eitaa logo
بیسیمچی
1.8هزار دنبال‌کننده
11.9هزار عکس
1.9هزار ویدیو
622 فایل
سلام علیکم این کانال بمنظور ارتباط معنوی،فرهنگی ،تبلیغی و مذهبی با فرهیختگان تشکیل شده استbabaii@
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از روشنا استان اصفهان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✍تاریخچه انجمن حجتیه نوین(قسمت سی و چهارم) ✅انجمن خیریه حجتیه مهدویه(۱۲) 🖋اين ساختار تشکيلاتي تا مدتها حفظ شد، منتهي پس از انقلاب براي استقرار نظام جمهوري اسلامي و سلب آزادي عمل از بهائيان، عمده فعاليت اعضاي انجمن حول محور بحث مهدويت و انتظار براي فرج امام زمان(عج) معطوف شد. 🖋پراکندگي اعضاي انجمن در استانهاي کشور استان خراسان با مرکزيت مشهد را ميبايست خاستگاه انجمن حجتيه دانست. مقدمات راه اندازي تشکلي به نام «انجمن حجتيه مهدويه» براي مبارزه با فرقه بهائيت در اين منطقه شکل گرفت. به ويژه آنکه برابر با گزارشهايي، اعضاي بهائيت در مشهد نيز دست به تحرکاتي زده بودند. 🖋 به موازات فعاليت انجمن در تهران، جلسات منظمي در مشهد نيز تشکيل ميشد. پس از انقلاب نيز اعضاي انجمن در استان خراسان اقدامات مؤثري انجام ميدادند. پس از استقرار نظام جمهوري اسلامي، اعضاي هيأت مديره و هيأت مؤسس انجمن حجتيه در مشهد و تهران، عبارت بودند از شيخ محمود حلبي، محمد صالحي آذري، سيدحسين سجادي، محمدحسين سجادي، محمدحسين عطار، غلامحسين حاج محمد تقي باقر، سيدرضا آل رسول،مهندس هوشمند، دخانچي، هاشمي، دکتر عبد خدايي، نماينده مردم مشهد و دکتر محمدمهدي پورگل، که اينان به طور معمول جلساتي را در منازل يکديگر با ديگر هواداران انجمن برگزار ميکردند (آرشيو مرکز اسناد انقلاب اسلامي، کد 5327، تاريخ 29/11/60 شماره 59ـ13) 🖋 غير از منازل شخصي، اعضاي انجمن در برخي از نواحي، اقدام به تأسيس حسينيه و مسجد نيز ميکردند. برگزاري جلسات هفتگي يا ماهانه از عادات مرسوم اعضاي انجمن بود، چون با اين شيوه ميتوانستند به طور منظم و مرتب همديگر را ببينند و درباره موضوعات و موارد خاص، تصميمات مشخص بگيرند. 🖋 يکي از مراکز معروف تجمع انجمن در مشهد، حسينيهاي بود که گروهي از هواداران آنها به سرپرستي محمد صالحي آذري در روستاي جاهشک از توابع چناران ساخته بودند. (آرشيو مرکز اسناد انقلاب اسلامي، پرونده آيتالله ابوالقاسم خويي، شماره بازيابي 964، ص 101، تاريخ گزارش 1/8/63) 🖋در شهرستان بجنورد نيز انجمن فعاليت متمرکزي داشت. از اين شهر، پيش از انقلاب نيز گزارشي از حضور انجمن وجود دارد. شخص مؤثر اين تشکل در بجنورد، فردي به نام يزداني دبير آموزش و پرورش و برادر شهيد سعيد يزداني بود. 