eitaa logo
بنیاد فرهنگی حضرت مهدی عج استان مازندران
2.5هزار دنبال‌کننده
3.3هزار عکس
908 ویدیو
221 فایل
بنیاد فرهنگی حضرت مهدی عج استان مازندران، برگزار کننده کلاسهای مهدویت ویژه تمام رده های سنی آی دی ادمین کانال: @bonyadmahdaviat_maz فروشگاه محصولات و کتاب های بنیاد حضرت مهدی استان مازندران https://eitaa.com/ketab_bonyad_maz
مشاهده در ایتا
دانلود
🔸بسم الله الرحمن الرحیم🔸 (5) مرتبط با بحث دعائم الاخیار روايت زير رو خوب بخونيد👇 ✍محمّد بن مسلم میگوید: شنیدم که امام باقر علیه السلام میفرمودند: هر که دینداری خدای عزّ و جلّ کند و به زحمت فراوان عبادت انجام دهد، ولی امام و پیشوایی که خدا معین کرده، نداشته باشد، زحمتش ناپذیرفته و خود او گمراه و سرگردان است 👈 و خداوند اعمال او را مبغوض و دشمن دارد. همانند کسی که ساختمانهای عظیمی را میسازد ولی ستون و پایههای محکم قرار نمیدهد، لذا تمام بنا بر سر او خراب می شود. 📒کافی، ج ۱، ص ۱۸۳٫ 🔺اگر «اخیار» را جمع «خِیر» بدانیم و آن را به نیکیها ترجمه کنیم نیز ائمّه اطهار علیهم السلام پایه ها و ستونهای تمامی نیکیهای عالم هستند. تامل ودقت👇👇 💌💌 اگر آنان نبودند، هیچ خیر و نیکی ای باقی نمی ماند و آنان هستند که خیر و نیکی را زنده نگه داشته اند. 🍥در طول تاریخ هر جایی خیری بوده به آنان منتهی بوده است (زیرا هر خیری به ائمه منتهی می شود) و هر جایی از آن بزرگواران منقطع باشد خیری وجود ندارد. 💌💌خیر به معنای واسعه‌اش نزد ائمه است و تمام شرها، ظلمت‌ها، گناه‌ها و خلاف‌ها نزد کسانی است که با اهل بیت ارتباط ندارند. 🔺خداوند متعال طوری ائمه اطهار علیهم السلام را افريده که آن‌ها جز رضایت خدا را نمی‌خواهند و مردم را جز به سوی خدا دعوت نمی‌کنند وقتی این‌طور باشند قهراً خیر در آنان است و وقتی دیگران چنین نباشند خیری در آن‌ها وجود ندارد.🎈 ادامه... @bonyadsari
🔸بسم الله الرحمن الرحیم 🔸 (6) ✍روايت زيباي امام صادق علیه السلام امام صادق صلوات الله علیه در خطاب به یکی از اصحابشان می‌فرمایند:👇 💌خداى عز و جل پيغمبرش را بر محبت خود تربيت كرد و سپس فرمود: «و تو داراى خلق عظيمى هستى» 👈 و آن‌گاه به او واگذار كرد و فرمود «هرچه را پيامبر به شما داد، آن را بگيريد؛ و از هرچه منعتان كند باز ايستيد» 💌 و باز خداوند فرمود: «هر كس از رسول خدا اطاعت كند، خدا را اطاعت كرده است» 👈 سپس امام فرمود: و همانا پيغمبر خدا كار را به على واگذار كرد و او را امين شمرد، پس شما (شيعيان) تسليم شديد و آن مردم (اهل سنت) انكار كردند، 💌 به خدا ما شما را دوست داريم كه هرگاه بگویيم بگویيد، و هرگاه سكوت كنيم، سكوت كنيد، و ما واسطه ميان شما و خداى عز و جل هستيم، خدا براى هيچ كس در مخالفت امر ما خيرى قرار نداده است. 📒اصول كافى جلد 2 صفحه 2 حضرت امام هشتم عزیز اين طور مي فرمايد.👇👇 ✍امام رضا علیه السلام فرمود: به من رسیده که مردم می‌گویند ما گمان می‌کنیم که مردم بندگان ما هستند... هرگز من چنین نگفته‌ام...