eitaa logo
بینش‌ مطهر شهرستان‌های‌تهران
179 دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
572 ویدیو
87 فایل
شعبه مرکز بینش مطهر در شهرستان های استان تهران (شهرستان های ورامین، قرچک، پیشوا، پاکدشت، شهریار، دماوند، واوان، اسلامشهر و ...) ارتباط با مدیریت کانال @sireh_shohada جهت ثبت نام در دوره ها و اطلاع از برنامه زمانی کلاسها ارتباط با @Seilsepour
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از حسین سوزنچی
Islamic training 2.amr
9.07M
شرح کتاب تربیت و رشد اسلامی (شهید مطهری). جلسه دوم @souzanchi
هدایت شده از حسین سوزنچی
Intelect & Science 1.amr
8M
شرح کتاب عقل و علم (شهید مطهری). جلسه اول @souzanchi
هدایت شده از حسین سوزنچی
Intelect & Science 2.mp3
25.73M
شرح کتاب عقل و علم (شهید مطهری). جلسه دوم @souzanchi
هدایت شده از حسین سوزنچی
Islamic Ethics 1 - Tavakkol & Reza.amr
8.3M
شرح کتاب اخلاق اسلامی (شهید مطهری). جلسه اول (توکل و رضا) @souzanchi.ir
هدایت شده از حسین سوزنچی
Islamic Ethics 2 - Sabr & Zohd.mp3
26.67M
شرح کتاب اخلاق اسلامی (شهید مطهری). جلسه دوم (صبر و زهد) @souzanchi.ir
هدایت شده از حسین سوزنچی
Islam & Development.mp3
19.74M
شرح کتاب اسلام و توسعه (شهید مطهری) @souzanchi.
هدایت شده از حسین سوزنچی
End of prophets 1.mp3
29.88M
شرح کتاب پایان پیامبری (شهید مطهری). جلسه اول @souzanchi
هدایت شده از حسین سوزنچی
End of prophets 2 ( & Imamat.mp3
28.91M
شرح کتاب پایان پیامبری (شهید مطهری). جلسه دوم (بحث تکمیلی + امامت) @souzanchi
هدایت شده از حسین سوزنچی
antropology (introduction).amr
7.57M
شرح کتاب انسان شناسی (شهید مطهری). مقدماتی برای ورود به بحث @souzanchi
هدایت شده از حسین سوزنچی
antropology 1.mp3
22.87M
شرح کتاب انسان شناسی (شهید مطهری). جلسه اول @souzanchi
هدایت شده از حسین سوزنچی
antropology 2.mp3
25.85M
شرح کتاب انسان شناسی (شهید مطهری). جلسه دوم @souzanchi
بسم الله الرحمن الرحیم 💠ادامه مباحث از مرحله دوم - ، صبح پنجشنبه، ۲۹ آذر۱۳۹۷ 🎓 استاد هاشمی گلپایگانی 📗 عنوان کتاب: سیره نبوی ✨بخش اول: سوره مبارکه یاسین از بینش و رفتار قرآنی ۲ ✨يس ﴿۱﴾ يس[/ياسين] (۱) وَالْقُرْآنِ الْحَكِيمِ ﴿۲﴾ سوگند به قرآن حكمت آموز (۲) إِنَّكَ لَمِنَ الْمُرْسَلِينَ ﴿۳﴾ كه قطعا تو از [جمله] پيامبرانی (۳) عَلَى صِرَاطٍ مُسْتَقِيمٍ ﴿۴﴾ ✅ پیامبر مکرم اسلام، 🔺 لمن المرسلین است. علی صراط مستقیم است. دارای سیره و اصلا خودشان صراط و سیره هستند. 🔺 آخرین پیامبر هستند.(ویژگی خاتمیت) 🔺 معجزه خاتمیت، کتاب است که در زمان خودش همه را به عجز واداشت. و مانند آن را کسی نتوانست بیاورد. 