🖋از ديگر عناصر شاخص انجمن در اين شهرستان عبارت بودند از: محمد آل ياسين، مجيد يزداني، بابامرتضوي، علي دارابيان، حاجي يزديان، علي پوررمضاني و سلماسي (آرشيو مرکز اسناد انقلاب اسلامي کد 5327، ج دوم گزارش شماره 2/2/5/513 با تاريخ 17/9/60 و شماره 9/4/5/24 با تاريخ 15/9/60 ص 23) 🖋شهرستان سبزوار از ديگر مراکز تجمع انجمن بود، منتهي مراتب بافت اجتماعي و گرايشهاي سياسي شهروندان، به گونهاي بود که به ويژه پس از پيروزي انقلاب و در آستانه جنگ تحميلي بين موافقان و مخالفان انجمن نزاعهايي درميگرفت. در اين شهرستان، روحاني بانفوذي به نام علوي بود که پيش از انقلاب به عنوان امام جمعه مطرح بود. 🖋 بسياري وي را از اعضاي مؤثر انجمن حجتيه ميدانند، اما انجمنيها هرگونه انتساب و عضويت علوي را در حجتيه رد ميکنند. اينکه وي داراي مواضعي خاص و مستقلي داشته، امري مسلم است، چون در برخي از آثاري که پيرامون انجمن نگاشته شده بود، نويسندگان اعتقاد داشتند که علوي از انجمن جدا شده و اقدام به تأسيس يک تشکل مستقل کرده است. 🖋در سبزوار افراد ديگر نيز بودند که جلسات منظم عقيدتي داشتند، از جمله کرامتي ـ که جزو بازاريهاي معروف بود ـ ، مروجي، فاضل، پوستيني، نجفپور (از مسؤولان آموزش و پرورش) بابايي، يحيي عليپور، هراتي (نماينده مجلس از مسؤولان آموزش و پرورش، عضو جدا شده از انجمن)، ملازاده و بهجتي. (آرشيو مرکز اسناد انقلاب اسلامي،کد 261، ص 47 تا 52) 🖋مهمترين اتفاقي که باعث درگيري بين هواداران و مخالفان انجمن حجتيه شده، مراسم تشييع جنازه شهيد محمد فاضل بود. وي از جواناني بود که در ابتداي امر در انجمن حجتيه فعاليت داشت، اما بعدها به خاطر مسايلي، از انجمن کنار کشيد و به جبهه جنگ عزيمت کرد و به شهادت رسيد که مراسم تشييع جنازه او محلي براي ابراز اختلافها و دعواهاي شخصي شد. (انجمن حجتيه سدي برابر انقلاب، ص 21 و 23) ادامه دارد حسن بابایی مدرس روشنگری استان اصفهان
هدایت شده از روشنا استان اصفهان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✍تاریخچه انجمن حجتیه نوین(قسمت سی و پنجم) ✅انجمن خیریه حجتیه مهدویه(۱۳): 🖋از سويي ديگر، جو شهر به واسطه تصفيه اي که در آموزش و پرورش و برخي ارگانهاي نظامي از انجمن حجتيه صورت گرفته، ملتهب شد. حتي در يکي از اين درگيريها که منجر به تعطيلي يک هفته اي بازار سبزوار شد، عده اي کشته و زخمي شدند. (در شناخت حزب قائدين زمان، ص 98و 99) 🖋استان اصفهان نيز از ديگر مراکزي بود که حجتيه اي ها در آن فعاليت داشتند، به ويژه آنکه در بين روحانيون حوزه هاي علميه اصفهان نيز افراد بسياري بودند که تمايلاتي به انجمن داشتند، از جمله آيت الله خادمي، مرحوم آيت الله شمس آبادي، احمد امامي، مسؤول مدرسه علميه ذوالفقاري، فقيه ايماني نماينده آيت الله خويي در اصفهان، موحد ابطحي، شيخ مهدي مظاهري، حسن امامي. گزارشهايي نيز از تمايلات و همراهي هاي بانوي مجتهده فروغ امين وجود دارد. 