آنطرفی، یک نظر سومی دارند.
🔻«فاصبروا»؛ صبر کنید تا امیرالمؤمنین با حکمت کار خود را انجام بدهد. «حتّی ... تؤخذ الحقوق مسمحة»؛ بگذارید با سماح، با ملاطفت، با ملایمت، حق ذیحق را بگیریم، احقاق حق بکنیم.
🔻«و اذا لماجد بدّا فاخر الدّواء الکىّ»؛ تا میتوانیم با تسامح، با سماح، با خوشرفتاری، حق را به حقدار برگردانیم، احقاق حق بکنیم.
🔻اگر دیدیم چارهای نماند، زیر بار حق نمیروند، آن وقت «اخر الدّواء الکىّ».
🔻این یک مثل معروف عربی است؛ «اخر الدّواء الکىّ»؛ یعنی آخرین چاره را دیگر با قاطعیت انجام میدهیم. تا آنجائی که ممکن است، با دارو و مرهمگذاری عمل میکنیم برای اینکه این زخم را علاج کنیم و شفا بدهیم؛ مرهم میگذاریم؛ وقتی نشد، آخر کار داغ میکنیم؛ چارهای نیست.
#حکیم_انقلاب 20 شهریور 1388
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
@bimemoj
🔰منطق متفاوت امیرالمومنین 💚 در برخورد با مخالفان و معارضان
🔻یکی از خصوصیات دیگر این بزرگوار هم این است که رفتارش با مخالفان و معارضان یک جور نیست؛ همه را به یک چوب نمیراند.
🔻امیرالمؤمنین فرق میگذارد بین افرادی و جریانهائی، با افرادی و جریانهای دیگری.
🔻دربارهی خوارجِ - البته در مقابل انحراف و انحطاط و توسل به ظواهر دینی - بدون اعتقاد، علی ایستاد؛ هم در مقابل معاویه ایستاد - آنوقتی که قرآنها را سر نیزه کردند، امیرالمؤمنین فرمود: واللَّه این مکر است، این خدعه است، این فریب است؛ اینها به قرآن اعتقادی ندارند - هم در آنوقتی که خوارج با آن ظواهر دینی، با آن صوت حزین قرآنخوانی در مقابل حضرت قرار گرفتند، حضرت ایستاد. یعنی آنجائی که کسانی بخواهند با ظواهر دینی کار بکنند و پیش بروند، امیرالمؤمنین میایستاد؛ حالا چه معاویه بود، چه خوارج بود؛ تفاوتی نمیکرد.
🔻 اما در عین حال یک جور با اینها برخورد نمیکرد. ایستادگی بود، اما نصیحت امیرالمؤمنین و رفتار خود او همیشه این بود.
🔻لذا فرمود «لاتقاتلوا الخوارج بعدی»؛ بعد از من با خوارج نجنگید؛ جنگ با خوارج نکنید؛ «فلیس من طلب الحقّ فاخطأه کمن طلب الباطل فأدرکه»؛ آن کسی که دنبال حق هست، منتها اشتباه میکند - دنبال حق است؛ از روی جهالت، از روی قشریگری خطا میکند، اشتباه میکند - او مثل کسی نیست که دنبال باطل میرود و به باطل میرسد؛ اینها یک جور نیستند.
#حکیم_انقلاب 20 شهریور 1388
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
@bimemoj
🔰نظام با دگراندیشان چگونه رفتار میکند؟
🔻البته کسی عقیدهای مخالف داشته باشد، کاری به کار نظام نداشته باشد، نظام با او کاری ندارد. بعضی رائج کردهاند: «دگراندیشان». نظام با دگراندیشان چگونه رفتار میکند؟
🔻نظام با دگراندیشان کاری ندارد. این همه دگراندیش هست.
🔻دگراندیش سیاسی که بالاتر از دگراندیش دینی نیست.
🔻خوب، ما اقلیتهای دینی داریم که دگراندیشند، توی مجلس شورای اسلامی هم عضو دارند، در مناصب مختلف هم حضور دارند.
🔻بنابراین بحث دگراندیشی نیست؛ بحث مخالفت است، بحث معارضه است، بحث ضربه زدن است، در مقابل نظام و در مقابل انقلاب شمشیر کشیدن است.
🔻آنی که نظام با او برخورد میکند، این است.
🔻اما اگر اختلاف، اختلاف در سلائق است، در روشهاست، نه، این اختلافات مضر نیست؛ نافع هم هست.