🔺 نوع این معجزه، خود معجزه ایست که تا قیامت هر چه که علم در حال پیشرفت است،همه را به عجز وامی دارد. ✍هر پیامبری یک ادعای پیامبری دارد و یک معجزه اثبات آن ادعا ⭐️پیامبر خاتم چهار ویژگی داشتند؛ دارای دو ادعا و دو معجزه ۱_ادعای پیامبری، مانند همه پیامبران که لمن المرسلین بودند. ۲_ معجزه ایشان همه را در آن زمان عاجز از اینکه همانندی بیاورند، نمود. ۳_ادعا نمودند تا ختم عالم، پیامبر هستند. ۴_ معجزه ایشان تا ابدیت معجزه است. ⭐️ دو ویژگی جامعیت زمانی و جامعیت مکانی هست که پیامبران دیگر - اگر هم رسالتشان مانند حضرت ابراهیم جامعیت جهانی داشت، اما جامعیت زمانی نداشت تا پیامبر بعد ظهور کند. و معجزه پیامبر اسلام طبق این دو ویژگی خاص رسالت ایشان، باید تا ابد و در تمام جهان ثابت کننده حقانیت پیامبر و ثابت کننده حقانیت خودش باشد. که قرآن اینگونه است و اگر معجزات دیگری مثل عصا و ید بیضا برای پیامبر خاتم انتخاب می شد، نمی توانست پاسخگوی این جامعیت مکانی و زمانی باشد. بخش دوم: 📗 کتاب ⚪️ اصول حاکم بر سیره شناسی پیامبر و معصومین✨✨✨: ۱. تغییر متغیر زمان ٢. تقویت دین ٣. الگو بودن ٤. مطابق با قرآن و شرع ٥. مطابق با مقتضیات زمان ٦. استوار بر منطق عملی و عصمت در اولویت ٧. عصمت در عقلانیت ٨. جامعیت ✅ اصول حاکم بر سیره پیامبر ✨✨✨ ▫️دسته اول(اصول ملغی): -اصل انظلام و استرحام - اصل تجاوز - اصل خیانت و غدر ▫️دسته دوم(ااصول ایجابی): -اراده و استقامت -تنفر از بیکاری و بطالت(دو نوع کار، یک کار فکری و قلبی - و دوم، کار عملی و اقتصادی شرط لازم، کار عملی و اقتصادی است که خود دانی را با آن پوشش دهیم و شرط کافی کار فکری و قلبی است که به خود عالی پرداخته شود.) - عبادت (محور برنامه ریزی پیامبر نماز بود) -نظافت و پاکیزگی -ساده زیستی(هر چیزی که کارت را راه بیاندازد،بیش از آن خارج از سادگی است) -پرهیز از تکلف -مشورت -نظم و انظباط (ساعات خواب و بیداری و رفت و آمدمان را تنظیم کنیم) - کسب قدرت(برنامه پنج ساله هر یک از ما برای کسب قدرت چیست؟ بنویسید در زمینه های مختلف) -امانت داری (فضای جامعه را امن می کند) _نقد پذیری (برای اینکه مردم اشکالات خود را بفهمند، اعلام می کردند "مردم ! از من اشکال بگیرید مرا نقد کنید.) _تنفر از مداحی و چاپلوسی ۱_مهربانی با پایین دست ۲_گشاده رویی ۳_برای ویژگی های دانی مزیت قائل نبودند (باید مرید فضیلت ها باشید، نه مرید افراد ) ۴_نرمی در عین صلابت ۵_روی حرف و قول می ایستادند. https://eitaa.com/bineshe_motahar
هدایت شده از بنیاد شهید مطهری
🔻چه کسانی هرگز ناامید نمی‌شوند؟ 🔵 «کانال رسمی بنیاد شهید مطهری» @motahari_ir
هدایت شده از یک آیه در روز