🖋 ميان عناصر روحاني نامبرده که بسياري از آنان جزو هواداران امام محسوب ميشدند و برخي ديگر که از فعالان سياسي خط امامي بودند، اختلاف سليقه هايي پيرامون چگونگي پيشبرد نهضت در شهرستان اصفهان وجود داشت. زمينه هايي براي همکاري اين دو خط فکري در اصفهان به وجود آمده بود اما به زودي هر دو جريان از همديگر فاصله گرفتند. 🖋 مثلا از آغاز تأسيس حزب جمهوري اسلامي و راه اندازي شعبه اي از آن در اصفهان، برخي از اين دو جريان سياسي به صورت مشترک در حزب شروع به فعاليت کردند اما اين همکاري ديري نپاييد. 🖋در برخي درگيريها و اختلاف نظرهايي که در اين شهر رخ داد، باز هم رديابي اين دو جريان را ميبينيم مثلا در اوايل انقلاب، يکي از مسايل مطرح، اختلاف نظر کميته هاي اصفهان و استانداري بود که بعدها به انحلال کميته انجاميد. 🖋 در بررسي حوادث به اسامي افرادي از قبيل بحرينيان، عبدالله نوري، جلال الدين طاهري اصفهاني و... برميخوريم که جزو مخالفان يا موافقان انجمن حجتيه به شمار ميرفتند. در برخي از تحليلها که البته فارغ از اظهارنظرهاي احساسي نيست، قتل مرحوم شمس آبادي و مهندس بحرينيان، رييس کميته خادم الحسين به جريان ضد انجمن حجتيه نسبت داده شده است. (انجمن حجتيه در اصفهان را افشا کنيم، جلد سوم، بيتا، بينا، ص 7) 🖋در رويارويي ديگري بين طرفداران و مخالفان انجمن، ميبينيم که اجازه برگزاري نمايشگاه ميعاد با خورشيد در ساختمان مرکزي شهرداري اصفهان داده نميشود. اين مراسم بنا بود به مناسبت نيمه شعبان، از تاريخ 16 الي 22 خرداد ماه 1361 برگزار شود. مشابه همين نمايشگاه در شهر مشهد و موزه آبگينه تهران به وسيله عناصر انجمن حجتيه برگزار شد. 🖋از دکتر مرتضوي به عنوان مسؤول رسمي و از مهندس علوي نيا، عبدالعلي مصحف، مهدي اقاربپرست، مهندس عندليب، مهندس عبوديت، ناجي، زهتاب، مهندس رضا ميرمحمد صادقي، درخشنده پور، فولادگر، تدين، حاج ميرزا ابوالقاسم کوپائي، حاج ميرزا علي تابش، اسماعيل داودي، کرباسي، آرمان نيا، و نيلفروشان به عنوان کادر اصلي انجمن در اصفهان ياد ميکنند. 🖋 بخش عمده آنان در اوايل انقلاب، داراي مقام اجرايي در سطح استان و آموزش و پرورش بودند. بخش ديگري نيز در حوزه بازار فعاليت داشتند و جزو سرمايه داران معروف به شمار ميآمدند. ادامه دارد حسن بابایی مدرس روشنگری استان اصفهان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از روشنا استان اصفهان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✍تاریخچه انجمن حجتیه نوین(قسمت سی وششم) ✅انجمن خیریه حجتیه مهدویه(۱۳) 🖋انجمن حجتيه در اصفهان، مؤسسات خيريه فراواني را اداره ميکرد، از جمله مؤسسه ابابصير که در سال 1346 با هدف خدمت رساني به نابينايان تأسيس شده بود و سرپرستي آن به عهده افرادي نظير مهدي اقاربپرست، عبدالعلي امامي، مهندس سبقتي بود. 🖋 برخي مراکز از جمله دارالايتام، بيمارستان حجتيه، بيمارستان عسکريه، انجمن خيريه بانوان، مؤسسه ازدواج و همسريابي، کانون قرض الحسنه، بنياد خيريه همدانيان، دبيرستان احمديه، دبيرستان فاطميه و کانون تعليمات علمي و فرهنگي زير نظر اعضاي انجمن حجتيه اصفهان اداره ميشد. 