eitaa logo
بینش‌ مطهر شهرستان‌های‌تهران
180 دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
575 ویدیو
87 فایل
شعبه مرکز بینش مطهر در شهرستان های استان تهران (شهرستان های ورامین، قرچک، پیشوا، پاکدشت، شهریار، دماوند، واوان، اسلامشهر و ...) ارتباط با مدیریت کانال @sireh_shohada جهت ثبت نام در دوره ها و اطلاع از برنامه زمانی کلاسها ارتباط با @Seilsepour
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از ص خ
1-3.mp3
6.94M
🔉موضوع : نقش خدا در زندگی انسان-قسمت دوم 🔹 فایل اول کتاب @sound_azady_ensan
هدایت شده از ص خ
2.mp3
1.79M
🔉موضوع : علت تشتت در انسان چیست؟ 🔹فایل دوم کتاب @sound_azady_ensan
هدایت شده از ص خ
3.mp3
6.24M
🔉 موضوع : نقطه آغازین وحدت شخصیت ، وحدت است. 🔹فایل سوم کتاب @sound_azady_ensan
هدایت شده از ص خ
4.mp3
15.08M
🔉 موضوع : مدیریت فرهنگی باید چگونه باشد؟ 🔉 رابطه جامعه و 🔹فایل چهارم کتاب @sound_azady_ensan
هدایت شده از ص خ
5.mp3
6.23M
🔉 موضوع : مبدا های غلط کجاست؟ 🔉 آسیب شناسی ! 🔹فایل پنجم کتاب @sound_azady_ensan
هدایت شده از ص خ
6.mp3
2.91M
🔉 موضوع : راه های تقویت در انسان چگونه است؟ 🔹فایل ششم کتاب @sound_azady_ensan
هدایت شده از ص خ
7.mp3
2.3M
🔉 موضوع : آیا صحیح است همه مشکلاتمان را تقصیر بیماری تمدن بدانیم؟ 🔹فایل هفتم کتاب @sound_azady_ensan
هدایت شده از ص خ
8.mp3
1.84M
🔉 موضوع : همه کارها و اعمال ما برای توحید باشد 🔹فایل هشتم کتاب @sound_azady_ensan
هدایت شده از ص خ
9.mp3
10.85M
🔉 موضوع : نقش خدا در زندگی انسان در نگرشات 🔹فایل نهم کتاب @sound_azady_ensan
هدایت شده از ص خ
10-1.mp3
10.47M
🔉 موضوع : برده داری در -قسمت اول 🔹فایل دهم کتاب @sound_azady_ensan
هدایت شده از ص خ
10-2.mp3
8.88M
🔉 موضوع : برده داری در -قسمت دوم 🔹فایل دهم کتاب @sound_azady_ensan
هدایت شده از ص خ
10-3.mp3
12.35M
🔉 موضوع : برده داری در -قسمت سوم 🔹فایل دهم کتاب @sound_azady_ensan
هدایت شده از ص خ
استاد شهید مطهری: تکیه گاه تعلیم و تربیت اسلامی عمل است. اسلام بشر را متوجه این نکته میکند که هرچه هست عمل است. سرنوشت انسان را عمل او تعیین میکند. قرآن کریم در رابطه با عمل آیه ها و صحبت های زیادی را آورده است. سوره نجم آیه ۳۹: برای بشر جز آنچه که کوشش کرده است ، نیست. یعنی سعادت بشر در گرو عمل اوست. وقتی یک ملت قبول کند که سرنوشت او به دست خودش است و سرنوشت او را عملا خودش تعیین میکند. آن وقت متوجه عمل و نیروی خودش می شود. آن وقت متوجه عمل و نیروی خودش می شود. در حال حاضر ما اینطور هستیم؟ عمل خودمان را مهم نمی دانیم و فقط بر دیگران خرده می گیریم. همانطور که گفتیم سرنوشت ما با عمل ما تعیین می شود. ولی ما این تفکر اسلامی را فراموش کرده ایم. 📚از کتاب احیای تفکر اسلامی
هدایت شده از ص خ
⚫️ شهادت امام زین‌العابدین علیه السلام تسلیت باد! ◾️استاد مطهری: امام سجاد(ع) مظهر کاملی است از اخلاق عرفانی و سلوک اسلامی. 📝یادداشت‌ها، ج۹، ص۳۲۴