. 2⃣ «قالُوا لَقَدْ عَلِمْتَ ما لَنا في بَناتِكَ مِنْ حَقٍّ وَ إِنَّكَ لَتَعْلَمُ ما نُريدُ» مردمی که برای انجام عمل لواط به خانه حضرت لوط هجوم آورده بودند، در همان حالی که مطالبه می‌کردند که میهمانانش را در اختیار آنان قرار دهد، در قبال پیشنهاد حضرت لوط برای ازدواج با دخترانش، ژست مدعیان به خود گرفتند و گفتند: ما در مورد دخترانت حقی نداریم‼️ 📝نکته تخصصی ( و ) لیبرالیسم مهمترین حق بشر را می‌داند؛ و معتقد است: "انسان چون حق آزادی دارد، پس هیچکس نباید مانع وی شود" یعنی ⛔️کسی حق ندارد مانع شود که دیگران کاری را که از نظر او نارواست انجام دهند. این مبنا، یکی از مهمترین مبانی کسانی است که از آزادی لواط و همجنسگرایی دفاع می‌کنند. در واقع، سخن آنان این است که: 🤔 "شاید از نظر شما و روابط همجنسگرایانه ناپسند باشد اما این نظر شخصی شماست و اگر دو نفر خودشان به انجام چنین عملی راضی باشند ربطی به شما ندارد و آنان حق دارند آن گونه که خودشان می‌پسندند زندگی کنند؛ و شما حق ندارید مانع آنان شوید." به نظر می‌رسد که نیز چنین موضعی داشتند❗️ زیرا 🔻از طرفی بر روابط همجنس‌گرایانه اصرار می‌ورزیدند 🔻و از طرف دیگر، از حق نداشتن در موارد دیگر سخن می‌گویند. 🤔اما سوال مهمی که لیبرالیسم را به چالش می‌کشد این است که اساساً چرا برای «حق آزادی» قائلند؟ اگر صرف بودن، چنین حقی می‌آورد، چرا این حق را برای حیوانات و گیاهان قبول ندارند و بسادگی به خود می‌دهند که نه‌تنها آزادی آنها را محدود کنند، بلکه مانع روال طبیعیِ حیات آنان شوند و آنان را کاملا مطابق با سلیقه خود و برای خورده شدن پرورش دهند⁉️ پس برای سخن گفتن از «حقوق بشر» چاره‌ای ندارند جز اینکه بپذیرند که انسان یک و ویژگیِ خاصی دارد؛ و است که این ارزش را به انسان می‌دهد نه صرفِ این . ♦️اگر چنین است باید دید که 🔺آن ویژگی چیست؛ 🔺و آنگاه تنها چیزی را می‌توان به عنوان «حق انسان» محترم شمرد که برخاسته ویا در راستای آن ویژگی باشد؛ ویا دست کم در جهتِ خلافِ آن ویژگی نباشد. ❌آن کرامت، هرچه باشد، صرفِ (به معنای هر کاری دلش می‌خواهد، اگر توانش را دارد انجام دهد) نیست؛ چون این را حیوانات هم دارند؛ و از این جهت تفاوتی بین این دو نیست. 💢شاید بگویند است که چنین کرامتی را ایجاد کرده است. 🤔این می‌تواند سخن صحیحی است، به شرطی که را فراتر از که در حیوانات هم هست، بدانیم: @Yekaye 👇ادامه مطلب👇
هدایت شده از یک آیه در روز