🖋در سال 61 روزنامه «کيهان» در گزارشي، از عملکرد بيمارستان حجتيه به عنوان «بيمارستان حجتيه اصفهان، تجارتخانه اي براي سودجويي تحت لواي مذهب» شرحي ارايه داده بود و نسبت به عملکرد منفي گردانندگان اين مرکز بهداشتي، انتقاداتي را مطرح کرد. (کيهان 26/61) 🖋از ديگر مراکز مهم حضور انجمن حجتيه، استان گيلان بود. انجمن وليعصر از تشکلهايي بود که جزو شعب رسمي انجمن حجتيه محسوب ميشد و در سال 1344 رسما فعاليت خود را آغاز کرد. اولين سرپرست آن دکتر سيدعبدالله ضيايي بود و بعدها عباس راسخي، مسؤوليت آن را به عهده گرفت. از چهره هاي شاخص اين انجمن، محمدتقي رافع از کارکنان بلندپايه وزارت کار در دوره مسؤوليت احمد توکلي بود. (انجمن حجتيه سدي در برابر انقلاب، ص 19 و 20) 🖋علاوه بر رشت، شهرستان لنگرود نيز مرکز تجمع اعضاي انجمن بود. چهره شاخص انجمني اين شهر، هادي تاج لنگرودي بود که در آموزش و پرورش لنگرود مسؤوليت داشت. در اوايل سال 1361 اين شهرستان شاهد درگيري بود. در 12/1/61 حجت الاسلام جعفري، رييس دفتر تبليغات قم، از طرف حزب جمهوري اسلامي شاخه لنگرود به اين شهر دعوت شد و سخنان تندي را عليه اعضاي انجمن حجتيه مطرح کرد که نظير اين عمل نيز در 20/1/61 در جريان برگزاري مراسم سوم يکي از شهدا تکرار شد. در مقابل اين سخنان، اعضاي انجمن واکنش نشان دادند و مسؤولان شهري در صدد آرام کردن اوضاع برآمدند و با تاج لنگرودي، مسؤول انجمن و رييس اداره ارشاد اسلامي مذاکره کردند و تا اندازه اي اوضاع را به شرايط سابق برگرداندند. 🖋اما مدتي بعد در تاريخ 4/3/61 در روستاي ملاطه از توابع شهرستان لنگرود، بين نيروهاي موافق و مخالف انجمن درگيري رخ داد که باعث زخمي شدن 6 نفر شد. (آرشيو مرکز اسناد انقلاب اسلامي کد 5327 شماره نامه (1ـ5ـ181،21/1/61) و (823/2511، 12/3/61) 🖋استانهای آذربايجان غربي و شرقي از ديگر مراکز فعاليت انجمن حجتيه بود. در اين زمينه ميتوان به حضور انجمنيها در دو شهر خوي و مراغه اشاره کرد. (آرشيو مرکز اسناد انقلاب اسلامي کد 5327 شماره نامه (11758 ـ 5،14/6/61) 🖋 در شهرستان مراغه محل جمع و برگزاري جلسات انجمن در ساختماني موسوم به «خانه امام» بود که مدتي بعد بنا بر حکم دادگاه انقلاب، از طرف کميته مرکزي لاک و مهر شد. اين خانه بعدها پس از رفع توقيف به وسيله فردي به نام نيکخواه که از طرف شيخ محمود حلبي وکالت داشت، به شخص ديگر فروخته شد. انجمنيها نيز در محل ديگر اقدام به فعاليت کردند. (آرشيو مرکز اسناد انقلاب اسلامي، کد 5327، شماره نامه 3819/5/831، 25/9/61) 🖋بيشک استان کرمانشاه (باختران) از مراکز عمده فعاليت انجمن حجتيه مهدويه بود. بسياري از کارگزاران اجرايي و چهرههاي فرهنگي اين استان، در اوايل انقلاب جزو