فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قُلْ إِنَّمَا أَنَا بَشَرٌ مِّثْلُكُمْ يُوحَىٰ إِلَيَّ أَنَّمَا إِلَٰهُكُمْ إِلَٰهٌ وَاحِدٌ ۖ فَمَن كَانَ يَرْجُو لِقَاءَ رَبِّهِ فَلْيَعْمَلْ عَمَلًا صَالِحًا وَلَا يُشْرِكْ بِعِبَادَةِ رَبِّهِ أَحَدًا - کهف 110
(ای پیغمبر!) بگو: من فقط انسانی همچون شما هستم (و امتیاز من این است که من پیغمبر خدایم و آنچه گفت: بگو؛ میگویم) و به من وحی میشود که معبود شما یکی است و بس. پس هرکس که خواهان دیدار خدای خویش است، باید که کار شایسته کند، و در پرستش پروردگارش کسی را شریک نسازد.
🧡 تلاوتی زیبا و تأثیر گذار، آیه 110 سوره مبارکه کهف با صدای اسلام صبحی 🎈💚
✅@bshmk33
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
الَّذِي خَلَقَنِي فَهُوَ يَهْدِينِ - شعراء 78
کسی که مرا آفریده است، و هم او مرا راهنمائی میکند.
وَالَّذِي هُوَ يُطْعِمُنِي وَيَسْقِينِ - شعراء 79
او همان خدایی است که مرا غذا میدهد و سیراب میگرداند.
💛 تلاوتی زیبا و شاهکاری ماندگار، آیات 78 تا 104 سوره مبارکه شعراء با صدای استاد عبدالباسط 🎈💚
✅@bshmk33
پرهیزکار جزء16 - @QuranSound7.mp3
9.46M
🎵 تلاوت جزء 16 قرآن کریم با صدای استاد شهریار پرهیزگار
✅@bshmk33
- ناشناس.mp3
3.94M
🎵 تلاوت جزء 16 قرآن کریم با صدای استاد معتز آقایی (تند خوانی)
✅@bshmk33
- منشاوی جزء.mp3
28.09M
🎵 تلاوت جزء 16 قرآن کریم با صدای استاد محمد صدیق منشاوی
✅@bshmk33
- ناشناس.mp3
25.51M
🎵 تلاوت جزء 16 قرآن کریم با صدای استاد احمد دباغ
✅@bshmk33
محمد طبلاوی جزء16 - QuranSound7←link.mp3
26.59M
🎵 تلاوت جزء 16 قرآن کریم با صدای استاد محمود طبلاوی
✅@bshmk33
- مشاری العفاسی جزء.mp3
28.19M
🎵 تلاوت جزء 16 قرآن کریم با صدای مشاری العفاسی
✅@bshmk33
شحات انور جزء16 - 🎙 QuranSound7 🔍.mp3
7.09M
🎵 تلاوت جزء 16 قرآن کریم با صدای استاد شحات محمد انور
✅@bshmk33
QuranSound7←link - مصطفي اسماعيل جزء16.mp3
29.83M
🎵 تلاوت جزء 16 قرآن کریم با صدای استاد مصطفی اسماعیل
✅@bshmk33
تفسیر نور جزء16 - 🎙 QuranSound7 🔍.mp3
18.43M
🎵 جزء 16 قرآن کریم با صوت ترجمه فارسی تفسیر نور استاد مصطفی خرمدل بدون تلاوت عربی
✅@bshmk33
- عبدالباسط عبدالصمد جزء.mp3
32.26M
🎵 تلاوت جزء 16 قرآن کریم با صدای استاد عبدالباسط
✅@bshmk33
🍃🌺
#مهدے_جان
ای عشق بی نشان به خدا خسته ام بیا
چون موسم خزان به خدا خسته ام بیا
آخر بیا بگو به چه اسمی بخوانمت
یا صاحب الزمان به خدا خسته ام بیا
#الهمعجللولیڪالفرج
#تعجیل_فرج_صلوات
🍃🌺
✅https://eitaa.com/bshmk33
السلام علیک یا بقیة الله💚
آنانکه گل وصال تو مي بويند
در سهله و جمکران تو را مي جويند
با حال نياز در مصلاي نماز
عجل لوليک الفرج مي گويند
🌤ألـلَّـهُـمَ عَـجِّـلْ لِـوَلـیِـکْ ألْـفَـرَج🌤
✅https://eitaa.com/bshmk33
حاجآقاپناهیانمیگفت:
آقا#امام_زمان صبح بهعشقشما
چشم باز میکنه..این عشق فهمیدنے
نیست...❄️✨
بعد ما صبح که چشم باز میکنیم
به جایِ عرض ارادت به محضر آقا گوشیامونُ چک میکنیم🤳🏻💔...!