👆ادامه توضیح معنای صحیح 👇 💢 آن معنای از که را برتر از ، و بلکه برتر از می‌کند این است که پیش رویش برای انجام کارهایی که او تشخیص می‌دهد خوب است یا بد است، باز است؛ و با عقل خود، می‌تواند آنچه خوب تشخیص داده، ولو ویا او باشد، عمل کند. 💢 به تعبیر دیگر، زمانی رنگ و بوی فراتر از میل حیوانی می‌یابد که به نحوی با انسان و آگاهانه، و آنگاه این تعالی گره بخورد: یعنی 🔺هم تعالی‌ای برای انسان در کار باشد (برخلاف حیوانات) و 🔺هم امکان تشخیص و در عین حال عمل نکردن به اقتضای آن تعالی در کار باشد (برخلاف فرشتگان)، 🔺آنگاه وی تعالی‌ای را که تشخیص داده، ولو برخلاف میلش باشد، ترجیح دهد. از این رو، اگر انسان از این اختیارش سوء استفاده کند، از حیوانات پست‌تر می‌شود (اعراف/ 179 و فرقان/44 ) ❗️ و این صرفاً یک مدعای درون‌دینی‌ نیست؛ 🤔همگان می‌فهمند که انسانی همچون صدام که برای لذت و جاه‌طلبی خویش براحتی دست به شکنجه کردن و یا کشتار هزاران بیگناه می‌زند، از حیوان پست‌تر است. 💠همین امر موجب می‌شود که برترین حق انسان، نه ، بلکه باشد؛ البته از آنجا که حقیقی غالبا در جایی حاصل می‌شود که شخص و دست به انتخاب بزند، نیز پیدا می‌کند؛ اما این «حق آزادی» تنها در سایه معنای «رشد» موجه است؛ از این رو، خود این به معنای و در انجام کارهای دلخواه (ولو خلاف تعالی وی باشد) نیست؛ تا بتوان از آن اموری همچون را نتیجه گرفت؛ بلکه: ⭕️«حق آزادی» اگر مبتنی بر کرامت انسان است، صرفاً به معنای برای ارتکاب است⭕️ یعنی ♦️اگر در انتخاب خود کرد، به خاطر این اشتباهش نمی‌شود؛ 🔻نه اینکه او، امر حق و روا قلمداد شود؛ واین اشتباه، برای او پدید آوَرَد❗️ 🔻و نه اینکه اجازه و (یعنی عملی که می‌داند نارواست و جهل نداشته، تا کارش مصداق «اشتباه» محسوب شود) داشته باشند❗️ 🔻و حتی نه اینکه اگر اشتباهشان در عمل عوارض سوئی داشت، در قبال آن مسئولیتی نداشته باشند❗️(شبیه جایی که کسی بدون تخطی از قوانین و صرفاً به خاطر اشتباه در رانندگی تصادف می‌کند و به شخص دیگری خسارت وارد می‌آورد؛ او گناه نکرده و جُرمی مرتکب نشده، اما موظف است خسارت وارده را جبران کند.) @Yekaye
ولایت فقیه یعنی حکومت قانون #امام_خمینی @sahifeh_noor
ازادی معنوی ضامن ازادی اجتماعی👆
بینش‌ مطهر شهرستان‌های‌تهران
بسم الله الرحمن الرحیم 📢 فرصت مرحله دوم ارسال فایل صوتی آزمون بینش مطهر📢📢 ✳️ به اطلاع اندیشه جویان
بسم الله الرحمن الرحیم 📢 فرصت مرحله سوم ارسال فایل صوتی آزمون بینش مطهر📢📢 ✳️ به اطلاع اندیشه جویان محترمی که تاکنون فایل صوتی آزمون را ارسال نکردند میرساند تا آخر این هفته یعنی ۲۱ دی ماه فرصت دارند این فایل را ارسال کنند. ✅البته به دلیل تأخیر در ارسال، نمره ارزیابی نهایی شان با کسر ۱۰ نمره محاسبه خواهد شد. ۱. خانم کرمعلی
تنها قدرتی که اگر انسان به او تکیه کند هیچ نگرانی نخواهد داشت، خداست. @motahari_ir
بینش‌ مطهر شهرستان‌های‌تهران
تنها قدرتی که اگر انسان به او تکیه کند هیچ نگرانی نخواهد داشت، خداست. @motahari_ir