اعضاي انجمن به شمار ميآمدند. از جمله صامت، جعفر کرداني، صحرايي، باقر مستوفي، احمدي، عبدالخالق اصفهاني، علي اشرف احمدي، سيد جعفر مهدوي، رحيم رجبي، فاطوري، حجتخواه، حسين داودي، حاج فرج ايزدي، مجتبي ساوه، منوچهر اديبي، دکتر فخر مشکاه و پولکي. ادامه دارد حسن بابایی مدرس روشنگری استان اصفهان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از روشنا استان اصفهان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✍تاریخچه انجمن حجتیه نوین(قسمت سی و هفتم) ✅انجمن خیریه حجتیه مهدویه(۱۴): 🖋بسياري از نامبردگان داراي سمتهايي از قبيل، استاندار، مدير کل آموزش و پرورش باختران، رييس آموزش و پرورش کنگاور، کارمند فرمانداري، امام جماعت مسجد و ... بودند. (آرشيو مرکز اسناد انقلاب اسلامي،کد 5327 متن نامه 327ـ1ـ5، 23/6/61 و شماره نامه 38ـ1/513، 7/6/62) 🖋 از فعاليت انجمن در شهرستان نيريز در بخش بهداري و نفوذ آنان در مدارس گرگان و اختلاف نظري که بين انجمن اسلامي و حزب الله به وجود آمده بود و گرايش بخش فرهنگي و بازاري استان سيستان و بلوچستان به انجمن حجتيه و... گزارشهايي در دست است. (آرشيو مرکز اسناد انقلاب اسلامي،کد 5327، ج دوم ش نامه 2/2/5/513،17/9/60 و 23/الف/5، 14/10/60) 🖋 در برخي از منابع صحبت از همکاري نيروهاي ضربت و تهديدکننده با انجمن حجتيه است. در برخي از شهرستانها گروههايي مخفي وجود داشتند که با انگيزههاي مذهبي در مقابل فعل منکر واکنش نشان ميدادند، از جمله گروه «شيت» (شوراي ياوري تهيدستان) در کرمانشاه و گروه المراقبون در کرج و همچنين برخي باندهاي مخفي که در خرم آباد وجود داشت. در بين اينان گروه «شيت» معروفيت بيشتري داشت و مسؤوليت آن با شهيد سعيد جعفري بود. بين او و اعضاي انجمن حجتيه روابط خوبي برقرار بود، اما دليل محکمي در دست نيست که عضويت وي را در انجمن حجتيه اثبات کند. 🖋در طول 60 سال فعاليت انجمن حجتيه، افراد زير جزو چهره هاي شاخص آن بودند. البته برخي از آنان در دوره هاي بعد، از عضويت در انجمن کناره گيري کردند: 🖋شيخ محمود حلبي، سيدحسن افتخارزاده، محمد صالحي آذري، دکتر تاجري، دکتر قندي، مهندس مصطفي چ، مهدي طيب، مهندس جواد مادرشاهي، دکتر گلزاري، سيدعلي اکبر پ، سرلشکر سليمي، دکتر محمد نهاونديان، طاهره لباف، دکتر احمد توانا و... . 🖋انجمن حجتيه عاقبت پس از گذراندن مراحل مختلف، سرانجام در مرداد ماه سال 62 پس از اشاره به بيانات امام درباره عملکرد مغاير با اهداف نظام جمهوري اسلامي، تعطيلي فعاليت خود را اعلام کرد. در بيانيه اي که به همين مناسبت انتشار پيدا کرده بود، با اشاره به اظهارات امام خميني آمده است: ... در پي اين فرمايش شايع شد که طرف خطاب و امر مبارک اين انجمن است. 