و لیکن می‌گویم: مردم در فرمان‌برداری بنده‌ی ما هستند و در دین دوست‌دار ما...  این گفته که مردم بنده ما هستند در این که 👈اطاعت ما بر آن ها واجب است و در دین پیرو ما هستند، این پیام را به همه برسانید. 📒الکافی، ج 1، ص 187. ‌ مهم مهم مهم 👆👆👆 دوستان روايت اخر رو از حضرت باقر علیه السلام قرار ميدم كه هم معناي اطاعت از اهل بيت و هم معناي خير هر دو مطرح شده است 👇👇👇 امام باقر علیه السلام فرمود:👇 شيعيان ما اهل بيت دل‌هايشان جايگاه محبت ما خانواده میشود و الهام مي‌شوند به محبت ما شخص به ما علاقه و محبت دارد و آنچه در فضل ما مي‌شنود میذيرد با اينكه ما را نديده و سخن ما را نشنيده چون خدا براى او خير و خوبى را خواسته. 🌺پس بزرگواران معصوم منشاء همه خیرها هستند✋ @bonyadsari
📢📢توجه (برنامه زیارت آل یاسین ؛ ثواب قرائت تقدیم به وجود مولایمان عجل الله تعالی فرجه الشریف ؛ (بِسْم الله الرحمن الرحيم) سَلاَمٌ عَلَىٰ آلِ يَس ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا دَاعِيَ اللهِ وَرَبَّانِيَ آيَاتِهِ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا بَابَ اللهِ وَدَيَّانَ دِينِهِ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا خَلِيفَةَ اللهِ وَنَاصِرَ حَقِّهِ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا حُجَّةَ اللهِ وَ دَلِيلَ إِرَادَتِهِ ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا تَالِيَ كِتَابِ اللهِ وَتَرْجُمَانَهُ ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ فِي آنَاءِ لَيْلِكَ وَأَطْرَافِ نَهَارِكَ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا بَقِيَّةَ اللهِ فِي أَرْضِهِ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا مِيثَاقَ اللهِ ٱلَّذِي أَخَذَهُ وَوَكَّدَهُ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا وَعْدَ اللهِ ٱلَّذِي ضَمِنَهُ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ أَيُّهَا الْعَلَمُ الْمَنْصُوبُ وَالْعِلْمُ الْمَصْبُوبُ وَالْغَوْثُ وَٱلرَّحْمَةُ الْوَاسِعَةُ، وَعْداً غَيْرَ مَكْذُوبٍ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تَقوُمُ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تَقْعُدُ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تَقْرَأُ وَتُبَيِّنُ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تُصَلِّي وَتَقْنُتُ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تَرْكَعُ وَتَسْجُدُ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تُهَلِّلُ وَتُكَبِّرُ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تَحْمَدُ وَتَسْتَغْفِرُ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تُصْبِحُ وَتُمْسِي، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ فِي ٱللَّيْلِ إِذَا يَغْشَىٰ وَٱلنَّهَارِ إِذَا تَجَلَّىٰ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ أَيُّهَا ٱلإِمَامُ الْمَأْمُونُ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ أَيُّهَا الْمُقَدَّمُ الْمَأْمُولُ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ بِجَوَامِعِ ٱلسَّلاَمُ، أُشْهِدُكَ يَا مَوْلاَيَ أَنِّي أَشْهَدُ أَنْ لاَ إِلَـٰهَ إِلاَّ اللهُ وَحْدَهُ لاَ شَريكَ لَهُ، وَأَنَّ مُحَمَّداً عَبْدُهُ وَرَسُولُهُ لاَ حَبِيبَ إِلاَّ هُوَ وَأَهْلُهُ، وَأُشْهِدُكَ يَا مَوْلاَيَ أَنَّ عَلِيّاً أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ حُجَّتُهُ وَالْحَسَنَ حُجَّتُهُ وَالْحُسَيْنَ حُجَّتُهُ وَعَلِيَّ بْنَ الْحُسَيْنِ حُجَّتُهُ وَمُحَمَّدَ بْنَ عَلِيٍّ حُجَّتُهُ، وَجَعْفَرَ بْنَ مُحَمَّدٍ حُجَّتُهُ، وَموُسَىٰ بْنَ جَعْفَرٍ حُجَّتُهُ، وَعَلِيَّ بْنَ موُسَىٰ حُجَّتُهُ، وَمُحَمَّدَ بْنَ عَلِيٍّ حُجَّتُهُ، وَعَلِيَّ بْنَ مُحَمَّدٍ حُجَّتُهُ، وَالْحَسَنَ بْنَ عَلِيٍّ حُجَّتُهُ، وَأَشْهَدُ أَنَّكَ حُجَّةُ اللهِ، أَنْتُمُ ٱلأَوَّلُ وَٱلآخِرُ وَأَنَّ رَجْعَتَكُمْ حَقٌّ لاَ رَيْبَ فِيهَا يَوْمَ لاَ يَنْفَعُ نَفْساً إِيمَانُهَا لَمْ تَكُنْ آمَنَتْ مِنْ قَبْلُ أَوْ كَسَبَتْ فِي إِيمَانِهَا خَيْراً، وَأَنَّ الْمَوْتَ حَقٌّ، وَأَنَّ نَاكِراً وَنَكِيراً حَقٌّ، وَأَشْهَدُ أَنَّ ٱلنَّشْرَ حَقٌّ، وَالْبَعْثَ حَقٌّ، وَأَنَّ ٱلصِّرَاطَ حَقٌّ، وَالْمِرْصَادَ حَقٌّ، وَالْمِيزَانَ حَقٌّ، وَالْحَشْرَ حَقٌّ، وَالْحِسَابَ حَقٌّ، وَالْجَنَّةَ وَٱلنَّارَ حَقٌّ، وَالْوَعْدَ وَالْوَعِيدَ بِهِمَا حَقٌّ، يَا مَوْلاَيَ شَقِيَ مَنْ خَالَفَكُمْ وَسَعِدَ مَنْ أَطَاعَكُمْ، فَأَشْهَدْ عَلَىٰ مَا أَشْهَدْتُكَ عَلَيْهِ، وَأَنَا وَلِيٌّ لَكَ بَريءٌ مِنْ عَدُوِّكَ، فَالْحَقُّ مَا رَضِيتُمُوهُ، وَالْبَاطِلُ مَا أَسْخَطْتُمُوهُ، وَالْمَعْرُوفُ مَا أَمَرْتُمْ بِهِ، وَالْمُنْكَرُ مَا نَهَيْتُمْ عَنْهُ، فَنَفْسِي مُؤْمِنَةٌ بِاللهِ وَحْدَهُ لاَ شَرِيكَ لَهُ وَبِرَسُولِهِ وَبِأَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ وَبِكُمْ يَا مَوْلاَيَ أَوَّلِكُمْ وَآخِرِكُمْ، وَنُصْرَتِي مُعَدَّةٌ لَكُمْ وَمَوَدَّتِي خَالِصَةٌ لَكُمْ آمِينَ آمِينَ. ☘🌼☘🌼☘🌼
صبحی که در آن ذکر لبم نام حســـ(ع)ـــین است ای جان دلم صبح من آن روز بخیر است 🙏 #السلام_علیک_یا_اباعبدالله(ع)🌹 🔸🔹🔸🔹🔸 @bonyadsari
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📕 🔃ادامه مبحــــــث قبلــــــــــي 🌸 🌸 🌐🚩عرصه‌هاي مهدويت ‌پژوهي در نزد مستشرقان حال با توجه به فعاليت‌ها و آثار شرق‌شناسان و دين‌پژوهان غربي در زمينه مهدويت و با توجه به فعاليت‌ها و آثاري كه آنان درباره اين موضوع مهم اسلامي انجام داده‌اند، مي‌توان كليه آثاري را كه آنان در زمينه مهدويت انجام داده‌اند، ذيل پنج محور ذيل گرد‌آوري نمود: 📓 ۱ . كتابهاي مستقل در زمينه مهدويت؛ ۲ . مقاله‌هاي مكتوب درباره مسأله مهدويت و موضوعات مرتبط با آن در كتاب، مجله يا دائرةالمعارف؛ 🌺 ۳ .