امیرعلی:
🔸بسم الله الرحمن الرحيم🔸
(4)
#اركان_البلاد
👈در تاييد مطالب نابي كه ارائه شد دو حديث رو باهم ميخوانيم خيلي زيباست👇
✍حضرت امام باقرالعلوم عليه السلام به يكي از اصحاب به نام اسود بن سعيد فرمود:👇
🍥(اِنَّ بَيْنَنا وَ بَيْنَ كُلِّ اَرْضٍ تُرّاً مِثْلَ تُرِّ الْبَنّاءِ فَاِذا اُمِرْنا فِي الْاَرْضِ بِاَمْرٍ جَذَبْنا ذلِكَ التُّرَّ فَاَقْبَلَتِ الْاَرضُ بِقَلِيبِها وَ اَسْواقِها وَ دُورِها حتّي نُنْفِذَ فيها ما نُؤْمَرُبِهِ مِنْ اَمْرِاللهِ تَعالي)
«👈بين ما و هر زميني تُرّي است مانند
تُرّ بنّا* ؛هر گاه از جانب خدا مأمور به انجام دادن كاري در يك منطقه از زمين شديم،
👈آن ريسمان را مي كشيم و آن قسمت زمين با تمام بازارها و خيابانها و خانههايش براي ما نمودار مي شود و در اختيار ما قرار مي گيرد تا فرمان خدا را در مورد آن به انجام برسانيم».
الله و اكبر📣📣📣
فهم ما قاصر است الله و اكبر
اين روايت بسيار بسيار زيبا و پر مفهوم رو بخونيد 👇
💌جابر جعفي خدمت امام سيّدالسّاجدين، زينالعابدين عليهما السلام از جنايات بنياميّه در حقّ شيعه شكايت كرد كه چگونه خون بيگناهان را مي ريزند و خانهها ويران مي كنند
و در منابر با كمال جسارت به امام اميرالمؤمنين عليه السلام اهانت مي كنند و احدي جرأت بردن نام علي عليه السلام را با تجليل و احترام ندارد كه محكوم به زندان و اعدام مي شود.
تا كي بايد دوستان شما با اين شكنجههاي جسمي و روحي به سربرند❓
امام سجّاد عليه السلام پس از شنيدن سخنان جابر با تأثّر شديد سر به آسمان گرفت و لختي با خدا به مناجات و دعا پرداخت و سپس فرزند برومندش حضرت امام محمّدباقر عليه السلام را طلبيد و فرمود👈👈
@bonyadsari
🔸بسم الله الرحمن الرحيم🔸
(5)
#اركان_البلاد
ادامه.....
فرزندم،👈فردا صبح به مسجد جدّت رسول الله برو و همان نخي را كه جبرئيل براي رسول خدا آورده به دست بگير و آن را بسيار آرام حركت بده و مواظب باش حركت شديد نباشد كه همهي مردم هلاك خواهند شد.
جابر مي گويد: 👈من از اين سخن تعجّب كردم و فردا صبح با اشتياق تمام براي ديدن كار حضرت امام باقرعليه السلام به سمت مسجد رفتم و آن حضرت را ديدم. وارد مسجد شدند و به من فرمودند: 👇
بيا تا گوشهاي از قدرت الهي را بنگري. پدرم به من دستور دادهاند رعبي در دل اين مردم بيفكنم كه شايد متنبّه شوند.
امام ابتدا دو ركعت نماز خواندند و پس از آن، صورت روي خاك نهادند و با خدا مناجاتي كردند و سر برداشتند و دست در بغل كردند و نخي بسيار نازك كه بوي مشك از آن به مشام مي رسيد بيرون آوردند و يك سر آن را به دست من دادند و فرمودند:👇
برو فلان نقطه بايست. طبق دستور عمل كردم. سر نخ را گرفتم و رفتم و در آن نقطه ايستادم.
💌متوجّه شدم كه امام عليه السلام خيلي آهسته و آرام آن نخ را حركت دادند؛آنگونه كه من احساس حركت نكردم و آنگاه فرمودند: 👇
نخ را رها كن. امام آن را جمع كردند و در آستين خود نهادند.
