بله، کشتی رورو ترکیهای است که از بندر اسکندرون به سمت اسکندریه مصر حرکت کرده و نرسیده به آنجا فرستنده را خاموش و به سمت بندر حیفا مسیر را تغییر داده است. منافقتر و بیشرفتر از اخوانی جماعت نیست. البته دولتهای ترکیه چه اخوانیِ اردوغانی و چه لائیک و چه حکومتهای کودتایی همه در راستای منافع رژیم صهیونیستی حرکت کردهاند.
بارها نوشتم که تحریم رژیم صهیونیستی توسط ترکیه یک دروغ بزرگ است؛ غازی رجب طیب اردوغان فقط میتواند به کشورهای مسلمان عراق و سوریه حمله کند... در برابر دیگران سوسک است.
@SyrianKhabar
➯@Bshmk33
دست بالای دست زیاد است؛ هر چند اوکراینیها نخستین بار در سال 2022 مدعی تحویل این پهپاد توسط روسها شده بودند، اما تا امروز هیچ سندی مبنی بر این ادعا را منتشر نکردهاند ولی حالا میگویند که پس از اصابت این پهپاد و حجم ویرانی که به جا گذاشته فکر کردهاند که موشک کروز اصابت کرده، ولی با جمعآوری تکههای آن متوجه شدند که نه؛ «آرش ایرانی» پا به میدان گذاشته است. این پهپاد سنگین و دوربرد که در نوع خود در جهان منحصربه فرد است دارای سر جنگی دو برابر شاهد 136 بوده و برد بلندتری هم دارد.
تحویل این پهپاد یا اجازه استفاده از آن در شرایط کنونی پیامی واضح و روشن به غرب است که دست از حماقت علیه ایران بردارند. آنها نه تنها در شورای حکام، بلکه در بیانیه پایانی سران گروه 7 هم ادعاهایی را علیه کشورمان مطرح و با تکبر و نگاه از بالا «دستوراتی» داده بودند که حالا اجرایی شدن آن را میبینند. پیش از این هم در یک پست خواستار پاسخ کشورمان به قطعنامه شورای حکام با تحویل تسلیحات و تجهیزات جدید به روسیه شدم و حالا خدا را شکر مثل اینکه عملی شده است. آرش به هر جا اصابت کند، چیزی از آن باقی نخواهد ماند...
بیش باد...
@SyrianKhabar
➯@Bshmk33
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 آخوندی: بانیان وضع موجود باید به مردم معرفی شوند
🔹وزیر راهِ دولت روحانی در همایش انتخاباتی پزشکیان گفت: ما هیچ لکنتی بر زبان نداریم. آنهایی که وضعیت نابسامان را در کشور بهوجود آوردند باید به مردم معرفی شوند.
📌📌یکی از بی لیاقت ترین و بدتدبیرترین کارگزاران تاریخ معاصر ایران تا این حد گستاخ و بی حیا است. باید مجسمه این مرد را به عنوان نماد ناکارآمدی در میادین شهرهای بزرگ نصب کنند و به همگان معرفی کنند. مجسمه علم ستیزی، دین گریزی، رانت جویی، جناح پرستی، فساد خواهی، تحریف و...و...و
صدا و سیما مقصر است، قوه قضائیه مقصر است، حوزه مقصر است و خیلی های دیگر مقصرند که زبان این آقا هر روز دراز و درازتر می شود.
امیر حسام
➯@Bshmk33
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌پزشکیان : ماشینهای ایرانی در ۱۰۰ کیلومتر ۱۲۰ لیتر بنزین مصرف میکنه🤯
اهل فن میفهمن که این حرف چقدر ازمرحله پرت هست!
اخه ۱۲٠ لیتر در ۱٠٠ کیلومتر؟
#پزشکیان
#دولت_سوم_روحانی
#انتخابات
➯@Bshmk33
ز سوی عرش رحمن نوید شادی آمد
بشارت ای محبان امام هادی آمد
کجائی یابن زهرا بده عیدی ما را
که روح عشق و ایمان امام هادی آمد
میلاد با سعادت
دهمین اختر تابناک آسمان
امامت و ولایت امام هادی علیهالسلام💚
بر همه شما عزیزان مبارک
🌸🎊 عیدتون مبارک🎊🌸
➯@Bshmk33
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 مولودی
❤️ای جان
💚 امشب امام رضا علیه السلام نوه دار میشه
❣گل برزید سر راهش
❣گل باغ مرتضی
#عید_غدیر
#امام_هادی ع
#میلاد_امام_هادی ع
➯@Bshmk33
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨
✨
⭕️چرا متوکل امام هادی (ع) را از مدينه به سامرا منتقل کرد؟
🔹متوكل براى زير نظر گرفتن #امام_هادى (ع) از روش نياكان پليد خود استفاده مى كرد و در صدد بود به هر وسيله ممكن فكر خود را از طرف حضرت راحت كند. مأمون از طريق وصلتى كه با حضرت جواد (ع) برقرار كرد، توانست كنترل و سانسور را حتى در درون خانه امام برقرار سازد و تمام حركات و ملاقات هاى حضرت را زير نظر داشته باشد. پس از شهادت امام جواد (ع) و جانشينى #امام_هادى (ع) به جاى پدر، ضرورت اجراى چنين نقشه اى بر خليفه وقت كاملاً روشن بود، زيرا اگر امام در مدينه اقامت مى كرد و خليفه به او دسترسى نمى داشت، قطعاً براى حكومت جابرانه او خطر جدى در بر مى داشت. اينجا بود كه كوچكترين گزارشى درباره خطر احتمالى امام، خليفه را به شدت نگران ساخت و منجر به انتقال امام به سامرا گشت.