وب‌ها و وبلاگ‌هايي كه به دست شرق‌شناسان و پژوهشگران غربي در زمينه مهدويت پديد آمده؛ 🌺 📜 ۴. پايان‌نامه‌ها، رساله‌ها، پروژه‌ها و تحقيقاتي كه به وسيله پژوهشگران دانشگاهي و انديشمندان غربي در مراکز علمي غرب در زمينه مهدويت نوشته شده است؛ 🌺 ۵ . آثار هنري و سينمايي که در دوره نو ساخته شده است و پيرامون افکار و انديشه‌هاي آخرالزماني و موعودگرايانه اديان از جمله مسلمانان درباره فرجام‌شناسي،آخرالزمان، منجي، موعود و رستگاري است. 📚مًٍنًٍبــــــــــًٍـًٍـًٍـًٍـًٍـًٍـًٍـًٍـًٍـًٍـًٍـًٍـًٍـًٍـًٍـًٍـًٍـًٍـًٍـًٍـًٍـًٍـًٍـًٍـًٍـًٍـًٍـًٍـًٍـًٍــــــــــــــــًٍعًٍ 📘برگرفته از کتاب درسنامه مهدویت اقای سلیمیان ♂ادامــــــــــــّـّـّـّـّـّـّـّـّـّـّـّـّـّـّـّـّـّـّـّـّـّــــــــه دارد 🔸🔹🔸🔹🔸 @bonyadsari
📢📢توجه (برنامه زیارت آل یاسین ؛ ثواب قرائت تقدیم به وجود مولایمان عجل الله تعالی فرجه الشریف ؛ (بِسْم الله الرحمن الرحيم) سَلاَمٌ عَلَىٰ آلِ يَس ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا دَاعِيَ اللهِ وَرَبَّانِيَ آيَاتِهِ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا بَابَ اللهِ وَدَيَّانَ دِينِهِ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا خَلِيفَةَ اللهِ وَنَاصِرَ حَقِّهِ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا حُجَّةَ اللهِ وَ دَلِيلَ إِرَادَتِهِ ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا تَالِيَ كِتَابِ اللهِ وَتَرْجُمَانَهُ ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ فِي آنَاءِ لَيْلِكَ وَأَطْرَافِ نَهَارِكَ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا بَقِيَّةَ اللهِ فِي أَرْضِهِ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا مِيثَاقَ اللهِ ٱلَّذِي أَخَذَهُ وَوَكَّدَهُ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا وَعْدَ اللهِ ٱلَّذِي ضَمِنَهُ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ أَيُّهَا الْعَلَمُ الْمَنْصُوبُ وَالْعِلْمُ الْمَصْبُوبُ وَالْغَوْثُ وَٱلرَّحْمَةُ الْوَاسِعَةُ، وَعْداً غَيْرَ مَكْذُوبٍ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تَقوُمُ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تَقْعُدُ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تَقْرَأُ وَتُبَيِّنُ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تُصَلِّي وَتَقْنُتُ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تَرْكَعُ وَتَسْجُدُ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تُهَلِّلُ وَتُكَبِّرُ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تَحْمَدُ وَتَسْتَغْفِرُ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تُصْبِحُ وَتُمْسِي، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ فِي ٱللَّيْلِ إِذَا يَغْشَىٰ وَٱلنَّهَارِ إِذَا