🖋 اگرچه به هيچ وجه افراد انجمن را مصداق مقدمه بيان فوق نيافته و نمي يابيم و در ايام گذشته به ويژه از زماني که حضرت ايشان با صدور اجازه مصرف انجمن از سهم امام(ع) اين خدمات ديني و فرهنگي را تأييد فرموده بودند، هيچ دليل روشن و شاهد مسلمي که دلالت بر صراحت معظم له، به تعطيل انجمن نمايد در دست نبود، معذلک در مقام استفسار برآمديم. 🖋 البته تماس مستقيم ميسر نبود. ليکن براي تحقيق از مجاري ممکنه و شخصيتهاي محترمه موثقه و بنا به قرائن کافيه محرز شد که مخاطب امر معظم له، اين انجمن ميباشد، لذا موضوع توسط مسؤولان انجمن به عرض مؤسسه معظم و استاد مکرم حضرت حجت الاسلام و المسلمين آقاي حلبي (دامت برکاته) رسيد و فرمودند، در چنين حالتي وظيفه شرعي در ادامه فعاليت نيست. کليه جلسه ها و برنامه ها بايد تعطيل شود. عليهذا همانگونه که بارها کتبا و شفاها تصريح کرده بوديم، بر اساس عقيده ديني و تکليف شرعي خود، تبعيت از مقام معظم رهبري و مرجعيت و حفظ وحدت يکپارچکي امت در رعايت مصالح عاليه مملکت و ممانعت از سوءاستفاده دستگاههاي تبليغاتي بيگانه و دفع غرض ورزي دشمنان اسلام را براي ادامه خدمت و فعاليت مقدم داشته و اعلام ميداريم که از اين تاريخ، تمامي جلسات و خدمات انجمن تعطيل ميباشد و هيچکس مجاز نيست تحت عنوان اين انجمن، کوچکترين فعاليتي کند و اظهارنظر با عملي مغاير تعطيل نمايند که يقينا در پيشگاه خداي متعال و امام زمان (سلامالله) عليه مسؤول خواهد بود. انجمن خيريه حجتيه مهدويه دوازدهم شوال 1403 پنجم مرداد ماه 1362 (در شناخت حزب قاعدين زمان، ص 5 و 6) ادامه دارد حسن بابایی مدرس روشنگری استان اصفهان
هدایت شده از روشنا استان اصفهان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✍تاریخچه انجمن حجتیه نوین(قسمت سی و هشتم) ✅انجمن خیریه حجتیه مهدویه(۱۵) 🖋در شرايط کنوني، بار ديگر خبرهايي از فعاليت دوباره انجمن حجتيه در برخي رسانه هاي نوشتاري نوشته شده است. برخي افراد، اقداماتي از قبيل انتشار اعلاميه ها و نوشتن شعارهايي مبني بر حقانيت اميرالمؤمنين(ع) و اهانت به خلفاي سه گانه و نکوهش عملکرد برادران اهل تسنن مبني بر انتخاب مسلکي غير از مذهب شيعي را دال بر تجديد فعاليت انجمن ميدانند، عده اي ديگر با عنايت به اينکه اعضاي انجمن بحث دوري گزيدن از سياست را ترويج ميکنند، آنان را همکاران جديد اصلاحطلبان ميدانند و برخي ديگر ديدگاه غيرقابل تغيير و غيرمنحطف انجمنيها را درباره مسايل اعتقادي و ديني به نوعي با انحصارطلبي جريان راست پيوند ميزنند و آنان را شرکاي آتي طيف محافظه کاران ميدانند. 🖋اما به واقع، دليل محکمي در مورد از سرگيري فعاليت انجمن وجود ندارد. مضافا اينکه صرف نظر از برخي مجالس مذهبي که در هيأتها برگزار ميشود، نشاني از تجمع و جلسات منظم اعضاي انجمن نيست. 🖋مهندس سیدحسین سجادی، رییس انجمن حجتیه یکشنبه شب درگذشت. او از اعضای اولیه و بنیانگذاران انجمن بود که بعد از درگذشت مرحوم حلبی، عملا ریاست شورای انجمن را برعهده داشت. آقای سجادی در سال‌های اخیر در منزل خود در حوالی خیابان دروس، مجالس سخنرانی داشت که یکبار با حمله‌ی عناصر تندرو به این مجلس زخمی شد. 