9_من در هنگام خواندن نماز زیاد شک می کنم آیا نماز من صحیح است یا خیر ؟
پاسخ – اگر زیاد شک می کنید به شک خود اعتنا نکنید . اگر نماز را خوانده اید و بعد از آن شک می کنید که درست خوانده اید و صحیح بوده است یا خیر انشاء اله صحیح بوده ولازم نیست آن را تکرار کنید . اگر وسط نماز شک دارید که کلمه ای را صحیح خوانده اید یا نه و یا عملی را درست بجا آورده اید یا نه، باز هم اعتنا نکنید و انشاء اله نماز شما صحیح است تا این حالت شما بر طرف شود .
هدایت شده از حجه الاسلام شیخ حسن بابایی
هدایت شده از حجه الاسلام شیخ حسن بابایی
هدایت شده از حجه الاسلام شیخ حسن بابایی
بازپسگیری خرمشهر بیش از 500روز بعد از اشغال صورت گرفت اما دشمن برآورد کرده بود که به هیچ وجه ممکن نیست ایران خرمشهر را پس بگیرد و خرمشهر را ملحق شده به خاک خودش میدانست.
#الی_بیت_المقدس
#آزادی_خرمشهر
#حوزه_مقاومت_بسیج_شهید_تندگویان
#پایگاه_بسیج_طلاب_شهید_آیت_الله_مدرس
#دفتر_تبلیغات_اسلامی_اصفهان
#اداره_تبلیغات_اسلامی_شاهین_شهر_و_میمه
#بیسیمچی
هدایت شده از حجه الاسلام شیخ حسن بابایی
مروری بر جزء بیست و نهم:
1- خداوند کسی است که مرگ و زندگی را آفرید تا شما را بیازماید که کدام یک از شما نیکوکارترید. (2- ملک)
2- آیا کسی که به رو افتاده و حرکت می کند به هدایت نزدیکتر است یا کسی که راست قامت است و بر صراط مستقیم گام برمی دارد. (22- ملک)
3- بگو به من خبر دهید اگر آبهای سرزمین شما در زمین فرو رود چه کسی می تواند آب جاری و گوارا در دسترس شما قرار دهد. (30- ملک)
4- ای پیامبر: تو اخلاق عظیم و برجسته ای دارد. (4- قلم)
5- نزدیک است کافران هنگامی که آیات قرآن را می شنوند با چشم زخم خود تو را از بین ببرند. (51- قلم)
6- او را به زنجیری که هفتاد ذراع است ببندید چون او هرگز به خداوند بزرگ ایمان نمی آورد و هرگز مردم را بر اطعام مستمندان تشویق نمی نمود. (33و 34 حاقه)
7- روز قیامت روزی است که مجرمان دوست دارند فرزندان خود را و همسر و برادرش را و همه مردم روی زمین را فدا کنند تا خود نجات یابند. (11 تا 14 معراج)
8- به یقین انسان حریص و کم طاقت آفریده شده است. هنگامی که به او بدی رسد بیتابی می کند و هنگامی که خوبی به او رسد بخل می ورزد، مگر نمازگزاران. (19 تا 21 معراج)
9- (حضرت نوح عرض می کند خدایا) هر زمان که آنها را دعوت کردم که ایمان بیاورید و تو آنها را بیامرزی، انگشتان خویش را در گوشهایشان قرار دادند و لباسهایشان را بر خود پیچیدند. (7-نوح)
10- هر کس در گرو اعمال خویش است. (38- مدثر)
11- بهشتیان از دوزخیان سئوال می کنند چه چیزی شما را به دوزخ وارد ساخت می گویند ما از نمازگزاران نبودیم. (42 و 43 مدثر)
12- وای بر تکذیب کنندگان در آن روز قیامت. (15- مرسلات)
13- اگر آنها به قرآن ایمان نمی آوردند پس به کدام سخن بعد از آن ایمان می آوردند؟
هدایت شده از حجه الاسلام شیخ حسن بابایی
هدایت شده از حجه الاسلام شیخ حسن بابایی
هدایت شده از حجه الاسلام شیخ حسن بابایی
حضرت امام خمینی(ره) رهبر کبیر انقلاب فرمودند: خرمشهر را خدا آزاد کرد.