هدایت شده از ص خ
◼️ حماسه‌ای که امام زین العابدین علیه السلام در مجلس یزید آفرید! 🔹در روز جمعه‌اى در شام نماز جمعه است. ناچار خود یزید باید شرکت کند. اول آن خطیبى که به اصطلاح دستورى بود، رفت و هرچه قبلا به او گفته بودند گفت؛ تجلیل فراوان از یزید و معاویه کرد، هر صفت خوبى در دنیا بود براى اینها ذکر کرد و بعد شروع کرد به سبّ کردن و دشنام دادن على(ع) و امام حسین(ع) به عنوان اینکه اینها -العیاذباللَّه- از دین خدا خارج شدند، چنین کردند، چنان کردند. 🔹زین العابدین(ع) از پاى منبر نهیب زد: «ایهَا الْخَطیبُ! اشْتَرَیتَ مَرْضاةَ الَمخْلوقِ بِسَخَطِ الْخالِق» تو براى رضاى یک مخلوق، سخط پروردگار را براى خودت خریدى. بعد خطاب کرد به یزید که آیا اجازه مى‌دهى من بروم بالاى این چوب‌ها دو کلمه حرف بزنم؟ یزید اجازه نداد. 🔹آنهایى که اطراف بودند، از باب اینکه على بن حسین(ع)، حجازى است، اهل حجاز است و سخن مردم حجاز شیرین و لطیف است، براى اینکه به اصطلاح سخنرانى‌اش را ببینند، گفتند: اجازه بدهید، مانعى ندارد. ولى یزید امتناع کرد. پسرش آمد و به او گفت: پدرجان! اجازه بدهید، ما مى‌خواهیم ببینیم این جوان حجازى چگونه سخنرانى مى‌کند. گفت: من از اینها مى‌ترسم. این‌قدر فشار آوردند تا مجبور شد؛ یعنى دید دیگر بیش از این، اظهار عجز و ترس است؛ اجازه داد. 🔹ببینید این زین العابدین(ع) که در آن وقت از یک طرف بیمار بود (منتها بعدها دیگر بیمارى نداشت، با ائمّه دیگر فرق نمى‌کرد) و از طرف دیگر اسیر، و به قول معروفِ اهل منبر چهل منزل با آن غُل و زنجیر تا شام آمده بود، وقتى بالاى منبر رفت چه کرد! چه ولوله‌اى ایجاد کرد! یزید دست و پایش را گم کرد. گفت الآن مردم مى‌ریزند و مرا مى‌کشند. 🔹دست به حیله‌اى زد. ظهر بود، یک‌دفعه به مؤذّن گفت: اذان! وقت نماز دیر مى‌شود. صداى مؤذّن بلند شد. زین العابدین(ع) خاموش شد. مؤذّن گفت: «اللَّهُ اکبَرُ، اللَّهُ اکبَرُ»، امام حکایت کرد: «اللَّهُ اکبَرُ، اللَّهُ اکبَرُ». مؤذّن گفت: «اشْهَدُ انْ لا الهَ الَّا اللَّهُ، اشْهَدُ انْ لا الهَ الَّا اللَّهُ»، باز امام حکایت کرد، تا رسید به شهادت به رسالت پیغمبر اکرم(ص). تا به اینجا رسید، زین العابدین(ع) فریاد زد: مؤذّن! سکوت کن. رو کرد به یزید و فرمود: یزید! این که اینجا اسمش برده مى‌شود و گواهى به رسالت او مى‌دهید کیست؟ ایهاالناس! ما را که به اسارت آورده‌اید کیستیم؟ پدر مرا که شهید کردید که بود؟ و این کیست که شما به رسالت او شهادت مى‌دهید؟ تا آن وقت اصلا مردم درست آگاه نبودند که چه کرده‌اند. 🔹آن‌وقت شما مى‌شنوید که یزید بعدها اهل بیت پیغمبر(ص) را از آن خرابه بیرون آورد و بعد دستور داد که آنها را با احترام ببرند. نعمان بن بشیر را که آدم نرمتر و ملایمترى بود، ملازم قرار داد و گفت: حداکثر مهربانى را با اینها از شام تا مدینه بکن. 🔹این براى چه بود؟ آیا یزید نجیب شده بود؟ روحیه یزید فرق کرد؟ ابداً. دنیا و محیط یزید عوض شد. شما مى‌شنوید که یزید، بعد دیگر پسر زیاد را لعنت مى‌کرد و مى‌گفت: تمام، گناه او بود. اصلا منکر شد و گفت من چنین دستورى ندادم، ابن زیاد از پیش خود چنین کارى کرد. چرا؟ چون زین العابدین(ع) و زینب(س) اوضاع و احوال را برگرداندند. 📝 استاد مطهری، حماسه حسینی، ج1، صص۲۹۴_۲۹۳