🖋سال ۹۷ خبرگزاری مهر درباره‌ی این انجمن نوشت:‌ «انجمن خیریه حجتیه مهدویه، تشکیلاتی با هدف مبارزه با بهائیت و فراهم کردن زمینه ظهور امام عصر، که در سال ۱۳۳۲ش توسط شیخ محمود حلبی تأسیس شد. فعالیت‌های این تشکیلات پیش از انقلاب اسلامی مورد تأیید مراجع تقلید بود. گرایش غیرسیاسی انجمن حجتیه در سال‌های منتهی به پیروزی انقلاب اسلامی، موجب بدبین شدن انقلابی‌ها به آن شد. بعد از انقلاب، این تشکل دچار انشعاب شد. برخی اعضا به انقلابی‌ها نزدیک شدند و برخی‌ دیگر، همان روال گذشته را ادامه دادند. 🖋انجمن حجتیه ۵ مرداد سال ۶۲ پس از اشاره به سخنان امام خمینی درباره عملکرد مغایر با اهداف نظام جمهوری اسلامی، تعطیلی فعالیت خود را اعلام کرد. در بیانیه‌ای که به همین مناسبت انتشار پیدا کرده بود، با اشاره به اظهارات امام خمینی آمده بود که انجمن تصور نمی‌کرده است مخاطب سخنان امام باشد اما بعد از تحقیق محرز شده است که مخاطب انجمن حجتیه است و لذا از این تاریخ، تمامی جلسات و خدمات انجمن تعطیل شد و اعلام کردند که هیچ کس مجاز نیست تحت عنوان این انجمن، کوچک‌ترین فعالیتی کند». ادامه دارد حسن بابایی مدرس روشنگری استان اصفهان
هدایت شده از روشنا استان اصفهان
✍انقلاب اسلامی نتیجه برداشت مردم از سیره حضرت زهرا(س): ✅الف: توحید:انقلاب اسلامی برداشت دقیقی از توحید و وحدانیت الهی است. نفی شرق و غرب که در شعار «نه شرقی و نه غربی» آمده همانند لااله‌الاالله، با نفی کامل هر معبود در ساحت سیاست، توحید را تنها راهگشای حرکت بشری می‌داند. 🖋 در خطبه فدکیه آمده: «اشهد ان لااله‌الاالله وحده لا شریک له، کلمة جعل الاخلاص تاویلها» همین بند کافی است تا به نگاه بر سیاست خارجی دریابیم، حرکت جمهوری اسلامی ایران بر پایه همین فراز از خطبه فدکیه است. 🖋سیاست جمهوری اسلامی ایران تا به امروز بر پایه مقابله با استکبار، ایستادگی در برابر آن و نفی استکبار است. 🖋به تعبیر رهبری ما در سال ۵۷، آمریکا شیطان بزرگ را از کشورمان اخراج کردیم و در سال ۱۴۰۳ بر اخراج آمریکا از منطقه اصرار می ورزیم. در این ۴ دهه از انقلاب نیز شاهد همین موضوع در ساحت‌های مختلف سیاسی کشور بودیم. 🖋کمک ملت ایران به اتباع پناه‌جوی افغانستانی، سوری و عراقی در دوران جنگ، حمایت از حقوق ملت‌ها در برابر حملات نژادپرستانه در آفریقای جنوبی و بوسنی و هرزگوین و ده‌ها کشور دیگر نشان از عزم جدی ایران برای به ثمر نشاندن کلمه توحید و وحدانیت الهی است. 🖋در این سال‌ها نباید فراموش کرد «جمهوری اسلامی ایران» الگویی برای کشورها و ملت‌هایی شد که تصورش را هم نمی‌کردند روزی بتوانند در برابر شیطان بزرگ «آمریکا» بایستند. حسن بابایی مدرس روشنگری استان اصفهان