تَجَلَّىٰ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ أَيُّهَا ٱلإِمَامُ الْمَأْمُونُ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ أَيُّهَا الْمُقَدَّمُ الْمَأْمُولُ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ بِجَوَامِعِ ٱلسَّلاَمُ، أُشْهِدُكَ يَا مَوْلاَيَ أَنِّي أَشْهَدُ أَنْ لاَ إِلَـٰهَ إِلاَّ اللهُ وَحْدَهُ لاَ شَريكَ لَهُ، وَأَنَّ مُحَمَّداً عَبْدُهُ وَرَسُولُهُ لاَ حَبِيبَ إِلاَّ هُوَ وَأَهْلُهُ، وَأُشْهِدُكَ يَا مَوْلاَيَ أَنَّ عَلِيّاً أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ حُجَّتُهُ وَالْحَسَنَ حُجَّتُهُ وَالْحُسَيْنَ حُجَّتُهُ وَعَلِيَّ بْنَ الْحُسَيْنِ حُجَّتُهُ وَمُحَمَّدَ بْنَ عَلِيٍّ حُجَّتُهُ، وَجَعْفَرَ بْنَ مُحَمَّدٍ حُجَّتُهُ، وَموُسَىٰ بْنَ جَعْفَرٍ حُجَّتُهُ، وَعَلِيَّ بْنَ موُسَىٰ حُجَّتُهُ، وَمُحَمَّدَ بْنَ عَلِيٍّ حُجَّتُهُ، وَعَلِيَّ بْنَ مُحَمَّدٍ حُجَّتُهُ، وَالْحَسَنَ بْنَ عَلِيٍّ حُجَّتُهُ، وَأَشْهَدُ أَنَّكَ حُجَّةُ اللهِ، أَنْتُمُ ٱلأَوَّلُ وَٱلآخِرُ وَأَنَّ رَجْعَتَكُمْ حَقٌّ لاَ رَيْبَ فِيهَا يَوْمَ لاَ يَنْفَعُ نَفْساً إِيمَانُهَا لَمْ تَكُنْ آمَنَتْ مِنْ قَبْلُ أَوْ كَسَبَتْ فِي إِيمَانِهَا خَيْراً، وَأَنَّ الْمَوْتَ حَقٌّ، وَأَنَّ نَاكِراً وَنَكِيراً حَقٌّ، وَأَشْهَدُ أَنَّ ٱلنَّشْرَ حَقٌّ، وَالْبَعْثَ حَقٌّ، وَأَنَّ ٱلصِّرَاطَ حَقٌّ، وَالْمِرْصَادَ حَقٌّ، وَالْمِيزَانَ حَقٌّ، وَالْحَشْرَ حَقٌّ، وَالْحِسَابَ حَقٌّ، وَالْجَنَّةَ وَٱلنَّارَ حَقٌّ، وَالْوَعْدَ وَالْوَعِيدَ بِهِمَا حَقٌّ، يَا مَوْلاَيَ شَقِيَ مَنْ خَالَفَكُمْ وَسَعِدَ مَنْ أَطَاعَكُمْ، فَأَشْهَدْ عَلَىٰ مَا أَشْهَدْتُكَ عَلَيْهِ، وَأَنَا وَلِيٌّ لَكَ بَريءٌ مِنْ عَدُوِّكَ، فَالْحَقُّ مَا رَضِيتُمُوهُ، وَالْبَاطِلُ مَا أَسْخَطْتُمُوهُ، وَالْمَعْرُوفُ مَا أَمَرْتُمْ بِهِ، وَالْمُنْكَرُ مَا نَهَيْتُمْ عَنْهُ، فَنَفْسِي مُؤْمِنَةٌ بِاللهِ وَحْدَهُ لاَ شَرِيكَ لَهُ وَبِرَسُولِهِ وَبِأَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ وَبِكُمْ يَا مَوْلاَيَ أَوَّلِكُمْ وَآخِرِكُمْ، وَنُصْرَتِي مُعَدَّةٌ لَكُمْ وَمَوَدَّتِي خَالِصَةٌ لَكُمْ آمِينَ آمِينَ. ☘🌼☘🌼☘🌼
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔶🔷🔹🔸🔸🔹🔷🔶 ❣ الســلام علیـــک یا سیدی و مولای یا حــــــجة بن الحسن❣ 💓به سینه تا نفسی هست 💫بیقرار تو ام ... #اللهم_عجل_لولیک_الفرج 🔶🔷🔹🔸🔸🔹🔷🔶 @bonyadsari
❌تطبیق قطعی حوادث به نشانه های ظهور ، مردم را به مهدویت بد بین می کند گروه حوزه های علمیه_حجت الاسلام سلیمیان با تاکید بر پرهیز منبری ها و وعاظ از تطبیق قطعی حوادث روز به نشانه های ظهور بیان کرد:این تطبیق ممکن است اصل باور به مهدویت را زیر سوال ببرد. ✍حجت‌الاسلام والمسلمین خدامراد سلیمیان، عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و محقق مهدویت‌پژوه در گفت‌وگو با ایکنا، گفت: 🔰هرقدر از عمر