#حکیم_انقلاب 20 شهریور 1388
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
@bimemoj
🔰 نظام هم حق دفاع از خودش را دارد!
🔻ما دربارهی افرادی که به آنها اهانت میشود، تهمت زده میشود، میگوئیم اینها حق دفاع دارند؛
🔻خوب، نظام هم همین جور است؛ نظام هم حق دفاع از خودش را دارد.
🔻این خطاست که کسی خیال کند چون نظام حاکمیت است و قدرت سیاسی است، نباید دفاع کند؛ بیدفاع بماند؛ در مقابلش هرگونه مخالفتی، معارضهای، قانونشکنیای، مرزشکنیای انجام بگیرد، باید عکسالعمل نشان ندهد؛ این درست نیست؛ هیچ جای دنیا هم چنین نیست.
🔻در اختلافات گوناگونی که در بین احزاب دنیا وجود دارد - در همین کشورهائی که خودشان را پیشرو دموکراسی میدانند - هیچکدام از این احزاب متعارض و متخالف، با اصول و مبانی آن نظام مخالفت نمیکنند؛ والّا از نظر مردم مردود هستند.
🔻دستگاههائی دارند؛ دستگاههای رعایت قانون اساسی و دادگاه قانون اساسی - شبیه شورای نگهبان خودمان - اینها را رد میکنند.
🔻اینجور نیست که قبول کنند یک نفری بیاید در یک نظامی علیه مبانی آن نظام مبارزه کند، معارضه کند، آن وقت نظام در مقابل او ساکت و آرام بنشیند.
🔻به کمتر از آن هم گاهی دیده میشود که در همین نظامهای اروپائی برخوردهای خشن و تندی میکنند؛ چیزهائی که جزو اصول هم محسوب نمیشود.
🔻بنابراین برخورد با نظام، برخورد با مبانی نظام، ایستادگی و شمشیر کشیدن روی نظام، جواب تند دارد؛
🔻اما نظر مخالف داشتن، نظر متفاوت داشتن، آن وقتی که با این اشکالات همراه نباشد، تهمت و شایعهافکنی و دروغ و از این چیزها نباشد، نه، نظام هیچگونه برخوردی نخواهد کرد. شیوهی نظام این نبوده، امروز هم نیست و انشاءاللَّه در آینده هم نخواهد بود.
#حکیم_انقلاب 20 شهریور 1388
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
@bimemoj
🔰 سیرت و صورت جمهوری اسلامی
🔻در یک نظام حکومتی، یک نظام سالم، یک نظام اسلامی، همین بیماری ای که اشخاص ممکن است دچارش بشوند، ممکن است به سراغ نظام اسلامی بیاید، به سراغ جمهوری اسلامی بیاید.
🔻اسم، جمهوری اسلامی باشد، ظاهر اسلامی باشد، صورت، صورت اسلامی باشد، اما سیرت و رفتار و عملکرد و برنامهها، برنامههای غیر اسلامی ...
🔻باید همه مراقب باشیم که نظام جمهوری اسلامی - که نظام اسلامی است، نظام دینی است، مفتخر به این است که در قالب احکام دین و اسلام و قرآن میخواهد حرکت کند - تبدیل نشود به یک نظام بیاعتقاد به دین؛ به قول آقایان، یک نظام سکولار؛ باطن سکولار، ظاهر دینی؛ باطن مجذوب به فرهنگ غربی و قدرتهای مسلط بر آن فرهنگ، و ظاهر شعائر دینی و مسائل دینىِ دمدستی؛ اینجوری نشود.
🔻نظام اسلامی باید به معنای واقعی کلمه، اسلامی باشد و روزبهروز به مبانی اسلام نزدیکتر شود؛
🔻 این است که گرههای فروبسته را باز میکند، این است که مشکلات را حل میکند، این است که به جامعه عزت و اقتدار میدهد، این است که طرفداران نظام جمهوری اسلامی را در همه جای دنیا بیشتر خواهد کرد.
#حکیم_انقلاب 20 شهریور 1388
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
@bimemoj
🔰جمهوری اسلامی و داشتن مخالف
🔻عدهای نگاه میکنند به دشمنیها، دلشان را از دست میدهند؛ زهرهشان آب میشود از اینکه میبینند دهانهای از خشم گشوده، علیه جمهوری اسلامی بدگوئی میکنند، حرف میزنند.