من عرض كردم:👈 مولاي من، نتيجهي كار چه شد❓
فرمودند:👈 از مسجد بيرون برو و بنگر كه مردم چه وضعي دارند. از مسجد كه بيرون رفتم، ديدم غوغاي عجيبي است؛زلزله آمده و گرد و خاك فضا را گرفته و خانهها ويران شده و سقفها فروريخته است و هزاران نفر از مرد و زن زير آوار رفتهاند و صداي ضجّه و شيون از همه جا بلند است و مردم رو به مسجد ميآيند.
💌من هم به مسجد آمدم و ديدم جمعيّت دور امام باقرعليه السلام. را گرفته و با تضرّع تمام التماس دعا مي كنند و هيچ خبر ندارند كه به وجود آورندهي آن حادثه خود آنحضرت بوده است.
🍥امام مردم را به نماز و دعا و دادن صدقات ترغيب مي فرمود. آنگاه به جابر فرمود:👇
اي جابر،👈 به خدا قسم، من اگر بخواهم،به اذن خدا در يك لحظه زمين را زير و رو مي كنم و احدي را باقي نمي گذارم؛ 👈ولي ما تسليم امر خدا و مقدّرات او هستيم
💌اين معناي اركان الارض است 💌
ادامه.......
@bonyadsari
🔸بسم الله الرحمن الرحيم🔸
(6)
#اركان_البلاد
در ادامه مطلب امام اينطور ميفرمايد👇
💌من فقط خواستم طبق امر پدرم رعبي در دلها ايجاد كرده باشم. بعد فرمودند:👇
🍥(يا جابِر بِنا وَ اللهِ اَنْقَذَكُمُ اللهُ و بِنا هَداكُم)؛
👈«به خدا قسم، به وسيلهي ما خدا شما را نجات داده و به وسيلهي ما شما را هدايت كرده است».
🍥(نَحْنُ وَاللهِ دَلَلْنا لَكُم عَلَي رَبِّكُم)؛
«به خدا قسم، ما شما را به راه حقّ و حيات ابدي راهنمايي كردهايم».
🍥(فَقِفُوا عِنْدَ اَمْرِنا وَ نَهْيِنا وَ لا تَرُدُّوا عَلَيْنا ما اَوْرَدْنا عَلَيْكم)؛
💌«آنجا كه امر و نهي ما هست، توقّف كنيد و از دستورهاي ما تخلّف نكنيد».
🍥(فَاِنّا بِنِعَمِ اللهِ اَجَلُّ اَعْظَمُ مِنْ اَنْ يُرَدَّ عَلَيْنا)
«ما به لطف خدا، بالاتر از اين هستيم كه در رفتار و گفتارمان خطايي رخ دهد و كسي بتواند بر ما خرده گيري كند».
💌اين زلزله نه عذاب بود و نه ازمايش
فقط حضرت خواستن 👈جابر بداند كه تمام امور در يد قدرت امام است👌
اما صبر از جانب خدا در لوح به امام امر شده تا زمان ظهور👈 حضرت مهدي عجل الله تعالي فرجه
💌💌لذا امام از قدرتش براي نابودي اين مرد استفاده نكرد
@bonyadsari
🔸بسم الله الرحمن الرحيم🔸
(7)
#اركان_البلاد
💌💌از بركات مادّى وجود امام ، جريان زندگى در كره زمين است
و در اين جا ، فلسفه زنده بودن👈 امام غايب ، روشن مى گردد ؛
🍥 زيرا اگر حجّت منتظَر در زمان ظهور به دنيا مى آمد ، زمينيان از بركات مادّى حجّت خدا ، محروم مى شدند .
توجه وبسبار مهم👆👆
بنا براين ، دعا براى امام زمان ـ أرواحنا فداه ـ ، كمترين وظيفه كسى است كه بركات مادّى و معنوى اهل بيت عليهم السلام را مى شناسد .👌
🍥«شرقاً، غربا لن تجدا علما نافعا الاّ ما خرج من عندنا».
سخني بسيار ارزشمند👇
💌💌شرق عالم بروید یا غرب آن بروید علم نافع را جز در مکتب ما نمىیابید. و بحق این چنین است پس در عرصه معنوي هم اهل بیت عليه السلام ارکان البلاد هستند.
چارچوبه سعادت مردم با رهنمودهاى آنها رقم مي خورد.