هدایت شده از فیزیک اتمی
4_5881965807885354156.pdf
688.6K
متن کامل گفت‌وگوی با دکتر مهدی گلشنی در شوکران دهم 🗞 روزنامه فرهیختگان (تجلیل دکتر گلشنی از شیوه علمی و رفتاری شهید مطهری) 🆔 @atomicphysics ⚛ کانال تخصصی فیزیک اتمی
هدایت شده از خانواده بینش مطهر
بسم الله الرحمن الرحیم 📢📢 ثبت نام دوره متمرکز بینش مطهر از تاریخ ۲۴مهر ماه آغاز می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت، مراجعه و در گروه 👇👇 http://eitaa.com/joinchat/2229993483Ce27d66d4ae عضو شوید. 🔸bineshemotahar.ir https://eitaa.com/bineshe_motahar https://sapp.ir/bineshemotahar
ِ 🌻🌱🌻🌱🌻🌱🌻🌱🌻🌱 🍃 مراحل تبلیغ : 1⃣ ماهیت پیام (حقانیت و غنی بودن محتوای آن). 2⃣ شخصیت خاص پیام رسان. 3⃣ ابزار پیام رسانی. 4⃣ کیفیت و متد و اسلوب رساندن پیام. اولین شرط موفقیت یک پیام، عقلی بودن، قدرت و نیرومندی محتوای آن است.یعنی با عقل و فکر بشر سازگار باشد و نیز باید با احساسات بشر انطباق داشته باشد. اگر پیامی با نیازهای طبیعی بشر ضدیت داشته باشد نمی تواند موفق باشد. حدیثی داریم که در فقه هم به آن استناد می کنند. پیغمبر اکرم صلی اللّه علیه و آله و سلّم فرمود : " الاِسلامُ یَعلو وَلا یُعلی عَلَیهِ " یعنی اسلام علوّ و برتری پیدا می کند و چیزی بر اسلام پیروز نمی شود و غلبه پیدا نمی کند. (دست اسلام همیشه باید بالا باشد ، اسلام دست پایین را هرگز نمی پذیرد.) نهج الفصاحه، ص 214، حدیث 1056. اسلام می گوید عقل، و با عقل خدا و توحید را اثبات می کند. ولی مسیحیت، حرف اولش این است که عقل را کنار بگذار و بگو تثلیث❗ شخصیت پیام رسان : امام حسین علیه السلام توانست با نهضت خودش پیام اسلام را به جهان و جهانیان برساند. امام حسین علیه السّلام در سوم شعبان وارد مکه می شود و ماه های رمضان، شوّال، ذی القعده و ذی الحجّه تا هشتم این ماه را یعنی ایامی که عمره مستحب است و مردم از اطراف و اکناف و حتی از اقصی بلاد خراسان به مکه می آیند در آنجا می ماند. کم کم فصل حج می رسد و روز ترویه می شود، یعنی روز هشتم ذی الحجّه، روزی که همه برای حج لباس نو می پوشند و می خواهند به مِنی و عرفات بروند واعمال حج راانجام بدهند. ناگهان امام حسین علیه السّلام اعلام می کند که من می خواهم به طرف عراق و کوفه بروم. در چنین شرایطی پشت می کند به کعبه، پشت می کند به حج، یعنی من اعتراض دارم. اعتراض وانتقاد و عدم رضایت خودش را به این وسیله و به این شکل اعلام می کند. ✅ یعنی این کعبه دیگر در تسخیر بنی امیّه است؛ حجی که گرداننده اش یزید باشد، برای مسلمین فایده ای نخواهد داشت. این پشت کردن به کعبه و اعمال حج در