✅https://eitaa.com/bshmk33
💢↶ چرا به امام حسن مجتبىٰ علیهالسلام
#کریـماهـلبیـت گفته میشود؟
⬅️ امام حسن مجتبىٰ علیهالسلام
در طول عمر خود دوبار تمام اموال
و دارایی خود را در راه خدا خرج کردند
و سه بار نیز ثروت خود را به دو نیم
تقسیم کردند و نصف آن را در راه خدا
به فقرا بخشیدند
↫◄ منتهی الآمال، جلد۱، صفحه۴۱۷
⬅️ روزی عربی به نزد ایشان آمد
و درخواست کمک کرد و امام دستور دادند
که آنچه موجود است به او بدهند
و قریب ده هزار درهم موجود را
به آن اعرابی بخشیدند
↫◄ منتهی الآمال، جلد۱، صفحه۴۱۸
⬅️ هیچ فقیر و مسکینی از در خانه
حضرت ناامید برنگشت و حتی خود ایشان
به سراغ فقرا میرفتند و آنها را به منزل
دعوت میکردند و به آنها غذا و لباس میدادند
↫◄ حقایق پنهان، صفحه ۲۶۸
✅https://eitaa.com/bshmk33
🌸↶ دعــای روز شـانـزدهــم ↷🌸
🍃🍁مـ🌙ـاه مبـارک رمضـان🍁🍃
〖 اَلّلهُمَّ وَفِّقْنی فیهِ لِمُوافَقَةِ الأبْرارِ
وَ جَنِّبْنی فیهِ مُرافَقَةِ الأشْرارِ
وَ آوِنی فیهِ بِرَحْمَتِکَ اِلى دارِ القَرارِ
بِاِلهِیّتَکَ یا اِلَهَ العالَمین〗
【 خدایا توفیقم ده
در آن به سازش كردن نیكان
و دورم دار در آن از رفاقت بدان
و جایم ده در آن با مهرت
به سوى خانه آرامش
به خدایى خودت اى معبود جهانیان 】
✅https://eitaa.com/bshmk33
💢↶ شرح دعای روز #شانزدهــم
✍آیت اللہ مجتهدی تهرانی ره
【اَللّهُمَّ وَفِّقْنى فیهِ لِمُوافَقَةِ الاْبْرارِ】
خدایا کاری کن که من با افراد خوب
مؤافقت کنم
↫◄ مثلاً اگر در جایی رأیگیری است
نگاہ کنیم ببینیم چه کسی آدم خوبی است
و خدمت خدا میکند به او رأی دهیم
نه به آنهایی که به ما قول
پست و مقام دادهاند
【وَ جَنِّبْنى فیهِ مُرافَقَةَ الاْشْرارِ】
خدایا کاری کن من با بدها رفیق نشوم
↫◄ جوان با الوات حتی اگر پسر عمویش
باشد رفاقت نکند، حال چون «رحم» است
سلام و احوالپرسی کند اما رفاقت نکند
نمیشود قطع «رحم» کرد
اما از متدیّنین رفیق انتخاب کنید
↫◄ حواریون به حضرت مسیح علیهالسلام
گفتند که ما به چه کسانی رفاقت کنیم؟
حضرت مسیح فرمود: با سه نفر
◽️اول کسی که نگاہ به او
تو را به یاد خدا بیندازد
◽️دوم کسی که حرف میزند
علم شما را زیاد میکند
◽️سوم کسی که با عملش
رغبت شما به آخرت را زیاد کند
⬅️ از امام صادق علیهالسلام سؤال کردند
که آیا اینکه نگاہ کردن به عالم عبادت است
صحت دارد؟
و امام در پاسخ فرمودند: کلیت ندارد
