eitaa logo
بنیاد فرهنگی حضرت مهدی عج استان مازندران
2.5هزار دنبال‌کننده
3.2هزار عکس
904 ویدیو
221 فایل
بنیاد فرهنگی حضرت مهدی عج استان مازندران، برگزار کننده کلاسهای مهدویت ویژه تمام رده های سنی آی دی ادمین کانال: @bonyadmahdaviat_maz فروشگاه محصولات و کتاب های بنیاد حضرت مهدی استان مازندران https://eitaa.com/ketab_bonyad_maz
مشاهده در ایتا
دانلود
🔆نگین آفرینش 📌طول عمر امام زمان : دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که ممکن است انسان سال های بسیار طولانی زنده بماند و حتی گرفتار پیری و فرسودگی هم نشود . برنارد شاو میگوید: از اصول علمی مورد پذیرش همه دانشمندان بیولوژیست این است که برای عمر بشر نمیتوان حدی تعیین کرد و حتی دیر زیستی نیز مسئله مرز ناپذیری است . 📌پروفسور اتینگر می نویسد :به نظر من با پیشرفت تکنیک ها و کاری که ما شروع کردیم بشر قرن 21 خواهد توانست هزاران سال عمر کند . 📌آیه قرآن میفرماید :اگر او (یونس) در شکم ماهی 🐟تسبیح نمی گفت تا روز رستاخیز در شکم ماهی میماند . بنابراین از نظر قرآن هم عمر طولانی انسان ممکن است. ( قسمت 5⃣ @bonyadsari
💠💠💠 🎞سلسله مباحث 📖جزء [5]سوره نساء، آیه59 💠«يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا أَطِيعُوا اللَّهَ وَأَطِيعُوا الرَّسُولَ وَأُولِي الْأَمْرِ مِنْكُمْ فَإِنْ تَنَازَعْتُمْ فِي شَيْءٍ فَرُدُّوهُ إِلَى اللَّهِ وَالرَّسُولِ إِنْ كُنْتُمْ تُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَالْيَوْمِ الْآخِرِ ذَٰلِكَ خَيْرٌ وَأَحْسَنُ تَأْوِيلًا» ✨ 💠خداوند می‌فرمایند؛ ای کسانی که ایمان آورده اید خدا را اطاعت کنید از رسول و اولوالامر جانشینان پیامبر هم اطاعت کنید. پس اگر درباره چیزی نزاع کردید آن را به حکم خدا و پیامبر ارجاع بدهید، اگر به خدا و قیامت ایمان دارید این بهتر و پایانش نیکوتر🌷 است. 👌چند نکته در این آیه وجود دارد و پیوندش به بحث امام زمان (عج) را عرض می کنیم: 1⃣-نکته اول در آیه، اطاعت از اولوالامر آمده، ولی به هنگام نزاع مراجعه به آنها مطرح نشده، بلکه می گوید تنها مرجع حل نزاع خدا و رسول معرفی شده. که نشان دهنده 👈این است اگر در شناخت اولوالامر و مصداق اولوالامر نزاع شد باید مراجعه کنید به خدا و رسول.👉 اگر همه فرقه ها قرآن و سنت را مرجع می دانستند اختلاف‌ها حل و وحدت و یکپارچگی بود «فَرُدُّوهُ إِلَى اللَّهِ وَالرَّسُول». 2⃣-نکته دوم قرآن درباره مفسدان، مسرفان، گمراهان، جاهلان، جباران، کسانی که از خدا رو برمی گردانند، دستور «لا تُطِعْه، وَلَا تَتَّبِعِ» می دهد. بنابراین موارد «أَطِيعُوا» باید 👥کسانی باشند که اطاعتشان نهی نشده باشد، اطاعتشان در تضاد با عوامل خدا و رسول نباشد. یعنی اولوالامر باید همچون پیامبر معصوم باشد تا اطاعت از آنها مانند اطاعت از پیامبر لازم و ‌بی چون و چرا باشد⚠️. چون عصمت یعنی آنکه انسان نه تنها گناه نکند بلکه در فکر گناه هم نباشد. 