🔻خوب، همهی نظامهای عالم، همهی حکومتهای عالم دشمنانی دارند و دوستانی؛ امروز هم اینجور است، در طول تاریخ هم اینجور بوده.
🔻هیچ حکومتی را شما پیدا نمیکنید که همهی مردم در داخل آن حکومت و خارج آن حکومت با او خوب باشند یا همه با او بد باشند؛ نه، یک عدهای موافق دارند، یک عدهای مخالف.
🔻حکومت پیغمبر هم همین جور بود، حکومت امیرالمؤمنین هم همین جور بود، حکومت معاویه و یزید هم همین جور بود؛ یک عدهای موافق، یک عدهای مخالف.
🔻جمهوری اسلامی هم همین جور است؛ یک عدهای موافقش هستند، یک عده مخالفش هستند؛
🔻منتها مسئله این است که ببینیم موافقین یک حکومت کیهایند، مخالفین این حکومت کیهایند؛ این شاخص است.
🔹یک حکومتی هست که
🔻هرچه غارتگر بینالمللی است، با او مخالف است؛
🔻هرچه زورگوی بینالمللی است، با او مخالف است؛
🔻هر دولت دارای سابقهی سیاه استعمارگری با او مخالف است؛
🔻هر سرمایهدار صهیونیست خبیثی با او مخالف است.
🔹خوب، این مخالفتها مایهی افتخار است؛ اینها که نباید کسی را بترساند.
🔹موافقینش کیهایند؟
🔻ملتهای مؤمن در سرتاسر دنیا موافق با او هستند؛
🔻ملتهای مسلمان، غیر ایرانی؛ در آفریقا، در کشورهای آفریقای شمالی، در نقاط مسلماننشین آفریقا، در آسیا، تا اندونزی، تا مالزی، در کشورهای عربی، غیر عربی، در اروپا، جماعتهای مسلمان، ملتهای مسلمان، دوستدار او هستند، هوادار او هستند.
#حکیم_انقلاب 20 شهریور 1388
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
@bimemoj
🔰منطق امام در مواجهه با مخالفین و معاندین
🔹از اول انقلاب در بين همين گروههائي که در دوران پيش از انقلاب و در حوادث سالهاي مبارزات، همه در کنار هم بوديم، اختلافهائي به وجود آمد.
🔹امام (رضوان اللَّه تعالي عليه) با همهي اين اختلافات يک جور برخورد نکرد. همين طور که در روش اميرالمؤمنين عرض کرديم، روش امام (رضوان اللَّه عليه) هم همين جور بود؛
🔹يعني اول با مدارا، با نصيحت؛ ليکن آن وقتي که اقتضاء کرد، برخورد کرد.
🔻يك گروه مربوط به دولت موقت بودند و مشكلات آنها بود،
🔻يك گروه آن كساني بودند كه عليه لايحهي قصاص آن حركت را انجام دادند،
🔻يك گروه حتّي كار را به ترور و درگيريهاي خياباني كشيدند؛ با هر كدام از اينها امام يك نحوي برخورد كرد.
🔹در سطوح بالاي حكومت هم بود؛ نخستوزير بود، رئيس جمهور بود، حتّي بعدها در اواخر عمر امام (رضوان اللَّه عليه) در سطوح بالاتر از رئيس جمهور هم بود.
🔹امام با كساني كه احساس كردند نميشود با اينها بيش از آن مدارا كرد، برخورد كردند. همه هم سوابق انقلابي داشتند، سوابق مذهبي داشتند، خيليشان هم در سطوح بالا بودند؛ وقتي احساس خطر شد؛
🔹بخصوص آن وقتي كه مسئله، مسئلهي رسوخ دادن مباني غلط در كالبد نظام و انقلاب است، اين ديگر مثل سمِ مهلك است. آن وقت امام رعايت نكردند، مدارا نكردند؛ برخورد كردند.
🔹اين در مورد آن چيزهائي است كه در اختلافات بنياني است.
🔹حالا همانهائي هم که اختلاف بر سر منافع دارند، گاهي رنگ عقيدتي و مبنائي به آن ميدهند. هر کدام از اينها باشد - يا آنهائي که اختلاف در مباني و عقايد است، يا آنهائي که اختلاف بر سر منافع است - آنجائي که به درگيري با نظام و درگيري با انقلاب و پشت کردن به مباني انقلاب باشد، آن وقت حالت دشمن را پيدا ميکنند.
#حکیم_انقلاب 20 شهریور 1388
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
@bimemoj