معنوي اين بحث در امام شناسي خدمت دوستان ارائه شد به اين مضمون كه امام نباشد كسي راه كمال و سعادت را پيدا نميكند و نمونه اش روايت بالا 👆👆👆
سعي شد نمونه هاي مادي و فيزيكي اين بحث مطرح بشه
كه از روايات خدمتتون تقديم كردم
لذا بدون امام فيزيك اين عالم هم بهم ميريزد و نابود ميشود🎈
💌در نتیجه اركان البلاد کسی جزء امام نیست✋
@bonyadsari
📢📢توجه
(برنامه زیارت آل یاسین ؛ ثواب قرائت تقدیم به وجود مولایمان #امام_زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف ؛
#زیارت_آل_یاسین
(بِسْم الله الرحمن الرحيم)
سَلاَمٌ عَلَىٰ آلِ يَس
ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا دَاعِيَ اللهِ وَرَبَّانِيَ آيَاتِهِ،
ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا بَابَ اللهِ وَدَيَّانَ دِينِهِ،
ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا خَلِيفَةَ اللهِ وَنَاصِرَ حَقِّهِ،
ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا حُجَّةَ اللهِ وَ دَلِيلَ إِرَادَتِهِ
ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا تَالِيَ كِتَابِ اللهِ وَتَرْجُمَانَهُ
ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ فِي آنَاءِ لَيْلِكَ وَأَطْرَافِ نَهَارِكَ،
ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا بَقِيَّةَ اللهِ فِي أَرْضِهِ،
ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا مِيثَاقَ اللهِ ٱلَّذِي أَخَذَهُ وَوَكَّدَهُ،
ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا وَعْدَ اللهِ ٱلَّذِي ضَمِنَهُ،
ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ أَيُّهَا الْعَلَمُ الْمَنْصُوبُ وَالْعِلْمُ الْمَصْبُوبُ وَالْغَوْثُ وَٱلرَّحْمَةُ الْوَاسِعَةُ، وَعْداً غَيْرَ مَكْذُوبٍ،
ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تَقوُمُ،
ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تَقْعُدُ،
ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تَقْرَأُ وَتُبَيِّنُ،
ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تُصَلِّي وَتَقْنُتُ،
ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تَرْكَعُ وَتَسْجُدُ،
ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تُهَلِّلُ وَتُكَبِّرُ،
ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تَحْمَدُ وَتَسْتَغْفِرُ،
ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تُصْبِحُ وَتُمْسِي،
ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ فِي ٱللَّيْلِ إِذَا يَغْشَىٰ وَٱلنَّهَارِ إِذَا تَجَلَّىٰ،
ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ أَيُّهَا ٱلإِمَامُ الْمَأْمُونُ،
ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ أَيُّهَا الْمُقَدَّمُ الْمَأْمُولُ،
ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ بِجَوَامِعِ
ٱلسَّلاَمُ، أُشْهِدُكَ يَا مَوْلاَيَ
أَنِّي أَشْهَدُ أَنْ لاَ إِلَـٰهَ إِلاَّ اللهُ وَحْدَهُ لاَ شَريكَ لَهُ،
وَأَنَّ مُحَمَّداً عَبْدُهُ وَرَسُولُهُ لاَ حَبِيبَ إِلاَّ هُوَ وَأَهْلُهُ،
وَأُشْهِدُكَ يَا مَوْلاَيَ أَنَّ عَلِيّاً أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ حُجَّتُهُ