نگاہ کردن به صورت عالمی عبادت است
که تو را به یاد خدا بیندازد
↫◄ حدیث داریم که پیش هر عالمی
ننشینید مگر اینکه شما را از چند چیز
به چند چیز دعوت کند
⇦ از شک به یقین
⇦ از ریاکاری به اخلاص
⇦ از رغبت به دنیا به زهد در دنیا
◽️با کسی نشست و برخاست کنید که
دارای علم باشد و در مباحثهها
چیزی به شما بیاموزد
◽️و با کسی مجالست و مباحثت کنید
که دارای علم باشد و در مباحثهها
چیزی به شما بیاموزد و مجالست و مباحثت
با کسی که سواد ندارد بیفایدہ است
◽️با کسی که علم میداند ولو اگر
عمّامه ندارد گفتگو و رفاقت کنید
【وَ آوِنى فیهِ بِرَحْمَتِکَ اِلى دارِ الْقَرارِ
بِاِلهِیَّتِکَ یا اِلهَ العالَمین】
خدایا به رحمت خودت من را
در بهشت جای بدہ به خدایی خودت
◽️از خدا میخواهیم که به حق خدایی
خودش ما را در بهشت جای بدهد
✅https://eitaa.com/bshmk33
💠🔹حاج اسماعیل دولابی ره:
شبهای ماه رمضان است
اغلب شما جوان هستید
وضو بگیرید نماز بخوانید
کم حرف بزنید کم قصه بگوئید
این چیزهایی که در تلویزیون
نشان میدهند برای تفریح است
شما که روزه دارید
کمتر این و آن را گوش دهید
کمی به کارهایتان برسید
نیم ساعت یا یک ساعت بعد از نماز
در سجاده بنشینید و خدا را یاد کنید
افطار که کردید
بدنتان که آرام گرفت
به دعایی به ثنایی یک دقیقه
خدا را یاد کنید
با خودتان خلوت کنید
به قرآن نگاه کنید
یا اینکه اصلاً ساکت بنشینید
این خیلی قیمتی است
✅https://eitaa.com/bshmk33
✨دیپلماسی دادائیستی!
درباره صحبتهای آقای ظریف پیرامون هزینه شدن دیپلماسی برای میدان، بک بحث نظری بسیار مهم هست که نمیتوان از کنار آن بهراحتی عبور کرد و بدان نپرداخت؛ و باور حقیر این است که اساسیترین مشکل آقای ظریف و طیف سیاسی همسو با ایشان دقیقا همینجاست.
به عبارات آقای ظریف دقت بفرمایید. ایشان در شاهدی که برای هزینه شدن دیپلماسی برای میدان میآورد، میگوید: "تقریبا هر بار که من برای مذاکره رفتم این شهید سلیمانی بود که میگفت میخواهم تو این خاصیت یا نکته را بگیری...میگفت تو میروی با لاورف مذاکره میکنی از او یک دو سه چهار بخواه. یعنی دیپلماسی هزینه این شود که شما مثلا در حلب میخواهید این کار را بکنید یا در ادلب میخواهید شیعیان... اینها اهداف مقدسی بودند، نمیگویم اهداف بدی بود...تو میروی با لاورف مذاکره میکنی فشار بیاور که فوعا و کفریا را باید ما آزاد کنیم".