نوشته‌اند كه در يكى از جنگ‌ها رسول اكرم از لشكر كناره گرفت و در روى تپه‌اى در حدود اردوگاه خودش استراحت كرد و به خواب رفت. اتفاقاً يكى از افراد شجاع دشمن در حالى كه مسلح بود و گردش مى‌كرد نگاهش به رسول اللَّه افتاد و او را شناخت. بسيار خوشحال شد از اينكه او را تنها يافته و الآن او را خواهد كشت. در حالى كه رسول اللَّه خوابيده بود وى بالاى سرش ايستاد و فرياد كشيد: محمّد تو هستى؟ حضرت نگاهى كرد و فرمود: آرى من هستم. گفت: چه كسى مى‌تواند تو را از دست من نجات دهد؟ رسول اللَّه بدون درنگ فرمود: خدا. آن مرد كه چنين انتظارى نداشت گفت الآن به تو نشان خواهم داد، و يك قدم عقب رفت تا ضربت خود را قوى‌تر بزند. ناگهان پايش به سنگى اصابت نمود و محكم به زمين خورد. حضرت به سرعت از جاى برخاست و بالاى سرش ايستاد و فرمود: چه كسى تو را از دست من مى‌تواند نجات بدهد؟ اينجا بود كه آن مرد از روى فطانت پاسخ داد: كرم تو، و رسول اللَّه او را عفو فرمود. استاد شهید مطهری، آشنایی با قرآن، ج 2 ص 46 @motahari_ir
اسامی دعوت شده گان مرحله چهارم برای مصاحبه ، خانمها : - فاطمه کچویی - فاطمه هوشمند - زهرا بزرگی - فاطمه بوربور - مریم آزاد - فاطمه هژبری - محبوبه شیرکوند - سمانه میرزایی مطلق - مریم عباسی - مریم آزاد - سمیه بوربور - معصومه علی کاهی باعدل - پروین ابراهیمی - منیرالسادات حسینی - معصومه فرجی - سکینه شمس آبادی - فرزانه وفایی - اشرف صدیقیان - مریم خراسانی - مهدیه شیرازی -اشرف السادات احمدي - زهرا حیدری - بهاره سادات حسینی - زکیه جغتایی - مریم مالمیر - مریم داوودی - اکرم قشقایی - فریده میرزایی - ملیحه خسروشیری - طاهره امیدی جعفری - زهرا ضرغام - اکرم جمالی - نسیم جعفری نژاد - مریم معصوم زاده - سمیه عزیزوکیلی @bineshmotahar1542
اسامی دعوت شده گان مرحله هفتم برای مصاحبه خانمها : - زهرا ناصری نیا - زهرا راستگویان - راضیه تقدیس - ژیلا شاهسون - اکرم تاجیک خاوه - بهناز بوربور @bineshmotahar1542
بسم الله الرحمن الرحیم سلام علیکم ✳️ قابل توجه اندیشه جویانی که اسامی انها اعلام شده است: ✅ موضوع دعوت به مصاحبه: لطفا برای ارائه در 10 دقیقه موضوع آزادی عقیده و تفکر از کتاب ازادی انسان و موضوع هدف خلقت را از آزادی بندگی آماده بفرمائید یکی از این دو موضوع را هیئت ارزیاب برای ارائه شما انتخاب خواهند کرد در ارائه شما ؛ روش تدریسی و همچنین انسجام فکری شما ارزیابی خواهد شد وبعد از آن هیئت ارزیاب سوالات وشبهات مرتبط با کتب این مرحله و همچنین ارتباط کتب وقله بحث کتب را خواهند پرسید. موفق باشید. ا✳️✳️✳️✳️✳️✳️✳️✳️✳️ زمان مصاحبه برای اسامی اعلام شده ، جمعه 28 دی ماه مکان : موسسه فرهنگی قرآن و عترت اولواالالباب شماره تماس : 09191779527 @bineshmotahar1542