🌀ما در برخی از گناهان حالت عصمت داریم چون مرتکب نشدیم، فکر آن را هم نکردیم. مثلا خودکشی❌ یا کشتن دیگران. همانگونه که ما بخاطر آگاهی و علمی که به زشتی و پستی و بد عاقبتی بسیاری از گناهان داریم هرگز فکر انجام آنها نیستیم. اما امام🔆 بخاطر علم و یقینی که به ناپسندی همه گناهان دارد هرگز گرد آن نمی‌رود. امروزه اگر ما واقعا سبک زندگی یمان را بخواهیم اطاعت پذیری در برابر امام، در برابر پیامبر و در برابر خدا داشته باشیم یک گناه شناسی برای خودمان بکنیم. ⭕️پیامد غیبت را اگر بدانیم نباید غیبت کنیم، پیامد تهمت پیامد مال غیر، پیامد دزدی، پیامد اختلاس، تمام اینها پیامدهای منفی دارد. چرا بعضی موقع ها یک عده آلوده می شوند و اینها را انجام می دهند⁉️ فکرشان درگیر است چون نمی‌دانند چه پیامدهایی در آن وجود دارد. اهل بیت چون می دانند برای تک تک اینها چه پیامدهایی منفی ای وجود دارد، لذا حتی 💭فکر این را هم‌ نمی کنند، لذا معصوم هستند. 👈و لزوم عصمت امام از خطا و نسیان به جهت آن است که ما معمولا در رفتارها، منش های خودمان دچار خطا و‌ اشتباه می‌شویم پس به یک امام معصوم نیاز داریم تا به او مراجعه کنیم و حقیقت را بشناسیم. اصلا او ما را از اشتباه حفظ بکند. لذا او نباید خطاکار باشد. 🗣جابر بن یزید جعفی می گوید از جابر بن عبدالله انصاری شنید وقتی که خدای تبارک و تعالی پیامبرش این آیه را فرستاد 📖«يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا أَطِيعُوا اللَّهَ وَأَطِيعُوا الرَّسُولَ وَأُولِي الْأَمْرِ مِنْكُمْ» عرض کردم یا رسول الله خدا و رسولش را شناختم اما اولوالامری که خداوند اطاعت آنها را مقرون اطاعت خود کرده چه کسانی هستند⁉️ فرمود ای جابر آنها جانشینان من هستند. بعد حضرت اسم می‌برد، از امیرالمومنین (ع) تا وجود نازنین آقا امام زمان علیه السلام. ⬇️⬇️⬇️
📄باز در حدیث دیگری رسول الله (ص) پس از ذکر اسامی همه ی ائمه برای جابر، به وی می گوید؛ ای جابر آنها جانشینان، اوصیاء، اولی و عترت🔆 من هستند، کسی که ایشان را اطاعت کند مرا اطاعت اطاعت کرده. کسی که از آنها سرپیچی کند من را سرپیچی کرده. کسی که ایشان را یا یکی از آنها را انکار کند مرا انکار کرده. یعنی تا این حد!! یعنی کسی که «من انکر المهدی فهو کافر..»⛔️ اینها را باید نسبت به این قضایا جدی بگیریم. ✅لذا اگر زندگی یمان را در مسیر اطاعت از ولی خدا که مصداقش الان امام زمان است جدی بگیریم خیلی از مسائل اعتقادی ما حل می شود👥. چون اطاعت انسان را تسلیم می کند، اطاعت را اگر انسان جدی بگیرد وفاداریش به امام بیشتر می شود، عشقش به امام بیشتر می شود، سعی می کند در کارها سمبل نکند، سنگ تمام بگذارد نسبت به امام. ⬅️لذا نسبت به آثار اطاعت از امام‌ هم باید توجه داشته باشیم چرا؟ چون اطاعت از امام شکل گرفته می شود، علاقه ها رفتارهای ما، دلهای💕 ما مصون می شود از گناه، ذهن ما به سمت بدعت و انحراف نمی رود. تضعیف باطل و استحکام پایه حق می شود، روشن شدن راههای دین می‌شود، مستقر شدن استوانه های عدالت می‌شود. در زندگی خودمان عدالت محور می‌شود. امور در مجاری خودش قرار می‌گیرد، بسته شدن راههای 🔥نفوذ شیطان قرار می گیرد. آن دین ما که نشأت گرفته از عقاید و اخلاق و احکام ما هست سعی کنیم ‌به نحو‌احسن انجام بدهیم. 👌نمازی که می خواند نمازی است «تَنْهى‏ عَنِ الْفَحْشاءِ وَ الْمُنْکَر»📿 می شود. روزه که می گیرد تماما تسلیم در برابر خدا قرار می‌گیرد، تسلیم در برابر رسول خدا و تسلیم در برابر امام هست. «أَطِیعُوا اللهَ وَأَطِیعُوا الرَّسُولَ وَأُولِی الأَمْرِ مِنْکمْ». در طول تاریخ🗓 اهل بیت هر وقت یاران مطیعی داشتند حرکتشان، رو به جلو حرکت کردند. ولی یارانی داشتند که مطیع نبودن کار امام به بن بست خورد. شما در جریان صلح امام حسن را ببینید، در جریان خانه نشینی😔 امام امیرالمومنین (ع) را ببینید. در واقعه عاشورا آدم هایی که از نایب امام اطاعت نکردند همان هایی بودن که از خود امام هم اطاعت نکردن❌. آدم هایی که حرف مسلم بن عقیل را گوش ندادن همان هایی بودن که حرف امام معصوم را گوش ندادن. ⚜پس امروزه این برای ما درسی هست که ما هم بتوانیم نگاه ویژه ای داشته باشیم به اطاعت از امام، تمرین به اطاعت این است اطاعت از ولی فقیه، اطاعت از نائب امام داشته باشیم. اگر اطاعت از نائب عام امام داشته باشیم اطاعت از خود امام هم داریم.🤲 در دعای عهد می‌خوانیم امام انتظارش از ما این است «الْمُمْتَثِلِینَ لِاَوَامِرِهِ‌‌..» مطیع امر امام باشیم. ⚠️پس لذا می طلبد که این اطاعت را در زندگی خودمان تمرین کنیم، اطاعت از قوانین راهنمایی🚦 رانندگی، اطاعت از رعایت مسائل بهداشتی، اطاعت از برنامه هایی که در زندگی می توانیم داشته باشیم که توام با صفا و صمیمیت باشد. اینها تمرین اطاعتی ست که در زندگی می‌توانیم داشته باشیم. 🧒به بچه هایمان یاد بدهیم در جامعه بتوانیم روحیه اطاعت پذیری را در برابر قانون الهی و قانونی🌀 که حداقل خودمان وضع کردیم به نحواحسن رعایت کنیم، تا بتوانیم ان شاءالله اطاعت از ولی خدا و حجت خدا را به نحواحسن داشته باشیم. 🖇 5 🎤با توضیحات حجت الاسلام و المسلمین استاد محمدرضا نصوری @bonyadsari
ایات مهدوی 5.mp3
3.05M
💠 سلسله مباحث 5 ❇️ آیه مهدوی مربوط به جزء 5 قرآن کریم 🎤 با توضیحات حجت الاسلام و المسلمین ( معاونت محترم ارتباطات و تبلیغ مرکزتخصصی مهدویت قم و مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) مازندران) 🌀 کاری از واحد فرهنگی بنیاد فرهنگی مهدی موعود مازندارن 🌀 @bonyadsari