آقای ظریف از این درخواستهای حاج قاسم با عنوان "هزینه دیپلماسی برای میدان" سخن میگوید و اشکال این تفکر دقیقا در همین نگاه است و میتوان آثار این اشکال را از برجام تا دیگر مسائل حوزه سیاست خارجی دولت آقای روحانی نیز دید.
اشکال آقای ظریف اینجاست که توجه ندارد چه مذاکره در دیپلماسی و چه عملیات در میدان، هر دو ابزارهایی برای رسیدن به اهداف و سیاستهای تعیین شده از سوی یک نظام سیاسی هستند. اگر کتاب هنر تحریمها نوشته ریچارد نفیو را خوانده باشید، او مذاکره و تحریم را دو قطعه مکمل از پازل فشار بر ایران توصیف میکند. یعنی رژیم آمریکا هدف اعمال فشار بر ایران برای تغییر رفتار/تغییر نظام را تعریف کرده و هم از ابزار دیپلماسی(مذاکره) و هم از ابزار حمله اقتصادی(تحریم) برای این امر بهره میگیرد. این است که میبینیم دیپلمات آمریکایی در برجام دنبال همان چیزی است که افسر تحریم آمریکایی در پی آن است. اهداف اینها با یکدیگر تباین و تناقض ندارند که مثلا وزیر خارجه آمریکا به وزیر خزانهداری این کشور بگوید من دیپلماسی را هزینه میدان جنگ اقتصادی کردم! میبینید چقدر این حرف مضحک است؟!
کشور و منطقه با تهدید داعش مواجه است و نظام هوشمندانه تصمیم میگیرد تهدید داعش را سرکوب کند. حال برای دستیابی به هدف "نابودی تهدید داعش"، سیستم باید همه ابزارهای خود را فعال نماید. حاج قاسم جانش را کف دستش میگیرد و به سوریه و عراق میرود تا در میدان عملیات کند. دولت باید بودجه مورد نیاز را تامین. دستگاههای اطلاعاتی باید کمک اطلاعاتی کنند. و دیپلماتها باید ابزار سیاست خارجی را هرجا لازم است فعال کنند.
حال شما مظلومیت حاج قاسم را ببینید که از طرف نظام در کف میدان مشغول شمشیر زدن است، یکی بودجهاش را نمیدهد، آن یکی میگوید نباید از بشار اسد حمایت کنیم، دیگری به زبان شکایت میگوید من دیپلماسی را هزینه کردم تا فلانی مثلا در حلب چه کند!
این نگاه خسارتبار معالاسف در ماجرای برجام هم حاکم بود. آقایان قرار شد بروند دیپلماسی کنند تا تحریمها برداشته شود. در میدان، صنعت هستهای به شکل بیسابقهای تحدید شد و بازرسی از اماکن مختلف کشور باز به شکل بیسابقهای تشدید شد تا آقایان دیپلمات با تقدیم این امتیازات، لغو تحریمها را از طرف مقابل بگیرند. اما در کمال تعجب پس از اینکه تحریمی لغو نشد، آقای عراقچی آمد و در تلویزیون فرمود که اساسا برجام برای لغو تحریمها نبود! یعنی اصلا دیپلماتها فراموش کرده بودند -و از ملت هم میخواستند فراموش کنند- که برای چه مذاکره کردهاند و قرار بود به یک هدفی دست یابند!
دیپلماسی در ذهن آقایان ظاهرا ابزاری نیست که باید در خدمت اهداف کشور قرار گیرد و بیآنکه حاصل و نتیجهای برایش بتوان متصور شد، خودش به خودی خود موضوعیت دارد. این دیپلماسی برای دیپلماسی، همچون هنر برای هنر یادآور مشی دادائیستهاست که نحلهای از نهیلیسم بودند، برای افعالشان هیچ هدفی جز رسیدن به "تازگی" متصور نبودند و میگفتند ما وطن و سياست نمیخواهيم، ما «هيچ» میخواهيم؛ اينگونه به تازگی خواهيم رسيد!
✍ #سید_یاسر_جبرائیلی
✅https://eitaa.com/bshmk33