#الی_بیت_المقدس
#آزادی_خرمشهر
#حوزه_مقاومت_بسیج_شهید_تندگویان
#پایگاه_بسیج_طلاب_شهید_آیت_الله_مدرس
#دفتر_تبلیغات_اسلامی_اصفهان
#اداره_تبلیغات_اسلامی_شاهین_شهر_و_میمه
#بیسیمچی
هدایت شده از حجه الاسلام شیخ حسن بابایی
درس بیست و نهم از جزء بیست و نهم:
«نگاهی به لحظه فراق»
کلااذابلغت التراقی وقیل من راق وظن انه الفراق-والتفت الساق بالساق- الی ربک یومئذ المساق.
«سوره قیامت، آیه های 26 تا 30»
معنی آیه:
چنین نیست، او هرگز ایمان نمی آورد تا جان به گلوگاهش رسد و گفته شود: آیا کسی هست که این بیمار را از مرگ نجات دهد؟ و یقین به فراق از دنیا پیدا کند وساق پاها (از شدت جان دادند) بهم می پیچد آری در آن مسیر همه به سوی (دادگاه) پروردگارت خواهند بود.
نکات مهم آیات:
1- این آیات سخن از لحظه دردناک مرگ به میان آورده است.
2- تراقی جمع (ترقوه) به معنی استخوانهایی است که گرداگرد گلو را گرفته است و رسیدن جان به گلوگاه، کنایه از آخرین لحظات عمر است.
3- اشاره به لحظه است که اطرافیان بیمار هم دستپاچه به دنبال راه نجاتی می گردند و از اروی عجز و یأس و بیچارگی می گویند کسی هست او را نجات دهد.
4- محتضر نیز در این لحظه مأیوس شده یقین به فراق و جدایی از دنیا پیدا می کند.
5- به خاطر شدت ناراحتی جان دادن، ساق پاها بهم پیچیده می شود.
6- آنگاه خداوند می فرماید مسیر همه حلایق در آن روز به سوی دادگاه پروردگار توست.
هدایت شده از حجه الاسلام شیخ حسن بابایی
هدایت شده از حجه الاسلام شیخ حسن بابایی
آزادسازی خرمشهر از لحاظ نظامی نقطه عطفی در تاریخ جنگ تحمیلی عراق علیه ایران شناخته میشود.
#الی_بیت_المقدس
#آزادی_خرمشهر
#حوزه_مقاومت_بسیج_شهید_تندگویان
#پایگاه_بسیج_طلاب_شهید_آیت_الله_مدرس
#دفتر_تبلیغات_اسلامی_اصفهان
#اداره_تبلیغات_اسلامی_شاهین_شهر_و_میمه
#بیسیمچی
هدایت شده از حجه الاسلام شیخ حسن بابایی
تعبیرات قرآن در مورد لحظه دردناک مرگ
1- گاه قرآن این لحظه را به «سکره الموت» یعنی مسی و گیجی حال مرگ تشبیه می کند. (19- ق)
2- گاهی قرآن به «غمرات الموت» یعنی شدائد مرگ تعبیر می کند. (آیه 93 سوره انعام)
3- گاهی قرآن این لحظه دردناک را به «رسیدن روح به حلقوم» تعبیر می کند. «فلولا اذا بلغت الحلقوم». (83- واقعه)
4- و گاه تعبیر به رسیدن روح به تراقی «یعنی استخوان های اطراف گلو نموده است». (آیات مورد بحث) از مجموع این تعابیر استفاده می شود که آن لحظه سخت و دردناک است ولی از روایات اسلامی استفاده می شود که این لحظه برای مومن و غیرمومن فرق دارد.