اسلام، اخلاق و ‌هم‌جنس‌گرایی- نقدی بر آرش نراقی.pdf
1.18M
در چند مقاله به دفاع از ‌ پرداخته و معتقد است: اجازه دادن به رواج رفتارهای ‌همجنسگرایانه، نه‌تنها به لحاظ اخلاقی موجه می‌باشد❗️ بلکه یک باید بکوشد که درک خود از قرآن را به طوری شکل دهد که با ‌به رسمیت شناختن رفتارهای سازگار باشد‼️ 📝در مقاله ضمیمه با عنوان پس از تفکیک بین 🔻 (یا همان ) با 🔻 و به نام مدعای آقای نراقی در دو فراز بررسی می‌شود: 1⃣ تحلیل برون‌دینی ادله و همجنسگرایی 2⃣ نقد و بررسی نظرات وی درباره نگاه کریم به این مساله 🖊 @souzanchi
🌻🌾🌻🌾🌻🌾🌻🌾🌻🌾 ✨بسم اللّه الرحمن الرحیم✨ 🔸عوامل تحریف : 1⃣ عوامل عمومی اغراض و عداوت های دشمنان : عامل های تحریف بر دو قسم است. یک نوع از عامل هاست که عامل های عمومی است؛ یعنی به طور کلی در تاریخ دنیا این عوامل وجود دارد و تواریخ را دچار تحریف می کند، اختصاص به حادثه ی عاشورا ندارد. ✅ در حادثه ی کربلا هم از این نوع عامل دخالت داشت؛ یعنی دشمنان در صدد تحریف نهضت حسینی برآمدند. ولی تاریخ اسلام تحت تأثیر این تحریف واقع نشد. و دشمن نتوانست در حادثه ی کربلا تحریفی ایجاد کند. در حادثه ی کربلا با کمال تأسف هر چه تحریف شده است، از ناحیه دوستان است. 2⃣ تمایل بشر به اسطوره سازی : این هم باز در تمام تواریخ دنیا وجود دارد. در بشر یک حس قهرمان پرستی هست، یک حسی که در باره ی قهرمان های ملی و قهرمان های دینی افسانه می سازند. ✅ البته فرق است میان افسانه ای، داستانی، جعلی، تحریفی که در یک حادثه ی عادی باشد [ و تحریفی که در یک حادثه ی مهم تاریخی باشد.] حالا مردم در باره ی بوعلی سینا هر چه می خواهند بگویند، بگویند، به کجا ضرر می زند؟ به هیچ جا. اما افرادی که شخصیت آنها شخصیت پیشوایی است و قول آنها، فعل و عمل آنها، قیام و نهضت آنها سند و حجت است. در اینها نباید تحریفی واقع بشود، در سخنشان، در شخصیتشان، در تاریخچه شان. ✅ در حادثه کربلا، یک قسمت از تحریفاتی که صورت گرفته است معلول حس اسطوره سازی است. مبالغه ها و اغراق هایی شده است. 3⃣ عامل سوم یک عامل خصوصی است. این دو عاملی که عرض کردم؛ یعنی غرض ها و عداوت های دشمنان و حس اسطوره سازی و افسانه سازی، در تمام تواریخ دنیا وجود دارد ولی در خصوص حادثه ی عاشورا یک عامل بالخصوصی هست. ✅ امام حسین علیه السّلام مکتب عملی در اسلام تأسیس کرد.که نمونه ی عملی قیام های اصلاحی است. ✅ شیخ مفید (رضوان اللّه علیه) ارشاد را نوشته است و چقدر متقن نوشته است. ما اگر به ارشاد شیخ مفید خودمان مراجعه کنیم، احتیاج به منبع دیگر نداریم. 📚 نهضت حسینی ص 258 - 249 استاد مطهری (ره) 🌻دبیرخانه بینش مطهر در دیار ۱۵ خرداد🌻 🆔@bineshmotahar1542 🌻🌾🌻🌾🌻🌾🌻🌾🌻🌾