انسان می‌گذرد زندگی او پیچیده‌تر و ابعاد آن درازدامن‌تر می‌شود؛ از این رو با مقایسه چند دهه گذشته با امروز اذعان می‌کنیم که زندگی بسیط گذشته به دشواری‌ها و مشکلات پیچیده تبدیل شده است. ⚜وی افزود: زندگی بشر با گذر زمان به سمت و سوی فردیت بیشتر و دوری و انزوا از فضای اجتماعی در حال سوق یافتن است و همین دوری سبب شده تا کارکرد عناصر ایجاد اشتراک در میان جوامع بیشتر شود. این نقاط اشتراک در دین به نحوی گسترده‌تر و عمیق‌تر مطرح است. ✍سلیمیان با بیان اینکه در میان ادیان، اسلام بر پیوند مشترک میان مسلمین تأکید فراوانی داشته و جزء آموزه‌های مؤکد است، بیان کرد: علاوه بر مشترکات عام میان مسلمین مانند توحید و خدامحوری، نبوت و قرآن در مناسک عبادی مانند نماز نیز بر اقامه آن در جماعت تاکید فراوانی است. 🌺عصاره مهدویت؛ تشکیل حکومت واحد جهانی ✨وی ادامه داد: تأکید فراوان اسلام بر نماز جماعت، تکرار روزانه ذکر «إِیَّاکَ نَعْبُدُ وَ إِیَّاکَ نَسْتَعینُ»، که صیغه جمع است و دیگر موارد بر بعد اجتماعی و دوری از فردیتی که گرفتاری بشر امروز است، تاکید دارد؛ در قرآن کریم نیز مؤمنان، اخوه و برادر معرفی شده که مؤید این مسئله است. 💠این محقق مهدویت با بیان اینکه گذر زمان نیاز انسان را به عناصر پیونددهنده بیشتر نمایان می‌کند، اضافه کرد: مهدویت یکی از این آموزه‌هاست که با همه اختلافات میان بشریت، آموزه‌ای مشترک است؛ زیرا عصاره مهدویت، تشکیل حکومت واحد جهانی به رهبری فردی الهی است هرچند در ادیان و مذاهب نام‌های مختلفی دارد. وی با بیان اینکه غرب امروز مدعی تشکیل حکومت واحد جهانی است و بنا دارد خود را سردمدار این حکومت قرار دهد بیان کرد: اسلام ۱۴۰۰ سال قبل تشکیل حکومت واحد جهانی بر مبنای عدل را پیشنهاد و ضروری دانسته و کارکرد مهدویت از این جهت امروز و بعد از چندین قرن تجربه بشری جدی‌تر و مؤثرتر است؛ به همین جهت هم شاهد سوءاستفاده‌های متعدد از مقوله مهدویت هستیم. ↩️مهدویت عامل پیوند و همگرایی ✍سلیمیان با بیان اینکه مهدویت عامل انسجام، امید و پیوند جوامع به ویژه شیعه است، تصریح کرد: مهم‌ترین راهبرد دشمن در مواجهه با مسلمین و شیعه، تفرق و پراکندگی و شکنندگی است و مهدویت عامل پیوند، همگرایی، وحدت و جلوگیری‌کننده از این مسئله است. عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با تأکید بر اینکه غفلت از مهدویت عامل فروپاشی فرهنگی و توقف یک جامعه است در پاسخ به این سؤال که ممکن است فردی بر خلاف عقیده ما چندان کارکرد وجود امام زمان(عج) در دوره غیبت را هضم نکند و نتواند با برهان عقلی آن را باور کند؟ اظهار کرد: امام حجت، عضوی از مجموعه ۱۴ معصوم(ع) است و کسانی که در این باور با ما مشترک هستند مشکل چندانی باقی نمی‌ماند اما در پاسخ به دیگران باید گفت که این آموزه تنها مختص شیعه نیست؛ در میان مسیحیت باور به بازگشت عیسی(ع) وجود دارد و برخی فرق و ادیان دیگر نیز باورهایی نزدیک به این مقوله دارند با این تفاوت که ما امام را حی و زنده می‌دانیم. ↩️اثبات امامت در پرتو توحید ✍سلیمیان با بیان اینکه امام حجت خدا و مجرای فیض است بیان کرد: این قاعده عالم است که در روایات بیان شده هرچند برخی قائل به وجود امام نباشند و کارکرد امام در دوره غیبت را درک نکنند درست مانند وجود فرشتگان و نیروهای دیگر غیبی در عالم که دیده نشدن آن‌ها یا عدم درک کارکردشان به معنای بی‌کارکرد بودن نیست. وی افزود: محرومیت امروز ما از وجود حضرت به سبب کوتاهی امت و بشریت است وگرنه وجود حضرت چه در غیبت و چه در ظهور مؤثر در نظام تکوین و تشریع است. البته تأثیرات ظهور قابل قیاس با دوره غیبت نیست. عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با بیان اینکه وجود حجت الهی و انسان کامل محور آفرینش است، اظهار کرد: غالب مخاطبان پرسش شما باور به تعبیر «بِوُجُودِهِ ثَبَتَتِ الْأَرْضُ وَ السَّمَاءُ» به واسطه وجود پرفیض آن حضرت هستند؛ هرچند برای فهم مخاطب درون دینی بیشتر غیبت حضرت بر پشت پرده بودن تشبیه شده است اما برای یک جوان غربی و ناآشنا ابتدا باید از مباحث کلامی و در رأس آن اثبات توحید استفاده کنیم. 🔸وی بیان کرد: برای چنین افرادی ابتدا باید وجود خالقی حکیم، عالم و قدرتمند که آفرینش را با این نظم محیرالعقول خلق کرده اثبات شود و بعد از اثبات آن سراغ این مسئله برویم که خداوند برای اتمام حجت بر بشر از یکسو و از طرف دیگر برای تکمیل ف
🌸فیض خود بشری از جنس خود آنان را به عنوان رسل فرستاده است که از طریق ، نبوت هم اثبات می شود و امامت نیز مقوله ای در استمرار و ادامه نبوت است؛لذا این افراد باید سه گام به عقب برگردند تا به باور امامت برسند . ✍سلیمیان تصریح کرد: امیرمومنان (ع)در این زمینه تعبیر زیبایی دارند 🔸 و فرموده‌اند که اگر کسی حکومت الهی را نمی‌پذیرد، باید بگوییم که مردمان ناگزیر از حاکم هستند؛ خواه حاکم عادل و غیرالهی باشد و خواه فاجر و فاسق. البته فطرتاً انسان‌ها به دنبال حکومتی عادلانه هستند و آن را دوست دارند. 🔹لزوم بررسی تخصصی روایات ✍سلیمیان به نشانه‌های ظهور و بحث تطبیقات هم اشاره و بیان کرد: نشانه‌های قیام امام بسیار گسترده و در عین حال پیچیده است و عمده اتفاقات و آسیب‌ها در مورد نشانه‌ها هم معطوف به عدم آگاهی به مبانی نشانه‌های ظهور است. 💎این محقق گفت: متأسفانه عده‌ای بدون مقدمه و داشتن تخصص علمی لازم مستقیماً سراغ کتب مصدر و منبع می‌روند که نیازمند بررسی علمی است؛ درست همانند اینکه یک بیمار را سراغ کتب تخصصی پزشکی ارجاع دهیم؛ زیرا در منابع روایی ما نشانه‌هایی آمده ولی نیازمند بررسی متخصصانه از سوی دانشمندان علوم حدیث است. 🔅سلیمیان بیان کرد: اینکه هر فردی با هر سطح سوادی سراغ این متون برود شاید برای افزایش آگاهی بد نباشد اما باید بدانند صرف یک روایت که نیازمند تتبع و بررسی دقیق است، برای اعتقاد به نشانه و تطبیق آن کفایت نمی‌کند؛ از این رو کسی که توانمندی تحلیل و بررسی روایت و تطبیق آن بر قرآن، عقل و روایات معارض و ... را ندارد، نمی‌تواند مستقیماً استناد کند. 