🔹توضيح اينكه «عبدالله بن محمد هاشمى»، فرماندار وقت مدينه، طى نامه اى خليفه را به شدت از فعاليت هاى سياسى امام (ع) نگران ساخت و پايگاه اجتماعى آن حضرت را براى متوكل تشريح كرد، [۱] ولى حضرت با ارسال نامه اى براى متوكل ادعاهاى «عبدالله» را رد، و از او به متوكل شكايت كرد. متوكل مانند اغلب سياستمداران جهان، با يك حركت مزورانه و دو پهلو، از يك طرف «عبدالله بن محمد» را از كار بركنار كرد و از طرف ديگر به كاتب دربار خويش دستور داد نامه اى به حضرت بنويسد كه بر حسب ظاهر علاقه متوكل را نسبت به امام (ع) بيان مى كرد، ولى در واقع دستور جلب محترمانه! حضرت بود.
🔹نامه بدين مضمون بود: «به نام خدا، پس از حمد و ثناى خداوند، اميرالمؤمنين شما را خوب مى شناسد، شخصيت، بزرگوارى و نسبت و قرابت شما را با رسول خدا (ص) رعايت میكند، و تنها هدف او جلب رضايت و خشنودى خداوند و شما است. اكنون دستور دادند كه طبق درخواست شما فرمانده جنگ و امام جمعه شهر، «عبدالله بن محمد»، كه مرتكب خلاف اهانت به شما شده است، بركنار و به جاى او «محمد بن فضل» منصوب شود. او دستور دارد در برابر امر شما مطيع بوده در تكريم و تعظيم شما نهايت سعى و كوشش را به عمل آورد تا بدان وسيله به خدا و رسول او و اميرالمؤمنين (متوكل) تقرب جويد. اميرالمؤمنين مشتاق ديدار شما است تا تجديد عهدى صورت گيرد، اگر مايل به زيارت خليفه باشيد و به آن علاقه داريد میتوانيد به اتفاق خانواده و دوستان و علاقه مندان حركت كنيد. برنامه سفر به اختيار خودتان است، هرجا خواستيد توقف نماييد. در صورت تمايل، خدمتگزار خليفه، «يحيى بن هرثمه»، ملازم ركاب خواهد بود و به خدمتگزارى شما مفتخر خواهد شد، زيرا شما نزد ما محترميد و ما شديداً به شما علاقه منديم. والسلام عليكم و رحمه الله و بركاته». [۲]
🔹بدون ترديد حضرت از سوء نيت متوكل آگاه بود، ولى چاره اى جز رفتن به سامرّاء نداشت، زيرا قبول نكردن دعوت متوكل سندى در تأييد گفتار سعايت كنندگان مى شد و باعث تحريك بيشتر متوكل میگرديد و بهانه بيشترى به دست او میداد كه تضييقات و مشكلات فراوانى را براى امام هادی (ع) فراهم كند. دليل اينكه امام از نيت شوم متوكل آگاه بود و به ناچار به اين سفر اقدام نمود، جملاتى است كه امام بعدها در سامرّاء میفرمود: «مرا از مدينه با اكراه با سامرّاء آوردند». [۳] در هر حال حضرت نامه دعوت را دريافت داشت و ناگزير همراه يحيى بن هرثمه عازم سامرّاء گرديد.