وَالْحَسَنَ حُجَّتُهُ
وَالْحُسَيْنَ حُجَّتُهُ
وَعَلِيَّ بْنَ الْحُسَيْنِ حُجَّتُهُ
وَمُحَمَّدَ بْنَ عَلِيٍّ حُجَّتُهُ،
وَجَعْفَرَ بْنَ مُحَمَّدٍ حُجَّتُهُ،
وَموُسَىٰ بْنَ جَعْفَرٍ حُجَّتُهُ،
وَعَلِيَّ بْنَ موُسَىٰ حُجَّتُهُ،
وَمُحَمَّدَ بْنَ عَلِيٍّ حُجَّتُهُ،
وَعَلِيَّ بْنَ مُحَمَّدٍ حُجَّتُهُ،
وَالْحَسَنَ بْنَ عَلِيٍّ حُجَّتُهُ،
وَأَشْهَدُ أَنَّكَ حُجَّةُ اللهِ، أَنْتُمُ ٱلأَوَّلُ وَٱلآخِرُ
وَأَنَّ رَجْعَتَكُمْ حَقٌّ لاَ رَيْبَ فِيهَا يَوْمَ لاَ يَنْفَعُ نَفْساً إِيمَانُهَا لَمْ تَكُنْ آمَنَتْ مِنْ قَبْلُ أَوْ كَسَبَتْ فِي إِيمَانِهَا خَيْراً،
وَأَنَّ الْمَوْتَ حَقٌّ،
وَأَنَّ نَاكِراً وَنَكِيراً حَقٌّ،
وَأَشْهَدُ أَنَّ ٱلنَّشْرَ حَقٌّ،
وَالْبَعْثَ حَقٌّ،
وَأَنَّ ٱلصِّرَاطَ حَقٌّ،
وَالْمِرْصَادَ حَقٌّ،
وَالْمِيزَانَ حَقٌّ،
وَالْحَشْرَ حَقٌّ،
وَالْحِسَابَ حَقٌّ،
وَالْجَنَّةَ وَٱلنَّارَ حَقٌّ،
وَالْوَعْدَ وَالْوَعِيدَ بِهِمَا حَقٌّ،
يَا مَوْلاَيَ شَقِيَ مَنْ خَالَفَكُمْ
وَسَعِدَ مَنْ أَطَاعَكُمْ،
فَأَشْهَدْ عَلَىٰ مَا أَشْهَدْتُكَ عَلَيْهِ،
وَأَنَا وَلِيٌّ لَكَ بَريءٌ مِنْ عَدُوِّكَ،
فَالْحَقُّ مَا رَضِيتُمُوهُ،
وَالْبَاطِلُ مَا أَسْخَطْتُمُوهُ،
وَالْمَعْرُوفُ مَا أَمَرْتُمْ بِهِ،
وَالْمُنْكَرُ مَا نَهَيْتُمْ عَنْهُ،
فَنَفْسِي مُؤْمِنَةٌ بِاللهِ
وَحْدَهُ لاَ شَرِيكَ لَهُ وَبِرَسُولِهِ وَبِأَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ وَبِكُمْ يَا مَوْلاَيَ أَوَّلِكُمْ وَآخِرِكُمْ،
وَنُصْرَتِي مُعَدَّةٌ لَكُمْ وَمَوَدَّتِي خَالِصَةٌ لَكُمْ
آمِينَ آمِينَ.
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
☘🌼☘🌼☘🌼
🔶🔹🔶🔹🔶
#امام_مهدی_در_قرآن
✍آيا واسطه فيض بودن امام زمان(عج)، در نعمت ها و در عالم وجود غير از روايات، ريشه قرآني هم دارد؟
👈در اينباره به مباحثي ميتوان اشاره کرد:
🔹 شفاعت يكي از معارفي كه قرآن در آيات فراوان به آن اشاره مي فرمايد، شفاعت است. معناي شفيع، واسطه است. خداوند، ميان خود و موجودات ديگر، شفيعان يا به اصطلاح واسطه هايي را قرار داده است.
👌علامه طباطبايي، در بيان معناي شفاعت ميفرمايد: شفاعت، دو قسم است: تكويني و تشريعي. شفاعت تكويني، از تمام اسباب وجودي سر مي زند و همه اسباب، نزد خداوند، شفيع هستند؛ چون، ميان خدا و مسبب خود واسطه اند، اما شفاعت تشريعي كه در دايره تكليف و مجازات واقع است، خود، دو نوع است: شفاعت در دنيا و شفاعت در قيامت كه باعث آمرزش گناهان و قرب به خدا مي شود. با توجه به اين مطلب، آياتي كه در آنها به شفاعت و سببيت اشاره شده است، واسطه فيض بودن را مي رساند. البته اين واسطة فيض بودن، شامل همه موجودات است که مصداق كامل آن، امامان هستند؛ زيرا آنان، از نظر قدرت وجودي و قرب به خداوند، از همه موجودات بالاتر هستند؛ خداوند مي فرمايد: «سپس بر تخت (قدرت) قرار گرفت، و به تدبير كار (جهان) پرداخت؛ هيچ شفاعت كنندهاي، جز با اذن او نيست». همچنين: «آنچه در آسمانها و آنچه در زمين است، از آن اوست: كيست كه در نزد او، جز به فرمان او شفاعت كند؟ (بنابراين، شفاعتِ شفاعت كنندگان براي آنها كه شايستة شفاعتند از مالكيت او نميكاهد)». مرحوم علامه طباطبايي تصريح مي فرمايد كه منظور از اين دو آيه، شفاعت تكويني است در ذيل آيه دوم در تفسير عياشي از امام صادق(ع) نقل شده است كه منظور از اين شفيعان، ما هستيم، پس هر خير و خوبي كه به ما مي رسد، با شفاعت و وساطت و سببيّت امامان است. وقتي دعا مي-كنيم، امامان، مريض ما را شفا ميدهند؛ يعني در حقيقت، آنان در عالَمِ تكوين تصرف مي كنند و اين بهبودي را از خداوند متعال مي گيرند و اين هم نوعي وساطت در فيض است. فرشتگان که در آيات فراوني، واسطه بين خداوند و موجودات ديگر معرفي شده اند، سجده بر انسان كامل مي كنند و اين خود، نشانه مقام بلند انسان كامل است. طبيعي است هر موجود قوي تر و نزديك تر به خداوند، سبب و واسطه ميان خدا و موجودات پايين تر است؛ پس انسان كامل، واسطه ميان فرشتگان و خداوند است و اين واسطه بودن، همان واسطه بودن در وجود و فيض هستي است. نورانيت خداوند، مي فرمايد:
اللَّهُ نُورُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ؛ خداوند، نور آسمان ها و زمين است». در تفسير اين آيه، مرحوم علامه طباطبايي مي فرمايد: «ظهور اشيا به نور الهي، عين وجود يافتن آنها است». ادامة آيه مي فرمايد: مَثَلُ نُورِهِ كَمِشْكَوةٍ…؛ «مثل نور خداوند همانند چراغداني است كه…». اين آيه، ثابت مي كند، نور خداوند، مَثَلي دارد و در روايت ذيل اين آيه، مَثَل به اهلبيت تطبيق داده شده است. نيز خداوند مي فرمايد: وَأَشْرَقَتِ الْأَرْضُ بِنُورِ رَبِّهَا ؛ زمين به نور پروردگارش روشن شد». در تفسير اين آيه، از امام صادق(ع) نقل شده است که «رب الارض»، يعني امام الارض و منظور از «ربّها» در آيه، امام هر عصر است.
در زيارت جامعه كبيره نيز چنين آمده است: «و اشرقت الارض بنوركم؛ زمين، به نور شما اهلبيت، روشن شد». با توجّه به اين موارد، مي توان نتيجه گرفت خداوند، خالق و به وجود آورنده همه موجودات است؛
✨اما اين فيضِ وجود، به اذن الله، توسط امامان، به ماسوي الله مي رسد؛ همانگونه كه ربوبيت حضرت حق نيز از طريق امامان، تحقق مييابد.
📚 آفتاب مهر
🔶🔹🔶🔹🔶
@marefatemahdavi
📢📢توجه
(برنامه زیارت آل یاسین ؛ ثواب قرائت تقدیم به وجود مولایمان #امام_زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف ؛
#زیارت_آل_یاسین
(بِسْم الله الرحمن الرحيم)
سَلاَمٌ عَلَىٰ آلِ يَس
ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا دَاعِيَ اللهِ وَرَبَّانِيَ آيَاتِهِ،
ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا بَابَ اللهِ وَدَيَّانَ دِينِهِ،
ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا خَلِيفَةَ اللهِ وَنَاصِرَ حَقِّهِ،
ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا حُجَّةَ اللهِ وَ دَلِيلَ إِرَادَتِهِ
ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا تَالِيَ كِتَابِ اللهِ وَتَرْجُمَانَهُ
ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ فِي آنَاءِ لَيْلِكَ وَأَطْرَافِ نَهَارِكَ،
ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا بَقِيَّةَ اللهِ فِي أَرْضِهِ،
ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا مِيثَاقَ اللهِ ٱلَّذِي أَخَذَهُ وَوَكَّدَهُ،
ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا وَعْدَ اللهِ ٱلَّذِي ضَمِنَهُ،
ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ أَيُّهَا الْعَلَمُ الْمَنْصُوبُ وَالْعِلْمُ الْمَصْبُوبُ وَالْغَوْثُ وَٱلرَّحْمَةُ الْوَاسِعَةُ، وَعْداً غَيْرَ مَكْذُوبٍ،
ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تَقوُمُ،
ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تَقْعُدُ،
ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تَقْرَأُ وَتُبَيِّنُ،
ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تُصَلِّي وَتَقْنُتُ،
ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تَرْكَعُ وَتَسْجُدُ،
ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تُهَلِّلُ وَتُكَبِّرُ،
ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تَحْمَدُ وَتَسْتَغْفِرُ،
ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تُصْبِحُ وَتُمْسِي،
ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ فِي ٱللَّيْلِ إِذَا يَغْشَىٰ وَٱلنَّهَارِ إِذَا تَجَلَّىٰ،
ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ أَيُّهَا ٱلإِمَامُ الْمَأْمُونُ،
ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ أَيُّهَا الْمُقَدَّمُ الْمَأْمُولُ،
ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ بِجَوَامِعِ
ٱلسَّلاَمُ، أُشْهِدُكَ يَا مَوْلاَيَ
أَنِّي أَشْهَدُ أَنْ لاَ إِلَـٰهَ إِلاَّ اللهُ وَحْدَهُ لاَ شَريكَ لَهُ،
وَأَنَّ مُحَمَّداً عَبْدُهُ وَرَسُولُهُ لاَ حَبِيبَ إِلاَّ هُوَ وَأَهْلُهُ،
وَأُشْهِدُكَ يَا مَوْلاَيَ أَنَّ عَلِيّاً أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ حُجَّتُهُ
وَالْحَسَنَ حُجَّتُهُ
وَالْحُسَيْنَ حُجَّتُهُ
وَعَلِيَّ بْنَ الْحُسَيْنِ حُجَّتُهُ
وَمُحَمَّدَ بْنَ عَلِيٍّ حُجَّتُهُ،
وَجَعْفَرَ بْنَ مُحَمَّدٍ حُجَّتُهُ،
وَموُسَىٰ بْنَ جَعْفَرٍ حُجَّتُهُ،
وَعَلِيَّ بْنَ موُسَىٰ حُجَّتُهُ،
وَمُحَمَّدَ بْنَ عَلِيٍّ حُجَّتُهُ،
وَعَلِيَّ بْنَ مُحَمَّدٍ حُجَّتُهُ،
وَالْحَسَنَ بْنَ عَلِيٍّ حُجَّتُهُ،
وَأَشْهَدُ أَنَّكَ حُجَّةُ اللهِ، أَنْتُمُ ٱلأَوَّلُ وَٱلآخِرُ
وَأَنَّ رَجْعَتَكُمْ حَقٌّ لاَ رَيْبَ فِيهَا يَوْمَ لاَ يَنْفَعُ نَفْساً إِيمَانُهَا لَمْ تَكُنْ آمَنَتْ مِنْ قَبْلُ أَوْ كَسَبَتْ فِي إِيمَانِهَا خَيْراً،
وَأَنَّ الْمَوْتَ حَقٌّ،
وَأَنَّ نَاكِراً وَنَكِيراً حَقٌّ،
وَأَشْهَدُ أَنَّ ٱلنَّشْرَ حَقٌّ،
وَالْبَعْثَ حَقٌّ،
وَأَنَّ ٱلصِّرَاطَ حَقٌّ،
وَالْمِرْصَادَ حَقٌّ،
وَالْمِيزَانَ حَقٌّ،
وَالْحَشْرَ حَقٌّ،
وَالْحِسَابَ حَقٌّ،
وَالْجَنَّةَ وَٱلنَّارَ حَقٌّ،
وَالْوَعْدَ وَالْوَعِيدَ بِهِمَا حَقٌّ،
يَا مَوْلاَيَ شَقِيَ مَنْ خَالَفَكُمْ
وَسَعِدَ مَنْ أَطَاعَكُمْ،
فَأَشْهَدْ عَلَىٰ مَا أَشْهَدْتُكَ عَلَيْهِ،
وَأَنَا وَلِيٌّ لَكَ بَريءٌ مِنْ عَدُوِّكَ،
فَالْحَقُّ مَا رَضِيتُمُوهُ،
وَالْبَاطِلُ مَا أَسْخَطْتُمُوهُ،
وَالْمَعْرُوفُ مَا أَمَرْتُمْ بِهِ،
وَالْمُنْكَرُ مَا نَهَيْتُمْ عَنْهُ،
فَنَفْسِي مُؤْمِنَةٌ بِاللهِ
وَحْدَهُ لاَ شَرِيكَ لَهُ وَبِرَسُولِهِ وَبِأَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ وَبِكُمْ يَا مَوْلاَيَ أَوَّلِكُمْ وَآخِرِكُمْ،
وَنُصْرَتِي مُعَدَّةٌ لَكُمْ وَمَوَدَّتِي خَالِصَةٌ لَكُمْ
آمِينَ آمِينَ.