چنین روزی و اینکه بعد بگوید من برای رضای خدا رو به جهاد می کنم و پشت به حج ، روبه امر به معروف می کنم و پشت به حج، این یک دنیا معنی داشت، کار کوچکی نبود. ابزار پیام رسانی : برای هدف مقدس از وسیله غیر مقدس استفاده نکنیم. مانند شبیه خوانی در گذشته. امام حسین علیه السّلام سفری را در پیش می گیرد که همه عقلا (یعنی عقلایی که بر اساس منافع قضاوت می کنند) آن را از نظر امام حسین علیه السّلام ناموفق پیش بینی می کنند؛ یعنی پیش بینی می کنند که ایشان در این سفر کشته خواهند شد، و ایشان در بسیاری از این موارد پیش بینی آنها را تصدیق می کند. می گوید : خودم هم می دانم.می گویند : پس چرا زن و بچه همراه خودت می بری؟ می گوید :آنها را هم باید ببرم. ✅ بودن اهل بیت امام حسین علیه السّلام در صحنه کربلا، صحنه را بسیار بسیار داغ تر کرد. و در واقع امام حسین علیه السّلام یک عده مبلّغ را طوری استخدام کرد که بعد از شهادتش آنها را با دست و نیروی دشمن تا قلب حکومت دشمن یعنی شام فرستاد. ✅ این خودش یک تاکتیک عجیب و یک کار فوق العاده است. همه برای این است که این صدا بیشتر به عالم برسد، بیشتر به جهان آن روز اسلام برسد و بیشتر ابعاد تاریخ را بشکافد و هیچ مانعی در راه آن وجود نداشته باشد. 🔰 تبلیغ - استاد مطهری (ره) 🌻🌱🌻🌱🌻🌱🌻🌱🌻🌱
بینش‌ مطهر شهرستان‌های‌تهران
بسم الله الرحمن الرحیم 📢📢 ثبت نام دوره متمرکز #کشوری_تربیت_استاد_و_مربی بینش مطهر از تاریخ ۲۴مهر ما
بسم الله الرحمن الرحیم با عنایت به پیگیری های صورت گرفته از سوی مخاطبین در خصوص محل برگزاری کلاس ها مرحله اول که از ۲۴ مهرماه ثبت نام آن آغاز می‌شود به اطلاع می‌رساند: پیرو تفاهم انجام شده با ریاست محترم پردیس فرهنگیان، یکی از محل‌های قطعی برگزاری دوره جدید پردیس زینبیه پیشوا خواهد بود. لکن درصورت استقبال و رسیدن به حد نصاب ثبت نام کنندگان در سایر شهرستان‌ها در شهرستان ورامین مرکز طلوع خرداد و قرچک مؤسسه اولوالألباب برگزار خواهد گردید.
هدایت شده از ثاقب۱۲_ مسوولین مراکز
🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴 بسم الله الرحمن الرحیم توجه توجه 📢📢📢📢📢📢📢📢📢📢📢📢📢📢📢📢📢📢📢📢📢📢📢📢📢📢📢📢📢📢📢📢📢📢📢📢📢📢📢📢 اندیشه جویان محترم دوره های تربیت مربی و معلم و دوره دوم استخدام پژوهشگر با سلام و ادب و احترام به اطلاع آن دسته از اندیشه جویانی که بر هردلیلی موفق به شرکت در فرایند استعداد سنجی نشده اند می رساند که : ⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️ افراد جامانده از فرایند استعداد سنجی فقط دو روز دیگر فرصت دارند تا با مراجعه به آدرس و لینک زیر در این فرایند شرکت نمایند : http://bineshemotahar.ir زمان : روزهای یک شنبه و دوشنبه مورخ 15و 16 مهرماه
بسم الله الرحمن الرحیم سلام علیکم با توجه به اینکه ارزیابی از اندیشه جویان در روز پنج شنبه ۱۹ مهرماه انجام خواهد شد. لطفا اگر اندیشه جویانی علاقمند هستند پاسخ سؤالات فوق را در اسرع وقت به ادمین کانال ارسال بفرمایند.