پی نوشتها؛
[۱] بحارالأنوار، المكتبه الاسلاميه، چ۲، ج۵۰، ص۲۰۰. علاوه بر عبدالله بن محمد، طبق نقل مسعودى، بريحه عباسى نيز، كه مسئول نظارت بر اقامه نماز در حرمين (مكه و مدينه) بود، بارها به متوكل نوشت: اگر احتياجى به حرمين دارى، على بن محمد را از آنجا اخراج كن، زيرا او مردم را به سوى خود دعوت میكند و گروه انبوهى به او گرويده اند (اثبات الوصيه، المطبعه الحيدريه، چ۴ ص۲۲۵)
[۲] همان، ج۵۰، ص۲۰۰
[۳] همان، ص۱۲۹
📕سیره پیشوایان، مهدی پیشوایی، موسسه امام صادق(ع)، ۱۳۹۰ش، ص۵۷۷
منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت)
#امام_هادی
@tabyinchannel
➯@Bshmk33
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 مهربانی عجیب امام هادی (علیه السلام) در کلام استاد فاطمی نیا
ولادت امام هادی علیهالسلام مبارک باد 💐
➯@Bshmk33
4_5944964379593149912.mp3
3.87M
📝زیارت امام هادی علیه السلام
🎤 حاج#محسن_فرهمند
🌼ویژه میلاد#امام_هادی علیه السلام☝️☝️☝️😍
🔸🌸🔸🌸🔸🌸🔸
➯@Bshmk33
خیزید و ببینید تجلای خدا را
در بیت ولا مشعل انوار هدا را
آن عبد خدا وجهۀ معبودنما را
رخسار علی ابن جواد ابن رضا را
در نیمه ذیحجه نـدا داد منادی
تبریک که آمد به جهان حضرت هادی
#میلاد_امام_هادی(ع)💫🌺
#بر_شیعیان_جهان_مبارکبارد💫🌺
➯@Bshmk33
💐 میلاد با سعادت دهمین خورشید فروزان هدایت حضرت امام علی النقی الهادی علیه السلام مبارک باد.
➯@Bshmk33
💐 ز سوی عرش رحمن، نوید شادی آمد
🌸 بشارت ای محبان، امام هادی آمد
🌼 کجایی یابن زهرا بده عیدی مارا
🌺 که روح عشق و ایمان امام هادی آمد
💚 ولادت امام علیالنقی الهادی علیهالسلام بر دلسپردگان طریق هدایت و سعادت خجسته باد
➯@Bshmk33
#جرعه_معرفت
🌸به مناسبت میلاد مسعود امام هادی ع
رابطه با ایرانیان
🍏بیشتر شیعیان در قرن اول, کوفی بودند. از دوران امام باقر ع و امام صادق ع به بعد لقب قمی در نام شماری از اصحاب ائمه به چشم میخورد. اینها اشعریهای عرب تباری بودند که در قم میزیستند.
🍒در زمان امام هادی ع قم مهمترین مرکز تجمع شیعیان ایران بود و روابط محکمی میان شیعیان این شهر و ائمة طاهرین وجود داشت.
🍇در بین شیعیان کوفه گرایشات انحرافی و غلوآمیز رایج بود ولی در قم اعتدال و بینش ضد غلو حاکم بود و شیعیان این دیار اصرار فراوانی در این مسئله از خودشان میدادند.
🍎دو شهر آوه و کاشان متاثر از بینش شیعی قم بودند و از آن پیروی میکردند.
مردم قم رابطة مالی هم با امام هادی ع داشتند. از جمله محمد بن داود قمی و محمد طُلَحی بودند که از قم و توابع آن اموال و اخبار را به امام میرساندند. بطوری که یکی از اتهامات امام ع این بود که مردم قم اموالی برایشان میفرستند.
🍊مردم قم برای زیارت حضرت رضا ع به مشهد مسافرت میکردند. از این رو حضرت آنان را مغفور لهم وصف کردند.
🍓در اواخر قرن دوم هجری شیعیان زیادی در دیلم میزیستند. از جمله صالح معروف به ابومقاتل دیلمی که از اصحاب حضرت هادی ع بود و کتابی روایی و کلامی درباره موضوع امامت تالیف کرد.
علاوه بر اینها مهاجران دیلمی که در عراق بودند بخشی از آنان به تشیع گرویده بودند.
🥭از لقب اصحاب امام هادی ع میتوان فهمید که تعدادی از آنان ایرانی بودند و چه بسا شهرهایشان محل اقامت شیعیان بوده است. از جمله بشر بن بشار نیشابوری، فتح بن یزید جرجانی، احمد بن اسحاق رازی، حسین بن سعید اهوازی، حمدان بن اسحاق خراسانی و علی بن ابراهیم طالقانی.
🍋جرجان و نیشابور در پرتو فعالیتهای مستمر شیعی به مرور به صورت مراکز نفوذ شیعه در قرن چهارم درآمد.
اهل اصفهان عمدتا سنیان متعصب حنبلی بودند. اما گاهی هم از اصحاب امام هادی ع در این شهر بودند. از جمله ابراهیم شیبة اصفهانی. او اصالتا کاشانی بود ولی مدت مدیدی در اصفهان میزیست که ملقب به اصفهانی گردید.
عکس این مطلب دربارة علی بن محمد کاشانی است که از اصحاب حضرت هادی ع بود که اصلا اصفهانی بود.
🍑در اصفهان کسانی در قرن چهارم بودند که امیرالمومنین علی ع را بیشتر از مال و جان و خانوادة خود دوست داشتند که این عده فراوان بودند.
همچنین در قزوین و همدان نیز شیعیان و یاران امام هادی ع بوده اند.
حیات فکری و سیاسی امامان شیعه، ص ۵۳۰، خلاصه
➯@Bshmk33
روحانی هر جا میرفت یه کولر گازی به خودش میبست ..!
ای کاش آقای ظریف الدوله...!
شما هم میبستی..!!😂
➯@Bshmk33