💢پیامدهای تطبیق نشانه‌های ظهور این پژوهشگر اظهار کرد: گاهی برخی روایات همدیگر را رد می‌کنند و در تعارض و تقابل هستند و همگی آن‌ها حتی معتبر نیست و با مطالعه اندک قابل تشخیص نیست؛ از این رو بنده تأکید می‌کنم هیچ از یک تطبیقاتی که امروز در نشانه‌های ظهور با شرایط کنونی داده می‌شود، نشانه واقعی ظهور نیست. ممکن است در آینده حوادثی با درجه مشابهت بیشتری ایجاد شود و این علائم کنونی از میان برود در این صورت عواقب سوء آن بر عهده کسانی است که این گونه تطبیقات را می‌دهند و بر آن اصرار دارند. 🌀عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ادامه داد: در بحث تطبیقات، گمانه‌زنی‌هایی وجود دارد و ما هم به آن امیدواریم و ابرازامیدواری هم می‌کنیم ولی هیچ کدام را نمی‌توان به عنوان نشانه قطعی برای مردم بازگو کرد، زیرا آسیب آن از منافعش بیشتر خواهد بود؛ اینکه متأسفانه در برخی منابر و مجالس با قاطعیت و اصرار برخی حوادث امروز را به ظهور و علائم آن نسبت می‌دهیم کار درستی نیست. وی تصریح کرد: با این کار افراد و جوانانی را به فضای مهدویت می‌کشانیم و آن جوان ممکن است این تطبیقات را به عنوان مسائلی قطعی تلقی کند ولی اگر هر کدام از آن‌ها برآورده نشد ممکن است سبب بدبینی به اصل باور مهدویت در افراد شود. 🔺عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تاکید کرد: اهل منبر خوب است به عنوان امیدواری نشانه‌ها را بیان کنند اما در عین حال باید گوشزد کنند که این‌ها نظر شخصی آنان است و تطبیق قطعی نیست؛ در غیر این صورت ممکن است عواقب و آسیب‌های آن قابل کنترل و جمع کردن نباشد و موجب بدبینی برخی به مهدویت و نظام اسلامی شود. ✍حجت الاسلام والمسلمین خدا مراد سلیمیان ، عضو هییت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و محقق مهدویت پژوه در گفتگو با ایکنا 🔸🔸🔹🔸🔸 @bonyadsari
🔶🔹🔶 🔶🔹 🔶 ✍ كيفيت خواندن نماز امام زمان(عج) در مسجد جمكران چگونه است؟ 🌺نماز امام زمان(عج) كه به خواندن آن سفارش شده است دو ركعت مي‌باشد؛ در ركعت اول، سورة حمد را قرائت ميكنيم وقتي به آية شريف «اياك نعبد و اياك نستعين» رسيديم، آن را صد بار تكرار ميكنيم. پس از آن، ادمه سورة حمد را خوانده، پس از سوره حمد، يك سورة ديگر از قرآن را قرائت ميكنيم و بعد به ركوع رفته و ذكر «سبحان ربي العظيم و بحمده» را هفت مرتبه ميخوانيم و بعد سر از ركوع برداشته و به سجده ميرويم و ذكر «سبحانربي الاعلي و بحمده» را هفت بار تكرار ميكنيم و بعد سر از سجده برداشته و در سجده دوم نيز آن را هفت بار تكرار ميكنيم و ركعت دوم را نيز مانند ركعت اول ميخوانيم. پس از اتمام نماز، يك بار «لا اله الا الله» گفته و سپس تسبيحات حضرت فاطمه زهرا را (34 بار «الله اكبر»، 33 بار «الحمد لله» و 33 بار «سبحان الله») قرائت ميكنيم و پس از آن، سر بر سجده گذاشته، صد بار ذكر شريف «اللهم صل علي محمد و آل محمد» را ميخوانيم. 📚 آفتاب مهر 🔸🔹🔸🔹🔸 @bonyadsari