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
☘🌼☘🌼☘🌼
✨هر روز یک آیه از #قرآن_کریم✨
🍁خدای خریدار🍁
🔸اعوذ بالله من الشیطان الرجیم🔸
🌸إِنَّ اللَّهَ اشْتَرى مِنَ الْمُؤْمِنينَ أَنْفُسَهُمْ وَ أَمْوالَهُمْ بِأَنَّ لَهُمُ الْجَنَّةَ يُقاتِلُونَ في سَبيلِ اللَّهِ فَيَقْتُلُونَ وَ يُقْتَلُونَ وَعْداً عَلَيْهِ حَقًّا فِي التَّوْراةِ وَ الْإِنْجيلِ وَ الْقُرْآنِ وَ مَنْ أَوْفى بِعَهْدِهِ مِنَ اللَّهِ فَاسْتَبْشِرُوا بِبَيْعِكُمُ الَّذي بايَعْتُمْ بِهِ وَ ذلِكَ هُوَ الْفَوْزُ الْعَظيمُ🌸
خداوند از مؤمنان، جانها و اموالشان را خريدارى كرده، كه (در برابرش) بهشت براى آنان باشد؛ (به اين گونه كه:) در راه خدا پيكار مى كنند، مى كشند و كشته مى شوند؛ اين وعده حقّى است بر او، كه در تورات و انجيل و قرآن ذكر فرموده؛ و چه كسى از خدا به عهدش وفادارتر است؟! اكنون بشارت باد بر شما، به داد و ستدى كه با خدا كرده ايد؛ و اين است آن پيروزى بزرگ.
🌾آيه شماره 111 از سوره مبارکه توبه
🔶 تفسیر 🔶
1- در پذیرش الهى، جهاد با جان بر جهاد مالى مقدّم است. «انفسهم واموالهم»
2- هدف مؤمن از جنگ، ابتدا نابود كردن باطل و اهل آن و سرانجام شهادت است. «یَقتلون و یُقتلون»
3 - در معامله با خدا، سود یقینى و قطعى است. «وعداً علیه حقّاً» در مزایده با خداوند هرچه هست حقّ و به سود انسان است، بر خلاف دیگران كه یا قصد جدّى نیست یا بى انگیزه و دروغ است، یا غلّو، یا از روى هوس و یا براى طرد كردن رقیب است.
4- بهترین بشارت، تبدیل فانى به باقى و دنیا به آخرت است و غیر آن خسارت و حسرت است. «فاستبشروا»
5- بالاترین رستگارى تنها در سایه ى معامله با خداست. «ذلك هو الفوزالعظیم»
@bonyadsari
هدایت شده از KHAMENEI.IR
5.85M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌸ویژه ولادت حضرت زینب
📹ببینید| عشق یعنی کلنا عباسک یا زینب
🔺شعرخوانی درباره حضرت زینب(س) و #مدافعان_حرم در حضور رهبرانقلاب
🌷 @Khamenei_ir
📃 #درسنامه_مهدویت
[⏩ادامه پست شماره قبل]
🏻سه. زياده خواهي
❌زياده خواهي و فزون طلبي از صفات ناشايستي است که برخي انسانها را به هر کاري وا ميدارد. برخي را در جريان سازيهاي اقتصادي و برخي ديگر را در جريان سازيهاي ديني سوق ميدهد.
💭علاقة بيش ازحد برخي سادهانديشان، به مباحث سطحي، عرصه را بر افراد فرصت طلب باز ميکند، تا نهايت بهره را ببرند.
نمونههاي فراواني از اين زمينه در کساني که پس از مدتي فعاليت و در پي روشنگري دانشمندان ديني به دست قانون گرفتار ميشوند به چشم ميخورد. از کساني که در دوران معاصر پس از جريانسازي به اين افزونخواهي اعتراف کرده کاظميني بروجردي است که يک از اهداف خود را رسيدن به امکانات مادي ذکر کرده است.
⏩ادامه دارد....
📖منبع: برگرفته از کتاب درسنامه مهدویت آقای سلیمیان
@bonyadsari