💠دعای روز پنجم ماه مبارک رمضان @bonyadsari
💠 دعای زیبایی که نشانگر زیبایی های عصر ظهور است بسم الله الرحمن الرحیم اللَّهُمَّ أَدْخِلْ عَلَى أَهْلِ الْقُبُورِ السُّرُورَ اللَّهُمَّ أَغْنِ كُلَّ فَقِيرٍ الَّهُمَّ أَشْبِعْ كُلَّ جَائِعٍ اللَّهُمَّ اكْسُ كُلَّ عُرْيَانٍ اللَّهُمَّ اقْضِ دَيْنَ كُلِّ مَدِينٍ اللَّهُمَّ فَرِّجْ عَنْ كُلِّ مَكْرُوبٍ اللَّهُمَّ رُدَّ كُلَّ غَرِيبٍ اللَّهُمَّ فُكَّ كُلَّ أَسِيرٍ اللَّهُمَّ أَصْلِحْ كُلَّ فَاسِدٍ مِنْ أُمُورِ الْمُسْلِمِينَ اللَّهُمَّ اشْفِ كُلَّ مَرِيضٍ اللَّهُمَّ سُدَّ فَقْرَنَا بِغِنَاكَ اللَّهُمَّ غَيِّرْ سُوءَ حَالِنَا بِحُسْنِ حَالِكَ اللَّهُمَّ اقْضِ عَنَّا الدَّيْنَ وَ أَغْنِنَا مِنَ الْفَقْرِ إِنَّكَ عَلى‏ كُلِّ شَيْ‏ءٍ قَدِير 🌸تمامی این فرازهای زیبا ان شاء الله در عصر ظهور امام زمان علیه اسلام محقق خواهند شد. 📣 ✅ @bonyadsari
چه شود ای گل نرگس با تو دیدار کنم جان و مال و هستی ام برتو گرفتار کنم روزه ی وصل تو از پا بینداخت مرا کی شود با رطب وصل تو افطار کنم. 🤲مهمانان ضیافت الهی لحظه ی اجابت دعاست.. 🌹اللهم عجل لولیک الفرج🌹
🕊 برداشتن حجاب گناه 💠رهبر انقلاب: 🔅 ، یعنی طلب مغفرت و آمرزش الهی برای گناهان. این استغفار اگر درست انجام گیرد، باب برکات الهی را به روی انسان باز می‌کند. 🍃 ⚠️همه آنچه که یک فرد بشر و یک جامعه انسانی از الطاف الهی احتیاج دارد -تفضّلات الهی، رحمت الهی، نورانیت الهی، هدایت الهی، توفیق از سوی پروردگار، کمک در کارها، فتوح در میدان‌های گوناگون- به ‌وسیله گناهانی که ما انجام می‌دهیم، راهش بسته می‌شود. گناه، میان ما و رحمت و تفضّلات الهی، حجاب می‌شود. 🔸استغفار، این حجاب را برمی‌دارد و راه رحمت و تفضّل خدا به سوی ما باز می‌شود. ۱۳۷۵/۱۰/۲۸ 🍃 🌷 @bonyadsari
♦️✍️ نقدی بر سخنان حجت الاسلام و المسلمین سید کمال حیدری پیرامون رجعت و نظر علامه طباطبایی کلیپی از جناب حجت الاسلام و المسلمین سید کمال حیدری پخش گردیده که محتوای آن اشاره به شباهت دیدگاه علامه طباطبایی با شیخ احمد احسایی پیرامون وقوع رجعت در مکانی غیر از زمین مادی کنونی و محل زندگانی فعلی ما می باشد. موید این کلیپ نگاشته ای از ایشان در سایت رسمیشان می باشد . متن سخن جناب آقای سید کمال حیدری چنین است : 👇 لطفا درباره موضوع رجعت توضیح بفرمایید و آیا رجعت برای مومنان نیز وجود دارد؟ منظور از رجعت، بازگشت برخی از مردم به زندگی، پس از مرگشان است. اصل رجعت مورد توافق تمام علماست، نه کیفیت آن و تفاسیر متعددی از رجعت وجود دارد. علامه طباطبایی(ره) معتقد است که رجعت برزخی میان عالم دنیا و عالم برزخ است و جزو عالم دنیا نیست. یعنی رجعت مرتبط به عالم تجرد مثالی است، نه عالم تدرج و زمان. روز رجعت خود یکى از مراتب روز قیامت است، هر چند که از نظر ظهور به روز قیامت نمى‏‌رسد، چون در روز رجعت، باز شر و فساد تا اندازه‏‌اى امکان دارد، به خلاف روز قیامت که دیگر اثرى از شر و فساد نمى‏‌ماند. (ترجمه المیزان جلد دوم صفحه ۱۵۹) ✍️نقد و بررسی ✍️ جناب آقای سید کمال حیدری در کلیپ خود مستند کلام علامه طباطبایی را بیان نکردند اما در سایت ایشان به ترجمه المیزان ج2 ص 159 آدرس داده شده است . اینجانب حدود سه سال پیش و به مناسبت انجام پروژه ی تحقیقی خود با عنوان (تحریف آموزه های مهدویت در جریان های انحرافی) و بررسی انحراف مدعیان دروغین از جمله احمد اسماعیل بصری پیرامون رجعت با این ادعا از جانب آقای حیدری آشنا شدم و پس از جستجو مستندی در کتاب شریف المیزان پیدا نکردم . در همان زمان و با جستجو در اینترنت با نگاشته ای انتقادی از طلبه ای عراقی با نام "شیخ احمد الجعفری " روبرو گشتم که گویا در کلاس های آقای سید کمال حیدری حضور داشته و به مناسبت بر گفتارهای ایشان نقد هایی را مکتوب نموده است . ♦️آدرس نقد های این منتقد چنین است . 108033 https://www.kitabat.info/subject.php?id= به نظر بنده ادعای ایشان پیچیدگی خاصی ندارد که نیاز به پاسخ تفصیلی داشته باشد. با مراجعه به کتاب المیزان علامه طباطبایی و بررسی دیدگاه ایشان پیرامون رجعت هیچ ارتباطی میان بیانات علامه طباطبایی با شیخ احمد احسایی وجود ندارد . نظر علامه طباطبایی روشن است و ایشان پس از بیان تواتر روایت های رجعت از منظر شیعه و عدم مخالفت این آموزه با عقل، قرآن و روایات، بنا بر روایتی که می فرماید (ایام الهی سه مورد است .1. روز ظهور حضرت مهدی علیه السلام 2. روز رجعت 3. روز قیامت )معتقدند که در سیر تجلی حقیقت بر مردمان جهان ابتدا خدای متعال در زمانه ظهور تجلی حق را صورت می دهد و با رجعت حقیقت عالم بر مردمان بیش تر آشکار می شود و در قیامت نهایت تجلی حق رخ خواهد داد و هیچ امری بر کسی پوشیده نمی ماند .به تعبیر دیگر قرآن (یوم تبلی السرائر) است . به روشنی این سخن هیچ سنخیتی با نظر شیخ احمد احسایی ندارد که می خواهد رخ داد رجعت و ظهور را در عالمی به نام هورقلیا معرفی کند و آن را غیر از دنیای و زمین فعلی بداند . اجمالا اشتباه جناب استاد حیدری در این است که مرحله ای بودن تجلی حق در ظهور و رجعت و قیامت را به معنای مرحله ای بودن مکان دانسته اند که برداشتی بدون دلیل از کلمات علامه طباطبایی می باشد. نگارنده همانند دیگر محققان این عرصه در مقاله ای به بررسی دیدگاه شیخ احمد احسایی و احمد بصری در مورد وقوع رجعت در عالمی غیر از زمین مادی پرداخته است. 🔶👈👈 آدرس مقاله اینجانب : ✍️ کاوشی در رجعت با تاکید بر انحرافات شیخیه، بهائیت و احمد اسماعیل بصری فصلنامه علمی پژوهشی مشرق موعود ش49 کانال حجت الاسلام شهبازیان @khaketeshneh