هدایت شده از ثاقب۱۸_ کل بینش پژوهان
هدایت شده از ثاقب۳_ پرسش و پاسخ دوره
بسم الله الرحمن الرحیم سلام خدمت همه ی اندیشه جویان محترم در موسسه بینش مطهر طرح های مختلفی در حال برگزاری است، اعم از: 1) تربیت معلم و مربی : افراد با مدرک لیسانس برای مدارس غیر انتفاعی و فوق لیسانس و دکتری برای مدارس غیر انتفاعی و هم دانشگاه فرهنگیان و درخواست نهاد نهادها و سازمان ها. 2) تربیت مدرس: این طرح به سه بخش تقسیم میشود، الف ) افراد با هر مدرکی در صورت دارا بودن شرایط میتوانند مربی و با ارشد ودکتری برای مدرسی دوره های مختلف بینش مطهر به تدریس مباحث شهید مطهری بپردازند. ب) خواهران با مدرک ارشد و دکتری برای دانشگاه فرهنگیان ج) برادران با مدرک ارشد و دکتری برای دانشگاه فرهنگیان و امام حسین(ع) و مرکز مطالعات راهبردی تربیت اسلامی و درخواست های مختلف نهادها . 3) دوره ی استخدام پژوهشگر: برادران با مدرک ارشد و دکتری برای دانشگاه امام حسین(ع). 4) مدارس کوثر : همه ی افراد با مدرک لیسانس و فوق لیسانس و دکتری با شرایط سنی که قبلا اعلام شده است.(مدرک کارشناسی :28 با سربازی/ کارشناسی ارشد: 30دکتری :تا 32 سال) * نکته ای که وجود دارد ، دوستانی که مدرک دیپلم دارند اگر مستعد بودن آنها برای دبیرخانه ها مشخص شود و شاخص های اندیشه جوی برتر را داشته باشند میتوانند به عنوان مربی ( یک پله از استاد پایین تر) به تدریس مباحث شهید مطهری بپردازند. و افراد توانمند با مدرک خبرگی به تدریس مشغول می شوند * قابل ذکر است تمام طرح های بالا برای افرادی است که شاخص های اندیشه جوی برتر را داشته باشند و در مصاحبه ها موفق باشند.
هدایت شده از هاتفی
💢حضرت زینب(س) خطاب به یزید: تو حقیرتر و کوچک‌تر از این هستی که من تو را مخاطب خودم قرار بدهم ✅اگر برای زن جَبن (ترس) به معنای یک خوی و خلق اخلاقی، خوب بود، حضرت زینب(س) می‌بایست از همه زن‌های دیگر ترسوتر و بی‌شخصیت‌تر باشد و به اصطلاح معروف سرش از لاک خودش بیرون نیاید. مگر دم دروازه کوفه کسی زینب را مجبور کرده بود که بیاید سخنرانی بکند؟ مگر سخنرانی قابل اجبار است؟! یا در ابن زیاد مگر کسی زینب را مجبور کرده بود که آنچنان در مقابل ابن زیاد بایستد و حتی به او ناسزا بگوید که واقعاً خطر کشته شدن خودش و کسانش وجود داشت؟! ✅و بالاتر از این، در یزید است با آن طنطنه و دبدبه که خیلی با مجلس ابن زیاد فرق می‌کرد، چون اولا ابن زیاد حاکم بود و یزید خلیفه، و ثانیاً ابن زیاد در کوفه بود و یزید در شام، و شام به اعتبار اینکه مجاور با بیزانس (قسطنطنیه آن وقت) بود شکوه خاصی داشت. ولی این زن اصلا اینها را به چیزی نمی‌گیرد، به یزید می‌گوید: تو حقیرتر و کوچک‌تر از این هستی که من تو را مخاطب خودم قرار بدهم، تو اینکه من تو را مخاطب خودم قرار بدهم نیز نداری. ✅آیا یک زن ترسو می‌تواند این کار را بکند؟ نه. در آنجا این بود که جان زینب در خطر بود؛ در خطر باشد. از دادن جان که نمی‌ترسید. عزت و شرفش در خطر نبود، برعکس بر عزت و شرفش با این شجاعت افزوده می‌شد. 📚تعلیم و تربیت در اسلام، ص۱۲۴-۱۲۳